henaselakesan

رونمایی از فاز جدید ناوشکن سهند در ۷ آذر 92

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[b] رونمایی از فاز جدید ناوشکن سهند در ۷ آذر[/b]


[color=#333333][font=Tahoma][size=3]دریادار سیاری درجمع خبرنگاران اعلام کرد[/size][/font][/color]
[color=#333333][font=Tahoma][size=3]رونمایی از فاز جدید ناوشکن سهند در ۷ آذر[/size][/font][/color]
[color=#333333][font=Tahoma][size=3]فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی فاز جدید ساخت ناوشکن بومی سهند در۷ آذر خبر داد.[/size][/font][/color]
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/10/18/13901018104817_PhotoA.jpg
[color=#333333][font=Tahoma][size=3]امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین سالگرد تشکیل دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با حضور در جمع خبرنگاران از ارتقای توان بازدارندگی نیروی دریایی ارتش و نیز توانمندی ساخت و تجهیزات و سامانههای موردنیاز خبر داد و گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش بنا بر تدبیر فرمانده معظم کل قوا آمادگی حضور در تمامی آبهای بینالمللی از جمله اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام، جنوب اقیانوس هند و حتی قطب جنوب را دارد.[/size][/font][/color]

[color=#333333][font=Tahoma][size=3]فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این حضور باید از سوی سلسله مراتب فرماندهی ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: در حوزه ساخت تجهیزات و سامانههای جدید نیز در 7 آذر یعنی روز نیروی دریایی شاهد رونمایی فاز جدید ناوشکن بومی سهند خواهیم بود تا ملت ایران بدانند در فاصله به آباندازی سازه این ناوشکن در شهریور ماه تا 7 آذر این پروژه چه پیشرفتهایی خواهد داشت.[/size][/font][/color]


[color=#333333][font=Tahoma][size=3]منبع: خبرگزاری فارس[/size][/font][/color]
[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910717000459"]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910717000459[/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی ناو موشک‌انداز «سینای ۷» در روزهای آینده خبر داد.[/size]

به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر دریادار حبیب‌‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، گفت: از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی می‌توان به [size=5]ناو موشک انداز سینای ۷ [/size]اشاره کرد که سازه اصلی و مرحله دوم ساخت آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: این ناو روز چهارشنبه ۸ آذرماه رونمایی می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین خبر داد که [size=5]همزمان فاز دوم ساخت ناوشکن سهند[/size] در بندرعباس رونمایی خواهد شد.

[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/173415/%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7%DB%8C-7-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AC%D8%A7"]http://www.mashreghnews.ir/fa/news/173415/%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7%DB%8C-7-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AC%D8%A7[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی ناو موشک‌انداز «سینای ۷» در روزهای آینده خبر داد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر دریادار حبیب‌‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، گفت: از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی می‌توان به ناو موشک انداز سینای ۷ اشاره کرد که سازه اصلی و مرحله دوم ساخت آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: این ناو روز چهارشنبه ۸ آذرماه رونمایی می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین خبر داد که همزمان فاز دوم ساخت ناوشکن سهند در بندرعباس رونمایی خواهد شد.


http://www.mashreghnews.ir/fa/news/173415/%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7%DB%8C-7-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AC%D8%A7
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]ترجمه: ناوچه موشك‌انداز سينا-7 و فريگت سهند! icon_cheesygrin [/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری که در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی انجام شد، با اشاره به عملکرد این نیرو در ایام دفاع مقدس اظهار داشت: در عملیات بزرگ مراورید که در هفتم آذرماه 59 صورت گرفت، کمر نیروی دریایی عراق شکست و این ضربه به گونه‌ای بود که نیروی دریایی رژیم بعث تا آخر جنگ کارایی خود را از دست داد.

سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش با توانایی‌های سطحی، هوایی و زمینی خود در بسیاری از عملیات‌های دفاع مقدس شرکت داشت، گفت: در خرمشهر و نیز در دفاع از آبادان محور اصلی کار بر دوش تکاوران نیروی دریایی بود و همچنین این نیرو توانست اسکله‌های نفتی مهم البکر و الامیه‌ عراق را نابود کند که این اقدامات موجب تحسین حضرت امام (ره) و بعدها مقام معظم رهبری شد.

