Recommended Posts

به گزارش [color=#FF0000][b]گروه دفاع و امنیت مشرق[/b][/color]، تنها چند روز پس از رونمایی موشک صیاد-2 و نمایش خط تولید آن، هفته نامه دفاعی جینز انگلیس در مطلبی با عنوان «ایران موشک سطح به هوای میان‎برد دیگری را بیرون داد» به ارائه تحلیلی از این دستاورد دفاعی کشورمان پرداخت.

در ابتدای مطلب و در ذیل تصویری از موشک و پرتابگر آن به شاخص‎ترین خصوصیات ظاهری موشک به این صورت اشاره شد که «صیاد-2 ایران بر مبنای موشک سطح به هوای دریایی RIM-66 استاندارد (SM-1) شکل گرفته و از محفظه‎هایی مشابه پاتریوت شلیک شد».

در ادامه این گزارش که به قلم دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای هفته نامه جینز دیفنس نوشته شده با اشاره به اینکه «با اعلام شروع تولید یک موشک سطح به هوای میان‎برد دیگر به نام صیاد-2، ایران به افزایش سردرگمی پیرامون برنامه‎های دفاع هوایی خویش ادامه داده است»، تلاش شده استقلال دفاعی ایران زیر سوال برود و آمده است: « به موشک صیاد-2 برای اولین بار در آوریل 2011 (فروردین و اردیبهشت 1390) اشاره شده، زمانی که رسانه‎های ایرانی گزارش کردند این موشک، آزمایش شده و نمونه ارتقاء یافته صیاد است که خود نمونه ‎ایرانی - موشک چینی HQ-2 است و این سامانه چینی هم نمونه‎ای از سامانه روسی S-75 است».

[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/9/5/447178_351.jpg[/img][/center]

جینز دیفنس با درج نقل قولی از فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء ارتش با اشاره به اینکه امیر اسماعیلی اعلام کرده که موشک صیاد-2 با سامانه اس-200 به کار گرفته شده است، نوشته است: «در حالی که اینگونه تصور می‎شد صیاد-2 یک موشک سطح به هوای دوربرد جدید باشد، سرتیپ اسماعیلی تصریح کرد این موشک به سامانه قبلی افزوده می‎شود و نه جایگزین موشک فعلی سامانه اس-200. او در اکتبر 2013 (مهر-آبان 1392) به رسانه‎ها گفته است که ما توانستیم با تغییر ساختار و پروتکل‎های سامانه اس-200 و استفاده از موشک های صیاد-2 توانمندی‎های اس-200 را برای پوشش ارتفاعات متوسط افزایش دهیم».

دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای هفته نامه جینز در بررسی خود از پیشینه این موشک می‎نویسد: «هنگامی‎که صیاد-2 در مراسمی ‎در 9 نوامبر (18 آبان) برای اولین بار رونمایی شد مشخص گردید که این موشک از بدنه موشک سطح به هوای دریایی استاندارد استفاده می‎کند که ایران در دهه 1970 از آمریکا خریداری کرده است.»

به نوشته وی، مسئولان ایرانی قبلاً گفته بودند که در حال تولید نسخه بومی از موشک SM-1 با نام محراب هستند و نیروی دریایی ایران در 1 ژانویه 2012 (11 دی 1390) اعلام نمود که موشک محراب برای اولین بار شلیک آزمایشی خود را از شناور سریع (ناوچه) گرز به انجام رسانده است.»

مشهورترین نشریه دفاعی جهان، در زمینه بررسی پرتابگر موشک ایرانی با مقایسه آن با یک نمونه ساخت آمریکا معتقد است: «بر خلاف نمونه دریایی، صیاد-2 از محفظه‎هایی پرتاب شد که مشابه نوع مورد استفاده توسط سامانه دفاع هوایی پاتریوت یا همان MIM-104 است و در جریان رونمایی یک پرتابگر چهار فروندی مستقر روی کامیون نمایش داده شد».

نویسنده مطلب با توجه به اهمیت سامانه‎های هدفگیری و کنترل موشک بیان کرده است که «اطلاعات اندکی از سامانه هدایت صیاد-2 و برد آن منتشر شده و وزیر دفاع ایران آن را یک سامانه پدافندی ارتفاع بالا و برد متوسط توصیف و اعلام کرد این موشک با سامانه تلاش به کار گرفته می‎شود. ژنرال دهقان گفت: سامانه پدافندی تلاش برای تشخیص و رهگیری هدف‎ها برای موشک صیاد-2 طراحی و ساخته شده است. آزمایش‎های این سامانه موفق بوده و به امید خدا خط تولید آن در آینده نزدیک راه‎اندازی می‎شود".

