SUPERASSAULT

نسل آینده شناورهای سطحی قسمت چهارم (LCS-2 .. U.S.S INDIPENDENS )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

U S S INDIPENDENS (یو اس اس ایندیپندنس)
یو اس اس ایندیپندنس دومین نمونه از "شناورهای رزمی ساحلی" نیروی دریایی آمریکا است و مانند یو اس اس فریدام یک شناور آزمایشی می باشد . ایندیپندنس توسط کنسر سیوم رقیب لاکهید یعنی جنرال دینامیکز در سال 2003 برنده مناقصه این پروژه شد و احتمالا آنرا در سال 2009 تحویل خواهد داد .
در دسامبر 2006 این شرکت برنده مناقصه ساخت شناور دیگری به نام یو اساس لیبرتی (ال سی اس 4) شد .
طراحی بدنه ایندیپندنس بر اساس طرح یک تریمان پر سرعت استرالیایی انجام شده است . این شناور با طولی بالغ بر 127 متر تنها 40 خدمه اصلی دارد . بدنه ایندیپندنس می تواند به سرعت 50 گره دریایی برسد . پهلو ها و جلوی شناور زاویه دار ساخته شده اند تا سطح مقطع راداری شناور کمتر شود .
ایندیپندنس می تواند 210 تن محموله رزمی حمل کند که این ظرفیت به دو بخش تقسیم شده است . قسمتی از ظرفیت بار شناور را می توان به حمل ماجول اصلی اختصاص داد و بقیه آن را برای ماجولهای ذخیره در نظر گرفت . با این روش ایندیپندنس میتواند چندین ماموریت گوناگون را انجام دهد بدون آنکه لازم باشد در ترکیب محموله آن تغییری داد .
سکوی پرواز بزرگ ایندیپندنس همزمان می تواند پذیرای دو فروند هلی کوپتر اس اچ 60 یا یک فروند هلی کوپتر اچ 53 باشد . به علاوه ، از این سکو می توان برای پرواز انواع پهباد و روباتهای پرنده استفاده کرد . پایداری بدنه ایندیپندنی در حال حرکت به اندازه ای زیاد است که این هواگردها میتوانند نیز در دریای متلاطم نشست و یرخاست کنند . هلی کوپتر های اس اچ 60 میتوانند برای عملیات نجات ، ضد زیر دریایی ، رادار هشدار دهنده ی هوابرد و ضد سطح به کار گرفته شوند . این شناور برای حمل هواپیماهای هاریر و وی 22 طراحی نشده است اما سکوی پرواز آن به اندازه ی کافی بزرگ است که بتوان در هنگام نیاز بتواند این گونه هواپیماها را نیز در خود جای دهد .
هسته اصلی خدمه برای فرماندهی ، هدایت و دفاع شناور در نظر گرفته شده اند . به هر حال بر خلاف شناور های سنتی جنگی که تسلیحاتی ثابت دارند ماجول های تازه و بدیع در هر زمان میتوانند کنار هم قرار بگیرند تا شناور ماموریتی جدید را انجام دهد . این ماجولها ممکن است شامل موارد زیر باشند : هواگردهای سر نشین دار و بدون سرنشین ، سیستمهای تسلیحاتی ویا انواع سنسورها .
فضای داخلی و فضای بار ایندیپندنس بسیار بزرگتر از ناوشکن های معمولی است و به این شناور اجازه میدهد تا نقش یک کشتی باری سریع السیر را نیز بازی کند . مساحت این قسمت در حدود1100 متر مربه میباشد و قسمت بیشتر عرشه زیر آشیانه و سکوی پرواز را در بر میگیرد .
می توان برای حمل زره پوشهای سبک ، خودروهای نظامی و دیگر لوازم تفنگداران دریایی استفاده کرد . یک آسانسور به آشیانه اجازه دسترسی به قسمت بار را می دهد . علاوه بر آن نیز یک سکوی شیبدار در کنار شناور قرارگرفته است که برای بارگیری ملزومات به درون آن بکار می رود . اقامتگاه خدمه در زیر پل شناور قرار داشته و ظرفیت زیادی برای پذیرش افراد دارد .
ایندیپندنس دارای یک دکل است که چندین دستگاه الکتریکی به صورت مجتمع از استفاده می کنند .
در قسمت سینه شناور یک سونار مین یاب نصب شده است . یک فروند توپ 57 میلیمتری نیز در سینه شناور قرار دارد . در سمت چپو راست بدنه 3 دستگاه شلیک کننده چف و ففلرز قرار دارد ودو شلیک کننده ی فریبنده ی نولکا . نولکا نوعی راکت شناور در هواست که موشکهای ضد کشتی را به خود جذب می کند . در پاشنه شناور دو شلیک کننده ی فریبنده ی اژدر نصب شده اند . این فریبنده ها ساخت یک شرکت بریتانیایی می باشند . علاوه بر اینها میتوان هنگام نیاز از سونارها و فریبندههایی که در پشت شناور یدک کشیده میشوند نیز استفاده کرد .
یک شلیک کننده ی 21 لول موشک نیز در بالای آشیانه قرار دارد که وظیفه ی آن دفاع در برابر موشک ها ، هواپیماها ، قایقها ، و کشتی ها در فاصله ی کوتاه است .
مشخصات
یو اس اس ایندیپندنس ( ال سی اس 2)
تاریخ سفارش 14 اکتبر 2005
تاریخ شروع پروژه 19 ژانویه 2006
تاریخ به آب انداختن در دست ساخت (احتمالا 2007)
تاریخ به خدمت گرفتن برنامه ریزی شده برای جولای 2009
وزن رزمی 2784 تن
طول 4/127 متر
عرض 6/31 متر
آبخور 5/4 متر
پیشرانه دو عدد موتور جت - 2 عدد موتور دیزل -4 عدد
جت آبی -4 ژنراتور دیزل
حداکثر سرعت 47 گره دریایی – ( 87 کیلومتر / ساعت )
برد 4500 مایل دریایی
زمان پایداری 21 روز
خدمه 40 نفر خدمه اصلی – 35 نفر خدمه ماجول های عملیاتی
تسلیحات ثابت 1 قبضه توپ 57 میلیمتری بوفورس
4 قبضه مسلسل کالیبر 50
3 دستگاه پخش کننده چف
سونار کشف مین
2 پرتاب کننده ی موشکهای گمراه کننده نولکا
پرتاب کننده ی 21 تایی موشک سطح به هوا
تسلیحات ماجولار 2 پرتاب کننده 32 تایی عمودی موشک
2 پرتاب کننده ی 4 تایی مو شک هارپون
2 قب ضه مسلسل 20 میلیمتری فالانکس
3 قبضه اژدر افکن
رادار فازی
سونار
قایق قایقهای سریع السیر
هلی کوپتر 2 فروند هلی کوپتر اس اچ 60 شاهین دریا
قابلیت حمل روبات پرنده





