HHL

مباحث حاشیه ای تاپیک تحولات سوریه و تاپیک تحولات عراق

Recommended Posts

[right]قضیه خیلی پیچیده نیست[/right]
[right]دشمن اصلی ما آمریکا و اسرائیل و استکبار جهانی است ،[/right]
[right]فکر مال اینهاست توطئه مال اینهاست حتی برانگیخته شدن جاهلانی مثل تکفیری ها و بعضی از گروه های سنی هم علیه ما کار همان گروه اول هستش.[/right]
[right]تو این قضیه دست اونها یک زمان از آستین صدام بیرون میاد یه زمان از آستین منافقین یه زمان کوموله یه روز طالبان یه روز تکفیرها یه روز هم بخشی از سنی ها[/right]
[right]هوشمند بودن در مقابل همه این دستها خوبه ولی دو نکته رو نباید فراموش کرد[/right]
[right]اولا: دشمن اصلی رو فراموش نکنیم و ازش غافل نشیم[/right]
[right]ثانیا اینکه : نسبت به کسایی که سعی دارن یه جورایی حواس ما رو از دشمن اصلی پرت کنن مشکوک باشیم[/right]
[right] و ثالثا اینکه احساسی نشیم و از مدار عقل حق عدل و ولایت خارج نشیم تا دوچار تندروی و کندروی نشیم[/right] ویرایش شده در توسط ali2008
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#0000ff]پست ویرایش شد. در صورت تکرار برخورد خواهد شد.[/color]
[color=#0000ff]Electro_officer[/color] ویرایش شده در توسط Electro_officer
توهین
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mersaad' timestamp='1379522106' post='339438']
دوست عزیز . جناب آقای ریچ مارشال ! مشکل ما اینه که خودمون طی 30 سال گذشته به جای شناساندن ایران و شیعه به دنیا و خرج کردن برای گسترش و دفاع از مذهب تشیع ، فکر گران شدن یا ارزان شدن گوجه و بادمجان در مملکت بودیم . از اون سنی هایی که مغرض و متعصب و خشک مغز هستند که بگذریم ، کوتاهی خود ما باعث خیلی اتفاقات در دنیای اسلام شده . و الا لبنانی ها هم عرب هستند . چرا اونها با ما خوبن ؟ نمیگم همشون خوب هستند . ولی وقتی امثال من عادت کردیم به تنبلی . وقتی دنبال گذراندن زندگی و خوش بودن هستیم و احساس تکلیف نمیکنیم ، میشه همینی که میبینی ! الان چند تا مستند ساز ایرانی با پول خودشون رفتن سوریه و مستند ساختن و یکی دوتاشون هم شهید شدن ! شما فکر کردی از طرف دولت رفتن ؟ میدونی طرف با پول خودش میره و هزار تا خطر رو به جون میخره بعد باید بیاد اینجا در به در دنبال یکی بگرده تا مستندش رو ازش بخرن تا هم امرار معاش بکنه و هم دوباره بتونه بره ؟ برادر عزیز ! خیلی از حرفهای شما واقعیت داره ! درست ! قبول ! ولی نمیشه انتظار داشت وقتی شما برای اثباتت هیچ کاری نمیکنی و با شعارهای ظاهری ( اونم از توی مملکتت ) در راه پیمایی های مختلف و سخنرانی ها سعی داری رفع تکلیف کنی ، نتیجه اون چیزی که شما میخوای بشه . دشمن برنامه داره . مثل امثال من عادت به حرف مفت زدن نداره ! خرج میکنه ! سیاست گذاری میکنه ! پیگیری میکنه و و و ! فکر کنم کلام منعقد شد . در هر حال ممنون
