blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

[quote name='MissileMan' timestamp='1394229925' post='368730']
روسیه خیلی قلدر و عوضی هست. روز روشن رفته یک قسمت از اوکراین را اشغال کرده و قرار هست ضمیمه خاک خودش بکند! جالب هست صدا وسیما هم بوطر مداوم دارد از روسیه حمایت میکنه!!!!
اصلا به روسیه چه ربطی دارد مردم اوکراین چه غلطی میکنند؟ روسیه فکر کرده هرکشوری که نژاشد اسلاو هست باید جزءی از خاک روسیه بشود درست مثل زمان شوروی که نصف اروپا را گرفته بود (بلوک شرق)
[/quote]
ظاهرا پارلمان کریمه این خواسته رو داره ها و خیلی هم از ورود ارتش روسیه به اونجا ناراحت نیستن ها؟؟؟ و جالبتر اینکه این پارلمان و دولتش از مردم خد کریمه هستن و اونها هم راضی هستن نه مثل دولت فعلی اکراین که مخملی اومده بالا.
کلا وارونه دیدن در کشور ما عادی شده.

به روسیه هیچ ربطی نداره مردم اکراین چکار می کنن تا وقتی لانه دشمنش نشه(از نظر دید منطقی به منافع روسیه می گم و این به این معنی نیست که نظر من اینه) ولی وقتی شد و فهمید نوبت بعدی خودش هست بالطبع به عنوان کشوری ابرقدرت و دارای قدرت بین المللی واکنش نشون میده.
در ضمن فکر نمی کنم دولت کودتا مخملی اکراین رو بشه دولت مردم اکراین خطاب کرد. چون مشروعیتش زیر سوال هست. همین دولت جالبی اون این هست که شما به شکلی دارین ازش دفاع می کنین و میگین روسیه به عنوان اجنبی نباید وارد اکراین بشه ولی خودش دست به دامان عده ای دیگه اجنبی شده که اونم آمریکا و اروپا هست.

جالبه نه؟ معیار دوگانه به این میگن. یعنی مرگ بده ولی برای همسایه نه برای خودم. اجنبی و اشغال بده ولی برای روسیه و نباید وارد کشور ما اکراین بشه ولی سلام بر اروپا و آمریکا خوب شما جای متفکرین و استراتژیست های روس چکار می کنی؟؟؟
از دیدگاه اونها به ماجرا نگاه کن. آیا با پشت دست نمی زنی تو دهنشون؟؟

کمی منطقی به قضایا نگاه کنیم و اگر لازم شد خودمون رو جای طرفین بزاریم.

همون شوروی هم در زمان خودش حمایت عمده همون مردم رو داشت که گرفته بودشون هرچند نیم بند.

[quote name='MissileMan' timestamp='1394275024' post='368778']
من چند وقت پیش با یکی از همن اوکراینیها چت میکردم. ایشان میگفتند که ما برادر روسیه نیستیم! روسها یک مشت استعمارگر هستند که فکر میکنند باید مثل ۱۰۰ پیش اوکراین یکی از استانهای روسیه باشد! و بر کاری اوکراین باید از روسیه اجازه بگیرد. این فرد میگفت اصلا به روسیه ارتباطی ندارد که اوکراین با چه کشوری رابطه داشته باشد. میگفت اگر یک اوکراینی به روسیه برود وی را شهروند درجه دوم مینامند و اوکراینیها را در روسیه دست می اندازند و تمسخر میکنند!
[/quote]
[b][color=#ff0000]یکی[/color][/b] از این اکراینی ها... icon_eek
بعد این یک نفر نماینده تام الاختیار و زبان گویای اکراینی ها بودن؟؟؟ اصلا اکراینی بودن؟؟؟ شما از کجا فهمیدی؟؟ خودش گفت؟؟

در واقع دولت و طرفداران مخملی اکراینی دارن همون اشتباهی رو می کنن که داخلی های خود ما در تمام طول تاریخ خودشون کردن یعنی پناه بردن از بلایی به بلای دیگر. زیاد نه در همین میلیتاری که جو قالب اون مذهبی و ولایی و اسلامی هست کم نداریم کسانی رو که دل در گرو بیگانه دارن و به این به ظاهر امامزاده امید بستن که شاید شفایی بده.

