cheka

نفربر رزمی ATOM ، ارابه ی مدرن نبردهای آینده

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

یعنی تو کمتر از یک سال تونستن پیش نمونه رو آماده کنن!دمشون گرم!
اگه بشه موشک کورنت هم مثل بی ام پی2 کنار برجکش نصب کرد عالی میشه. ویرایش شده در توسط kaftar

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ترکیب فناوری زرهی و تسلیحاتی صاحب نام روسیه و پیشرانه ی قدرتمند ساخت فرانسه[/quote]

البته همانطور که در متن هم اشاره شده است حضور فرانسه در این طرح بیش از پیشرانه بوده و در حقیقت پلتفرم که اصلی ترین جزء است از کشور فرانسه است و مهمتر از آن طراحی زرهی ماژولار خودرو نیز فرانسوی و غربی است. به نوعی میتوان گفت که فناوری زرهی (ماژولار) هم از فرانسه بوده است.

زرهی روسیه به زرهی فرانسه از خیلی جهات مدیون است که جای مطرح کردنش در این تاپیک نیست.

[quote]

فضای داخلی نفربر ATOM ، اگزوزهای مخصوص شرایط آبی خاکی در طرفین رمپ مشخص است
[/quote]

دو جزئی که در کناره عقبی خودرو دیده میشوند دو محرک جت آبی یا Water Jet هستند که سرعت حرکتی در حدود 7 الی 10 کیلومتر بر ساعت برای خودرو در آب فراهم میکنند.

[quote]در بخش hull[/quote]

Hull = بدنه

[quote]

شاسی این خودرو میتواند در نقش های مختلف آمبولانس ، خمپاره انداز ، پلیس ضدشورش مورد استفاده قرار گیرد.گفته میشود این نفربر برای استفاده نیروهای مسلح روسیه بعنوان جایگزین نفربر BTR-80 در نظر گرفته شده است.
[/quote]

دقیقا یکی از مهمترین مواردی که روس ها رو در این زمینه به سمت طراحی غربی سوق داد بحث محدودیت های خانوداده BTR برای تبدیل به پلتفرمی چند منظوره با کاربری گسترده بود.

پلتفرم ماژولار با قابلیت تطبیق با طیف گسترده ای از کاربری ها مزیت های زیادی دارد که روس ها هم هر چند دیرتر از غربی ها اما بالاخره این مسئله را درک کرده اند.
  • Upvote 13
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Goebbels' timestamp='1384611235' post='348462']
البته همانطور که در متن هم اشاره شده است حضور فرانسه در این طرح بیش از پیشرانه بوده و در حقیقت پلتفرم که اصلی ترین جزء است از کشور فرانسه است و مهمتر از آن[b] طراحی زرهی ماژولار [/b]خودرو نیز فرانسوی و غربی است. به نوعی میتوان گفت که فناوری زرهی (ماژولار) هم از فرانسه بوده است.
[/quote]

شرکت فرانسوی مشارکت کننده Renault trucks هست که تخصصش در زمینه ی سیستم های پیشرانه و البته بخش های انتقال قدرت مثل شاسی و ... هست. اما در جایی گفته نشده رنو طراحی زرهی ماژولار خودرو رو انجام داده

اگر منبعی در این باره هست بفرمایید
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اگر منبعی در این باره هست بفرمایید[/quote]

‍!

یعنی نیازی به منبع دارد این مسئله؟!

شما از روسیه یک خودروی رزمی پیاده نظام با طراحی زرهی ماژولار به سبک غربی معرفی کن!

کاملا مشخص است که از طراحی ماژولارغربی الگوبرداری شده و صد البته که ذکر شده است شاسی بر اساس VCBI است که خود طراحی ماژولار پیشرفته ای دارد.

چه شرکتی طراحی ماژولار زره VCBI را انجام داده است؟! این طراح از کجا آمده؟!

نیازی نیست در هر مسئله ای منبعی بیاوریم ، گاهی باید فکر را به کار انداخت و از قدرت تحلیل استفاده کرد.
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Goebbels' timestamp='1384611793' post='348465']
یعنی نیازی به منبع دارد این مسئله؟!

[b]شما از روسیه یک خودروی رزمی پیاده نظام با طراحی زرهی ماژولار به سبک غربی معرفی کن![/b]
[/quote]

به این میگن استدلال ملانصرالدینی !

