blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

چیزی که حق ـت باشه و با گفتگو بدست نیاد باید بزور بدستش بیاری،چیزیه که در سرتاسر تاریخ و همه جهان بوده وخواهد بود
هرکسی برای چیزی که فکر می کنه حقشه میجنگه

فعلا هم اکثر نقاط اکراین آرامه ،اعدام و کشتار های وسیع هم نمی بینیم که بگیم حکومت جدید همه رو قتل عام می کنه
اون شوروشی های شرق هم همه میدونیم از روسیه ساپورت میشن و کلن ایدئولوژی روسی دارن

رای گیری هم یه بحث دیگه ای هست، جوامع اروپایی اصلا خیلی ها کلا رای نمیدن ،به دلایل مختلف
  • Upvote 3
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصولا چه تفاوتی می کند که حق با چه کسی است؟ ان هم در اکراین و روسیه؟
بهتره به جای این بحث ها ببینید اثر این واقعه بر روابط بین الملل و ساختارهای آن چیست.
برای ما چه اثری خواهد داشت و...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='lordashrafi' timestamp='1403162522' post='386927']
ما مصر رو(قبل از کودتا) با مشارکت مردمی 50درصدی کاملا مشروع میدونستیم اونوقت نامشروع دونستن اوکراین با مشارکت مردمی 60 درصد نامعقول هست!
[/quote]

انتخابات بعد از کودتای مصر رو چی ؟ اون رو هم مشروع میدونید ؟!
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هموطن عزیز

پذیرش یا عدم پذیرش بنده و شما هیچ تاثیری در مشروعیت یا عدم مشروعیت انتخابات اکراین نخواهد داشت . اما حقیقت امر نیز با توجیه و تردیدهای ما نیز تغییر نمیکند ، حتی اگر روسیه و آمریکا و یا 100% دنیا انرا تائید یا رد کنند باز تغییری در حقانیت موضوع بوجود نمی آید . در این میان تنها درسی که از آن باید گرفت مهم است وبس .

بشر امروزی تحت تاثیر بسیاری از تبلیغات جهت دار بسرعت تصمیم گرفته و حکم بر رد و یا قبول امری قرار میدهند ، در صورتیکه واقع امر چیزی غیر از آنست که نمایش داده میشود . این پدیده مسخ بشریت با ترفندهای رسانه ای امروزین است . هیچ فرقی هم نمیکند مخاطب آن پروفسور علم ... باشد یا یسواد. اکثریت مسخ شده هم با آنکه اکثریت است اما ارزش تصمیمش همانند ارزش تصمیم شخص مجنونی است که برای عاقلان هیچ اهمیتی ندارد و با اینکار تنها خود متضرر میگردند . جائی که ضرر باشد ، سودی نیز هست و سود اینکار از آن که خواهد بود ؟ مطمئنا از آن گروه مسخ کننده .

این بنده کمترین همیشه عنوان نموده ام که تنها راه رسیدن به حقیقت نسبی تشکیک است . اما موارد تشکیک انتخابات اکراین که قابل تامل است را همگان میدانند ، حال شما دوست دارید با تائید انتخابات توسط روسیه خود را توجیه و مسخ نمائید ، بسم الله !

آگاهی مترادف سواد نسیت ، بلکه سواد وسیله ایست برای نزدیک شدن به آن ، گاهی هم همین سواد بخاطر ایجاد حس خود برتر بینی مانع از رسیدن به حقیقت آگاهی گشته و صاحبش را در لبه پرتگاه حقیقت و مجاز به دره توهم پرتاب میکند . باید بیشتر مراقب بود و از ابزار خوب و صحیح استفاده کرد . ماندن در لبه پرتگاه و نرسیدن به حقیقت بسیار بهتر از پرتاب شدن در حقیقت مجاز ( دروغ محض ) است . تشکیک ابزاریست که شما را در این لبه نگاه میدارد تا انشاء الله حقیقت بر شما روشن گردد ، زیرا نور حقیقت بسیار نیرومند تر از ظلمت مجاز است .

