nasirirani

تاپیک جامع ناو خلیج فارس ؛ ناو عملیاتی-آموزشی کلاس لقمان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به نام خدا

با سلام خدمت دوستان

 

photo_2015-12-25_03-28-20.jpg

(در کل رو این طرح ها زیان نباید حساب باز کرد ولی میشه نکاتی رو ازشون فهمید، من که گمان نمی کنم این طرح نهایی باشه فقط خدا کنه بدتر از این نباشه)

 

نظر من راجع به این طرح اینه که:

 

1- اولا جای بسی خوش حالی که ما به طرح های مستقل! و روز روی آوردیم و با وجود اینکه راه طولانیه امیدوارم هرچه سریع تر طی بشه.

 

2- اما این طرح همونطور که دوستان اشاره کردن شباهت های زیادی به تایپ 45 های انگلیسی و هوریزون کلاس های فرانسوی داره و اگر کپیی از اون ها باشه ، باید گفت که خیلی ناشیانه بوده.

مثلا برجک رادار کنترل آتش (که گمان نمی کنم که خواسته باشن چیزی درونش جای بدن) خیلی بزرگ و پهن هست و برعکس برجک رادار تصلی خیلی کوچه( دوستان به تصاویر گذاشته شده ی ناوشکن های مذکور و ناو خلیج فارس که دوستان عزیز گذاشت دقت کنن متوجه این ختلاف فاحش می شن)  که خدا کنه اشکال طراح باشه.

 

3- همونطور که دوستان هم اشاره کردن این ناو یک ناو آموزشی رزمی و نباید ازش به انتظار قدرت آتش در حد ناو شکن ها رو داشت (این قبول) اما لازمه که از سامانه ها و تسلیحات روز استفاده کنه که مهم ترین آنها تیوپ های پرتاب عمودی و سامانه ی دفاع نزدیکه که به حمد الله ما شاحد سامانه ی دفاع نزدیک هستیم اما اگر بخوایم از همین طرح برای نوشکن های بعدی استفاده کنیم لازم و ضروری که لانچر های پرتب عمودی هم درش گنجونده بشه که به نظر من بهترین مکان میتونه جلوی برجک رادار باشه البته در اون هنگام با حذف تیوپ های روی پاد بالگرد لازمه برجک کمی عقب بیاد و اینکر آنچنان سختی نیست و کاریه که ما باید انجام بدیم و هرچه زود تر بهتر.

 

4- از نظر من اگه قرار طرح رادار گریز باشه پس باید بهتر طراحی بشه وگرنه اگه نمی خوان دیگه چه لوزومی داره به خودشون زحمت بدن؟!

 

5- یکی از نکات مهمی که دوستان بهش اشاره نکردن بحث موتوره که البته بدلیل نبودن اطلاعات کفی فعلا چیزی معلوم نیست. اما من بیشتر احتمال میدم که موتور رو وارد خواهیم کرد که باتوجه به برداشته شدن تحریم ها تا اون زمان گمان می کنم مسولین عزیز بدشون نیاد از این گزینه استفاده کنن(من که چشم آب نمی خوره که ب تولید کنیم).

 

6- حرف زیاده خسته تون نکنم ، از این طرح ها ما زیاد داشتیم و نمونه های کمی اجرایی شده و اونایی که اجرایی شده هم اصلا اون طرح دیگه نبوده. باید دید چی پیش میاد ولی فعلا نمیشه اظهار نظر دقیقی کرد و البته آخر کلام هم اینکه اگه پروژه الان کلید بخوره گمان کنم باید 7-8 سالی صبر کرد.

 

پس تا 7-8 سال دیگه  icon_cheesygrin

 

یا حق.

ویرایش شده در توسط MrArhz
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

xyozzjkdqv0maet3jaz7.png

 

ببخشید اینهایی که علامت گذاشتین  دستگاه آبپاش جهت مقابله با حریق نیستند؟من در کشتی‌های تجاری و مسافربری زیاد دیدم از نزدیک..البته شاید اشتباه می‌کنم،تصویر تار هست

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جدیدترین ماکت رونمایی شده از ناو خلیج فارس

طول 135 متر  عرض 16 متر

دوستان متخصص چه تغییراتی داشته نسبت به ماکت های قبلی؟؟

636475466471773318.jpg

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جدیدترین خبر از خلیج فارس به گفته دریادار خانزادری: 

طول 207 متر 

وزن 3000 تن

این اعداد تفاوت فاحشی با مشخصاتی که مشرق ارائه کرده داره. مشرق اعلام کرده بود 5 برابر جماران وزن و دو برابر اون طول داره. که میشه چیزی در حدود 7000 تن وزن و 180-190 متر طول.

احتمالا مقاله مشرق در مورد یک پروژه دیگه از نیروی دریایی بوده که مشرق با قاطی کردن این دو پروژه با هم مقاله ابتدای تاپیک رو نوشته.

یعنی وزن اعلام شده مربوط به ناوشکن جدید باشه که احتمالا همین نگین هست و طول مربوط به خلیج فارس باشه. البته در مورد پیشران با توجه به قدرتی که برای اون نوشته به نظر میاد مربوط به خلیج فارس باشه. 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.