HHL

مباحث حاشیه ای تاپیک تحولات سوریه و تاپیک تحولات عراق

Recommended Posts

خبری که به دستور CIA سانسور شد؛

حضور مخفيانه نظاميان غربی در مرز سوريه

يك پایگاه خبری عربي گزارشی درباره تحرکات نظامی آمریکا در مجاورت مرزهای سوریه و اردن منتشر کرد که باعث نگرانی آمریکا شده و سازمان های جاسوسی این کشور، رسانه اي شدن اين موضوع را ممنوع کرده اند.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، پایگاه خبری الحقیقه گزارشی را درباره نیروهای نظامی یک کشور خارجی که به احتمال قوی آمریکایی هستند منتشر کرد كه این گزارش مقامات سازمان های جاسوسی نظامی آمریکا بویژه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( CIA) را به حدي نگران کرد كه آنها را وادار ساخت به رسانه های آمریکایی دستور دهند که از پرداختن به این گزارش بپرهیزند و آن را در سکوت و سانسور رسانه ای قرار دهند.

این گزارش که با این اقدام تأیید ضمنی از سوی مقامات جاسوسی آمریکا را دریافت کرده است، نشان می دهد که نیروهای آمریکایی پس از خروج از پایگاه هوایی "عین الأسد" در استان "الانبار" عراق، از هفته گذشته در پایگاه هوایی "امیر حسن" در شمال اردن مستقر شده اند.

اين پايگاه خبري به نقل از یک منبع موثق اردنی نوشت که مجموعه های نظامی خارجی که تعداد نظامیان آن بالغ بر صدها نفر برآورد شده است، در روزهاي گذشته در نزدیکی روستاهای شهر "المفرق" که در مرزهای این کشور با سوریه قرار دارد، مستقر شده اند. منابع اين گزارش تصریح کردند که این افراد غیر عرب هستند و در روزهای گذشته در خودروهایی نظامی در حال تردد در پایگاه هوایی اردن واقع در 10 کیلومتری مرز سوریه و اطراف روستاهای هم مرز با سوریه دیده شده اند.
یک منبع دیگر به الحقیقة گفت که درباره زبانی که آنها با هم مکالمه می کنند، نظر قطعی ندارد اما احتمالاً آنها انگلیسی یا فرانسوی صحبت می کنند و چیزی که قطعي است این است که آنها اردنی یا عرب نیستند و بیشتر آنها سفیدپوست و برخی دیگر نیز سیاه پوست هستند.

این منبع تأکید کرد که این نیروها در هفته های اخیر در منطقه نبوده اند و سابقه نداشته که آنها در حوالی مرزهای سوریه مشاهده شوند.
این گزارش مي افزايد: اطلاعات دیگری نیز موارد مزبور را تأیید می کند از جمله اينکه برخی منابع عراقی و اردنی اعلام کردند که بعضی از نیروهای نظامی آمریکا که از عراق خارج شده اند در اردن استقرار يافته اند.

یک کارشناس عراقی مسائل رسانه که در دولت اول عراق پس از سقوط رژیم صدام به عنوان مشاور تبلیغاتی مشغول به کار بود نيز به الحقیقه گفت: من می توانم تأيید کنم که بخشی از نیروهای آمریکایی که از پایگاه "عین الاسد" عراق خارج شده اند، به اردن اعزام شده اند.

یک منبع اردنی نیز که در خطوط هوایی این کشور کار می کند، گفت که دست کم، یک هواپیمای آمریکایی شب جمعه هفته گذشته، نظامیان این کشور را در پایگاه هوایی امیر حسن در اردن را که در فاصله 100 کیلومتری از شهر "المفرق" قرار دارد، تخلیه کرده است.

پایگاه هوایی "المفرق" که اکنون به اردوگاه نظامیان آمریکایی در اردن تبدیل شده، پیشتر یکی از کانون های مشترک اردن، انگلیس، و اسرائیل برای توطئه چینی علیه سوریه بوده است، شاید مهم ترین موارد توطئه های این پایگاه علیه سوریه موضوع تاسیس نیروهای ویژه به ریاست سلیم حاطوم بود که بعد از تلاش برای کودتا در سوریه در سال 1966 به اردن فرار کرد و در این پایگاه مستقر شد.

در دهه هشتاد نیز این پایگاه به حیات خلوت نیروهای سلفی و اخوان المسلمین سوریه تبدیل شد و آنها آموزش های نظامی خود را در این پایگاه انجام می دادند، خودروهای بمب گذاری شده نیز قبل از ارسال برای سوریه و استفاده برای کشتار مردم بی گناه این کشور در این پایگاه تجهیز و آماده میشد.

