امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ايران هيچ برنامه اي براي خريد سوخوي -35 نداره! چون هر چي باشه وضعمون از ليبي كه ديگه بدتر نيست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان سلام داشته باشه هم باید ببینیم روسیه میده یا نه ایران لیبی نیست بگیره کمی بع فوت آبش میشه و خوب روش تحقیق میکنه همینه که روسیه رو میترسونه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام


در یک نظر سنجی از دوستان قصد داریم ببینیم آیا جنگنده سوخو 35 بی ام برای ایران مناسب هست یا نه ؟؟

برای اطلاعات از ویژگی های این جنگنده روسی به لینک زیر مراجعه کنید » :

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4055


تقاضا هم دارم در پست هایی که می دید دلایل مناسب بودن و یا نبودن این جنگنده رو بیان کنید .

در زیر هم تعدادی عکس از این جنگنده گذاشتم " :

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
باید بگم اگر این جنگنده را به ما بفروشن کلامونو میندازیم آسمون هفتم.در ضمن عکس سومی از بالا بیشتر شبیه su_30mkp هستش تا 35
ولی افسوس که سخت میتوان ان را خرید البته اگر شش برابر با ما حساب نکنن.
بسیار جنگنده عالی است با اون رادار قشنگش.
واقعا برای ما حرف نداره.
دلیل من برای مناسب بودن ان اینست که ما هنوز یک جنگنده نسل چهارم مناسب برای مقابله یا تهدیدات احتمالی نداریم که بتواند چند سالی نقطه امید ما برای نیروی هوایی رو به افول ما باشد
با ورود ان 100% موافق هستم...
البته اگز به ما بفروشند با قیمت مناسب...
هزینه تعمیر و نگهداریش هم باید پایین باشه درسته؟
با تشکر :? icon_cheesygrin :!: :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من با خریدش مخالفم ! اولا به قول خیلی از دوستان روسها این جنگنده رو به قیمت زیادی می فروشن دوما مگه چند تا می فروشن ؟ با وضعیت نیروی هوایی ما 40 تا سوخو هم کمه تازه این نمونه یعنی سوخو 35 از نظر راداری و تسلیحات به مدل بی ام اصلا نمی رسه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فلانکر جان فکر کنم منظور کرکس همون بی ام باشه.
چون مشخصات اونو در لینک بالا اورده....
اگر اون باشه موافقم غیر از اون منم مخالفم...
با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اولا به قول خیلی از دوستان روسها این جنگنده رو به قیمت زیادی می فروشن


با هر قیمتی بفروشند بهتر از اینه که کمرمون جلوی امریکا خم بشه . مگر تور ام 1 رو چند برابر قیمت به ما نفروختند . ولی خریدیم چون نیاز داشتیم . ولی مگر ما اصلا تقاضای خریدش رو کردیم که ببینیم چند برابر قیمت می دن یا نه ؟ ولی بهتر از هیچی هست که هر سال چند تا جنگنده بیفه .

دوما مگه چند تا می فروشن ؟ با وضعیت نیروی هوایی ما 40 تا سوخو هم کمه


ما به یک بودجه 2 میلیارد دلاری برای خرید 30 تا 40 فروند سوخو 35 بی ام نیاز داریم . با همون 40 فروند می شه خیلی کار کرد . برای مثال جنگنده های اف-7 و همچنین اف-5 زمان شاه رو می ریزیم دور . و همچنین تعدادی اف-4 و اف-14 البته نه همش . اون وقت جنگنده های :

میگ-29 ، سوخو 35 بی ام ، اف-14 ، اف-4 ، صاعقه ، اذرخش ، سوخو 24 ، سوخو 25 . در نیروی هوایی ایران خواهند بود .

با یک همچین نیرویی حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت .



تازه این نمونه یعنی سوخو 35 از نظر راداری و تسلیحات به مدل بی ام اصلا نمی رسه

فلانکر جان فکر کنم منظور کرکس همون بی ام باشه.



