HHL

مباحث حاشیه ای تاپیک تحولات سوریه و تاپیک تحولات عراق

Recommended Posts

نه بزارید بخونیم یکم به هم بحث کنیم ، حالش رو ببریم .
  • Upvote 1
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام،دوست عزیز جناب [url="http://www.military.ir/forums/user/15642-slhd/"][color="#225985"]SLHD[/color][/url] تو این مواقع انتظار ندارید که این مقامات خودشون رو معرفی کنند؟اینجا صبحت قدرت و بقای اونه که طرف رو ملزوم میکنه به صورت ناشناس صحبت کنه.ضمنا من فقط این خبر رو منتشر کردم تشخیص راست و دروغش با خود دوستان بزرگوار ویرایش شده در توسط projectile
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مدیرت محترم لطفا‍ً مباحث نامربوز با عنوان تاپیک را به تاپیک زبان و قومیت منتقل کنید و همچنین تاپیکمربوطه را رفع فیلتر کنید
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بحث دوستان رو جالب ميدونم ،خواهشا جدا نكنيد.
الان در مورد كرد هاي عراق حرف زده ميشه اگه جدا بشه يعني خودتون هم ميدونيد كه كرد ها جزي از عراق نيستن و يه تاپيك جدا ميخوان. ویرایش شده در توسط jalalfalahi
  • Upvote 1
  • Downvote 23

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='jalalfalahi' timestamp='1407832427' post='401324']
بحث دوستان رو جالب ميدونم ،خواهشا جدا نكنيد.
الان در مورد كرد هاي عراق حرف زده ميشه اگه جدا بشه يعني خودتون هم ميدونيد كه كرد ها جزي از عراق نيستن و يه تاپيك جدا ميخوان.
[/quote]
منطقت منو کشته...
ربط منطقی این دو تا موضوع که گفتین چیه؟؟؟
استدلال برخی از دوستان شبیه کسی هست که شنا بلد نیست و در جریان آبی کشنده می افته و به هر خس و خاشاک و بته و چوب و سنگ و نخی چنگ می زنه تا غرق نشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول اينكه موضوع بحث در مورد عراقه و كردستان عرلق هم شاملش ميشه.دوستان هم دارن راجب به كردستان عراق تبادل نظر ميكنن نه چيز ديگه اي.
دوم اينكه دلايلي كه برخي دوستان ميگن و به نظر شما بي پايه و اساسه فقط نظر شماست و نظر بيشتر اعضاي اين سايت چون هيچكدومتون بدون پيش زمينه سفيد به موضوع نگاه نميكنيد بلكه از يه پيش زمينه فكري كه شما حق ميدونيد پيروي و دفاع ميكنيد.
اينكه سنگ رو سنك بند نميشه فقط و فقط تظر شماست.شما اينجا از حق دفاع نمي كنيد بلكه از طرز تفكر خودتون و كسايي كه براتون به به و چه چه ميگن دفاع ميكنيد.يه درصدم احتمال بدين كه طرز فكر شما غلطه. همه ما انسانيم و اشتباه داريم حتي پيامبر. استغفرالله فكر ميكنيد همه چي رو ميدونيد و اونچه رو كه ميدونيد درسته اما اينجوري نيست.
استقلال كردهاي عراق حقشونه و چون برخلاف ميل و منافع شماست دست به هر دليلي ميزنيد كه بگيد اين يه خيانته و تجزيه طلبه و به هيچ وجه حقشون نيست.
شما نمیتونید واسه مردم یه ملت دیگه تعیین تکلیف کنید .کردهای عراق خودشان میخواهمد یا نمی خواهند از عراق جدا شوند و شما فقط میتونید بگید به ضرر شماست یا به نفعتونه.وقای جدا شد ببین دولت چطوری به رسمیت میشناستش!
اولین حکومت ایرانی رو که نسبت بدیم به هخامنشیان میتونه باشه اما ما قبل از اون حکومت کردم،پادشاهی ماد ها .
کردستان در همه جهان به عنوان مهد موسیقی شناخته میشه.
کتیبه هایی که از منطقه اورامان توسط میراث فرهنگی پاییز سال گذشته پیدا شد مال 40هزار سال پیشه یعنی وقتی شما هنوز از ایل اریایی ها نیومده بودید اینجا.این نشون میده ما قبل از اریایی ها هم اینجا بودیم و خواهیم ماند.
شهر کرکوک توسط صدام پاکسازی نژادی شد الان در کردستان ایران هم داره این حرکت پیدا میکنه اما نه با خشونت.الان نصف شهر سنندج مهاجرانی هستن که به اسم کار اینجا اومدن!!

