00Amin

جنگنده -بمب افکن هورتن /گوتا اچ .او-229 / جی .او -229 ( Horten Ho 229/Gotha Go 229 )

Recommended Posts

من هم فکر می کنم که هیتلر ادم ظالمی بوده اما همین ادم ظالم دارای اراده بسیار قوی و مدیریت منظم با دسیپلین سخت بوده به قول امام علی که سفارش می کردن به : من شما را به تقوای الهی و نظم در امور توصیه می کنم .
هیتلر در امور تقوا نداشت اما در نظم بسیار سازماندهی شده عمل کرد و کشور خودش رو از منجلابی که درش بود در مدت یک دو دهه نجات داد.
اما نگاهی اجمالی به اوضاع اون زمان المان برای من یکی خیلی جالبه البته قبل از جنگ دوم و بعد از جنگ اول.
بعد از جنگ اول جهانی و شکست المان در بدترین وضعیت اقتصادی قرار داشت و تورم ، بیکاری ، فقر و ظلم و ستم کشورهای برنده جنگ هم دلیل بر فشار بیشتر به مردم المان شده بود که حتی حالا اجازه ساخت تسلیحات رو هم ازش گرفته بودن و دارای ارتش هم به اون معنا نبود و در تمام زمینه ها کشورهای برتده در حال چپاول و غارت این کشور شکست خورده بودن.
فقر تا جایی در این کشور ادامه پیدا کرده بود که مردن در اثر گرسنگی به یک امر طبیعی تبدیل شده بود و حتی نقل شده که عده ای به ادم خواری افتاده بودن.

اما در همین اوضاع مردی مثل هیتلر ظهور می کنه و با مدیریت و نظم بسیار سخت که مشخصه اونها در تمام زمینه هاست حتی الان هم فوتبال این کشور رو ماشینی می گن چون بسیار بر پایه نظم استوار شده.
مردی که اوضاع کشور رو سر و سامان میده و به یک نکته اساسی پی می بره و اون تربیت طبقه ای مدیر تحصیلکرده و حرفه ای هر کدام در کار و مبحث فعالیتی خودشون.
اون پی برده بود که نیروی انسانی توانا ، اگاه و کارا توانایی جهش رو به کشورش می ده اما چون در علوم نظامی اجازه فعالیت نداشتن افسران نظامی رو با روش های خاصی که کشورهای دشمنشون نفهمن تربیت کرد و برای ساخت تسلیحات هم به فکر تاسیس صنایع و کارخانه هایی افتاد که کاربری دوگانه داشته و در زمان مقتضی بتونن نیاز کشور رو در تامین مایحتاج نظامی برطرف کنن مثلا ساخت کاخانه های تراکتور سازی که توانایی بالقوه ای برای تبدیل به کارخانه ساخت تسلیحات نظامی مانند تانک رو داشتن.
پس این فرد دو کار کرد یکی تربیت طبقه ای نخبه و ساخت صنایع زیر بنایی و پایه قوی.
به شکلی یک سیستم تکنوکراتی رو در این زمینه دنبال کرد و در عین حال با تشکیل حزب نازی این افراد رو برای داشتن ارمانی بزرگ اماده کرد واون هم ارمانی بود به اسم ناسیونالیسم و برتری نژاد ژرمن همون کایرکه ما در ایران اون رو در بعد انسانی نامگذاری به تربیت نیروی متخصص و متعهد می کنیم که هم فرد در کار خودش خبره باشه و هم در ارمانش برای کشور و میهنش دستمایه ای داشته باشه برای کار و فعالیت و وفاداری به میهن.
هر چند این عوامل به خاطر اسلام در ما تا ابد پایدار می مونه اما در اون زمان برای المان این تفکر فقط چند دهه بیشتر دوام نیاورد.
یعنی هیتلر به دنبال عامل روانی برای تشویق و وفاداری این طبقه نخبه و مردم عامی به کشور داشت که با نظریه ناسیونالیسم تونست این عامل رو هم برای کار خودش به وجود بیاره .
و بعد در المان اقدام به جذب جوانان و مردم عامی در این حزب کرد به شکلی که تعداد اعضا اون به میلیونها نفر از تمام اقشار رسید.