جینز دیفنس همچون سایر نشریات غربی در ادامه گزارش خود تلاش کرده این دستاورد موشکی کشورمان را ضعیف و مبهم جلوه دهد و بر این اساس، آورده است: « تلویزیون ایران همچنین تصاویری از شلیک صیاد-2 از یک پرتابگر نشان داد که ظاهراً موفق به رهگیری یک هدف شد. تصاویر به روشنی رادارهای مرتبط را نمایش نداد اما به نظر می‎رسد یک ارتفاع‎یاب به طور گذرا دیده می‎شود که القاء کننده استفاده موشک به همراه یک سامانه قدیمی روسی یا چینی به جای یک رادار پیشرفته سه بعدی است».

با ذکر مقدمات فوق، در ادامه مطلب این هفته نامه به سامانه‎های دیگر دفاع هوایی برد متوسط ایران اشاره شده است. نویسنده در این بخش عنوان کرده است که «نمونه اولیه SM-1 برد 40 کیلومتر داشت اما صیاد-2 توان بالقوه دستیابی به برد بیشتر را دارد در صورتی که یک سامانه هدایت برای میانه مسیر داشته باشد که آن را کارامدتر از نمونه پیشین به سمت هدف هدایت کند.»

تحلیلگر این نشریه در عین حال نتوانسته اند این موفقیت نیروهای مسلح ایران را نادیده بگیرند و در ادامه نوشته خود آورده است: « این اقدام می‎تواند "تلاش" یا همان سامانه "صیاد-"2 " را به یک رقیب برای سامانه رعد تبدیل کند که در رژه نظامی 21 سپتامبر 2012 (31 شهریور 1391) به نمایش درآمد و مشابه سامانه پدافند هوایی میان‎برد روسی بوک به نظر می‎رسد که اطلاعی از بدست آوردن آن توسط ایران در دست نیست. در آن زمان اعلام شد رعد 50 کیلومتر برد دارد.»

در انتهای گزارش مشهورترین نشریه دفاعی جهان نیز به نکاتی بر مبنای تصاویر منتشر شده اشاره شده است. از جمله در ذیل تصویری که در آن پرتابگر 4 فروندی در حال شلیک موشک است، بکارگیری این پرتابگر را در آزمایش عملیاتی مورد توجه قرار داده است.

[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/9/5/447179_428.jpg[/img][/center]

این نشریه در بیان تفاوت پرتابگرهای نمایش داده شده برای موشک جدید پدافند هوایی ایران نوشته است: «این تصویر پرتابگر صیاد-2 را با دو محفظه موشک نشان می‎دهد که در تصاویر نمایش داده شده در تلویزیون ایران، در حال شلیک موشک به نظر می‎رسد. این پرتابگر ظاهراً پیش نمونه بوده زیرا به طور محسوسی متفاوت از پرتابگر نمایش داده شده در رونمایی روز 9 نوامبر به نظر می‎آید خصوصاً از این جهت که محفظه‎های پرتاب کوتاه‎تر هستند».

[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/9/5/447180_187.jpg[/img][/center]

به گزارش مشرق، هرچند دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای نشریه جینز قبلاً در مطالبی صراحتاً به دنبال زیر سؤال بردن دستاوردهای دفاعی ایران بوده و به عنوان مثال پس از رونمایی نمونه دریایی ایران-140 با استناد به دوربین زیر هواپیما و عدم خریداری مستقیم آن توسط ایران از سازنده، کل پروژه و رونمایی را دروغ دانسته بود (این ادعا مفصلا توسط مشرق بررسی و رد شد) اما در این گزارش خود نتوانسته اهمیت ساخت چنین سامانه ای را مخفی نگاه دارد.

[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/9/5/447181_142.jpg[/img][/center]
[center][b]تصویر درج شده در گزارش جینز دیفنس درباره رادار سامانه جدید ایران[/b][/center]

البته در مطلب فوق با توجه به غیر قابل انکار بودن ساختن موشک، وجود خط تولید، پرتابگرها و شلیک با ظرافت خاصی پس از اشاره به شباهت‎های صیاد-2 به استاندارد، با پرداختن به سایر پروژه‎های موشک‎های پدافند هوایی ایران، از بیان تفاوت‎های واضح ظاهری دو موشک صرف نظر شده است. نکاتی که می‎تواند اجرای فرایندهای طراحی و توسعه بومی را بر مبنای سایر سامانه‎های موجود برای رسیدن به محصول موشک صیاد-2 به اثبات برساند.

