HHL

مباحث حاشیه ای تاپیک تحولات سوریه و تاپیک تحولات عراق

Recommended Posts

[quote name='Babak1391' timestamp='1398383044' post='374086']
اشکالی نداره دوست عزیز اگر حاکم وقت کاری به دین وایمان مردم نداشته باشه حتی اگر کافر هم باشه عیبی نداره. لازم نیست حاکم مملکت حتما مجتهد و روحانی باشه. وظیفه علما تبلیغ دین و حل مسائل شرعی مردمه و علما رو معصومین به همین خاطر تعلیم دادن. اگر حکومت در دست روحانیت باشه چون روحانیها معصوم نیستن مرتکب خطاهای بسیاری خواهد شد چون هوای نفس دارن و مردم نسبت به دین بدبین شده و در اخر منجر به بیدینی میشه. و الان هر کاری میشه نسبت میدن به ائمه معصومین.وقتی مردمی که اطلاع دینیشون کمه این خطاها را میبینن از دین زده میشن و به اسلام و خدا و ۱۲ امام توهین میکنن که من خودم شاهد اینگونه توهینها بودم. حتی الان جوک اس ام اس میکنن جوانهای دانشگاهی برا مسخره کردن امامان . شاه هم اشتباهات زیادی مرتکب شد ولی به نام دین حکومت نمیکرد. مردم ایران انقلاب کردن و استقلال و ازادی می خواستن که به اون نرسیدن. همه انقلابها اینجورین چون اخرش به کجراهه میرن..





امام چهارم علیه السلام فرزندي داشتند به نام زيد ، برادر امام باقر عليه السلام كه ​​بسيار در حكومت بنياميه تحت فشار قرار ميگرفت و به شدت ناراحت بود . وی ميگفت با اين كه دنياي اسلام بنيهاشم را به حقانيت ميشناسد و پيروي از آن ها را اسلام واقعي ميداند و به نام بنيهاشم بر عليه بنياميه قيام كردند و آن ها را قلع و قمع نمودند تا حكومت اسلامي در اختيار بنيهاشم قرار گيرد ، چه شده است كه با اين همه مجاهدات و زحمات و محبوبيت بنيهاشم ، خلافت تحويل بنيالعباس داده شده و باز آن ها روي كار آمدهاند و بنيهاشم را عقب زدهاند . زيد بن علي ابن الحسين نميتوانست اين منظره را تحمل كند . تلاش ميكرد كه هر چه بهتر و بيشتر مردم را در اطراف خود جمع كند و عليه بني العباس قيام كند و از طرفي قيام ديني و قيام ائمه اطهار عليهم السلام براي رسيدن به حكومت ، زمان معیني و اشخاصي معيني لازم دارد كه پيش از ظهور آن زمان و اشخاص ، زمينه براي پيدايش حكومت حقة الهيه فراهم نيست . لذا ائمه عليهم السلام كه ​​خود در رأس بنيهاشم بودند و دل مسلمانان همه جا متمايل به آن ها بود ، در خانه مينشستند و بر عليه خلفاي غاصب زمان قيام نميكردند . در اين رابطه حديثي از امام حسن مجتبى عليه السلام مشهور است كه فرمودند :

ما منا أحد الا و يقع في عنقه بيعة لطاغية زمانه ، الا القائم الذى

يصلى خلفه روح الله عيسى بن مريم (ع) فان الله عز و جل يخفى ولادته

و يغيب شخصه لئلا يكون لاحد في عنقه بيعة اذا خرج [1]

يعني هيچ يك از ما امامها نيست ، جز اين كه از طاغوت زمان خود بيعتي به گردن دارد . یعنی ایشان از جانب خداوند متعال مأموريت دارند در شعاع اين حكومتها صبر كنند و قيام ننمايد و با آن ها نجنگند . به جز قائمي كه عيسي فرزند مريم پشت سر او نماز ميخواند و به او اقتدا ميكند . او آزاد مطلق است و بيعت كسي به گردن او نيست . وقتي ظاهر شود غلبه ميكند و بر تمامي اهل عالم حاكميت پيدا ميكند . بر اين اساس ائمه سلام الله علیهم ميدانند در چه زماني حاكميت جهان در اختيار آن ها قرار ميگيرد و پيش از آن زمان هر جا و هر وقت قيام كنند ، قيامشان محكوم به شكست بوده و خلاف تقدير خداوند متعال است .

لذا ائمه اطهار سلام الله علیهم با آن قدرت عظيم الهي كه داشتند با خلفاي زمان خود مدارا ميكردند و عليه آن ها قيام نميكردند و با آن ها نميجنگيدند و مردم را بر عليه آن ها شورش نميدادند و حكم جنگ و جهاد با خلفا صادر نميكردند . پس ائمه اطهار سلام الله علیهم هر كدام در زمان خود ميدانستند كه تكليفشان انزوا و گوشهگيري است .

امام زمان هم تكليف خود را ميداند كه روز معيني در شرايط معيني مأمور به قيام است و پيش از آن روز معين اگر قيام كند ، قيامش محكوم به نشست ( انتظار برای کمال عقلی و آمادگی فکری مردم تا بفهمند که باید از چه کسی متابعت نمایند ! ) خواهد بود . لذا در انتظار آن روز معين به غيبت خود ادامه ميدهد .

وليكن امامزادهها و از آن جمله زيدبن علي ابن الحسين نميتوانستند چنين اوضاعي را تحمل كنند و ميگفتند مردم ما را ميخواهند و دل هاي مردم با ما است و چرا دشمنان ما از دين ما و محبوبيت ما استفاده كنند و در مسند حكومت بنشينند و با ما بجنگند . از جمله زيدبن علي شورشي ها و انقلابي های بسيار بودند . وی مردم را بر عليه بنياميه و بنيالعباس شورش ميداد و مردم را به زعامت خود دعوت ميكرد تا جائي كه به برادرش امام باقر عليهالسلام عرض كرد : برادر ميشود بعد از خودت امامت را به من واگذار كني نه به فرزندت جعفر صادق عليهالسلام . مانند دو برادر امام حسن و امام حسين كه امامت را به يكديگر سپردند . امام باقر عليهالسلام فرمود : برادر عزيزم امامت مسئلهاي نيست كه به اختيار من و يا آباء و اجداد من و يا به اختيار رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم باشد .

امامت يك منصبي است الهي . خداوند با تعليم و تربيت خود افراد و اشخاص را معين ميكند و به كمال مطلق ميرساند و در مسند امامت مينشاند . به اختيار من نيست كه امامت را به شما بدهم و يا به فرزند خودم واگذار كنم .

امام چهارم عليه السلام ميدانست كه پسرش زيد انقلابي است و خواهي نخواهي قيام خواهد كرد و در قيام خود جمعيت زيادي را به كشتن خواهد داد و خودش هم شكست خواهد خورد . وليكن فرزندش را از واقعيت اين قيام آگاه نكرد و به او نفرمود كه عزيزم ما بنيهاشم مأمور به صبر هستيم و حكومت نصيب ما نميشود . بهتر اين استكه در خانه بنشيني به عبادت و بندگي مشغول باشي . ميدانست كه پسرش انقلابي است . وليكن او را از اين واقعيت آگاه نكرد . به او ميدان داد كه اگر نميتواند صبر كند قيام كند .

در اطراف اين قيام كه ​​در تقدير خدا محكوم است و يا واجب است زيد بن علي عليهالسلام با يكي از فقهاي شيعه به نام « مؤمن طاق » [2] بحثي دارد كه در كتاب احتجاج طبرسي [ 3 ] نقل شده است . این روایت ذيلا بيان ميشود تا بفهميم كه ائمه اطهار عليهمالسلام چه سياست هاي عجيبي بكار بردند ، برای آن که تا آن جا كه ممكن است كسي محكوميت الهي پيدا نكند و دينش هدر نشود . گرچه دنيايش هدر ميشود [ 4 ] .

زيد بن علي ابن الحسين با مؤمن طاق که يكي از مجتهدين زمان امام چهارم و پنجم و ششم و معروف به مؤمن طاق است ، يعني يك مومن عالم و بينظير ، از اين جهت كه در حكمت و استدلال بسيار قوي و بينظير بوده است ، مؤمن طاق شناخته شده است و علماي اهل سنت و جماعت وحشت داشتند از اين كه با او مباحثه كنند . زيرا همه آن ها را محكوم ميكرد . مؤمن طاق مانند ائمه اطهار عليهم السلام و از مسير تعليمات آن ها دانسته بود كه قيام مفيد و منتج ائمه اطهار عليهم السلام روز معيني به وسيله فرد معيني انجام ميگيرد . روز معين يعني آخر زمان زندگي دنيا ، فرد معين يعني ولي عصر امام زمان عج الله تعالي فرجه الشريف .