خدا یار و یاورتان باد
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='cheka' timestamp='1403171624' post='386965']
انتخابات بعد از کودتای مصر رو چی ؟ اون رو هم مشروع میدونید ؟!
[/quote]درصورتى که مردم مشارکت بالاى 50درصدى داشته باشن يعنى وقتى که اکثر مردم موافق باشن ما اصولا عددى نيستيم که بخايم تعيين مشروعيت بکنيم در مصر مشارکت بعد از کودتابالاى 50بود؟؟
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='lordashrafi' timestamp='1403198210' post='387045']
درصورتى که مردم مشارکت بالاى 50درصدى داشته باشن يعنى وقتى که اکثر مردم موافق باشن ما اصولا عددى نيستيم که بخايم تعيين مشروعيت بکنيم در مصر مشارکت بعد از کودتابالاى 50بود؟؟
[/quote]
كلا در مصر در بهترين حالت و ازادترين و جوگير ترين انتخابات به زور 50 درصد شركت ميكنن قانون اساسي كودتا رو با 39 درصد شركت كننده برگزار كردند (فكر كنم) اين انتخابات هم اتوبوس ميزاشتن مردم رو ببرن پاي صنذوق كساني كه راي نميدادن رو جريمه ميكردن انتخابات رو يك روز تمديد كردن يه روز هم تعطيل رسمي كردن براش باز هم به 50 درصد واجدين شرايط نرسيد ! تازه طبق امار خودشون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]ناتو : هزاران نیروی تازه نفس ارتش روسیه در مرزهای اوکراین مستقر شده اند[/b]

دبیر کل ناتو اعلام کرد تایید میکند حداقل چندین هزار سرباز ارتش روسیه بتازگی در مرزهای اوکراین مستقر شده اند و تحرکاتی در نزدیک مرز اوکراین داشته اند