[/quote]
دوست عزیز عربستانیا خوش میگذرونن یا ما؟اونا احساس تکلیف میکنن یا ما؟ما الان خوشیم نه؟همه چی ارومه ما چقد.....نمیگم کل حرفت غلطه ها اما بد بیانش کردی ما کم کاری زیاد داشتیم و غافل شدیم(همونی که خودت گفتی)اما بقیه حرفات .......!(داداش ببخشیدا کمی تو جامعه بگرد نفست از جای گرم بلند میشه بعد بگو خوشیم)
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Maldini' timestamp='1379516702' post='339427']
حمایت از حماس با جمله رهبری توجیح میشه که میگه [color=#B22222][size=5]هر ملتی[/size][/color] علیه رژیم صهیونیستی بجنگه ما حمایتش میکنیم.خیلی نیازی به فسفر سوزوندن نداره...بالا رفتن هزینه های اسرائیل در منطقه هدف استراتژیست ها ایرانی بوده که تا به حال محقق شده حالا حماس میخواد بره پشت النصره...گور باباش ...عقد اخوت که نداشتیم باهاش...یه مدت منافع مشترک داشتیم اما حالا دیگه نداریمبحث اتحاد بین [b][size=5]ملت های مسلمان[/size][/b] هم از خواسته های رهبریه که همیشه هم بهش اهمیت داده فقط اونور عربستان و انگلیس و... توی این قضیه موش میدوونن و اینور هم متاسفانه یه عده به اسم حمایت از اهل بیت...چیزی که مشخصه در دو طرف گروهای تکفیری وجود داره که آب به آسیاب دشمن بریزن!!
[/quote]
ببخشید دوست عزیز شما مطمئنید هزینه های اسراییل بالا رفته؟ واقعیت این رو نشون نمیده. حمایتهای همه جانبه ایران از تروریستهای حماس که هم وجهه ما رو خراب میکنه و هم هزینه زیادی به ما تحمیل میکنه در کنار تمام تحریمها و حساسیتهای جهانی که فقط بخاطر امنیت اسراییل هست به نظر شما هزینه محسوب نمیشه؟ شما و تمام انقلابیهای دو آتیشه ای که بدون شناخت تاریخ منطقه فقط به دنبال نابودی اسراییل هستید باید متوجه باشید که ما به عنوان یک کشور شیعه در درجه اول باید مراقب مردم خودمون باشیم و در درجه دوم تمام شیعیان جهان رو پشتیبانی کنیم. تمام مسئولان جمهوری اسلامی به مردم بدهکار هستن(این حرف من نیست حرف امامه) و نمیتونن بخاطر آرمانهای جهانی غیرممکنشون مردم رو تحت فشار بگذارن. مساله اتحاد رو بهتره آرزوی امام(ره) و مقام معظم رهبری بدونید. آرزویی که بعد از اینهمه هزینه کردن از مردم و رفتار برادرانه با دشمنان تاریخیمون نتیجه ای جز جری تر شدنشون نداشت. میشه لطف کنید بفرمایید 1400 سال پیش کیا برادرانتون رو ضد ما تحریک میکردن؟