ائمه عليهم السلام بارها تذكر داده بودند كه قيام مفيد و منتج ما در آخرالزمان به وسيله قائم انجام ميگيرد . پيش از آن زمان هر كس قيام كند ، خواه از سادات و يا امام معصوم باشد و يا هر دانشمند ديگر قيامش محكوم به شكست است . قيام موفق قيام امام زمان است . پس مؤمن طاق از طريق تعليمات ائمه اطهار عليهم السلام ميدانست كه قيام امامزادهها بني الحسن يا بني الحسين محكوم به بازگشت است و به نتيجه نميرسد . خود آن ها و افراد وابسته به آن ها در اين قيام كشته ميشوند .

مومن طاق كه چنين عقيدهاي داشت و در علم و دانش مشهور زمان بود با زيدبن علي الحسين بحثي دارد . زيد به او ميگويد اگر مردي از ما بنيهاشم شبي يا نيمهشبي تو را دعوت به جهاد كند جواب تو چيست ؟ آيا قبول ميكني و يا رد ميكني ؟ مومن فرمود كسي كه مرا دعوت ميكند ، اگر پدرت علي بن الحسين علیه السلام باشد يا برادرت امام باقر علیه السلام ، روي چشمم اطاعت ميكنم و قيام ميكنم و با آن ها به جهاد ميروم و اگر ديگري از سادات بنيالحسن يا بني الحسين باشد ، به اختيار خودم آزاد هستم قبول كنم يا رد كنم .

به اين وسيله فهمانيد كه امام واجبالاطاعه در هر زماني فقط يك نفر است . غیر از امام معصوم ساير امامزادهها واجب الاطاعه نيستند . مردم آزادند اطاعت كنند يا نكنند و به او فهمانيد كه قيام تو اگر به اذن و اجازه پدرت و يا برادرت باشد ، درست است و به نتيجه ميرسد و اگر به ميل خودت باشد ، محكوم به شكست است و قيام ديني الهي به حساب نميآيد .

زيد جواب داد كه پدري كه مرا روي زانو مينشاند و لقمه غذا به دهانم ميگذاشت ، از وقتي كه آن را ميخوردم لقمه ديگر سرد و آماده ميكرد به دهانم ميگذاشت و راضي نبود كه لقمه داغي مرا اذيت كند ، بلكه آن را سرد مي كرد و به من می داد . امامي كه از حرارت لقمه غذائي مرا حفظ ميكرد چطور ميشود از آتش جهنم مرا حفظ نكند . پس اگر قيام من مايه محكوميت من باشد تا در نتيجه معذب به عذاب الهي شوم يك چنين پدر مهرباني به من آگاهي كامل ميدهد و به من ميفرمايد پسر جان مبادا قيام كني خودت شكست ميخوري و بندگان خدا را به كشتن ميدهي و نتيجهاي به دست نميآوري و نزد خدا هم محكوم هستي .

پس اگر قيام من يا سادات ديگر خلاف دين و مصلحت باشد به يك چنين پدر مهرباني واجب ميشود كه به ما آگاهي بدهد تا در خانه بنشينیم و مصيبت ها را تحمل كنيم . پس چطور پدر من معني اين قيام را به من كه فرزند او هستم نگفته است ؟

مؤمن طاق جواب ميدهد كه پدرت تو را بسيار دوست داشته و براي اين كه محكوم به عذاب آخرت نشوي تو را از اين قيام خبر نداده است .

زيرا اگر ميگفت پسر جان قيام نكني كه قيام تو خلاف حكم خداست و خلاف مصلحت است و تو با اين قيام محكوميت آخرتي پيدا ميكني . تو نميتوانستي يك چنين دستوري را كه صبر در برابر دولت هاي طاغوتي باشد تحمل كني . بلكه مجبور به قيام ميشدي . امام ميدانست كه نميتواني صبر كني تو را مكلف به ترك قيام نكرد و حكم واقعي خدا را به تو ابلاغ ننمود . ترسيد كه نتواني اجرا كني و معصيتكار شناخته شوي . و اكنون كه حليت و حرمت قيام پيش از امام زمان را به شما خبر نداده است . شما آزاد هستيد . اگر قيام كردي معصيتكار شناخته نميشوي و محكوميت آخرتي نداري . و اگر هم صبر كردي اجر تو چند برابر محفوظ خواهد بود .

وقتي اين احتجاج به امام باقر عليهالسلام رسيد که زيد بن علي چه گفته است و مؤمن طاق چه خبر داده است . امام باقر عليهالسلام به او فرمود : با دليل و برهان خود تمام درها و راهها را به روي او بستي .

[/quote]


آقا این چیزی که شما گفتی در مورد زید فکر می کنم کاملا بر عکس هست این لینک ها رو مطالعه کنید
لینک تبیان [url="http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=84475"]http://www.tebyan.ne....aspx?pid=84475[/url]
اینم ویکی [url="http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%DB%8C%D8%AF_%D8%A8%D9%86_%D8%B9%D9%84%DB%8C"]http://fa.wikipedia....wiki/زید_بن_علی[/url]
برا اینکه قضیه یکم واضح هم بشه قسمت ۱۹ مقاله ویکی در مورد قیام زید این رو نوشته

[color=#252525][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Sans', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]ممکن است بعضی خیال کنند، که قیام زید خودسرانه و خواسته خود زید بوده‌است، و بگویند، بلی، زید مرد با فضیلت و با ایمان و عالم بود، و امام او را دوست می‌داشت امّا قیام وی بدون رضایت و اذن امام بوده‌است. اما باید گفت که روایات بسیاری وجود دارد که امام شیعه، از قیام زید بن علی پشتیبانی کرده. امام رضا (ع) راجع به قیام زید به مامون گفت: امام جعفر صادق (ع) گفت: زید برای قیامش با من مشورت کرد. من به او گفتم: عمو جان اگر دوست داری و راضی هستی که همان به دار آویخته در کُناسه باشی، پس راه تو همین است. چون زید از نزد امام صادق (ع) بیرون رفت، امام صادق (ع) گفت: وای به حال کسی که ندای او را بشنود و او را یاری نکند.[/font][/color][color=#252525][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Sans', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif] شهید اول در کتاب «قواعد» در باب [/font][/color][font=Tahoma, Iranian Sans, DejaVu Sans, Noto Sans, Droid Arabic Kufi, sans-serif][color=#0b0080]امر به معروف و نهی از منکر[/color][/font][color=#252525][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Sans', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif] با کمال صراحت گفته: «... یا اینکه جائز باشد قیام آنها به اذن امام واجب الطاعة باشد مانند خروج زید بن علی و دیگر فرزندان علی.[/font][/color][color=#252525][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Sans', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif] مامقانی، در این زمینه با صراحت گفته: «خلاصه سخن اینکه من زید را از نظر وثاقت معتبر می‌دانم پس از آنکه معلوم شد خروج و قیام وی به اذن [/font][/color][font=Tahoma, Iranian Sans, DejaVu Sans, Noto Sans, Droid Arabic Kufi, sans-serif][color=#0b0080]امام جعفر صادق[/color][/font][color=#252525][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Sans', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif] (ع) بوده‌است.[/font][/color][color=#252525][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Sans', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif] شیخ حسن صاحب کتاب «معالم»، می‌گوید: سلیمان بن خالد در قیام زید از طرف امام وقت اذن داشت در صورتی که سلیمان با اذن امام به کمک زید شتافت و دوش به دوش او با دشمن جنگید، چگونه می‌توان گفت خود زید رهبر نهضت بدون اذن امام قیام کرد.[/font][/color][color=#252525][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Sans', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif] [/font][/color][font=Tahoma, Iranian Sans, DejaVu Sans, Noto Sans, Droid Arabic Kufi, sans-serif][color=#0b0080]سید ابوالقاسم خوئی[/color][/font][color=#252525][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Sans', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]، در کتاب نفیس رجالش، پس از بررسی و جرح و تعدیل روایات، و قاطعیت عقیده خود را درباره زید چنین گفته: «همانا زید از جانب امام ماذون بود»[/font][/color]
[color=#252525][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Sans', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]پس همین قسمت که شما گفتی کاملا منتفی هست که امام قیام ایشون رو قبول نداشته اون مقاله رو کامل بخونید [/font][/color]

[quote name='Babak1391' timestamp='1398383044' post='374086']
مؤمن طاق جواب ميدهد كه پدرت تو را بسيار دوست داشته و براي اين كه محكوم به عذاب آخرت نشوي تو را از اين قيام خبر نداده است .