در آخر باز هم میگم خودتون رو جای دو طرف درگیر بزارید و فراموش نکنید شرق به اون تعبیری که امام گفتن نابود شد و دیگه شرقی وجود نداره که شعار نه غربی و نه شرقی سر بدیم. امروز روسیه دیگه شرق نیست بلکه خودش هم در غرب منحل شده.
  • Upvote 13
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='k_Alavi' timestamp='1394265652' post='368753']
دیدن 10 تا منفی برای این پست، برای ما که کلی از خاکمون رو به روس ها باختیم و بقیه شو هم نزدیک بوده ببازیم، خیلی زور داره!
ویرایش: يادآوری می کنم روسیه این بازی رو قبلا سر ما هم درآورده نه یه بار بلکه چند بار. (جنگ های ایران و روس و حمایت از ارامنه و گرجی ها که هیچ) سال ۱۳۰۰ ایران با روسیه شوروی قراردادی امضا کرد که بر طبق اون اون قرارداد ترکمنچای اسما لغو شد اما در عوض روسیه این اجازه رو پیدا کرد که چنانچه عوامل ضد روس در ایران باشند یا دول خارجی از خاک ایران برای ضربه زدن به روسیه یا «متحدان روسیه» استقاده کنند حق داره به ایران حمله نظامی کنه. به همین سادگی، به همین خوشمزگی! ایرانی ها فکر می کردند منظور از عوامل ضد روس در اصل قوای سفید باشند که گاهی به انزلی و ایران فرار می کردند (که البته همون سال ها بلشویک ها کلکشون رو کندند) اما زهی خیال باطل... استالین از همین معاهده اسفاده کرد و سال 1941 به ایران حمله کرد و آذربایجان و کردستان ایران رو هم رسما می خواست. توهم شاه راجع به روس ها هم خیلی بی دلیل نبود؛ تا سال 1960 و 70 (پنجاه سال بعد!) هم روس ها شاه رو می ترسوندند که مبادا به آمرییکاییها پایگاه بده که مجبور می شند ایران رو اشغال کنند و اینکه اینکار دلیل قانونی هم داره.اگر الان هم با ما همسایه بودند بعید نبود دوباره به این معاهده استناد کنند.

اگر خروشچف کریمه رو به اکراین داد، به پشتوانه نسل کشی و تبعید اجباری تاتارهای کریمه به استپ های قزاقستان در زمان استالین بود. اگر شرق اکراین روس زبان شده به دلیل قحطی عمدی استالین برای خلاصی از دست ناسیونالیست های اکراینی و جایگزینی اکراینی ها با روس هاست. شاید خروشچف هم می خواست با هدیه دادن کریمه لااقل این تاریخچه رو کمی ماست مالی کنه.
تاریخ رو از لحظه دلخواه که نمیشه خوند!
[/quote]
[quote name='MissileMan' timestamp='1394274502' post='368775']
:-x :-x :-x

شما دو نفر نیز بهتر است کمی تاریخ مطالعه بفرمایید.
کریمه در واقع به ترک های کریمه هست که ساکنان اصلی همین منطقه هستند. خیلی از آنها در دوران شوروی به اجبار (به جرم دروغی همکاری با نازیها) از این منطقه به قزاقستان کوچانده شدند. خانه هایشان سوزانده و رانده شدند. و در عوض، روسها جای آنها را رگفتند. بسیاری از ترکهای کریمه به سیبری تبعید شدند و خیلیها هم در راه مردند!
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_Tatars"]http://en.wikipedia..../Crimean_Tatars[/url]
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Crimea"]http://en.wikipedia....story_of_Crimea[/url]

جای تعجب هست که یک عده از روسها حمایت میکنند که همین روسها بیشترین دشمنیها را نسبت به اسلام روا داشتند. آنها با از بین بردن خط و زبان عربی در آسیای میانه و به جای آن، خط سیلیریک را ترویج دادند. مساجد را خراب کردند و کتب دینی را سوزاندند! icon_eek

These borders had little to do with ethnic makeup, but the Soviets felt it important to divide the region. They saw both Pan-Turkism and Pan-Islamism as threats, which dividing Turkestan would limit. Under the Soviets, the local languages and cultures were systematized and codified, and their differences clearly demarcated and encouraged. New Cyrillic writing systems were introduced, to break links with Turkey and Iran. Under the Soviets the southern border was almost completely closed and all travel and trade was directed north through Russia.