[quote name='mersaad' timestamp='1379522106' post='339438']
دوست عزیز . جناب آقای ریچ مارشال ! مشکل ما اینه که خودمون طی 30 سال گذشته به جای شناساندن ایران و شیعه به دنیا و خرج کردن برای گسترش و دفاع از مذهب تشیع ، فکر گران شدن یا ارزان شدن گوجه و بادمجان در مملکت بودیم . از اون سنی هایی که مغرض و متعصب و خشک مغز هستند که بگذریم ، کوتاهی خود ما باعث خیلی اتفاقات در دنیای اسلام شده . و الا لبنانی ها هم عرب هستند . چرا اونها با ما خوبن ؟ نمیگم همشون خوب هستند .
[/quote]

بله درسته ما بجای الگو قرار دادن رفتار ائمه(ع) و حکومتهای شیعی، فقط بخاطر منافع سیاسی دقیقا رفتاری مطابق سیره عمر و ... از خودمون بروز دادیم و با کم رنگ کردن مرز بین شیعه و سنی و اختلافات ریشه ای بین این دو، عملا خودمون رو عضوی از جهان اسلام یا به بیان بهتر جامعه دور از تمدن خاورمیانه نشون دادیم. ببینید اینجا یک کشوره و مسئولان ایران وظیفه رفع نیازهای مردم رو دارن. وقتی بخاطر بعضی آرمانها به مردم فشار میارید و در نهایت نتیجه مطلوب رو هم نمیگیرید، مردم تقصیری ندارن و نباید فشارهای بی دلیل رو تحمل کنن.
مشکل دیگه اینه که همه ایرانیها فشار یکسانی تحمل نمیکنن. لبنانیها و سوریهایی که اشاره کردید سامی هستن ولی عرب نه! حتی قیافه ظاهریشون هم این رو نشون میده. صرف عربی حرف زدن باعث عرب شدن نمیشه.
  • Upvote 11
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

من قصد دخالت بیخود ندارم ولی:

از تاریخ گذشته عبرت گرفتم

عقیده م رو صرفا عقیده م خصوصی میزارم تا ببینم رهبر کشور چی میگه ...

این رو به عنوان یک تجربه شخصی میگم ها ؟ برای اینکه به خطا نریم

هر وقت امام خامنه ای سخنی خلاف مواضع فعلی ایران اسلامی در رابطه با حماس و امثالهم بیان کردند ما هم مطالبی رو که باید بگیم میگیم ولی قبل اون ، میشه تف سربالا تو صورت کسیکه معتقدیم مریدش هستیم البته خوشبینانه ترین ش ها ؟

وگرنه خیلی ها رو دیدم نهایتا سر همین مسایل زاویه با رهبر پیدا کردند .... فکر کردند که رهبر نمی بینه و ....

به هرحال تجربه شخصی خودم رو میگم

امیدوارم دوستان مواظب دره های جلو راهشون باشند ....

یه قسمت از وصیت شهید سید محمود موسوی رو میزارم :



[color=#ff0000]کلامتان کلام رهبر باشد و از زبان او بشنوید، چون کلام و زبان رهبر،کلام وزبان آقا امام زمان(عج) است،پس همیشه حامی و پشتیبان رهبر باشید؛زیرا دل رهبر به شما خوش است وهمواره برای سلامتی او دعا کنید.[/color]


[color=#ff0000]متن کامل وصیت نامه هم :[/color]

[color=#ff0000]http://rommel.blogfa.com/post-377.aspx[/color]


[color=#ff0000]یا حق[/color]
  • Upvote 10
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر ادیب نرود میخ آهنین در سنگ . به اینا باشه مملکت رو یکشبه تسلیم میکنن خلاص و میشن برادران اسرائیل

البته همه حرفشون رو غلط نمیزنن ولی کلمه حقی میگن که یراد بها الباطل . آمیختن حق و باطل و گرفتن نتیجه باطل از اون
  • Upvote 8
  • Downvote 22

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ali2008 شما موفق شدید هویت منو آشکار کنید. بله من از موساد، CIA و استخبارات سعودی به شکل همزمان پول میگیرم!


ادیب جان این دقیقا همون چیزی هست که مصطفی عزیز سه سال پیش به همه ما میگفت. شما میتونید در عین پایبندی به ولایت فقیه، عقیده خودتون رو ابراز کنید. فکر نمیکنم امام(ره) و حضرت آقا هیچ کدوم ادعای عصمت داشته باشن. یادتون باشه ایشون در مورد "بیداری اسلامی" تشخیص دقیقی نداشتن و الان همگی میبینیم که هدف امت واحده اسلامی، نابودی ایران و تشیعه!
البته این تشخیص علتهای زیادی داره. مثلا جناب ولایتی که حقیقتا نخود هر آش هستن با مشاوره های صدمن یه غازشون خیلی تاثیر منفی داشتن و البته اخوان اون موقع وجود پلید خودشو نشون نداده بود.