زيرا اگر ميگفت پسر جان قيام نكني كه قيام تو خلاف حكم خداست و خلاف مصلحت است و تو با اين قيام محكوميت آخرتي پيدا ميكني . تو نميتوانستي يك چنين دستوري را كه صبر در برابر دولت هاي طاغوتي باشد تحمل كني . بلكه مجبور به قيام ميشدي . امام ميدانست كه نميتواني صبر كني تو را مكلف به ترك قيام نكرد و حكم واقعي خدا را به تو ابلاغ ننمود . ترسيد كه نتواني اجرا كني و معصيتكار شناخته شوي . و اكنون كه حليت و حرمت قيام پيش از امام زمان را به شما خبر نداده است . شما آزاد هستيد . اگر قيام كردي معصيتكار شناخته نميشوي و محكوميت آخرتي نداري . و اگر هم صبر كردي اجر تو چند برابر محفوظ خواهد بود .
[/quote]


این چیزی که شما اینجا نوشتی یک مشکل بزرگ داره اونم اینه که 1. امام وظیفش راهنمایی ماموم هست 2. کسی که یک نفر رو دوست داره اون رو دو دستی می ندازه تو چاه یا بهش اخطار میده ؟ ویرایش شده در توسط mhn1991
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ورود ده‌ها هزار نیروی مردمی به عرصه نبرد با تروریست‌ها، شرایط جنگ را ظرف 24 ساعت کاملا عوض کرد؛ مردم که به درخواست مرجعیت شیعه و علمای سنی عراق سلاح به دست گرفته‌اند، جنگجویان اجاره‌ای «داعش» را در بسیاری از مناطق زمینگیر و مجبور به عقب‌نشینی کردند.
شبکه خبری بی‌بی‌سی دیروز گزارش داد، داعش در حرکت به سمت بغداد متوقف شده است. این درحالی است که دو روز قبل این تروریست‌ها حمله به بغداد را از سه محور آغاز کرده بودند. به گزارش بی‌بی‌سی، ارتش عراق به کمک نیروهای مردمی توانست دو شهر «المعتصم» واقع در 22 کیلومتری «سامرا» و «المقدادیه» در 80 کیلومتری بغداد را از اشغال عناصر داعش خارج و مسیر تکریت به بغداد را نیز پاکسازی کند. در حالی که هر روز بر شمار داوطلبان مردمی برای نبرد با داعش افزوده می‌شود، به نظر می‌رسد که سلطه این گروه تروریستی حتی در استان‌های نینوا و الانبار هم دوامی نداشته باشد. داوطلبان می‌گویند، که آنها به خاطر پول و دریافت حقوق نمی‌جنگند، بلکه فقط می‌خواهند از نوامیس و مقدسات خود دفاع کنند.
از صحنه‌های نبرد خبر رسید که عملیات مشترک «پیشمرگه»‌های کرد و ارتش عراق در «بعقوبه» هلاکت 44 تروریست داعش و جراحت 14 نفر دیگر از آنها را در پی داشت.
بمباران نیروی هوایی در استان نینوا نیز مرگ شماری از عناصر داعش و دو تن از سرکردگان جنایتکار حزب منحل شده «بعث» عراق را به دنبال داشت.
نام این دو جنایتکار سابق بعثی «عبدالواحد شنان‌آل رباط» و «هاشم الجماسی» اعلام شده است.
مسیرهای ارتباطی کرکوک - بغداد، کرکوک - صلاح‌الدین و صلاح‌الدین - سامرا از جمله مناطقی هستند که دیروز توسط نیروهای مردمی و ارتش عراق پاکسازی شده است. شهر نفت‌خیز کرکوک هم پیش از این توسط نیروهای ارتش و پیشمرگه پاکسازی شده بود. ارتش هم‌اکنون در این شهر مستقر است.
تروریست‌ها نیز دیروز علاوه بر انفجار یک بمب در بغداد که به شیوه انتحاری انجام شد و شهادت 12 غیرنظامی را در پی داشت، یک مرکز ثبت‌نام افراد داوطلب را نیز در شهر «الخالص» 60 کیلومتری شمال بغداد را با پنج گلوله خمپاره هدف قرار دادند که شهادت شش نفر از جمله سه سرباز عراقی را در پی داشت.
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در مورد جنایات داعش گزارش داد، این گروه تروریستی 700 دانشجوی دانشکده نیروی هوایی عراق را در شمال تکریت اعدام کرده است.
در موصل نیز فرماندهان داعش به نیروهای تحت امر خود دستور داده‌اند کتاب‌های درسی دانش‌آموزان را بسوزانند.
سایر رویدادها
*‌ نوری مالکی نخست‌وزیر عراق، از فرماندهان ارتش خواست داوطلبان و نیروهای مردمی را به خوبی سازماندهی کنند.
* روزنامه «شاهد» چاپ کویت، با انتشار عکسی، از تردد خودروهای داعش در خیابان‌های کویت پرده برداشت.
* یوسف قرضاوی که به شیخ فتنه معروف است، به فراخوان نماینده آیت‌الله سیستانی از مردم عراق برای جنگ با جنایتکاران داعش خرده گرفت و این اقدام را انقلاب علیه اهل‌تسنن خواند.
* روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، داعش را محصول یک طرح مشترک آمریکایی - اروپایی دانست که از مدت‌ها قبل ساخته و پرداخته شده است.
* پنتاگون اعلام کرد، «چاک هاگل» وزیر دفاع آمریکا به خاطر تحولات عراق، دستور حرکت ناو هواپیما بر «جرج‌بوش» به خلیج‌فارس را صادر کرده است.
* یک مقام عراقی که نامش ذکر نشد، از خبر داشتن سفارت آمریکا در عراق در مورد حمله داعش به موصل خبر داد.
* یک عضو انگلیسی داعش گفت، عناصر داعش اگر به این کشور برگردند، دست به حملات تروریستی می‌زنند.
* استرون استیونسون مقام اتحادیه اروپا خواستار کناره‌گیری مالکی از قدرت شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اندیشکده «واشنگتن» نوشت: حمله داعش به عراق، نشان‌دهنده جنگی گسترده در میان شیعه و سنی برای کنترل خاورمیانه است.احتمالاً جمله «مراقب آنچه آرزو می‌کنید باشید» می‌توانست یا می‌بایست توصیه واشنگتن به عربستان سعودی و دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس که از جهادگران سنی علیه بشار اسد در دمشق حمایت می‌کردند، باشد.

به گزارش سرویس بین الملل «تیک»، این هشدار در حال حاضر مناسبت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا مبارزان تشنه به خون دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به شمال غرب عراق وارد شده، باعث فرار صدها هزار نفر از هم‌کیشان سنی خود گشته و در منطقه مرکزی شیعه‌نشین اطراف بغداد ایجاد رعب و وحشت کرده‌اند. مردم این مناطق به‌درستی حس کرده‌اند که در صورتی که پیشروی کاروان داعش متوقف نگردد، هیچ رحم و مروتی در کار نخواهد بود.

در طول سالیان، شکست نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، یکی از آرزوهای ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی بوده است. او که مالکی را مهره دست‌نشانده ایران می‌داند، از اعزام سفیر به بغداد خودداری کرده و حاکمان دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس همچون کویت، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان را نیز تشویق به اتخاذ چنین موضعی کرده است. گرچه این کشورها (مخصوصاً کویت و قطر) در برابر القاعده در کشورهای خود، آسیب‌پذیر هستند، ولی اغلب چشم خود را بر حمایت شهروندان کشورشان از گروه‌های رادیکال مانند جبهه النصره، یکی از فعال‌ترین گروه‌های اسلام‌گرای مخالف بشار اسد در سوریه، می‌بندند.

ملک عبدالله که در حال حاضر برای تعطیلات در مراکش به سر می‌برد، تاکنون در مورد این تحولات، سکوت اختیارکرده است. او که بیش از ۹۰ سال سن دارد، علاقه‌ای به پیوستن به توییتر ندارد، ولی تحولات ایجادشده می‌تواند باعث کوتاه کردن مدت اقامت او و بازگشت به کشورش شود. بدون شک، او متوجه شده است که همانطور که سیاست عقب نشاندن ایران به واسطه سازمان‌دهی سرنگونی بشار اسد در دمشق توانسته نشانه‌ای از موفقیتی قریب‌الوقوع باشد، وقایع عراق نیز می‌تواند فرصت جدیدی محسوب شود.

این چشم‌انداز ممکن است بسیاری از ناظران را دچار اشتباه کند. در هفته‌های اخیر، گزارش‌هایی مبنی بر تمایل-البته با اکراه – برای ایجاد روابط جدید بین شورای همکاری خلیج‌فارس و ایران با میانجیگری امیر کویت که در سفرش به تهران و از طرف دیگر بازدید هیئت‌های تجاری و بازرگانی، منتشر شده است.البته شواهدی مانند نمایش موشک‌های چینی توسط عربستان که قادر به هدف قرار دادن تهران هستند و اعلامیه امارات متحد عربی، در مورد اجباری شدن خدمت سربازی برای جوانان، خلاف این مدعا را نشان می‌دهد.

فایده این قتل‌عام در عراق – اگر بتوان نامش را فایده گذاشت- این است که باعث روشن شدن موضوع شده است. در حال حاضر در این نمایش، پوشش ملی و هویت قومی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. ولی تنش غالب، اختلاف بین اکثریت سنی و اقلیت شیعه در اسلام است. این پدیده توسط امثال داعش، در منطقه گسترده شده که به احتمال زیاد به مقابله با پشتیبانی مالکی از اسد نیز مربوط می‌شود. داعش ماشین کشتار بی‌رحمانه‌ای است پادشاه عربستان باید بیشتر از دیگر برادرانش مراقب باشد که از توهین‌های مذهبی مستقیم، دوری جوید. اما بدون شک، این همان تحقیر است که باعث و بانی عبارتی فاش شده از جانب او در ویکی‌لیکس گردیده:”قطع سرِ مار ". او با این عبارت، حکومت تهران را مدنظر قرار داده است. (تعصب همیشه در خاورمیانه وجود داشته است: مقامات دولت عراق برای نوع رفتاری که با ملتشان در پیش می‌گیرند، از مردم عراق خواسته بودند که شیعه یا سنی بودن خود را مشخص کنند.)

