blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

[quote name='scavenger' timestamp='1398686768' post='374589']
میشه یکم شرح بدین چطوری به این نتیجه رسیدین دوست من؟!
بر فرض محال اگه جنگ هم بشه اوکراین فقط با کمک لهستان و چک میتونه این خرس لنگ و پیر رو زمین گیر کنه. شما یه نگاهی به نقشه بلوک شرق سابق بندازین تا ببینین که اوکراین موقعیت جغرافیایی بد گرجستان رو نداره که تنها و محبوس بین روس و بلاروس بمونه! شما الان کاملا اوکراین رو بلوک غرب ببینید!
در ثانی شما مگه چقدر روی اقتصاد روسیه برای یک همچین جنگی حساب باز کردین؟!!!
[/quote]
ابتدا خوشحالم منفی دادن رو رها و وارد بحث شدین این خودش خیلیه.

اینطوری که طرحی که دولت فعلی و کودتایی اکراین انجام داد باز هم اجرایی جدید از طرح کودتاهای مخملی و رنگی بود.
در این نوع کودتاها پاشنه آشیل پیدا کردن یک بهانه و نافرمانی مدنی و در نهایت استفاده از ابزارها و روش هایی به عنوان کاتالیزور برای تسریع روند کودتا هست. مثل کشته سازی خبر سازی و گرفتن میادین و ادارت مهم و....

خوب اونها تونستن در کیف دولت قانونی رو سرنگون کنن.البته با کودتا چرا چون اگر می خواستن دولت رو سرنگونن کنن اونم از راه قانونی خوب بالطبع بهترین کار انتخابات و یا خلع رئیس جمهور به دلیل قانونی توسط مرجعی بالتر مثل قوه قضائیه و یا پارلمان هر کشوری هست که باید از این راه اقدام می کردن.
ولی اونها روش کودتایی رو انتخاب کیف رو گرفتن طرفداران خودوشن رو از اقصی نقاط اکراین و بلکم دنیا بردن داخل چند تا میدان و شد آنچه دیدید.
اگر هم قرار بود انقلابی بشه خوب انقلاب خاصیتش همراهی کل مردم اون کشور و یا قاطبه اونها هست نه فقط یک شهر و ....

لاجرم من نمی تونم روی این اتفاق اسمی غیر از کودتا بزارم.

اما چطور به دام خودوشن افتادن. اینطور که چند سال پیش در خود روسیه اتفاقی داشت می افتاد شنیده شد که از مشاورین ایرانی استفاده کردن و تونستن وضعیت رو جمع کنن بگذریم اشاره بود.

یکی از خصوصیات این کودتاها این هست که شما هر چقدر قدرت نظامی و ارتشی بیشتری به کار بگیرین در واقع به ضررتون هست چون مردم رو بر علیه شما تهییج می کنه و سناریوی کشته سازی و خبر سازی طرف مقابل رو تقویت می کنه و در عین حالی که به شما مشروعیت میده طرف استفاده کننده از ارتش رو از مشروعیت می ندازه و بهش شکلی دیکتاتورگونه یده.
حالا دولت کودتایی فعلی با همین روش سر کار اومد.ولی الان داره نیرو به شرق اکراین اعزام می کنه و دارههمون اشتباهی رو که ازش استفقاده کرد وب هقدرت رسید انجام میده خودش با دست خودش.

روسیه خیلی تیز و باهوش عمل کرد در هیچ جا به شکل مشخصی نیرو نظامی وارد نکرد بلکه با نفوذ نیروهای اطلاعاتی خودش و کمک مردم خود مناطق و طرفدارانش به حرکاتش صبغه مردم دوستانه و دمکراتیک داد و به راحتی عین آب خوردن در روالی کاملا دمکراتیک تر کریمه رو جدا کرد.
اگر روسیه نیرو پیاده می کرد سریع موجبات واکنش همون ردم کریمه رو هم ممکن بود فراهم کنه.
در بقیه شرق هم داره همین کار رو می کنه و با نفوذ نیروهای مخصوص خودش در مردم داره همون روش رو معکوس انجام میده منتهی با این تفاوت که مردم همراه روسیه هستن و از این طرف هر ورود نظامی توسط دولت کودتایی فعلی اکراین در واقع سند نامشروعی خودش و مشروعیت تحرکات روسیه رو فراهم می کنه و مردم به راحای بیشتری از اکراین جدا میشن.

