Azarakhsh

تحلیل وپیگیری تحولات سودان

Recommended Posts

به گزارش فارس، دو عضو سرويس امنيتي رژيم صهيونيستي در گفت‌وگو با مجله آمريكايي "تايم "‌ با اعتراف به حملات اخير اين رژيم به خاك سودان گفتند كه دهها جنگنده و هواپيماي بدون سرنشين در اين حملات شركت داشتند.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت در اين باره نوشت اين براي اولين بار است كه طرف‌هاي اسرائيلي حمله نيروهاي هوايي اسرائيل به سودان در جريان جنگ غزه را تاييد كردند.
بر اساس گزارش اين روزنامه، هواپيماهاي "اف16 " كارواني از 23 كاميون را در خاك سودان بمباران كرده و هواپيماهاي "اف15 " نيز جنگنده‌هاي حمله‌ور را همراهي مي‌كردند تا با حمله احتمالي هواپيماهاي سودان يا ديگر كشورها عليه هواپيماهاي اسرائيلي مقابله كنند.
به دنبال بمباران جنگنده‌ها، هواپيماهاي بدون سرنشين در فراز مكان حمله به پرواز درآمده و تصاويري را از كاميون‌ها را كه در آتش‌ مي‌سوخت گرفتند.
پس از اينكه معلوم شد برخي كاميون‌ها و محموله‌هاي آنها آنچنان آسيب نديده هواپيماهاي "اف16 " بار ديگر آنها را بمباران كردند.
منابع امنيتي رژيم صهيونيستي دخالت آمريكا در اين حملات كه شبانه به وقوع پيوست رد كرده اما به مقامات اين كشور ابلاغ شده بود كه اسرائيل قصد حمله هوايي به خاك سودان را دارد.
رژيم صهيونيستي ادعا كرده كه كاميون‌هاي مورد حمله در خاك سودان حامل سلاح براي نوار غزه بوده‌اند اما دولت خارطوم شايعات درباره قاچاق سلاح اين كاميون‌ها را رد كرده و گفت اين كاميون‌ها حامل كالاهاي مصرفي بوده‌اند.
شاهدان عيني گفته بودند كه دو جنگنده كاروان خوردهاي حامل قاچاق كالاهاي مصرفي را در منطقه‌ مرزي سودان بمباران كردند.
"علي الصادق "، سخنگوي وزارت امور خارجه سودان گفت كه اول گمان مي‌‌كردند آمريكا در پس اين حمله بوده اما مقامات سوداني با آمريكايي‌ها تماس گرفته و آنها هر گونه دست داشتن در اين حملات را رد كردند و مقامات در حال پيگيري اين قضيه هستند كه به نظر مي‌رسد اسرائيل در پس آن است.
وي گفت: حمله اول به خاك سودان در هفته آخر ژانويه و حمله دوم در نيمه‌هاي فوريه گذشته صورت گرفته است و بيش از 40 نفر در اين حملات كشته شدند.
الصادق ادامه داد: كاميون‌هاي مورد حمله ظرفيت كمي داشته و حامل كالاهاي مصرفي قاچاق بوده‌اند و محال است كه در آنها سلاح بوده باشد.

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8801110116

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگنده هاي اسراييل براي بمباران كردن اهدافشون در سودان از خاك مصر عبور كردند؟؟
از چند و چون نيروي هوايي سودان كسي اطلاعي داره؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جنگنده هاي اسراييل براي بمباران كردن اهدافشون در سودان از خاك مصر عبور كردند؟؟