http://www.cnn.com/2014/06/19/world/europe/ukraine-crisis/
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آخ که دلم خنک شد آمریکایی ضایییییع شدن در حد..... چی بگم...... خودشون rolling_on_the_floor rolling_on_the_floor rolling_on_the_floor
هر چند دل خوشی از روس ها ندارم ولی به هر حال داد ان شا الله کل اکراین و بگیرن یه آبم روش
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='cheka' timestamp='1402925721' post='386369'] منظور از کشته های دو طرف همون کسانی هستند که توسط تک تیراندازهای اجیر شده از طرف کودتاچیان گلوله میخوردن ؟! خاصیت قبضه کردن حکومت به شکل کودتایی همین بحرانی کردن اوضاع هست دوست عزیز ! اینکه اکثریت موافق حکومت جدید هستند یا خیر رو میشه از همون روزهای فوریه که شلوغی های اوکراین کلا محدود به 3-4 تا شهر بود ، درصد شرکت مردم در انتخابات (60 درصدی که در موردش حرف میزنیم تازه درصد اعلامی حکومت هست) و همچنین میزان همکاری کنونی مردم اوکراین با دولت میشه کاملا متوجه شد ! [color=#ff0000]اگر چنین اتفاقی بیافته عملا اوکراین خودش رو در مقابل اتحادیه اروپا هم قرار داده (دزدی از گاز اروپا) ، بعیده چنین اتفاقی بیافته[/color] [/quote]
اتفاقا چند سال پیش هم که برای اولین بار این مشکل بین اوکراین و روسیه پیش امد.اوکراین گاز خودش را برداشت کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][b] [size=5][url="http://www.entekhab.ir/fa/news/168041/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87"]حمله نیروهای اوکراینی به یک ایستگاه بازرسی مرزی روسیه[/url][/size][/b][/center]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][size=4]به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، «ولادیمیر مارکین» سخنگوی کمیته بازپرسی دادستانی روسیه روز جمعه گفت: در جریان تیراندازی نیروهای اوکراینی به سوی قلمرو روسیه، یک ایستگاه بازرسی مرزبانی این کشور آسیب دید.
وی افزود: در حال حاضر گروهی از ماموران دادستانی روسیه درباره این حادثه تحقیق می کنند.
«واسیلی مالایف» سخنگوی اداره مرزبانی سازمان امنیت استان راستف روسیه نیز به ریانووستی گفت: بر اثر تیراندازی و پرتاب خمپاره از سوی نیروهای اوکراینی، ایستگاه بازرسی مرزی منطقه ˈنووشاختینسکˈ روسیه آسیب دیده و یک مامور مرزبانی روسیه نیز مجروح و در بیمارستان بستری شده است.
مالایف افزود: به احتمال زیاد، نیروهای گارد ملی اوکراین در این منطقه با شبه نظامیان درگیر شده بودند.
کاخ کرملین امروز از تشدید تدابیر امنیتی در مرز این کشور با اوکراین خبر داده بود.
رییس سازمان مرزبانی اوکراین هم دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد که کشورش در روزهای آینده مرز با روسیه را به طور کامل کنترل می کند.
براساس این گزارش، این دومین حادثه مرزی در یک هفته اخیر است. روز دوشنبه گذشته دو نفربر زرهی نیروهای اوکراینی به قلمرو روسیه تجاوز کردند[/size]
[url="http://www.entekhab.ir/"]http://www.entekhab.ir/[/url][/size][/font][/color] ویرایش شده در توسط vahidg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='fath' timestamp='1403104749' post='386812']
باور کن به قرآن وقت و حوصله ندارم جوابت رو بدم
ولی چند تا جواب داری:
مشروعیت و مقبولیت در انتخابات دو کشور ما و بقیه کشورها فرق اساسی دارن.
کودتا بودن یا نبودن به بازی با کلمات نیست و تهی کردن الفاظ از معنی اصلی شون بلکه شورش و به دست گرفتن قدرت و از بین بردن حاکمیت رسمی و مشروع هر کشور یبا زور کودتا محسوب میشه و ربطی به ارتش و غیر ارتش بودن نداره.
ارتش و مردم کشور ما در انقلاب همگی انقلابی بودن و ما قشر منفعل و مخالف اندک در حدود 2 درصدی داشتیم. و به همین دلیل انقلاب ما و دیگر انقلاب ها اصلا قابل قیاس نیست و همون ارتش به فرمان رهبر انقلاب امام راحل بود.
منطق شما در مورد انتخاب و دمکراسی دقیقا مخالف منطق اسلامی هست به دو دلیل که یکی از اونها رو خود غربی ها و نظریه پردازان اون ها هم قبول دارن و یکی رو مناقضه.
اول اینکه صرف رای دادن عده کثیری به چیزی یا کسی درست بودن اون نظر نیست و بروکراسی رو کنار دمکراسی بررسی می کنن غربی ها و ...
دوم اینکه کسی که پولدار باشه دیگه دنبال پولدار شدن نیست پس بهترین گزینه هست فقط با منطق لیبرالی سازگار هست نه اسلامی.چند نمونه تاریخی بیارم که همچنین کیف کنی:
زمانی که حضرت سلیمان نبی بزرگ خدا فوت شدن وصی خودشون رو آصف ابن برخیا انتخاب کرده بود یکی از احتجاجات یهودیت منحرف و احبار مال مردم خور و ربا خوار که در زمان حضرت داوود و سلیمان دمشون قیچی و از قدرت کنار گذاشته شده بودن عدم پولداری آصف بود. icon_cheesygrin
در انتخاب حضرت امیر هم یکی از دلایل عدم انتخاب همین بود البته تا حدودی و هنوز هم بخشی از اهل تسنن علی رو کهنه و ژنده پوش و.... میگن.

حدیث به ما میگه دو دسته مردم طمع و حرص شون هیچگاه تمامی نداره عالم و پولدار ....

