DeathStalker

آنالیز مواد جدید ساخته شده در نیروی هوایی!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='ssadeghs' timestamp='1381243212' post='343521']
سلام ،

با اجازه خانم هلیا { اگر اشتباهی بنا به مضمون مورد نظرتون در این برگردانها می بینید بفرمایید تا تصحیح کنم }


alloy annealing : فرآیند بازپخت کامل آلیاژ
elongation : کشیدگی
pseudo caburized : گمانم منظور هلیا خانم این باشه ، pseudo carburized که به معنی فرآیند شبه کربندار کردن هست
hardenability : سختی
core hardness : سختی مرکزی { هسته }
fatigue strength : حد حستگی فلز
engine gears : چرخ دنده های موتور
durability : دوام
Extruded Rod : میله های قالب سازی شده
Bar : شمش
Shapes : اشکال گوناگون
tube and Wire : لوله و سیم
versatile heat treatable : قطعه تطبیق پذیر با حرارت
corrosion resistance : مقاومت در برابر خوردگی
Forging : کوره کاری ، آهن گری
Flat : پهن
Hex : گمان کنم منظورتون اشکال 16 وجهی باشد ؟!
Square : مربع
round : گرد
toughness : سفتی
transverse strength : استحکام عرضی
molybdenum : عنصر مولیبدن که 46 عنصر جدول تناوبی است
weldability : بله ! جوش پذیری
Plate : صفحه

دو سه تا واژه ساده هم بود که بی خیالش !! icon_cheesygrin
[/quote]

خوب بود ولی چندتا نکته که عرض می کنم......hardenability: قابلیت سختی پذیری که با سختی متفاوت یعنی ممکنه یه ماده سختی کمی داشته باشه ولی سختی پذیری بالایی داشته باشه........
Extruded Rod: معنی دقیق ترش میشه میله اکسترود شده ( یعنی میله ای که با روش اکستروژن تولید می شود. البته خود همین روش یک نوع قالب هست)
toughness: معنی دقیق چقرمگی است که در بعضی موارد مفهوم متفاوتی با سفتی داره ویرایش شده در توسط king-of-heaven
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیخوام ناامیدتون کنم ولی ساختن این آلیاژها دستاورد زیاد مهمی محسوب نمیشه (فکر کنم تولیدشون برای کشورهای رقیب به 30 سال قبل میرسه) در حال حاظر هم عمده تلاش های شرکت های تولید کننده توربین گازی مثل جنرال الکتریک و زیمنس مربوط به تیغه های سرامیکی از نوع (CMC(ceramic matrix composites و پوشش های سرامیکی معطوف شده که برتری های فاحشی نسبت به سوپرآلیاژ ها دارن.مثل Si3N4.
[right][background=rgb(251, 251, 251)]به برخی از خواص آنها می پردازیم:[/background][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]1- چگالی پایین (3.2 گرم بر سانتی متر مکعب) در مقایسه با ابرآلیاژها که دارای چگالی نسبتاً بالایی هستند (تقریباً 8 )[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]2- سختی بالا (1800kgf/mm) در مقایسه با فولادهای زنگ نزن ( 800kgf/mm)[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]3- استحکام ترمومکانیکی بالا برای تمام انواع Si3N4 که تنها در دمای بیش از 1200 درجه افت استحکام دارد.[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3][background=rgb(251, 251, 251)]الان چیزی که در جهان در مورد متریال مورد استفاده در هوافضا مطرحه تکنولوژی همچین سرامیک هایی و مواد پایه کربنی هستش . فقط محض اطلاع گفتم اگر اطلاعات بیشتر هم خواستید پاسخگو هستم.[/background][/size][/font][/color][/right] ویرایش شده در توسط hawk72
  • Upvote 6
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='hawk72' timestamp='1381389803' post='343825']
نمیخوام ناامیدتون کنم ولی ساختن این آلیاژها دستاورد زیاد مهمی محسوب نمیشه (فکر کنم تولیدشون برای کشورهای رقیب به 30 سال قبل میرسه) در حال حاظر هم عمده تلاش های شرکت های تولید کننده توربین گازی مثل جنرال الکتریک و زیمنس مربوط به تیغه های سرامیکی از نوع (CMC(ceramic matrix composites و پوشش های سرامیکی معطوف شده که برتری های فاحشی نسبت به سوپرآلیاژ ها دارن.مثل Si3N4.
[right][background=rgb(251, 251, 251)]به برخی از خواص آنها می پردازیم:[/background][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]1- چگالی پایین (3.2 گرم بر سانتی متر مکعب) در مقایسه با ابرآلیاژها که دارای چگالی نسبتاً بالایی هستند (تقریباً 8 )[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]2- سختی بالا (1800kgf/mm) در مقایسه با فولادهای زنگ نزن ( 800kgf/mm)[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]3- استحکام ترمومکانیکی بالا برای تمام انواع Si3N4 که تنها در دمای بیش از 1200 درجه افت استحکام دارد.[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3][background=rgb(251, 251, 251)]الان چیزی که در جهان در مورد متریال مورد استفاده در هوافضا مطرحه تکنولوژی همچین سرامیک هایی و مواد پایه کربنی هستش . فقط محض اطلاع گفتم اگر اطلاعات بیشتر هم خواستید پاسخگو هستم.[/background][/size][/font][/color][/right]
[/quote]