از فکر جنگ بیا بیرون برادر من خیالبافی نکن نه آمریکا اینقدر خره که هزینه چنین جنگی رو تحمل کنه و یا خودش توش دخالت کنه و نه اکراین و بزرگتر اروپا رو هم از پس روسیه بر میان. از طرفی اروپا هم خودش رو درگیر جنگ با کشوری مثل روسیه نمی کنه که فقط با موشک های متعارفش می تونه کل روزهای شیرینشون رو بکنه جهنم عینی.

از فکر اکراین هم بکلی بیا بیرون در حد و اندزاه ای نیست که بخواد مقاومتی بکنهبه چندین دلیل که مثلا تعدادیش اینه 1) توان نظامی روسیه رو نداره 2) اوضاع اقتصادی اش اجازه نمیده 3)ابسته انرژی روسیه هست 4)ساختار حکومتی به هم ریخته و فشل هست و 10 سال طول میکشه درستش کرد 5) نفوذی درون خودش زیاد داره یعنی اگر جنگی بشه مجبور با داخل هم درگیر بشه در کنار اینکه برخی اصلا ممکنه نه تنها در جنگ با روسیه بهش کمک نکنن بلکه به عنوان نیروی اطلاعاتی روسیه هم اطلاعات به روسیه بدن که در این صورت یعنی عملا از قبل دشنه تو پشتش رفته 6) همین الان درگیر یک نوع جنگ داخلی هست و نمی تونه جبهه جنگ خارجی رو هم باز کنه اونم با کی روسیه. 7) روسیه هیچگاه آغازگر جنگی با اکراین نخوهد بود چون نیازی نیست با همین روند داره نصفش رو می گیره دیگه چی می خواد تازه ژست بشر دوستی هم گرفته و وجه اش از بین نمی ره. 8) اگر هم جنگی بخواد بشه به راحتی با همون ژست واردش میشه یعنی دفاع از مردم مظلوم اکراین در برابر دولت کودتا. اونم خود مردم میگن بیا اینم از خدا خواسته ...

در آخر اگر جنگی بشه خیالتون راحت شما به یک ماه نخواهد کشید که اکراین در تسخیر روسیه خواد بود فراموش نکنید گرجستان کمی کش و کوه داشت اینجا که از این خبرها هم نیست هوا دست نیروی هوایی روسیه می افته و عین 2003 عراق شکار پشت شکار و حرکت ستون با پشتیبانی و قلب اکراین سقوط می کنه.

اقتصاد روسیه؟؟؟ واقعا در تعجب هستم قرار نیست سالها جنگ بشه و این همه هزینه و... جنگ کجا بود زدن 4 تا تانک و 50 60 تا هواپیما اکراین برای روسیه رزمایش هست نه جنگ برادر من.

[quote name='nepton' timestamp='1398692196' post='374606']
دولت کودتایی!!؟
خرس قطبی؟!
ماشاءالله همین الان دارم موضع بیطرفی شما رو حس میکنم!!! پروپاگاندای هموطنای خودمون از حس ملیگرایی روسها بیشتره!!
اگر بحث اشغال شرق اوکراین پیش بیاد در واقع به ضرر روسیه تمام خواهد شد به دو دلیل:
1-اگر بدون واکنش کشورهای صنعتی این اتفاق بیفته لا اقل تحقیر اوکراین و نفرت داخلی اوکراینی ها و همچنین باعث تغییر رویکرد رهبران کشورهای دیگه اروپای شرقی نسبت به مسئله امنیتی مرزهای شرقی خودشون میشه و از همه بدتر نیروی فشار روسها که همین روسهای شرقی هستن در اوکراین برای همیشه تموم میشه و انوقت میمونه تحریمهای بیشتر و نان خورهای بیشتر برای روسیه جدید که هیچکدوم از دوستان به این مسئله توجهی ندارن. در نتیجه یه اوکراین مستقل و با مردمانی اوکراین خواهیم داشت که به جبهه کشورهای هم مرز غربی میپیونده و اینکه فکر کنیم با روسها رابطه خوبی برقرار کردن بسیار ساده لوحانست. اونوقت حمله نظامی و اشغال نظامی در برابر اوکراین متحد و یکپارچه اوکراینی جرقه جنگ جهانی رو میزنه که فکر نکنم هیچ کشوری حتی کره شمالی چنین چیزی رو بخواد.

2-تحریمهای اقتصادی گسترده که شوروی رو بعد از اشغال افغانستان به زانو در آورد و نتیجش رو دیدیم گریبان گیر این خرس به قول جناب فتح قطبی رو خواهد گرفته و ظعمه کوسه ها خواهد کرد که چه بسا به تجزیه رو بیاره که در روسیه چنین پتانسیلی رو هم داریم. حتی واکنش نظامی هم همچنان بعید نیست که البته فکر نکنم چنین اتفاقی بیفته.