[url="http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Central_Asia#Russian_expansion_into_Central_Asia_.2819th_century.29"]http://en.wikipedia....19th_century.29[/url]
[/quote]

دشمنی هایی که شوروی نسبت به اسلام و مسلمانان داشته الان چند برابر اونو طرفهای دیگه دارن انجام میدن. به قولی دشمن الان رو ول کردن و دنبال دشمن گذشته رفتن اشتباه هست. مشکل من اینه که کشور هایی که تا دیروز دنبال تجزیه کشور های دیگه مثل سودان و یوگسلاوی بودن و متخصص تجزیه هستن icon_cheesygrin چطور الان دنبال حفظ اوکراین هستند، و گرنه کشور ما نفعی از هیچکدوم از این دو طرف ندیده و نه خواهد دید.

تاریخو باید خوند ولی نه از ویکیپدیا :thinking: :thinking: ویرایش شده در توسط mohammadkj
  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ehsan_animator' timestamp='1394274770' post='368776']
اصولا ایرانی ها عادت دارند که دشمن فعلی رو ول کنند و به دشمن گذشته بپردازند .... این کارشان در طول تاریخ معاصرشان ادامه داشته و دارد ..... از دلایل این اقدام ایرانی ها ، علاقه به زدن آروغ های روشن فکری ذکر شده است ....
[/quote]
من به عمرم نه الکل دیدم نه خوردم که بعدش آروغ بزنم!
جهت اطلاع آروغ روشن فکرانه زدن هم به احتمال زیاد یکی دیگه ازلغت های ضرب شده در ضرابخانه برادران حزب توده ست برای انگ چسبوندن به مخالفین.
ارتباط روسی اش جالبه نه؟

واضحه اونچیزی که من گفتم مخالفت با گریبان چاک کردن برای روس ها لابد به دلیل مخالفت کورکورانه با دشمن اصلی ست و ندیده گرفتن وقایع. والا تصمیم ایران باید کاملا مبتنی بر منافع ایران باشد و نه چیز دیگه. چه این تصمیم، گرفتن طرف روس ها باشه چه آمریکا. البته یادآوری میکنم که موضع همیشگی ایران در سی سال گذشته «عدم دخالت در امور داخلی کشورها» بوده وهست. این گمونم شامل بالا کشیدن خاک اوکراین توسط روسیه هم بشود. ویرایش شده در توسط k_Alavi
  • Upvote 6
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='k_Alavi' timestamp='1394291876' post='368813']
من به عمرم نه الکل دیدم نه خوردم که بعدش آروغ بزنم!
جهت اطلاع آروغ روشن فکرانه زدن هم به احتمال زیاد یکی دیگه ازلغت های ضرب شده در ضرابخانه برادران حزب توده ست برای انگ چسبوندن به مخالفین.
ارتباط روسی اش جالبه نه؟
[/quote]

یا خدا ..... ما را به کجا متصل کردید .....
مخاطب جمله ی من به هیچ وجه شما نبودید .... قسم می خورم ..... اگر باعث شدم رنجیده خاطر شوید از شما معذرت می خواهم .... بنده کلی عرض کردم
ولی چه کنیم که آروغ ، آروغ است .... مشخصات خاص خودش را دارد .... از سر سیری زده می شود و بوی گندی هم با خود به همراه دارد .... تا جایی که در بعضی از انواع خاص آن ، فرد نیاز به تجدید وضو پیدا می کند !!! ..... ربطی هم به توده ای بودن یا لیبرال بودن ندارد .... مورد داشتیم طرف مسلمان بوده ولی به خاطر حفظ میزان تعداد آروغ در شبانه روز که با خود عهد کرده از یک میزان خاصی پایین تر نیاید !!! ، در جایگاه دفاع از مظلوم ، از اسرائیل دفاع کرده است .... یا مثلا از بانک و سیستم اقتصادی کنونی جهان دفاع کرده ، که مثلا بگوید من منطقی فکر می کنم نه شعاری !!!
  • Upvote 11
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='k_Alavi' timestamp='1394291876' post='368813']
من به عمرم نه الکل دیدم نه خوردم که بعدش آروغ بزنم!
جهت اطلاع آروغ روشن فکرانه زدن هم به احتمال زیاد یکی دیگه ازلغت های ضرب شده در ضرابخانه برادران حزب توده ست برای انگ چسبوندن به مخالفین.
ارتباط روسی اش جالبه نه؟