ميدونم چرا اينجوري فك ميكنيد و البته دسته خودتونم نيست چون واقعا 20سال اول انقلاب توي كردستان ايران خيلي خيلي بهتون خوش گذشته!!! ؛) ویرایش شده در توسط jalalfalahi
  • Upvote 2
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Moltke' timestamp='1407824809' post='401288']


در مورد چیزهایی که نوشتید و پررنگ کردم توضیح می دهم :
مردم کشوری که امروز عراق نامیده می شود جامعه مدنی و بر اساس منافع مشترک تشکیل نداده اند . این کشور بر اساس توافق فرانسه و بریتانیا پس از تجزیه عثمانی و با به هم چسیباندن چند ولایت مجزای این امپراتوری تشکیل شده و کردها از همان ابتدا هم ناراضی بوده و با ضرب سرنیزه بریتانیا و بمباران های نیروی هوایی سلطنتی به آن چسبانده شدند .
کشوری مثل کنفدراسیون سویس چون بر اساس منافع مشترک و نه تقابل و زور شکل گرفته 700 سال است یکپارچه مانده اما دو کشور آلمان و اتریش که هم زبانند چون منافع جدا داشته اند خیر و خود همان آلمان هم تا سال 1871 که امرای امارت های آلمانی به این نتیجه رسیدند که از یکی شدن نفع بیش تری می برند چهل تکه ای از پادشی ها و قلمرو های جدا بود .
وقتی منافع کردها در جدایی از عرب های عراق است جدا شدن از آن ها یک امر منطقی است .
اتفاقا استقلال یافتن و از زیر یوغ بردگی زورمندان خارج شدن قدمتی دارد به درازای تاریخ ... فقط عجیب است نوبت به کردهای عراق رسیده شده امری نامتعارف و تابو و ممنوعه .شما یک دلیل منطبق با تاریخ و سیاست و منطق برای این حرف هایتان ذکر نفرمودید ، بنده ده ها مثال مستدل از تاریخ برایتان آوردم .
در مورد جنگ داخلی کردستان و بارزانی هم حرفی نمی زنم چون جنگ داخلی در میان همه ملت ها و اقوام وجود داشته...ربطی هم به بارزانی ندارد . شما اگر دلتان می خواهد تشریف ببرید یک همه پرسی از کردهای ساکن عراق انجام بدهید ببینید چند درصد به استقلال رای خواهند داد .و اگر غیر از آقای بارزانی که او هم با رای مردم سر کار است هم کسی در راس امور بود استقلال طلبی وجود می داشت.
کلمه هایی مثل حق مشروع حاکمیت در مورد حکومت های مردمی و دموکراتیک و باثبات و غیرطایفه گرا صدق می کند و اصولا هم وحی منزل نیست . جمله ( سنگ روی سنگ باقی نمی مونه ) هم جمله بامزه ای است که شما و دوستانتان به آن عادت کرده اید . اتفاقا در طول تاریخ قلمروها و مرزها دائما در حال تغییر بوده و ملت های بسیاری مدتی مقیود بوده اند و بعدش با جنگ و مبارزه یا از راه های دیگر مستقل شده اند و سنگ هم روی سنگ باقی مانده است ، نقشه جهان را از هزاران سال پیش تا کنون بررسی کنید ببینید چند بار رنگ به رنگ شده و مرزها و قلمروها تغییر یافته .شاید منظورتان از جمله سنگ روی سنگ باقی نمی ماند این است که آن چه ما خوشمان نمی آید اتفاق می افتد .
راستی شما که به کلمه حق حاکمیت ( در مورد کشورهایی مثل عراق بی معنی است) معتقدید بفرمایید کشور عزیز ما چرا استقلال بوسنی را به رسمیت شناخت ؟! الآن شما استقلال کوزوو را چطور ارزیابی می فرمایید؟!
چرا کشور عزیز ما از جدایی آبخازیا و اوستیای جنوبی از گرجستان انتقاد نکرد و نگفت سنگ روی سنگ بند نمی شود ؟!
در جریان انقلاب 1920 شیعه ها و سنی های عراق خواستار استقلال از بریتانیا و تشکیل یک ( کشور عرب ) بودند ، اما کردها از ابتدای امر به زور سلاح و بر خلاف میلشان به این کشور ضمیمه شدند ، روشن هست ؟
اگر مغول و هویی و هان در چین بخواهند با هم باشند اما تبتی و اویغور نه شما باید این دو ملت را خائن و فرصت طلب بنامید ؟!
اگر تامیل ها نمی خواهند با این که هزاران سال امپراتوری بزرگ چولا را داشته اند امروز زیر یوغ سینهالی های بودایی در سریلانکا زندگی کنند ، سنگ روی سنگ بند نمی شود ؟!
یا چون در روسیه تاتارها و اوست ها با هم هستند و چچنی ها نمی خواهند باشند پس خائن هستند ؟!
خیلی ببخشید ها ، پس اسراییل هم چون با زور اسلحه مناطق فلسطینی را گرفته حق حاکمیت دارد رویش ، فلسطینی ها چرا نمی پذیرند ؟! فلسطین که با معیارهای شما کشور نیست و در سازمان ملل کرسی ندارد!!
این طوری که به قول شما سنگ روی سنگ بند نمی شود !!
[/quote]