خیلی جالبه تو همین صدا و سیمای خودمون دو تا کارشناس آورده بودن که هر دوشون نتیجه منفی رو برای روسیه پیش بینی کردن.

کلام آخر:دوره زورگویی به روش نظامی تموم شد برادرای من. اگر بحث زورگویی نتیجه میداد تو عراق نتیجه میداد تو افغانستان و هزار جای دیگه نتیجه میداد.آمریکا با اون همه ادعای نظامی و تمرکز نظامی به این نتیجه رسید که راهکار نظامی همیشه و در عصر حاضر دیگه جوابگو و امری قابل قبول از نظر مردم امروزی نیست و فقط وجه یه کشور رو نابود میکنه حالا هر جور دوست دارید فکر کنید و نتیجه بگیرید.
[/quote]
تا موضع بی طرفی از نظر شما چی باشه ولی من گوشهام دراز نیتس برادر و دقیقا دارم رد کودتاهای مخملی رو توی اکراین می بینم شما نمی بینید تقصیر من نیست.
کار به این ندارم فعلا که طرف کی هستم و باید باشیم و... بحث این هست که باید واقعیت های رویداده رو دید من دارم کودتا می بینم. و این طرف هم کشوری به اسم روسیه که چند میلیون کیلومتر مربع خاک و گستره جغرافیایی داره و نزدیک به 200 میلیون جمعیت(یعنی غذا و جای کافی برای ده برابر جمعیت فعلی اش) و همین کشور داره کم کم خودش ر بیدار می کنه تا دوباره شوروی سابق بشه(با این تفاوت که این دفعه خودش هم کشوری لیبرالی شده و دیگه کمونیستی هم نیست).

در ضمن چند خط اول شما نوعی برچسب زدن و توهین هست. از همین حرف های مفتی که میگن یارو طرفدار روسیه هست و... نشنیده میگیرم.

اما بحث اشغال شرق اکراین: جواب به مورد 1) کشورهای صنعتی مغز خر نخوردن داخل جنگی بشن که براشون بد باشه در ضمن خود همون جنگ می تونه منبع درآمد باشه براشون پس بهتره شاید به نظر اونها جنگ هم بشه.
دوم.فرض کنید پشتیبانی مردم اکراین مثل مردم کریمه و شرق با روسیه باشه و مردم غرب اکراین هم ساکت و منفعل باشن بعد چی؟؟؟ معیار مورد نظر شما چنان زیر سوال و خدشه میره که دیگه واقعی نخواهد بود.
نان خور بییشتر شوخی می کنی اکراین همیهش قطب کشاورزی و .... شوشوری بود نکنه به جایی رسیده که نون خودش هم نداره تازه اگر جزئی از روسیه بشه روند توسعه و... ممکنه بیشتر بشه و وضعش بهتر هم بشه.
تحریم هم باز شوخی می کنی اینها حرف مفته خود وسیه حق وتو داره و هیچگاه اون تحریمی که ضد ما تصویب میشه در تاریخ برای روسیه ثبت نمیشه و این حرف غربی ها و آمریکا هم حرف های قشنگ توی تلویزیونها هست.
نهایت امر ممکنه همونی که میگین بشه یعنی اکراین دو پاره بشه(البته اگر روند همینطور پیش نره و روسیه سر از غرب اکراین هم در بیاره در اون صورت بازم تحلیل شما میره رو هوا) در این صورت هم بازم فکری که شما میگین نمیشه بلکه قطب بندی قدرت در دنیا عوض میهش و ممکنه در کوتاه مدت به نفع غرب باشه ولی در بلند مدت به ضرر کل دنیای غرب هست توی این بلوک خیلی کشورها که با غربیها مشکل دارن ممکنه بیان وایسن و اوضاع دیگهمثل ایران نمیشه ها ...

هیچ جنگی نمیشه و اگر هم بشه خیالتون راحت دیگه دنیای جنگ سرد تمام شده که غربی ها بیان مثل جنگ دوم جهانی یار کشی کنن و.... روسیه هم خر نیست درسته بازمانده شوروری هست ولی اینها تومنی صد سننار با اونها فرق دارن اینها خودشون هم لیبرال شدن دیگه کمونیست پنیستن.

مورد دوم 2: تحریم ها و کلا این ابزار طولانی نخواهد بود و در دراز مدت جوابگو نیست هر چند توضیح دادم ابزار تحریم کمی برای کشورهایی مثل ما کارایی داره نه برای روسیه که خودش حق وتو داره و نمی زاره هیچ تحریم بین المللی بر علیه اش تصویب بشه.
خوبه شما هم فهمیدین غربی ها کوسه هستن بازم خودش خیلیه.