با وجود تلاش‌های بسیار، به ویژه از جانب واشنگتن که از ملک عبدالله خواسته بودند از قدرت کناره‌گیری کند، ولی او هنوز هم سرحال است، گرچه گاهگداری از اکسیژن استفاده می‌کند- همانند وقتی که باراک اوباما در ماه مارس با او دیدار کرد و در عکس‌ها مشخص بود که لوله‌های اکسیژن به بینی او وصل است. هنگامی که شیخ محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، که پس از سکته برادر بزرگ‌ترش حاکم کنونی امارات متحده عربی است با ملک عبدالله در تاریخ ۴ ژوئن دیدار کرد، پادشاه عربستان با هر دو دست با او دست داد. موضوعات مورد بحث افشا نشد، ولی از آنجایی که زاید در حال رفتن به قاهره بود احتمالاً باید مربوط به موفقیت عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور جدید مصر در انتخابات بوده باشد، که از جانب ریاض و ابوظبی، عاملی باثبات محسوب می‌شود. البته السیسی، امتیاز مثبت خود را به خاطر مخالفت با اخوان المسلمین، گروهی که اعتبار اسلامی خود را در تقابل با کشورهای پادشاهی عرب به دست آورده بود، ثابت کرده است. در حال حاضر عبدالله، زاید و سیسی سه تن از رهبران اصلی جهان عرب هستند. در واقع، مسیر آینده کشورهای عربی به این افراد (و جانشین ملک عبدالله) بستگی دارد.

برای کسانی که از این دسته‌بندی‌ها در جهان عرب گیج شده‌اند و کسانی که عبارت "دشمنِ دشمنِ من، دوست من است” را ابزاری محدود محسوب می‌کنند، مهم است که به شکاف حداقل حدودی، بین سنی و شیعه و تقسیم جهان عرب و ایرانیان توجه کنند. از لحاظ جغرافیای سیاسی، عراق – که اکثراً شیعه‌مذهب ولی در عین حال عرب هستند – پیوندبخش این دو جهان است. جنبه اضافی و اغلب گیج‌کننده که گرچه به لحاظ تاریخی سیاست اصلی عربستان را تشکیل داده است: تمایل به حمایت از اهل سنت افراطی خارج از کشور و جلوگیری از فعالیت آن‌ها در داخل عربستان است. از این رو، حمایت تسلیحاتی ریاض از اسامه بن‌لادن در زمانی که او رهبری جهادگران در افغانستان تحت کنترل اتحاد جماهیر شوروی را برعهده داشت، و مدارا با مبارزان چچن، بوسنی و سوریه، از آن جمله است.

هنگامی که در سال ۲۰۱۱ شورش علیه بشار اسد گسترده شد و نگرانی ریاض در مورد برنامه هسته‌ای ایران افزایش یافت، وزارت اطلاعات عربستان به فکر راه‌حل افتاد و شروع به حمایت از سنی‌های مخالف، خصوصاً عناصر رادیکال‌تر نمود، این استراتژی به وسیله شاهزاده بندر بن سلطان، رئیس اطلاعات و سفیر سابق در واشنگتن، ارائه شده بود. رهبری عملیات در ماه آوریل، هنگامی که بندر با ناامیدی آشکار در قبال رویکرد محتاطانه دولت اوباما استعفا کرد، تغییر یافت ولی به نظر می‌رسد که حمایت عربستان از مبارزان جهادی همچنان ادامه دارد. (عملیات داعش در عراق نوعی غافلگیری تاکتیکی در برداشت که بندر در فکر آن بود، اما هیچ مدرک مستدلی در این مورد وجود ندارد).

در نبرد پرسرعتی که در حال حاضر شمال عراق را در برگرفته است، بسیاری از متغیرها دخیل هستند. گزینه انفعال از جانب واشنگتن، باید به خاطر سرنوشت بیست هزارغیرنظامی آمریکایی که هنوز در عراق باقی‌مانده‌اند، مورد بررسی قرار گیرد (گرچه ارتش آمریکا، مدت طولانی است‌که این کشور را ترک کرده است). قطر، فرصت‌طلب منطقه، به احتمال زیاد در حال بررسی گزینه‌ها، در حال تحریک رقیب منطقه‌ای خود، عربستان سعودی است، و در عین حال سعی دارد حساسیت ایران را برنیانگیزد. هنوز هیچ شواهدی از دخالت قطری‌ها و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی که به تازگی جشن اولین سال به قدرت رسیدن خود پس از کناره‌گیری پدرش در سال ۲۰۱۳ را برگزار کرد، وجود ندارد. ممکن است او به واسطه سرزنش‌های آشکار، که از دیگر اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس پس از دخالتش در امور داخلی حکمرانیدیگر برادران خود دریافت کرد، متنبه شده باشد.

علاوه بر این، ممکن است دوحه به خاطر خشم ایران از ماجراجویی در عراق خودداری می‌کند. قطر که به تازگی به ۵ تن از رهبران طالبان در جریان مبادله بو برگدال پناهندگی داده است، به وضوح جایگاه خود را در اختلاف بین سنی و شیعه مشخص کرد.

سابقه تاریخی بالقوه مهمی در مورد معضل ریشه گرفتن داعش از عربستان سعودی وجود دارد ولی این کشور تمایل به تهدید پادشاهی خود به وسیله پیشرفت هرچه بیشتر این گروه ندارد. در سال‌های ۱۹۲۰، مبارزان متعصب مذهبی اخوان، که به ابن سعود برای تسخیر عربستان سعودی کمک کردند، بخش تحت‌الحمایه انگلیس در عراق و کرانه باختری رود اردن را نیز مورد تهدید قرار دادند. ابن سعود، پدر پادشاه کنونی عربستان، به انگلیسی‌ها برای قتل‌عام اخوان با هواپیماهای مجهز به مسلسل، اختیار تام داد، و هنگامی که اخوان او را در نبرد سبیلا، در سال ۱۹۲۹ تهدید کردند، شخصاً نیروهایش را برای خاتمه کار فرستاد.

چنین پایان شسته‌رفته‌ای، برای هرج‌ومرج در حال گسترش در دره رودخانه فرات، بسیار دور از تصور است. در این مرحله، رویارویی مستقیم بین نیروهای عربستان و ایران بسیار بعید به نظر می‌رسد، گرچه دخالت مستقیم نیروهای نظامی ایران را نیز نمی‌توان انکار کرد. آنچه روشن است اینکه، به نظر می‌رسد جنگ داخلی سوریه، با جنگ داخلی در عراق همراه خواهد شد. داعش در حال حاضر نامی برای قلمرو خود با عنوان خلافت شام مشخص کرده است. ممکن است لازم شود که واشنگتن نیز نام و همینطور سیاستی جدید برای این منطقه تعیین نماید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

[b] [url="http://www.military.ir/forums/user/6426-sedmammad/"]sedmammad[/url] عزیز[/b]



متاسفانه یا خوشبختانه ! فرمایش شما در رابطه با غلط بودن حرف بنده از بیخ ! برمیگرده به خودتان !


یعنی خیلی حال کردم ! شما وقتی دیر به دیر سر میزنی لطف کن نظری نده که ..... لا اله الا الله :


[url="http://wikifeqh.ir/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF"]http://wikifeqh.ir/ج...ikifeqh.ir/جهاد[/url]

[url="http://www.shaaer.com/pages/showpage-42.aspx"]http://www.shaaer.co...howpage-42.aspx[/url]



و مهمترین لینک :


[url="http://maarefislam.com/doreholomvamaarefislam/bookscontent/velayatfaqih/velayatfaqih3/velayat3.14.htm"]http://maarefislam.c...velayat3.14.htm[/url]