دوست عزیز قرار نیست تو این زمینه با کسی "رقابت" کنیم. قراره نیاز های خودمونو برطرف کنیم. بنابراین همین لنگه کفش هم تو بیابون غنیمته.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بالاخره کار باید از یه جایی شروع بشه نمیشه دست روی دست گذاشت پرش ناگهانی هم که ممکن نیست. این یه اصل کلی هست.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نمیخوام ناامیدتون کنم ولی ساختن این آلیاژها دستاورد زیاد مهمی محسوب نمیشه (فکر کنم تولیدشون برای کشورهای رقیب به 30 سال قبل میرسه)[/quote]

یوسین بولت هم قبل از اینکه بشه قهرمان دو 100 و 200 متر دنیا و سریع ترین انسان جهان ، اول تاتی تاتی می کرد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='hawk72' timestamp='1381389803' post='343825']
نمیخوام ناامیدتون کنم ولی ساختن این آلیاژها دستاورد زیاد مهمی محسوب نمیشه (فکر کنم تولیدشون برای کشورهای رقیب به 30 سال قبل میرسه) در حال حاظر هم عمده تلاش های شرکت های تولید کننده توربین گازی مثل جنرال الکتریک و زیمنس مربوط به تیغه های سرامیکی از نوع (CMC(ceramic matrix composites و پوشش های سرامیکی معطوف شده که برتری های فاحشی نسبت به سوپرآلیاژ ها دارن.مثل Si3N4.
[right][background=rgb(251, 251, 251)]به برخی از خواص آنها می پردازیم:[/background][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]1- چگالی پایین (3.2 گرم بر سانتی متر مکعب) در مقایسه با ابرآلیاژها که دارای چگالی نسبتاً بالایی هستند (تقریباً 8 )[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]2- سختی بالا (1800kgf/mm) در مقایسه با فولادهای زنگ نزن ( 800kgf/mm)[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]3- استحکام ترمومکانیکی بالا برای تمام انواع Si3N4 که تنها در دمای بیش از 1200 درجه افت استحکام دارد.[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3][background=rgb(251, 251, 251)]الان چیزی که در جهان در مورد متریال مورد استفاده در هوافضا مطرحه تکنولوژی همچین سرامیک هایی و مواد پایه کربنی هستش . فقط محض اطلاع گفتم اگر اطلاعات بیشتر هم خواستید پاسخگو هستم.[/background][/size][/font][/color][/right]
[/quote]
سلام
دوست جدید عزیز
اگر قرار بود دوستان تلاشگر عزیز ما با حرفهای بقیه دوستان ! ناامید بشوند که هنوز هم باید سیم خاردار وارد می کردیم!
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='hawk72' timestamp='1381389803' post='343825']
نمیخوام ناامیدتون کنم ولی ساختن این آلیاژها دستاورد زیاد مهمی محسوب نمیشه (فکر کنم تولیدشون برای کشورهای رقیب به 30 سال قبل میرسه) در حال حاظر هم عمده تلاش های شرکت های تولید کننده توربین گازی مثل جنرال الکتریک و زیمنس مربوط به تیغه های سرامیکی از نوع (CMC(ceramic matrix composites و پوشش های سرامیکی معطوف شده که برتری های فاحشی نسبت به سوپرآلیاژ ها دارن.مثل Si3N4.
[right][background=rgb(251, 251, 251)]به برخی از خواص آنها می پردازیم:[/background][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]1- چگالی پایین (3.2 گرم بر سانتی متر مکعب) در مقایسه با ابرآلیاژها که دارای چگالی نسبتاً بالایی هستند (تقریباً 8 )[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]2- سختی بالا (1800kgf/mm) در مقایسه با فولادهای زنگ نزن ( 800kgf/mm)[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]3- استحکام ترمومکانیکی بالا برای تمام انواع Si3N4 که تنها در دمای بیش از 1200 درجه افت استحکام دارد.[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3][background=rgb(251, 251, 251)]الان چیزی که در جهان در مورد متریال مورد استفاده در هوافضا مطرحه تکنولوژی همچین سرامیک هایی و مواد پایه کربنی هستش . فقط محض اطلاع گفتم اگر اطلاعات بیشتر هم خواستید پاسخگو هستم.[/background][/size][/font][/color][/right]