خب شما هم فرض کن این اولین طراحی ماژولار نفربر روسها است ! مگه تانک ها و زره پوش های روسی با زره ماژولار ساخته نشده ؟

در ثانی شمایی که قدرت تحلیل دارید به بنده بفرمایید زمانیکه گفته شده (حداقل رسما) که از فرانسه فقط شرکت رنو تراکز در این طرح شرکت داشته که کارش صرفا در زمینه ی موتور هست ، چطور میتوان نتیجه گرفت که فرانسوی ها طراحی زره ATOM رو انجام داده اند ؟ یعنی منظور اینه که شرکت Renault trucks زره ماژولار طراحی میکنه ؟

نفربر VCBI محصول مشترک Giat و Renault trucks هست که شرکت Giat فرانسه وظیفه ی طراحی زره و بدنه رو بر عهده داشته نه Renault Trucks !
[url="http://www.armyrecognition.com/french_army_france_wheeled_armoured_vehicle_uk/vbci_nexter_systems_wheeled_armoured_infantry_fighting_vehicle_technical_data_sheet_information_uk.html"]http://www.armyrecog...rmation_uk.html[/url]
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از برادران یک سوال جانبی دارم . ایا نفر بر بی تی ار 82 ای برای جنگ های امروزی مناسب است ؟ این سوال از انجا برای من مطرح شده که اذربایجان به تازگی صد دستگاه از این نفربر ها را سفارش داده است جایی که می توانست با قیمتی بالاتر ای وی 8 یا اراما داشته باشد هر چند که خرید اینها منتفی نیست.
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به این میگن استدلال ملانصرالدینی !

خب شما هم فرض کن این اولین طراحی ماژولار نفربر روسها است ! مگه تانک ها و زره پوش های روسی با زره ماژولار ساخته نشده ؟

در ثانی شمایی که قدرت تحلیل دارید به بنده بفرمایید زمانیکه گفته شده (حداقل رسما) که از فرانسه فقط شرکت رنو تراکز در این طرح شرکت داشته که کارش صرفا در زمینه ی موتور هست ، چطور میتوان نتیجه گرفت که فرانسوی ها طراحی زره کرده اند ؟ یعنی منظور اینه که شرکت Renault trucks زره ماژولار طراحی میکنه ؟[/quote]


استدلال بنده ملانصرالدینی دوست گرامی

منتهی اسم اینکه بنده از خودروی رزمی پیاده نظام میگویم و شما از تانک را چه میشود گذاشت بر عهده دوستان!

روسیه را چه میشود که پس از چندین و چند دهه ساخت BTR با طراحی مشخص به یک باره به سمت سبکی از طراحی میرود که پایه گذارش غربی ها هستند؟!

یا مثلا در مورد خودروی حفاظت شده Kamaz Typhoon به یکباره از طرح های زرهی یکپارچه روسی به سبک طراحی غربی گرایش ایجاد میشود

البته بنده در پس موضوع مطرح شده منظوری داشتم که شما منظور بنده رو نگرفتی! بحث بر سر ساخت چندان موضوعیت ندارد و صد البته روسیه میتواند صفحات زرهی بسازد ، اما بحث بر سر مفاهیم است و طرح پایه ای!

طراحی ماژولار Atom چیزی نیست که به صورت پایه ای کار روس ها باشد بلکه یک الگوبردای است از سبک طراحی غربی دقیقا الگوبرداری است از طرح VCBI فرانسوی

بحث بر سر مفاهیمی است که روس ها تازه به آن رسیده اند

در ضمن بهتر است بگویید صنایع Renault Trucks [b]defense[/b].

حال بهتر است سری به سایت این شرکت بزنیم و بخش خدمات آن :

[url="http://www.renault-trucks-defense.com/en/programme-de-modernisation/"]http://www.renault-t...-modernisation/[/url]

The Protection !

کارش صرفا موتور است!!!!!

تذکری هم به دوستان اینکه بی دلیل منفی ندهید
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خب در بحث مفاهیم که مشکلی نیست ، چراکه تغییر مفاهیم و الگوبرداری در بین ارتش ها امری غیرطبیعی نیست. بحث بنده سر انتقال تکنولوژی بود که توسط فرانسوی ها چنین چیزی انجام نشده . البته باز هم باید دید آیا این محصول برای خود روسیه طراحی شده یا به جهت جذب مشتریان هست که طرحی متفاوت ارایه شده ؟


جناب قادر ، با توجه به تازه ساز بودن و استفاده از تکنولوژی های مدرن در BTR-82 ها از جمله دوربین های دید در شب و برجک بازطراحی شده، اینکه ارتش روسیه همین الان در حال دریافت این نفربرها هست و معیارهای بقاپذیری (Survival-ability) خوبی که در نفربرهای BTR-80 تعبیه شده. بنظرم برای نبرد امروزی خصوصا با توجه به همسایگان ترکیه گزینه ی مناسبی هست
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خب در بحث مفاهیم که مشکلی نیست ، چراکه تغییر مفاهیم و الگوبرداری در بین ارتش ها امری غیرطبیعی نیست. بحث بنده سر انتقال تکنولوژی بود که توسط فرانسوی ها چنین چیزی انجام نشده .[/quote]

البته از روسیه ای که چندین و چند دهه بر طراحی خودش اصرار داشته عجیب است که به یکباره طراحی غربی را بپذیرد!