سیاری همچنین با اشاره به اهمیت موضوع دریا خاطرنشان کرد: یک سوم مرزهای کشورمان آبی است بنابراین باید توسعه کشور بر حول محور دریا پایه تعریف شود و اگر به سمت و سوی تدابیر مقام معظم رهبری نیز نگاه کنیم، می‌بینیم که برای توسعه کشور باید از منابع خود در دریا استفاده کنیم.

وی اقتدار در کشور را مستلزم داشتن قدرت دریایی دانست و گفت: این قدرت 3 رکن نظامی، تجاری و علمی را شامل می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به استقرار این نیرو در مساحت 2 میلیون و 100 هزار کیلومتر مربع در منطقه حساس شمال اقیانوس هند گفت: در طول این مدت که 23 ناوگروه نیروی دریایی مناطقی نظیر دریای سرخ، خلیج عدن و شمال اقیانوس هند اعزام شده‌اند هزار و 500 فروند اسکورت انواع شناورها را داشتند که شامل بیش از 110 مورد درگیری شدید با دزدان دریایی بود.

سیاری در پاسخ به سؤالی در خصوص تحرکات کشورهای فرامنطقه‌ای در آب‌های جنوبی ایران اظهار داشت: تمام تحرکات ناو‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای از زمانی که وارد حیطه مسئولیتی ما در دریای عمان می‌شوند تا هنگام ورود به خلیج فارس تحت رصد لحظه‌ای ما است و تا به حال به هیچ کس اجازه نداده‌ایم به مرزهای ما نزدیک شود.

وی در خصوص انجام رزمایش نیروی دریایی ارتش که در روزهای اخیر اعلام شد، گفت: نیروی دریایی در طول سال رزمایش‌های متعددی با مقیاس‌های مختلف دارد که البته ما برای انجام هر گونه رزمایش بزرگی آماده‌ایم و قطعا رزمایش آینده ما از رزمایش دریایی ولایت 90 بزرگتر‌ خواهد بود اما مکان، زمان و چگونگی اجرای آن توسط ستاد ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح تنظیم می‌شود.

[color=#0000cd]فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص جدیدترین دستاوردهای این نیرو گفت: در 29 شهریور 91، سازه‌ اصلی ناوشکن سهند با فرمان رهبر معظم انقلاب در بند عباس به آب افتاد که در روز چهارشنبه (پس فردا) فاز دوم ساخت این ناوشکن رونمایی می‌شود.

سیاری افزود: همزمان، سازه اصلی ناو موشک‌انداز سینا 7 و مرحله دوم ساخت آن رونمایی خواهد شد[/color] و [color=#008000]همچنین شاهد الحاق دو فرونده هواناو به یگان دریایی ارتش هستیم که هواناو BH7 و SRNX (تندر) هستند.[/color]

[color=#ff0000]وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه، 2 فروند زیردریایی جدید کلاس غدیر نیز عملیاتی‌ خواهند شد، اظهار داشت: برای ارتقای مهارت کارکنان زیر دریایی، به شبیه‌ساز پیشرفته‌ای برای کلاس غدیر دست یافتیم که حاصل تلاش متخصصان وزارت دفاع و نیروی دریایی است که رونمایی خواهد شد.[/color]

فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور در آب‌های آزاد را حق جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این حضور همیشه مورد توجه کشورهای دیگر نیز قرار گرفته است.

سیاری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص اعزام ناوهواپیمابر آمریکایی استنیز به خلیج فارس که بنا بر اعلام منابع آمریکایی 4 ماه زودتر و به منظور مقابله با تهدیدات ایران به منطقه اعزام شده است گفت: آنچه مسلم است، هیچ ناو هواپیمابری حق نزدیکی به ناوگان ایران را ندارد و آنها هم بنا بر قرار دادهایی که با برخی از کشورها دارند، تنها از آب‌های آزاد استفاده می‌کنند و به همان کشورها می‌روند.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود این ناو هواپیمابر، 4 ماه زودتر به منطقه اعزام شده به دلیل نقص فنی است که ناو قبلی داشت و اخیرا از منطقه خارج شد.

سیاری اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص ایران را در راستای ایران‌هراسی دانست و گفت: این در حالی است که ما بارها اعلام کرده‌ایم توانمان هیچ تهدیدی برای کشورهای منطقه نیست و ارتقای توان ما در راستای دفاع از منافع‌مان است.

وی تصریح کرد: آنها نمی‌توانند ادعای برقراری امنیت در منطقه را داشته باشند چرا که جمهوری اسلامی ایران به تنهایی و یا با کمک کشورهای دوست و همسایه می‌تواند امنیت منطقه را برقرار کرده و هیچ احتیاجی به آنها نیست. چرا که حضور آنها در هیچ کجا از جمله عراق و افغانستان امنیت را به همراه نیاورده است.