روسیه یک بار تجربه همین کودتاهای نیمچه مخملی رو داشت و داره حفره های خودش رو پوشش میده دیگه به این راحتی ها نمیشه این حربه رو برای فروپاشی اش به کار برد هنوز هم اینقدر که صدای جدا شدن ایالت های آمریکا هست مال روسیه نیست


در مورد تحریم و شوروی هم میشه بیشتر مستندات بدین...

[quote name='scavenger' timestamp='1398694584' post='374611']
فقط میتونه صادرات ودکا به امریکا رو تحریم کنه که دائم الخمرهاشون تو خماری گیر کنن؟! گاز هم که الان دیگه فصل گرماست تو نیمکره شمالی و تا 6 ماه دیگه ترکیه و ایران و قطر هستن که گاز اروپا رو تامین کنن!



ذوست عزیز همونطور که مستحظرید چین بزرگترین شریک اقتصادی امریکا در جهان هست و بزرگترین سرمایه گذاری مالی در بخش انرژی و صنت در امریکا رو همین برادران کمونیست چینی تامین میکنن و در نتیجه به نفع هیچ کدومشون نیست که شریکش ارز ش ضعیف تر بشه. در جریان بحران اخیر، چین و ایران حتی جیکشون در نیومده! چرا؟ چون منافعشون حکم نمیکنه. حتی ایران میخواد رقیب گازی روسیه بشه و رسما پیشنهادش رو هم داده! به شرط اینکه تحریم ها ضعیف تر بشن و یک پدر آمرزیده ای هم بیاد تو میادین ما سرمایه گذاری مالی و تکنولوژیکی بکنه که قطر داره مثل بلا سهم مارو میخوره! ظاهرا خودمون توان و عرضه اش رو نداریم و چینی های بیشرف هم هی شونه خالی میکنن!
[/quote]
یه چیزی بهتون بم همیشه یادمون باشه مدیر و استراتژیست خوب هیچ وقت خودش رو درگیر فکرهای کوتاه نمی کنه و به موضوعاتی با تاریخ 6 ماه و یکسال و دو سال فکر نمی کنه این فقط مدیران خرد هستن که درگیر چنین مسائلی مینش و عامه مردم که همیشه یک ماه جلوتر رو بیشتر نمی بینن.

تحریم دو طرفه غرب و روسیه در نظر یک استراتژیست موجبات بلوک بندی و قطب بندی جدیدی رو فراهم می کنه و این موضوع اصلی هست که مهمه نه اون چیزی که شما فکر می کنی. در بلند مدت ضرر اصلی این تحریم ها چند طرفه برای غرب هست هم خودش از مواب شرق و بیقه کشورهای تحریمی محروم میشه و هم موجبات تشکیل قطبی رو فراهم می کنه که پتانسیل بالایی برای ابرقدرتی داره .قطبی که ممکنه چین و ایران هم برن توش

دوم گاز فرض کنید تابستان نیاز نداشتن بعدا چکار می خوان بکنن. اصلا برای بعدا هم فکر کردن 10 20 سال دیگه که فقط خاورمیانه و روسیه انرژی دارن میخوان چکار کنن؟

[quote name='scavenger' timestamp='1398695570' post='374613']
دوست من اون تحریم ها رو شورای امنیت سازمان ملل یا همون1+5 تصویب کرده که روسیه خودش عضوشونه. در صورتی که این کار رو بکنه از مهتمرین محفلی که هنوز براش مونده هم برکنار میشه! یعنی انزوای بیشتر برای روسیه یا همون مثل چوب دو سر نجس!
ضمنن خود ایران هم راضی نمیشه خطر جنگ رو به جون بخره و دلار ارزشمندش رو هم کیلویی بده وقتی فهمیدیم خودمون میتونیم خیلی هاشون رو ملی تولید کنیم و در آینده که تحریم ها رفت حتی صادر کنیم! اسرائیل کل بودجش رو داره از همین راه تامین میکنه چرا ما نکنیم؟ این دفعه دیگه خود دولت مردان چین و ایران هم فهمیدن که تو مساله ای که بهشون ربطی نداره به نفعه که دخالت نکنن!
[/quote]
واقعا گاهی اوقات فکر می کنم جک می گین.
کی و چطور می خواد روسیه رو از سازمان ملل و حق وتو بزاره کنار.؟؟؟ حتی فکرش رو هم نکنین همین الان این روسیه هست داره می تازه و نیرو مستقر می کنه رزمایش میده و... و غرب کلا فقط داره حرف می زنه بعد شما فکر کردین همین ها با این انفعال این توان رو دارن روسیه رو از شورای امنیت بندازن بیرون...

