karkas

لیزر هوابرد بوئینگ YAL-1

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دستت درد نکنه برادر ولی اینکه همون بوئینگی هست که برای هدف قرار دادن اهداف موشکی بکار می ره! چیز خیلی کارامدی نیست و نمی تونه ماهواره ها رم هدف قرار بده خوشبختانه! icon_biggrin دستت درد نکنه برادر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این هواپیما همزمان تنها با یک موشک میتواند درگیر شود و تا زمان انهدام موشک که بستگی به مقاومت کلاهک آن در برابر اشعه لیزر دارد عملا هواپیما نظاره گر سایر موشکها خواهد بود. اما ضعف اساسی این هواپیما در رهگیری موشکهای بالستیک دوربرد و قاره پیما است. این موشکها تا ارتفاع چند صد کیلومتری ارتفاع گرفته و سپس به سوی هدف پرواز میکنند. در این ارتفاع هواپیما قادر به عمیات نیست و پرتو لیزر نیز احتمالا به علت رقیق بودن هوا دچار مشکلاتی میشود مثلا کاهش قدرت یا واگرایی. یعنی عملا امکان شلیک لیزر از ارتفاع 10 کیلومتری به سمت موشکی در ارتفاع 100 کیلومتری وجود ندارد. ولی این هواپیما برای زدن هواگردهای دشمن مانند هواپیماهای جنگی و ترابری و موشکهای کروز و بالستیک کوتاه برد کارایی زیادی دارد. بیچاره خلبان جنگنده ای که با این لیزر مورد هدف قرار میگیره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همانطور که عرض کردم این هواپیما مکمل سپر دفاع ضد موشکی است که این سپر طوری طراحی شده که با هر بار شارژ لیزرهای خودش در بردهای مختلف توانایی نابود کردن 3000 موشک شلیک شده از روسیه یا چین را دارد ولی کاملا عملیاتی نشده. ببینید که امریکا به چه ترسی از شهاب 3 رسیده که میخواهد این هواپما هر چه سریعتر عملیاتی کنه و به منطقه بفرسته که ما به این قسمت ماجرا کاری نداریم . فقط به سپر دفاع ضد موشکی اون کار داریم که اگر در این مورد به نتایج خوبی برسیم خود به خود جواب خودمونو میگیریم و به منطقه خودمون میرسیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://blog.800hightech.com/wp-content/uploads/abl-ground-check.jpg http://blog.800hightech.com/wp-content/uploads/abl-under-carridge-front.jpg http://blog.800hightech.com/wp-content/uploads/abl-coil.jpg http://blog.800hightech.com/wp-content/uploads/abl-prepared-for-take-off.jpg http://blog.800hightech.com/wp-content/uploads/abl-missile-hit.jpg http://blog.800hightech.com/wp-content/uploads/abl-in-flight.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله في الاول و الاخر با سلام ايا عملكرد چنين سلاحي در برابر ذرات معلق در محدوده خط جريان تاثير مي پذيرد؟ در خواستي هم از اقا سعيد و دوستان دارم كه در يك پست به توضيح اين رادار ليزري كه ذكر كرديد بپردازيد با تشكر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بالاخره یکی به ما بگه این لیزر رو واسه چی ساختن اگر برای زدن کلاهک بمبه پس واسه چی می خوان برفستنش توی خلیج فارس و عراق اگه برای زدن خود بدنه موشکه که باید دم هر کشوری که موشک بالستیک داشته باشه جند تا بذارن بعد موقع شروع جنگ بفرستنش توی عمق خاک دشمن . مثلا اگه چین بخواهد موشک شلیک کنه این هواپیما باید وسط خاک چین پرواز کنه(بنا به گفته دوستان) یه کم بیشتر توضیح علمی بدید تا ما هم روشن بشیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام اگر شما انگلیسی بلد نیستید من در صفحه اول توضیحاتی درباره اون دادم که خلاصه متون بالاست. البته اطلاعات کامل نیست من هم قبول دارم اونم تقصیر امریکائیهاست که بیشتر اطلاعات نمیدن فقط هرزچند گاهی میگن کار به چه صورت پیش رفته.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله في الاول و الاخر
با سلام ايا عملكرد چنين سلاحي در برابر ذرات معلق در محدوده خط جريان تاثير مي پذيرد؟
در خواستي هم از اقا سعيد و دوستان دارم كه در يك پست به توضيح اين رادار ليزري كه ذكر كرديد بپردازيد
با تشكر


تاثیرپذیری پرتوهای گسیل شده از سلاح پرتو افکن بستگی به نوع ذرات پرتوها دارد.

اگر ذرات باردار باشند تحت تاثیر میدانهای مغناطیسی و امواج باردار موجود در محیط قرار میگیرند.

که در نتیجه کارایی سلاح از بین رفته و پرتو به هدف نمیخورد.

اما اگر پرتوها بی بار باشند مثل ذرات نوترون براحتی از میدانهای مغناطیسی عبور کرده و منحرف نمیشوند.