از چند و چون نيروي هوايي سودان كسي اطلاعي داره؟؟


سودان بود چند وقت پیش وزیر دفاعمون با ویزیر دفاعشون جلسه داشت یا سومالی ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این اسرائیلی ها از ترس ایران و کمکش یه فلسطین و لبنان خواب ندارند . ما خدا را داریم او همه چیز است . . . . الله اکبر . . .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين بحث در اين ده روزه سوژه خوبي براي جنگ رواني تازه عليه ايران شده . منابع اطلاعاتي غربي اعتقاد دارند يك كشتي حاوي كاميون هاي سلاح در ساحل كشور سودان تخليه شده و قرار بوده از طريق مصر به نواز غزه ارسال بشه كه توسط اسراييل مورد هدف قرار گرفت. در تحليل هاي ديگري كه وجود دارد اين را نوعي اخطار به ايران محسوب ميكنند و معتقدند اسراييل توان هوايي ارتشش را به رخ ايران كشيده تا ايراني ها بدانند توان چنين كاري در مورد ايران هم وجود دارد. عده ديگري هم معتقدند اين يك حركت ذليلانه از طرف اسراييليست . زيرا تلاويو به خوبي ميداند ايران سودان نيست. در اين ميان نقش مصر بسيار حاعز اهميت است . از آنجا كه مصر و اردن جز بهترين پشتيبانان اسراييل در هر صحنه اي بوده اند برخي گمامه زني ها نشان ميدهد در صورت حركت اشتباه اسراييل در حمله به ايران اين دو كشور الاخصوص اردن نقش مهمي ايفا كنند و با باز گذاشتن فضاي هوايي خود براي تلاويو عملا خود را در مقابل ايران قرار دهند . بعد از جنگ 22 روزه و برنده شدن حزب تندروي ليكود در انتخابات بايد منطقه منتظر ماجراجويي هاي اين جانيان تازه به قدرت رسيده باشد . اين در حاليست كه ايران نشان داده زير بار هيچ حركت دشمن هرچند كوچك نخواهد رفت و ضربه بسيار سنگيني به دشمن قديمي خود وارد خواهد ساخت. اين همان چيزيست كه اسراييل براي برهم زدن رابطه بين ايران و آمريكا در دست اقدام دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]برگزاری رفراندوم تعیین سرنوشت جنوب سودان که قرار است در اوایل 2011 برگزار شود، در ابعاد و سطوح مختلف تبعات و نتایج دارد.