انزوا برای روسیه معنی نداره اینقدر الحمدالله کشور بد بخت و بیچاره هست که می تونه بره توشون کار کنه و اینقدر هم کشور که می تونن منافع مشتر داشته باشن.

فرض رو از فکر نظامی بیارین توی اقتصاد مثلا روسیه بیاد اینجا و توی برخی امور سرمایه گذاری کنه و ایران هم بازار روسیه در برخی زمینه ها رو به دست بیاره اون وقت اروپا می مونه و حوضش... اینقدر تک بعد فکر نکین تا کی غرب ها می خوان از این ابزار تحریم استفاده کنن اونم در برابر کشوری مثل روسیه

دخالت به کنار ولی ایران چاره ای جز موضع گیری فعلی نداره فعلا دشمن ما غرب هست و لازمه تدبیر ضعیف کردنش هست هرچند که شما قبول نکنید این منطق رو
فرضا غرب ها دم مذاکره هستهای با ما یک فشار وارد می کنن که دست پر بیان سر میز مذاکره ولی این کم کاری و نادانی سیستم سیاست خارجی ماست که دم مذکره یک ضربه به طرف مقابل نمی زنه که گیج بشه و دست پر بره سر میز مذاکره بشینه
  • Upvote 10
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ALFARD' timestamp='1393114797' post='367108']
[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=5]شخصی که تمامی دعوا ها سر او بود! خانم تیموشنکو پس از آزادی از حبس، در میدان اصلی تظاهرات حاضر و برای طرفدران خود سخنرانی کرد.[/size][/font]

[center][size=1][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://rt.com/files/news/22/bd/00/00/timoshenko-2.jpg[/img][/font][/size][/center]
[/quote]

پیامبر اکرم ص فرمودند :
هرزمانی جمعی را دیدید که در آن عده ای گرد زنی جمع شده اند و او به آنان می گوید این کار را بکن و آن را انجام نده ( امر و نهی میکند ) ، از آن جمع فاصله بگیرید که شر دنیا و آخرت ... ( قسمت آخر حدیث دقیقا یادم نیست و ممکنه اشتباه گفته باشم !)
به نظرم این خانوم با رفتاری که داره حتی میتونه به تنهایی جرقه زننده ی جنگ جهانی سوم باشه !؟ جالبش اینجاست که خودش هم از گفتن این حرف که باید روسیه با بمب اتمی نابود بشه ترسی نداره ؟! ویرایش شده در توسط miniair
  • Upvote 9
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر منبع حدیث رو هم میگفتید تیر آخر رو به دوستداران دمکراسی غربی و سینه چاکانشون زده بودید
پس خواهشا منبعش رو هم گیر بیارید
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این دموکراسی واقعا شوخی خنده داری هست....!!!!

مطالب من توی تاپیک های مربوطه هست که میگفتم یه جمعیت کوچیک ولی به شدت خطرناک هستن که دارن کار میکنن...

الان این دولت اکراینه که باید بیاد منت کشی بکنه برا روس تبار ها که ما این خدمات و اختیارات رو بهتون میدیم ولی نرید!!!!
اعزام نیرو و کشتن مردم هم که تکلیفش از نظر مردم این مناطق کاملا مشخصه!! :)...

این الان فقط روسیه هست که تعیین میکنه چه قسمت هایی از اوکراین رو بر میداره و چه قسمت هایی رو میذاره....
در هر دو حالت، دنیا هیچ کاری نمیکنه....قبلا در جایی دیگه، تحلیل خودم رو از اینده ی اکراین با توجه به رفراندوم های 11می اعلام کردم به این صورت:



[quote]خیر جنگی رخ نخواهد داد....
امسال انگلیس درگیر انتخابات اسکاتلنده

فرانسه درگیر یه جنگه و المانها هرگز دوباره به روسیه نمیرن!! [img]http://www.arteshi.com/images/smilies2/1.gif[/img]....
امریکا تنها با کسی درگیر نمیشه....
بقیه ی اروپا هم که ول معطلن و زیر دست خاله خرسه! [img]http://www.arteshi.com/images/smilies2/1.gif[/img]...
حدود 20 روز دیگه، در 11 می امسال، رفراندومی توسط این سه شهر برگذار میشه که ایا میخوان اوکراینی باشن و یا روس؟ و در این رفراندوم، روسیه تعیین میکنه که میخواد این اراضی رو تحت سیطره خودش ببینه یا نه! [img]http://www.arteshi.com/images/smilies2/1.gif[/img]...
این حمایت قاطعش از نیروهای حاضر، نشون میده که جواب بله هست...