واضحه اونچیزی که من گفتم مخالفت با گریبان چاک کردن برای روس ها لابد به دلیل مخالفت کورکورانه با دشمن اصلی ست و ندیده گرفتن وقایع. والا تصمیم ایران باید کاملا مبتنی بر منافع ایران باشد و نه چیز دیگه. چه این تصمیم، گرفتن طرف روس ها باشه چه آمریکا. البته یادآوری میکنم که موضع همیشگی ایران در سی سال گذشته «عدم دخالت در امور داخلی کشورها» بوده وهست. این گمونم شامل بالا کشیدن خاک اوکراین توسط روسیه هم بشود.
[/quote]
آروغ از سر سیری زده می شه و کسانی هم که بعد از غذا شکم رو با دوغ یا نوشابه پر می کنند بیشتر بهش مبتلا هستند .
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='fath' timestamp='1394285528' post='368803']
ظاهرا پارلمان کریمه این خواسته رو داره ها و خیلی هم از ورود ارتش روسیه به اونجا ناراحت نیستن ها؟؟؟ و جالبتر اینکه این پارلمان و دولتش از مردم خد کریمه هستن و اونها هم راضی هستن نه مثل دولت فعلی اکراین که مخملی اومده بالا.
کلا وارونه دیدن در کشور ما عادی شده.

به روسیه هیچ ربطی نداره مردم اکراین چکار می کنن تا وقتی لانه دشمنش نشه(از نظر دید منطقی به منافع روسیه می گم و این به این معنی نیست که نظر من اینه) ولی وقتی شد و فهمید نوبت بعدی خودش هست بالطبع به عنوان کشوری ابرقدرت و دارای قدرت بین المللی واکنش نشون میده.
در ضمن فکر نمی کنم دولت کودتا مخملی اکراین رو بشه دولت مردم اکراین خطاب کرد. چون مشروعیتش زیر سوال هست. همین دولت جالبی اون این هست که شما به شکلی دارین ازش دفاع می کنین و میگین روسیه به عنوان اجنبی نباید وارد اکراین بشه ولی خودش دست به دامان عده ای دیگه اجنبی شده که اونم آمریکا و اروپا هست.

جالبه نه؟ معیار دوگانه به این میگن. یعنی مرگ بده ولی برای همسایه نه برای خودم. اجنبی و اشغال بده ولی برای روسیه و نباید وارد کشور ما اکراین بشه ولی سلام بر اروپا و آمریکا خوب شما جای متفکرین و استراتژیست های روس چکار می کنی؟؟؟
از دیدگاه اونها به ماجرا نگاه کن. آیا با پشت دست نمی زنی تو دهنشون؟؟

کمی منطقی به قضایا نگاه کنیم و اگر لازم شد خودمون رو جای طرفین بزاریم.

همون شوروی هم در زمان خودش حمایت عمده همون مردم رو داشت که گرفته بودشون هرچند نیم بند.


[b][color=#ff0000]یکی[/color][/b] از این اکراینی ها... icon_eek
بعد این یک نفر نماینده تام الاختیار و زبان گویای اکراینی ها بودن؟؟؟ اصلا اکراینی بودن؟؟؟ شما از کجا فهمیدی؟؟ خودش گفت؟؟

در واقع دولت و طرفداران مخملی اکراینی دارن همون اشتباهی رو می کنن که داخلی های خود ما در تمام طول تاریخ خودشون کردن یعنی پناه بردن از بلایی به بلای دیگر. زیاد نه در همین میلیتاری که جو قالب اون مذهبی و ولایی و اسلامی هست کم نداریم کسانی رو که دل در گرو بیگانه دارن و به این به ظاهر امامزاده امید بستن که شاید شفایی بده.

