امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]مگه شما بر اساس منابع و مدارک رسمی زحمت هزاران مهندس بی ادعا رو می کوبید که در مقابل درخواست منبع دارید !؟

بنده بر اساس چیزی که ازش اطلاع دارم میگم که دارید اشتباه می کنید ...

شما میگید رادار رونمایی نشده ... پس ما می تونیم تخریب کنیم و هرچیزی که خواستیم بگیم !

اظهار نظر و تخریب چیزی که هنوز رونمایی نشده چه دلیلی داره !؟[/quote]

شعار نده برادر (گفتن با نرمش صحبت کنم :دی)
ما یکسری فکت رو گذاشتیم کنار هم به این رسیدیم که این اگر کپی فلان چیز باشه نشونه چی هست، اگر بهمان چی
واقعیتهای غیر قابل انکاری مثل استفاده هر دو سیستم بوک و HQ-16 از سیکر های ساخت آگات، گزارشهای قبلی که از روابط ما با چین شده، این "فکت" که هر دو سیستم صیاد2 و HQ-16 بر خلاف مثلا بوک بر اساس عدم دسترسی ساخته شدن و تمام سعی و تلاشی که توپستهای بچه ها هست برای یک قطر ساده در آوردن.
[i]باز با همه اینها یک نفر جرات نکرده مثل تو قاطع حرفی رو که براش حداقل یک کیس محیطی هست بزنه.[/i]
بعد امثال شما راه می افته توی نت، انکار همین صبح با رئیست ستاد مشترک کلپچ زدید، آره فلان چیز فلان شد، کول بازی در میارید فکر می کنید که چی؟
خوب که چی بشه؟
گیرم که اصلا دسترسی دارید (که مسلما از رفتارت برمیاد که نداری)، برو ببین آدم حسابی هایی که رفتن تا بیخ بلند پایه ترین مقامات امنیتی ارتش های جهان سوم رو گرفتن، مثل امثال تام کوپر که یک خط می نویسه، به اندازه یک کتاب سند از شوروی و امریکا و شهادت افسران ارشد نیروی هوایی ارتش صدام (مثل ژنرال احمد صدیق) پاشه، باز هم حرفهاش نه یک بار نه دوبار با یک درصد قابل توجهی غلط از آب در میاد.

این حرفهای شما این رفتار سبک و بچگانه شما و امثال شما Counter Productive هست، مانع سیال شدن فکر و ذهن تو مباحث میشه، مانع میشه اعضا هر کدوم یک تئوری رو بگیرن و براش سند ارائه بدن، البته جای خوشحالیه که بارون دیده های انجمن وقعی برای این حرفهای بی پایه نمی ذارن،
ولی این حرفها این تمی که توی نت نظامی فارسی راه انداختید کاملا مانع جمع بندی اطلاعات منبع باز (که 80 درصد اطلاعات قابل کسب هستند رو) میشه.


بحث های بچه گانه به کنار:
این اولین منبعی بود که به سفارش موازی VM/K و PMU2 اشاره کرد:
کنستانتین ماخینکو، مسکو دیفنس بریف 2002 فکر کنم
[url="http://mdb.cast.ru/mdb/2-2002/at/oriator/"]http://mdb.cast.ru/m...002/at/oriator/[/url]

البته سفارش ایران برای S-300PMU1 هشت گردان بوده، اونهم کی، سال 1998، این نشون میده از کی ما به فکر تغییر مفاهیم نبرد و مقابله با ایالات متحده بودیم.
خیلی حرفه ها! یعنی جایی که فرمانده پدافند ما مصاحبه می کنه می گه U-2 طراحی شده برای اینکه پنهانکار باشه، یک نفر داره به این مفاهیم ریز اما سرنوشت ساز در تفاوت ماهوی دو سیستم فکر می کنه، اونهم به این حجم!! ویرایش شده در توسط Morteza313
  • Upvote 10
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SoheilEsy' timestamp='1384613751' post='348482']
باور-373 بر اساس همون سامانه های تحویل شده توسعه پیدا کرده (پروژه از سال 2007 یا 2008 به دستور حضرت آقا شروع شد!) و بعد از اینکه طرح باور به نتیجه رسید [color=#ff0000]خرید سامانه از روسیه به طور کامل لغو شد[/color] ![/quote]