همه چیز خیلی دموکراتیک و اروم پیش میره و درگیری های سبکی اتفاق خواهد افتاد...
تفلات این درگیری ها به 400-500 نفر شاید برسه، شاید نرسه و از این حد نهایتا تجاوز نخواهد کرد...! [img]http://www.arteshi.com/images/smilies2/1.gif[/img]...

در نهایت هم احتمالا این مناطق جزو خاک روسیه بشن و چون رفراندوم بوده، کسی کاری نمیکنه....


اگر این اتفاق بیوفته، نیروهای طرفدار روسیه در سایر شهرها هم درگیری هایی ایجاد میکنن و در کنفرانس یا مذاکرات ژنو دو بین روسیه و کشورهای اروپایی، روسیه رضایت میده که در مقابل برداشته شدن فشارها و تحریم ها، پاش رو از باقی اوکراین بیرون بکشه...

غرب، با دادن این امتیاز، هزینه های سنگین تحریم رو از دوش خودش بر میداره و باز پرچم پیروزی دستش میگیره که ما بردیم!
اوکراینی ها با نصف کشوری که براشون مونده، تا اخر عمر پشیمونن و می فهمن که سیاست پدر مادر نداره و کسی طرفدار اونا نیست غیر مردم کشور خودشون!!
روسیه، مناطقی که میخواست رو به کشور خودش برگردونده(شامل صنایع و کارخونه ها و غیره و ذلک!) تحریم ها هم از سرش برداشته میشن!! [img]http://www.arteshi.com/images/smilies2/1.gif[/img]...

----------------
ممکن هم هست که روسیه با گرفتن امتیازاتی از الحاق این سه شهر به خودش حمایت نکنه، تحریم ها و فشار ها در دور بعدی مذاکرات برداشته میشه، تلفات درگیری های کوچیک رخ داده به نهایتا 60-70 نفر برسه(شاید برسه شاید نرسه باز!)...
غرب، پرچم پیروزی بالا میبره و خودش رو منجی اوکراین معرفی میکنه....
اوکراینی ها با نصف کشوری که براشون مونده، تا اخر عمر پشیمونن و می فهمن که سیاست پدر مادر نداره و کسی طرفدار اونا نیست غیر مردم کشور خودشون!!
روسیه، مناطقی که میخواست رو به کشور خودش برگردونده(کریمه!) تحریم ها هم از سرش برداشته میشن!!و قطعا در قدرت در اوکراین باقی خواهد موند و امتیازات و باج های بسیار زیادی از اوکراین خواهد گرفت...[/quote]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='fath' timestamp='1398759382' post='374689']
اگر منبع حدیث رو هم میگفتید تیر آخر رو به دوستداران دمکراسی غربی و سینه چاکانشون زده بودید
پس خواهشا منبعش رو هم گیر بیارید
[/quote]
راستش یکی دو سال پیش دیدمش.فکرکنم تو کتاب پیشگویی های امام علی ع بود.الان گشتم پیداش نکردم.
این حدیث رو یکی که از جنگ بر علیه حضرت علی ع درجنگ جمل کنار کشیده بود از پیامبر ص نقل کرده بود.
زنان معمولا از روی احساس زودگذر حرف میزنن و عمل میکنن.بنده خودم خیلی شاهد بودم.حتی ممکنه فحش بده.یه دقیقه بعد مثل فرشته بشه !
یعنی دم به دقیقه رفتار جدیدی از خودشون بروز میدن !
برخی زنان در راس هستن و برخی در پشت پرده سعایت میکنن.
البته زنان خوب هم داریم ولی نمیدونم تجربه کردین یا دیدین که زن بد واقعا شر درست میکند.تنها با یک تکه گوشت داخل دهانش ( زبان )
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='miniair' timestamp='1398768537' post='374711']
راستش یکی دو سال پیش دیدمش.فکرکنم تو کتاب پیشگویی های امام علی ع بود.الان گشتم پیداش نکردم.
این حدیث رو یکی که از جنگ بر علیه حضرت علی ع درجنگ جمل کنار کشیده بود از پیامبر ص نقل کرده بود.
زنان معمولا از روی احساس زودگذر حرف میزنن و عمل میکنن.بنده خودم خیلی شاهد بودم.حتی ممکنه فحش بده.یه دقیقه بعد مثل فرشته بشه !
یعنی دم به دقیقه رفتار جدیدی از خودشون بروز میدن !
برخی زنان در راس هستن و برخی در پشت پرده سعایت میکنن.
البته زنان خوب هم داریم ولی نمیدونم تجربه کردین یا دیدین که زن بد واقعا شر درست میکند.تنها با یک تکه گوشت داخل دهانش ( زبان )
[/quote]
در مورد مرکل صدر اعظم آلمان هم همین رو می گید ؟
می تونید منکر توانائی ایشون بشید ؟
یا ملکه ویکتوریا که انگلیس در دورانش اوج امپراتوری بریتانیا رو تجربه کرده ؟
کاترین کبیر روسیه ؟
  • Upvote 6
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='jalilnoori' timestamp='1398770276' post='374716']
در مورد مرکل صدر اعظم آلمان هم همین رو می گید ؟
می تونید منکر توانائی ایشون بشید ؟
یا ملکه ویکتوریا که انگلیس در دورانش اوج امپراتوری بریتانیا رو تجربه کرده ؟
کاترین کبیر روسیه ؟
[/quote]
راستش نه.
گفتم زن خوب داریم و زن بد.
به غیر از اینها تنها نمیشه از یه جهت نگاه کرد.ضمن اینکه در کنار این زنان مردانی هم کار میکنن.
نمیخوام به بحث دامن بزنم ولی مرکل یا دیگران رو هم عده ای برای این سمت گزینش کردن و هدفشون معلوم نیست ؟!
بعضی وقتها هم مردانی داریم که باعث شر و فساد هستن.مطلب زیاد هست و نمیشه با یکی همه رو گفت.
شاید شنیدین که گفته شده در آخرالزمان زنان بر کرسی ریاست نشینند و لواط فراوان شود آنچنانکه مردم در کوچه و بازار عمل زشت انجام دهند و کسی مانع نشود و ...
من یه خبر دیدم که تو آلمان یه فروشگاه به افرادی که به صورت لغت مادرزاد برای خرید داخلش بشن 250 یورو کالای رایگان میده و عده ی زیادی هم ...
بازم نمیخوام بگم تقصیر مرکل یا ... هست ولی تو جامعه ای که یک مرد با کفایت برای ریاست پیدا نشه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
بازم نمیخوام بگم تقصیر مرکل یا ... هست ولی تو جامعه ای که یک مرد با کفایت برای ریاست پیدا نشه ...
[/quote]