و به‌ إطلاق‌ آيات‌، جهاد در زمان‌ فقيه‌ عادل‌ جامع‌ الشّرائط‌ كه‌ حكومت‌ بر او مستقرّ شده‌ است‌ واجب‌ است‌؛ و ترك‌ جهاد موجب‌ از بين‌ رفتن‌ و شكست‌ إسلام‌ مي‌باشد. و مقصود ما از جهاد كه‌ اكنون‌ دربارۀ آن‌ بحث‌ مي‌كنيم‌[b] دفاع‌ نيست‌؛ زيرا دفاع‌ احتياجي‌ به‌ دليل‌ شرعي‌ ندارد.[/b] آياتي‌ كه‌ در قرآن‌ مجيد يا در روايات‌ أئمّه‌ عليهم‌ السّلام‌ دربارۀ دفاع‌ آمده‌ است‌، إمضاء حكم‌ عقلي‌ و فطري‌ است‌؛ كه‌ هر كس‌ بايد از حدود و شؤون‌ خود دفاع‌ نموده‌، و دشمني‌ كه‌ قصد تجاوز به‌ حريم‌ او دارد را از خود براند.
جهاد [b]يعني‌ حركت‌ ابتدائي‌ به‌ سمت‌ دشمن‌. يعني‌ بدون‌ اينكه‌ دشمن‌ به‌ آنها حمله‌ور شده‌ باشد،[/b] جماعتي‌ تحت‌ سرپرستي‌ يك‌ فرمانده‌ به‌ سوي‌ دشمن‌ حركت‌ نمايند و آنان‌ را به‌ إسلام‌ دعوت‌ كنند؛ و در صورت‌ استنكاف‌، با آنان‌ بجنگند. آن‌ جهادي‌ كه‌ در إسلام‌ خيلي‌ أهمّيّت‌ دارد و بر روي‌ آن‌ تكيه‌ شده‌، و در مورد آن‌ گفته‌ شده‌ است‌ كه‌ هر قطرۀ خون‌ مجاهد في‌ سبيل‌ الله‌ داراي‌ مزايا و ارزشهاي‌ كذائي‌ است‌، همين‌ جهاد است‌؛ كه‌ مسلمين‌ بوسيلۀ آن‌، كفّار را كه‌ از توحيد و عقائد حقّه‌ و نبوّت‌ رسول‌ الله‌ و ولايت‌ بهره‌اي‌ ندارند، و به‌ شرك‌ و بت‌پرستي‌ و آداب‌ جاهليّ و سنن‌ ملّي‌ خود گرفتارند، به‌ إسلام‌ باز مي‌گردانند و هم‌ رنگ‌ خود مي‌كنند؛ و به‌ آنها مي‌گويند: وجدان‌ ما قبول‌ نمي‌كند كه‌ شما از اين‌ سفرۀ زيبا و غذاهاي‌ لذيذ كه‌ ما به‌ استفادۀ از آنها مشغوليم‌ (از توحيد و معارف‌ و قرآن‌ و عظمت‌ إنسان‌ و حقارت‌ غير خدا و أربابان‌ دنيا و مناجات‌ و حجّ و سائر لذائذي‌ كه‌ از آنها متمتّع‌ مي‌شويم‌) بي‌بهره‌ باشيد! بلكه‌ شما هم‌ بايد بر سر همين‌ سفره‌ بيائيد. لهذا مسلمان‌ خون‌ خود را مي‌ريزد، براي‌ هدايت‌ غير.






ما حرفی از خودمون نداریم داداش


امیدوارم متوجه شده باشی !


و البته خدا رو شکر پیدا کردن لینکی که خیلی مدت پیش اینجا گذاشته بودم طول کشید و دیدم بعضی افرادی که ادعاشون میشه چقدر تابلو ضایع کردند !


لینک ها رو بخونید کمی خجالت بکشید واقعا برای متاسفی؟ واسه من ؟ یا واسه ضایع شدن خودت به این تابلویی؟


بهتره ادامه ش ندید چون آمپرم چسبیده سقف

قشنگ چسبیده سقف

قشنگ قشنگ

یکی بیاد اینا رو جمع کنه دارم از شدت عصبانیت منفجر میشم


توهین به کی میکنی ؟ تو کی هستی که به من توهین کنی ؟ اصلا درحدی هستی تو به من توهین کنی ؟؟؟؟


اول برو بخون بعد بگو


فرق جاهل نادان در کلام علی علیه السلام مشخص شده


اینو برید تو نهج البلاغه بخوانید همچون جمله ای به این تابلویی که شما ردش کردید در باب اینکه نباید شروع کننده جنگ باشید !:

عاقل اول فکر میکنه بعد حرف میزنه جاهل اول حرفشو میزنه بعد فکر میکنه


یا حق

سلام دوباره



من منتظر معذرت خواهی میمونم وگرنه یقینا این مساله رو از خاطر نمیبرم و سر پل سراط به خاطر توهین بی شرمانه تون جلوتون رو میگیرم


من باب اینکه محکم و شجاعانه بیایید بگید معذرت میخواهیم اشتباه شد :

[size=3]«[b]آغاز کننده جنگ نباشید تا آنها جنگ را علیه شما شروع کنند؛[/b] زیرا همین آغاز کردن آنها، حجّت و دلیل دیگری است برای شما، و چون پیکار کردید و شکست خوردند، هر کس را که به جنگ پشت کرده، به قتل نرسانید، زخمی را نکشید، کشفِ عورتی نکنید، کشته ای را مُثله نسازید، و چون به اردوگاه و محلّ استقرار دشمن رسیدید، پرده ای را ندرید، به خانه ای وارد نشوید، مگر به اذن و اجازه من، و چیزی از اموال آنها برندارید، مگر آنچه را در میدان کارزار بیایید، و هیچ زنی را آزار نکنید، اگرچه آبروی شما را هتک کند و به امیران و نیکان شما دشنام دهد؛ زیرا که آنها از نظر نیرو و توان ضعیف اند و جانشان ناتوان است...».(139)[/size]
[url="http://www.hawzah.net/fa/book/bookview/45318/33903"]http://www.hawzah.ne...iew/45318/33903[/url]

در این آیه ضمن تصریح به ضرورت دفاع و مقابله در برابر تجاوز دیگران، یادآور مى‏شود که در میدان جنگ نیز از حدود و مرزهاى الهى تجاوز نکرده و متعرض بیماران، زنان، کودکان و سالمندانى که با شما کارى ندارند نشوید. [b]قبل از دعوت آنان به اسلام، دست به اسلحه نبرید و شروع کننده جنگ نباشید[/b] و مقرّرات و عواطف انسانى را حتّى در جنگ مراعات کنید.
ب

[url="http://tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=2&AYID=190&TPIV=T2"]http://tadabbor.org/...YID=190&TPIV=T2[/url]





یعنی الان به راحتی آب خوردن از خودم ناامید شدم

دلمون خوش هست چه سایتی داریم پست میدیم .... واقعا متاسفم

حالم داره به هم میخوره



اینقدر بی شرمانه یکی بیاد بگه : امان از بی سوادی



هه ه ه ه ه طرف 4 خط قرآن نخوانده 4 خط نهج البلاغه نخوانده برای من میره منبر


اه ه ه ه ه ه ه
  • Upvote 4
  • Downvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لینک هایی که جناب ادیب دادند تایید کننده صحبت های سید بودند تا ناقض سخنان ایشون ...

[quote][size=3]«[b]آغاز کننده جنگ نباشید تا آنها جنگ را علیه شما شروع کنند؛[/b] زیرا همین آغاز کردن آنها، حجّت و دلیل دیگری است برای شما، و چون پیکار کردید و شکست خوردند، هر کس را که به جنگ پشت کرده، به قتل نرسانید، زخمی را نکشید، کشفِ عورتی نکنید، کشته ای را مُثله نسازید، و چون به اردوگاه و محلّ استقرار دشمن رسیدید، پرده ای را ندرید، به خانه ای وارد نشوید، مگر به اذن و اجازه من، و چیزی از اموال آنها برندارید، مگر آنچه را در میدان کارزار بیایید، و هیچ زنی را آزار نکنید، اگرچه آبروی شما را هتک کند و به امیران و نیکان شما دشنام دهد؛ زیرا که آنها از نظر نیرو و توان ضعیف اند و جانشان ناتوان است...».(139)[/size]
[url="http://www.hawzah.net/fa/book/bookview/45318/33903"]http://www.hawzah.ne...iew/45318/33903[/url][/quote]

عزیز جان ؛ در اینجا بعد از اعلام حکم جهاد ، در رویارویی دو ارتش در قناصرین ، امام به فرماندهان خود توصیه میکنه که تیر اول رو اینها نیاندازند و اجازه بدن تا لشکر معاویه شروع کننده جنگ باشه تا شورشی بودن اینها هم دوباره نشون داده بشه ...
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وااااااااااااااااااااااای خدا

یعنی رسما پرت تشریف دارید


ولش


آداب حرب علی علیه السلام همین الان در کشور جمهوری اسلامی داره تدریس میشه و مشخصا این منظور ازش گرفته شده و میشه :


شروع کننده جنگ نباشید ... مگر :

تحت همون شرایطی که در لینک اصلی دادم و جهاد کفایی اعلام بشود


بحث بیشتر رو واقعا بی نتیجه میدونم


متاسفم برای این ملت

یا حق



پی نوشت :»