[/quote]
سلام.
خوبی عزیز؟
اخوی راستش حرفت منطقیه ، اما به دلیل بی اطلاعی هست که منطقیه...شما اگر کمی پیگیر تحقیقات هسته ایی کشور بودید متوجه می شدید که جوونهای این مرز و بوم ، حرفهای فراوونی توی متریال، سرامیک و از اینجور چیزها دارند...
اخوی من معتقدم که مشکل امروز مملکت ما قبل از اینکه دانش و مهارت باشه ، فقدان مدیریت پویا و هوشمند ، به اندازه ی ظرفیت ها هستش ... بخوای باور کنی یا نه ، ما همین امروزش هم جز ده کشور اول علمی دنیا هستیم (بالقوه) ؛ اما اگر این واقعیت نمود نداره در جامعه، جهان، محیط بین الملل و زندگیمون ، به خاطر اینه که متاسفانه ما نتونستیم اونطور که شایسته و بایسته هستش ، مدیریت ممتاز خودمون رو اشاعه بدیم ، متاسفانه ، خودمون هم داریم ریشه ی این مدیریت انقلابی و جهادی رو میخشکونیم...
برادر من ، بخش قابل توجهی از عقب موندگی ها ، به طرز نامحسوسی به همون مشکلی که گفتم بر میگرده ؛ نه نبود امید و توان و جربزه در سرشت ایرانی جماعت...
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='hawk72' timestamp='1381389803' post='343825']
نمیخوام ناامیدتون کنم ولی ساختن این آلیاژها دستاورد زیاد مهمی محسوب نمیشه (فکر کنم تولیدشون برای کشورهای رقیب به 30 سال قبل میرسه) در حال حاظر هم عمده تلاش های شرکت های تولید کننده توربین گازی مثل جنرال الکتریک و زیمنس مربوط به تیغه های سرامیکی از نوع (CMC(ceramic matrix composites و پوشش های سرامیکی معطوف شده که برتری های فاحشی نسبت به سوپرآلیاژ ها دارن.مثل Si3N4.
[right][background=rgb(251, 251, 251)]به برخی از خواص آنها می پردازیم:[/background][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]1- چگالی پایین (3.2 گرم بر سانتی متر مکعب) در مقایسه با ابرآلیاژها که دارای چگالی نسبتاً بالایی هستند (تقریباً 8 )[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]2- سختی بالا (1800kgf/mm) در مقایسه با فولادهای زنگ نزن ( 800kgf/mm)[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]3- استحکام ترمومکانیکی بالا برای تمام انواع Si3N4 که تنها در دمای بیش از 1200 درجه افت استحکام دارد.[/background][/font][/color][/size][/right]

[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3][background=rgb(251, 251, 251)]الان چیزی که در جهان در مورد متریال مورد استفاده در هوافضا مطرحه تکنولوژی همچین سرامیک هایی و مواد پایه کربنی هستش . فقط محض اطلاع گفتم اگر اطلاعات بیشتر هم خواستید پاسخگو هستم.[/background][/size][/font][/color][/right]
[/quote]
شما فقط داری یک جنبه از نیاز رو نگاه میکنی احیانا میخواید به جای المینیوم از سرامیک ها توی بدنه هواپیما استفاده بشه ؟؟؟
سرامیک تو این سالها خیلی پیشرفت کرده ولی تحقیقی کنید ببینید چند درصد مواد صنعتی رو فلزات تشکیل میدن ؟؟
این الیاژهایی که اینجا مطرح شد نهایتا با مواد کامپوزیتی پایه فلز قابلیت جایگزینی داشته یاشند ، اون هم نه در همه موارد و دوما ذکر مصیبتی که شما میکنی برای ابر الیاژهاست