ریاست یک خانم = نبود مرد برای اون سمت؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='senaps' timestamp='1398785447' post='374739']
ریاست یک خانم = نبود مرد برای اون سمت؟؟؟؟
[/quote]
البته بنده این رو نگفتم و این معادله ی درستی نیست. ریاست کجا و چه کاری ؟
اما من از شما سوال میکنم.
آیا دوست دارین در محیط کاری یک زنی که هیچ نسبتی هم با شما نداره رئیس شما باشه ؟ ( با تعلقات دینی و ... هم کاری نداریم )
به عنوان یک مرد چرا دوست دارین یک زن بر شما ریاست کنه ؟
به خاطر هوشش - توانایی اداره ی خوبش - توانایی خوبش در ارتباط عمومی - علم و دانش بیشتر یا ...
ببینین این جور بحثها به جایی نمیرسه.چون هرکس از یه بعد به قضیه نگاه میکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
آیا دوست دارین در محیط کاری یک زنی که هیچ نسبتی هم با شما نداره رئیس شما باشه ؟ ( با تعلقات دینی و ... هم کاری نداریم )
[/quote]

برای من لازمه که یه شخصی که توان مدیریت در اون بخش رو داره مدیریت بکنه... حالا اگر چند گزینه بودن، من بر اساس سایر ویژگی های فردی مثل هوشش، برخوردش، علمش، برنامه هاش برا اینده و در نهایت دسته بندی های فکری بهش رای میدم....

اینکه یه خانوم رئیس جمهور یا صدر اعظم باشه، به هیچ عنوان نیست که گزینه ی بهتری نیست! یا هیچ مردی در سطح ایشون نیست.... صرفا به این معنی هستش که از بین چند نفر، این شخص انتخاب شده تا کار بکنه...

صحبت اینکه زن ها باعث شر هستن و اینا هم همش توهین به مقام زن میباشه
  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='senaps' timestamp='1398787556' post='374750']
برای من لازمه که یه شخصی که توان مدیریت در اون بخش رو داره مدیریت بکنه... حالا اگر چند گزینه بودن، من بر اساس سایر ویژگی های فردی مثل هوشش، برخوردش، علمش، برنامه هاش برا اینده و در نهایت دسته بندی های فکری بهش رای میدم....