[quote name='rasoolmr' timestamp='1379527595' post='339461']
برادر ادیب نرود میخ آهنین در سنگ . به اینا باشه مملکت رو یکشبه تسلیم میکنن خلاص و میشن برادران اسرائیل

البته همه حرفشون رو غلط نمیزنن ولی کلمه حقی میگن که یراد بها الباطل . آمیختن حق و باطل و گرفتن نتیجه باطل از اون
[/quote]

منظورتون از"اینا" رو نفهمیدم. شما میتونید تا آخرین قطره خون مردم و آخرین سکه دارایی ایران در مقابل دشمنتون ایستادگی کنید و به خودتون هم کلی افتخار کنید.
یادم نمیره درست زمانی که ارتش مصر در حال نظافت میدانهای رابعه و النهضه بود در اولین پستتون با مثال آوردن از شهید مطهری، برای اخوان به عنوان انسان عزاداری کردید ولی بلافاصله بعد از انفجار ضاحیه، برگشتید و در ادامه از همین نظریات کفر آمیز من دادید و گفتید هرچی سرشون میاد حقشونه! ما منافقا هم در مقابل اینهمه استواری نظر شما کم آوردیم.
  • Upvote 16
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موضوعی که باید در مورد صحبتها و جهت گیری رهبری در مورد قضایای چند سال اخیر مد نظر قرار بگیره اینه که خود ما هم از این جریانات مصون نبوده ایم. اگه به تقدم و تاخر حوادث نگاه کنیم اولین کشوری در خاورمیانه که پروژه انقلابهای مخملی ( یا هر چی که اسمش رو میزارید مثل بهار عربی و بیداری اسلامی و ...) بهش وارد شد ایران بود! به قولی طراحان خاورمیانه بزرگ ابتدا سر مار رو هدف گرقتند و بعد از نزدیک یک سال مقاومت و هوشیاری نظام در مدیریت آشوبها وقتی نتیجه گرفتند که از ایران آبی براشون گرم نمیشه به سراغ سایر کشور ها رفتند و پروژه رو ادامه دادند. حتی ایران رو هم ول نکردند و طرفدارانشون رو به نافرمانی مدنی تشویق کردند که تو این 2 سال آخر نتیجش رو به صورت اغتشاشات اقتصادی هماهنگ شده از طرف دول خارجی و عمال داخلی با همراهی ناآگاهانه مردم ( بیشتر به خاطر تحریک غریزه طمع) شاهد بودیم .

دوستان چه انتظاری دارند؟ تو شرایطی که خود ما مستقیمآ درگیر ماجرا هستیم و هر آن احتمال شروع اغتشاشات داخلی و جنگ خارجی و انواع اقسام تهدیدات جدی متوجه نظامه رهبر انقلاب به عنوان سکان دار کشتی بیاد بگه ** ما هرگونه انقلاب مخملی در خاورمیانه رو تقبیح میکنیم؟؟؟**
اونهم واسه کی؟ مبارک؟ قذافی؟ بن علی؟ ...

خیر عزیز جان برادر! رهبر و کادر مشاوران ایشون اونقدری میفهمن که با تایید لفظی کل پروژه، نشادر به سبزک های داخلی تزریق نکنن و امیدوارشون نکنن . طوری سخن نگویند که دل دشمنان داخلی و اربابان خارجیشون رو شاد کنن.
در عوض میاند چکار میکنند؟ به جای ایستادن جلوی امواج و احتمال غرق شدن، موج سواری میکند. تهدید رو به فرصت تبدیل میکند. دشمنانمون رو به دست دشمنان دیگمون حذف میکنند. سعی میکنند تا اونجا که ممکنه از این تحولات یارگیری کنند. تا حد امکان جهت حرکت تحولات رو از ایران دور میکنند. شما فکر میکنید اگه سوریه مثل بقیه کشورهای خاورمیانه ظرف کمتر از یک ماه سقوط میکرد ما الان اینجا داشتیم چت میکردیم؟ خیر! داشتیم تو کوچه و خیابون تفنگ به دست میجنگیدیم .