[color=#ff0000]البته بگذریم شما اعتقادی به اسلام ندارید و لیبرال هستید و ناخودآگاه مبانی ما و شما متفاوت هست ولی خوشم میاد ازت چون شجاعی و اعتقادت رو میگی و منافق بازی در نمیاری خوشا به غیرت خدایی[/color]
[/quote]
اعتقاد یا عدم اعتقاد بنده روبه اسلام چطور تشخیص دادی برادر؟ اصولاً خود اسلام یه جور لیبرالیسم دینی رو تعریف میکنه که فرق چنانی با لیبرالیسم کشورهای اسکاندیناوی نداره و بنده به این معتقدم؛ در کل هم فعلاً در عصر حاضر چندین اسلام داریم شما کدومش مد نظرته؟ یه مسئله رو که یادت رفته اینه که استثنا قاعده رو نقض نمیکنه. امیر المومنین یا هر کس دیگه ای میتونن استثنا باشن و واقعاً هم هستن ولی آیا این استثنا برای همه صدق میکنه و شما باید بر این اساس ریسک بالای 80 درصد رو برای انتخاب یک فرد متوسط برای بدست گرفتن قدرت روانتخاب کنید؟! تیموشنکو یکی از متوسطهای اوکراین بود و دیدیم که فساد مالی بار آورد و 13 درصد بیشتر رای نیاورد. در هر صورت تجربه میگه علاقه افراد ثروتمند؛ بالای 90 درصد بیشتر برای کسب قدرت یا خدمت هست!

در هر صورت به قول خودت مبانی شما که مشخص نیست چه اسلامی رو اعتقاد داری با ما خیلی فرق میکنه؛ فقط بنده این رو میدونم منافع طلبی و شادی از تحقیر دیگران جزو اسلام محمدی نیست و نه تنها از دید بنده شما این اسلام روندارید وفکر میکنید که دارید خیلی از دوستان دیگه هم این ساسلام روندارن ودر خیال اسلام حقیقی هستن در حالیکه به قول شهید مطهری میگه در غرب اسلام ندیدم و همه مسلمان بودن؛ اینجا اسلام هست و همه نامسلمان؛ گویی که اشهد شرط اسلام است و این مایه تاسف است.

یک نکته حاشیه:(با معذرت)
دور نرو برادر من رئیس جمهور قبلی از بین مدیران کم تجربه و بعضاً یک فرد متوسط و ناشناخته بود؛ کارنامه هشت سالش رو مقایسه کن که چه فساد های مالی به بار اومده!

[quote name='vahidg' timestamp='1403315871' post='387282']

[center][b] [size=5][url="http://www.entekhab.ir/fa/news/168041/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87"]حمله نیروهای اوکراینی به یک ایستگاه بازرسی مرزی روسیه[/url][/size][/b][/center]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][size=4]به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، «ولادیمیر مارکین» سخنگوی کمیته بازپرسی دادستانی روسیه روز جمعه گفت: در جریان تیراندازی نیروهای اوکراینی به سوی قلمرو روسیه، یک ایستگاه بازرسی مرزبانی این کشور آسیب دید.
وی افزود: در حال حاضر گروهی از ماموران دادستانی روسیه درباره این حادثه تحقیق می کنند.
«واسیلی مالایف» سخنگوی اداره مرزبانی سازمان امنیت استان راستف روسیه نیز به ریانووستی گفت: بر اثر تیراندازی و پرتاب خمپاره از سوی نیروهای اوکراینی، ایستگاه بازرسی مرزی منطقه ˈنووشاختینسکˈ روسیه آسیب دیده و یک مامور مرزبانی روسیه نیز مجروح و در بیمارستان بستری شده است.
مالایف افزود: به احتمال زیاد، نیروهای گارد ملی اوکراین در این منطقه با شبه نظامیان درگیر شده بودند.
کاخ کرملین امروز از تشدید تدابیر امنیتی در مرز این کشور با اوکراین خبر داده بود.
رییس سازمان مرزبانی اوکراین هم دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد که کشورش در روزهای آینده مرز با روسیه را به طور کامل کنترل می کند.
براساس این گزارش، این دومین حادثه مرزی در یک هفته اخیر است. روز دوشنبه گذشته دو نفربر زرهی نیروهای اوکراینی به قلمرو روسیه تجاوز کردند[/size]
[url="http://www.entekhab.ir/"]http://www.entekhab.ir/[/url][/size][/font][/color]
[/quote]