سیاری خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه یک توان بالایی را ایجاد کردند که می‌‌توانند امنیت را به خوبی برقرار کنند.

وی در پایان از حضور ناو شکن جماران در قالب ناو گروه بیست و سوم در منطقه باب المندب خبر داد و گفت: این ناوگروه همینک در حال انجام عملیات محوله است.

[url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13910906000411"]http://farsnews.com/newstext.php?nn=13910906000411[/url]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قسمت بالای بدنه ی سهند رو توی شبکه خبر نشون داد. با جماران به مقدار خوبی تفاوت داشت.

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10104/242644_407.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10104/242643_847.jpg[/IMG]

..
عکس ها منتقل شد..نصیر
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]یادمه که مرآتی اواخر تابستون که فاز اول ناو سهند رو رونمایی میکردن توی گزارشش گفت که سهند قابلیت جابجایی 2 بالگرد رو داره[/right]

[right]اما ظاهرا که همون یه بالگرد رو هم به زور جابجا میکنه[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اما ظاهرا که همون یه بالگرد رو هم به زور جابجا میکنه[/quote]

مطمئنی؟ شما به عکس دقت کردی؟
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand01.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand02.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand03.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand04.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand05.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand06.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand07.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand08.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand09.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand10.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand11.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand12.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand13.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand14.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand15.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand16.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand17.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand18.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand19.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand20.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand21.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand22.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand23.jpg
http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand24.jpg
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا ناو های جنگی و زیر دریایی سنگین رو در فضای باز و در معرض دید ماهواره های نامحرم میسازن؟
زدن سوله و مسقف کردن کارگاه ساحلی نه هزینه زیادی میبره نه وقت زیاد.

یه سوال این سهند 2 (اون بزرگه icon_cheesygrin ) با اون موج دویی که تو شمال در حال ساخته فرق میکنه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='rh8' timestamp='1354460676' post='285777']
یه سوال این سهند 2 (اون بزرگه icon_cheesygrin ) با اون موج دویی که تو شمال در حال ساخته فرق میکنه؟
[/quote]

جماران ، ولایت و سهند جزو ناوهای کلاس موج هستند ، اما سهند نسل جدید ناوهای کلاس موج محسوب می شود چون سازه آن به طور کامل باز طراحی شده که نشانه عیان آن تفاوت ظاهری زیاد سهند با جماران و ولایت است که به دلیل استفاده از الگوی متداول جهانی ( که باعث کاهش میزان بازتاب راداری بدنه می شود ) می باشد . همچنین به نظر می آید که سازه سهند از لحاظ ابعاد از جماران و ولایت بزگ تر ( و بلطبع سنگین تر ) است .
با این تغییرات زیاد محل قرار گیری سامانه های موشکی و راداری نیز تغییر خواهد کرد .

برای پی بردن به میزان تغییرات سهند نسبت به جماران و ادامه بحث مقایسه تصویری بین این 2 مفید است :

[url="http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand03.jpg"]http://icemanir.pers...ir/Sahand03.jpg[/url]
[url="http://imv.clubos.net/img/5743cc0393b1.jpg"]http://imv.clubos.ne...743cc0393b1.jpg[/url]

[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/09/08/13910908152803887_PhotoL.jpg"]http://media.farsnew...3887_PhotoL.jpg[/url]
[url="http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/8/2/104930_832.jpg"]http://www.mashreghn.../104930_832.jpg[/url]

[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/09/08/13910908152831231_PhotoL.jpg"]http://media.farsnew...1231_PhotoL.jpg[/url]
[url="http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2010/02/516350_orig.jpg"]http://www.mehrnews....516350_orig.jpg[/url] ویرایش شده در توسط Sami1993
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Sami1993' timestamp='1354464671' post='285791']
[quote name='rh8' timestamp='1354460676' post='285777']
یه سوال این سهند 2 (اون بزرگه icon_cheesygrin ) با اون موج دویی که تو شمال در حال ساخته فرق میکنه؟
[/quote]

جماران ، ولایت و سهند جزو ناوهای کلاس موج هستند ، اما سهند نسل جدید ناوهای کلاس موج محسوب می شود چون سازه آن به طور کامل باز طراحی شده که نشانه عیان آن تفاوت ظاهری زیاد سهند با جماران و ولایت است که به دلیل استفاده از الگوی متداول جهانی ( که باعث کاهش میزان بازتاب راداری بدنه می شود ) می باشد . همچنین به نظر می آید که سازه سهند از لحاظ ابعاد از جماران و ولایت بزگ تر ( و بلطبع سنگین تر ) است .
با این تغییرات زیاد محل قرار گیری سامانه های موشکی و راداری نیز تغییر خواهد کرد .