در مرحله بعد با تشکیل گروههای از انواع متخصصین در مراکز تحقیقاتی بزرگ سعی در ایجاد علم کشور پایه کرد و این باعث شد که زمانی که فتیله جنگ توسط المان نازی روشن بشه المان در زمینه علمی و فناوری در دنیا حرف اول بزنه و با تکیه بر همون نیروی نخبه تونست تمام بایدهای دنیا رو در هم بشکنه.
ولی اشتباهاتی هم در تفکر هیتلر بود که در نهایت موجب شکست و اضمحلال المان شد.

من فکر می کنم ما باید روش مدیریتی هیتلر و روش هایی که برای پیشرفت در علوم رو بکار گرفته بود نقد و بررسی کنیم و از اون برای پیشرفت و جهش خودمون استفاده کنیم نیازی نیست و نباید ما مثل هیتلر ظالم و ادم کش باشیم اما از تئوریهای خوب اون که می تونیم استفاده کنیم.
دوستمون حرف درستی زدن من در بحث های دیگه هم گفته بودم مشکل ما و سیستم دانشگاهی ما اینه که یک مسئلهع برای بارها در کشور ما حل می شه ما نیاز به یک شبکه علمی داریم تا تمام دانشگگاههای ما و مرامز دولتی و سازمانها رو به هم متصل و مرتبط کنه تا در نهایت ما بتونیم در یک شبکه کشوری و امن هم تبادل تجربه و کار کنیم هم از چندباره کاری در امور تحقیقی و علمی جلوگیری کنیم این شبکه باید سرعت بالا و داخلی باشه و هیچ نیازمندی به اینترنت نداشته باشه یعنی یک شبکه اینترانت باشه که هم تامین امنیت و پیگیری جرم در اون راحته و هم در دسترس هکرها و جنگ های سایبری اینترنتی قرار نمی گیره .
و در کنار این ما مشکلی که داریم صنایع ما اطلاع ندارن که چه کارهایی علمی در کشور انجام شده و می تونن از اونها در صنایع خودشوناستفاده کنن نهایتا دست به دامان خارجی ها و خرید از خارج می شن من فکر می کنم نیاز به یک سازمانی یا مرکزی باشه و اگر هم هست تغییر نگرش در اون که اگر مثلا دانشجویی نیازی به تحقیقی داشت و یا تاریخچه ای از کارهای انجام شده بتونه از این طریق پیگیری و دنبال اختراع مجدد چرخ نرن و در عین حال مراکز صنعتی و خدماتی کشور هم در این مرکز بتونن دنبال نیازمندیهای خودوشن بگردن و یا حتی به داشنگاهها و مراکز علمی سفارش بدن تا نیازی به خرید و دست دراز کردن جلوی بقیه کشورها نباشه.
من به جرات می گم که بسیاری از نیازمندیهای علمی و صنعتی کشور توسط همین طبقه دانشگاهی تامین می شه اما چون سازمانها و موسسات ما اطلاعی از اون ندارن مجبور به خرید از خارج میشن و باید عواقب این کار رو در نظر گرفت.

و یا فقط کافیه در این شبکه بیان بشه مانیاز به فلان وسیله داریم به شما قول میدم که چون تمرکز روش بیشتر می شه و کارها رو می شه سازماندهی شده و به جای اینکه 10 نفر روی 10 طرح در یک زمینه کار کنن همین 10 نفر روی یک طرح مشترک کار کنن کشور ما یک جهش بزرگی در پیشی گرفتن از دنیا می کنه.