دکتر صبری انوشه - جدایی جنوب سودان و تشکیل یک واحد سیاسی مستقل برای سودان، منطقه و جامعه جهانی پیامدهای گوناگونی خواهد داشت. هرگونه تحولات در جنوب سودان بی‌شک روی مؤلفه‌های اساسی دولت – ملت سودان و ژئوپلتیک منطقه دره نیل، تأثیرات بسزایی خواهد داشت. مناسبات دولت جدید جنوب سودان با پیرامون یکی از دغدغه‌های پژوهشگران و مقامات رسمی سودان و کشورهای منطقه است. اظهارات و رفتارهای برخی از رهبران جنبش خلق برای آزادی سودان (شریک و طرف جنوبی دولت سودان)، شاخص‌ها و نشانه‌هایی از رویکرد سیاست خارجی این سرزمین گاهگاهی عیان می‌کند. ایزکیل لول جاتکوث، رئیس نمایندگی دولت جنوب سودان در امریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دولت جدید جنوب سودان پس از برگزاری رفراندوم و استقلال جنوب، با رژیم صهیونیستی روابط برقرار می‌کنند، زیرا برخی از رژیم‌های عربی با این رژیم مناسبات دارند. دولت خودگردان جنوب سودان از ژانویه 2007 ، 16 دفتر روابط در برخی از کشورهای آفریقایی و اروپایی و یک کنسولگری در امریکا دایر کرده و در مارس 2007 یک دفتر نمایندگی در فلسطین اشغالی افتتاح نموده و حدود 400 نفر از شخصیت‌های جنوب سودان، مقیم فلسطین اشغالی هستند. فلسطین اشغالی با بررسی روند سازش برخی از اعراب با رژیم صهیویستی و سوابق گروه‌های جنوب سودان، گشایش سفارتخانه رژیم صهیونیستی در شهر جوبا، پایتخت دولت جنوب سودان، تعجب‌آور نخواهد بود.
تاریخ روابط رژیم صهیونیستی با گروه‌ها و سازمان‌ها جدایی‌خواه جنوب سودان به اواخر دهه 50 باز می‌گردد. صهیونیست‌ها جهت ضربه زدن به امنیت آبی مصر و سودان و تهدید امنیت ملی قاهره و خارطوم، اقدام به ایجاد روابط امنیتی- نظامی با رهبران قبایل جنوب سودان کردند و آنها را در راه شورش و جدایی از دولت مرکزی سودان تحریک و تشویق کردند و آنها را با انواع سلاح‌ها مسلح و جوانان آنها را آموزش دادند. صهیونیست‌ها نقش بسزایی در حمایت از این گروه‌های شورشی و جدایی خواه در محافل بین‌المللی داشتند و با اهداف و نیات غرب و کلیسای مسیحی همگرا و هماهنگ بودند. قضیه جنوب بیشتر محصول سیاست‌های استعماری انگلیسی در جدایی این منطقه از سرزمین اسلامی سودان بوده که از همان دوران زمینه‌ها و بسترها جهت جدایی این منطقه چیده است. پس از استقلال سودان از استعمار انگلیس در نیمه دهه 50، مجامع مسیحیت اروپایی و امریکا و رژیم صهیونیستی تلاش و استراتژی مشترک جهت جدایی منطقه جنوب سودان داشتند.
با صدور اولین مانیفست درسال 1983 جنبش خلقی برای آزادی سودان (بزرگ‌ترین جنبش مسلح و سیاسی جهت آزادی جنوب سودان) اعلام موجودیت و از همان زمان روابط و پیوندهای امنیتی- نظامی با رژیم صهیونیستی برقرار کرد. این گروه با سلاح‌ها و اطلاعات صهیونیست‌ها توانست پیروزی‌های زیادی کسب کند. امضای قرارداد صلح حیات دولت مرکزی و این گروه در شهر نیفاشا در 2005، بزرگ‌ترین پیروزی و دستاورد برای گروه‌های جدایی طلب جنوب سودان بود و براساس آن امتیازات فراوانی به دست آوردند و رفراندوم ژانویه 2011 محصول توافق نیفاشا می‌باشد که گروه جنبش خلق برای آزادی سودان برای محقق شدن استقلال جنوب سودان تلاش‌های فراوانی کرد و در این رهگذر رژیم‌صهیونیستی و لابی آن در محافل بین‌المللی به اهداف و آرمان‌های این گروه کمک‌های فراوانی نمودند. تاریخچه مناسبات رژیم‌صهیونیستی و جنبش آزادی جنوب سودان در مرکز پژوهش‌های خاورمیانه موشه‌دایان تدوین و در سال 2004 تحت عنوان «اسرائیل و جنبش آزادی جنوب سودان،‌ نقطه آغازین و مرحله شروع» چاپ شد.
سرتیپ بازنشسته موشه فرجی افسر موساد این کتاب را تألیف و جزئیات و ابعاد روابط میان اسرائیل و جنوب سودان را تشریح کرده است. رژیم‌صهیونیستی از طریق اتیوپی، اوگاندا، کنیا و کنگو دموکراتیک به گروه‌های شورشی جنوب سودان انواع حمایت‌ها و کمک‌ها را نموده و طی سه دهه اخیر بیش از پنج هزار کارشناس نظامی، مهندسی، اطلاعاتی و آبیاری و کشاورزی به منطقه جنوب سودان اعزام داشته یا بستر جدایی این منطقه از سودان فراهم سازد. در این میان اهارون زعیر، افسر تشکیلات اطلاعاتی موساد، نقش مهمی در مهندسی جدایی جنوب از سودان داشته است. اقدامات زعیر همواره با مقامات امنیتی نخست‌وزیری دولت صهیونیستی، هماهنگ و اجرایی شده است.
رژیم صهیونیستی در این عملیات تخریبی 15 افسر خود را در یکی از عملیات نظامی علیه ارتش سودان از دست داده است. مجله نظامی صهیونیستی «معرخون»‌کمک‌های نظامی و لجستیکی صهیونیست‌ها به جنوب سودان را 500 میلیون دلار برآورد کرده است. تأسیس سفارت رژیم صهیونیستی در جنوب سودان فصل تازه و حساسی در اقدامات تخریبی این رژیم در دره نیل خواهد بود و روند فشارها و اقدامات ایذایی علیه امنیت ملی سودان و مصر تشدید خواهد شد.

