shagh1094

تاریخچه اولین جنگ نرم علیه کشورمان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][size=3][b][color=#800080]به نام خدا[/color]

[color=#FF0000]خلاصه نویس: شقایق[/color][/b][/size][/center]


[size=3]ظاهرا گزنفن یکی از شاگردان سقراط بود که حتی جان او را در زد و خوردی نجات داد. سیاستمداری قابل و صاحب نظری دقیق بود. در خدمت کوروش جوان با عده ای از سربازان مزدور یونانی در آسیا سفر کرد و اتفاقا فرمانده آن شد و آن را سالم به ناحیه دریای سیاه بازگرداند. و سفرنامه ای به نام بازگشت نوشت. این کتاب بخاطر بازگشت 10000یونانی که در سال 401 قبل از میلاد بود معروف شد. این واقعه در دوره هخامنشی و قبل از ظهور اسکندر بود. ضمن مبارزه در عین عبور از کوه و دشت که سرزمین شاهنشاهی کوروش بود، افسانه هایی راجع به ایشان گرد آورد و آن ها را مانند هرودوت که سفر های او آسان تر بوده نوشت.

رفته رفته او به اسرار تربیت کوروش شاهنشاه هخامنشی که با تربیت یونانی فرق داشت علاقه مند شد [b]و گفت:[/b]

سراسر این شاهنشاهی وسیع با عقل و اراده ی یک مرد یعنی کوروش اداره میشد. وی با ملت خود مانند فرزندان خود رفتار میکرد و آنان مانند پدر خود به او احترام میگذاشتند.

در این موضوع گزنفن پسر گولوس کتابی دیگر نوشت که نسبت به سفر نامه اش کمتر معروف است و آن هم کتاب پرورش کوروش نام دارد و تلاش کرد تا در این کتاب زندگی و رشد پادشاه هخامنشی را شرح دهد. پادشاهی که در نظر او قهرمان بود و واقعا نیز ایشان این گونه بودند. او در قسمتی از قلمرو ایران گردش کرد و مردم او را دیدند. این بود که وی اخبار خود را با تخیل یونانی آمیخت و وصفی که از ارامنه و سایر ملت ها نمود بد نیست. [b]همچنین او گفته است:[/b]

در گذشته اگر کسی فداکاری میکرد، بخصوص در راه شاهنشاه، مورد افتخار و شرف واقع میگشت ولی اکنون اشخاصی هستند مانند مهرداد و آریو برزن که با مختصر تقرب به پادشاه به مقامات رفیع میرسند.

[b]یا گفته است:[/b]
در گذشته آنان به شکار میرفتند و این کار خود و اسب های آنان را ورزیده میکرد ولی چون روزی رسید که اردشیر و همه ی درباریانش جور بدی به میخوارگی پرداختند، این عادت قدیمی متروک گشت.

هنوز هم رسم تربیت جوانان در دربار باقی است ولی سوار کاری خوب از بین رفته است زیرا جایی نیست که جوانان در آن هنرنمایی کنند. همچنین عقیده دیرین که جوانان ایران باید با استماع قضاوت و قرار قاضیان دادگستری یاد گیرند واژگون گشته است. و اکنون این بچه ها با چشم خود میبینن که حکم به نفع کسی صادر میشود که کیسه پول بزرگتری دارد. بچه ها را گیاه شناسی می آموختند تا گیاه های زهر آگین را بشناسند ولی اکنون مثل این است که بچه ها برای این میخواهند زهر ها را بشناسند که دیگری را مسموم کنند.

[color=#EE82EE]و این گونه با این مطالب دروغین ذهن همه ی جهانیان را نسبت به ایران آلوده کرد. و این کتاب اولین کتاب ضد ایرانی و به نوعی اولین جنگ نرم علیه ایران می باشد. شخصت این مرد و دوگانگی ها در او نشان میدهد که مانند جنگ نرم های امروزی در دو زمان مختلف دو حرف متفاوت میزده است.[/color][/size]

[size=3]لینک مقاله اصلی[/size]
[url="http://www.forum.reich-history.com/thread276.html"]http://www.forum.rei.../thread276.html[/url]



[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/shagh.jpg[/IMG][/center] ویرایش شده در توسط SHAHABESAGEB
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه صدیق

آفرین بر دقت و ذکاوتت
ورودت را تبریک میگویم و تلاشت را جهت آگاهی ملتمان ارج مینهم .
البته باید عنوان نمود که گزنفون هم همانند اعوان و انصار و پدران وفرزندان خویش در راه اعتلای وطن مادریش ( یونان و عقاید هلنیستی ) کم نگذاشت . اما همیشه و در هر مطلبی میتوان بارقه هائی از حقیقت نیز یافت . گوئی خداوند درون ما چیزی قرار داده که ضمن دروغ پردازی از مایه هائی از حقیقت جهت باور عمومی به دروغ در آن استفاده بعمل آوریم .
در مورد تحلیل گزنفون راجع به خوشگزرانیهای پادشاهی زیاد هم بیراه نرفته است . کلا باستثناء موارد بسیار کمیاب ما ایرانیها ( چه بعنوان حکومت و چه بعنوان ملت ) مایه هائی از تن پروری و خوشگزرانی و هدر دادن اوقات خود به بطالت ( واینکه نابرده رنج صاحب گنج شویم ) از همان زمانهای دیرین عادت داشته و هم امروز هم همچنانکه عیان است به این عادت بد خود پافشاری میکنیم . البته اینگونه نیست که سایر ملتها دارای اینچنین خصلتی نباشند ... نه ، اما هر سخن جائی و هر نکته مکانی دارد ( و هر کار زمانی و مکانی دارد )
را فراموش نمیکنند که ما هیچوقتی آنرا در نظر نمیگیریم. ایرانیان حتی فکرش را هم نمیکنند کشور آلمانی که سر از خاکستر شکست بیرون آورد به همت مردم خود که برای سیر کردن شکم خود از استفاده از مواد زباله دانیها و یا کاشت سیب زمینی در پشت بام و یا باغچه کوچک بیرون از منزل خود است که بدین مهم دست یافته اند . متاسفانه کو آن صبر و تحمل ما و کو آن همت ما . امیدوارم از این پس خانواده های ما که مسئول پرورش فکری کودکان ما هستند این موضوع را از یاد نبرند .
با تشکر و تبریک مجدد .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درود.
خیلی ممنون از خوش امد گوییتون.
من یه جا خوندم که نوشته بود گزنفون گفته: درسته یونان در بازه زمانی توسط یورش ایرانیان قرار گرفته، اما من هرگز در تاریخ آن دست نمیبرم!
حالا راست و دروغش رو نمیدونم اما خوب این مقاله ای که نوشتم بهش اعتقاد دارم و کاملا مشخصه که ایجاد اولین جنگ نرم علیه ایران توسط گزنفون بوده و الان به صورت علنی و پیشرفته توسط ابر قدرت تک قطبی بکار گرفته میشه، اما مبناش همون گزنفون بوده!
سپاس گذارم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.