امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

فرمت فیلم رو که نتونستم تغییر بدم و هیچ یک از برنامه ورودی FLV رو قبول نکرد! پس با توجه به این مشکل لینک فیلم را از سایت یوتیوب پیدا کرده و ارسال میکنم چون از همون سایت فیلم رو دانلود کرده بودم. دیگه آپلود الکی نکنیم! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا سعيد فيلم جالبي بود. حمله به اهداف هوايي در نبردهاي ماوراي ديد و داگ فايت - جنگ الكترونيك و حمله به آواكس-حمله به اهداف زميني و دريايي. البته كارايي جنگنده به داشتن فرمولهاي پروازي بسته است.بدون روشهاي پروازي خاص اين جنگنده مثل يه آهن پاره و سيبل جلوي گلوله مي مونه. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واسم یه سوال پیش اومده که ایا سوخو-35 بی ام از موشک خاصی ( مثلاً همین موشک جدید روسها به کمونم آر-172 بود) هم استفاده میکنه یا همون آر-77 و آر-73 و آر-27 رو بکار میبره... با این برد رادار و دقت در شناسایی هواگردها حقشه که یه موشک دوربرد دقیق و سریع که مانورپذیری بالایی هم داشته باشه واسش طراحی بشه که زوج سوخو-35 بی ام و اون موشک جاودانه بشن.. مثل زوج تامکت و فونیکس... نیروی هوایی چه روزهایی داشت با این گربه ی دوست داشتنی..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واسم یه سوال پیش اومده که ایا سوخو-35 بی ام از موشک خاصی ( مثلاً همین موشک جدید روسها به کمونم آر-172 بود) هم استفاده میکنه یا همون آر-77 و آر-73 و آر-27 رو بکار میبره...
با این برد رادار و دقت در شناسایی هواگردها حقشه که یه موشک دوربرد دقیق و سریع که مانورپذیری بالایی هم داشته باشه واسش طراحی بشه که زوج سوخو-35 بی ام و اون موشک جاودانه بشن..
مثل زوج تامکت و فونیکس...
نیروی هوایی چه روزهایی داشت با این گربه ی دوست داشتنی..


بله ! (در واقع يه جورايي R-172 براي اين جنگنده ساخته ميشه !)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگنده سوخو35 قادر به استفاده از تمام موشکهای هوا به هوا و هوا به زمین روسیه و قابلیت تعریف تسلیحات دیگر از جمله سلاحهای غربی و چینی را دارد. این جنگنده برای نبردهای فوق دوربرد از موشکهای R-37 و R-172 استفاده میکند که موشک اولی برای رهگیری هدفی با سرعت و قدرت مانور زیاد و دومی برای زدن آواکس و دیگر پرنده پهن پیکر و کم تحرک میباشد. برد این موشکها به ترتیب 300 و 400 کیلومتر و سرعت آنها 6 و 4 ماخ میباشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ضمن تشكر از مقاله دوست عزيز و زحمت كش دوست عزيز به فكر روحيه ما هم باش ما اعصلاب نداريم اينجور كليژ ها رو ببينيم وقتيكه كلي شكار شدن تايفون ها توسط سوخو 35 رو ديدم خيلي وحشت كردم ولي بعدش برام چند سوال پيش اومده است توي كليژ ميبنيم تايفون سمت سوخو موشك شليك ميكنه و جا خالي ميده چطور تايفون نميتونه اينطوري كار كنه بعدش براي شكار كشتي نشون ميده كشتي فقط به سمت يك سوخو موشك شليك ميكنه به نظرتون روس ها در مورد اين جنگنده خيلي زياد تبليغ نكردند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در این که فیلم مذکور تبلیغاتی است شکی نیست و روسها مانند تمام کشورهای دیگر آنرا برای تبلیغ محصول خود ساخته اند. اما اکثر مواردی که در فیلم دیده میشود واقعیت دارد. اینکه چرا سوخو35 از دست موشک تایفون فرار میکند و تایفون شکار موشک میشود هم دلیل دارد. اگر به فیلم با دقت نگاه کرده باشید ابتدا قبل از درگیری جنگنده های تایفون تحت یک حمله شدید امواج پرقدرت راداری و الکترونیکی قرار میگیرند و دچار اختلال در سیستم کامپیوتری میشوند. سپس موشکهای فوق مانورپذیر روسی مانند آر27 و آر77 به سمت آنها شلیک میشود. اما در مقابل تایفون با برد رادار یک چهارم! و برد موشک کمتر شانس چندانی ندارد و حالا موشکی که شلیک کرد توی فیلم به سوخو35 نخورد ولی شاید در واقعیت اصابت میکرد. به هر حال سوخو35 با برد رادار چهار برابر و برد تسلیحاتی دو برابر شانس پیروزی به مراتب بیشتری نسبت به تایفون دارد. درباره حمله سوخو35ها به کشتی اگر دقت کرده باشید این حمله از چهار جهت مختلف و با شلیک همزمان چهار موشک ضد کشتی انجام میشود و کشتی مدافع توانایی مقابله همزمان با این تعداد موشک را ندارد. اکثر موارد موجود در فیلم میتواند واقعی باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توي كليپ سوخو 35 نشون ميده كه رادار سوخو از اواكس قدرتمند تره اينو چطوري توجيح ميكنيد يعني وقتيكه موشك رو سمت اواكس شليك ميكنه خارج از برد رادار بوده آيا رادار قدرتمند آواكس نميتونسته اينو