گاهی دوستان اونقدر رو جزعیات ریز میشن که تصویر بزرگتر به کلی از یاد میره. واقعیت اینه که ما تو این دنیا تنها هستیم. حتی تو خود شیعیان هم تا همین چند وقت پیش اتحادی نبود که بشه بهش تکیه کرد و اگه نبود قضایای سوریه و مدیریت اوضاع توسط ما چه بسا تا قرن ها هم چنین اتحادی بین شیعیان شکل نمیگرفت. همین اتحاد نصفه و نیمه ای هم که با کلی تکذیب و مخفیکاری به وجود اومده در مقابل اتحادی که دشمنانمون دارند مثل نوزادیه که تازه راه رفتن یادگرفته. همین که ما این نوزاد رو از گزند کفتاران حفظ کنیم و آروم آروم بزرگش کنیم تا بتونه بدوه کلی هنر کردیم!

اگه ما به فرموده دوستان میومدیم و از همون اول شمشیر از رو میبستیم با این حجم دشمنان تا الان شمشیری واسمون نمونده بود و چه بسا سرمون هم بر نیزه دشمنان آویزون بود.

---------------------------------------------

مدیر عزیز الکرو آفیسر. بنده در حال تایپ بودم که شما اعمال مدیریت کردید و ظاهرآ چند پست هم حذف شده. اگه نیازه پست بنده رو هم حذف بفرمایید. اما بهتره که اگه حذف و تغییری در تاپیک صورت میگیره در مورد تمام مطالب انحرافی انجام بشه. ویرایش شده در توسط Royal_falcon
  • Upvote 6
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه قرار بر حذف هست بهره پست جناب مارشال رو هم پاک کنن . نمیشه سخنی بگن و توهین ضمنی هم بکنن و فقط جواب ها رو پاک کنن

در کشور ما چیزی که اتفاق افتاد نافرمانی مدنی نبود بلکه دقیقا یک کودتا و جنگ نرم بود و نهایتا هدفش براندازی بود .
شکی نیست که اگر میتونستن حتی حضرت آقا رو هم کنار میزدن

در مورد انقلابات منطقه بهتره بدونیم انقلاب سازی فقط و منحصرا از آمریکایی ها برنمیاد بلکه این یک تکنیک هست که میشه ازش دولبه استفاده کرد . یعنی اینگونه نیست که تفنگ سازنده خودش رو نکشه بلکه وسیله ای هست که اگر بر روی سازنده اش هم نشونه گرفته بشه حتی سازنده اش رو هم بکشتن میده

انقلابات نرم محصول کار علمی و تجربی هست و قواعد و ضوابط علمی داره و تکنیک برتر جنگی بحساب میاد . یعنی اینجور نیست که پس از کاربرد اون از یکطرف دیگران نتونن همون رو بکار ببرن

در منطقه هم درسته که اونها ابتدا از ما شروع کردن ولی تضمینی نبود که خودشون هم همیشه در امان باشن . تکنیک اونها در منطقه بر ضد خودش عمل کرد و انقلابات منطقه با توجه به زمینه ها و شرایط تاریخی رخ داد

اما هنر اونها در مدیریت بحران و مهار انقلابات و جهت دهی اون در خدمت خودشون بود . بگفته آمریکایی ها استراتزی اونها اینه که جلوی وقوع حادثه رو نمیگیرن بلکه اونو در جهت دلخواه هدایت میکنن و [color=#ff0000]از تهدید فرصت میسازن[/color]

[color=#ff0000]کاری که آمریکایی ها کردن ساختن فرصت از تهدید بود و این هنر برتر اونهاست[/color]

بگفته رهبر معظم انقلاب انقلاب ها ادامه پیدا میکنه و متوقف نمیشه یعنی دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره . خیلی ساده انگاری هست که تحولات با این وسعت و عمق منطقه ای و جهانی رو تمام شده تلقی کنیم .

