Skyhawk

ساخت مجموعه میکروجت برای هواپیماهای بدون سرنشین/ سامانه رادار برای مراقبت از سواحل و بنادر کشور

Recommended Posts

[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1382747530' post='345625']
[color=#000000][font=Tahoma][size=2]8 فناوری جدید که امروز رونمایی شد[/size][/font][/color]
[right][b]ساخت مجموعه میکروجت برای هواپیماهای بدون سرنشین/ سامانه رادار برای مراقبت از سواحل و بنادر کشور[/b][/right]


[size=3][b]سامانه رادار تجاری باند اس[/b]
این سامانه که از سوی شرکت دانش بنیان مهندسی موج پژوه آزما عرضه شده است به منظور مراقبت از سواحل و بنادر کشور و همچنین ناوبری دریایی برای نصب بر روی کشتی ها، نفت کش ها و شناورهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به جهت برخورداری از باند فرکانسی اف در شرایط نامساعد جوی از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است. دانش فنی این سامانه در اختیار کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان بوده است.
[b]سامانه رادار شناور باند X[/b]
این سامانه به منظور ناوبری دریایی مورد استفاده قرار می گیرد و تمامی کشتی ها، شناورهای سنگین و سبک، قایق های تفریحی و ماهیگیری از آن می توانند استفاده کنند. این سامانه در حال حاضر از سوی سازمان های کشتی رانی، شرکت ملی نفت کش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی و همچنین لنج های بزرگ ماهی گیری کاربردی شده است. دانش فنی سامانه راداری شناوری باند X با ایجاد تغییراتی متناسب با نیازهای کاربران ایرانی بومی سازی شده است.[/quote]
خوبه شرکت صدرا از این به بعد میتونه روی کشتی هاش رادار بومی نصب کنه big_grin [/size]
[size=3][quote]
[b]سامانه اکسیژن ساز داخل کابین خلبان[/b]
این سامانه یک مجموعه دارای فناوری پیشرفته و دارای تکنولوژی روز است که در انواع هواپیماها مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد این محصول به گونه ای است که دیگر نیازی به تعبیه کپسول اکسیژن برای خلبان در داخل کابین نیست. به طوری که با استفاده از این محصول هوا به طور مستقیم از موتور هواپیما گرفته شده و به اکسیژن با خلوص 93 درصد تبدیل می شود. این محصول بر روی انواع هواپیماهای مسافربری و عملیاتی قابل نصب است.
همچنین این محصول برای استفاده در هواپیماهای نسل 2003 به قبل در حال بومی سازی و مناسب سازی است[/size][size=3][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3][background=rgb(247,251,252)].[/background][/size][/font][/size]
[/quote]
مشابه همونی نیست که روی سوخو 34 هم نصب شده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='eshghe-mihan' timestamp='1382876048' post='345882']
اکسیژن 93 درصد احیانا خطرناک نیست؟
[/quote]

احتمالا منظور از توانایی دستگاه بوده این 93 درصد وگرنه انسان اگه یه مدت اکسیژن 93 درصد با فشار 1 اتمسفر تنفس کنه ، خفه میشه ، چون تبادل کربن دی اکسید دچار مشکل میشه .
اصولا توی فیزیولوژی گاز کربن دی اکسید بسیار مهم تر از اکسیژن هست ، و در واقع اون چیزی که موقع خفگی آدم رو می کشه ، تجمع کربن دی اکسید هست ، نه کمبود اکسیژن .

غیر از درصد اکسیژن ، فشار اکسیژن هم یک پارامتر مهم محسوب میشه ، فشار اکسیژن توی ریه باید به طور نرمال 104 میلی متر جیوه باشه .
وقتی انسان به ارتفاع میره ، مثلا 30 هزار پایی ، درصد اکسیژن تغییر نمی کنه ، همون 21 درصد هست ، این فشار اکسیژن هست که افت می کنه .
ممکنه با تغییر فشار هم این اکسیژن زیاد رو واسه تبادل به خون مناسب کنن .

فشار اکسیژن توی هوا در سطح دریا 160میلی متر جیوه هست و توی ریه انسان 104 (این افت فشار بخاطر مخلوط شدن هوای دم جدید با باقی مانده ی بازدم قبلی هست) و توی خون سرخرگی هم 95 میلی متر جیوه ... ویرایش شده در توسط Commandant
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.