اينکه ادعا مى کنيد کشور عراق بر اساس منافع مشترک بنا نشده اين حرف شماست وگرنه هويت عراقى تاريخ بسيار بسيار طولانى تر از انچه که شما چيزى به نام کردستان مى ناميد داره
اينکه ميگوييد که منافع کردستان در جدايي از عراق است و حق و منطق اين است که جدا شوند, خوب منافع عراق و مجموعه بزرگتر هم در اين است که خاک کشور خود را حفظ کنند! و نگذارند بخشى کوچکى براى منافعشون دردسر ايجاد کنند و بخواهند بخشى از خاک, منافع, امنيت و....بخش بزرگ تر را بر باد بدهند! منافع زير مجموعه نمى تونه مشروعيت ضديت با منافع مجموعه رو به وجود بيارد!

يک استدلال ديگر شما اين است که مى گوييد همواره کردها مورد ستم حکومت مرکزى بوده اند و ....!
خوب اينجا مى پرسيم دليل اين به قول شما ظلم ها چه بوده است؟! قطعا کرد بودن نبوده, چون کردها و عربها هزاران سال است که در کنار هم زندگى کرده اند و يک شبه کردها سر از اين سرزمين بر نياورده اند که عرب ها بخواهند از وجود اينها ناراضى باشند. اما بلعکس دلايل بسيار وجود دارد که کردها با دولت مرکزى عراق سر ناسازگارى داشته اند و هميشه به دنبال ضديت با منافع عراق عمل کرده اند, خوب باز هم بر ميگرديم بهاصل قبلي که کشورها حق دارند بر ضديت با منافع کشورشان وارد عمل شوند واقدامات لازم رو انجام بدن که در اين موارد سرکوب است.
همچنان که اگر تهديدى متوجه مناطق کرد نشين باشد حکومت مرکزى ملزم به رفع تهديد خواهد بوده و بايد اقدامات لازم رو انجام دهد.
نه اينکه خود منشا تهديد باشيد بر عليه حکومت و انتظار بى تفاوتى آن رو داشته باشيد.

استقلال کردستان عراق بر ضد امنيت ملى همسايگان اين کشور هم خواهد بود که انها هم از دفاع مشروع بر عليه آنچه که امنيتشان را مختل مىکند برخوردارند خواهند بود!