نمیدونم چرا رفتار روسیه؛ حس رفتار ترکیه در قبال سوریه رو بهم میده؟!

[quote name='Antiwar' timestamp='1403168941' post='386950']
اصولا چه تفاوتی می کند که حق با چه کسی است؟ ان هم در اکراین و روسیه؟
بهتره به جای این بحث ها ببینید اثر این واقعه بر روابط بین الملل و ساختارهای آن چیست.
برای ما چه اثری خواهد داشت و...
[/quote]
یکی از تاثیرات منفی برای ما که دوستان بی تفاوت هستن نسبت بهش تجزیه طلبی هست! از نظر بنده قضیه اوکراین یه جورایی بانی و ناجی ما هم شد؛ اتحادیه اروپا نیاز گازیش خیلی مهمتر از قضیه مذاکرات و انرژی هسته ای هست و همین مسئله باعث شد که اوباما ومشاورانش سعی در کنار گذاشتن اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات بشن و نباید فراموش کرد که سه کشور مذاکره کننده با ایران در اتحادیه اروپا هستن و نیازشون به گاز مقرون به صرفه هم بی تاثر در نرمی و عقب نشینی اونها نخواهد بود. در روابط بین الملل چهره روسها رو مخدوش کرد؛ حالا چه روسها از قضیه کریمه سود برده باشن یا نه مسئله اینجاست در دراز مدت به ضرر آنها تمام شده و به سود آمریکا شد چرا؟!
کشورهای مرزی یا نزدیک به روسیه خودشون روبه ناچار به نیرونظامی مضائف مجهز خواهند کرد واین یعنی فروش بیشتر تجهیزات آمریکایی و این یعنی ایجاد شغل در آمریکا! مسلماً این کشورها مثل لهستان-چک-لیتونی-رومانی و...... توانایی تولید بعضی از تسلیحات نمیه بازدارنده روندارن!

[quote name='javad48' timestamp='1403166095' post='386937']
چیزی که حق ـت باشه و با گفتگو بدست نیاد باید بزور بدستش بیاری،چیزیه که در سرتاسر تاریخ و همه جهان بوده وخواهد بود
هرکسی برای چیزی که فکر می کنه حقشه میجنگه

فعلا هم اکثر نقاط اکراین آرامه ،اعدام و کشتار های وسیع هم نمی بینیم که بگیم حکومت جدید همه رو قتل عام می کنه
اون شوروشی های شرق هم همه میدونیم از روسیه ساپورت میشن و کلن ایدئولوژی روسی دارن