الحقیقه پیشتر نیز فاش کرده بود که برخی از مخالفان سوری که بویژه بعد از سال 2006 از این کشور فراری شده اند، به اردوگاه غرب در شهر السلط در اردن ملحق می شوند، آنها در این اردوگاه زیر نظر افسران حرفه ای از سازمان جاسوسی نظامی اسرائیلی (امان) قرار می گیرند تا اطلاعات مفیدی که درباره ارتش سوریه و آموزش ها و مانورهای آن دارند، تخلیه شود، اینکار با نظارت افسران اطلاعاتی اردن انجام می شود.

از سوی دیگر مدتی پیش فاش شد که تعدادی از مخالفان خارج نشین عضو شورای موسوم به ملی سوریه تعدادی از ساختمان ها را در منطقه خلده شهر عَمان از طریق نیروهای امنیتی و اطلاعات اردن و دیگر کشورها به اجاره گرفته اند. از سوی دیگر دکتر عزام التمیمی مدیر شبکه الحوار از لندن فاش کرد که با همکاری سازمان جاسوسی اردن و یاسر ابوهلاله مدیر دفتر الجزیره در عمان که خود نیز از اعضای سلفی است، ایستگاه تلویزیونی سوریا الشعب فعال شده است که سازمان های سلفی سوریه بر آن نظارت دارند و از همان طبقه ای برنامه های خود را پخش می کند که دفتر الجزیره در اردن قرار دارد.

این گزارش الحقیقه البته نگرانی مقامات جاسوسی آمریکا را باعث شد، این نگرانی هنگامی اوج گرفت که "سیبل ادموندز" یکی از کارمندان سابق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اقدام به ترجمه این گزارش و انتشار آن در وبلاگ خبری خود کرد؛ وی همچنین مصاحبه ای در این مورد با "نزار نیوف" روزنامه نگار سوری انجام داد که وي نيز به نوبه خود، اين اطلاعات را به الحقیقه منتقل کرد.

ادموندز به الحقیقه گفت که در این مورد از منابع آگاه رسانه های آمریکایی و سازمان جاسوسی نظامی ارتش آمریکا سؤالاتی مطرح کرده است، اما آنها از پاسخ طفره رفته و گفته اند که هر صحبتی در این مورد از سوی مقامات اطلاعات آمریکا برای آنها ممنوع اعلام شده است، آنها هیچ توضیح اضافی در این زمینه ارائه نکردند.

ادموندز در این زمینه به الحقیقة گفت که ممنوعیت صحبت در این مورد مربوط به این می شود که احتمالاً تحولات امنیتی یا عملیات نظامی در این منطقه در حال شکل گیری است و آمریکا قبل از کامل شدن این عملیات نمی خواهد در مورد آن سخن بگوید.

ادموندز همان فردی بود که هفته پیش خبری در مورد آموزش معارضان سوری در داخل پایگاه آمریکایی اینجرلیک و سایر مناطق مرزی در ترکیه را فاش کرد. او گفت که این آموزش ها از ماه می گذشته به مخالفان سوری ارائه می شود. او در این زمینه به اطلاعاتی ازمنابع جاسوسی آمریکایی و ترک استناد کرد.
الحقیقة در ادامه این گزارش این پرسش را مطرح کرده که آیا تحول مهم و خطرناکی در حال وقوع است؟ از سویی فرانسه دیروز سوریه را به دست داشتن در انفجار اخير در شهر صور لبنان متهم کرد و در عین حال گفت که هیچ دلیلی در این زمینه در اختیار ندارد اما از سوی دیگر از ساعات اولیه دیروز درگیری هایی میان ارتش سوریه و نیروهای مسلحی که احتمال می رود از اردن وارد این کشور شده اند، آغاز شده است. این درگیری ها در منطقه ای انجام می شود که چسبیده به مرزهای دو طرف است.

تحول بعدی در این رابطه تشکیل اردوگاه آوارگان سوری در شمال اردن است که مساحتی بالغ بر 10 هزار متر مربع را شامل می شود. این در حالی است که چنین اقدامی در شرایط کنونی هیچ توجیهی ندارد. موضوع نگران کننده بعدی اظهارات "ایهود باراک" وزیر جنگ اسرائیل است که البته کمتر پیش می آید وی صادقانه حرف بزند اما در وین مدعی شد که رژیم اسد در چند هفته آینده ساقط خواهد شد. اگر به این نکته توجه کنیم که عرصه داخلی سوریه، شاخص های چنین تحولی را نشان نمی دهد، باید به عامل خارجی این سقوط فکر کنیم.

موضوع لغو نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب که قرار بود مسأله سوریه را بررسی کند، نیز می توان یکی از این عوامل مهم دانست، این در حالی است که هیچ توضیحی در مورد دلایل لغو این نشست ارائه نشد.