من فکر می کنم تفکر مدیریتی هیتلر در برخی مواقع برای ما جای واکاوی و استفاده داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میدونید دوستان ! اینکه بعضی از ما ( از جمله خود بنده ) در اعماق وجودمون یه مقدار خیلی کمی به آلمان اون زمان علاقه داریم ( که من الان در حال جهاد با نفس هستم و عملا الان دیگه این علاقه رو به حد صفر رسوندم ) اینه که اونها با کسانی جنگیدن که الان دشمنان ایران و مسلمانها هستند ! ولی مسئله مهمتر از این ، اینه که اصلا معلوم نیست اگر آلمان برنده جنگ میشد ، به سر ایران و بالاخص اسلام چی می اومد ؟! پس بیایید سعی کنیم خیلی آلمان نازی را دوست نداشته باشیم ! البته من منکر پیشرفت علم و تکنولوژی برتر اونها در اون زمان نیستم ! ولی اصل قضیه اینه که مردم آلمان آدمهای با انضباط و کاری ای هستند و از هوششون هم استفاده میکنن ! اونها مهره مار ندارن ! آدم ها شبیه به هم هستند ! این فرهنگ و اعتقادات و دین جامعه هست که باعث پیشرفت و یا پس رفت میشه ! ما اگر فرهنگمون رو دقیقاً بر اساس آموزه های اسلام تغییر بدیم و درستش کنیم و بهش پایبند باشیم ، قطعا از اون زمان آلمانیها جلوتر خواهیم بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/Horten_Ho_IX_line_drawing.PNG[/img][/center]

[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]هورتن Ho ۲۲۹ هواپیمای رادارگریزی بود که آلمان در اواخر جنگ جهانی دوم طراحی کرد ولی هرگز نتوانست از آن استفاده کند. مهندسان نازی تنها چند قدم تا ساخت هواپیمایی که میتوانست مسیر جنگ جهانی دوم را تغییر دهد، فاصله داشته اند.بالهای سرتاسری این هواپیما بیشتر به هواپیمای B-۲ ایالات متحده یا هواپیماهای اپیزودهای جنگ ستارگان شباهت دارد. طراحی هواپیما به گونه ای بوده است که بتواند با سرعت ۹۵۶ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. ۲۹-۲ برای افزایش توانایی کنترل یا مقاومت از هیچ سطح عمودی استفاده نکرده بود و تمامی سطوح خارجی این هواپیما در اوج گرفتن آن نقش داشتند. [/size][/font][/color][/right]


[center][color=#333333][font=Tahoma][size=3][url="http://www.forum.arteshi.com/attachment.php?attachmentid=46666&d=1376680080"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/00354127807964823773.jpg[/img][/url][/size][/font][/color][/center]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]طراحی یکدست این هواپیما توانایی خاصی را در فرار از مقابل چشم رادارها به ۲۹-۲ بخشیده بود و به بیانی دیگر اینگونه به نظر میرسید که هواپیمای هورتن ۲۹-۲ اولین هواپیمای رادار گریز در جهان باشد.هورتن ۲۹-۲ با ساختاری غریب، بسیار دیرتر از آن ابدع شده بود که بتواند در جنگ جهانی دوم به یاری نازی ها بشتابد.بعد ها و پس از طراحی و ساختن مجدد این پرنده" هدف مهندسان از بازآفرینی آن بررسی و تایید رادار گریزی این هواپیما اعلام شد.[/size][/font][/color][/right]


[center][color=#333333][font=Tahoma][size=3][url="http://www.forum.arteshi.com/attachment.php?attachmentid=46665&d=1376680079"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/68711057626708618124.jpg[/img][/url][/size][/font][/color][/center]



[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]در صورتی که این هواپیما در زمانی دیگر در اختیار نازی ها قرار میگرفت قطعاً سرنوشت جنگ جهانی دوم تغییر پیدا میکرد زیرا این هواپیما علاوه بر توانایی محدود در پنهان شدن از دید رادارها از سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی اگر رادارهای انگلیسی موفق به ردیابی آن میشده اند، زمان بسیار کمی برای نشان دادن عکس العمل از خود داشته اند. زمانی در حدود ۸ یا ۱۹ دقیقه که در این محدوده زمانی ایجاد پوشش دفاعی برای مقابله با این جنگنده ها امری بسیار سخت به نظر میرسید. با این همه و با وجود کامل بودن طراحی هواپیمای ۲۹-۲ نازیها در سال ۱۹۴۵ با کمبود شدید سوخت و خلبان و مهمتر از آنها زمان مواجه بودند و همین امر فرصت یکه تازی بیشتر بر تاریخ جهان را از آنها گرفت.[/size][/font][/color][/right]
[center]

