Recommended Posts

این اقدام تنها چند ماه پس از آن صورت می گیرد که پیمانکار روسی اعلام کرده بود نیروگاه با تمام ظرفیت خود در حال فعالیت است.
آژانس بین المللی انرژی اتمی از خارج شدن سوخت از قلب راکتور نیروگاه اتمی بوشهر و توقف فعالیت آن خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود درباره فعالیت های هسته ای ایران نوشت: ایران در ماه گذشته میلادی سوخت را از قلب نیروگاه اتمی بوشهر خارج کرد.

این اقدام تنها چند ماه پس از آن صورت می گیرد که شرکت پیمانکار روسی ساخت این نیروگاه اعلام کرده بود نیروگاه با تمام ظرفیت خود در حال فعالیت است.

یک دیپلمات آگاه به این موضوع که خواست نامش اعلام نشود به رویترز گفت: انتقال سوخت از قلب راکتور نیروگاه اتمی بوشهر به مخزن "سوخت ضعیف شده " به معنی این است که فعالیت نیروگاه متوقف شده است.

وی افزود: قطعا چنین چیزی، از پیش برنامه ریزی شده و قابل انتظار نبود.
رویترز می نویسد: دلیل انجام چنین اقدام ناگهانی مشخص نیست ولی می تواند نشانه ای از وجود مشکل جدیدی در راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر باشد.

این نیروگاه توسط پیمانکار روسی برای با ظرفیت تولید هزار مگاوات برق در نزدیکی شهر بوشهر در جنوب ایران و ساحل خلیج فارس ساخته شده است.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی اضافه شده است: در روزهای ششم و هفتم نوامبر جاری ، آژانس، بازرسی را از نیروگاه اتمی بوشهر انجام داد و اطمینان حاصل کرد که سوخت نیروگاه در مخزن سوخت ضعیف شده قرار دارد.

نیروگاه اتمی بوشهر در سپتامبر 2011 ، تولید برق را آغاز کرد. در آگوست گذشته نیز شرکت روس اتم ، پیمانکار ساخت و راه اندازی نیروگاه اعلام کرد این تاسیسات با ظرفیت کامل خود در حال فعالیت است.

ایران در اوایل سال جاری میلادی نیز اعلام کرده بود مجبور به خروج سوخت هسته ای از قلب راکتور شده تا آزمایش هایی را بر روی آن انجام بدهد.

یک منبع آگاه در این باره به رویترز گفته است احتمالا این اقدام به دلیل نگرانی ها از این موضوع صورت گرفت که قطعات فلزی از تجهیزات راکتور نیروگاه که دارای عمر 30 ساله ای هستند سوخت را آلوده کرده اند.

شرکت ان ای ایی ای بی روسیه زیر مجموعه شرکت روس اتم پیمانکار ساخت نیروگاه اتمی بوشهر در ماه گذشته گفته بود که این نیروگاه در مارس 2013 ، به طور رسمی تسلیم ایران خواهد شد.

[url="http://www.asriran.com/fa/news/241786/آژانس-بین-المللی-انرژی-اتمی-خروج-سوخت-از-راکتور-نیروگاه-بوشهر"]http://www.asriran.c...ر-نیروگاه-بوشهر[/url]

-----------------------------------------
فکر کنم اگر این همه پولی که صرف ساخت این نیروگاه کردیم صرف تحقیقات ساختش می کریم به صرفه تر بود فقط پول مفت داریم می دهیم به روسیه

دوستان چقدر احتمال خرابکاری وجود داره ؟؟احتمال این هست که اگر خدای نکرده جنگی قرار باشه اتفاق بیفته مسولان اقدام به این کار کرده باشند؟؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ebrahimabedi88' timestamp='1353140285' post='283288']
فکر کنم اگر این همه پولی که صرف ساخت این نیروگاه کردیم صرف تحقیقات ساختش می کریم به صرفه تر بود فقط پول مفت داریم می دهیم به روسیه