لينك خبر : http://www.javannewspaper.com/Nsite/FullStory/?Id=311818[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروزش به بررسی تحولات جنوب سودان پرداخت.

این سرمقاله به شرح ذیل است:


در چارچوب يك توطئه استعماري كه توسط آمريكا و صهيونيسم بين الملل طراحي شده، ساكنان جنوب سودان امروز به پاي صندوق‌هاي راي مي‌روند تا درباره باقي ماندن اين منطقه در قلمرو كشور سودان و يا جدا شدن آن نظر بدهند. از هم اكنون مشخص است كه نتيجه نهايي اين به اصطلاح همه پرسي، جدا شدن اين منطقه از سودان خواهد بود و اساساً استقبال زائدالوصف غربي‌ها از اين همه پرسي به خاطر آن است كه آنها به نتيجه مورد نظر خود كاملاً اطمينان دارند. به گفته مقامات سوداني مراحل مقدماتي همه پرسي فراهم شده و حدود 4 ميليون نفر براي دادن راي ثبت نام كرده‌اند.

با توجه به اينكه اكثريت ساكنان جنوب سودان را مسيحيان جدايي طلب تشكيل مي‌دهند، از هم اكنون بايد تجزيه سودان و تشكيل كشوري جديد در جنوب اين كشور را قطعي دانست. اين همه پرسي آنچنان مورد توجه و اشتياق غرب به ويژه آمريكا قرار گرفته است كه چندين مقام غربي از جمله جان كري معاون اوباما شخصاً براي به اصطلاح نظارت بر آن به جنوب سودان رفته‌اند. در اين ميان، مقامات رژيم صهيونيستي نيز نتوانسته‌اند خشنودي خود را از تحولات سودان كتمان كنند و از آن استقبال كرده‌اند.

مجموعه اين تحولات بيانگر آن است كه توطئه‌اي بسيار خطرناك و عميق عليه سودان درحال اجراست كه ابعاد اين توطئه قطعاً به سودان محدود نخواهد ماند.

هنوز پاسخ اين سؤال معماگونه روشن نيست كه دولت مركزي سودان و شخص عمرالبشير با چه توجيهي با اين طرح ننگين موافقت كرده‌اند. اصولاً چرا بايد يك دولت حاضر شود اساس يكپارچگي و حق مالكيت خود را به رأي بگذارد و حتي اگر با توسل به توجيهاتي زيربار چنين ننگي رفت چرا در اين همه پرسي فقط جدائي طلبان بايد شركت داشته باشند؟ آيا حق اظهارنظر درباره حفظ حاكميت يك كشور به تمامي اتباع آن مربوط نمي‌شود؟ آنچه دولتمردان سوداني تاكنون ارائه داده‌اند ارجاع اين همه پرسي به اجراي طرح صلح سال 1384 مي‌باشد ولي واقعيت مطمئناً غير از اين است.

كساني كه در خارطوم زير بار اين طرح تحميلي رفته‌اند آيا از خود سؤال مي‌كنند كه كشورهاي غربي حاضر خواهند بود چنين طرح‌هايي را در خاك كشورهاي خود به اجرا بگذارند؟ به عنوان نمونه، آيا آمريكا كه داعيه دلسوزي و دفاع از ساكنان مسيحي جنوب سودان و شورشيان دارفور را دارد، مي‌پذيرد كشوري مستقل براي سرخپوستان، كه صاحبان اصلي قاره آمريكا هستند، در آن كشور ايجاد شود؟

تنها توجيهي كه براي پذيرش طرح تجزيه سودان از سوي عمرالبشير به ذهن مي‌رسد اين است كه البشير براي گريز از فشارهاي غرب و خروج از انزواي سياسي ايجاد شده توسط محافل صهيونيستي زير بار اين ننگ رفته است. به عبارت ديگر، البشير راضي شده است تجزيه و فروش بخشي از خاك كشورش را با ابقاي خود در قدرت و حكومت بر بقيه خاك سودان معاوضه نمايد.