تصویرتصویرتصویر
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطالب خوبی بود! ولی خوشبختانه خیلی آسیب پذیره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif](USS Independence (LCS-2 دومین نمونه از شناور های رزمی ساحلی(LCS که کوتاه شده littoral combat ship میباشد) نیروی دریایی آمریکا و اولین شناور از کلاس Independence همچون (USS Freedom (LCS-1 از کلاس Freedom است.کشتی های LCS نوع جدیدی از خانواده شناور های سطحی در نیروی دریایی آمریکا به شمار می‌ رود که نمونه‌ای از نسل آینده شناورهای سطحی رزمی آمریکا تحت عنوان DDX است که دارای قابلیت مانور بسیار بالا و ساختاری شبکه‌ای مرکب است.[/font][/size]

[url="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cd/USS_Independence_LCS-2_at_pierce_%28cropped%29.jpg/300px-USS_Independence_LCS-2_at_pierce_%28cropped%29.jpg"]http://upload.wikime...e_(cropped).jpg[/url]
[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif]در ماه مه سال 2004 میلادی،وزارت دفاع آمریکا و نیروی دریایی این کشور اعلام کردند که دو تیم جداگانه از دو کمپانی بزرگ General Dynamics و Lockheed Martin برای طراحی و ساخت نخستین نمونه از اولین نسل از شناورهای LCS انتخاب شده‌اند.

شناور رادارگریز (USS Independence (LCS-2 که در سال 2012 واردخدمت شد توسط کنسرسیومی به رهبر General Dynamics آمریکا در رقابت با کمپانی Lockheed Martin آمریکا طراحی و به دست کمپانی آمریکایی Austal USA ساخته شده است.این کنسرسیوم در سال 2003 یکی از برندگان مناقصه این پروژه شد و شناور LCS-2 را در سال 2009 تحویل داد.این شناور ها در رقابت با شناور های رزمی ساحلی کلاس Freedom ساخت کمپانی Lockheed Martin همچون (USS Freedom (LCS-1 که در سال 2008 وارد خدمت شد میباشند.Lockheed Martin در سال 2008،ساخت سومین شناور از سری شناور های رزمی ساحلی،LCS،با نام (USS Fort Worth (LCS-3 از کلاس Freedom و General Dynamics نیز در همکاری با کمپانی Bath Iron Works آمریکا در می 2009 قرارداد دیگری برای ساخت چهارمین شناور رزمی ساحلی با نام (USS Coronado (LCS-4 از کلاس Independence را نیز بست.تعداد نهایی شناور های LCS بین 56 تا بیش از 60 فروند خواهد بود.[/font][/size]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][url="http://war-military.persiangig.com/image/USS%20INDIPENDENS/4.jpg"]http://war-military....DIPENDENS/4.jpg[/url]

شناور بیصدا LCS-2 سرعت و مانوپذیری بالایی دارد و میتوانند در آب های بسیار کم عمق نیز با سرعت و چابکی حرکت کند.