جهت یاد اوری عرض میکنم این خرید هرگز از طریق ایران لغو نشده- صرفا به دستور مدودوف لغو شد که ما هم شکایت کردیم - درضمن قرارداد مربوط به pmu1 بوده و خبری از نوع vm نبوده

[quote]جدی !؟ :chicken: hee_hee[/quote]
آره جدی اگرچه لحن تمسخر آمیزتون نشون میده ظرفیت همنظری رو ندارید و همون سکوت نسبت به نظرات درستتون بهتره


[quote]اون زمانی که این طرح به نتیجه رسید ایشون هنوز شهید نشده بودن !

ببخشید ... ببخشید ! یعنی شهید تهرانی مقدم به تنهایی همه ی این کارها رو انجام می دادند !؟

درست هست که ما ایشون و دو تا از بهترین متخصص های سوخت جامد رو از دست دادیم ... ولی کار توسط افراد دیگه ادامه داره عزیز !

اینکه این افراد گمنام هستند دلیل نمیشه که نادیده گرفته بشن !
[/quote]
دباره اینکه این طرح کی استارت خورد - درسته به زمان اون شهید بزرگوار میخوره - اما اینکه ایشون طرح بومی سازی یا بهتر بگویم ساخت نمونه وطنی از روی کاتالوگهای اس ام 2 رو به نتیجه رسونه باشه اینطور فکر نمیکنم
این که عرض شد امثال ایشون رو دیگه نداریم معنیش این نیست که اصولا طراح نداریم - منظورم رو درست متوجه نشدید- کسی که دارای تجربه طولانی و درکناراون خلاقیت باشه کمه و از اون کمتر کسیه که مثل ایشون دارای قدرت معنوی بالائی باشه - کدوم یک از طراحان مد نظر شما برای به رسیدن طرحشون سه روز حرم امام رضا بیتوته میکنند و بعد نتیجه میگیرند؟ اصلا کسی اینطوری تونسته نسبت به گره زدن علم به ایمان از این کار ها بکنه ؟
وقتی پدر موشکی شوروی مرد و یک وقفه جدی درطرحهای موشکی روسیه بوجود آمد آمریکا فکر نمیکرد یک نفر اینقدر تو شوروی و پیشرفت اون موثر باشه- متاسفانه ما هم از این دسته هستیم و سرعتمون کم شده

[quote]یعنی ما گلابی هستیم دیگه !؟[/quote]
عزیز جان منظور رو بگیر - اینکه تو پدافند دور برد به یک یا دو پاسخ محدود باشیم شکننده است - اینکه هرواحد پدافند هم برد متوسط و هم دوربرد را تحت پوشش داشته باشه میشه سیستم انعطاف پذیر نقطه ای
اینطور نیست که دستمون بالا باشه اما ما چند تا موشک اس 200 الان میتونیم شلیک کنیم؟ اصلا چند تا داریم؟ حالا اگه برد تا 200 کیلومتری رو همین صیاد 2 که انشاءالله با بوستر بشه صیاد 3 پوشش بده چقدر میتونه خلا ما رو پوشش بده -اگر مدنظرتون موارد دیگه ای هست باید بگم موضوع باور رو فعلا پیش نکشید چون لااقل فعلا تا چند سال دیگه بصورت انبوه تو نقاط حساس مستقر نمیشوند (نمونه یا تولید چند آتشبار رو نمیگم)


[quote]همون سیستم ها میتونند تو این موشک نصب باشند !؟

مگه موتور پرایده بذارن رو رنو 5 بشه PK !؟[/quote]
آره چرا نشه - رادار و موتور و سیستمهای الکتریکی برای همین محفظه با ابعاد مشابه قابل طراحیه - نمیگم اینکار رو کردن - فقط اشاره کردم که مشابهت ابعاد میتونه کار تولید سری و انبوه تجهیزات مشابه رو اسان تر کنه- حالا موتور بدلایل خاصی نیاز به تغییرات داره - درباره رادار هم نمیشه؟ اگه این کار رو با ماشین شباهت میدهید مهم نیست چون اصل قضیه فرقی نمیکنه
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=4]بر اساس اندازه گیری بنده که در ادامه و بر مبنای محاسبات جناب [color=#282828]M-ATF انجام شد , مشخص شد که اندازه چرخ ها حدودا 125 سانتی متر هست![/color][/size]
[size=3][b]یعنی بر اساس این تصویر:[/b][/size]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/18.PNG[/img]