[url="http://www.forum.arteshi.com/attachment.php?attachmentid=46664&d=1376680075"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/47411004638262821889.jpg[/img][/url][/center]

[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]اولین آزمایش ۲۹-۲ قبل از کریسمس سال ۱۹۴۴ صورت گرفته است اما پس از آن " زمان نازیها رو به اتمام گذاشت و فرصت استفاده از این ابداع برای حزب نازی به وجود نیامد. طراح این هواپیما، والتر هورتن فردی نظامی بود که طی جنگ بریتانیا در سال ۱۹۴۰ صدها تن از همکاران خود را از دست داده بود. این حادثه تا زمان مرگ با هورتن بوده و وی در واقع به منظور انتقام گرفتن از انگلیسیها اقدام به طراحی و ساخت هواپیمایی کرد که در برابر سیستم رادار انگلیسیها نامرئی باشد.درباره ی پیشرانه ی این هواپیما اولین نامزد موتور 003 (تصویر اول از پایین) شرکت بی ام دبلیو بوده است اما به علت مصرف سوخت بالا (به علت فضای کم مخزن بنزین در نوع طراحی این هواپیما) عملا راهی برای طراحان باقی نگذاشت و به جایش موتور توربو شارژ جامو 004 (تصویر دوم از پایین )راه اندازی می شود. [/size][/font][/color][/right]



[center][url="http://www.forum.arteshi.com/attachment.php?attachmentid=46668&d=1376680085"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/98721684087577384987.jpg[/img][/url]



[url="http://www.forum.arteshi.com/attachment.php?attachmentid=46667&d=1376680082"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/09566525127845647176.jpg[/img][/url][/center]












[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]ضمنا این هواپیما به لحاظ آیرودینامیکی دارای عملکردی مافوق تصور آمریکایی ها بوده است(طبق گفته ی مهندسین و ناظران آمریکایی) و در حین پرواز از پایداری خوبی برخوردار بوده است و تمامی سیستمهای هدایتی این پرنده بصورت آنالوگ و اهرم های کنترلی دستی بوده است . ضمنا این پرنده دارای سکان عمودی نبوده و از این حیث اولین نوع خودش محسوب می شده است و همین تکنولوژی بعد ها باعث طراحی و ساخته شدن بمب افکن بی 2 در چهار دهه بعد تر شده است. سخن آخر اینکه آلمان نازی اشتباهات استراتژیکی فراوانی داشت که حمله به روسیه مرگبار ترین اشتباهات آنان بوده و خوشبختانه باعث سقوط عجیب ترین و صد البته سفاک ترین امپراطوری کل جهان از بدو حیات شده است.[/size][/font][/color][/right]



[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][color=#FF0000]مشخصات و توانمندی ها [/color][/font][/color][/size][/right]




[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]توانایی: جنگنده / بمب افکن[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]تولید کننده: شرکت Gothaer Waggonfabrik[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]طراح : برادران هورتن [/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]اولین پرواز : 1 مارس 1944[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]اپراتور :لوفت وافه (نیروی هوایی آلمان[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]تعداد ساخته شده : 3 فروند[/size][/font][/color][/right]



[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][color=#FF0000]ویژگی های عمومی[/color][/font][/color][/size][/right]




[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]خدمه: 1 نفر(خلبان)[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]طول: 7.47 متر [/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]بال: 16.76 متر[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]ارتفاع : 2.81 متر [/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]مساحت بال: 50.20 متر مربع [/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]وزن خالی: 4،600 کیلوگرم [/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]وزن بارگیری شده: 6،912 کیلوگرم [/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]حداکثر وزن برخاست: 8،100 کیلوگرم[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]پیشرانه: 2 × JUNKERS Jumo 004B توربوجت،هر یک 8.7 کیلونیوتن (1،956 پوند) [/size][/font][/color][/right]