فلانکر عزیز

منظور من هم سوخو 35 بی ام هست . اگر به لینک بال توجه می کردی درش هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در تاپیک خرید و تولیدات مورد نیاز نیروی هوایی درباره هزینه میگ29 توضیح دادم که در اینجا هم ارسال میکنم. البته بهتر بود بجای این تاپیک بحث را در همان تاپیک ادامه میدادیم. ذکر این نکته ضروری است که هزینه هر ساعت پرواز سوخو35 تا دو برابر میگ29 خواهد بود. *** درباره میزان بودجه و تعداد خرید هم مثالی میزنم. در سال 1997 قیمت هر فروند میگ29 با خرید 10 الی 25 فروند 24 الی 31 میلیون دلار بود. این در حالی است که قیمت هر فروند با خرید 25 الی 100 فروند 15.5 میلیون دلار بود. این یعنی شکست قیمتها در خرید انبوه و صرفه جویی ارزی قابل ملاحضه. الان قیمتها گرانتر شده است ولی میتوان هر میگ29 را به قیمت 25 میلیون دلار خریداری کرد. یک سفارش 100 فروندی با احتساب هزینه آموزش خلبان و پرسنل فنی و قطعات یدکی و تسلیحات بالغ بر 3 میلیارد دلار خواهد شد. البته به روسها اعتمادی نیست و نمیشه گفت معادله فوق در مورد ایران صدق کنه؟! این نکته را هم یادآوری کنم که به هزینه نگهداری هر هواپیما هم توجه کنید. هزینه هر ساعت پرواز جنگنده میگ29 در حدود 5500 دلار است که این رقم با احتساب هزینه نگهداری به ازای هر ساعت پرواز حداقل 50% افزایش یافته و به رقم تقریبی 8000 دلار به ازای هر ساعت پرواز خواهد رسید. در استاندارد ناتو هر فروند هواپیمای جنگنده باید در سال 200 ساعت پرواز داشته باشد. این یعنی هر میگ29 فقط 1.6 میلیون دلار در سال هزینه پرواز داشته و با سایر هزینه ها مانند تسلیحات تمرینی و حقوق خلبان و پرسنل فنی و ... به 2 میلیون دلار خواهد رسید. این رقم ضربدر 100 فروند میشود 200 میلیون دلار در سال. با احتساب عمر خدمتی 30 سال این 100 فروند جنگنده هزینه ای 6 میلیارد دلاری و با در نظر گرفتن 6 بار اورهال در حدود 6.5 الی 7 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. پس در کل 100 فروند میگ29 در حالت خرید در مدت 30 سال خدمت 10 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. به نظر من اگر مجددا اشتباه شاه را مرتکب شده و با نگاه به درآمد نفتی بگوئیم 10 میلیارد دلار تو 30 سال که چیزی نیست! بعد از سپری شدن این مدت خواهیم دید که همچنان در اول راه هستیم! بهتر است یک دهم این مبلغ را برای ساخت یک هواپیمای کاملا بومی سرمایه گذاری کنیم و با بقیه بودجه هواپیمای بومی خود را به تولید برسانیم.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا سعید تحلیل بسیار زیبایی بود . من که واقعا کیف کردم . ولی اقا سعید هر ساله ما داریم پول اورهال و همچنین خرج های زیادی می دیم ./ ولی این جنگنده ها اصلا به اندازه اون خرج ها کار نمی دن که هیچ ضرر هم رو دستمون می زارن . برای مثال کلی پول خرج جنگنه می کنی آخرش سقوط می کنه . در ضمن اون کارایی خوب رو نمی ده . برای مثال تا حالا جنگنده اف-7 چه کار کرده ؟؟؟؟ بهتر نیست پولی که داریم خرج جنگنده های زمان شاه می کنیم خرج جنگنده های بهتر بکنیم . ولی اقا سعید توضیح ندادی که خرید جنگنده سوخو 35 به نقعمونه یا نه ؟؟ در ضمن . تصور نمی نکم جنگنده میگ-29 قدرت خوبی در مقابل سوخو 35 بی ام داشته باشه . و سوخو 35 کارایی و کاربرد بیشتری خواهد داشت . یک توضیح هم در مورد خرید جنگنده سوخو 35 بی ام هم بدید . این جنگنده رادارش تقریبا در دنیا بی رقیبه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان از جنگنده ميگ 29 به بالا هر چي بهمون بدن خوبه :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
