reza4087

۹۰ سال سوخت گیری هوایی به روایت تصویر

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با اجازه ی جناب reza4087

سوختگیری هوایی 2 فروند B-50

[center][img]http://uploadeater.com/main//guestupload/67242b-50 from air-to-air refuelling.jpg[/img][/center]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از جناب رضا ولی چند نکته ریز هست:
[quote][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/normal_45676464.jpg[/img]
[color=#000000][font=tahoma, arial][size=3]نازل KC-97 درحال اتصال به هواپیمای بمب افکن جهت سوخت گیری، تصور کنید این عملیات بدون هر راهنمای الکترونیک و فقط با تجربه و تسلط خلبان ها انجام می گرفته[/size][/font][/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/normal_51551101.JPG[/img]
[color=#000000][font=tahoma, arial][size=3]این نمونه پیشرفته KC-97 است که می تواند تا ۲۰۰،۰۰۰ گالن سوخت انتقال دهد در کنار آن تا ۳۷ نفر سرنشین و ۳۷،۶۵۰ کیلو بار حمل کند[/size][/font][/color][/quote]

این دو هواپیما کلا متفاوتند یکی پیستونی اون یکی توربوفن درحالیکه شما دو تا رو KC-97 معرفی کردید(معلوم شده کپی پیسته!!)

بهتره بدونید دومین عکس KC-135 هست که همون یویینگ 707 نوع سوخت رسانش هست و نیروی هوایی خودمون هم داره

دوم اینکه من فکر نمیکنم سوختگیری با بوم کار سختی باشه چون بومر از توی اتاقک میتونه بوم رو کنترل کنه

اصلا تا حالا فکر کردید چرا او سوختگیری بوم استفاده میشه نه سوختگیری قیفی؟؟ مگه نه با قیف میشه دو تا جنگنده رو همزمان سوخت داد ولی با بوم فقط یکی پس قضیه چیه؟؟

قضیه اینطوریه که سوختگیری قیفی صد برابر سخت تر از تلسکوپیه چون اپراتور (بومر) نداره و یه ریفیولینگ با قیف بیشتر از بوم ریفیولینگ زمان می بره

از طرف دیگه بوم تلسکوپی ضخامت بیشتری داره و در زمان یکسان مقدار سوخت بیشتری انتقال میده نسبت به تلسکوپی

درباره پست دوم هم به نظر که فوتوشاپه و مغز من هنوز این عکس رو هضم نکرده icon_eek :surprised:
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون دوست عزیز بابت اصلاح غلط ها
نام هواپیما رو تصحیح کردم
[quote][color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 255)](معلوم شده کپی پیسته!!)[/background][/right][/font][/color][/quote]
من هم نگفتم این متن ترجمه خودم هست ، منبع در انتهای مطلب قرار دارد.

از مطالبتون استفاده کردم ، تشکر
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='EsmaielF4' timestamp='1377950885' post='334597']

درباره پست دوم هم به نظر که فوتوشاپه و مغز من هنوز این عکس رو هضم نکرده icon_eek :surprised:
[/quote]
اینا از رو زمین همینطوری به هم وصل هستن! با هم میرن مسافرت که نکنه یکیشون گم بشه... icon_cheesygrin
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]سوخت گیری هوایی Tu-95 [/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/186851.jpg [/img]
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ALFARD' timestamp='1377943984' post='334548']
با اجازه ی جناب reza4087

سوختگیری هوایی 2 فروند B-50

[center][img]http://uploadeater.com/main//guestupload/67242b-50%20from%20air-to-air%20refuelling.jpg[/img][/center]
[/quote]

اين شلنگ چه طوري وصل ميشه؟!!

[quote name='cheka' timestamp='1377957093' post='334644']
[b]سوخت گیری هوایی Tu-95 [/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/186851.jpg[/img]


[/quote]

اصولا دود هواپيماي سوخت رسان مشكلي در كاركرد موتور TU-95 ايجاد نمي كنه؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ظاهرا که ایجاد نمیکنه ! البته تو این عکس موتور های بمب افکن در معرض جریان دود نیستند و تانکر بالاتر از بمب افکن قرار داره (مثل سوختگیری های معمول)
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دود که فکر نکنم! ولی جریان هوایی که پشت سر سوخت رسان ایجاد میشه عملکردی تو پرواز بمب‌افکن نداره؟ خطرناک نیست؟؟ بالاخره هیچی‌هم که نباشه یه جریان وای خیلی اشفته اونجا بوجود میاد....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]اولین سوخت گیری در تاریخ هوانوردی در تاریخ 27 ژوئن، 1923، بین دو فروند هواپیمای Airco دو باله DH-4B نیروی هوایی(بخش خدمات) ارتش ایالات متحده شکل گرفت.این سوخت گیری هوایی توسط سروان اسمیت و ستوان جان ریشتر از یک هواپیمای هم مدل که توسط ستوان هاین و ستوان فرانک سیفرت خلبانی میشد انجام گرفت .البته از سال 1920 به این سو تست های فراوانی برای این کار انجام گرفته بود که تا آن تاریخ بی نتیجه بود.[/right]



[center][img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Refueling%2C_1923.jpg[/img][/center] ویرایش شده در توسط mjtkia
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از جناب cheka شما اطلاع دارید هواپیمایی سوخت رسان چه نوعی هست؟؟؟(تو عکسی که خودتون گذاشتید)

[quote]دود که فکر نکنم! ولی جریان هوایی که پشت سر سوخت رسان ایجاد میشه عملکردی تو پرواز بمب‌افکن نداره؟ خطرناک نیست؟؟ بالاخره هیچی‌هم که نباشه یه جریان وای خیلی اشفته اونجا بوجود میاد....[/quote]

بومر برا همین کاراس دیگه کمک میکنه لوله بوم صاف بره تو فیول پایپ!!!

اگه دقت کنید رو بوم های امریکا دو تا سکان هست... بومر با همونا حرکت بوم رو کنترل میکنه.....

ولی توربولانس..... در بدترین حالت ممکنه لوله از پایپ خارج بشه و یه بلایی سر هواپیما بیاد که البته خیلی خیلی نادره...

اگه توربولانس واقعا جدی بود(تو 747 شاید ولی تو 707عمرا) خلبان جنگنده بو سوخترسان میگه رانش دو موتور داخلی رو کم کنه (و خلبان هم مجبوره برا جبران دو تا موتور بیرونی رو بیشتر تراتل بده)
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='EsmaielF4' timestamp='1378497086' post='336858']
با تشکر از جناب cheka شما اطلاع دارید هواپیمایی سوخت رسان چه نوعی هست؟؟؟(تو عکسی که خودتون گذاشتید)
[/quote]

هواپیمای استاندارد تانکر نیروی هوایی روسیه ، IL-78 کد ناتو Midas هست که به احتمال زیاد تانکر در عکس هم همین مدل میباشد

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/1622224155B15D.jpg [/img]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این دیگه چجورشه

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/00/USAF_B-52_refueling_with_a_KC-135.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام:

نمونه سوخت گیری هوایی اولیه

Presentation21.jpg

ویرایش شده در توسط tahayori
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.