SSADEGHS

ZRS – 4 & 5 : لانه هاي زنبور در آسمان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

نمی‌دونستم امریکا هواپیمای هواپیمابر هم داشته! :)...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون
یک سوال هواپیمایی که از اینها جدا می شد ایا دوباره به اینها بر می گشت یا به یک باند زمینی برا فرود نیاز داشت ؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mohammaddanger' timestamp='1378067328' post='335132']
ممنون

نیاز به اصلاح دارد!
[/quote]
اشیانه با این سایز داشته درسته که می تونسته به 5 تا هواپیما سرویس بده
سایز ماکون هم طبق گفته ویکی


Length: 239 m (784 ft 1 in)
Beam: 40.5 m (132 ft 10 in) (diameter)
Height: 44.6 m (146 ft 4 in)
Propulsion: 8 × 420 kW (560 hp) internal combustion engines
Speed: 140 km/h (76 kn; 87 mph) (maximum)
Capacity: Useful load: 72 t (71 long tons)
Volume: 184,000 m3 (6,500,000 cu ft)

[quote name='majid363' timestamp='1378062333' post='335105']
ممنون
یک سوال هواپیمایی که از اینها جدا می شد ایا دوباره به اینها بر می گشت یا به یک باند زمینی برا فرود نیاز داشت ؟؟
[/quote]
داخل متن هست ورود و خروجش از همون اشیانه t شکل

عکس اشیانه macon
http://welweb.org/ThenandNow/images/297876main_74032main_IMG0003_full.jpg ویرایش شده در توسط roteil
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سپاس از محبت دوستان گرامی

[quote]نیاز به اصلاح دارد! [/quote]

محمد جان متن منبع را دوباره چک کردم درست ترجمه کردم مشکلی ندارد

[quote]یک سوال هواپیمایی که از اینها جدا می شد ایا دوباره به اینها بر می گشت یا به یک باند زمینی برا فرود نیاز داشت ؟؟ [/quote]

دوست عزیز در متن پاسخ شما داده شده icon_arrowd

[quote]هواپيما براي خروج و بازيابي خود متكي به يك اهرم ذوزنقه بود و در مرحله بازيابي از مدخل T شكل موجود در انتهاي بدنه كشتي وارد مي شد.هواپيما براي خروج و بازيابي خود متكي به يك اهرم ذوزنقه بود و در مرحله بازيابي از مدخل T شكل موجود در انتهاي بدنه كشتي[b] وارد مي شد[/b].[/quote]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=6][b]بخش دوم و پایانی :[/b][/size]

[center][b] در بخش نخست کشتی میکون را ماکون نامیدم که اشتباه بوده و تلفظ درست آن می ‌ ِ ک ِ ن می باشد و به شکل ساده میکون . از این بابت از شما خواننده گرامی پوزش می خواهم .[/b][/center]


[b]سرنوشت آکرون[/b]

ساخت آکرون در نوامبر 1929 در لنگر گاه هوایی تازه ساخت گودیر – زپلین در آکرون ٬ اوهایو آغاز شد . نام کشتی توسط بانوی نخست ٬ لو هوور ٬ همسر هربرت هوور رییس جمهور وقت ایالات متحده در آگوست 1931 انتخاب گردید . آکرون نخستین پرواز خود را در سپتامبر 1931 تحت هدایت چارلز روزندال انجام داد .
در نهایت پس از طی پرواز های آزمایشی آکرون به پایگاه هوایی نیروی دریایی واقع در لیک هرست در نیوجرزی منتقل شد تا به عنوان یگان شناور به خدمت بپردازد .
[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10243/normal_Arnstein2C_Karl_28472731689729.jpg[/img][/center]
[center]کارل آرنشتاین مهندس آلمانی[/center]
[b]آکرون در طول خدمت[/b]

آکرون نخستین پرواز تمرینی خود در قالب نیروی دریایی را در ژانویه 1932 به انجام رساند ٬ در آن زمان برد این کشتی حیرت انگیز بود ٬ کشتی قادر بود پیش از بازگشت به پایگاه چند روز در هوا شناور بماند و هزاران مایل را طی کند اما تا پیش از تجهیز شدن به اسکادران مربوطه در تابستان 1932 عملکرد ضعیفی در پشتیبانی از ناوگان دریایی از خود نشان داد .
در فوریه 1932 زمانی که قرار بود تعدادی از نمایندگان کنگره در نیوجرزی پروازی نمایشی را با آکرون تجربه کنند . قرار بود تا در این پرواز آکرون خودی نشان دهد اما حادثه خجالت آوری رخ داد !‌ باله پایینی آکرون با زمین به شدت برخورد کرده و باعث شرمساری شد . حادثه ای که دو ماه زمان برای جبران خسارات آن صرف شد .