اکنون با توجه به پذيرش طرح اتحاديه عرب از سوريه، ممکن است تحولات و تحرکات نظامي در اطراف سوريه کاهش يابد اما تلاش غرب براي ناامن سازي عرصه داخلي سوريه و گرم نگه داشتن آتش آماده باش نظامي در کشورهاي همسايه آن، همچنان مورد انتظار است.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/85693/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AE%D9%81%D9%8A%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%D9%8A%D8%A7%D9%86-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B2-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%87

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='labester' timestamp='1379492894' post='339348']
از کی تا حالا تکفیریها شدند برادر
[/quote]

چرا منفی میدید دوستان؟ ایشون منظور منو متوجه نشدن.
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Reichsmarschall' timestamp='1379496836' post='339358']
چرا منفی میدید دوستان؟ ایشون منظور منو متوجه نشدن.
[/quote]

بنده هم با این لفظ شما مخالفم
منظر شما از برادر چیست ؟!
  • Upvote 1
  • Downvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لفظ برادر، کنایه ای هست به کسانی که خیال میکنن میشه با این اوباش رفیق و برادر شد. کسانی که حساب اخوان و حماس رو از تکفیریها جدا میکنن.

مخالفت شما هم اهمیت چندانی نداره دوست عزیز!
  • Upvote 15
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Reichsmarschall' timestamp='1379500220' post='339362']
لفظ برادر، کنایه ای هست به کسانی که خیال میکنن میشه با این اوباش رفیق و برادر شد. کسانی که حساب اخوان و حماس رو از تکفیریها جدا میکنن.

مخالفت شما هم اهمیت چندانی نداره دوست عزیز!
[/quote]
رایشمارشال عزیز شما که حساب اینها رو از هم جدا نمی کنید حمایت آل سعود از کودتاچیان مصر چه طور براتون هضم میشه ؟؟؟
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا اینا عجب موجودات عجیب الخلقه ای هستن.خدایی ما صدسال سیاه نباید به فکر حمایت یا دوستی با اینا باشیم.قطعا با دیدن این عکسا من هم بر این باورم باید از جنگ لفظی با اسرائیل بخاطر کشتار عرب جماعت دست برداشت و محکم کلاه خودمون و شیعه رو نگه داریم که دشمن اول و اصلی ما [color=#ff0000]... [/color]وهابی است نه صهیونیسم و انگلاساکسون...
  • Upvote 11
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر خدایی نکرده ایران یه وقت مثل سوریه به هم بریزه، حاضرم قسم بخورم بخشی از همین جانورانی که ما در ظاهر ازشون حمایت میکنیم، برای انجام عملیات انتحاری و و کشتن حتی یک شیعه هم که شده، با کله به ایران خواهند اومد.

نمیدونم کی میخوایم قبول کنیم، ولی توی کشور های سنی نشین، یک رهبر سکولار برای ما هزاران بار بهتر از یک رهبر اسلامگرا هست. ویرایش شده در توسط era_923
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلا بیشترین منافع مشترک ما در منطقه با اسرائیل چون هر 2 مون همسایه یک قوم وحشی هستیم ک چشم دیدن هیچ کدوممون رو ندارن
به همین صالحی عربستان گفته بود که ما به صدام کمک کردیم زمان جنگ به کارمون هم افتخار میکنیم یا یاسر عرفات ک وقتی اومد تهران ملت داد میزدن امروز تهران فردا فلسطین انقدر گند زد که اخر بخاطر فسادی ک ایجاد کرد دفترش رو تو اهواز تعطیل کردن بعد هم ک جمله مشهور ایران دوست ماست اما عراق برادر ما رو گفت
  • Upvote 15
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]اینکه کینه ی برخی اعراب احمق نسبت به ایرانیها جاودانست شکی درش نیست ، شیعه و سنی بودن هم بهانست چون در گذشته هم به ایرانی ها لقب اتش پرست بودن رو میدادن خوب دیگه اینا اینجوری افریده شدن تندرو ، هوس باز ، نادان و ... وگرنه کدوم ادم عاقلی بچه شو زنده بگور میکنه[/right]


[img]http://www.persianmotor.net/images/smilies/retarded.gif[/img]





[right]در مورد فلسطین من فکر میکنم فلسطین یک بهانه است[/right]

[right] سیاست ما اینه که از هر کس و گروه و ملتی که با اسرائیل سر ناسازگاری داشته باشه حمایت کنیم . حالا فلیسطین نه ، کومور شرقی[/right]
[right]اگه مشکلی هست در سیاستمونه نه در اعراب ( چون ذات اعراب همینه ) حالا ما اگه سیاستمون عوض شه و با اسراییل خوب بشیم میتونیم بابای این اعراب رو چپ و راست کنیم - البته منظورم رابطه داشتن با اسراییل نیست[/right]
[right]در مورد تصاویری که مارشال عزیز قرار دادن هم اینو بگم که این یک چیز عادی است این ها همونهایی هستند که اگه هفتا شیعه بکشن مستقیم میبرنشون بهشت[/right]
[right]کلا این حرکات رو بدل نگیرید[/right]
[right]مهم سیاست و منفعت خودمون هست[/right]