مثلا اگر مردم کرد حق جدا شدن دارند پس چرا مردم ترکمن نشين شمال عراق از اين حق محروم باشند! اينجاست که ميگويم سنگ روى سنگ بند نميشه...! نه اينکه من مى خوام جدا بشم چون دلم مى خواد! خوب مردم عراق هم حق دارند دلشان نخواهد که بخشى از خاکشان را از دست بدهند!

مى فرماييد که آقا اين همه مرز در طول تاريخ جا به جا شده حالا چه شده که نوبت ما که شده آسمان گرخيد... نه خير اين آسمان هيچ وقت از روى حساب بارشى نکرده, بلکه اين طوفانهاى خارج از چارچوب بوده که هميشه از بيرون به اون وارد ميشده و اينطور نبوده که ملتى حاظر بشه بخشى از خاکش به فنا برود. مگر غير از اين بوده که قدرتهاى خارجى در راستاى منافعشان و با زور مرزها رو جابه جا کرده اند! نمونه وطنى اش بحرين! نمونه اخيرش کريمه! اگر روسيه وارد نميشد(زور) آيا همچين اتفاقى هرگز مى افتاد! يوگسلاوى و کلى از مناطق ايران که همين جور جدا شده هزاران مورد ديگر..... اما آيا مى توان گفت اين کار درست و بر حقى بوده؟ که حالا بخواد براى کردهاى عراقى در اين دوره زمانى بر حق و درست باشه!

—----------——

کلا بي خيال مردم عادى کرد که دنبال همچين بازى هاى نبوده و نمى توانند باشند بلکه در طول 100 گذشته جور حماقت خوانينشون رو هم کشيدن چون انگار حساب و کتابشون هيچ وقت خوب نبوده و هميشه گند زدن از اون حزبهاى چپکى و کمونيست گرفته تا بيلان بارزانى ها و طالبانى ها و....
کشورها و مناطقى هم که جدا شدن اکثرا يا قدرت زيادي کسب کردن که مخالفينشون رو تونستن قانع کنند و يا اينکه يک قدرت خارجى منافعش رو در جدايى ديده باشه و شخصا وارد مخاصمه شده و بخش کوچک رو در سايه حضورش از اين گذرگاه رد کرده

کردستان هرگز نمى تونه از کشورهاى اطراف خودش قدرت بالاترى کسب کنه شايد يکيشون دچار ضعف بشه اما در اين دوره زمانى فعلا نميشه روحساب ضعف اين حکومتها برنامه رو بست.
ميمونه حضور کشور خارجى که اونم سخت بشود سخت. که اونم بايد ديد در آينده چرخ روزگار چطور بچرخد....يک هو ديد چرخ کج چرخيد و گردن شما دوباره خورد شد.