دوستان چقدر احتمال خرابکاری وجود داره ؟؟؟ احتمال این هست که اگر خدای نکرده جنگی قرار باشه اتفاق بیفته مسولان اقدام به این کار کرده باشند؟؟
[/quote]

اگر كارشناسان روسي هم از نيروگاه خارج بشوند ، احتمال نگراني بابت جنگ رو ميشه داد ...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
100 سال بعد
پیمانکار روسی اعلام کرد در پایان سال آینده نیروگاه راه اندازی خواهد شد
و دوباره چند ده سال بعد
پیمانکار روسی اعلام کرد در پایان سال آینده نیروگاه راه اندازی خواهد شد
و ...


والا خودمان نیروگا می زدیم بهتر بود ، همان بهتر که اس 300 ندادند
به روس ها بگیم ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان
خدا را شکر این کشورهای تازه مستقل کمی بین ما را دور کرده اند و اگر نه چه بلاهایی سرما نمی آوردی ؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به آمریکا میگن شیطان بزرگ ولی به روسیه باید گفت بابابزرگ شیطان بزرگ
رابطه با آمریکا خیلی بهترو به صرفه ترو آبرومندانه تر از رابطه با روسیه هست
دوستی که در مواقع نیاز پشتتو خالی میکنه از صدتا دشمن مثل آمریکا بدتره
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][url="http://irannuc.ir/content/1088"]پاراگراف 52 گزارش آژانس :[/url][/b]

[quote] 52. همان طور که در گزارش قبلی مدیر کل[54] آمده بود در روزهای 29 و 30 ژوئیه 2012 آژانس بازرسی را در نیروگاه هسته ای بوشهر در حالی که راکتور با 75 درصد قدرت اسمی اش فعالیت داشت انجام داد. در نامه ای به تاریخ 15 اکتبر 2012 ( 24 مهم 1391 ) ایران به آژانس اطلاع داد که مجموعه های سوخت از تاریخ 22 تا 29 اکتبر 2012 ( 1 تا 8 آبان 1391 ) از قلب (راکتور) به حوضچه سوخت مصرف شده انتقال خواهد یافت. در روزهای 6 و 7 نوامبر (16 و 17 آبان ) آژانس بازرسی را در نیروگاه انجام داد و راستی آزمایی کرد که مجموعه های سوخت در حوضچه سوخت مصرف شده قرار دارند. [/quote]

نیروگاه بوشهر همچنان در مرحله آزمایش قرار دارد و این اقدامات عادی است .
در همان زمان آغاز فعالیت قلب راکتور هم اشاره شده بود که تا زمان تحویل نهایی همچیین اقداماتی برای اطمینان خاطر انجام خواهد گرفت .
همین موضوع و تاخیر در راه اندازی نهایی نیروگاه نشان می دهد که هم طرف روس و هم طرف ایرانی به ایمنی نیروگاه توجه ویژه دارند و آن را فدای چیزهای دیگر نمی کنند .
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این روسها متخصص در آوردن آه از نهاد آدم هستند اما نمی دانم که این بار چه کسی مقصر است حتی نمی دانم که این بیرون آوردن سوخت کاری روتین هست یا برای بالا کشیدن بیشتر سرمایه ما انجام شده.
به نظر من سرمایه گذاری 36 سال پیش ایران روی ساخت و خرید توکوماک اگر توسط دولت انقلاب ادامه پیدا می کرد، ما الان دارای تکنولوژی جوش هسته بودیم، نیازی هم به نظارت آژانس نداشتیم، زیرا در جوش هسته نیازی به اورانیوم و پلوتونیوم و این مواد نیست و بنابراین کسی نمی توانست ما را به بهانه آن تحریم هم بکند. ما می توانستیم بعد از فروپاشی شوروی دانشمندان زیادی را به خدمت بگیریم و همین الان هم بسیاری از دانشمندان اروپایی اهل کشورهای بی طرف مانند بلژیک و اتریش و لهستان و ........ را می توان با خرج کمی به خدمت گرفت و با هم افزایی دانشمندان ایرانی، به جوش هسته برسیم. ممکن است بگویید که این فراتر از دانش امروز بشر است اما من می گویم پولی که تا حالا خرج کردیم را به ضررهایی که تا حالا کردیم اضافه کنید خودتان خواهید فهمید که اگر این میزان پول را روی مرده بگذاریم زنده می شود جوش هسته که جای خود دارد.
اگر دقت کنید تخصص پروفسور علی محمدی هم که اسرائیلی ها ترور کردند، جوش هسته بود و این نشون میده که اهمیت این تکنولوژی در چه حدی است.
در ایران حداقل 2 تا توکوماک هست و قرار بود سومی هم توسط دانشمندان داخلی ساخته بشود که نمی دانم در غوغای این تکنولوژی عقب افتاده اورانیومی به کجا کشید.