از آن جمله بیشتر بودن طول موشک صیاد-2 از RIM-66 استاندارد، مشابهت بالک‎های کنترلی موشک در انتهای بدنه با طراحی انجام شده در بالک موشک طائر-2 در سامانه رعد، تفاوت زوایای حمله و فرار بال موشک و فاصله بالک‎های کنترلی از انتهای بال در مقایسه با موشک استاندارد.

ناگفته نماند طرح موشک استاندارد، الهام‎بخش و مبنای طراحی چندین موشک پدافند هوایی در کشورهای مختلف دنیا بوده و خود آن نیز در آمریکا با بهسازی‎ها و توسعه‎های پی در پی همچنان در گونه‎های جدید و دوربرد در حال خدمت در ناوشکن‎های نیروی دریایی این کشور و هم‎پیمانان آن است.

در بخش دیگری از این گزارش، نویسنده برای ابهام آمیز دانستن بکارگیری موشک صیاد-2 در سامانه اس-200 با اشاره به تصویری که در آن رادار ارتفاع‎یابی که متعلق به سامانه روسی اس-200 است، شلیک موشک در کنار آن را عملی القاء گرایانه از سوی ایران می‎داند در حالی که در همان تصویر، آنتن های سامانه اخلالگری دیده می‎شود که همواره در کنار سامانه اس-200 ایران استفاده می‎شود و بنا بر این موشک صیاد-2 از مجموعه یک سامانه اس-200 شلیک شده و نه فقط در کنار رادار ارتفاع‎یاب آن.

[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/266473/%D8%AC%DB%8C%D9%86%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D9%86%D8%B3-%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D8%AF-2-%D8%B4%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D9%85-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA"][size=7]+[/size][/url]
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقاله اوریژینال

[url="http://www.janes.com/article/29817/iran-rolls-out-another-medium-range-sam"]http://www.janes.com/article/29817/iran-rolls-out-another-medium-range-sam[/url]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من که جینز دیفنس اونچیزی رو که دیده و اون چیزی رو که مسئولان ایرانی گزارش دادند رو بیان کرده ، اما این بنده خدایی که مقاله جینز دیفنس رو به فارسی بازتاب داده کاملا جانبدارانه و با تفسیر شخصی خودش بازتاب داده. ویرایش شده در توسط M-ATF
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url="http://www.farsnews.com/newsh.php?hoz=11"][img]http://www.farsnews.com/shares/img/PLogo.jpg[/img][/url]

با حضور جانشین فرمانده کل ارتش
[b][url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920906000314"][size=4]«عصر»؛ جدیدترین رادار آرایه‌فازی نداجا رونمایی شد[/size][/url]
[size=4]جدیدترین رادار آرایه‌فازی نیروی دریایی ارتش با نام «عصر» توسط جانشین فرمانده کل ارتش رونمایی شد.[/size][/b]
[img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/06/23/927549_PhotoA.jpg[/img]

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، جدیدترین رادار آرایه فازی برد بلند نیروی دریایی ارتش با نام «عصر» صبح امروز چهارشنبه با حضور امیر عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی رونمایی شد.

به گزارش فارس، رادار آرایه‌فازی «عصر» قابلیت نصب بر روی ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش را داشته و یک رادار استراتژیک محسوب می‌شود.

این مراسم به مناسبت گرامیداشت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش انجام شد.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] با حضور جانشین فرمانده کل ارتش و دریادار سیاری[/b]


[b] [/b]

سامانه راداری «عصر» رونمایی شد/اولین رادار سه بعدی آرایه فازی برای رهگیری همزمان 100 هدف

» سرویس: سياسي - سياست داخلي

کد خبر: 92090604287
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲

سامانه راداری «عصر» با حضور جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ با حضور امیر سرتیپ موسوی جانشین فرمانده کل ارتش و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، سامانه رادار دریایی «عصر» صبح امروز (چهارشنبه) در آستانه هفتم آذر - روز نیرویی دریایی - رونمایی شد.

را[b]دار عصر که اولین رادار سه بعدی آرایه فازی است، قادر است تا اهداف مورد نظر را تا شعاع 200 کیلومتر کشف کند.