برای پی بردن به میزان تغییرات سهند نسبت به جماران و ادامه بحث مقایسه تصویری بین این 2 مفید است :

[url="http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand03.jpg"]http://icemanir.pers...ir/Sahand03.jpg[/url]
[url="http://imv.clubos.net/img/5743cc0393b1.jpg"]http://imv.clubos.ne...743cc0393b1.jpg[/url]

[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/09/08/13910908152803887_PhotoL.jpg"]http://media.farsnew...3887_PhotoL.jpg[/url]
[url="http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/8/2/104930_832.jpg"]http://www.mashreghn.../104930_832.jpg[/url]

[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/09/08/13910908152831231_PhotoL.jpg"]http://media.farsnew...1231_PhotoL.jpg[/url]
[url="http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2010/02/516350_orig.jpg"]http://www.mehrnews....516350_orig.jpg[/url]
[/quote]
ممنون پس یکی نیستن یه سوال دیگه اون پرچم کشورها رو برای چی به ناو وصل کردن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='rh8' timestamp='1354466122' post='285794']
[quote name='Sami1993' timestamp='1354464671' post='285791']
[quote name='rh8' timestamp='1354460676' post='285777']
یه سوال این سهند 2 (اون بزرگه icon_cheesygrin ) با اون موج دویی که تو شمال در حال ساخته فرق میکنه؟
[/quote]

جماران ، ولایت و سهند جزو ناوهای کلاس موج هستند ، اما سهند نسل جدید ناوهای کلاس موج محسوب می شود چون سازه آن به طور کامل باز طراحی شده که نشانه عیان آن تفاوت ظاهری زیاد سهند با جماران و ولایت است که به دلیل استفاده از الگوی متداول جهانی ( که باعث کاهش میزان بازتاب راداری بدنه می شود ) می باشد . همچنین به نظر می آید که سازه سهند از لحاظ ابعاد از جماران و ولایت بزگ تر ( و بلطبع سنگین تر ) است .
با این تغییرات زیاد محل قرار گیری سامانه های موشکی و راداری نیز تغییر خواهد کرد .

برای پی بردن به میزان تغییرات سهند نسبت به جماران و ادامه بحث مقایسه تصویری بین این 2 مفید است :

[url="http://icemanir.persiangig.com/image/Nezami/Sahand&Ghadir/Sahand03.jpg"]http://icemanir.pers...ir/Sahand03.jpg[/url]
[url="http://imv.clubos.net/img/5743cc0393b1.jpg"]http://imv.clubos.ne...743cc0393b1.jpg[/url]

[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/09/08/13910908152803887_PhotoL.jpg"]http://media.farsnew...3887_PhotoL.jpg[/url]
[url="http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/8/2/104930_832.jpg"]http://www.mashreghn.../104930_832.jpg[/url]

[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/09/08/13910908152831231_PhotoL.jpg"]http://media.farsnew...1231_PhotoL.jpg[/url]
[url="http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2010/02/516350_orig.jpg"]http://www.mehrnews....516350_orig.jpg[/url]
[/quote]
ممنون پس یکی نیستن یه سوال دیگه اون پرچم کشورها رو برای چی به ناو وصل کردن؟
[/quote]
پرچم کشورها نسیت بلکه حروف و شماره هستند که در دریا هر حرف یا عدد یک پرچم دارد و چند حرف کنار هم کلمه را تشکیل می دهند
http://earlyradiohistory.us/1916sig1.jpg

http://earlyradiohistory.us/1916sig2.jpg

-----------------------------------
http://en.wikipedia.org/wiki/International_maritime_signal_flags

http://en.wikipedia.org/wiki/Flag_semaphore

http://earlyradiohistory.us/1916sig.htm
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید به دریادلان نیروی دریایی خسته نباشید گفت . از دیدن تصاویر سهند لذت بردم .