بدنه سه بخشی شناور رادارگریز (USS Independence (LCS-2 بر اساس قایق های بادبانی پر سرعت ساخته شده است و بسیار مستحکم میباشند و کاملا محکم به یکدیگر وصل شده اند.LCS-2 با درازای 127.4 متر،تنها 40 خدمه اصلی دارد که 8 نفر افسر و 32 تن دیگر سرباز هستند.علاوه بر این تعداد خدمه عملیاتی نیز 35 نفر است.بدنه LCS-2 به گونه ساخته شده است که به کمک موتور های پر قدرتش می تواند به سرعتی بیش از 81 کیلومتر بر ساعت برسد.مواد سازنده و طراحی بدنه به ویژه در پهلو ها و جلوی شناور زاویه دار ساخته شده اند تا سطح مقطع راداری(RCS) شناور کمتر و رادارگریزی بیشتر شود.بلندای این شناور 31.6 متر و آبخور آن نیز 4.27 متر است.

این شناور دارای دو موتور دیزلی 20V از سری 8000 ساخت کمپانی آلمانی MTU Friedrichshafen،دو توربین گازی LM2500 ساخت General Electric آمریکا،دو شفت سبک وزن چند بخشی فیبر کربنی انتقال نیروی محرکه American VULKAN،چهار موتور جت آبی ساخت Wärtsilä فنلاند،یک موتور پروانه ای قابل جمع شدن و چهار ژنراتور دیزلی است.

LCS-2 می تواند تا 230 تن محموله رزمی حمل کند که این ظرفیت به دو بخش تقسیم شده است.قسمتی از ظرفیت بار شناور را می توان به حمل ماژول اصلی اختصاص داد و بقیه آن را برای ماژول های ذخیره در نظر گرفت.با این روش LCS-2 میتواند چندین ماموریت گوناگون را انجام دهد، بدون آنکه لازم باشد در ترکیب محموله آن تغییری داد .

سکوی پرواز بزرگ 1030 مترمربعی LCS-2 همزمان می تواند پذیرای دو فروند هلیکوپتر MH-60R/S Seahawk یا یک فروند هلیکوپتر MH-53E Sea Dragon باشد.به علاوه،از این سکو می توان برای پرواز انواع پهپاد همچون MQ-8 Fire Scout و ربات های پرنده استفاده کرد.به طور معمول نیز دو فروند MH-60R/S Seahawk و یک فروند MQ-8 Fire Scout همراه این شناور میباشند.پایداری بدنه LCS-2 در حال حرکت به اندازه ای زیاد است که این هواگردها میتوانند در دریای نا آرام و متلاطم،نشست و برخاست کنند.هلیکوپتر های Seahawk میتوانند برای عملیات نجات،ضد زیردریایی،رادار هشدار دهنده ی هوابرد و ضد سطح و عملیات های دیگری همچون پاکسازی از مین به کار گرفته شوند.این شناور برای حمل هواپیماهای عمود پرواز همچون F-35B lightning II و یا V-22 Osprey طراحی نشده است،اما سکوی پرواز آن به اندازه ی کافی بزرگ است که بتوان در هنگام نیاز این گونه هواپیماها را نیز در خود جای دهد و آنها را جا به جا کند یا این هواپیما ها بر روی سکوی پرواز آن نشست و برخاست کنند.این شناور همچنین دارای چند قایق تندرو 12 متری نیز میباشد.

هسته اصلی خدمه برای فرماندهی،هدایت و دفاع شناور در نظر گرفته شده اند.به هر حال بر خلاف شناور های سنتی جنگی که جنگ افزار های ثابت دارند،ماژول های تازه و جدید در هر زمان میتوانند کنار هم قرار بگیرند تا شناور ماموریتی جدید را انجام دهد.این ماژولها ممکن است شامل هواگردهای سر نشین دار و بدون سرنشین،سیستم های جنگ افزاری و یا سنسورهای گوناگون و... باشند.[/font][/size]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][url="http://war-military.persiangig.com/image/USS%20INDIPENDENS/6.jpg"]http://war-military....DIPENDENS/6.jpg[/url][/font][/size]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif]فضای داخلی و فضای بار LCS-2 بسیار بزرگتر از ناوشکن های معمولی است و به این شناور اجازه میدهد تا نقش یک کشتی باری پر سرعت را نیز اجرا کند.مساحت این قسمت بیش از 1100 متر مربع(یک هکتار) میباشد و قسمت بیشتر عرشه زیر آشیانه و سکوی پرواز را در بر میگیرد.