رهگيري كنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رادار آواکس سوخو35 را شناسایی میکند اما از دست موشک نمیتواند فرار کند. فکر نکنم موضوع پیچیده ای باشد و اگر موشکی قادر به عبور از پدافند جنگ الکترونیک آواکس باشد هدف قرار دادن آن با زدن یک هواپیمای ترابری تفاوتی ندارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خب همونطور كه سعيد قبلا گفت اين فيلم به خاطر اينكه تبليغاتيه كمي هم اغراق داره . مثلا چرا موشك تايفون به اين هواپيما نميخورند . يا اينكه نشون ميده كشتي كه مورد حمله قرار ميگيره از 4 طرف نابود ميشه ولي سوال اينه كه اگه اين هواپيماها از فاصله خيلي دور شليك كنند كشتي فرصت كافي براي نابود كردن موشك ها خواهد داشت و اگه خيلي نزديك بيان كه كشتي خود هواپيما ها رو هدف ميگيره . اينكه 4 تا هواپيما بدون هيچ تلفاتي يه رزم ناو رو نابود كنند هم كمي تبليغاتيه. يا اينكه آواكس طبيعتا تنها پرواز نميكنه كه همينجوري يكي بيد بزندش حتما يك سري هواپيماي جنگي رو داره همراهي ميكنه. با توجه به اينكه آواكس رادار قوي تري نسبت به اين مدل سوخو داره قبلا سوخو رو شناسايي ميكنه كافيه يكي از هواپيماهاي همراهي كننده آواكس يه موشك دوربرد داشته باشه در اين صورت اون شليك ميكنه و آواكس هم موشك رو تا موقع خوردن به هدف هدايت ميكنه. اگر هم آواكي تشخيص بده چنين موشك دوربردي ندارن يا تنهاست خيلي راحت قبل از اينكه سوخو ببيندش راهش رو كج ميكنه و ميره پي كارش!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان چند تا نكته رو بگم هيچ كسي يا كشوري از قدرت واقعي رادار هاي پرنده آمريكا اطلاعي نداره حتي روسيه كسي چه ميدونه شايد برد اين رادار هاي 3 برابر رادار اف 14 باشه در كليپ ديده ميشه كه اولش اصلا سوخو توي ديد رادار آواكس نمياد كه اين از ريشه غلظه اولين بلوف روس هاي خالي بند در بزرگ نشان دادن و پف كردن خودشونه در ثاني باز نشون ميده با اخلال كننده هاي الكترونيكي اواكس رو كور ميكنه كه اين بازم غلطه اواكس وقتيكه سوخو 35 رو ميبينه با امواج فركانس بالا كلا سيستم اخلالگر سوخو35 رو از كار ميندازه بعدش هواپيما هاي دفاعي آواكس سوخو رو نابود ميكنند بنظرم يان تبايغ رو براي كشور هاي جهان سوم ساختند كه علم و اطلعاتشون خيلي در مورد صنايع جنگي ضعيفه
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
babi_492, با صرف نظر از برخی اغراقها و در صورت صحت مشخصات سوخو35 بسیاری از موارد موجود در فیلم واقعیت دارد. در مورد زدن ناو به این نکته توجه کنید که ناو مذکور یا باید با هواپیماها درگیر شود یا موشکهای شلیک شده؟ مسلما اولویت اول درگیری با موشکها میباشد. زمانی که ضد موشک برای رسیدن به موشک طی میکند کم نیست و فوقش ناو قادر به رهگیری دو موشک خواهد شد. farhoode, خوب هیچکس از قدرت واقعی تسلیحاتی که ساخته میشود خبر ندارد. اما این ماجرای تاریخ تا حدودی ضعف آواکسهای آمریکایی را نشان میدهد. در جنگ بالکان آواکسهای ناتو تا نزدیکی میدان نبرد پیش میرفتن و با این وجود برد مفید موشکهای آمرام تنها 18 کیلومتر بود! کافی بود در جنگ بالکان صربها به جنگنده ای با موشکهای دوربرد مجهز باشند تا آواکسهای موجود در فاصله 100 200 کیلومتری را منهدم کنند. آواکس E-3C هم رادار قدرتمندی دارد اما رادار آواکس فالکون707 (ساخت اسرائیل) از آن قویتر است و هدفی با سطح مقطع سه متر مربع را از فاصله 370 کیلومتری شناسایی میکند در حالیکه این فاصله برای Su-35BM اندکی بیشتر و 400 کیلومتر است. این یعنی یک جهش تکنولوژی که باعث قویتر شدن رادار یک جنگنده از رادار آواکس شده است. روسها سالها بود که بر روی ساخت چنین راداری کار میکردند و در نهایت موفق به ساخت آن شدند. این رادار راه را برای ساخت رادارهای نسل بعدی روسها که از امواج لیزر استفاده خواهد کرد هموارتر میکند. خوب وقتی که رادار سوخو35 قویتر باشد پس در نتیجه این جنگنده سریعتر میتواند علیه آواکس حمله راداری انجام دهد و سیستمهای آواکس را مختل کند. در کل به نظر بنده جز دو مورد درگیری با آواکس و ناو که یکمی مشکوک بود سایر موارد میتواند در واقعیت هم اتفاق افتد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من كه خيلي از اين هواژيما خوشم اومد جلوي هواژيما هم مثل نوك عقاب ساخته شده راستي قيمت سوخو 35 بي ام چنده و چه سالي ساخته شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قیمت سوخو35 70 میلیون دلار است و ساخت آن از نیمه دوم دهه 1980 شروع و چند سال قبل به اتمام رسیده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.