به نظرم نکات مثبتی که در این طراحی دیده میشه {تا اینجای کار } دوری از ایجاد سطوح عمودی پرتعداد در بخشهای مختلف بدنه است و در کنار اون طراحی تقریبا یکپارچه سطح فوقانی { البته شاید بهتر می شد اگر حفره ای در بافت میانی بدنه برای به دام اندازی امواج طراحی می شد که شاید ابعاد کلی شناور مانع شده باشد }
نکته مثبت دیگری که در طراحی سطح فوقانی دیده می شود اندکی تمایل به عقب در سطوح است .
یک نکته منفی بالای آبخور ناو است جا داشت در طراحی اون به جای طرح کلی کلاس موج برای نهان کاری شناور طراحی دوباره صورت می گرفت و در شیب دهی به اون دقت بیشتری می شد .

ابعادش به نظرم نسبت به جماران بزرگ تر شده ، امیدوارم در عین حال تعداد خدمه ناو هم کاهش پیدا کرده باشه ، دوستان به نظرتون امکان بهره بردن از پهپاد در پاشنه محتمل است ؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ssadeghs' timestamp='1354475120' post='285822']
باید به دریادلان نیروی دریایی خسته نباشید گفت . از دیدن تصاویر سهند لذت بردم .

به نظرم نکات مثبتی که در این طراحی دیده میشه {تا اینجای کار } دوری از ایجاد سطوح عمودی پرتعداد در بخشهای مختلف بدنه است و در کنار اون طراحی تقریبا یکپارچه سطح فوقانی { البته شاید بهتر می شد اگر حفره ای در بافت میانی بدنه برای به دام اندازی امواج طراحی می شد که شاید ابعاد کلی شناور مانع شده باشد }
نکته مثبت دیگری که در طراحی سطح فوقانی دیده می شود اندکی تمایل به عقب در سطوح است .
یک نکته منفی بالای آبخور ناو است جا داشت در طراحی اون به جای طرح کلی کلاس موج برای نهان کاری شناور طراحی دوباره صورت می گرفت و در شیب دهی به اون دقت بیشتری می شد .

ابعادش به نظرم نسبت به جماران بزرگ تر شده ، امیدوارم در عین حال تعداد خدمه ناو هم کاهش پیدا کرده باشه ، دوستان به نظرتون امکان بهره بردن از پهپاد در پاشنه محتمل است ؟
[/quote]

نکات خیلی زیبایی توی این تصاویر هست که چند تا رو عرض می کنم.۱-اول اینکه من فکر می کنم ورق بدنه و تکنولوژی جوش اون به بدنه رو تغییر دادن چراکه دیگه شما اون حالت شطرنجی جماران رو کمتر تو چشم می بینین البته ممکنهبه خاطر زاویه و نور عکس ها هم باشه.۲-سعی شده تمام زوایای بدنه برای کم شدن ارتعاشات راداری زاویه داره و با شکست و زاویه باشه به شکلی که کل روی شناور هر بخش چند شکست داره مثلا زیر پل فرماندهی از روی قسمت زیری تا زیر پل فرماندهی خودش با زاویه هست و همین بخش از وسط به طرفین هم زاویه ای داره همین روند در تمام بدنه اعمال شده و حتی در بخش عقب که محل قرار گیری اژدر ها هم هست باز همین شکست رو در سایه بان اژدرها اعمال کردن.امیداورای این هست که در آینده بقیه شناورهای این رده و رده های سنگین تر بیشتر درشون تغییر اعمال بشه و ماهم کم کم در زمره بروزترین کشورهای تولید کننده شناور قرار بگیریم.۳-پل فرماندهی کوچکتر شده و این می تونه به دلیل استفاده بیشتر از تکنولوژی و سیستم های خودکار باشه و در عین حال همین بخش هم زاویه دار و با شکست ساخته شده.البته من اینطور احساس کردم۴-فضای جلوی پل فرماندهی که جای توپ های ۲۰ میلی متری هست بزرگتر هست و این امکان قرار گرفتن سیتم های پدافندی دیگر هم رو میده مثل انواع دریایی شهاب ثاقب و یا پک های میثاق.۵-بخش پشت پل فرماندهی و موتور دکل هم کلا ظاهرا دستخوش تغییر شده و باید صبر کرد دید چطور میشه در آینده.احتمال تغییر فرمیشن و تعداد موشک های کروز و حتی سیستم های پدافند موشکی هوایی هم هست.ولی امیدوارم برای موشک های دفاع هوایی به جای ۴ موشک آماده به کار فکرهایی کرده باشن و تعداد اونها رو افزایش داده باشن.کلا طراحی بروزتری داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.