از این شناور میتوان می توان برای حمل انواع زره پوش،خودروهای نظامی و دیگر لوازم مورد نیاز پیاده نظام استفاده کرد.یک آسانسور به آشیانه اجازه دسترسی به قسمت بار را می دهد.علاوه بر آن نیز یک سکوی شیبدار در کنار شناور قرارگرفته است که برای بارگیری بار های مهم به درون آن بکار می رود.خوابگاه خدمه در زیر پل شناور قرار داشته و ظرفیت زیادی برای پذیرش افراد دارد.LCS-2 دارای یک دکل است که چندین دستگاه الکتریکی به صورت یکی شده از سیستم ارتباطی Link16ـ Link1ـ CEC استفاده می کنند.

رادار این شناور یک رادار سه بعدی دریایی Sea GIRAFFE ساخت کمپانی SAAB سوئد که یک رادار باند G/H و برای شناسایی هوایی و سطحی میباشد است.این شناور همچنین دارای یک سیستم اقدام های پشتیبانی الکترونیک میدان نبرد ES-3601 ساخت کمپانی ITT Corporation آمریکا میباشد.این شناور دارای سیستم شکار مین کنترل از راه دور AN/WD-1 و یک مجموعه دستگاه سونار ردیابی مین AN/AQS-20A که همچون یک ازدر است و در آب قرار میگیرد نیز است.

سنسور الکترو اوپتیکال AN/KAX-2 به همراه سیستم دیده بانی جلونگرفروسرخ،FLIR،و یک نمایشگر تلویزیونی این شناور بر روی پل فرماندهی قرار داده شده و سیستم یکپارچه اداره نبرد نیز ساخت Northrop Grumman آمریکا و سیستم کنترل خودکار کشتی نیز ساخت BAE Systems است.همچنین یک سیتم رادار مسیریابی Sperry Marine در پل فرماندهی قرار داده شده است.

در قسمت سینه شناور یک سونار مین یاب و یک سونار برای پویش زیر آب نصب شده است.یک توپ 57 میلیمتری Mk 110 ساخت کمپانی BAE Systems نیز در سینه شناور قرار دارد.در هر سمت بدنه 3 دستگاه پرتاب کننده Chaff و گمراه کننده های فروسرخ Mark 36 SRBOC ساخت BAE Systems قرار دارد(درکل 6).هر پرتاب کننده دارای 3 لوله با زاویه 45 درجه و 3 لوله با زاویه 60 درجه میباشد.دو شلیک کننده راکت Nulka در هوا که فریبنده موشک ضد کشتی است و موشکهای ضد کشتی را به خود جذب می کند نیز در این شناور وجود دارد که ساخت BAE Systems میباشند.در پاشنه شناور دو شلیک کننده ی فریبنده اژدر نصب ساخت BAE Systems شده اند.علاوه بر اینها میتوان هنگام نیاز از سونارها و فریبنده هایی که در پشت شناور یدک کشیده میشوند نیز استفاده کرد.

این شناور دارای یک سیستم موشکی RIM-116 RAM ساخت کمپانی Raytheon آمریکا که دارای 21 موشک سطح به هوا برای دفاع از شناور و یا شناور های همراه در برابر موشک های کروز ضد کشتی،هواپیماها،هلیکوپتر ها،قایق ها و کشتی های دشمن در فاصله کوتاه است. این پرتاب کننده در بالای آشیانه قرار دارد.

پرتاب کننده موشک زمین به زمین AGM-176 Griffin همسان شده با این شناور،چهار تیربار سنگین 12.7 میلیمتری XM312 یا M2 Browning که دو تیربار در عقب و دوتیربار در جلوی شناور قرار دارند،دو توپ سنگین 30 میلیمتری Mk44 Bushmaster II که همگی ساخت آمریکا میباشند نیز از دیگر جنگ افزار های این شناور میبانشد.

این شناور دارای دو سیستم CIWS به نام Phalanx نیز میباشد.این سیستم ها که دارای یک توپ 20 میلیمتری گتلینگ 6 لول M61 Vulcan است،دفاع نهایی از شناور در برابر موشک‌های ضدکشتی و یا سایر جنگ افزار های هدایت‌ شونده‌ی دشمن می‌باشد که از لایه‌های دفاعی اولیه عبور کرده‌اند.علاوه بر این از این توپ می توان جهت هدف‌ قراردادن هواپیما ها،کشتی‌ ها،شناورهای کوچک،هدف های ساحلی و یا مین‌ های شناور استفاده‌ کرد.

