mahdavi3d

سند جدیدی راجع به انداختن سهوی دو بمب هیدروژنی در در کارولینای شمالی در سال 1961

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]براساس یک سند جدید، نیروی هوایی آمریکا در سال 1961 میلادی دو بمب هیدروژنی فعال را به صورت سهوی در ایالت کارولینای شمالی فروانداخت و اگر یک کلید ایمنی ساده مانع از انفجار نمی‌شد، جان میلیون‌ها انسان‌ در شمال شرق آمریکا با خطر مواجه می‌شد.[/color]
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این سند افشا شده از اولین شواهد پس از چند دهه گمانه زنی پرده برداشته شده است. جزئیات این رویداد اخیرا در یک سند مکتوب به قلم پارکر اف. جونز، سوپروایزر اداره امنیت تسلیحات اتمی در لابراتورهای ملی "ساندیا"، از حالت طبقه بندی شده درآمده است.

این سند که در سال 1969 میلادی و با عنوان "چگونه یاد گرفتم به بمب هیدروژنی بی‌اعتماد باشم" به رشته تحریر درآمده، توسط اریک اشلوزر، خبرنگار روزنامه گاردین منتشر شده است.
سه روز پس از مراسم تحلیف جان اف. کندی، رئیس جمهوری اسبق آمریکا یک بمب افکن 52 B با دو بمب هیدروژنی "مارک 39" از گولدزبورو در ایالت کارولینای شمالی و در یک پرواز روزانه بر فراز ساحل شرقی به پرواز در آمد. به زودی هواپیما موقعیت حمله به خود گرفت و بمب‌ها را با فاصله‌ای مناسب و دورتر از مرکز اصلی ایالت آزاد کرد.
هرکدام از بمب‌ها حاوی چهار مگاتن معادل چهار میلیون تن ماده منفجره تی ان تی بودند که قدرت تخریب و انفجار آن 260 برابر بیشتر از بمب اتمی است که در هیروشیما در پایان جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت. تنها مساله‌ای که باعث شد تا این دو بمب منفجر نشوند، کلید ایمنی ساده‌ای بود که در داخل این بمب‌ها به کار رفته بود. اگر این دو بمب هیدروژنی منفجر می‌شدند جان هزاران یا حتی میلیون‌ها تن از سکنه مناطق شمالی شرق آمریکا در معرض خطر قرار می‌گرفت.

یکی از این بمب‌ها در فارو، کارولینای شمالی و دومین بمب هیدروژنی به چتر در جاده "بیگ ددی" در پایکویل همین ایالت به صورت سالم فرود آمد.
پارکر اف.جونز در ادامه این مدارک افشا شده آورده که سه کلید ایمنی از چهار کلید تعبیه شده در این بمب‌ها برای جلوگیری از انفجاری ناخواسته عملکرد ناقص داشتند و تنها کلید چهارم توانست از انفجار این بمب‌های هیدروژنی جلوگیری کند.
در صورت انفجار سال 1961 مناطق وسیعی از بالتیمور، واشنگتن دی سی، فیلادلفیا، نیویورک و سایر نقاط بین این مناطق با خاک یکسان می‌شد.

پیش از آنکه خبرنگار گاردین بر اساس قانون آزادی اطلاعات، این اسناد را افشا کند، ایالات متحده وقوع چنین رخداد سهوی را انکار می‌کرد.
وی در کتاب جدید خود با عنوان "دستور و کنترل" آورده است که در رقابت تسلیحاتی میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق، حداقل 700 مورد رخداد حائز اهمیت ناشی از استفاده تسلیحات اتمی در سال‌های 1950 تا 1968 به وقوع پیوسته است.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۳۰ شهریور ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/92063018833/%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%84-1961-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86%D8%A7%DB%8C"]ایسنا[/url][/font][/size]
  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از جناب مهدوی

برام سوال شد که چرا این بمبها سقوط کردند؟

با مقداری تحقیق مشخص شد که ترجمه اشتباه بوده
[quote][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به زودی هواپیما موقعیت حمله به خود گرفت و بمب‌ها را با فاصله‌ای مناسب و دورتر از مرکز اصلی ایالت آزاد کرد.[/font][/size][/quote]
[left][quote]The plane soon went into a tailspin, throwing the bombs from the B-52 into the air within striking distance of multiple major metropolitan centers.[/quote][/left]