حالا یه مسئله وجود داره! تو عکاسی وقتی شما با زاویه از یه مکعب مستطیل(مثال) عکس میگیری نتیجه اش این میشه که ابعاد 2 طرف (ارتفاع مکعب) با هم برابر در نمیاد! تو نقشه کشی هم وقتی نمای سه بعدی از یک جسمو میکشن ابعاد رو تغییر میدن! برای مثال شما به تصاویر زیر نگاه کنید:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/22.PNG[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/23.PNG[/img]
[size=4]تو تصاویر فوق مبنا چرخ های کامیون در نظر گرفته شده که همه با هم برابر هستن! ولی در حال حاضر شما بین تصویر اول و دوم اختلاف میبینید![/size]
الآن اگه محاسبات برادر محسن رو درست بدونیم چنین نتیجه ای بدست میاد:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/21.PNG[/img]

ولی بر اساس محاسبات من نتیجه به این صورت میشه:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/16.PNG[/img]

با توجه به مشخص شدن اندازه چرخ بر اساس محاسبات محسن عزیز و با توجه به تصویر زیر(طول لانچر) من احتمال میدم که اندازه گیری بنده درست تر باشه!
[size=4][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/19.PNG[/img][/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/24.PNG[/img] ویرایش شده در توسط SHAHABESAGEB
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممکن هست ارتباطی با تصور ما از فیلم به نمایش درآمده در رابطه با اصابت موشک از بالا به هدف و از سوی دیگه استفاده از صیاد-2 در سامانه اس-200 داشته باشه.



به به جناب سکوت آسمانی عزیز، این تصور اصابت از بالا بدلیل خطای دید و زاویه خاص دوربین در اون لحظه هست و اصابت از بالایی وجود نداره.

بذارید یک بار دیگ یاد آوری کنیم که در 8 سال جنگ، توان سرکوب پدافند هوایی که عراق داشت، توان ضد رادار و جنگ الکترونیک خصوصا قابل مقایسه با امریکای 1991 نبود، بسیار فراتر بود.



واقعا؟! دلیلی هم دارید؟

وقتی آدم میبینه اینها میاد با گراد می خوان پوشش هوایی ایجاد کنن



عزیزم اون گراد فقط یه ماموریت داره و در حیطه سرعت هدفش هم سرعت موشک جوابگو هست و سیستم کامل خودکار و آتش به اختیار هست و برای اینه که در نقاط دور افتاده و فاقد سکنه کانالی برای نفوذ بالگردهای دشمن ایجاد نشه تا آنچه بر سر رادارهای EW عراق در سال 90 رفت بر سر ما نیاد.

اما وقتی شما تعدد سامانه ها رو زیاد می کنید، علاوه بر افزایش حجم آموزش لازم به پرسنل پدافند برای فهم سیستم زیر دستشون، بلاخره هرجایی این رو نصب کنید، از چینش سایت تا مشخصه های الکترونیکیش میشه شناسایی کرد که چه سیستمی اینجاست



بله ولی باز هم میشه همون تنوعات مد نظر شما را در تک تک سامانه ها اجرایی کرد که در کشور ما دور از انتظار هم نیست!

ارتش وظیفه دفاع از مراکز اقتصادی و نظامی و شهری رو داره و سپاه علاوه کمک در برخی از این زمینه ها باید توان آفندی خودش رو بیشتر مد نظر داشته باشه.