نكته قابل توجه اين است كه غرب قطعاً به تجزيه جنوب سودان بسنده نخواهد كرد و خوابهاي بيشتري براي اين كشور ديده است. اظهارات جان كري معاون اوباما كه هم اكنون در سودان به سر مي‌برد مي‌تواند هشداري براي دولت سودان و حتي ديگر كشورهاي مسلمان آفريقايي و غيرآفريقايي باشد. كري با استقبال از همه پرسي جنوب سودان و تاكيد بر اينكه مقام‌هاي دولت سودان به دليل اتخاذ تصميم اجراي همه پرسي سزاوار تشويق و احترام هستند، گستاخانه اظهار مي‌دارد تحريم‌هاي سودان هم چنان پا برجا خواهد بود و زماني لغو خواهد شد كه دولت اين كشور براي منطقه "دارفور" نيز فكري بكند و صلح را در دارفور نيز تأمين نمايد. سخنان كري مفهومي به جز اين ندارد كه تجزيه سودان همچنان ادامه خواهد يافت و اين موضوعي است كه اخيراً يك مقام سوداني نيز به آن اشاره نموده و هشدار داده است كه غرب درصدد تجزيه سودان به 4 كشور است.

آنچه مسلم است اين است كه غربي ها، كه از چند دهه قبل توطئه تجزيه سودان را در مسير اهداف استعماريشان دنبال كرده‌اند اكنون درحال تحقق توطئه خود هستند. محافل غربي تا آنجا پيش رفته‌اند كه گستاخانه و حتي قبل از برگزاري به اصطلاح همه پرسي نام كشور جديد را نيز انتخاب نموده و آن را "سودان جديد" خوانده‌اند.

آنچه اين توطئه را خطرناك‌تر مي‌سازد اين است كه رژيم صهيونيستي يكي از صحنه گردانان اصلي اين نمايش همه‌پرسي است و در واقع مواضع اين رژيم است كه از زبان دولتمردان آمريكايي و اروپايي و حتي مقامات سازمان ملل مطرح مي‌شود. واقعيت اين است كه محافل صهيونيستي درصدد هستند در اين منطقه حساس آفريقا، اسرائيل ديگري به وجود آورند كه نشانه‌هاي بارز آن از مدتها قبل آشكار شده است. معاون رئيس جمهوري سودان اعلام كرد نقش رژيم صهيونيستي در طرح جداسازي جنوب بسيار قوي و گسترده است. از سوي ديگر، حكومت خودمختار جنوب سودان هم اكنون بيشترين ارتباطات را در منطقه با رژيم صهيونيستي دارد و تصادفي نيست كه اكثر هتل‌ها و مراكز تجاري در جنوب سودان توسط شركتهاي صهيونيستي خريداري شده‌اند. حكومت خودمختار جنوب سودان همچنين به طور غيررسمي سلاح‌هاي بسياري را از رژيم صهيونيستي خريداري و انبار كرده است.

از سوي ديگر بايد در نظر داشت كه لابي صهيونيستي در آمريكا نقش فعالي در ترسيم و اجراي اين طرح استعماري داشته و بديهي است در آينده عمده امتيازات اين غنيمت در اختيار رژيم صهيونيستي قرار خواهد گرفت. آنچه در سودان در حال رخ دادن است يك واقعه تجاوزگرانه عليه سرزمين‌هاي اسلامي و اقدامي بر ضد منافع جهان اسلام است. اين اقدام هشداري براي دولتهاي اسلامي مي‌باشد و رسالتي سنگين را براي آنها ايجاد مي‌كند.