و به‌ إطلاق‌ آيات‌، جهاد در زمان‌ فقيه‌ عادل‌ جامع‌ الشّرائط‌ كه‌ حكومت‌ بر او مستقرّ شده‌ است‌ واجب‌ است‌؛ و ترك‌ جهاد موجب‌ از بين‌ رفتن‌ و شكست‌ إسلام‌ مي‌باشد. و مقصود ما از جهاد كه‌ اكنون‌ دربارۀ آن‌ بحث‌ مي‌كنيم‌[b] دفاع‌ نيست‌؛ زيرا دفاع‌ احتياجي‌ به‌ دليل‌ شرعي‌ ندارد.[/b] آياتي‌ كه‌ در قرآن‌ مجيد يا در روايات‌ أئمّه‌ عليهم‌ السّلام‌ دربارۀ دفاع‌ آمده‌ است‌، إمضاء حكم‌ عقلي‌ و فطري‌ است‌؛ كه‌ هر كس‌ بايد از حدود و شؤون‌ خود دفاع‌ نموده‌، و دشمني‌ كه‌ قصد تجاوز به‌ حريم‌ او دارد را از خود براند.
جهاد [b]يعني‌ حركت‌ ابتدائي‌ به‌ سمت‌ دشمن‌. يعني‌ بدون‌ اينكه‌ دشمن‌ به‌ آنها حمله‌ور شده‌ باشد،[/b] جماعتي‌ تحت‌ سرپرستي‌ يك‌ فرمانده‌ به‌ سوي‌ دشمن‌ حركت‌ نمايند و آنان‌ را به‌ إسلام‌ دعوت‌ كنند؛ و در صورت‌ استنكاف‌، با آنان‌ بجنگند. آن‌ جهادي‌ كه‌ در إسلام‌ خيلي‌ أهمّيّت‌ دارد و بر روي‌ آن‌ تكيه‌ شده‌، و در مورد آن‌ گفته‌ شده‌ است‌ كه‌ هر قطرۀ خون‌ مجاهد في‌ سبيل‌ الله‌ داراي‌ مزايا و ارزشهاي‌ كذائي‌ است‌، همين‌ جهاد است‌؛ كه‌ مسلمين‌ بوسيلۀ آن‌، كفّار را كه‌ از توحيد و عقائد حقّه‌ و نبوّت‌ رسول‌ الله‌ و ولايت‌ بهره‌اي‌ ندارند، و به‌ شرك‌ و بت‌پرستي‌ و آداب‌ جاهليّ و سنن‌ ملّي‌ خود گرفتارند، به‌ إسلام‌ باز مي‌گردانند و هم‌ رنگ‌ خود مي‌كنند؛ و به‌ آنها مي‌گويند: وجدان‌ ما قبول‌ نمي‌كند كه‌ شما از اين‌ سفرۀ زيبا و غذاهاي‌ لذيذ كه‌ ما به‌ استفادۀ از آنها مشغوليم‌ (از توحيد و معارف‌ و قرآن‌ و عظمت‌ إنسان‌ و حقارت‌ غير خدا و أربابان‌ دنيا و مناجات‌ و حجّ و سائر لذائذي‌ كه‌ از آنها متمتّع‌ مي‌شويم‌) بي‌بهره‌ باشيد! بلكه‌ شما هم‌ بايد بر سر همين‌ سفره‌ بيائيد. لهذا مسلمان‌ خون‌ خود را مي‌ريزد، براي‌ هدايت‌ غير.




معنی تایید حرف سید !!!! رو هم فهمیدم


پست بنده رو که نقل قول کردند بخوانید ببینم حرف من کجاش خلاف این حرفی که پی نوشت کردم بوده !!!!!

متاسفم
متاسفم
متاسفم
  • Upvote 3
  • Downvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام



[color=#ff0000]کمی عصبانیتم از این ناسزایی که تو این ماه رمضان به من گفته شد کاسته شد و با پیشنهاد برادر عزیزم حاج رضوان اقدام به انتشار این مطالب میکنم به امید فهم دقیق حق و باطل توسط چند یوزر کاربری بسیار مشکوک و البته اثبات اینکه دکترین آداب حرب علی علیه السلام در کشور ما جاری است :[/color]



مجری: دکترین ما دفاعی است یا اصلاً سابقه داشته در تاریخ انقلاب ما از دکترین دفاعی خارج شویم؟
سلامی: یک مفهوم دفاعی عمیق و ژرفی نزد ما وجود دارد و آن اینکه دکترین‌های ما در سطح راهبردی دفاعی هستند یعنی ما آغاز کننده و شروع کننده جنگ نیستیم اما استراتژی‌ها و تاکتیک‌های ما همه تهاجمی هستند یعنی ما ابتدا آغاز کننده هیچ جنگی نیستیم امااگر کسی جنگ را شروع کرد ما آفند پیوسته خواهیم بود یعنی سراسر حمله خواهیم کرد و در عملیات‌های آفندی هرگز متوقف نخواهیم شد تمام سازه‌ها و ساختارهای ما براساس تهاجمات انبوه و پیوسته به نیروهای نظامی و منافع حیاتی قدرتی است که بخواهد جنگی علیه ما آغاز کند بنابراین در ابتدا کردن به جنگ دفاعی هستیم جنگ پیش دستانه نمی‌کنیم آغاز جنگ با دشمن است اما پایان آن با ماست این را تاریخ دفاع مقدس ما نشان داده است ما قابلیت جنگهای طولانی مدت را داریم در فرسایش جنگ‌ها و عملیاتهای آفندی متوالی و ضربات بی‌وقفه، دشمن خودمان را فرسوده و متلاشی خواهیم کرد این اتفاقا یکی از عبرت‌های دفاع مقدس است تازه دفاع مقدس که ما آن را در اوج نابرابری مطلق آغاز کردیم و در پایان از مرز موازنه گذشتیم.


http://ilna.ir/news/news.cfm?id=6423



سردار سرتیپ پاسدار "امیرعلی حاجی زاده" در مصاحبه با شبکه العالم، با بیان اینکه در راهبرد جمهوری اسلامی ایران شروع جنگ و تهاجم تعریف نشده است، تأکید کرد: در شرایطی که آنها همه چیز را آماده جنگ کنند، ممکن است قبل از تهاجم کار پیش دستانه انجام دهیم؛ من این مسأله را رد نمی کنم ولی اکنون شرایط تاکتیکی و عملیاتی منطقه را به صورتی نمی بینیم که آنها بخواهند بعنوان مثال فردا به ما حمله کنند.


http://www.asriran.com/fa/news/233264/%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%E2%80%8C%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B7%D8%B1-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%B7%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA





الانم دارم میگردم سخنان سیدحسن نصرالله رو پیدا کنم که به صورت واضح بیان داشتند چرا شروع کننده نبردی نخواهیم بود مگر براساس شرایط جهادی و دفاعی
  • Upvote 5
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب عصبانی ! خواهشا بر سر این بنده و تمام خوانندگان این چند پست منت بذارین و پیش از پاک شدنشون به جای آسمون ریسمون بافتن جواب این چند سوالی رو که مطرح کردم بفرمائید : (فقط دوباره عاجزانه از محضر پر صلابتتون تقاضا دارم قبل از هرگونه دراز گویی و اطاله کلام دیگه ؛ ابتدا جواب این چند سوال رو بفرمایید )

[quote]
در اسلام هرگز نباید شروع کننده باشی و حدیث هم داریم که حضرت علی علیه السلام گفت کسی جنگی شروع نکرد مگر آنکه بازنده شد .... همونطوری که گفتند هر کسی در سرزمین خودش با دشمن بجنگد خوار می شود

در جهاد شما این مساله رو نداری ! یعنی وقتی جهاد اعلام شد شما میتوانید شروع کننده نبرد باشید ![/quote]

[b]اولا[/b] کدام یک از فقها تاکنون فتوا به حرمت شروع جنگ چه در میدان جنگ و چه در ابتدا به اعلام جنگ داشته اند که شما میفرمایید [b]نباید[/b] شروع کننده باشی ؟ ( باید در متون فقهی معنای خاصی داره و به معنای وجوب هست همچنین نباید به معنای حرمت هست )
[b]ثانیا[/b] امیرالمومنین روحی فداه کجا فرموده اند که :" کسی جنگی را شروع نکرد مگر اینکه بازنده شد ؟ " ( یا لینک از نهج بدین یا در مورد صحت روزه تون به دلیل دروغ بستن به امام معصوم علیه السلام استفتاء بفرمایین )
[b]ثالثا[/b] اگر طبق صدر فرمایشتتون در اسلام هرگز نباید شروع کننده باشی چطور شما در جهاد این مساله رو نداری ؟؟؟؟؟ ینی آیا جهاد چیزی خارج از اسلام است ؟ یا با اعلام جهاد اسلام اساسا منقضی میشه ؟ چطور ممکنه مساله ای اصلا - به ادعای شما - در اسلام وجود نداشته باشه ؛ ولی با اعلام جهاد یهو داخل اسلام بشه؟؟؟؟
[size=4]..........................................[/size]
درباره ی فرمایشاتتون درزمینه ی ماجرای جهاد و دفاع هم کماکان نظر بنده همان است که بود : خسن و خسین هر سه دختران معاویه بودند !!!!
جناب تی بی میگن امان از بی سوادی ! بنده عرض میکنم امان از بی سوادی و تظاهر به دانستن ...
..........................................
بگذریم ... اگر بی حالی ناشی از روزه امان داد ، واجب شد یه تاپیک درباره ی احکام دفاع و جهاد بزنم که دیگه شاهد تکرار چند باره ی این داستانها نباشیم ...
  • Upvote 10
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بگذریم ... اگر بی حالی ناشی از روزه امان داد ، واجب شد یه تاپیک درباره ی احکام دفاع و جهاد بزنم که دیگه شاهد تکرار چند باره ی این داستانها نباشیم ... [/quote]