این شناور همچنین میتواند جنگ افزار های دیگر،بسته به نوع ماموریت نیز حمل کند.همچون 3 پرتاب کننده اژدر برای ماموریت های ضد زیردریایی.دو پرتاب کننده 32 تایی موشک کروز،دو پرتاب کننده 4 لوله موشک های ضد کشتی RGM-84 Harpoon نیز از دیگر جنگ افزار های مورد استفاده این شناور میباشند.

این شناور ماموریت های گوناگونی همچون مین گذاری و جمع آوری و پاکسازی مین های دریایی(جنگ های نا متقارن) و همچنین استفاده از سیستم مین روبی هوابر با استفاده از هلیکوپتر،جنگ در برابر قایق های کوچک نزدیک خطوط ساحلی،قایق‌ های تندرو،جنگ های ساحلی،اسکورت کشتی های دیگر،همراهی ناو های جنگی بزرگ و ناو های هواپیما بر،گارد ساحلی،ماموریت بر ضد زیردریایی و... نیز از ماموریت های این شناور است.بنا به گفته تحلیلگران احتمالا این شناور های جنگی جایگزین 30 ناوچه جنگی تند رو و 14 کشتی مین جمع کن شود.[/font][/size]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][url="http://war-military.persiangig.com/image/USS%20INDIPENDENS/0.jpg"]http://war-military....DIPENDENS/0.jpg[/url][/font][/size]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][url="http://war-military.persiangig.com/image/USS%20INDIPENDENS/5.jpg"]http://war-military....DIPENDENS/5.jpg[/url][/font][/size]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][url="http://war-military.persiangig.com/image/USS%20INDIPENDENS/7.jpg"]http://war-military....DIPENDENS/7.jpg[/url][/font][/size]


[quote] Name: USS [i]Independence[/i] Awarded: 14 October 2005[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-NVR-1"][1][/url][/sup] Builder: [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Austal_USA"]Austal USA[/url][sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-NVR-1"][1][/url][/sup] Laid down: 19 January 2006[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-NVR-1"][1][/url][/sup] Launched: 26 April 2008[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-NVR-1"][1][/url][/sup] Christened: 4 October 2008 Commissioned: 16 January 2010[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-Reuters1-16-2"][2][/url][/sup] Homeport: [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Naval_Base_San_Diego"]San Diego[/url][sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-NVR-1"][1][/url][/sup] Status: In active service, as of 2012 Badge: [url="http://en.wikipedia.org/wiki/File:USS_Independence_LCS2_COA.png"][img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/30/USS_Independence_LCS2_COA.png/150px-USS_Independence_LCS2_COA.png[/img][/url] General characteristics Class & type: [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Independence_class_littoral_combat_ship"][i]Independence[/i]-class[/url] [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Littoral_combat_ship"]littoral combat ship[/url] Displacement: 2,307 metric tons light, 3,104 metric tons full, 797 metric tons deadweight[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-NVR-1"][1][/url][/sup] Length: 127.4 m (418 ft)[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-NVR-1"][1][/url][/sup] Beam: 31.6 m (104 ft)[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-NVR-1"][1][/url][/sup] Draft: 14 ft (4.27 m)[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-NVR-1"][1][/url][/sup] Propulsion: 2× [url="http://en.wikipedia.org/wiki/MTU_Friedrichshafen"]MTU Friedrichshafen[/url] 20V 8000 Series diesel engines, 2× [url="http://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric"]General Electric[/url] [url="http://en.wikipedia.org/wiki/LM2500"]LM2500[/url] [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_turbine"]gas turbines[/url],[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-3"][3][/url][/sup] 2× American VULKAN light weight multiple-section carbon fiber propulsion shaftlines, 4× [url="http://en.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rtsil%C3%A4"]Wärtsilä[/url][url="http://en.wikipedia.org/wiki/Pump-jet"]waterjets[/url],[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-4"][4][/url][/sup] retractable bow-mounted[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Azimuth_thruster"]azimuth thruster[/url], 4× diesel generators Speed: 44 knots (51 mph; 81 km/h)[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-5"][5][/url][/sup] Range: 4,300 [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Nautical_mile"]nm[/url] at 18 knots[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-6"][6][/url][/sup] Capacity: 210 t (210 long tons; 230 short tons) Complement: 40 core crew (8 officers, 32 enlisted) plus up to 35 mission crew Sensors and
processing systems: [list]
[*][url="http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_AB"]SAAB[/url] [url="http://en.wikipedia.org/wiki/GIRAFFE_Radar"]Sea GIRAFFE[/url] 3D air and surface search radar[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-Navtech-7"][7][/url][/sup]