انرژی هسته ای یک چیز واجب برای ایران است و هر دولتی هم که رفت دنبال اون از طرف آمریکایی ها تحت فشار قرار گرفت. یادم می آید قبل از انقلاب یک دانشمند آمریکایی را از LANL به عنوان دیوانه اخراج کردند و بعد از مدتی این آدم رفت فرانسه و یک شرکت خصوصی زد. چند سال بعد یک هواپیمای 747 کارگو نیروی هوایی ایران (از بخت سیاه ما) بر روی اسپانیا منفجر شد و چون اولین هواپیمای 747 بود که در آسمان منفجر می شود کارشناسان بوئینگ ریختند به اسپانیا که دلیل را بررسی کنند. نتایج بررسی ها همه را شوکه کرد. معلوم شد که مخازن دوگانه سوخت 747 به ترتیب خالی می شوند و مخزنی که خالی شده در معرض ESD الکترواستاتیک شدیدی قرار دارد که هر لحظه قادر است گاز بنزین درون آن را منفجر کند که شرکت بوئینگ این باگ را بر طرف کرد.اما چیزی که باعث شوک بود این باگ نبود. بلکه بار هواپیما بود که [b]معلوم شد سانتریفیوژ بوده است[/b]. بلافاصله تحقیقات وسیعی انجام شد که این ابزار در هواپیمای باری نیروی هوایی ایران چه می کرده است. در نهایت معلوم شد که دانشمند اخراجی آمریکایی توسط ساواک شناسایی و استخدام شده و با هزینه ایران و استفاده از ایده خود که به همان دلیل دیوانه خوانده شده بود، اقدام به تاسیس بزرگترین و پیشرفته ترین شرکت غنی کننده اورانیوم اروپا در فرانسه برای ایران کرده است و ایران برای صرفه جویی در هزینه ها ، برای حمل و نقل خریدهای این دانشمند از آمریکا به فرانسه، از هواپیماهای باری نظامی خود استفاده کرده است. گفته می شود بعد از این حادثه غم انگیز بود که یک مرتبه شاه به عنوان ناقض حقوق بشر در غرب زیر ضربات سازمان ها و .. قرار گرفت.
بعد از انقلاب هم فرانسه سعی کرد که این شرکت را از دست ایران به در آورد که موفق شد و به گفته آقای لاریجانی اکنون تنها 10% شرکت اوریدیف متعلق به ایران است! شرکتی که تامین کننده 70% انرژی فرانسه است.
ما در این بخش نیز مثل بخشهای دیگر دچار بحران مدیریت هستیم. امیدوارم که خداوند ما را حفظ کند از شر شیاطین.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"اگرمیخواهی آرامش داشته باشی، به چیزی فکر نکن". این جمله برای وضعیت الان خیلی کاربرد داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سهم ایران در اورودیف از همان ابتدا 10 درصد بود و این 10 درصد هم در قبال وام یک میلیاردی رژیم پهلوی که به کمیساریای انرژی اتمی فرانسه برای ساخت اورودیف داده بود می باشد .
همچنین ایران از سال 73 صاحب یک توکامک با نام IR-T1 می باشد که در مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم وتحقيقات تهران راه اندازی شده و مشتق شده توکامک روسی T-1 است.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نيروگاه قراره ماه مارس سال آينده ميلادي ( بهمن ماه ) تحويل مقامات ايراني بشه و موضوع ارسال قطعات يدكي هم هست
http://www.irna.ir/fa/News/80398732/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA_%D9%88_%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C__%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C_%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1_%D8%A7%D8%B2_%D8%B1%D8%A7%D9%87_%D9%85%DB%8C_%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%AF
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='warjo' timestamp='1353145292' post='283314']
نيروگاه قراره ماه مارس سال آينده ميلادي ( بهمن ماه ) تحويل مقامات ايراني بشه و موضوع ارسال قطعات يدكي هم هست
[url="http://www.irna.ir/fa/News/80398732/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA_%D9%88_%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C__%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C_%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1_%D8%A7%D8%B2_%D8%B1%D8%A7%D9%87_%D9%85%DB%8C_%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%AF"]http://www.irna.ir/f..._از_راه_می_رسند[/url]
[/quote]
برادر گلم نکنه شما هم باور کردی . خودت بگو تا حالا چند بار گفتن که نیروگاه بوشهر تحویل مقامات ایرانی می شه بعد اتفاقی افتاده و به ما واگذار نشده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='EMP' timestamp='1353143637' post='283309']
این روسها متخصص در آوردن آه از نهاد آدم هستند اما نمی دانم که این بار چه کسی مقصر است حتی نمی دانم که این بیرون آوردن سوخت کاری روتین هست یا برای بالا کشیدن بیشتر سرمایه ما انجام شده.
به نظر من سرمایه گذاری 36 سال پیش ایران روی ساخت و خرید توکوماک اگر توسط دولت انقلاب ادامه پیدا می کرد، ما الان دارای تکنولوژی جوش هسته بودیم، نیازی هم به نظارت آژانس نداشتیم، زیرا در جوش هسته نیازی به اورانیوم و پلوتونیوم و این مواد نیست و بنابراین کسی نمی توانست ما را به بهانه آن تحریم هم بکند. ما می توانستیم بعد از فروپاشی شوروی دانشمندان زیادی را به خدمت بگیریم و همین الان هم بسیاری از دانشمندان اروپایی اهل کشورهای بی طرف مانند بلژیک و اتریش و لهستان و ........ را می توان با خرج کمی به خدمت گرفت و با هم افزایی دانشمندان ایرانی، به جوش هسته برسیم. ممکن است بگویید که این فراتر از دانش امروز بشر است اما من می گویم پولی که تا حالا خرج کردیم را به ضررهایی که تا حالا کردیم اضافه کنید خودتان خواهید فهمید که اگر این میزان پول را روی مرده بگذاریم زنده می شود جوش هسته که جای خود دارد.
اگر دقت کنید تخصص پروفسور علی محمدی هم که اسرائیلی ها ترور کردند، جوش هسته بود و این نشون میده که اهمیت این تکنولوژی در چه حدی است.
در ایران حداقل 2 تا توکوماک هست و قرار بود سومی هم توسط دانشمندان داخلی ساخته بشود که نمی دانم در غوغای این تکنولوژی عقب افتاده اورانیومی به کجا کشید.

