karkas

خودروی آبی خاکی Gibbs Humdinga

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام

تصویر

یکی از نیاز جدید نیروی دریایی آمریکا به ماشینهای قایقی(وسیله نقلیه ای که هم در آب و هم در خشکی بتواند با توانایی بالا حرکت داشته باشد)می باشد چون با این وسیله می توانند در نبردها با سرعت و دید بالا ارتش عمل کند.این وسیله نقلیه در مدلهای متفاوتی عرضه شده که در ساده ترین مدل آن از 3 مسافر یا 227 کیلوگرم و راننده توانایی حمل دارد.مثلآ در نمونه های پیشرفته آن 16 مسافر یا 1600 کیلوگرم و راننده را حمل کند.با تمام امنیتی که در ارتش آمریکا است اما می توان نمونه های Aquada و Gibbs را بر روی آبها که برای تمرین می آیند را مشاهده کرد.البته قابل ذکر می باشد که اینجا فقط مد نظر قایقهایی با توانایی بالا برای کارهای نظامی است.

Gibbs Humdinga یکی از نفربر های فوق مدرن آمریکایی است که در ارتش آمریکا استفاده های زیادی دارد .
این نفربر فوق پیشرفته قابلیت حمل پنج نفر رو داره . دارای هشت سیلندر هست ...

این تکنولوژی که در سه سال پیش اختراع شده بود و کابردی در ماشین های نظامی نداشت هم اکنون در نفر بر های انگلستان و آمریکا در حال کار است .. این نفربر قبل از این استفاده ی نظامی بر روی اتوبوس ها و ماشین های خاص و جیپ کاربرد داشت .. این ماشین قایقی هم در خشکی با قابلیت های ویژه ای برخوردار است و هم در آب . و کلا قابلت حمل انواع تیربار های سنگین رو دارا می باشد .
وقتی که این ماشین وارد آب می شود چرخ های اون بعد از چند ثانیه به طرفین ماشین می رود و به جای آن موتور های آبی جای آن چرخ ها رو می گیرد .

تصویر

در واقع سازنده ی اصلی این نفربر ثدرتمند نیوزیلند سهت که بعد از آن آمریکا و انگلستان به کپی برداری از او دست به اقدام زدند .

عکسها به لینک تبدیل شد.
SAEID
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پست به بخش مناسب منتقل شد. همچنين در انتخاب نام مناسب براي مبحث دقت كنيد چون صرف نفربري در دريا و خشكي در آينده هنگام جستجو مشكل ساز خواهد شد. نمونه هاي زيادي از اين گونه خودروها ارايه شده كه اكثرا كاربرد غير نظامي و مهمتر از همه قيمت بسيار زياد! :mrgreen: دارند كه بجز موارد خاص ارزش استفاده ندارد. ولي در كل وسيله خوبي است از جمله براي نيروهاي ويژه و نفوذي به پايگاههاي دشمن كه امكان حمله از جانب ساحل را فراهم ميكند. http://gallery.military.ir/albums/userpics/Gibbs_Humdinga.png توضيحات مربوط به اين خودرو از ويكي پديا كه كشور سازنده را نيوزيلند نوشته! icon_cheesygrin [align=left]The Gibbs Humdinga is an amphibious, open-air SUV designed by New Zealand inventor Alan Gibbs. It was created specifically to access remote and hostile terrain. It uses the same amphibious technology as the Gibbs Aquada. The Humdinga transforms from land to water mode when the driver pushes a button. The wheels retract and the power train switches from driving the wheels to driving the jet propulsion system and the vehicle is in amphibious mode. On land the Humdinga can accelerate from 0-60 in 9.2 seconds and on water can reach the 'plane' in less than 10 seconds. It has a curb weight of 2000kg, has all wheel independent air suspension and runs on regular unleaded petrol. The vehicle is 5400mm in length, 1850mm in height and 2000mm in width. The Humdinga retails for approximately $186,000 USD[/align] منبع براي مطالعه بيشتر: http://www.gibbstech.co.uk/humdinga.php http://www.gizmag.com/go/2823 http://www.diseno-art.com/encyclopedia/strange_vehicles/gibbs_humdinga.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این نفربر کاربرد های زیادی داره و همونطور که شما گقتید قیمت بالایی ولی برای کشور هایی مثل آمریکا که بودجه ی زیادی برای این امر دارند کار مشکلی نیست . که این نفربر رو خریداری کنند . این نفربر به نظر من تنها مشکلش قیمت بالاش هست . با این ماشین می شه با همون قدرتی که نفربر های دیگه دارند در خشکی و با قدرتی که قایق های تندرو دارند در آب حرکت کرد .. از این بهتر چی می خوای ... به نظر شما ایران تا چند وقت دیگه قادر به ساخت چنین نفربری خواهد بود . ؟؟؟؟؟؟ icon_cheesygrin :mrgreen: :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فناوري ساخت چنين خودروهايي پيچيده نيست و بيشتر بر تجربه استوار است تا توان فني و بايد متخصصان تخصص كافي براي تركيب قايق و خودرو را داشته باشند. كار سختي نيست شايد ديدي فردا يه جوان ايراني چنين خودرويي ساخت هيچ بعيد نيست پول و امكانات باشه ايرانيها همه چيز ميسازند. icon_cheesygrin البته اين خودرو است نه نفربر اشتباه نشود چون نفربر كاملا با خودروي رزمي متفاوت است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا سعید می دونی مشکل اصلی چیه ؟؟؟/ مشکل اصلی بودجه هست .. اگر یک بودجه ی درست و حسابی بهمون بدن حد اقل تا سه سال دیگه جزء بهترین سازندگان تجهیزات نظامی در جهان می شیم .. می دونید چرا ؟؟؟؟ چون شما نگاه کن با همین بودجه ی کم و با این همه تحریم چه کار هایی می کنیم .. حالا فرض کن که بودجه بالا باشه و تحریم هم نباشه . ولی این تحریم ها یه چیز رو به ما آموخت ... اینکه باید خودکفا باشیم ... تا اگر یک روز دیگه خواستن تحریممون بکنند برامون هیچ اهمیتس نداشته باشه و اصلا خسارت به اقتصاد و به ارتش و مردم نزنه ..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان از وضعیت این وسیله اطلاعی در دسترس نیست. چیزه خوبی به نظر میاد. بخوصوص برای ما برای دفاع از جزیره هامون.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.