همه عواملی که به انقلابات منطقه منجر شدن هنوز هم اگه عمیقتر نباشن در بدبینانه ترین حالت دست نخورده حضور دارن و بعلاوه یک تجربه موفق هم با خودشون دارن

یعنی اگر چه بعد ناکام شدن ولی نشون داد ظرفیت پیروزی رو داره و بعلاوه یک پیروزی هم با خودش بهمراه داشته و این با ناامیدی پیش از این انقلابات بسیار تفاوت داره

اما منطقه خوبیش اینه که همه طرفها ذات خودشون رو نشون دادن و ادامه راه بسیار آسونتر و دوستان و دشمنان واضحتر هستن و نتیجه صافتر و زلالتر خواهد بود . ویرایش شده در توسط rasoolmr
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=#ff0000]چون کلام و زبان رهبر،کلام وزبان آقا امام زمان(عج) است[/color][/quote]
افراط شما باعث تفریط دیگران خواهد شد !
برای تخریب یک حقیقت ؛ کافی است از آن بد دفاع بکنید ...
[quote]یادتون باشه ایشون در مورد "بیداری اسلامی" تشخیص دقیقی نداشتن و الان همگی میبینیم که هدف امت واحده اسلامی، نابودی ایران و تشیعه![/quote]
برادر جان ؛ تمامی کشور های متحول شده دارای اکثریت مسلمان بودند .
اسلام طاغوت نمیپذیرد ؛ یعنی وقتی در کشور های مسلمان یک دیکتاتور که مساجد را منطقه قرمز خود میبیند حکمرانی بکند ؛ مردم مسلمان در خواب تشریف دارند ...
در این سلسله وقایع ؛ مردم این کشور ها عملا از وضع پیشین خودشان جدا شدند ...
اینکه جرقه این ماجرا چگونه زده شد مهم نیست مهم این است که ظرفیت تحول و تغییر در جامعه به دلیل گرایش اسلامی سنتی جوامع به وجود آمده بود !
این بستر اسلامی و تغییرات آن ؛ شایسته ؛ بیداری اسلامی ؛ میباشد . متاسفانه دولت قبلی علاوه بر عدم توانایی در کنترل و ایفای نقش موثر و مثبت در این جریانات با موضع گیری های غیر دیپلماتیک ؛ موجبات رشد جریانات مخالف ما را در این بستر متحول شده فراهم کرد. اگر دویت سعی در جذب اصولی مرسی میکرد میتوانست از گرایشات ضد اسرائیلی و سوابق و رابطه متشنج گذشته بین این دو بخوبی استفاده بکند اما چه کنیم که مرسی در نهایت نامه فدایت شوم به اسرائیل نوشت ...
در مقابل این بیداری اسلامی ؛ عده ای لفظ ؛ بهار عربی ؛ رو بکار می برند چرا که وجه اشتراک ثانویه این کشور ها ؛ اکثریت عرب و معرب شده آن است ! لفظ ؛ بهار ؛ به شرایط بهتر معنی میشود که نه در مورد تونس و مصر و لیبی و نه در مورد سوریه و یمن صدق نمیکند . بهار بوداپست و بهار پراگ نمونه از دورانی هستند که شایسته بهار نامیدن میباشند .
بستر عربی زمانی میتواند بولد شود که چچنی های سلفی به خاطر عرب بودن به سوریه رفته باشند !
یا سلفیان اخوان به دلیل عرب بودن به دنبال شهادت در خیابان های قاهره باشند !
تحلیل ها در این مورد زیاد است و چون از حوصله تاپیک خارج است ادامه نمیدهم ...
------------------------------