انتقال کدام تکنولوژی؟!

بنده عرض کردم فناوری زرهی ماژولار نه فناوری زرهی! روسیه خود میتواند زره نفربرش را تولید کند منتهی اینکه این زره از اصول طراحی ماژولار یا فناوری ماژولار برخوردار باشد بحث دیگری است!

در فناوری زرهی ماژولار نیازی به انتقال تکنولوژی هم نیست چون اصول ساده ای دارد و فقط نیازمند الگو برداری و درک مفاهیم است. مفاهیمی که روس ها خیلی دیر درک کرده اند. صحبت بنده این است.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه سوال!
این لاستیک های نفربرهای رزمی ضد آتش هستن؟
یعنی در برابر بمب های آتش زا مقاوم هستند؟
اگر جواب مثبت است چرا این بلا سر نفربر آمریکایی می آید؟
http://reza2250.persiangig.com/H106.wmv.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وسط این بحث بین دو استاد مسلم زرهی، من یک سوال تقریبا بی ربط بپرسم:

حالا طراحی و ساخت یک نفربر این شکلکی مگه چه کار شاقیه که روسیه و فرانسه با کمک هم انجام بدن؟ به نظر بیشتر بحث تجاری و شروع همکاریه وگرنه این رو که با 100 درجه ماجولاریتی، ایران خودرو هم میتونه بسازه (خودروساز که نشد، شاید استعدادش تو این زمینه ها باشه)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
حالا طراحی و ساخت یک نفربر این شکلکی مگه چه کار شاقیه که روسیه و فرانسه با کمک هم انجام بدن؟ به نظر بیشتر بحث تجاری و شروع همکاریه وگرنه این رو که با 100 درجه ماجولاریتی، ایران خودرو هم میتونه بسازه (خودروساز که نشد، شاید استعدادش تو این زمینه ها باشه)[/quote]

فرانسه به جهت مصرف داخلی نیازمند Atom نیست چون پلتفرم مشابهی را در اختیار دارد و بیش تر شاید مسائل مرتبط با بازاریابی مطرح باشد

اما روسیه نیاز به پلتفرم جدیدی دارد که هم با حفظ تحرک امکان به کارگیری در کاربری های مختلف در سطحی گسترده را داشته باشد (نیازی که خانواده BTR تامین نمیکرد) در نتیجه نیاز به طراحی و ساخت مطرح میشود و روسیه میباست پلتفرمی جدید از نو طراحی کند و این یعنی از دست دادن پول و وقت!

روسیه با این کار هم به پلتفرم مورد نیاز خود میرسد و هم خودرویی در سطح خودرو های رزمی چرخ دار نوین غربی دست میابد که با حذف هزینه طراحی پایه ای همراه است و به جای این روسیه وقت و هزینه خود را بر توسعه کاربری ها و مدل های مختلف آن قرار میدهد که کاری عاقلانه است/ مشابه کاری که امریکا با استرایکر یا LAV انجام داد ، وارد کردن پلتفرمی خارجی و توسعه داخلی یا طراحی بر مبنای طرحی خارجی! یا کاری که ترک ها انجام دادند (البته در سطحی گسترده تر و با واردات تکنولوژی)

خیلی ببخشید که رک و پوست کنده میرم سر اصل مطلب : ایران خودرو همین آشغال هایی که در حال حاضر به اسم خودرو تولید میکند را تولید کند کافی است ، ساخت خودروی زرهی ماژولار پیش کش! اگر ساخت پلتفرم رزمی مناسب به همین راحتی ها بود که ما به جای رونمایی از نفربر جنگ جهانی دوم طرحی مشابه Atom ارائه میکردیم!

بحث همکاری روسیه و فرانسه در عرصه زرهی هم سر دراز دارد و با Atom آغاز نمیشود! همان موقع که تکنولوژی اپتیک زرهی فرانسه به روسیه منتقل شد همکاری شروع شده بود
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.