درباره رادار لیزری هم ببینم اگه مطلبی پیدا کردم میزارم تو سایت ولی قول نمیدم چون این یک پروژه فوق سری نیروی هوایی روسیه است و اطلاعاتی ازش منتشر نشده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين آزمايش در مرکز تسليحات هوايي اين کشور در "پوينت موگو "واقع در مناطق مرکزي ايالت کاليفرنيا صورت گرفته و طي آن با استفاده از انرژي ليزري هدايت شونده توانسته موشک دور برد قاره پيمايي را هدف قرار داده و منهدم کند.
توليد سلاح مذکور را شرکت بوئينگ طي قراردادي با آژانس دفاع موشکي آمريکا به عهده داشته و شرکت هاي ديگري از جمله نورتروپ گرونمن و لاکهيد مارتين در تدارک بخش هايي از اين پروژه توليدي با آن همکاري داشته اند.
دولت آمريکا گفته که اين نخستين آزمايش انهدام يک موشک قاره پيما با استفاده از انرژي ليزري هدايت شونده ازيک سکوي هوايي است.
طبق اين گزارش , ليزر از درون يک هواپيماي جت اصلاح شده ,موشک قاره پيما را که از جزيره سن نيکولاس در کاليفرنيا پرتاب شده بود, سرنگون کرده است.
آمريکا با داشتن بزرگترين زرادخانه اتمي , هر ساله نيز ميلياردها دلار صرف توليد تسليحات کشتار جمعي مي کند و در صدر فروشندگان اين تسليحات در جهان قرار دارد.

لینک
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=959582

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این سلاح اگر ساخته بشه
کلا مشکلات زیادی تو زمینه های دفاعی برای شرقی از جمله خودمون بوجود میاد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این سلاح در واقع همون لیزر هوابرد هستش که تنها موقعی که موتور موشک بالستیک استارت میکنه میتونه موثر واقع شه به این صورت که موقع برخاستن موشک روی اون با لیزر یک سوراخ کوچک ایجاد میکنه که موقعی که به ارتفاع بالا رسید یا شیرجه اش رو شروع کرد متلاشی بشه.
وظیفه دفاع از این پرنده رو هم یک اسکادران جنگنده ( به احتمال قوی رپتور) بر عهده دارند و اگر موشک به ارتفاع معینی برسه (دقیقا یادم نیست) دیگه از دست این لیزر هوابرد هیچ کاری بر نمیاد و اینطور نیستش که توی خاک آمریکا پرواز کنه و موشک هایی که از بالا میان رو بتونه منهدم کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس اگه بخواهند با ایران مقابله کنند باید به یکی از کشورهای اطراف ایران مثل عراق بیایند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]سیستم Boeing Airborne Laser Testbed در یک آزمایش موفقیت آمیزدر ساحل غربی کالیفرنیا ، توانست یک موشک بالستیک مشابه موشک اسکاد را منهدم نماید. پروژه ساخت این سیستم از 16 سال پبش آغاز گردیده وتاکنون شش ملیارد دلار هزینه داشته است.
[/b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/fgvena15cimlcdmwqkn.jpg[/img]
ALTBاز یک هواپیمای کارگوی بویینگ 400-747 تشکیل شده است که مجهز به سیستم لیزر و یک تلسکوپ 1.5 متری است . این هواپیما قادر است با سنسورهای قدرتمندی که در آن نصب شده موشکهای بالستیک برد کوتاهی را که از سکوهای متحرک زمینی شلیک میشوند ردیابی نماید. سپس این هواپیما با فرستادن یک موج لیزر کم انرژی مختصات موشک را دنبال نموده و در نهایت با شلیک یک موج لیزری پرانرژی آن را منهدم مینماید. لازم به ذکر است که کلیه این مراحل در زمان بسیار کوتاهی صورت میگیرد به گونه ای که موشک بالستیک تنها 2 دقیقه پس از جدا شدن از سکو کاملا منهدم میگردد.
در نخستین آزمایش، این سیستم موفق شد که یک موشک بالستیک با سوخت مایع را منهدم نماید.
سال گذشته، کارفرمای پروژه ( وزارت دفاع آمریکا) تصمیم به تبدیل این پروژه از یک طرح تحقیقاتی به یک نمونه اولیه را گرفت و به دنبال آن بودجه لازم را برای ساخت نمونه دوم این سیستم که بر روی یک بویینگ 8-747 نصب میشود تخصیص داد.
تلسکوپ این سیستم که 5443 کیلوگرم وزن دارد و برای شلیک امواج لیزر از نوع Chemical Oxigen Iodine Laser به کار میرود در دماغه هواپیما نصب شده است.

http://www.flightglobal.com/articles/2010/02/12/338371/airborne-laser-shoots-down-1st-ballistic-target.html

عکسی که در سایت رویترز گذاشته شده :
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/v3g5bk2dt6mdmdgxu4oh.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/4g6vlspvbxju7ji7d2pp.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/6pw1u3mo0ypl7uupkmz5.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/f5xklg1hou25oq24ep.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این سیستم ایرادات عدیده ای داره و مطئن باشید عملیاتی نخواهد شد.

دلیل بهره برداری از اون هم در حال حاضر ایجاد جو روانی علیه ایران هست.

این سیستم باید تا 400 کیلومتری یا کمتر محل پرتاب موشک نزدیک بشه، که با توجه به متحرک بودن سکوهای موشکی ایران اولا محل دقیق اونها در هر لحظه مشخص نیست و ثانیا باید هیچ نوع پدافند موشکی و هوایی در محل وجود نداشته باشه.

رپتورها هم فعلا در خدمت دفاع از خاک اصلی آمریکا هیتند و از خدمت در بیرون آن معاف شده اند.

تولیدشون هم که فعلا متوقف شده. تا ببینیم بعد چی پیش میاد.

ضمنا سرعت اسکاد با سجیل2 یا شهاب 3 قابل مقایسه نیست.

این آمریکایی ها با اسکاد شبیه سازی کردن دلشون خوشه که سجیل رو زدن!

برد اسکاد 300 تا 500 کیلومتر و سجیل 2000 کیلومتره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.