[*][url="http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Sperry_Marine&action=edit&redlink=1"]Sperry Marine[/url] BridgeMaster E navigational radar

[*]AN/KAX-2 electro-optical sensor with TV and [url="http://en.wikipedia.org/wiki/FLIR"]FLIR[/url]

[*][url="http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_Grumman"]Northrop Grumman[/url] ICMS (Integrated Combat Management System)[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-Navtech-7"][7][/url][/sup]
[/list]
Electronic warfare
& decoys: [list]
[*][url="http://en.wikipedia.org/wiki/ITT_Corporation"]ITT Corporation[/url] ES-3601 [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_Support_Measures"]ESM[/url]system[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-Navtech-7"][7][/url][/sup]

[*]4× [url="http://en.wikipedia.org/wiki/SRBOC"]SRBOC[/url] decoy launchers for[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Chaff_(radar_countermeasure)"]chaff[/url] and [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Infrared"]infrared[/url] decoys[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-Navtech-7"][7][/url][/sup]

[*][url="http://en.wikipedia.org/wiki/BAE_Systems_Land_and_Armaments"]BAE Systems[/url] [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Nulka"]NULKA[/url] active radar decoy system[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-Navtech-7"][7][/url][/sup]
[/list]
Armament: [list]
[*]1× [url="http://en.wikipedia.org/wiki/AGM-175_Griffin"]AGM-175 Griffin[/url][sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-8"][8][/url][/sup] (Modified to function on a ship)

[*]1× [url="http://en.wikipedia.org/wiki/BAE_Systems_Land_and_Armaments"]BAE Systems[/url] [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Mk_110_57_mm_gun"]Mk 110 57 mm gun[/url][sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-9"][9][/url][/sup]

[*]4× .50-cal guns (2 aft, 2 forward)

[*]2× [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Mk44_Bushmaster_II"]Mk44 Bushmaster II[/url] 30mm[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Chain_gun"]chain guns[/url]

[*]1× [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Raytheon"]Raytheon[/url] [url="http://en.wikipedia.org/wiki/SeaRAM"]SeaRAM[/url] [url="http://en.wikipedia.org/wiki/CIWS"]CIWS[/url][sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Independence_(LCS-2)#cite_note-Navtech-7"][7][/url][/sup]

[*]Other weapons as part of mission modules
[/list]
Aircraft carried: [list]
[*]2× [url="http://en.wikipedia.org/wiki/SH-60_Seahawk"]MH-60R/S Seahawk[/url]

[*][url="http://en.wikipedia.org/wiki/MQ-8_Fire_Scout"]MQ-8 Fire Scout[/url]
[/list]
[/quote]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif]منابع[/font][/size]