با این تفاسیر و نگاهی گذرا به تسلیحات پدافند هوایی دو نیروی مسلح کشور مشخص میشه قضیه از چه قرار هست.
اولا روشن هست که تمام نیروهای ما در 4 لایه نیاز به تسلیحات دفاعی دارن اما در نوع و تایپاونها چند تفاوت اصلی دیده میشه.
ارتش از سیستم هایی استفاده می کنه که تقریبا همه کششی هستن برای دفاع نزدیک از توپ های با کالیبر مختلف که معمولا همگی کششی هستن.
در لایه کوتاه برد از راپیر و کروتال که در واقع مجددا هر دو کششی هستن.
در برد متوسط سیستم مرصاد با موشک های شاهین شلمچه و هاوک بهینه شده(البته اگر دیگه با ورود دو موشک گفته شده از رده خارج نشده باشه)و در برد بلند هم از اس 200 استفاده می کنه.
تمام این سامانه ها وظیفه دارن با تمهیدات لازم برای کم کردن تلفات خودی و مصون موندن از حمله هوایی دشمن با کارهایی مثل پراکندگی سنگر بتنی پخش سامانه های هدایتی و موشکی و راداری در جاهای مختلف و..... از مراکز ثابت مکان دفاع کنن.پس لزوما نیاز به تغییر مکان سریع و تحرک بالا ندارن و همین سیستم های نیمه متحرک و کششی جوابگوی نیاز اونها نیست چراکه شما نیاز نیست که زمانی که نیروگاهی قابل تحرک نیست بجز تغییر مکان های تاکتیکی تغییر مکان بسیار زیاد و سریع بدید.



دقیقا، تحلیل درستی بود، سپاس

<

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]واقعا؟! دلیلی هم دارید؟[/quote]

عزیزم!
به قول فرنگی ها For beginners
ایالات متحده یا اسرائیل موشک ضد رادار با برد 600 کیلومتر و سرعت 2 ماخ نداشتند،
یا در جنگ الکترونیک به عنوان قلم کوچیکش هرگز بعد از فاجعه لاین بکر2 در ویتنام Chaff Blanket نریختن، ویرایش شده در توسط Morteza313

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همه ی صفحات رو خوندم اما چون سطح بالا بود و پر از اسامی متفاوت متوجه نشدم

دو تا سوال میکنم که ممنون میشم جواب بدید
1-بالاخره این سامانه داخلیه یا خارجی؟
2-با کدوم سیستم ها قابل مقایسه هست

بعد اینکه کی این سیستم راپیر مزخرف از سازمان رزم ما حذف میشه؟
تو top gear باافتخار کشور های استفاده کنندگان از سیستم های انگلیسی رو نشون میداد که کشور جمهوری اسلامی هم توش بود! (حالم بهم خورد)
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]مطالعه کنید بجای ادعا کردن. [/right][/font][/color][/quote]

فکر کنم اشتباها با همه گارد گرفتی و سر جنگ داری! من که ادعایی نکردم!

[quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]ایالات متحده یا اسرائیل موشک ضد رادار با برد 600 کیلومتر و سرعت 2 ماخ نداشتند،[/right][/font][/color][/quote]

میشه لطف کنید اسم این موشکو بگید؟

[quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]یا در جنگ الکترونیک به عنوان قلم کوچیکش هرگز بعد از فاجعه لاین بکر2 در ویتنام Chaff Blanket نریختن،[/right][/font][/color][/quote]

می دونید چف بلنکت ریختن معنای دیگه اش چی هست؟

یعنی آی ملت من اینجا هستم، بدویین بیاین دهنمو سرویس کنین. . . تو قضیه اون پرواز حتی اگه یه اف 5 بلند شده بود پرواز اون پرنده ها Abort میشد ولی عراقی کاملا مطمئن بودند که حتی یک اف 5 هم به ملاقاتشان نخواهد آمد!

براتون جالب نبود که یه پرنده دشمن بیاد و تا عمق خاک ما چف بریزه و هیچ پرنده ای به استقبالش نره؟!

اونم جایی که «کانال تهران» برای پرنده های عراقی «اتوبان» بود؟!

حالا سوال بنده: موشک ضد رادار انگلیسی ها در جنگ خلیج فارس چی بود و چه کارایی ویژه ای داشت؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دیدگاه مثبتی که من دارم بخاطر چیزهایی هست که دیدم ... درسته حسن تهرانی مقدم تکرار نشدنی هست ... ولی کسی که ایمانش دهن همه رو باز می کرد مطمئنا فکر بعد از اون فاجعه رو کرده بود !