ترجمه درست اینه (مضمون) : هواپیما دچار اسپین دم میشه و بمبها رها میشن، در فاصله ای که میتونسته چند کلانشهر مهم رو نابود کنه!
  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا باید این بمب رو با خودشون جابجا کنن؟
محل انبار رو تغییر میدادن؟اصلا بخوان جابجا کنن باید لود کنن؟ یا تو زرورق بزارن سوار هرکولس کنن؟

[quote][color=#282828][font=tahoma, geneva, sans-serif][size=3][right]در یک پرواز روزانه بر فراز ساحل شرقی به پرواز در آمد. به زودی هواپیما موقعیت حمله به خود گرفت و بمب‌ها را با فاصله‌ای مناسب و دورتر از مرکز اصلی ایالت آزاد کرد.[/right][/size][/font][/color][/quote]

پرواز روزانه.....حالت حمله....عجییییب! ویرایش شده در توسط mahdishata
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داستان قدری تخیلی هست
مگه نقل و نبات عروسیه که از اون بالا ول کنن پایین؟
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینها رو روزانه جابجا می کردند که اگر شوروی کل خاکشون رو با هسته ای به توبره کشید، این بمبها تو هوا باشه و نابود نشه و بتونند انتقام بگیرند!
البته انتقام که نه، اما نابودی دو طرف تضمین شده باشه. در قالب بازدارندگی
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه ترجمه بهتر پیدا کردم از سایت یک پزشک:

[quote]روزنامه گاردین، امروز برای اولین بار، سندی را که به تازگی از حالت سری خارج شده است، منتشر کرده است که نشان می‌دهد نیروی هوایی آمریکا در سال ۱۹۶۱ به صورت تصادفی دو بمب هیدروژنی روی کارولینای شمالی انداخته است که قدرتشان ۲۶۰ برابر بمب اتمی هیروشیما بوده و یکی از آنها نزدیک بوده منفجر هم بشود!

سند به وسیله اریک شلوسر به دست آمده است، طبق قانون آزادی اطلاعات، هر چند وقت یک بار اسنادی از حالت طبقه‌بندی شده و سری خارج می‌شوند، البته اسنادی که خطری برای امنیت ملی نداشته باشند.

بر اساس این سند که شلوسر -روزنامه‌نگار محقق گاردین- به دست آورده است، دو بمب هیدروژنی از نوع Mark 39 در ۲۳ ژانویه سال ۱۹۶۱، از روی یک هواپیمای B-52 که دچار مشکل شده بود، ‌روی گلدزبورو در کارولینای شمالی افتادند و به زمین سقوط کردند.

یکی از بمب‌ها، آماده انفجار بود، چترش باز شده بود و مکانیسم ماشه آن همه فعال شده بود، در این میان فقط و فقط فعال بودن یک مدار با ولتاژ کم، از فاجعه جلوگیری کرد!

در واقع از ۴ مکانیسم امنیتی که از افنجار ناخواسته بمب جلوگیری می‌کردند، سه تا از کار افتاده بودند.

هر کدام از بمب‌های ۴ مگاتنی بودند، یعنی قدرت انفجارشان معادل ۴ میلیون تن TNT بود. این انفجار می‌توانست جان میلیون‌ها نفر را به خطر بیندازد.

این حادثه، فقط سه روز بعد از سوگند ریاست جمهوری جان اف کندی رخ داده بود و مدار امنیتی هم می‌توانست به سادگی با یک شوک الکتریکی کوچک، عملکرد خود را از دست بدهد.

در سال ۱۹۶۴، استنلی کوبریک فیلم مشهور دکتر استرنجلاو را ساخت که مضمون آن هم یک فاجعه اتمی به دنبال نادانی انسان‌ها و مشکلات تکنیکی بود.
http://1pezeshk.com/wp-content/pics/2013/09/09-21-2013-05-23-43-PM.jpg
http://1pezeshk.com/wp-content/pics/2013/09/09-21-2013-05-22-41-PM.jpg


[b]اینها دو صفحه متن اسنادی هستند که از طبقه‌بندی خارج شده‌اند و در سایت گاردین، منتشر شده‌اند:[/b]

http://1pezeshk.com/wp-content/pics/2013/09/09-21-2013-05-17-33-PM.jpg

http://1pezeshk.com/wp-content/pics/2013/09/09-21-2013-05-16-41-PM1.jpg


[/quote]

http://1pezeshk.com/archives/2013/09/us-nearly-detonated-atomic-bomb-over-north-carolina-secret-document.html
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.