رای گیری هم یه بحث دیگه ای هست، جوامع اروپایی اصلا خیلی ها کلا رای نمیدن ،به دلایل مختلف
[/quote]
کم گوی وگزیده گوی روبه این میگن. دمت گرم که حق مطلب رو بیان کردی برادر من.
  • Upvote 6
  • Downvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] اصولاً خود اسلام یه جور لیبرالیسم دینی رو تعریف میکنه که فرق چنانی با لیبرالیسم کشورهای اسکاندیناوی نداره و بنده به این معتقدم؛ [/quote]
icon_eek icon_eek icon_eek
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] [size=5]پوتین دستور "آماده‌باش جنگی" را صادر کرد[/size][/b]
[color=#000000][font=Tahoma][size=2]
[size=4][color=#666666]بین الملل > اروپا - [/color]تسنیم نوشت:[/size][/size][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma][size=2]
[size=4] وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور واحدهای نظامی روسیه در ناحیه مرکزی این کشور را به حال "آماده‌باش جنگی" درآورده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور دستور داده است تا واحدهای نظامی روسیه در ناحیه مرکزی این کشور در حالت هشدار جنگی قرار بگیرند.[/size][/size][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma][size=2]
[size=4]تاکنون جزئیات بیشتری از این خبر گزارش نشده است.[/size][/size][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma][size=2]
[color=#222222][font='Helvetica Neue', Arial, Verdana, sans-serif][size=4]http://khabaronline.ir/[/size][/font][/color][/size][/font][/color] ویرایش شده در توسط vahidg
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='vahidg' timestamp='1403357292' post='387400'] [b] [size=5]پوتین دستور "آماده‌باش جنگی" را صادر کرد[/size][/b] [color=#000000][font=Tahoma][size=2] [size=4][color=#666666]بین الملل > اروپا - [/color]تسنیم نوشت:[/size][/size][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma][size=2] [size=4] وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور واحدهای نظامی روسیه در ناحیه مرکزی این کشور را به حال "آماده‌باش جنگی" درآورده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور دستور داده است تا واحدهای نظامی روسیه در ناحیه مرکزی این کشور در حالت هشدار جنگی قرار بگیرند.[/size][/size][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma][size=2] [size=4]تاکنون جزئیات بیشتری از این خبر گزارش نشده است.[/size][/size][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma][size=2] [color=#222222][font='Helvetica Neue', Arial, Verdana, sans-serif][size=4]http://khabaronline.ir/[/size][/font][/color][/size][/font][/color] [/quote]
تا یک ماه پیش ار روسیه بدم می امد
اما الان دوست دارم روسیه پیروز این درگیریها بشه
دنیا دیگه خیلی بی حساب و کتاب شده
امریکا هر غلطی می خواد می کنه
ویرایش شده در توسط majid363
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='nepton' timestamp='1403336778' post='387317']
اعتقاد یا عدم اعتقاد بنده روبه اسلام چطور تشخیص دادی برادر؟ [color=#ff0000]اصولاً خود اسلام یه جور لیبرالیسم دینی رو تعریف میکنه که فرق چنانی با لیبرالیسم کشورهای اسکاندیناوی نداره و بنده به این معتقدم؛[/color] در کل هم فعلاً در عصر حاضر چندین اسلام داریم شما کدومش مد نظرته؟ یه مسئله رو که یادت رفته اینه که استثنا قاعده رو نقض نمیکنه. امیر المومنین یا هر کس دیگه ای میتونن استثنا باشن و واقعاً هم هستن ولی آیا این استثنا برای همه صدق میکنه و شما باید بر این اساس ریسک بالای 80 درصد رو برای انتخاب یک فرد متوسط برای بدست گرفتن قدرت روانتخاب کنید؟! تیموشنکو یکی از متوسطهای اوکراین بود و دیدیم که فساد مالی بار آورد و 13 درصد بیشتر رای نیاورد. در هر صورت تجربه میگه علاقه افراد ثروتمند؛ بالای 90 درصد بیشتر برای کسب قدرت یا خدمت هست!

در هر صورت به قول خودت مبانی شما که مشخص نیست چه اسلامی رو اعتقاد داری با ما خیلی فرق میکنه؛ فقط بنده این رو میدونم منافع طلبی و شادی از تحقیر دیگران جزو اسلام محمدی نیست و نه تنها از دید بنده شما این اسلام روندارید وفکر میکنید که دارید خیلی از دوستان دیگه هم این ساسلام روندارن ودر خیال اسلام حقیقی هستن در حالیکه به قول شهید مطهری میگه در غرب اسلام ندیدم و همه مسلمان بودن؛ اینجا اسلام هست و همه نامسلمان؛ گویی که اشهد شرط اسلام است و این مایه تاسف است.