در آخر باز هم میگم خودتون رو جای دو طرف درگیر بزارید و فراموش نکنید شرق به اون تعبیری که امام گفتن نابود شد و دیگه شرقی وجود نداره که شعار نه غربی و نه شرقی سر بدیم. امروز روسیه دیگه شرق نیست بلکه خودش هم در غرب منحل شده.
[/quote]
صد البته باید برای شما و این تفکرتان تاسف خورد ! و همچنین براین آنهایی که به من منفی داده اند!
با این استدلال و منطق شما پس فردا تبریز و کردستان هم بگویند ما میخاهیم استقلال پیدا کنیم و منطقه ای برای خودش ادعای استقلال کند شما راضی هستی دیگه؟؟؟؟؟ فراموش تاریخی خوب چیزی هست مگر همین شوروی نبود که دولت دموکراتیک کردستان و آذربایجان را در ایران تاسیس کرد؟؟؟
دولت کریمه دست نشانده روسیه هست. تازه این را بگویم که تاتارهای کریمه، این انتخابات را تحریم کرده اند یعنی از روسها حمایت نمیکنند.
مردم اوکراین نمیخواهند به روسیه باج دهند و مستقل از این کشور باشند. رابطه که زوری نمیشه؟؟؟؟
در ضمنُِ یکی از مشکلات امروزه جامعه ما تفسیرهای غلطی هست که از سخنان بزرگان میشنویم. این حرف شما که دیگر شرق وجود ندارد یک حرف بی پایه اساس است. روسیه اگر در غرب منحل شده باشد که دیگه چرا اینها دارند جنگ میکنند!؟؟؟؟؟ این از آن حرفها بود!
واقعا برای این منطق شما متاسفم

لطفا؛ دوستان ‍((روس پرست)) این مقاله را مطالعه کنند :
[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/291776/نارضایتی-سفیر-اوکراین-از-ایران"]http://www.mashreghn...وکراین-از-ایران[/url]
اینجایش جالب هست :
وی همچنین درباره عدم تحویل سامانه موشکی S-300 از سوی روسیه به ایران گفت: روس‌ها با اینکه چند سال گذشته پول این موشک‌ها را دریافت کرده‌اند، اما این سامانه را به ایران تحویل نمی‌دهند و هر انسان عاقلی با مشاهده این موضوع، متوجه رویکرد روسیه در قبال ایران می‌شود.
یعنی قربان آدم چیز فهم بروم من! طرف میگوید که ما فهمیدیدم روسیه کلاه بردار هست اما هنوز شما خودتان نفهمیدید که روسیه شیاد و کلاه بردار هست!!؟؟ icon_cheesygrin icon_cheesygrin
  • Upvote 11
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تاپیک داشت خوب پیش می رفت .. اگه دوستان میزاشتن