[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][url="http://en.wikipedia....endence_(LCS-2"]http://en.wikipedia....endence_(LCS-2[/url])[/font][/size] ویرایش شده در توسط worior
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر منتقل شد به بخش شناورهای دریایی.
نمیدونم چرا فکر میکردم تکراریه و قبلا در موردش بحث کردیم...! ولی هرچی گشتم بحثش رو پیدا نکردم. :mrgreen:
من یه پوشه ویژه این شناور تو هاردم دارم پر عکس و فیلم و پی‌دی‌اف... لکن حجمی برام نمونده که آپلودشون کنم متاسفانه. گفته میشه این شناور ویژه خلیج فارس ساخته شده. بدنه و پیشران مناسب آب‌های کم عمقه. ضمنا رو این ناو خبری از فالانکس نیست و سیستم موشکی سی‌رم رو ترجیح دادند که نکته‌ی جالبی است. یواش یواش دارند دفاع توپخانه‌ای رو کنار میزارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][quote][/font][/size]
[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][color=#000000][right][background=rgb(248, 248, 255)]این شناور دارای دو موتور دیزلی 20V از سری 8000 ساخت کمپانی آلمانی MTU Friedrichshafen،دو توربین گازی LM2500 ساخت General Electric آمریکا،دو شفت سبک وزن چند بخشی فیبر کربنی انتقال نیروی محرکه American VULKAN،چهار موتور جت آبی ساخت Wärtsilä فنلاند،یک موتور پروانه ای قابل جمع شدن و چهار ژنراتور دیزلی است.[/background][/right][/color][/font][/size]
[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][/quote][/font][/size]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif]کسی میدونه چرا این این همه موتور داره ؟ اصلا شناور های امروزی به طور معمول چند موتور دارن ؟[/font][/size]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][quote][/font][/size]
[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][color=#000000][right][background=rgb(248, 248, 255)]این شناور دارای دو سیستم CIWS به نام Phalanx نیز میباشد.این سیستم ها که دارای یک توپ 20 میلیمتری گتلینگ 6 لول M61 Vulcan است،دفاع نهایی از شناور در برابر موشک‌های ضدکشتی و یا سایر جنگ افزار های هدایت‌ شونده‌ی دشمن می‌باشد که از لایه‌های دفاعی اولیه عبور کرده‌اند.علاوه بر این از این توپ می توان جهت هدف‌ قراردادن هواپیما ها،کشتی‌ ها،شناورهای کوچک،هدف های ساحلی و یا مین‌ های شناور استفاده‌ کرد.[/background][/right][/color][/font][/size]
[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][/quote][/font][/size]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif]فکر کنم فلانکس داره ها ؟![/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='arash666' timestamp='1374843623' post='324160']
[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][quote][/font][/size]
[right][background=rgb(248, 248, 255)]این شناور دارای دو موتور دیزلی 20V از سری 8000 ساخت کمپانی آلمانی MTU Friedrichshafen،دو توربین گازی LM2500 ساخت General Electric آمریکا،دو شفت سبک وزن چند بخشی فیبر کربنی انتقال نیروی محرکه American VULKAN،چهار موتور جت آبی ساخت Wärtsilä فنلاند،یک موتور پروانه ای قابل جمع شدن و چهار ژنراتور دیزلی است.[/background][/right]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][/quote][/font][/size]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif]کسی میدونه چرا این این همه موتور داره ؟ اصلا شناور های امروزی به طور معمول چند موتور دارن ؟[/font][/size]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][quote][/font][/size]
[right][size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][color=#000000][background=rgb(248, 248, 255)]این شناور دارای دو سیستم CIWS به نام Phalanx نیز میباشد.این سیستم ها که دارای یک توپ 20 میلیمتری گتلینگ 6 لول M61 Vulcan است،دفاع نهایی از شناور در برابر موشک‌های ضدکشتی و یا سایر جنگ افزار های هدایت‌ شونده‌ی دشمن می‌باشد که از لایه‌های دفاعی اولیه عبور کرده‌اند.علاوه بر این از این توپ می توان جهت هدف‌ قراردادن هواپیما ها،کشتی‌ ها،شناورهای کوچک،هدف های ساحلی و یا مین‌ های شناور استفاده‌ کرد.[/background][/color][/font][/size][/right]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][/quote][/font][/size]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif]فکر کنم فلانکس داره ها ؟![/font][/size]
[/quote]

نکته اول اینکه تو کشتی‌ها معمولا همه چی رو جفت قرار میدن تا در صورت بروز مشکل برای یه سیستم تو دریا بتونن با یکی دیگه یه خاکی به سر کنن.
نکته دوم موتور جت آبی منظورش واتر جت هست که متصل هست به موتورهای اصلی. واتر جت موتور محسوب نمیشه کار پروانه رو انجام میده.
نکته سوم پیکربندی پیشران این شناور کداگ هست هر چهار موتور متصل به دو شفت سیستم پیشران هستند که این جهت سوییچ بین حالت پرسرعت و گشت دریایی است. این توضیح تو تاپیکش:
[quote]کلمه‌ی [color=brown]CODAG[/color] مخفف عبارت [color=brown]Combined diesel and gas [/color]است. از این گونه پیشران در شناورهایی استفاده می‌شود که شناور می‌بایست در مدت زمان کمی از سرعت گشتی به حداکثر سرعت خود برسد که این نوع پیشران در شناورهای رزمی همچون ناوهای محافظ و یا ناوچه‌های مدرن کاربرد دارد.
در این نوع پیشران از موتورهای دیزلی جهت گشت‌های با سرعت پایین و یک توربین گازی جهت رسیدن به سرعت بالا استفاده می‌شود. در اکثر موارد تفاوت توان کارکرد موتورهای دیزلی به تنهایی با کارکرد موتورهای دیزلی و توربین بسیار زیاد است. بنابراین طراحی جعبه دنده نیاز به فن‌آوری بالایی دارد. تفاوت CODAG با CODOG در این است که در CODAG سیستم قادر است دو موتور دیزلی را همزمان با توربین گازی به کار بگیرد.
[/quote]
اینم تاپیکش: http://www.military.ir/forums/topic/8070-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%A8%DB%8C/

