blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

21 hours قبل , MR9 گفت:

به گفته بودانف ( رئیس اداره اطلاعات ارتش اوکراین ) کیف قصد دارد با استفاده از موشکهای بالستیک جنگ را علیه اهداف نظامی در داخل خاک روسیه ادامه دهد .به اعتقاد این فرمانده ارشد اوکراینی ، این حملات پوتین را تحت فشار قرار خواهد داد و به افکار عمومی روسیه ثابت خواهد کرد که مسکو نمیتواند از غیرنظامیان حفاظت کند.

این موضوع اگر شکل جدیدی به خودش بگیره و گسترده بشه جریان جنگ تغییر خواهد کرد... احتمال اینکه روس ها به انهدام لجستیک در عقبه ی اوکراین نیم نگاهی داشته باشن بیشتر میشه.

  • Like 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, shafaghi گفت:

این موضوع اگر شکل جدیدی به خودش بگیره و گسترده بشه جریان جنگ تغییر خواهد کرد... احتمال اینکه روس ها به انهدام لجستیک در عقبه ی اوکراین نیم نگاهی داشته باشن بیشتر میشه.

 

سلام علیکم 

البته این چیزی که بودانف فرموده ، مساله جدیدی نیست .. اوکراینی ها تاتارستان در فاصله حدود 1200 کیلومتری مرز را هم هدف قرار دادند و الان پالایشگاه های روسیه را هم می زنند ولی نکته اینجاست روسها برای زدن زیرساختهای انرژی اوکراین دست خیلی بازتری را دارند و تا الان هم بدلایل مختلف این کار را با سطح مشخصی پیش بردند ... به نظر این حرفها بیشتر سیگنالی است به آمریکا برای ارسال مهمات دوربرد به اوکراین .. طبق اخبار هم انگلیسی ها موشک های کروز بیشتری را قرار هست تحویل بدند و احتمالا سامانه های اتامز بیشتری هم در راه هست ..

البته نشریات غربی هم معتقداندکه این مساله درنهایت خونریزی بیشتری را بدنبال دارد و اوکراین وارد یک بن بست چالشی شده ... چون اصل ماجرا روی زمین باید تغییر کند ...... روند سربازگیری قرار دادی روسها افزایش پیدا کرده از ژانویه 2024 تا جایی که علاوه بر جبران تلفات صحنه نبرد ، دارند بتدریج واحدهای ذخیره تاکتیکی و یگانهای تازه تاسیس خودشون را تغذیه می کنند .. فرصت آموزش بیشتری برای نیروی انسانی روسها فراهم شده و اگر فرض حمله ژوئن 2024 که گفته میشود هدفگذاری اش تصرف کامل لوهانسک و دونتسک هست محقق شود آن وقت مسکو ترغیب میشود که خواسته های سرزمینی خودش را بیشتر کند ( بصورت یک فرضیه غیرمستند ) .. روسها بیشتر از گذشته حملات خودشون را روی مراکز ارتباطی جنوب اوکراین در اودسا متمرکز کردند و این خبر خوبی نیست  برای اوکراین ... تخریب زیرساختهای ارتباطی مثل راه آهن ، پل ، نیروگاه ها ، مراکز ذخیره سازی سوخت ، گندم ، اسکله ها در درازمدت ضربه های جبران ناپذیری را به کیف وارد می کند ...  آمریکایی ها به کیف هشدار دادند که به پالایشگاه های روسیه کاری نداشته باشد تا جریان انرژی قطع نشود و قیمت حامل ها افزایش پیدا نکند ولی به نظر این بازی رسانه ای هست و به نوعی تشویق بیشتر کیف برای حمله به زیرساختهایی در روسیه است که تعمیر آن مدت زمان بیشتری نیاز دارد .

  • Like 4
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    1 member