[quote][b]بحث‌های حاشیه‌ای رو ادامه ندید دوستان. با تشکر.[/b][/quote]
از محمد مهدی عزیز که اخیرا ( معاون کلانتر شده دیگه ) کمی تند مزاج هم شده :mrgreen: عذرخواهی میکنم ؛ نیاز به پاسخ بود ...
اگر لازم باشه ؛ همشون رو حذف کن نه فقط اینو : |
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جای بحث اینجا نیست اما چون به مقام معظم رهبری کنایه زده شد و برخی اعضا کنایتا توهین کردن (ظاهرا فقط توهین به حضرت آقا مجازه و شامل هیچکس دیگه نمیشه مثلا اگه اسم از استوانه بیاری حذف میشه )

چه میشه کرد که زمانه ای شده که دفاع از ولی فقیه و جانشین امام زمان میشه جرم و هتاکی به نایب ولی عصر در خور تقدیر
و وقتی کسی هتاکی میکنه کسی جرات نمیکنه نظر بده و یا دفاع کنه

به همین دلیل وظیفه خودم میدونم عرض کنم

در زمان عصر غیبت به دستور و فرموده امام زمان (عج) اختیارات امام معصوم به ولی عادل جامع الشرایط منتقل میشه و حکم ایشون واجب الاطاعه هست و در حکم امام زمان هست . بنابراین کاملا صحیحه که بگیم [color=#ff0000]کلام و زبان فقیه و زعیم جامع الشرایط کلام و زبان امام معصوم هست[/color] . و همونطوریکه امام معصوم واجب الاطاعه هستند ایشون هم واجب الاطاعه هستند و نافرمانی از چنین زعیمی در حکم نافرمانی امام عصر (عج) هست .

بحث نظری و عقیدتی هست . البته اینکه برخی ان قلت میارن که مگه ایشون معصوم هستن بیشتر به بهانه جویی کودکانه شبیه هست . حتی اگه خود حضرت هم باشن اینها باز یه بهونه دیگه میارن
ولی فقیه معصوم نیست ولی حکمشون مثل حکم معصوم هست .
اگر بنا بود معصوم علیه السلام حضور داشته باشن نیازی به غیبت نبود .

اینکه امام زمان در عصر غیبت شاخص هدایت رو ولی فقیه جامع الشرایط معین کردن خودش مبین همه چیز هست . حالا در مقابل برخی برای اینکه راهشون برای هر کاری باز باشه خودشون رو عالم دهر میدونن به این بهانه هرکاری دلشون میخواد بکنن

تجربه هم ثابت کرده همیشه تاکید میکنم همیشه و در هر حادثه ای در طی زمامداری ولی فقیه در همه موارد نظر ایشون بهتر و نزدیکتر به واقع بوده تا این مدعیان پرادعا

اما بحث نظری باشه برای جای خودش ویرایش شده در توسط rasoolmr
  • Upvote 2
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از مديران عزيز خواهش مي كنم اجازه بدهند بحث ادامه پيدا كند چون هم متناسب با موضوع تاپيك هست و هم يك بحث تحليلي .... حالا اينجا يا در يك تاپيك جداگانه كه به نظر بنده اگر همين جا باشه بهتره

مارشال عزيز و دوستان هم فكر ايشان و مصطفي عزيز و دوستان هم فكر ايشان هر دو با نظري متفاوت ، نتيجه ي يكساني رو طلب مي كنند و اون هم بي عملي حكومت ما در مورد حوادث منطقه است ....