فالانکس نداره فقط یه سی‌رم داره که بر مبنای همون فالانکس ساخته شده و جای توپ موشک استفاده کرند. حجم ندارم وگرنه توضیحات رو حتما با عکس همراه میکردم.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باتشکر از استارتر
میگم الکترو جان....اطلاعات خاصی از نظر خود نیرودریایی آمریکا در مورد این شناور داری؟
میخوام بدونم که خود نیروی دریایی آمریکا چه آینده ای رو برای این شناور درنظر گرفته!
آیا این شناور قراره جای تک بدنه ها بگیره؟ یا اینکه در نقش مکمل واحدهای دیگه! و اینکه آیا واقعا این شناور کاربردی هست؟ یا اینکه فقط برای اثبات تکلونوژی ساخته شده؟
hee_hee چقدر سوال پرسیدم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
32 موشک کروز یکم زیاد نیست برای شناور با این حجم و وزن ؟ ویرایش شده در توسط Lord-Soldier

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='rpg7' timestamp='1374845654' post='324170']
باتشکر از استارتر
میگم الکترو جان....اطلاعات خاصی از نظر خود نیرودریایی آمریکا در مورد این شناور داری؟
میخوام بدونم که خود نیروی دریایی آمریکا چه آینده ای رو برای این شناور درنظر گرفته!
آیا این شناور قراره جای تک بدنه ها بگیره؟ یا اینکه در نقش مکمل واحدهای دیگه! و اینکه آیا واقعا این شناور کاربردی هست؟ یا اینکه فقط برای اثبات تکلونوژی ساخته شده؟
hee_hee چقدر سوال پرسیدم
[/quote]
تو این شناور سعی شده از اوج تکنولوژی دنیا استفاده بشه.
مطابق توضیحات افسر پروژه این شناور قرار هست این امکانات رو برای آمریکایی ها فراهم کنه:
1- بهبود توان انجام عملیات در آب‌های ساحلی و کم عمق با مانور‍پذیری و سرعت بالا
2- پوشش دادن شکاف‌های خطرناک در برابر مین، شناورهای تندرو و زیردریایی‌های دیزلی
3- ارائه یه طرح در حد امکان ماژولار به نیروی دریایی و به حداقل رساندن نیاز به نیروی انسانی از طریق بکارگیری تجهیزات خودکار و بی‌سرنشین
4- ارائه LCS به عنوان شناوری چندکاره . انعطاف پذیر با قابلیت شبکه شدن با سایر شناورها در میدان نبرد

ارائه یک پلتفرم جدید دریایی هم یه نکته دیگست. در واقع در یک کلام منظور طراحی شناوری است با حداکثر توان شرکت در نبردهای نامتقارن.

[quote name='Lord-Soldier' timestamp='1374846880' post='324179']
طبق این تاپیک که دوتا فالانکس داره!؟

اما 32 موشک کروز یکم زیاد نیست برای شناور با این حجم و وزن ؟
[/quote]
نخیر فالانکس نداره.تا جایی که من تصاویر و منابع رو میبینم کاملا اشتباه نوشتند. موشک ها دارای لانچر شلیک عمودی هستند و مشکلی از این لحاظ وجود نداره. البته من هرچی نگاه میکنم جایگاه شلیک موشک‌ها رو هم نمیبینم این مورد برای آینده هست. قراره سیستم AGM-176 Griffin رو استفاده کنند. موشک کروز هم نداره نمیدونم از کجا این اطلاعات رو آوردند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دو طرح از این شناور وجود داشت!
در طرح اول 2 تا فالانکس در بالای هنگر قرار داده میشه
طرح دوم یک سامانه سی رم در بالا قرار داده میشه و 2تا توپ 30 م م هم اطراف شناور پوشش میده
طرح دوم پذیرفته شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/vlcsnap-88771.png[/img]

شناور بیصدا LCS-2 سرعت و مانوپذیری بالایی دارد و میتوانند در آب های بسیار کم عمق نیز با سرعت و چابکی حرکت کند.بدنه سه بخشی شناور رادارگریز (USS Independence (LCS-2 بر اساس قایق های بادبانی پر سرعت ساخته شده است و بسیار مستحکم میباشند و کاملا محکم به یکدیگر وصل شده اند.این شناور دارای یک سیستم موشکی RIM-116 RAM ساخت کمپانی Raytheon آمریکا که دارای 21 موشک سطح به هوا برای دفاع از شناور و یا شناور های همراه در برابر موشک های کروز ضد کشتی،هواپیماها،هلیکوپتر ها،قایق ها و کشتی های دشمن در فاصله کوتاه می باشد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/vlcsnap-88904.png[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/vlcsnap-89062.png[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/vlcsnap-89357.png[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/vlcsnap-89495.png[/img]
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالبه ، تاپیک های میلیتاری میره در فورام های دیگه ودوباره کپی میشه اینجا با لینک منبع جدید !!

هر سه تاپیک ادغام شد

مدیر بخش تصاویر رو به گالری انتقال دهید ،.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.