خاندان بارزانى و بقيه اون کسانى که در اىن فکرهستند, فعلا از عمر ده ساله اندک آزادى که به دست آورديد باشيد و از گذشته درس بگيريد و بهتر اين است که در فکر درمان زخمهاى مردم زير دست خود باشند و نه اينکه نيامده زخمى عميقتر بر اين مردم زده که طمع ريشه خيلى از فسادهاست.... ویرایش شده در توسط HHL
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تصرف جلولا داعش داره به مرزهاي ايران نزديك ميشه ، خانقين در شرق اين شهر چسپيده به مرز خسروي و قصرشيرين است ودر جنوب شهر مندلي است كه با شهر مرزي سومار همسايه است ، بايد ديد داعش از اين كار چه هدف بزرگتري رو دنبال مي كنه .
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
می توانید این هویت تاریخی را بیان بفرمایید ؟ عراق کنونی چند سال است وجود دارد ؟
امپراتوری های آشور و بابل و خلافت عباسی چه شان از این عراق جعلی امروز کمتر بود که پایدار نماندند ؟ کی و کجا عرب شیعه بصره و عماره بر کرد شهر زور و کرکوک و اربیل حاکم بوده ؟
مجموعه وقتی معنی دارد که منافع مشترک در میان باشد و نه تحمیل . حالا هم که کردها نخواسته اند خودشان را بر عرب ها تحمیل کنند بلکه قضیه بالعکس است .
کردها می گویند خاک کردستان برای خودمان بقیه اش برای شما . بغداد و بصره که طلب نکرده اند. این زیاده خواهی است ؟
منظور شما از هزاران سال زندگی کردن چیست ؟ همه آن هایی که هم دیگر را قتل عام کرده اند هم در طول تاریخ همسایه هم بوده اند .کروات ها و صرب ها و بوسنیایی ها هم صدها سال کنار هم زندگی کرده اند ...اما رابطه آن ها در بیشتر موارد دوستانه نبوده ، همان طور که رابطه کردها و عرب های عراق در یک قرن اخیر . پس بهتر است مرزها مشخص شود و امنیت خود را تضمین کنند .
ماجرای حکومت مرکزی هم دلیل جالبی است ، وقتی حکومت مرکزی یک کشور سیاست خود را بر محروم و برده نگه داشتن یک گروه از مردم قرار بدهد ، مردم آن منطقه حق جدایی از آن را دارند .
ماشاالله انگار حکومت مرکزی خداست و واجب الطاعه !! با این منطق شما در طول تاریخ نه تغییر مرزی داشتیم و نه تغییر حکومتی و نه شورشی و نه انقلابی و ....
بله ... آن روز که ترکمن های عراق هم به این نتیجه رسیدند که باید کشور مستقل داشته باشند باید به تصمیمشان احترام گذاشت... ماجرای سنگ روی سنگ هم نیست ... جدایی و استقلال داستان همیشگی تاریخ بوده و هست .
مردم عراق لابد منظورتان سران احزاب سیاسی شیعه یا عرب سنی است...مثل این که بگوییم در یک محله دیگر شخص دیگری برای شما تصمیم بگیرد . کرد به بغداد و بصره کاری ندارد ، عرب هم بهتر است به اربیل و سلیمانیه کاری نداشته باشد .
اتفاقا همین به قول شما طوفان خارجی بود که نقشه سیاسی خاورمیانه امروز را کشیده . چون شما خیال می کنید برایتان خوب است قبولش دارید. قول شرف می دهم اگر سوریه فردا روز به دست مخالفان بیفتد از استقلال علوی های آن حمایت خواهید کرد .برای کردها خوب نیست پس می خواهند تغییرش دهند . دیگر این که تغییر کند یا نکند را مسائل نظامی و سیاسی و اقتصادی و تصمیمات قدرت های بزرگ معین می کند .
زور هم ابزاری است که استفاده دارد .
حق تعیین سرنوشت برای هر فرد و ملتی در دنیا محترم است ، هر وقت که ابزار لازم بود هم به کار گرفتنش برای نیل به این مقصود اشکالی ندارد ، از جمله زور .
راستی حالا شما استقلال بحرین را به رسمیت نمی شناسی ؟! می شناسی برادر . استقلال کردستان را هم چند سال دیگر خواهی نخواهی به رسمیت خواهی شناخت . حالا شما بفرما زور خارجی بوده . همان طور که استقلال آبخازیا و بوسنی و سودان جنوبی و جدایی کونیکسبرگ ( کالینیگراد امروز) از آلمان و چسباندنش به روسیه امروز در دنیا مورد قبول است هر وقت سیاست جهانی اقتضا کند استقلال کردستان هم مقبول است . نه گناه کبیره است و نه خیر عظمی .
در قرن اخیر که کردها در سیاست جهانی نقش قربانی را داشتند وضعیت طوری بود و امروز طوری دیگر ....شما هم نگران خرد شدن گردن کسی نباش .
پدران خودتان هزار سال اسیر و زیردست هر چوپان و سوار و شمشیرکشی بودند که از جیحون می گذشت و میامد داخل ایران . اگر کردها صد سال است احمق بوده اند به قول شما ، شما هزار سال بوده اید . حالا که چند صباحی است خودتان در راس کارید بقیه را احمق می دانید . کردهای عراق هم دوست دارند مثل چچنی ها و تامیل ها و بربرها و تبتی ها و اویغورها و بوسنیایی ها و اسکاتلندی ها و ایرلندی ها و کاتالان ها و لهستانی ها و مردم کشورهای بالتیک و آبخازها و اوست ها و ارامنه به قول شما ( احمق ) باشند.
کشورهای همسایه هم اگر توانستند مانع استقلال کردستان عراق شوند . خیالی نیست که . کردهای عراق به این امر عادت داردند اما گردونه تاریخ این بار طور دیگری در حال چرخش است .
بله دیگر ، منطق شما این است مبادا کردهای ایران جوگیر شوند ، بزنید پدر کردهای سایر مناطق را هم دربیاورید .
  • Upvote 2
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]بسم الله الرحمن الرحیم[/b]
ان شالله روزی اقوام منطقه با هم متحد شوند
نه درگیرجنگ
که درگیری جز پایمال شدن خون بی گناهان و اتلاف منابع حاصلی ندارد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ahmad1361' timestamp='1407849885' post='401412']
[b]بسم الله الرحمن الرحیم[/b]
ان شالله روزی اقوام منطقه با هم متحد شوند
نه درگیرجنگ
که درگیری جز پایمال شدن خون بی گناهان و اتلاف منابع حاصلی ندارد
[/quote]