از دیگر ویژگی‌های این رادار، قابلیت کشف و رهگیری[size=5][u] اهداف هوایی و سطحی[/u][/size]،‌ توانایی رهگیری 100 هدف به صورت همزمان، مقابله با جنگ الکترونیک و کاهش توان مصرفی است.[/b]
[url="http://isna.ir/fa/news/92090604287/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D8%B5%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1"]http://isna.ir/fa/ne...-شد-اولین-رادار[/url]


[center]
[b] [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/266628/%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AC%D8%A7"]ویژگی جدیدترین رادار نداجا[/url][/b][/center]
[indent=1]رادار «عصر» می‌تواند اهداف با سطح مقطع راداری 4 متر را در فاصله حدود 200 کیلومتری، دریافت، کشف و شناسایی کند.[/indent]
به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشنین فرمانده کل ارتش، صبح امروز در حاشیه رونمایی از جدیدترین رادار آرایه فازی نیروی دریایی با نام «عصر»، با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ویژگی‌های این دستاورد گفت: رادار عصر می تواند اهداف با سطح مقطع راداری 4 متر را در فاصله حدود 200 کیلومتری، دریافت، کشف و شناسایی کند.

وی افزود: این رادار برای مقابله با اهداف هوایی ازجمله موشک‌های کروز به کار گرفته می‌شود و می‌توان آن را در ماموریت های مختلف نداجا در شرایط مختلف استفاده کرد.
[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/266628/%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AC%D8%A7"]http://www.mashreghn...رین-رادار-نداجا[/url]



[b] [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/266634/%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C"]قابلیت دوگانه جدیدترین رادار ایرانی[/url][/b]

[center]
[b] [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/266634/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D8%B5%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA"]سیاری: رادار "عصر" در ساحل و بروی شناور قابل استفاده است[/url][/b][/center]
[indent=1]فرمانده نیروی دریایی ارتش در تشریح ویژگی‌های رادار عصر گفت: این رادار هم در سواحل قابل استفاده است و هم بر روی شناورها نصب می‌شود.[/indent]
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، امیر حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم رونمایی از رادار عصر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین توانمندی نیروی دریایی، انتخاب راه حسین(ع) است زیرا با انتخاب این راه، توانایی نیروی دریایی افزایش می‌یابد.

وی در ادامه تاکید کردکه ساخت انواع تجهیزات دریایی، در نیروی دریایی ارتش ادامه می‌یابد.

سیاری همچنین خاطرنشان کرد: شنبه در بندرعباس از مراحل ساخت ناوشکن سهند و همچنین ساخت بزرگترین آموزشی کشور رونمایی می‌شود. همچنین از ناو لاوان که بازسازی کامل شده و چندین بالگرد ضدزیردریایی که بازسازی شده رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: یکشنبه در بوشهر ناو موشک‌انداز نیزه و تبرزین و چند فروند بالگرد مین‌روب و ضدسطحی نیز به نیروی دریایی الحاق می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان اعلام کرد که در آینده یک نوع اژدر ضدزیردریایی که از بالگرد پرتاب می‌شود، رونمایی خواهد شد.
[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/266634/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D8%B5%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA"]http://www.mashreghn...ابل-استفاده-است[/url] ویرایش شده در توسط irahamidreza
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با عرض تبریک.
کسی از دوستان می تونه بگه تفاوت این رادار را با رادار ناوهای آمریکایی که مثل یک پنل به بدنه ناو چسبوندن چی هست؟ ویرایش شده در توسط aamm

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/13920906123029671_PhotoL.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/13920906123026567_PhotoL.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/13920906123023618_PhotoL.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/13920906123021965_PhotoL.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/1392090612302880_PhotoL.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/1392090612302585_PhotoL.jpg[/IMG] ویرایش شده در توسط Electro_officer
جهت انتقال تصاویر به گالری ویرایش شد.
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب تبریک عرض میکنم دستاورد مهمیست :rose: :rose: :rose:

دو تا سوال:

اول اینکه این راداری که امروز رونمایی شد روی چه ناوی نصب بود سبلان یا جماران؟

دوم جریان این اسیلوسکوپ چیه؟

[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/09/06/13920906123029671_PhotoL.jpg"]http://media.farsnew...9671_PhotoL.jpg[/url]

راستی بدسلیقه تر از روسها توی ساخت ادوات غیر ارگونومیک بدون ظرافت کاری فکر میکنم ما باشیم!