در اين باره هفته گذشته بيانيه‌اي از سوي 60 تن از علماي ديني كشورهاي مختلف اسلامي صادر شد و اين شخصيتها نسبت به توطئه درحال اجرا در سودان هشدار دادند. در اين بيانيه از تمامي دولت‌هاي اسلامي خواسته شد نسبت به آنچه كه در سودان مي‌گذرد بي تفاوت نباشند و به وظيفه اسلامي خود براي مقابله با توطئه‌اي كه عليه بزرگترين كشور اسلامي آفريقا در جريان است عمل نمايند. آنان اعلام خطر كردند كه غرب درصدد است طرح تجزيه سودان را در كشورهاي ديگر نيز به اجرا بگذارد.

با اينحال اقداماتي كه تاكنون از سوي جهان اسلام در برابر اين توطئه صورت گرفته بسيار ناچيز بوده و سكوت و رخوتي كه چندين سال است حاكمان كشورهاي اسلامي را در خود فرو برده در قضيه سودان نيز كاملاً مشهود است.

اين وضعيت، متأسفانه موجب پيشروي محافل ضد اسلام و وابسته به صهيونيسم عليه قلمرو مسلمانان شده و اين توطئه صهيونيستي درصورت ادامه سكوت و بي‌تحركي كشورهاي اسلامي، در آينده دامن بسياري از كشورهاي مسلمان را خواهد گرفت.


http://www.tabnak.ir/fa/news/141206/تشکیل-اسرائيل-دوم-در-جنوب-سودان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تجزيه سودان با ديپلماسي هاليوود+ عکس

جرج كلوني و يك گروه از همكاران هاليوودي وي در دو ماه گذشته درسودان با برنامه هاي مختلف ماهواره اي كمپيني را براي عملي شدن ديپلماسي آمريكا دراين كشورآفريقايي به پيش مي برند.

http://img.irna.ir/1389/13891018/30176364/30176364-870885.jpg

آمريكا بلافاصله پس از اعلان برگزاري رفراندوم سودان براي تجزيه يا اتحاد با بخش جنوب، عمليات گسترده نرمي را براي نتيجه گرفتن دراين زمينه با استفاده از سربازان هاليوودي خود به اجرا گذاشت .اقداماتي كه با نزديك شدن به زمان برگزاري اين رفراندوم اوج بيشتري به خود گرفته است.

ورود كلوني بازيگر سوپر استار هاليوود به سودان آنهم در اوج مسايل سياسي اين كشور، از سوي ناظران به عنوان 'ديپلماسي هاليوودي آمريكا' براي تاثيرگذاري بر يك همه پرسي آفريقايي نام گرفته است.

تاكنون آمريكا از تمامي ابزارهاي ممكن براي تجزيه سودان كمك گرفته است. اقداماتي از قبيل تحريم هاي ضد سوداني و احتمال لغو آنها در قبال برگزاري رفراندوم جنوب تا تسليح شورشيان و استفاده از تمام شيوه هاي جنگ نرم به ابتكار هاليوود مانند ارائه فيلم هاي مستند ، ارسال ماهواره به فضا، بهره گيري از موسيقي، كليپ هاي تصويري و كمپين هاي دانشگاهي.

بارزترين اين اقدامات ارسال ماهواره جستجوگر'نگهبان' با هزينه كلوني و همكاران وي به فضا است تا پيش از برگزاري رفراندوم سودان بيشترين تاثيرگذاري را داشته باشد.

البته اين امر تنها اقدام اين برنده اسكار و همكاران وي در بخش جنگ نرم و رسانه اي هاليوود عليه سودان نيست. كلوني در سال 2008 يك فيلم مستند از دارفور تهيه كرد و در اكتبر سال گذشته ميلادي نيز در سخناني با حضور باراك اوباما رييس جمهور آمريكا، ازوي خواست كه مانع نقض بيشتر حقوق بشر در سودان شود.