انرژی هسته ای یک چیز واجب برای ایران است و هر دولتی هم که رفت دنبال اون از طرف آمریکایی ها تحت فشار قرار گرفت. یادم می آید قبل از انقلاب یک دانشمند آمریکایی را از LANL به عنوان دیوانه اخراج کردند و بعد از مدتی این آدم رفت فرانسه و یک شرکت خصوصی زد. چند سال بعد یک هواپیمای 747 کارگو نیروی هوایی ایران (از بخت سیاه ما) بر روی اسپانیا منفجر شد و چون اولین هواپیمای 747 بود که در آسمان منفجر می شود کارشناسان بوئینگ ریختند به اسپانیا که دلیل را بررسی کنند. نتایج بررسی ها همه را شوکه کرد. معلوم شد که مخازن دوگانه سوخت 747 به ترتیب خالی می شوند و مخزنی که خالی شده در معرض ESD الکترواستاتیک شدیدی قرار دارد که هر لحظه قادر است گاز بنزین درون آن را منفجر کند که شرکت بوئینگ این باگ را بر طرف کرد.اما چیزی که باعث شوک بود این باگ نبود. بلکه بار هواپیما بود که [b]معلوم شد سانتریفیوژ بوده است[/b]. بلافاصله تحقیقات وسیعی انجام شد که این ابزار در هواپیمای باری نیروی هوایی ایران چه می کرده است. در نهایت معلوم شد که دانشمند اخراجی آمریکایی توسط ساواک شناسایی و استخدام شده و با هزینه ایران و استفاده از ایده خود که به همان دلیل دیوانه خوانده شده بود، اقدام به تاسیس بزرگترین و پیشرفته ترین شرکت غنی کننده اورانیوم اروپا در فرانسه برای ایران کرده است و ایران برای صرفه جویی در هزینه ها ، برای حمل و نقل خریدهای این دانشمند از آمریکا به فرانسه، از هواپیماهای باری نظامی خود استفاده کرده است. بعد از این حادثه غم انگیز بود که یک مرتبه شاه به عنوان ناقض حقوق بشر در غرب زیر ضربات سازمان ها و .. قرار گرفت.
بعد از انقلاب هم فرانسه سعی کرد که این شرکت را از دست ایران به در آورد که موفق شد و به گفته آقای لاریجانی اکنون تنها 10% شرکت اوریدیف متعلق به ایران است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شرکتی که تامین کننده 70% انرژی فرانسه است.
ما در این بخش نیز مثل بخشهای دیگر دچار بحران مدیریت هستیم. امیدوارم که خداوند ما را حفظ کند از شر شیاطین.
[/quote]