سیاست نظام سرمایه داری اینه که هر چی کشور کوچک تر باشه کنترل کردنش برای غرب راحتر میشه اما مردم میتونن جلوی اینو بگیرن اما متاسفانه و بازم متاسفانه حکومت های منطقه انقدر ظالمن که خود مردمم با چنین سیاستی موافق میشن
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کل صحبت من با شما در همين خلاصه ميشد؛ فرموديد مردم کرد حق دارند دنبال استقلال باشند منم گفتم که مردم عراق هم حقى در برابر خاکشان دارند. خلاص/


وقتى قرار بر زور است, حرف منطق و حق رو چرا ميزنيد و به قول خودتان زورتان رسيد کردستان مستقل...

ديگه نمى تونم ربط بى عرضگى پادشاهان ايرانى رو به احمق بودن ايرانى و نقش پدران منو و کردها هم يکى همين دسته ايرانى جات که احمقشان پنداشتيد رو بدم......

و من الله توقيف.
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='HHL' timestamp='1407850801' post='401417']
کل صحبت من با شما در همين خلاصه ميشد؛ فرموديد مردم کرد حق دارند دنبال استقلال باشند منم گفتم که مردم عراق هم حقى در برابر خاکشان دارند. خلاص/


وقتى قرار بر زور است, حرف منطق و حق رو چرا ميزنيد و به قول خودتان زورتان رسيد کردستان مستقل...

ديگه نمى تونم ربط بى عرضگى پادشاهان ايرانى رو به احمق بودن ايرانى و نقش پدران منو و کردها هم يکى همين دسته ايرانى جات که احمقشان پنداشتيد رو بدم.....

