ALFARD

هواپیمای ترابری تاکتیکی وای-20 ( Xi'an Y-20)

Recommended Posts

با توجه به تحریمها، آیا می تونیم این رو در صورت آماده شدن بخریم و هرکولیس ها رو جایگزین کنیم؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در کلاس هرکولس نیست، رقیب c17 هاست.
هرکولس حدود 20 تن بار میتونه بلند کنه و ویژگیهای خاصی داره این کلاس از هواپیماهای ترابری، مثلا بقاپذیری بیشتری داره و از باند خاکی و ... هم میتونه استفاده کنه که هواپیماهای جت (توربوفن) ندارند.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


در کلاس هرکولس نیست، رقیب c17 هاست.
هرکولس حدود 20 تن بار میتونه بلند کنه و ویژگیهای خاصی داره این کلاس از هواپیماهای ترابری، مثلا بقاپذیری بیشتری داره و از باند خاکی و ... هم میتونه استفاده کنه که هواپیماهای جت (توربوفن) ندارند.


چرا ندارن؟ پس c-5 galaxy زرشکه؟


<

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب منظورم این بود که معمولا این امکان را ندارند
وگرنه سوخو25 هم هست که از باندهای خاکی استفاده می کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پایان تست های پرواز Y-20؛ هواپیمای ترابری غول پیکر چینی

 

 

 

 

china-Y-20-transport-aircraft-696x392.jp

 

 

 

 

شبکه چینی CCTV در گزارشی اعلام داشت که بزرگترین هواپیمای ترابری ساخته شده توسط چین تا پایان سال جاری تست های خود رو به پایان رسانده و وارد تولید انبوه خواهد شد.اولین پرواز این هواپیما در سال 2013 انجام گرفت، در همین رابطه Xu Yongling، یک کارشناس چینی مسائل نظامی می گوید :" دوره زمانی تست های پرواز برای هواپیماهایی به این بزرگی بین 3 تا 5 سال طول می کشد اما از آنجا که در برنامه ساخت این هواپیما مشکل جدی به وجود نیامد، انتظار داریم که Y-20 تا پایان سال جاری مورد استفاده قرار گیرد".

 

کارشناس دیگری به نام Chen Hong، اظهار می دارد که این هواپیمای چینی قادر است 60 تن محموله را حمل نماید که به این ترتیب از همتای روسی خود یعنی Il-76 ظرفیت حمل بار بیشتری خواهد داشت. او همچنین می افزاید که هواپیمای چند منظوره چینی با دارا بودن چهار موتور توربوفن که بهتر از موتورهای هواپیماهای روسی هستند دارای آیرودینامیک و کارایی جنگی بهتری از همتایان روس خود است.

 

چون این هواپیما قادر به پرواز در مسافت ها و فواصل طولانیست علاوه بر حمل بار می تواند پلت فرم مناسبی برای هواپیماهای شناسایی دریایی و آواکس ها باشد. Xu در ادامه صحبت های خود تا کید می کند که توسعه توان ترابری هوایی در آینده نظامی چین به هواپیمای Y-20 محدود نخواهد بود و این کشور در طول 5 الی 10 سال آینده، هواپیماهای ترابری دیگری را نیز خواهد ساخت.

 

 

 

 

 

 

http://www.defencetalk.com/chinas-y-20-aircraft-to-finish-test-flights-in-2016-67152/

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

معرفی قابلیت جدید هواپیمای ترابری Y-20

y-20.jpg

 

طبق گزارش شبکه تلویزیونی دولتی چین، هواپیمای ترابری  Y-20 می تواند دو دستگاه تانک سبک Type 15 با وزنی حدودی 30 تن را تا مسافت 7,800 کیلومتر را حمل کند. این ترکیب جدید توانایی حمل و نقل استراتژیک ارتش چین را تقویت می کند. تانک سبک تایپ 15 به گونه ای طراحی شده است که در زمین های ناهموار، مناطق کوهستانی و زمینهای باتلاقی حرکت نمایید. در نتیجه با استفاده از این ترکیب ، چین می تواند به سرعت واحدهای زرهی خود در هر منطقه ای صعب العبور از چین مستقر کند تا دشمنان را غافگیر نماییند. علاوه بر این تانک سبک، هواپیمای ترابری Y-20 میتواند یک تانک اصلی میدان نبرد تایپ 99 آ با وزن 58 تن را  نیز جا به جا کند. اگر چه تانک های اصلی میدان نبرد تایپ99 نمی توانند در مناطق کوهستانی عملکرد کاملی داشته باشند اما می توانند در سنارویو های رزمی دیگر مانند درگیری با نیروهای زمینی دشمن در زمینهای صاف ورود نماییند. ترکیب حمل و نقل هوایی  زرهپوش های مختلف (مانند ترکیب تانک تایپ 15 و تایپ 99) منجر به پیشرفت چشمگیر در استقرار سریع دور برد ارتش چین شود. چین دارای قلمرو وسیعی است و داشتن توانایی حمل و نقل هوایی مناسب به مدد هواپیمای ترابری ، قدرت ارتش و استقرار سریع نیروها را بهینه می کند.

 

ZTe.jpg

  تانک سبک تایپ 15 مسلح به توپ 105 میلیمتری- این تانک های سبک اگرچه قدرت آتش تانک های اصلی میدان نبرد را ندارد اما یه خاطر تحرک بالا در مناطق صعب العبور عملکرد مناسبی دارند

ge_02.jpg

تانک اصلی میدان نبرد تایپ 99 مسلح به توپ125 میلیمتری- اگر چه قدرت اتش بالایی دارند اما در مناطق کوهستانی عملکرد مناسبی نخواهند داشت.
Type_15_tank_and_Y-20.jpeg

تصویر گرافیکی از  محفظه بار هواپیمای ترابری Y-20 با دو تانک سبک تایپ 15

چنین قابلیت جدیدی می توانند موجب جابه جایی سریعتری نیروهای زرهی در سرتاسر چین شود.

 

  • Like 2
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قیمت این هواپیما براساس ویکی 160 میلیون دلار هست در حالیکه آنتونوف 124 رو 70 تا 100 میلیون دلار زده و مشخصات روی کاغذ آنتونوف یک سروگردن از این هواپیما بالاتره. در مورد C17 گلوب مستر هم با قیمت 216 میلیون دلار و مشخصات بالاتر و فناوری آمریکایی که امتحانش رو تو خیلی از کشورا پس داده حرفی نمیزنم.

 

حالا این هواپیما چرا اینقدر گرونه و ارزش خرید رو داره برا کشوری؟؟ 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.