hamedof

بالگرد ترابری ترکیبی ایکس-49 ای اسپیدهاوک ( Piasecki X-49 SpeedHawk)

Recommended Posts

[quote]
علاوه بر سرعت، ترکیب این دو سیستم باعث افزایش قابلیت مانورپذیری بالگرد می شود و لرزش های بدنه را کاهش می دهد که باعث کاهش خستگی سازه می شود و همین امر سبب کاهش هزینه های نگهداری بالگرد می شود و ضریب اطمینان آن نیز بالا می رود .
[/quote]
و همچینین اینکه ساخت چنین بالگردهایی باید ساده تر باشه ، چون بالگردهای معمولی نیاز دارند که ملخ های اصلیشون رو در چهت های مختلف حرکت بدهند که کار ساختی هست ولی این بالگرد با دو ملخ ثابت کار می کنه و در دو محور x و y به صورت جداگانه نیرو وارد می کنه بنابراین دقت و سرعت و سادگی بیشتری دارد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر میکنم کاربرد عملیاتیش هم کمتر باشه به خاطر اجزای زیادش؟ مثلا یکی از موتور ها یا این پره هاش رو از کار بندازی، احتمالا کلا از کار می‌افته...؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همینکه نیاز به پایین دادن یوک و اوج و نزول پیوسته نیست خوش کلی مزیته ، ..

اینجا کسی با هلیکوپتر پرواز کرده ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='senaps' timestamp='1392109866' post='364781']
فکر میکنم کاربرد عملیاتیش هم کمتر باشه به خاطر اجزای زیادش؟ مثلا یکی از موتور ها یا این پره هاش رو از کار بندازی، احتمالا کلا از کار می‌افته...؟
[/quote]
تا اونجایی که بنده می بینم بین موتور در راستای Y , در راستای x هیچ فرقی نیست !! یعنی هم ملخ های عمودی و هم ملخ های افقی به دو موتور اصلی وصل هستند !

اف 35 رو دیدید !؟
ملخ هایی که پشت کابین هستند و برای پرواز عمودی استفاده می شوند قدرتشون رو از موتورهای جت می گیریند .

البته از نظر من این ها می تونستند طراحی رو بهتر انجام بدهند ولیکن احتمالا می خواستند تو طرح اولیه با مشکل بر خورد نکنند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به اضافه شدن چندین مکانیزم و عملگر کنترلی به هلیکوپتر از جمله elevator ، Rudder و Sector های نصب شده در انتهای VTDP و همچنین فلپرون ها ، درجه ی آزادی کنترل هلیکوپتر و به تبع اون مانورپذیری هلیکوپتر افزایش پیدا میکنه (با استفاده از sector و تغییر جهت مسیر تراست تولید شده توسط فن ، ضدگشتاور لازم برای غلبه بر گشتاور تولیدی ملخ اصلی هلیکوپتر تامین میشود)

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/isometric_uh-60L_vtdp_clean5B15D.gif[/img]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تقریبا مشابه X-2 سیکورسکی هست

این فیلم نشون میده که ملخ عقب به این صورت چقدر در شتاب اولیه موثره

http://www.aparat.com/v/c1FoA

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.