سید جان حتما این کار رو بکن ، ...
سایت نظامی باشه و کلا 24 ساعته در مورد جنگ واسه بچه مسلمونا بحث کنه ، ولی احکام جهاد و مبارزه توش نباشه ؟!
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

آقای کاربر
[b] [url="http://www.military.ir/forums/user/6426-sedmammad/"]sedmammad[/url][/b]


مشخص هست شما حتی زحمت مطالعه یک خط از اون لینک ها رو هم به خودت ندادی


حداقل زحمت میکشیدی جملات بولد شده رو میخواندی


شما اشتباه متوجه منظور بنده شده اید و به ناحق تهمت روا داشته اید


عزیز جان اول بخوان بعد نظر بده



ادامه ش رو هم اینجا نمیدهم چون تقاضای تاپیک شدن این پستها رو دارم چون انحرافی هست اما مهم


تاپیک شد هستم خدمت شما اخوی


یا حق
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ernesto_Rommel' timestamp='1405085150' post='392168']
سلام

آقای کاربر
[b] [url="http://www.military.ir/forums/user/6426-sedmammad/"]sedmammad[/url][/b]


مشخص هست شما حتی زحمت مطالعه یک خط از اون لینک ها رو هم به خودت ندادی


حداقل زحمت میکشیدی جملات بولد شده رو میخواندی


شما اشتباه متوجه منظور بنده شده اید و به ناحق تهمت روا داشته اید


عزیز جان اول بخوان بعد نظر بده



ادامه ش رو هم اینجا نمیدهم چون تقاضای تاپیک شدن این پستها رو دارم چون انحرافی هست اما مهم


تاپیک شد هستم خدمت شما اخوی


یا حق
[/quote]

با هم دوستانه و محترمانه مسائل رو حل کنید ، حالا یا میدانیم یا اشتباه میدانیم و همدیگر رو اصلاح میکنیم که در این صورت باید از هم سپاسگذار هم باشیم ،...

اجازه بدید آقا سید هرموقع تاپیکشون رو در مورد احکام جهاد زدند بحث رو اونجا ادامه بدید ، که موضوعیت و کیفیت مطالب همخوانی داشته باشه ،...
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

نه من پیام دادم الکتروافیسر ( نیم ساعت یا زودتر پیش) که این پستها رو منتقل کنه یک تاپیک جدید


ایشون گویا دسترسی ندارند به سایت



انتقال بدید تا مشخص بشه که کلهم اجمعین اشتباه ملتفت شدند عزیزان


الحمدلله هم پست بنده هست هم پست ایشون هم لینک منبع موثق






بنده هیج جای دلم نمیتونم بزارم که یک شخصی که به دیگران گفته من طلبه هستم و از این حرفا ، نداند که امام علی علیه السلام چی گفته !!!!!


یا حق
  • Upvote 1
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با عرض معذرت از جناب واریور کبیر و دیگر مدیران . بنده چند سوال مطرح کردم و خواستار جوابهاشون در ادامه ی همین چند پست هستم ... مباحث تاپیک فوق الذکر رو در همون جا پی خواهیم گرفت انشاءالله .شما فرض رو براین بذارین که بنده علاوه بر هزاران عیبی که دارم بی سواد هم هستم و نمی تونم جواب سوال هامو از لینک های ذیقیمت شما - که البته همه تایید عرایض بنده بود - بیرون بکشم ...
خواهشا و برای بار سوم خواهش میکنم فقط جواب سوال های بنده رو بفرمایید : (متن سوال ها رو به همراه فرمایشات شما [color=#ff0000]برای بار سوم [/color] ارسال میکنم )

[quote]
در اسلام هرگز نباید شروع کننده باشی و حدیث هم داریم که حضرت علی علیه السلام گفت کسی جنگی شروع نکرد مگر آنکه بازنده شد .... همونطوری که گفتند هر کسی در سرزمین خودش با دشمن بجنگد خوار می شود

در جهاد شما این مساله رو نداری ! یعنی وقتی جهاد اعلام شد شما میتوانید شروع کننده نبرد باشید ![/quote]
[b]اولا[/b]
[right]کدام یک از فقها تاکنون فتوا به حرمت شروع جنگ چه در میدان جنگ و چه در ابتدا به اعلام جنگ داشته اند که شما میفرمایید [b]نباید[/b][/right]
[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4]شروع کننده جنگ باشی ؟ ( باید در متون فقهی معنای خاصی داره و به معنای وجوب هست همچنین نباید به معنای حرمت هست )[/size][/font][/color][/right]


[b]ثانیا[/b]


[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]امیرالمومنین روحی فداه کجا فرموده اند که :" کسی جنگی را شروع نکرد مگر اینکه بازنده شد ؟ " ( یا لینک از نهج بدین یا در مورد صحت روزه تون به دلیل دروغ بستن به امام معصوم علیه السلام استفتاء بفرمایین )[/font][/color][/right]

[b]ثالثا[/b]


[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]اگر طبق صدر فرمایشتتون در اسلام هرگز نباید شروع کننده باشی چطور شما در جهاد این مساله رو نداری ؟؟؟؟؟ ینی آیا جهاد چیزی خارج از اسلام است ؟ یا با اعلام جهاد اسلام اساسا منقضی میشه ؟ چطور ممکنه مساله ای اصلا - به ادعای شما - در اسلام وجود نداشته باشه ؛ ولی با اعلام جهاد یهو داخل اسلام بشه؟؟؟[/font][/color][/right]

[right][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][color=#282828]ایا اگر برای بارچهارم خواهش کنم امیدی هست که شما لطف بفرمایین و به جای لینک پرت کردن جواب سوالهای بنده رو خیلی ساده و ازروی شماره هاشون تایپ بفرمایین ؟[/color][/font][/right]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

برادر عزیز چون گفتید بعدا تاپیک هم شد اینجا ادامه میدیم جواب میدم خواهشا بعدا از تاپیک جدا بشه و یک تاپیک جدید درست کنند مدیران



منظور بنده رو شاید بد متوجه شدید از همون پست اولم، بنابراین قدم به قدم با اون پست میام جلو :




[color=#ff0000]1.دوستان دفاع بر مسلمانان واجب هست و هیچ نیازی به دستور هیچ کسی نداره[/color]


اثبات ش :

و به‌ إطلاق‌ آيات‌، جهاد در زمان‌ فقيه‌ عادل‌ جامع‌ الشّرائط‌ كه‌ حكومت‌ بر او مستقرّ شده‌ است‌ واجب‌ است‌؛ و ترك‌ جهاد موجب‌ از بين‌ رفتن‌ و شكست‌ إسلام‌ مي‌باشد. و مقصود ما از جهاد كه‌ اكنون‌ دربارۀ آن‌ بحث‌ مي‌كنيم‌[b] دفاع‌ نيست‌؛ زيرا دفاع‌ احتياجي‌ به‌ دليل‌ شرعي‌ ندارد.[/b] آياتي‌ كه‌ در قرآن‌ مجيد يا در روايات‌ أئمّه‌ عليهم‌ السّلام‌ دربارۀ دفاع‌ آمده‌ است‌، إمضاء حكم‌ عقلي‌ و فطري‌ است‌؛ كه‌ هر كس‌ بايد از حدود و شؤون‌ خود دفاع‌ نموده‌، و دشمني‌ كه‌ قصد تجاوز به‌ حريم‌ او دارد را از خود براند.



[color=#ff0000]2.اما جهاد یعنی حمله کردن بدون هیچ بهانه ای ![/color]


[color=#ff0000]یعنی چی ؟[/color]


[color=#ff0000]من قبلا لینک دقیق ش رو دادم بهتون[/color]( [color=#0000ff]و من در اینجا اشاره به همین لینکی که گذاشتم و توضیح کامل جهاد و دفاع و فرق شون هست نمودم و فکر میکردم عزیزان میدونند منظورم رو[/color] !)


[color=#ff0000]وقتی حکم جهاد داده میشه ما مسلمانان اجازه داریم بدون آنکه نیازی به اجازه باشه به هر نقطه از جهان که میدونیم حمله به آن سبب حفظ ممالک اسلامی میشه دست بیازیم ![/color]

[color=#ff0000]جهاد یعنی حمله همه جانبه بدون نیاز به اینکه دشمن شما ابتدا شروع کننده باشه[/color]



اثباتش »:


جهاد [b]يعني‌ حركت‌ ابتدائي‌ به‌ سمت‌ دشمن‌. يعني‌ بدون‌ اينكه‌ دشمن‌ به‌ آنها حمله‌ور شده‌ باشد،[/b] جماعتي‌ تحت‌ سرپرستي‌ يك‌ فرمانده‌ به‌ سوي‌ دشمن‌ حركت‌ نمايند و آنان‌ را به‌ إسلام‌ دعوت‌ كنند؛ و در صورت‌ استنكاف‌، با آنان‌ بجنگند.