لازم به یاد آوریست در حال حاظر این ایالات متحده است که طرح خاورمیانه ی بزرگ را به اجرا در اورده نه روسیه !
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا جائیکه من شنیدم پوتین گفته که ما با رئیس جمهور سرنگون شده و اتحادیه اروپا و طرفداران تیموشنکو یک قراری گذاشته بودند که تا موعد خاصی که توافق کردند انتخابات برگزار بشه بعد طرفداران تیموشنکو که از حمایت مقامات غرب جو گیر شده بودند دست به انقلاب رنگی میزنند و بی قانونی و اردوکشی خیابانی میکنند و یانوکویچ فرار میکنه بنابراین روسها هم بخودشون حق میدهند که بیقانونی کنند حتی میتوانند از روستبار ها پشتیبانی کنند و در شهر ها آشوب به پا کنند چون از همون منطق اردوکشی خیابانی تیموشنکو پیروی میکنه و اتحادیه اروپا نمیتونه به این روند اعتراض کنه و به روسیه بگه اعمال شما غیر قانونی است کلا توسل به زور و قانون شکنی ابتدا توسط تیموشنکو ای ها آغاز شده
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قدیمیترین قوم ساکن کریمه تاورها بودن بعدن کیمریایی ها امدن در قرن هشتم قبل از میلاد سر زمین امروزی اوکراین توست قوم سکاها ساکن شدن که ایرانی بودن در قرن سوم قبل از میلاد در کریمه دولت شهرهای ایرانی سکایی شکل گرفت که معرفترینشون ناپل سکایی بوده است این شهر در قرن سوم میلادی توست گوتاها ویران شد . بعد سکاها این سرزمین توسط سارماتها که خود ایرانی و از تیرهای سکاها بودن ساکنین اصلی اوکراین شدن و همچنین در کریمه اولین اقوام ترک در مربوط میشود به قبچاقها البته قبل از حضور امپراتوری عثمانی. در قرن 16 میلادی در در جزیره کریمه تاتارها را ساکن کردن در این دیار تا قبل از ان ترکها همیشه عقلیت بودن . در حقیقت اکثر اقوام ساکن این دیار که سهم بزرگ انرا الانها ایرانی که از نوادهای سارماتها بودن تشکیل میدادن از این دیار یا اخراج شدن یا به زور مسلمان و تاتار زبان شدن روش اشنایی همیشه گی تاتارها و مغولان. در زمان استالین این سرزمین را دوبار اریایی کرد و برادرهای هم نژاد مون که همان اسلاوهای روس بودن با تبار سکایشون امدن. قابل ذکر است که اوکراینی ها و روسها قسمت اومدشون دارای تبار ایرانی استن این نقل قول است از زبان خود روسها و اوکراینیها داده میشود در شکل گیری قوم روس بزرگ یعنی اوکراینی ها روسها و بیلاروسها قوم سکاها نقش اساسی داشتن .در کنار ان باید یاد اوری شود که از دست دادن اراضی که یک زمانی در ان اقوام ایرانی ساکن بودن مانند اسیایی میانه و قفقاز با روش تحمیل زبان و کشتار جمعت بومی ایرانی باعث شود که هویت ایرانی از میان برود و این سرزمین ها امروزه تاتارمغول شود و همچنین نفرت جدایی طلبان پان ترکیست از ایرانیها هیچ جایی برای دل سوزی به تاتارهای که اکثر شون سلفی و سابقه جنگ در سوریه را دارن برای ما ایرانی ها و ایرانی تبارها و شیعه ها نداره.تاتارها با حمایت عثمانی ها با زور و خشونت امدن و با زور و خشونت اخراج شدن انچه که عوض داره گله نداره. در مورد ایجاد شباهت میان تاریخ روسیه و ایران ناسیونالیستهای اوکراین من را به یاد افغانهای مینداز که عليرغم داشتن تبار ایرانی و زبان فارسی از ایران نفرت دارن و برای خود هویت جداگانه میتراشن اونهم تحت تعثیر تبلیغات امریکا و قوم پشتون. داستان جزیره کریمه هم شبی داستان جزیره بحرین است همچون محمد رضا شاه به ان استقلال بخشید خروشچوف هم کریمه را هدیه کرده به اوکراین.رو سیه حق مداخله به سرزمینهای که مردمش تاریخش با اون مشترک است را داره همچون که ایران حق مداخله به سرزمینهای را که مرمش و تاریخ با ایران مشترک است . ویرایش شده در توسط GAGNUS
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url="http://up98.ir/uploads/13943165992131.jpg"]http://up98.ir/uploa...43165992131.jpg[/url]

[url="http://up98.ir/uploads/139431667248321.jpg"]http://up98.ir/uploa...31667248321.jpg[/url]

=====
این یکی عالیه!
[url="http://up98.ir/uploads/139432091966371.png"]http://up98.ir/uploa...32091966371.png[/url]
=====
[url="http://up98.ir/uploads/139432091969792.jpg"]http://up98.ir/uploa...32091969792.jpg[/url]

[url="http://up98.ir/uploads/139432091971253.jpg."]http://up98.ir/uploa...2091971253.jpg.[/url]

[url="http://up98.ir/uploads/139432103079972.jpg"]http://up98.ir/uploa...32103079972.jpg[/url]

[url="http://up98.ir/uploads/13943210308213.jpeg"]http://up98.ir/uploa...3210308213.jpeg[/url]

[url="http://up98.ir/uploads/139432103078421.png"]http://up98.ir/uploa...32103078421.png[/url]

[url="http://up98.ir/uploads/139432107804141.jpg"]http://up98.ir/uploa...32107804141.jpg[/url] ویرایش شده در توسط Ripper
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الیت سیاسی روسیه به شدت وابسطه به غرب است بروز تحریمها باعث میشود که این الیت سقوط کرده جایی ان الیت ملی شکل بگیرد و در کنار ان تقویت تکنولوژی و صنعت بومی ان شود پس تحریم به نوعی به نفع روسیه و همچنین پوتین میباشد که از خیلی پیش دنبال بهانه برای خلاص شدن از شر این الیت سیاسی و اقتصادی است
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://www.reuters.com/article/2014/03/08/us-ukraine-crisis-plane-idUSBREA270MM20140308

هواپیمای گشت مرزی اوکراین هدف آتش قرار گرفت و مجبور به فرود اضطراری شد.

