reza2250

معرفی مختصری از سلاح steyr GB ساخت اتریش

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='jalalfalahi' timestamp='1377705870' post='333435']
داداش چرا عکس ها رو نمی زاری؟
تو بزار مدیران محترم سایت فورا انتقالش میدن. :winking:
[/quote]
غیر قانونیه وگر نه میزاشتم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي زشته
پ.ن :در راستاي ناله و فحش و اسپم بنده گزينه 3 رو انتخاب كردم
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من از سلاحهای دستی اطلاع زیادی ندارم.

خوب بود یک مقدار در مورد آن تحلیل هم می کردید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این قسمت رو جناب [url="http://www.military.ir/forums/user/12018-mohmohammadi20"]mohmohammadi20[/url][url="http://www.military.ir/forums/user/12018-mohmohammadi20"] [/url]
زحمتش رو کشیدن

اشتایر GB یک اسلحه ی کمری دارای سیستم اتش دو زمانه هست که از گلوله های 9 میلیمتری معروف به 9×19mm Parabellum استفاده میکند . این اسلحه از سیستم مسلح سازی گازی استفاده میکند و دارای خشابی با ظرفیت 18 گلوله میباشد.

طراحی این اسلحه در سال 1968 برای جایگزینی اسلحه های کمری قدیمی ارتش اتریش اغاز گشت. و در سال 1982 نیز تولید این اسلحه برای غیر نظامیان نیز اغاز گشت. حدود 2300 عدد از این اسلحه نیز در کارخانجات LES Incorporated واقع در Morton Grove شهر الینویز امریکا تا اواخر سال 1970 تولید گشت. این سری از اسلحه های ساخت امریکا با نام rogak p-18 معروف شدند.

در اوایل 1970موریس و میشایل روگاک از وارد کنندگان اشتایر مجموعه ای مقدماتی از طرحهای مهندسی اسلحه ی کمری p-18 را دریافت کردند بنابراین در شهر ایلینویز امریکا شروع به راه اندازی زیربناهای تولید اسلحه با عنوان Rogak P-18 کردند.

در ان زمان در حالی که این اسلحه با ظرفیت خشاب 18 گلوله (بالاترین ظرفیت در ان زمان) و همچنین استفاده از فولاد ضد زنگ در بدنه ی اسلحه یک انقلاب در بازار اسلحه بود.این اسلحه همچنین ثابت کرد که یک نمونه ی متفاوتی است که مورد اقبال و مقبولیت در بین عموم مردم قرار گرفت.

این اسلحه بدونه پوکه پران تولید شده بود اما از یک سیستم مسلح سازی گازی استفاده میکرد که باعث کاهش پس زدن اسلحه میشد.

خان استفاده شده در اسلحه ی کمری نوع rogak یک خان چند ضلعی بود. مشتریهایی که دفترچه ی راهنمای اسلحه را که با هر اسلحه ارائه میشود را نخوانده بودند اسلحه ی خود را برگردانده بودند و گلایه کرده بودند که شرکت فراموش کرده است لوله ی اسلحه را با خان تولید کند. در حقیقت در این نوع از خانها داخل لوله ی اسلحه دارای شیار و یا فرورفتگی نبودند اما خان در لوله ها وجود داشت .

این نوع طراحی خان منحصر به فرد اجازه نمیدهد که گاز باروت در لحظه ی شلیک از شیارها از جلوی گلوله عبود کند . بنابراین با وجود کاهش لگد اسلحه در واقع سرعت گلوله تا 30 درصد افزایش داشته است.

این اسلحه به فشنگهایی با خرج انفجاری سریع نیاز داشت تا بتواند به درستی عمل کند. سوءتفاهمات مردم درباره ی این خصلت اسحله و استفاده از فشنگهای با خرج انفجاری کُند باعث شده بود که این اسحله دارای شهرتی بدی شود.

این اسحله به طور خلاصه به عنوان شگفتی نهم (Wonder Nine) دارای خشاب ظرفیت بالا تبلیغ میشد.

شهرت کوتاه این اسلحه متوقف شد وقتی که برند جدید گلاک 17 تولیدی شرکت گلاک با سیستم اتش جدید خود در یک تست رقابتی سفارش ارتش اتریش برنده شد. همچنین در تستی دیگر برای سفارش اسلحه ی کمری ارتش امریکا با برنده شدن برتا m92f شهرت این اسحله رو به افول گذاشت.

تست کنندگان ارتش امریکا در مورد این اسحله نوشتند : این اسلحه دارای لگد کمی در مقابل کالیبر استفاده شده است و این باعث مورد پسند واقع شدن تست کنندگان شده بود اما با عدم سفارش دولت امریکا تعداد کل تولیدی این اسحله بین سالهای 1981 تا 1988 بین 15000 تا 20000 قبضه را شامل میشد . اکثرا مدلهای تجاری بودند . همچنین تعداد 937 عدد نمونه ی نظامی این اسحله قبل از بسته شدن خط تولید ان به امریکا صادر شده بود.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.