[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][color=#FF0000]کارایی[/color][/font][/color][/size][/right]




[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]حداکثر سرعت: 977km در ساعت (607 مایل در ساعت)[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]سقف پرواز : 16،000 متر [/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]نرخ صعود: 22 متر در ثانیه[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]بارگذاری بال: 137.7 کیلوگرم در هر متر مربع [/size][/font][/color][/right]



[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][color=#FF0000]جنگ افزار[/color][/font][/color][/size][/right]




[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]اسلحه: 4 × توپ 30 میلی متر (MK 108)[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]موشک: 2 فروند موشک R4M[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]بمب: 2 × 500 کیلوگرم [/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]نویسنده و مترجم : مجتبی کیا[/size][/font][/color][/right]

[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]منبع:[/size][/font][/color][/right]
[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3][url="http://www.forum.arteshi.com/showthread.php?t=12822"]http://www.forum.art...ead.php?t=12822[/url][/size][/font][/color][/right] ویرایش شده در توسط SHAHABESAGEB
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

عزیز ، بعضی از این لینک هایی که گذاشتی ، برای دیدنشون باید عضو سایت مربوطه بود ...

به هر حال دستت درد نکنه ... پدر بی 2 همین هست که آمریکایی ها به نام خودشون تمامش کردند !!!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از شما این دومین مطلب این حقیر در این انجمن می باشد .... عذر خواهی بنده را بابت عدم توانایی در ارسال و آپلود تصاویر ببخشید و از مدیران مربوطه تقاضا میشود آموزش های لازم را در پیام خصوصی لطف کرده و توضیح دهند .... چیزی از قسمت آموزشی دستگیر این حقیر نشد....یا علی مدد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسیار عالی . ممنون.
بده تا به حال فکر می کردم این پرنده تنها در حد یه طرح روی کاغذ بوده اما با مواردی که شما عنوان کردید معلوم شد تعدادی از این جنگنده بمب افکن ساخته شده و حتی پروار هم کرده .
حقیقتا باید در این مورد آلمانها را تحسین کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اکثر تکنولوژی های امریکا حاصل غارت کارخانه های تسلیحات سازی المان بعد از جنگ جهانی دومه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1377898620' post='334430']
انجام شد.
پست های حاشیه ای رو مخفی کردم.
[/quote]

با تشکر از لطف شما دوست گرامی /// یا علی مدد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولین بال پرنده انگار نبوده قبلش ی طرح امریکایی بوده مشخصاتش از ho 229 پایین تر بود الان نمی دونم چی بود کجا دیدم :|
با تشکر از تاپیکتون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر

[quote name='mjtkia' timestamp='1377802611' post='334072']
[right]۲۹-۲ برای افزایش توانایی کنترل یا مقاومت از هیچ سطح عمودی استفاده نکرده بود و تمامی سطوح خارجی این هواپیما در اوج گرفتن آن نقش داشتند.[/right]

[/quote]

حذف سکان عمودی برعکس باعث ناپایداری سیستم هواپیما میشود و طراحی کنترل گر برای آن به مراتب سختتر است

[quote name='roteil' timestamp='1377899940' post='334436']
اولین بال پرنده انگار نبوده قبلش ی طرح امریکایی بوده مشخصاتش از ho 229 پایین تر بود الان نمی دونم چی بود کجا دیدم :neutral:
با تشکر از تاپیکتون
[/quote]

اولین بال پرنده ی جهان احتمالا هواپیمای BICh-3 هست که در سال 1926 در شوروی ساخته و تست شد

http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/bich-3-sh1p430.gif
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='cheka' timestamp='1377901157' post='334437']
با تشکر



حذف سکان عمودی برعکس باعث ناپایداری سیستم هواپیما میشود و طراحی کنترل گر برای آن به مراتب سختتر است



اولین بال پرنده ی جهان احتمالا هواپیمای BICh-3 هست که در سال 1926 در شوروی ساخته و تست شد