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10243/normal_akron-fin-damage-web~0.jpg[/img][/center]
[center]اصابت باله پایینی با زمین[/center]

در طول ماه های باقی مانده از سال 1932 بیشتر وقت آکرون صرف گذراندن پرواز های آزمایشی شد ٬ پروازهایی برای به رخ کشیدن آکرون و اسکادران پروازی آن که در جولای 1932 عملیاتی شده بودند و جلب نظر اعضای کنگره و مردم و دیگر اشخاص مهم دولتی .
یکی از تاثیرگذارترین پروازهای نمایشی آکرون ٬ پرواز از نیوجرزی به سمت پایگاه در حال ساخت نیروی دریایی ٬ سانی ویل در کالیفورنیا بود که در این پرواز عرض کشور را طی نمود . در این پرواز در هنگام توقف آکرون در کمپ کرنی در سن دیگو آکرون درگیر حادثه ای غم انگیز شد . سه ملوان در حالی که بر روی دکل بالایی کشتی قرار داشتند با اوج گیری ناگهانی کشتی روبرو شدند ٬ دو نفر از آنها سقوط کردند و جان باختند ٬ این واقعه در آن زمان در یک فیلم ثبت شد و به شکل گسترده ای در اخبار منعکس شد .

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10243/normal_akron-kearney-incident~0.jpg[/img][/center]
[center]تصویری از واقعه ثبت شده در آن ایام[/center]


در نخستین ماه های 1933 آکرون به پروازهای خود ادامه داد و مسافتهای طولانی از جمله حرکت به سمت کوبا و کانال پاناما را انجام داد از جمله دیگر پروازهای آن می توان به شرکت در مراسم آغاز به کار رییس جمهور روزولت در کاخ سفید در همان سال اشاره کرد .

[b]پایان کار آکرون[/b]

در سوم آپریل 1933 آکرون پایگاه خود در نیوجرزی را به قصد ماموریت سنجش ابزارهای یابنده هدایت رادیویی موجود در سواحل شمال شرق ایالات متحده ترک کرد . در این عملیات فرماندهی کشتی را فرانک مک کورد به عهده داشت در حالی که 76 نفر در کشتی او را همراهی می کردند از جمله شخصیت های برجسته ای چون دریابان ویلیام مافت رییس دفتر هوانوردی نیروی دریایی و افسری دیگر به نام فردریک تی بری ٬ که فرماندهی پایگاه نیوجرزی را بر عهده داشت .

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10243/normal_admiral-moffett-web.jpg[/img][/center]
[center]ویلیام مافت[/center]

در نخستین دقایق 4 آپریل در سواحل نیوجرزی کشتی با بادهای سهمگینی روبرو شد که آن را بالا و پایین می کرد در حالی که کشتی تلاش می کرد خود را بالا بکشد دم کشتی به آب برخورد کرد و در این لحظه سطوح هدایت آکرون از بین رفته و به درون اقیانوس سقوط کرد .
دلیل اصلی حادثه فرماندهی ضعیف مک کورد عنوان شد که بر داده های نادرست دیامتر کشتی{ که تحت تاثیر طوفان عملکردش نادرست بود } بیش از حد تکیه کرده بود احتمالا مک کورد ارتفاع کشتی از سطح دریا را بیشتر فرض کرده بود در حالی که از او انتظار می رفت با عملکرد ارتفاع سنج بیشتر آشنا بوده و آن را در نظر می گرفت . احتمال دیگر این است که باد شدید باعث رانده شدن کشتی رو به پایین شده و مک کورد بدون در نظر گرفتن درازای زیاد کشتی آن را بالا کشیده در نتیجه دم کشتی به آب برخورد کرده است . از 76 سرنشین آکرون تنها دو ملوان و افسر معاون اجرایی هربرت وایلی زنده ماندند .

[b]سرنوشت میکون[/b]

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10243/normal_macon-construction.jpg[/img][/center]
[center]میکون در حال ساخت[/center]

در 11 مارس 1933 کشتی هوایی میکون توسط همسر دریابان مافت ، جانت ویتن مافت ، به افتخار شهر میکون { MAKON } واقع در جورجیا به نام یو اس اس میکون نام گذاری شد . میکون نخستین پرواز خود را یک ماه بعد انجام داد و تنها کمی پس از سقوط دردناک آکرون ، در 23 ژوئن 1933 رسما وارد خدمت شد و یک روز بعد عازم نیوجرزی شد تا دوره های آزمایشی مربوطه را طی کرده ، سپس در 12 اکتبر به سانی ویل در کالیفورنیا رفت .