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/09/06/13920906123029671_PhotoL.jpg

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/09/06/1392090612302880_PhotoL.jpg ویرایش شده در توسط TALASH
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ظاهرا طراحی و ساختش تو تهران صورت گرفته. توی عکس مرکز دایره تهرانه و دریای خزر بالای اسکوپ رادار است
[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/09/06/13920906123026567_PhotoL.jpg"]http://media.farsnew...6567_PhotoL.jpg[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='TALASH' timestamp='1385544347' post='350215']
اول اینکه این راداری که امروز رونمایی شد روی چه ناوی نصب بود سبلان یا جماران؟

دوم جریان این اسیلوسکوپ چیه؟

[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/09/06/13920906123029671_PhotoL.jpg"]http://media.farsnew...9671_PhotoL.jpg[/url]

[/quote]
بنده هم تبریک میگم البته قبلا دیده بودیمش. :rose:
رو ولایت نصب بود دیگه...
اسکوپ یحتمل برا تست و کالیبراسیون یه قسمت رادار استفاده میشده.

[font=tahoma,geneva,sans-serif]به گزارش خبرنگار دفاعی [url="http://www.tasnimnews.com/"]خبرگزاری تسنیم[/url]، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه رادار "عصر" در جمع خبرنگاران در خصوص ویژگی‌های این رادار، گفت: رادار "عصر" قابل استفاده بر روی شناورها و بر روی سواحل است.[/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif]وی در پاسخ به این سوال که از اژدر ضد زیردریایی چه زمانی رونمایی می‌کنید؟ گفت: از این اژدر بعدا رونمایی می‌کنیم و جزئیات آن را توضیح خواهم داد.[/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif]سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی با قوت راه امام‌حسین(ع) را ادامه خواهد داد، گفت: این راه موجب افزایش توانایی نیروی دریایی می‌شود.[/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif]فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: ما ساخت انواع تجهیزات دریایی را ادامه می‌دهیم. [/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif]وی از رونمایی مراحل ساخت ناوشکن سهند و رونمایی از بزرگ‌ترین ناو آموزشی کشور خبر داد و گفت: ما یکشنبه در بوشهر از ناو موشک‌انداز نیزه و چند بالگرد مین‌روب و ضدسطحی رونمایی خواهیم کرد.[/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif]سیاری گفت: زیردریایی جدید فاتح نیز که یک جهش بزرگ در توانمندی زیرسطحی‌ها محسوب می‌‌شود در آینده نزدیک رونمایی می‌شود[/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif]به گزارش [url="http://www.tasnimnews.com/"]خبرگزاری تسنیم[/url]، مراسم رونمایی از سامانه رادار "عصر" صبح امروز با حضور امیر موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش در نیروی دریایی برگزار شد. [/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif]مشخصات عملیاتی سامانه رادار "عصر" عبارت است از:[/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][b]* اولین رادار سه‌بعدی، آرایه فازی[/b][/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][b]* قابلیت کشف اهداف تا حداقل 200 کیلومتر[/b][/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][b]* قابلیت کشف و رهگیری اهداف هوایی و سطحی[/b][/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][b]* رهگیری اهداف در 3 محور سمت، برد و ارتفاع[/b][/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][b]* توانایی رهگیری 100 هدف به صورت همزمان[/b][/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][b]* توانایی مقابله با جنگ الکترونیک[/b][/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][b]* کاهش توان مصرفی[/b][/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.tasnimnews.com/Home/Single/204212[/font]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان کسی می دونه این توپ چیه؟

[img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/09/06/13920906123021965_PhotoL.jpg[/img]

موشک آبی رنگ از نوع نور یا نصر به نظر نمیاد. شاید ماکت "ظفر" واقعی باشه. همونی که قرار بود سریع ترین موشک کروز دریایی ما باشه.
به علاوه. یه نگاه به بنر بندازین. چیز خاصی نمیبینین؟ icon_cheesygrin

[img]http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/139209061257537931622094.jpg[/img]
[img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/09/06/13920906131815202_PhotoL.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گویا ناوچه سینا رو هم تغییر دادن تو عکسهای تسنیم ماکت یک نمونه جدید دیده میشه:

http://upload7.ir/images/87864550089810658492.jpg

[quote name='Aspahbod' timestamp='1385547706' post='350229']


موشک آبی رنگ از نوع نور یا نصر به نظر نمیاد. شاید ماکت "ظفر" واقعی باشه. همونی که قرار بود سریع ترین موشک کروز دریایی ما باشه.
به علاوه. یه نگاه به بنر بندازین. چیز خاصی نمیبینین؟ icon_cheesygrin

[/quote]

جالبترینش CIWS هست
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لینک عکس های تسنیم :
http://multimedia.tasnimnews.com/Media/Gallery/204392

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.