و من الله توقيف.
[/quote]
مردم بغداد و بصره حق تصمیم گیری در مورد مردم اربیل و سلیمانیه را ندارند ، مردم سلیمانیه و اربیل هم حق تصمیم گیری درباره مردم بغداد و بصره را ندارند .
حق تعیین سرنوشت هم حقی است که خدا به بنده اش می دهد ...چه رسد به این بنده خدا نخواهد به بنده دیگر خدا ندهد. هر وقت هم بنده خدا خواست حقش را بگیرد می تواند از زور هم استفاده کند .
شما هم نترسید . مسئولان کشور ما به جای این که کردستان عراق را به دشمن و تهدید بدل کنند می توانند از آن هزار نوع نفع و فایده ببرند . این هم دیگر به قول شما بستگی به بی عرضگی یا با عرضگی شان دارد.
شما فرمودید خوانین کرد احمق و بی حساب کتاب بوده اند ....من هم گفتم سرکردگان مردم آن همه ملت و قوم که اسم بردم و همین پدران خود شما با این حساب و با قضاوت شما می شوند احمق . خب کردها هم یکی مثل بقیه
هر کردی هم خواست زورش را روی عرب و ترک و ... خالی کنند وبرای باج گیری از آن ها رویشان بمب و موشک بریزد و ناموسشان را به تاراج ببرد نفرین ابدی بر او باد
روشن است
و من الله توفیق
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Reichsmarschall' timestamp='1379509700' post='339405']
بیگدلی جان من اصولا به اتحاد اسلامی هیچ اعتقادی ندارم و کشته مرده جهان عرب هم نیستم. پس خیلی برام مهم نیست کدوم عرب سنی داره عرب سنی دیگه رو حمایت میکنه. وقتی هم به جون هم میفتن خدا رو شکر میکنم که ظالمی رو به وسیله ظالم دیگه ای داره نابود میکنه.
تمام اونها یکی هستن. شاید قبل از قدرت گرفتن-مثل اخوان-کمی به شما روی خوش نشون بدن ولی همین که قدرت رو به دست گرفتن شما میشید رافضی مجوس نجس و اونها میشن مسلمان اهل سنت! در طول تاریخ هم دشمنی این برادران با ما از دشمنی تمام غربیها و یهودیها بیشتر بوده و لازم نیست مثال بیارم خودتون بهتر میدونید.
عربستان از همون اول هم با اخوان رابطه خوبی نداشته چون اخوان روش حکومت سعودی رو قبول نداره. ولی چون تمام این دوستان عزیز در دشمنی با ایران و شیعه اتفاق نظر دارن، مرسی ملعون اولش به عربستان هم نزدیک شده بود. این وسط قطر داره زیاده روی میکنه و حتی در بعضی موارد جلوی عربستان هم قرار میگیره. حماس هم تکلیفش معلومه. تا چند وقت پیش هر غلطی از حماس سر میزد میگفتیم مشکلی نیست. اینا نمیفهمن دارن چی میگن. مثلا تجلیل از صدام، زرقاوی و بن لادن رو گذاشتیم به پای عربیتشون. مخالفت با جهاد اسلامی بخاطر تفکر نزدیک به ایران وشیعه رو هم ماست مالی کردیم و گفتیم ما دشمنی مثل اسراییل داریم که طبق نظر جناب عباسی به وسیله حماس اون رو از مرزهامون دور کردیم! حالا بماند که دشمنی رو اصلا کی شروع کرده. پس بنا به گفته جناب عباسی، کیسینجر جهان اسلام، حمایت ما از حماس سیاسی بود و برای حفظ امنیت خودمون. ولی از زمانی که حماس پیشنهادهای خرید بالاتری از طرف قطر دریافت کرد و اعلام کرد در صورت حمله اسراییل به ایران، وارد جنگ نمیشه و از اون وقیحانه تر زمانی که با تکفیریهای مخالف اسد همکاری کرد و حتی در مقابل حزب الله قرار گرفت دیگه برای همه مشخص شد ایران دوباره از سوراخ اتحاد گزیده شده و عین ماجرای سازمان آزادی بخش فلسطین و عرفات این بار با حماس و هنیه و مشعل تکرار شد.
در صورت ادامه خصومت بین ایران و اسراییل، تنها امید ایران باید به جهاد اسلامی باشه البته اگر حماس اجازه فعالیتی بهشون بده. خوشبختانه با کله پا شدن مرسی امید حماس به اخوان کم شده ولی هنوز قطر و سگهای هار تکفیری پشت سر حماس هستن.
چندتا عکس جالب دارم گفتم همگی ببینیم:
واقعا جالبه!
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10027/ME_fun.jpg[/img][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10027/s_281129.jpg[/img]
[/quote]

چه راحت میشه در مورد همه قضاوت کرد و نسخه پیچید.
جل الخالق شنیده بودم خداوند در قیامت سریع حساب و کتاب می کنه نگو اینطوریه که چند تا عکس می زارن و بعد میگن اینها اینور و اونها اونور مدرک هم همین چند تا عکس... قدرت خدا رو باش icon_eek

خداوند همه ما رو از شر تنگ نظری، نژاد پرستی، نفع طلبی، بسط جز به کل و بقیه وساوس شیطانی رها کنه و نجات بده.
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.