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10243/normal_NH43901-enhanced.jpg[/img][/center]
[center]میکون بر فراز نیوجرزی[/center]

سرنوشت میکون به بدی سرنوشت آکرون نبود ، میکون هم زمان با تغییر دکترین و تکنیک های نیروی دریایی در چندین آزمایش شرکت کرد یکی از تمرینات معمول جایگزینی ارابه های فرود هواپیماها با مخازن سوخت اضافی بود که باعث افزایش برد 30 درصدی آنها می شد. در ژوئن 1934 ناخدا سوم وایلی فرماندهی میکون را به عهده گرفت . وی در اقدامی جالب باعث شگفتی رییس جمهور روزولت و حتی نیروی دریایی شد : میکون زمانی که روزولت توسط رزم ناو یو اس اس هیوستن از سفر هاوایی بازمی گشت رزم ناو را شناسایی کرده بود . روزولت از این اقدام و نمایش خوب میکون و خدمه تقدیر کرد . این حادثه باعث ناخرسندی دریابد ریوز ، فرمانده ناوگان حامل رییس جمهور شد اما بالعکس باعث خرسندی دریابد کینگ ، رییس دفتر هوانوردی نیروی دریایی شد و در نهایت باعث ارتقا درجه وایلی به ناخدا دومی شد ، جالب آن که وایلی تنها افسر بازمانده از آکرون بود که از حادثه سقوط به همراه دو ملوان دیگر جان به در برده بود . وایلی در جنگ جهانی دوم با درجه ناخدا یکم فرماندهی نبرد ناو یواس‌اس وست ویرجینیا را بر عهده داشت و در نهایت در سال 1946 با درجه دریابانی بازنشسته شد .

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10243/HerbertVWiley.jpg[/img][/center]
[center]وایلی[/center]


[b]پایان کار میکون[/b]

میکون در یکی از سفرهای خود به دلیل اجتناب از برخورد با رشته کوه های واقع در آریزونا مجبور می شود ارتفاع بگیرد و به 6000 پایی برود و در حالی که سعی می کرد به این ارتفاع برسد مقدار زیادی هلیوم نشت کرد خدمه برای جبران کاهش نیروی برا ایجاد شده مجبور شدند تا 9000 پوند از وزنه های تعادلی موجود در کشتی را به همراه 7000 پوند سوخت دور بریزند اما میکون هنوز با 15000 پوند وزن سنگین بود آن هم در شرایطی که مجبور بود با تمام قدرت به پروزا بپردازد تا هم شرایط دینامیک مناسب را برای خود ایجاد کند و هم از تلاطم هوایی شدید ناشی از گذر کوهستانی جان به در برد !
زمانی که از شدت تلاطم کم می شد تیرک موربی که در محدوده حلقه 17.5 قرار داشت و نقاط اتصال باله جلویی را پوشش می داد دچار نقص شد اما نقص به سرعت برطرف شد در نهایت میکون از این خطر جان به در برد اما این حادثه باعث شد تا به فکر تقویت سازه باله ها بیفتند .
در 15فوریه 1935 فرآیند تعمیرات هنوز پایان نیافته بود ، زمانی که میکون از مانوری به سمت سانی ویل در حال بازگشت بود درگیر طوفان شد که باعث نقص سازه حلقه 17.5 که هنوز مستحکم نشده بود گردید و باعث شکستن باله شد ، تکه های شکسته سلول های گاز پشتی را سوراخ کرده و باعث نشت گاز شدند در پاسخ به آسیب وارده خدمه شتاب زده شروع به خالی کردن کشتی از بار اضافه کردند اما کنترل از دست رفته بود و در نهایت 20 دقیقه طول کشید تا کشتی به درون آب سقوط کند و در خلیج مونته ری در کالیفورنیا غرق شد اما به لطف دمای بالای آب و وجود جلیقه و قایق های بادی نجات که پس از حادثه آکرون به کار گرفته شده بودند تنها دو نفر از76 نفر خدمه جان باختند 4 هواپیما نیز همراه میکون به زیر آب رفتند ، میکون از زمان ورود به نیروی دریایی 50 پرواز موفق را به ثبت رساند

موسسه آکواریوم خلیج مونته ری در سال 1991 موفق به شناسایی محل میکون شد در سال 2005 نیز این موسسه مطالعات جدیدی را در این محل انجام داد و در سال 2006 اکتشافات گسترده تری انجام گرفت که باهمکاری دانشگاه استنفورد و دفتر ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده انجام پذیرفت و در سال 2010 باقی مانده میکون جز آثار ملی طبقه بندی شد ، محل سقوط میکون تا امروز اعلام نشده وجز مناطق تحت حفاظت نیروی تفنگداران ایالات متحده می باشد .

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10243/normal_Uss-macon-sparrowhawk-sky-hook-09-2006b.jpg[/img][/center]
[center]تصویری از میکون در خلیج مونته ری در تصویر می توان باقی مانده های هواپیما را دید[/center]



[center][b][color=#ff0000]بهره بری از این نگاشته با ذکر عبارت [/color][url="http://WWW.MILITARY.IR"][color=#ff0000]WWW.MILITARY.IR[/color][/url][color=#ff0000] برای همگان آزاد می باشد[/color][/b][/center]


[color=#0000ff]منابع :[/color]
[url="http://www.airships.net/us-navy-rigid-airships/uss-akron-macon"][color=#0000ff]http://www.airships.net/us-navy-rigid-airships/uss-akron-macon[/color][/url]
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Macon_(ZRS-5)"][color=#0000ff]http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Macon_(ZRS-5)[/color][/url]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.