[img]http://www.persianmotor.net/images/smilies/icon_pf%20%2895%29.gif[/img] ویرایش شده در توسط death-white
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا اول میاد ایران؟ چه شهرهایی؟؟؟ فقط تهران؟

[quote]
نمیدونم کی میخوایم قبول کنیم، ولی توی کشور های سنی نشین، یک رهبر سکولار برای ما هزاران بار بهتر از یک رهبر اسلامگرا هست.
[/quote]

رهبر سکولار وقتی مقبولیت نداشته باشه به چه دردی میخوره؟؟؟
همین الان حضرت اقا تو ایران اعلام جهاد بکنه هزار هزار ادم میریزه سوریه یا هرجا حضرت اقا اشاره کرده باشه...

ولی به نظر شما هر کدوم از این رهبران سیاسی اسکل کشورهای عربی دستوری چیزی بدن کسی پراسید میکنه؟ در عین حال، کافیه یه رهبر دینی دستور بده تا عین چی مثل همین الان بریزن تو سوریه یا جایی که گفته شده! :)))))))))

بنابراین، فرقی نمیکنه که دولتشون سیاسیه یا مذهبی، ما مسلمون ها از رهبر دینیمون حرف شنوی بیشتری داریم تا رهبر سیاسی! واسه همینم، ولیه فقیه یه شخص مذهبی اگاه و قدرتمند و عالم سیاسی هستش!...
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حمایت از حماس با جمله رهبری توجیح میشه که میگه [color=#b22222][size=5]هر ملتی[/size][/color] علیه رژیم صهیونیستی بجنگه ما حمایتش میکنیم.خیلی نیازی به فسفر سوزوندن نداره...بالا رفتن هزینه های اسرائیل در منطقه حدف استراتژیست ها ایرانی بوده که تا به حال محقق شدهحالا حماس میخواد بره پشت النصره...گور باباش ...عقد اخوت که نداشتیم باهاش...یه مدت منافع مشترک داشتیم اما حالا دیگه نداریمبحث اتحاد بین [b][size=5] ملت های مسلمان[/size][/b] هم از خواسته های رهبریه که همیشه هم بهش اهمیت دادهفقط اونور عربستان و انگلیس و... توی این قضیه موش میدوونن و اینور هم متاسفانه یه عده به اسم حمایت از اهل بیت...چیزی که مشخصه در دو طرف گروهای تکفیری وجود داره که آب به آسیاب دشمن بریزن!! ویرایش شده در توسط Maldini
  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز . جناب آقای ریچ مارشال ! مشکل ما اینه که خودمون طی 30 سال گذشته به جای شناساندن ایران و شیعه به دنیا و خرج کردن برای گسترش و دفاع از مذهب تشیع ، فکر گران شدن یا ارزان شدن گوجه و بادمجان در مملکت بودیم . از اون سنی هایی که مغرض و متعصب و خشک مغز هستند که بگذریم ، کوتاهی خود ما باعث خیلی اتفاقات در دنیای اسلام شده . و الا لبنانی ها هم عرب هستند . چرا اونها با ما خوبن ؟ نمیگم همشون خوب هستند . ولی وقتی امثال من عادت کردیم به تنبلی . وقتی دنبال گذراندن زندگی و خوش بودن هستیم و احساس تکلیف نمیکنیم ، میشه همینی که میبینی ! الان چند تا مستند ساز ایرانی با پول خودشون رفتن سوریه و مستند ساختن و یکی دوتاشون هم شهید شدن ! شما فکر کردی از طرف دولت رفتن ؟ میدونی طرف با پول خودش میره و هزار تا خطر رو به جون میخره بعد باید بیاد اینجا در به در دنبال یکی بگرده تا مستندش رو ازش بخرن تا هم امرار معاش بکنه و هم دوباره بتونه بره ؟ برادر عزیز ! خیلی از حرفهای شما واقعیت داره ! درست ! قبول ! ولی نمیشه انتظار داشت وقتی شما برای اثباتت هیچ کاری نمیکنی و با شعارهای ظاهری ( اونم از توی مملکتت ) در راه پیمایی های مختلف و سخنرانی ها سعی داری رفع تکلیف کنی ، نتیجه اون چیزی که شما میخوای بشه . دشمن برنامه داره . مثل امثال من عادت به حرف مفت زدن نداره ! خرج میکنه ! سیاست گذاری میکنه ! پیگیری میکنه و و و ! فکر کنم کلام منعقد شد . در هر حال ممنون ویرایش شده در توسط mersaad
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.