karkas, هزینه هایی رو که نوشتم ضربدر 2 کن تا هزینه نگهداری سوخو35 دستت بیاد. قیمتش هم 70 میلیون دلار است و حتی با خرید انبوه از 50 میلیون دلار کمتر نخواهد شد. این هزینه گزاف آیا واقعا لازم است؟ فکر میکنید در برابر نیروی هوایی آمریکا حتی با 100 فروند سوخو35 میتوان کاری انجام داد؟ نه که نتونیم کاری انجام بدیم ولی کار زیادی نمیتوان انجام داد. بهتره در حال حاضر و تا زمانی که به یک اقتصاد چند تریلیون دلاری نرسیده ایم فکر توازن هوایی با آمریکا را از سر بیرون کنیم. بهترین راه خرید تعداد اندکی میگ29 به همراه سوخو27 و تقویت شبکه راداری و ضدهوایی است. ما 35 سال قبل یک اشتباه بزرگ انجام داده و بجای سرمایه گذاری برای ساخت یک هواپیمای بومی رفتیم و با قیمت چند برابر قویترین شکاری آن روزگار را خریداری کردیم با هزار کلک و رشوه و ... الان 35 سال از آن زمان گذشته است و ما تازه به فناوری ساخت اف5 که میتوانستیم در آن سالها دست یابیم دست یافته ایم. اگر اکنون نیز چنین اشتباهی مرتکب شویم به تمام دوستان قول میدهم که 30 سال دیگر همچنان در اول راه خواهیم بود! وقتی کشوری مثل روسیه برای جنگنده نسل پنجم خود در حدود 1 میلیارد دلار بودجه تحقیقاتی اختصاص داده است این یعنی که ما هم میتوانیم. حالا قرار نیست جنگنده نسل پنجم بسازیم ولی دانش فنی لازم برای طراحی یک جنگنده نسل چهارم رو داریم. باور کنید با این میلیاردها دلار اگر بر روی صنایع متالوژی ، الکترونیک ، مکانیک ، پتروشیمی و ... سرمایه گذاری شود تا 20 سال آینده بهترین جنگنده جهان را خود ما خواهیم ساخت. من مخالف خرید هرگونه جنگنده گران قیمتی بوده و هستم. اگر تعداد میگ29های خود را طبق قرارداد با شوروی و مونتاژ داخل به 140 فروند برسانیم هم توان رزمی نیروی هوایی حداقل 3 برابر افزایش یافته و هم تجربیات بسیار گرانبهایی در مونتاژ 100 فروند جنگنده بدست خواهیم آورد و از نظر تجربه چند پله جلوتر پرتاب میشویم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نظرم من اینکه یه سوخو 35 بدون هیچی (موشک و لوازم جانبی و..)بخریم و بفرستیم مهندسی معکوس!!تا یه کمکی هم به پروژه های شفق ادرخش و صاعقه باشه!!فقط هم 50 تا اب می خوره!!سر صداش هم درنیارن!! :? :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نظرم من اینکه یه سوخو 35 بدون هیچی (موشک و لوازم جانبی و..)بخریم و بفرستیم مهندسی معکوس!!تا یه کمکی هم به پروژه های شفق ادرخش و صاعقه باشه!!فقط هم 50 تا اب می خوره!!سر صداش هم درنیارن!! :!: :!:


سلام اقا سامان
ايده ي خوبي داشتي من الان زنگ مي زنم به ژنرال ميقاني
نظر شما رو منعكس مي كنم
و مي گم كه اينقدر تك روي نكنيد
بهترين متخصص هاي ما توي همين سايت ميليتاري هستند :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چشم ولی اخه تو این سایت چطوری مشورت کنیم!!!؟ :? :!:

من الان زنگ مي زنم به ژنرال ميقاني
نظر شما رو منعكس مي كنم


شوخی می فرمائید؟؟ :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.