***

ویدئوی خبری یورونیوز از تلاش جدید ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا برای ورود به کریمه که با ممانعت مردان مسلح هوادار روسیه روبرو شد

[url="http://bit.ly/1fVmRRs"]http://bit.ly/1fVmRRs[/url]

***

[CODE]
http://www.bbc.com/news/world-europe-26501716
[/CODE]

به روز شده یک ساعت قبل

آمریکا درباره الحاق کریمه به روسیه هشدار داد. جان کری به سرگئی لاوروف گفته است که کریمه بخشی از اوکراین است و روسیه باید از تنش نظامی با اوکراین پرهیز کند. در همان حال خبر از ممانعت از ورود ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به کریمه برای بار دوم می رسد. خبرنگار بی بی سی می گوید که در جریان جلوگیری از ورود این ناظران به خاک کریمه نیروهای هوادار روسیه تیر هوایی شلیک کرده اند.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسیاری از دوستان (از جمله دوست خوب خودم مهدی یا ریپر) به طرفداری از کشور روسیه می پردازند و تصاویر و کاریکاتور های قدرتمندی این کشور رو در شبکه های اجتماعی بازنشر می کنند، قابل توجه اونها:


1- پس از انحلال مجلس و سرکوب دموکراتها، روسیه تزاری روز به روز بر دامنة نفوذ خود در ایران و مداخله در امور ایران افزود.
2- در مشهد به تحریک مفسدین آشوبی به راه انداخت و جمعی را واداشت که در مسجد وصحن رضوی گرد آمده علیه حزب دموکرات و مشروطه خواهان و سرانجام بر ضد حکومت مرکزی و به هواداران محمدعلی میرزا قیام کردند.
3- این گروه عده ای بیگانه از مردم را کشتند و بهانه اینکه حکمران مشهد ونیروی دولت از خلع سلاح آشوبگران درمانده اند، خود روسها دست به کار شدند.
4- پس از تبعیدن سران حزب دموکرات انقلابی که ملک الشعرای بهار از آنجمله بود. روسها صحن آستان رضوی را با نیروی خود اشغال و گنبد آستانه را گلوله باران کردند.
5- این امر بر کینة مردم نسبت به روسها بیش از پیش افزود و این کینه در خلال جنگ جهانی اول به صورت هواداری ملت ایران از نیروی عثمانی جلوه گر شد.


آنچه در چند سطر زیر می خوانید ، تنها بخشی از جنایات روس هاست: در 29 ذیحجه سال 1329 هـ.ق سربازان روس که در تبریز مستقر شده بودند برای تعمیر سیم تلفن قصد رفتن به بالای بام شهربانی تبریز را داشتند كه با ممانعت یكی از پاسبانان شهربانی تا كسب دستور از مافوق ماجه شدند. بلافاصله افسر روس و چند تن از سربازان به طرف مأموران ایرانی تیراندازی كرده آنها را به قتل رساندند. از این زمان درگیری‌ها در تبریز آغاز شد و مردم دست به مقابله زدند و هجوم گستاخانه روس‌ها را پاسخ گفتند.

درگیری‌ها و خشونت روس‌ها به حدی شدید بود كه وزیر مختار ایران در لندن به وزارت خارجه انگلستان گزارش داد كه سپاهیان روس در تبریز پانصد زن و كودك را قتل عام كرده‌اند.

بعد از این كشمكش‌ها بود كه روس‌ها چوبه‌های دار را برپا كردند و در روز دهم محرم 1330 هـ.ق، ثقه‌الاسلام تبریزی، مجتهد وطن پرست و مردم دوست آذربایجانی و جمع دیگری از آزادی‌خواهان از جمله خواهرزاده علی میسیو را اعدام كرده و بیرق خود را در بلندترین نقطه شهر نصب كردند.