اینکه یه خانوم رئیس جمهور یا صدر اعظم باشه، به هیچ عنوان نیست که گزینه ی بهتری نیست! یا هیچ مردی در سطح ایشون نیست.... صرفا به این معنی هستش که از بین چند نفر، این شخص انتخاب شده تا کار بکنه...

صحبت اینکه زن ها باعث شر هستن و اینا هم همش توهین به مقام زن میباشه
[/quote]
دوست گرامی شما یک تکه از حرف رو میگین اما باقیش رو نمیگین.
اتفاقا بنده از هرکسی که فکرش رو بکنین به زنان احترام بیشتری قائلم اما شما یکی رو میبینین و بقیه رو نه.من خودم فرزند دختر رو بیشتر دوست دارم !
اگه توجه کرده باشین اشاره کردم که طبیعت زن احساسی بودن هست.حتی اگر هوش یک زن بیشتر از تمام مردان اطرافش باشه باز این میتونه ایجاد مسئله کنه.

اگه 2 تا بچه ی 7 ساله یکی دختر و یکی پسر رو کنار هم بزارین و ازشون سوالات هوشی بپرسن به احتمال 90 درصد دختر سریعتر از پسر پاسخ خواهد داد.چون رشد مغزی دختر سریعتر از پسر هست.
این اتفاق تا سنین بالای 20 سال هم ادامه داره.
یکی از عللی که دختران در مقایسه از پسران هم سن خودشون از لحاظ تحصیلی بالاتر هستن همین هست.اما این روند تا همیشه نیست و بعد از مدتی متوقف میشه.
حتی به صورت طبیعی از یه دختر بپرسین دوست داری سن شوهرت چقدر باشه احتمالا خواهد گفت یه چند سال از من بزرگتر باشه و برعکس.

نمیدونم ازدواج کردین یا نه ولی امیدوارم دچار یک زن بد ( بازم تاکید میکنم یک زن بد نه همه زنان ) نشین تا بدونین شر که گفته میشه یعنی چی ؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پوتین خطاب به روزنامه نگاران:امریکا از ابتدا در پشت بحران اکراین بود فقط در ایتدای امر پایین پرواز میکرد(flying low).و اضافه کرد که از مقامات کیف خواسته است که گفتگوی بین همه ی طرف های اکراینی برقرار شود و یک راه حل مسالمت آمیز پیدا شود
پوتین به نقل از ریانووسیتی:من فکر میکنم انچه اکنون در حال رخدادن هست بما نشون میده چه کسی واقعا این فرایند رو از شروع رهبری و کنترل میکرده فقط در ابتدا ایالات متحده ترجیح میداد در سایه باقی بماند

http://rt.com/news/155732-putin-usa-behind-ukraine-crisis/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='armagdon' timestamp='1398802035' post='374787']
پوتین خطاب به روزنامه نگاران:امریکا از ابتدا در پشت بحران اکراین بود فقط در ایتدای امر پایین پرواز میکرد(flying low).و اضافه کرد که از مقامات کیف خواسته است که گفتگوی بین همه ی طرف های اکراینی برقرار شود و یک راه حل مسالمت آمیز پیدا شود
پوتین به نقل از ریانووسیتی:من فکر میکنم انچه اکنون در حال رخدادن هست بما نشون میده چه کسی واقعا این فرایند رو از شروع رهبری و کنترل میکرده فقط در ابتدا ایالات متحده ترجیح میداد در سایه باقی بماند

[url="http://rt.com/news/155732-putin-usa-behind-ukraine-crisis/"]http://rt.com/news/1...ukraine-crisis/[/url]
[/quote]
انتظار می رفت اینطور باشه. کما اینکه برای خودمون هم بارها این کارو کرده منتها بندگون خدا اکراینی ها زیاد آشنا نبودن اولین بارشون بوده مثل اینکه.
قانون هفتم نیوتن: برادرآمریکا باید نخود هرآشی باشد.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امریکا در صدد جنگ با روسیه هست تا با یه بهانه که مثلا روسیه جنگ شروع کرد کلک روسیه رو برای همیشه بکنه و روسیه رو پارچه پارچه بکنه. امریکاییها با کمک اروپاییها از پس روسیه برمیان اگه به جنگ اتمی نکشه! نظر دوستان چیه؟ ویرایش شده در توسط Babak1391
  • Upvote 1
  • Downvote 15

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.