خنده داره بگیم چون اونها 30 سال پیش ساختند پس کار بیخودی هست ما سراغ این چیز ها بریم 30 سال پیش یعنی 1980
یعنی اگر انقلاب و دوره جنگ رو در نظر بگیریم ایران در مدت 25 سال به علمی که دنیا در 300 تا30 سال گذشته تولید کرده بوده خودش رو رسونده ! اونم نه همه دنیا که نهایتا 10 تا کشور ابر قدرت این علوم رو داشتند ایرانی که عملا 300 سال توی خواب بوده . . . !
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سپاس از تمام دوستانی که نظر دادن.
[quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]شما فقط داری یک جنبه از نیاز رو نگاه میکنی احیانا میخواید به جای المینیوم از سرامیک ها توی بدنه هواپیما استفاده بشه ؟؟؟[/right][/font][/color]
[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]سرامیک تو این سالها خیلی پیشرفت کرده ولی تحقیقی کنید ببینید چند درصد مواد صنعتی رو فلزات تشکیل میدن ؟؟[/right][/font][/color]
[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]این الیاژهایی که اینجا مطرح شد نهایتا با مواد کامپوزیتی پایه فلز قابلیت جایگزینی داشته یاشند ، اون هم نه در همه موارد و دوما ذکر مصیبتی که شما میکنی برای ابر الیاژهاست[/right][/font][/color]
[/quote]
فکر کنم منظورم رو نفهمیدید. منظورم این بود که ساختن این آلیاژها پایه صنعت هوافضا محسوب میشه و چیزی نیست که فقط ایران یا چند کشور ابرقدرت بهش دست پیدا کرده باشن. در مورد استفاده از اون سرامیک ها هم بگم تکنولوژی اینها جدیده و در حال حاضر توی قسمت های حساس موتور که تحت دمای زیاد و خزش قرار میگیره استفاده میشه. و اصلا قرار نیست توی بدنه ازشون استفاده بشه.
موارد دیگه ای هم که دوستان اشاره کردن درست بود ولی حرفاشون بیشتر به مباحث فکری و عقیدتی برمیگرده که با بحث کردن توی یه تاپیک نظر هیج کدوم از طرفین عوض نمیشه.
در کل فکر کنم واسه دوستان سایت جالب باشه که چیزی پیدا شده که فقط با یک سوم وزن کارهای ماده قبلی رو بسیار بهتر انجام میده. اگه دوستان علاقه دارن میتونم در این رابطه بیشتر توضیح بدم.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز سلام

شدیدا منتظر مطالعه اش هستم .
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه نمیخوام قبلا از تموم کردن تاپیک، خودم منحرفش کنم :)

جواب جناب hawk72 باشه وقتی قسمت دوم رو اپ کردم. ولی اینطوری که شما فکر میکنید هم نیست، و باور کنید من جاهایی درس خوندم و کار میکنم که شما حتی فکر هم نمیتونید کنید بهش. اگه این مواد انقدر بی ارزش بودن، trust me i wouldn't waste my precious time writing about them!!
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='heliaa' timestamp='1381423016' post='343896']
متاسفانه نمیخوام قبلا از تموم کردن تاپیک، خودم منحرفش کنم :)

جواب جناب hawk72 باشه وقتی قسمت دوم رو اپ کردم. ولی اینطوری که شما فکر میکنید هم نیست، و باور کنید من جاهایی درس خوندم و کار میکنم که[color=#ff0000] شما حتی فکر هم نمیتونید کنید[/color] بهش. اگه این مواد انقدر بی ارزش بودن، trust me i wouldn't waste my precious time writing about them!!
[/quote]
خانم هلیا تشکر میکنم به خاطر اطلاعات خوبی که در اختیار کاربران قرار میدید.
ولی باید از شما گله ای کنم: جمله ای که نوشتید و با رنگ قرمز مشخص کردم توهین آمیز است.لطفا خودتون رو اینقدر دست بالا و بقیه رو فاقد توانایی و شایستگی در نظر نگیرید.
  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مدیران لطفا این پست و پست قبلی من رو پاک کنند.
متاسفانه سو تفاهمی به وجود آمده بود که برطرف شد.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.