* كمپيني براي دخالت در سودان

كلوني طي دو ماه گذشته بستر گسترده اي را براي دخالت آمريكا در سودان با توسعه كمپين هاليوودي فراهم كرده است.

به نوشته روزنامه الحيات: 'امانوئل جال' خواننده رپ سوداني الاصل كه اكنون مقيم لندن است، به همراه 'اليشيا كيز' و 'پيتر گابريل' دو ستاره ديگر موسيقي به كمپين كلوني پيوسته اند. اين سه خواننده با همكاري كلوني و مشاركت كوفي عنان دبير كل اسبق سازمان ملل و همچنين جيمي كارتر رييس جمهور پيشين آمريكا در يك برنامه موسيقي ويدئو كليپي را با عنوان 'ما صلح مي خواهيم' فراهم كرده اند تا پيام هاي مكرري را براي مردم سودان پيش از برگزاري رفراندوم ارسال كرده باشند. پيام هايي كه جدايي جنوب سودان از اين كشور را به طور تلويحي عاملي براي ايجاد صلح دائمي دراين كشور مطرح مي كند.

* مامور جنگ نرم آمريكا در تمام جهان

كلوني پيشتر هم مامور جنگ نرم آمريكا عليه كشورهاي ديگر بوده است. ايفاگري نقش 'خنثي كننده بمب هسته اي' ادعايي درباره ايران، به همراه نيكول كيدمن درفيلم 'The peace maker' / صلح طلب/ ازجمله اقدامات وي دراين زمينه است.اوهمچنين درنقش معترضي فعال نسبت به سياست هاي حمايتي چين از دولت سودان، كمپين ضد چيني در آمريكا برگزار كرد. دفاع از جدايي طلبان تبت نيز بخش ديگري از فعاليت هاي اين سرباز ناشناس سيا بوده است.

در زلزله هاييتي هم كمپين كلوني براي جمع آوري كمك ها به مردم اين كشور درحالي تشكيل شد كه سربازان آمريكايي در كمتر از يك روز پس از وقوع اين زمين لرزه- ديماه 88 - اين كشور را به اشغال كامل خود درآوردند.

* صهيونيست ها خارج از كادر دوربين هاي كلوني

پايگاه اطلاع رساني 'اسلام تودي' در مقاله اي به قلم دكتر ياسر سعد دراين زمينه مي نويسد: هنر، سياست، تكنولوژي و دانشگاه هاي ايالات متحده آمريكا متحد مي شوند تا يك كشور مسلمان عرب را در لواي حقوق بشر تجزيه كنند و چشم هاي خود را از زمين و آسمان بر سودان مي دوزند، اما جنايات صهيونيست ها عليه زنان و كودكان غزه، كشتار مردم افغانستان و عراق، گوانتانامو و زندان هاي مخفي آمريكا را نمي بينند. به اعتقاد من، سوء استفاده از مفهوم حقوق بشر زشت ترين شكل نقض حقوق انساني است.

يك مسوول سوداني نيز در مصاحبه با الشرق الاوسط با بيان اينكه 'ستاره هاليوود و سازمان هاي همكار وي رابطه اي با صلح ندارند و انگيزه هاي پنهان، آنان را هدايت مي كند'، از تحركات اخير آمريكا در خصوص تجزيه سودان و دوگانگي معيار هاي غرب انتقاد كرد.

'سيف الدين عمر ياسين' رايزن فرهنگي سفارت سودان نيز در واشنگتن گفت: نسل كشي هاي زيادي در اقصي نقاط عالم مشاهده مي شود.. در خاورميانه اسراييل به راحتي عليه فلسطينيان جنايت مي كند. كلوني نيازي به ارسال دوربين هاي خود به خاورميانه ندارد، زيرا حتي در سي ان ان هم مي تواند به راحتي جنايات صهيونيست ها را ببيند، اما چرا هيچ تحركي براي توقف جنايات اسراييل عليه بي گناهان انجام نمي دهد؟ كلوني و سازمان هاي همكار وي علاقه اي به صلح ندارند بلكه انگيزه هاي پنهان دارند.