هم فكران مصطفي عزيز با دفاع از حق مردم سوريه و مصر و ليبي و تونس و همچنين جناب مارشال عزيز با دشمن به ذات دونستن مسلمانان سني با گرايشات سلفي ، هر دو اين دو بزرگوار و هم فكرانشان (( همفكر و نه زير دست )) از جمهوري اسلامي خواستند كه سوار موج انقلاب هاي منطقه شود و به قول معروف از تهديد فرصت بسازد

اين دوستان از يك مسئله غافل هستند و آن اين كه با سوار شدن بر روي موج هاي انقلابي منطقه نمي توان از اين تهديدات فرصت ساخت .... ما تنها يك راه داشتيم و آن تنه زدن به اين موج ها بود تا بتوانيم ضرب آنها را بگيريم و تهديدات را به حداقل تبديل كنيم و در كنار آن يك سري از فرصت ها را نيز براي خود بسازيم ((‌مي توانيم در مورد فرصت هاي بوجود آمده تبادل نظر كنيم و مصداقي وارد آنها شويم ))

دفاع از انقلاب مردم مصر ، تونس ، ليبي ، بحرين و يمن (( چه دفاع معنوي و چه دفاع ميداني )) يك امر واجب بود و بنده مطمئن هستم كه تصميم گيران كلان در اين زمينه از تهديدات موجود آگاهي كامل داشتند ولي يك مشكل بزرگ در اين ميان وجود داشت و آن هم همزماني اين انقلاب ها با دو سال پاياني عمر دولت گذشته بود و ما بزرگترين ضربه را از ناواردي و بي عملي و ناداني اعضاي آن دولت خورديم نه از كس ديگر .... اين انقلاب ها حقيقتا بيداري اسلامي بود ولي منحرف شد .... يعني منحرفش كردند .... و ما هم نتوانستيم اعمال نفوذ موثري در اين زمينه داشته باشيم و دليل آن هم همين دولت گذشته بود .... يعني تشخيص درست بود ولي مديريت و درمان اشكال داشت ..... ولي باز هم همين تشخيص درست بركات خود را همراه داشت و نتيجه ي آن هم همين جايگاهي است كه ما الان در آن قرار داريم

در مورد سوريه هم از اين بهتر نمي شد عمل كرد و هر چه در توان داشتيم انجام داديم ..... ولي وقتي كل جهان مي شود دشمن خدا و متحد با هم از اين بيشتر نمي توان نتيجه گرفت

يك جمله هم مي گويم در مورد اين كه گفته شد " تشخيص رهبري در مورد بيداري اسلامي و نوع عمل كرد ما در سوريه نادرست بود"

چه اتفاقي افتاد كه همه ( از آمريكا و اروپا گرفته تا قطر و عربستان و حتي كشور هاي انقلاب كرده )) از كودتاي نظامي در مصر استقبال كردند و حداقل موضع را در مورد آن گرفتند ؟؟ يادمان باشد كه مرسي رئيس جمهور قانوني مصر بود هر چند كه اندازه الاغ هم سواد و شعور نداشت ........ مگر مرسي براي پرز نامه ي فدايت شوم نفرستاد ؟ مگر به دست بوسي پادشاه عربستان نرفت ؟

چرا الان كسي با ژنرال كودتاچي مصر مشكلي ندارد ؟ كودتاي نظاميان عليه رئيس جمهور قانوني يك كشور آن هم در قرن بيست و يكم !!!!!
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ehsan_animator' timestamp='1379538498' post='339521']
ولي يك مشكل بزرگ در اين ميان وجود داشت و آن هم همزماني اين انقلاب ها با دو سال پاياني عمر دولت گذشته بود و ما بزرگترين ضربه را از ناواردي و بي عملي و ناداني اعضاي آن دولت خورديم نه از كس ديگر .... اين انقلاب ها حقيقتا بيداري اسلامي بود ولي منحرف شد .... يعني منحرفش كردند .... و ما هم نتوانستيم اعمال نفوذ موثري در اين زمينه داشته باشيم و دليل آن هم همين دولت گذشته بود .... يعني تشخيص درست بود ولي مديريت و درمان اشكال داشت .....
[/quote]

احسان عزیز دقیقا میتونید توضیح بدید چه ربطی به دولت قبل داشته و چه اشکالی بر آن وارد هست ؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.