بحث توکوماک را در اینترنت نگاهی انداختم
[url="http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D9%88%DA%A9%D8%A7%D9%85%D8%A7%DA%A9"]http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D9%88%DA%A9%D8%A7%D9%85%D8%A7%DA%A9[/url]

واقعا ایده خوب و فوق العاده ای است
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متن گزارش آژانس انرژی اتمی مورخ 8 نوامبر 2012

[url="http://www.fas.org/_docs/IAEA_Report_8Nov2011.pdf"]http://www.fas.org/_docs/IAEA_Report_8Nov2011.pdf[/url]

در بخش 51 گزارش آمده است :

[left][i]On 2 and 3 October 2011, the Agency carried out an inspection at the Bushehr Nuclear Power Plant,[size="3"]during which the Agency noted that the reactor was in operation. Iran subsequently informed the Agency [/size][size="3"]that the reactor has since been shut down for [b]routine maintenance[/b][/size][/i][/left]

[i]در دوم و سوم اکتبر ، آژانس از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد که در آن زمان راکتور در حالت عملیاتی قرار داشت ، ایران متعاقبا آژانس را مطلع کرد که راکتور از آن زمان برای انجام اقدامات [b]نگهداری و تعمیر روتین [/b]خاموش گردیده است .[/i]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]لطفا ادغام شود. متشكرم.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.military.ir/forums/topic/11731-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1/page__st__285[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این نیروگاه فک کنم مثل یک ماکت فقط خودنمایی میکنه.یه بار میگن فلان مشکل داریم؛ یه بار میگن سوخت آلودست؛ یه بار میگن تجهیزات قدیمیه؛ یه بار میگن تجهیزات باید عوض بشه؛ یه بار میگن زمین سخته. اگر آپولو میساختیم الان در ماه سیر میکردیم تا یه نیروگاه که تازه انداختنش سال 2013.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.