به گفته رايزن فرهنگي سفارت سودان در واشنگتن: كساني در پشت پرده

بازيهاي چهره هاي سينمايي نظير كلوني ، 'دون شيدل'، 'ميا فراو' و همچنين بسكتباليست شناخته شده 'تراسي مگردي' پنهان شده اند كه خط مشي ها را از پيش تعيين مي كنند. هدف آنان جلب عواطف انساني با استفاده از چهره هاي مشهوري است كه مردم به آنها علاقه دارند...از اين رو ملت آمريكا دچار خلسه اي عاطفي مي شود و توان بازدارندگي عقلاني در برابر جنگ افروزي حكومت خود را از دست مي دهد.

*اهتمام ويژه اوباما به سودان

شبكه خبري 'سودان آيل' در گزارشي كامل از توجه ويژه باراك اوباما رييس جمهور آمريكا به تحولات سودان خبر مي دهد.

براساس اين گزارش: كاخ سفيد اعلام كرده است كه باراك اوباما رييس جمهور آمريكا با وجود مشغوليت هاي زيادي كه دارد حتي در جريان انتخابات ميان دوره اي كنگره روزانه گزارشي را از اوضاع سودان دريافت كرده است. شوراي امنيت ملي آمريكا هر هفته سه نشست براي پيگيري تحولات سياسي سودان برگزار مي كند. طي هفته گذشته بيش از 40 هزار پيام الكترونيكي به اوباما ارسال شده و فشار شديدي از سوي مسوولان كاخ سفيد براي برگزاري به موقع رفراندوم جنوب سودان در جريان است.

براساس گزارش شركت بريتيش پتروليوم جنوب سودان بيش از 90 درصد توليد و ذخيره نفت سودان را در اختيار داردواين منطقه بعد از آنگولا و نيجريه بيشترين توليد نفت را در قاره سياه به خود اختصاص داده است.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=75394

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وزیر اطلاع رسانی سودان لحظاتی پیش اعلام کرد چهار فروند جنگنده رژیم صهیونیستی، کارخانه اسلحه سازی خارطوم را بمباران کردند




وزیر اطلاع رسانی سودان لحظاتی پیش اعلام کرد چهار فروند جنگنده رژیم صهیونیستی، کارخانه اسلحه سازی خارطوم را بمباران کردند.



به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد وزیر اطلاع رسانی سودان، اسرائیل را به بمباران کارخانه اسلحه سازی خارطوم متهم کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر اطلاع رسانی سودان تاکید کرد رژیم اسرائیل با چهار فروند جنگنده، کارخانه اسلحه سازی خارطوم را بمباران کرده است.

خاطر نشان می شود شبکه العربیه نیز لحظاتی پیش از بمباران این کارخانه خبر داده بود، ولی اشاره ای به اینکه این تجاوز از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته، نکرده بود.



<
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این اسراییل خیلی پررو و اعصاب خورد کنه خدا وکیلی. پس کجاس او جامعه مثلا جهانی. رو چه حساب به خودش اجازه میده هر غلطی که دلش میخواد بکنه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شايد خلبانها مست بودند و رفتند اونجا رو زدند ولي مطمئنا دليل اين كار كارخونه اسلحه سازي و دزدان دريايي نبودند !!
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ای بابا! اخه سودان چرا :-( ........ بیچاره ها اخه چیزی ندارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسراییل تابحال بارها چندین مرتبه به سودان حمله کرده اما سودانی ها حتی نتونستن ثابت کنن که کاره اسراییل بوده چه برسه به محکوم کردن.
همین چند وقت پیش بود که دو نفر رو در یک ماشین در یک حمله هوایی کشتن و گفتن کاره ما نبوده.
این بار هم مطمئن باشید همون اتفاق خواهد افتاد.گرچه ایندفعه کمی خرابکاری این حیوان صفتها بزرگتر از دفعات قبلیست!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.