[center]cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/7/2/309257_919.jpg
[color=#0000CD][sup]صحنه اعدام میرزاعلی تبریزی ( ثقةالاسلام ) و گروهی از آزادیخواهان و مجاهدین تبریز توسط قوای متجاوز روسیه در روز عاشورای سال 1330 ه . ق[/sup][/color]
[/center]
روس‌ها همزمان با وقایع تبریز، در رشت و انزلی نیز دست به كشتار مردم زدند.
نكراسوف كنسول روس‌ها در رشت تعداد زیادی از آزادی‌خواهان را به كنسولگری احضار و پس از محاكمه فرمایشی آنان را اعدام كرد كه اكنون قبر چهار تن از آنان در حیاط بیمارستان پورسینای این شهر قرار دارد.

در جریان جنگ جهانی دوم نیز برغم آن که ایران اعلام بی طرفی کرده بود ، ارتش سرخ روسیه وارد ایران شد و بسیاری از شهرهای ایران را به اشغال خود در آورد.

این روس‌ها بودند که در 29 مارس 1912 حرم مطهر حضرت رضا (ع) را به توپ بستند كه بر اثر این اقدام فجیع عده‌ای از مردم و زوار بیگناه ، كه در صحن مطهر اجتماع كرده بودند قتل عام شدند.
به توپ بستن مجلس ملی در دوران محمدعلی شاه قاجار نیز توسط ژنرال لیاخوف روسی صورت گرفت که لکه ننگی در تاریخ پارلمانی بود.

خاطره تلخ بعدی مربوط به رفتار شوروی ها در قبال دولت مصدق است. درست است که مادام که استالین زنده بود آمریکایی ها حساب می بردند و یکی از دلایل کودتای 28 مرداد مرگ استالین و احساس گشاده دستی آمریکایی ها ذکر می شود اما قبل از آن با بهانه تراشی های مختلف ذخایر طلای ایران را در اختیار دولت ایران قرار ندادند. کاری که عکس آن را در قبال دولت کودتا انجام دادند.

نوع رابطه حزب توده با اتحاد شوروی نیز طی دهه ها مطرح بود بسیاری بودند که به اتهامات جاسوسی دستگیر و محکوم می شدند و معلوم بود که شوروی از مداخله در امور ایران دست بردار نیست.

از نمونه های بعد از انقلاب که می توانست روابط ایران و شوروی را دستخوش تلاطم و خشم و نفرت کند اما نکرد تحویل سلاح های روسی به عراق بود که رسما و علنا در جنگ با ایران قرار داشت. تا جایی که در یکی از دیدارهای آیت الله هاشمی رفسنجانی و سفیر شوروی در تهران آقای هاشمی به صراحت به او می گوید: « موشک های شماست که بر سر مردم ما می ریزد.»

[center]cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/7/2/309254_239.jpg
[color=#0000CD][sup]یکی از موشک های اسکاد روسی رژیم صدام[/sup][/color][/center]
در کنار همه اینها ماهیت الحادی و ضدخدایی حکومت شوروی بود که آشکارا با نگاه مذهبی جامعه و حکومت جمهوری اسلامی در تعارض بود اما مانع از گسترش روابط نشد. در حال حاضر نیز بحث رژیم حقوقی دریای خزر مطرح است که روسیه و متحدان آشکارا برآنند سهم ایران را تقلیل دهند.
ماجرای نیروگاه اتمی بوشهر نیز از جمله مظالم روس ها به ایرانیان است که ربع قرن پول و انواع امتیازات را از ایران گرفتند تا یک نیروگاه تحویل دهند!

به این موارد امضای روسیه پای قطعنامه های تحریم شورای امنیت سازمان ملل و تحویل ندادن موشک های اس 300 برای تقویت سامانه دفاعی را اضافه کنید. این سیاهه اما سبب نشده که گفت و گویی میان سران ایران و روسیه درنگیرد و روابط قطع شود و کسی بگوید نباید با جنایتکاران روس، دست داد ؛ آن هم روسیه ای که سابقه و کارنامه ای سیاه تر و جنایت بار تر از آمریکا دارد.

با نگاه تاریخی و ارزشی با این پیشینه جایی برای رابطه و گفت و گو با روسیه نمی ماند اما ماند و توسعه یافت. به یک دلیل ساده: منافع ملی.

پای منافع ملی در میان باشد هر کنش و اتفاقی شدنی است مشروط به این که مذاکره کننده نمایندگی و صلاحیت داشته باشد و البته با فن گفت وگو آشنا حال طرف مقابل می خواهد روسیه باشد یا آمریکا یا هر کشور دیگر.
  • Upvote 14
  • Downvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.