[url="http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/bich-3-sh1p430.gif"]http://www.ctrl-c.li...h-3-sh1p430.gif[/url]
[/quote]

با تشکر از حسن توجه شما راجع به قسمت اول اگر طراحی بدنه و جای گیری موتور و در عین حال همخوانی نیروی تراست به لیفت و چند عامل دیگربا هم تطابق داشته باشند مشکلی پیش نخواهد آمد کما اینکه این پرنده قابلیت پرواز داشته .... در هواپیماهای امروزی هم حتی با وجود سکان عمودی نیز اگر عوامل یاد شده ی بالا همخوانی نداشته باشند پرنده یا از زمین بلند نمیشود و یا پس از بلند شدن تعادل خود را از دست خواهد داد.

راجع به قسمت دوم هم طبق تحقیق این حقیر اولین نمونه ی عملیاتی بال پرنده مربوط به این هواپیما بوده است ..... ضمن اینکه 11 مدل بال پرنده توسط همین سازنده قبل از این نمونه طراحی و ساخته شده که فقط این نمونه قابلیت عملیاتی داشته است ..... با تشکر /// یا علی مدد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mjtkia' timestamp='1377901894' post='334438']
با تشکر از حسن توجه شما راجع به قسمت اول اگر طراحی بدنه و جای گیری موتور و در عین حال همخوانی نیروی تراست به لیفت و چند عامل دیگربا هم تطابق داشته باشند مشکلی پیش نخواهد آمد کما اینکه این پرنده قابلیت پرواز داشته .... در هواپیماهای امروزی هم حتی با وجود سکان عمودی نیز اگر عوامل یاد شده ی بالا همخوانی نداشته باشند پرنده یا از زمین بلند نمیشود و یا پس از بلند شدن تعادل خود را از دست خواهد داد.

راجع به قسمت دوم هم طبق تحقیق این حقیر اولین نمونه ی عملیاتی بال پرنده مربوط به این هواپیما بوده است ..... ضمن اینکه 11 مدل بال پرنده توسط همین سازنده قبل از این نمونه طراحی و ساخته شده که فقط این نمونه قابلیت عملیاتی داشته است ..... با تشکر /// یا علی مدد
[/quote]

اون چیزی که شما در مورد طراحی میفرمایید طبق گفته ی خودتان در تمام هواپیماها یک اصل اولیه است ، حرف بنده درباره ی ناپایداری این هواپیما برای کنترل حرکت آن حول محور عمودی و نیروی در راستای Yaw هواپیماست . در هواپیمای سکان دار این نیرو توسط سکان عمودی تحت کنترل هست و وضعیت هواپیما تثبیت شده اما در بال پرنده ها بدلیل عدم وجود این بخش ، سطوح کنترلی در جهت عمود برای تثبیت هواپیما و تحت کنترل داشتن توربولانس های اعمالی به هواپیما حول محور عمودی وجود ندارد و در صورت چرخش جزیی هواپیما حول محوری عمودی خودش ، تمایل هواپیما به حرکت دورانی افزایش یافته و این سیستم غیرخطی به نقطه ی تعادل خود بازنخواهد گشت که در سیستم های غیرخطی ، این تعریف ناپایداری یا پایداری محلی است.

برای حل این مشکل طراحان مجبور به استفاده از تکنیک های مختلفی از جمله نصب اسپویلرهای اضافی میشوند که کنترل این اسپویلرها برای پایدارسازی هواپیما بدون وجود کامپیوتر بسیار سخت و تقریبا ناممکن بوده بطوریکه همین عامل باعث شکست طرح های بال پرنده ی مشابه در روسیه و آمریکا در آن برهه شد.

در مورد اولین بال پرنده ی عملیاتی مطمئن نیستم اما اولین بال پرنده ی ساخته و به پرواز در آمده گفته میشه همان پرنده ی روسی هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا این هواپیما پرواز کرده؟اون زمان که کامپیوتر نبوده پس چه طور هواپیما رو پایدار میکردن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.