مگه میشه کسی که نزدیک شدن رفتنش رو حس می کنه به فکر بعد از خودش نباشه !؟

بله ما کند شدیم ... چند ماه همه چی خوابید ... ولی به ما ثابت شد که نباید متکی به نفر باشیم ...

به هر حال کم کم داریم به حالت عادی بر می گردیم ...
  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SoheilEsy' timestamp='1384622346' post='348526']
دیدگاه مثبتی که من دارم بخاطر چیزهایی هست که دیدم ... درسته حسن تهرانی مقدم تکرار نشدنی هست ... ولی کسی که ایمانش دهن همه رو باز می کرد مطمئنا فکر بعد از اون فاجعه رو کرده بود !

مگه میشه کسی که نزدیک شدن رفتنش رو حس می کنه به فکر بعد از خودش نباشه !؟

بله ما کند شدیم ... چند ماه همه چی خوابید ... ولی به ما ثابت شد که نباید متکی به نفر باشیم ...

به هر حال کم کم داریم به حالت عادی بر می گردیم ...
[/quote]

به نظر من خیلی هم کند نشدیم .... درسته اون شخصیت بزرگ مثل یه بووستر واسه جوونا عمل میکرد ... اما ..........

اما از هر پله ای که بالا میری برداشتن قدم بعدی هزاران برابر سخت تر میشه چون سطح علمی بسیار بالا تر میره

وگرنه غربی ها باید تا الان به جای جنگنده ufo می ساختن .

ما به خاطر ایمان جوونای دانشمندمونه که داریم بهشون نزدیک میشیم .

اگه لطف اقامون حسین (ع) نبود خداییش کدوم کشور در مخیلش می گنجید که ایران توی 30 سال از یک مصرف کننده صرف تبدیل بشه به کشوری که امریکا رو بدبختو ذلیل کرده ؟ ویرایش شده در توسط haman10
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
یعنی آی ملت من اینجا هستم، بدویین بیاین دهنمو سرویس کنین. . . تو قضیه اون پرواز حتی اگه یه اف 5 بلند شده بود پرواز اون پرنده ها Abort میشد ولی عراقی کاملا مطمئن بودند که حتی یک اف 5 هم به ملاقاتشان نخواهد آمد!

[/quote]
میگم حرف بی پایه و بی دلیل و سند و مدرک و پاسفره ای یعنی این
اون پرواز یعنی کدوم پرواز؟ همون پروازی که شما هم با مرحو ستاری از روی زمین می دیدید؟ جهت اطلاع چف بلنکت برای جلوگیری از رهگیری حامل همون موشک های 600 کیلومتری توسط جنگنده های دفاع هوایی بوده،
نمونه این اتفاقی بوده که در 25 اسفند 63 برای سرهنگ هادی (؟) محمدی و وینگ منشون سرگرد سامان (؟) مالکی جمعی گردان 12 ام شکاری ( WSO برای من حداقل مجهوله در هر دو مورد) اتفاق افتاد، شما و دوستان که بودید از رو زمین نگاه می کردید تعریف کنید که چی شد!
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی بگه فرق بین اس 300 وی ام و یو ام پی 2 چیه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='death' timestamp='1384627305' post='348544']
یکی بگه فرق بین اس 300 وی ام و یو ام پی 2 چیه ؟
[/quote]
مهمترین فرقش اینه که وی ام نمیتونه ارتفاع پایین رو پوشش بده و در نتیجه موشکهای کروز که تهدید اصلی آمریکا علیه ایران هستند رو پوشش نمیده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='death' timestamp='1384627305' post='348544']
یکی بگه فرق بین اس 300 وی ام و یو ام پی 2 چیه ؟
[/quote]

vm = ballestic defence specialization

pmu2 = multi-task air defence system

یعنی اینکه تخصص وی ام توی دفاع بالستیکی هست اما پی ام یو2 مثل برادر بزرگترش یعنی اس-400 (pmu-3) در هر فیلدی تخصص داره

البته وی ام هم میتونه در برابر جنگنده ها دفاع کنه اما تخصصش بالستیکه ویرایش شده در توسط haman10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اندازه گیری موشک رعد:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/0~1.PNG[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/1~9.PNG[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/2~6.PNG[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/3~4.PNG[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/4~4.PNG[/img]
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.