[color=#ff0000]3.در اسلام هرگز نباید شروع کننده باشی و حدیث هم داریم که حضرت علی علیه السلام گفت کسی جنگی شروع نکرد مگر آنکه بازنده شد .... همونطوری که گفتند هر کسی در سرزمین خودش با دشمن بجنگد خوار می شود[/color]


[color=#ff0000]در جهاد شما این مساله رو نداری ![/color]






توضیح ش :




برادر عزیزم کافی بود شما اول به نوشته 1 و 2 من دقت میکردید که شرایط دفاع و جهاد رو گفتم و بعد این جمله سوم رو میخواندید تا اینطور به من نتازید

[color=#ff0000]مشخص هست منظور من از هرگز ، براساس این دو بند بوده و بس ! نه اینکه هرگز فلان و بهمان ![/color]


اما اثبات اینکه حضرت علی علیه السلام براساس آیات قرآن و .... این حرف رو زده که نباید شروع کننده باشیم مگر با شروط خودش :


[size=3]«[b]آغاز کننده جنگ نباشید تا آنها جنگ را علیه شما شروع کنند؛[/b] زیرا همین آغاز کردن آنها، حجّت و دلیل دیگری است برای شما، و چون پیکار کردید و شکست خوردند، هر کس را که به جنگ پشت کرده، به قتل نرسانید، زخمی را نکشید، کشفِ عورتی نکنید، کشته ای را مُثله نسازید، و چون به اردوگاه و محلّ استقرار دشمن رسیدید، پرده ای را ندرید، به خانه ای وارد نشوید، مگر به اذن و اجازه من، و چیزی از اموال آنها برندارید، مگر آنچه را در میدان کارزار بیایید، و هیچ زنی را آزار نکنید، اگرچه آبروی شما را هتک کند و به امیران و نیکان شما دشنام دهد؛ زیرا که آنها از نظر نیرو و توان ضعیف اند و جانشان ناتوان است...».(139)[/size]


[size=3]و این سخن امام علی علیه السلام بر اساس این آیه قرآن می باشد :[/size]


[size=3]آیه 190 سوره بقره[/size]









[size=3]حالا نوبت شماست[/size]


[size=3]بفرمایید کجای حرف بنده شایسته اون جمله بسیار کثیف و شنیع شما بوده و هست ؟>[/size]
  • Upvote 2
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب ! هنوز هیچ جوابی به سوال های بنده نفرموده اید .... برای بار چهارم سوالهامو ارسال میکنم . خواهشا فقط به سوالها جواب بدین . البته این بار جواب های شمارو هم کنارش ارسال میکنم :
1. بنده عرض کردم :
[right]کدام یک از [color=#ff0000]فقها تاکنون [size=4]فتوا به حرمت [/size][/color][size=4]شروع جنگ چه در میدان جنگ و چه در ابتدا به اعلام جنگ داشته اند که شما میفرمایید [/size][size=4]نباید [/size][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4]شروع کننده جنگ باشی ؟ ( باید در متون فقهی معنای خاصی داره و به معنای وجوب هست همچنین نباید به معنای حرمت هست )[/size][/font][/color][/right]

[right][color=#282828][size=4][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4]شما فرمودین : [/size][size=4]1.دوستان دفاع بر مسلمانان واجب هست و [/size][/font][/size][/color][color=#FF0000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4]هیچ نیازی به دستور هیچ کسی نداره[/size][/font][/color][/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]اثبات ش :[/font][/color][/right]
[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]و به‌ إطلاق‌ آيات‌، جهاد در زمان‌ فقيه‌ عادل‌ جامع‌ الشّرائط‌ كه‌ حكومت‌ بر او مستقرّ شده‌ است‌ واجب‌ است‌؛ و ترك‌ جهاد موجب‌ از بين‌ رفتن‌ و شكست‌ إسلام‌ مي‌باشد. و مقصود ما از جهاد كه‌ اكنون‌ دربارۀ آن‌ بحث‌ مي‌كنيم‌[/font][/color][/right]
[b]دفاع‌ نيست‌؛ زيرا دفاع‌ احتياجي‌ به‌ دليل‌ شرعي‌ ندارد.[/b]


[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]آياتي‌ كه‌ در قرآن‌ مجيد يا در روايات‌ أئمّه‌ عليهم‌ السّلام‌ دربارۀ دفاع‌ آمده‌ است‌، إمضاء حكم‌ عقلي‌ و فطري‌ است‌؛ كه‌ هر كس‌ بايد از حدود و شؤون‌ خود دفاع‌ نموده‌، و دشمني‌ كه‌ قصد تجاوز به‌ حريم‌ او دارد را از خود براند. [/font][/color][/right]


[right][b][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]ربط سوال و جواب [/font][/color][/b][/right]
[right][b][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4]؟؟؟[/size][/font][/color][/b][/right]


[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4]2 .بنده عرض کردم : [/size][/font][/color][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4]امیرالمومنین روحی فداه کجا فرموده اند که [/size][/font][/color][color=#ff0000]" کسی جنگی را شروع نکرد مگر اینکه بازنده شد[/color][/right]
[right][color=#ff0000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4]"[/size][/font][/color][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4] ؟ ( یا لینک از نهج بدین یا در مورد صحت روزه تون به دلیل دروغ بستن به امام معصوم علیه السلام استفتاء بفرمایین )[/size][/font][/color][/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]شما فرمودین : [size=4]اما اثبات اینکه حضرت علی علیه السلام براساس آیات قرآن و ....[color=#ff0000] این حرف رو زده که نباید شروع کننده باشیم مگر با شروط خودش :[/color][/size][/font][/color][/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3]«[b]آغاز کننده جنگ نباشید تا آنها جنگ را علیه شما شروع کنند؛[/b] زیرا همین آغاز کردن آنها، حجّت و دلیل دیگری است برای شما، و چون پیکار کردید و شکست خوردند، هر کس را که به جنگ پشت کرده، به قتل نرسانید، زخمی را نکشید، کشفِ عورتی نکنید، کشته ای را مُثله نسازید، و چون به اردوگاه و محلّ استقرار دشمن رسیدید، پرده ای را ندرید، به خانه ای وارد نشوید، مگر به اذن و اجازه من، و چیزی از اموال آنها برندارید، مگر آنچه را در میدان کارزار بیایید، و هیچ زنی را آزار نکنید، اگرچه آبروی شما را هتک کند و به امیران و نیکان شما دشنام دهد؛ زیرا که آنها از نظر نیرو و توان ضعیف اند و جانشان ناتوان است...».(139)[/size][/font][/color][/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3][size=4]ربط سوال و جواب ؟؟؟ [/size][/size][/font][/color][/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3][size=4]و البته جواب سوال سوم روهم گویا ظاهرا فراموش کردین ارسال بفرمایین .... پس دوباره سوال هارو پست میکنم ....[/size][/size][/font][/color][/right]


[quote]
در اسلام هرگز نباید شروع کننده باشی و حدیث هم داریم که حضرت علی علیه السلام گفت کسی جنگی شروع نکرد مگر آنکه بازنده شد .... همونطوری که گفتند هر کسی در سرزمین خودش با دشمن بجنگد خوار می شود

در جهاد شما این مساله رو نداری ! یعنی وقتی جهاد اعلام شد شما میتوانید شروع کننده نبرد باشید !
[/quote]
اولا
[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4]کدام یک از فقها تاکنون فتوا به حرمت شروع جنگ چه در میدان جنگ و چه در ابتدا به اعلام جنگ داشته اند که شما میفرمایید[/size][/font][/color][size=4]نباید[/size][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4]شروع کننده جنگ باشی ؟ ( باید در متون فقهی معنای خاصی داره و به معنای وجوب هست همچنین نباید به معنای حرمت هست )[/size][/font][/color][/right]
ثانیا
[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4]امیرالمومنین روحی فداه کجا فرموده اند که :" کسی جنگی را شروع نکرد مگر اینکه بازنده شد ؟ " ( یا لینک از نهج بدین یا در مورد صحت روزه تون به دلیل دروغ بستن به امام معصوم علیه السلام استفتاء بفرمایین )[/size][/font][/color][/right]
ثالثا
[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4]اگر طبق صدر فرمایشتتون در اسلام هرگز نباید شروع کننده باشی چطور شما در جهاد این مساله رو نداری ؟؟؟؟؟ ینی آیا جهاد چیزی خارج از اسلام است ؟ یا با اعلام جهاد اسلام اساسا منقضی میشه ؟ چطور ممکنه مساله ای اصلا - به ادعای شما - در اسلام وجود نداشته باشه ؛ ولی با اعلام جهاد یهو داخل اسلام بشه؟؟؟[/size][/font][/color][/right]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.