یک نکته حاشیه :(با معذرت)
دور نرو برادر من رئیس جمهور قبلی از بین مدیران کم تجربه و بعضاً یک فرد متوسط و ناشناخته بود؛ کارنامه هشت سالش رو مقایسه کن که چه فساد های مالی به بار اومده!



نمیدونم چرا رفتار روسیه؛ حس رفتار ترکیه در قبال سوریه رو بهم میده؟!


یکی از تاثیرات منفی برای ما که دوستان بی تفاوت هستن نسبت بهش تجزیه طلبی هست! از نظر بنده قضیه اوکراین یه جورایی بانی و ناجی ما هم شد؛ اتحادیه اروپا نیاز گازیش خیلی مهمتر از قضیه مذاکرات و انرژی هسته ای هست و همین مسئله باعث شد که اوباما ومشاورانش سعی در کنار گذاشتن اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات بشن و نباید فراموش کرد که سه کشور مذاکره کننده با ایران در اتحادیه اروپا هستن و نیازشون به گاز مقرون به صرفه هم بی تاثر در نرمی و عقب نشینی اونها نخواهد بود. در روابط بین الملل چهره روسها رو مخدوش کرد؛ حالا چه روسها از قضیه کریمه سود برده باشن یا نه مسئله اینجاست در دراز مدت به ضرر آنها تمام شده و به سود آمریکا شد چرا؟!
کشورهای مرزی یا نزدیک به روسیه خودشون روبه ناچار به نیرونظامی مضائف مجهز خواهند کرد واین یعنی فروش بیشتر تجهیزات آمریکایی و این یعنی ایجاد شغل در آمریکا! مسلماً این کشورها مثل لهستان-چک-لیتونی-رومانی و...... توانایی تولید بعضی از تسلیحات نمیه بازدارنده روندارن!


کم گوی وگزیده گوی روبه این میگن. دمت گرم که حق مطلب رو بیان کردی برادر من.
[/quote]گل پسر اینقدر منطق و صحبت هات ضعیفه که کسی که فقط کمی در مورد لیبرالیسم و اسلام خونده باشه می فهمه اصولا حداقل چیزی از اسلام نمی دونی.
آخه برادر من لیبرالیسم با اولین اصل از اصول عقاید اسلامی که توحید باشه تضاد داره اونم تضاد کفرآمیز حالا چطور اسلام با لیبرالیسم اسکاندیناوی برابر هست؟؟؟ مگر اون اسلامی که شما میگی یه چیزی توی مایه های اسلام مالزی و اندونزی باشه.
هر چند من دینم رو از فیضیه گرفتم ولی بقیه رو نمی دونم...
عقاید ما در گفتار و عمل ما ظاهر میشه گل پسر و همون ملاک هست وقتی من می بینم کوچکترین اطلاعی از بن و اساس دین خدا نداری می خوای چی بگم تعارف کنم خوب برادر من اسلام نمی دونی چیه.
استثنا در چی ؟؟؟ به نظرم داری خارج از موضوع میری علی یعنی معصوم و انسان کامل و حرفش سند و ملاک هست و لاغیر. استثنا مستثنی هم نداریم

قرآن میگه اسلام از اول هم فقط اسلام بوده و اونم اسلام ناب تشیع هست به نظر ما و لاغیر...

ریسک انتخاب و... هم کلا همون ملاک ها و نوع تفکر لیبرالی هست کلا سیستم مردم سالاری دینی کاملا متفادت از غرب و لیبرالیسم و لیبرال دمکراسی اون هست.

من اسلامم کاملا مشخص هست اونم تشیع 12 امامی و نظریه پردازان اونم از فارابی تا ابن سینا و علامه مصباح و جوادی آملی هستن و در بخش نظری هم کسانی مثل دکتر داوری و مددپور و شهید مطهری و علامه طباطبایی. هر جایی مشکل داری بگو تا جوابت رو بدم ولی شک دارم کلام حق رو بپذیری.

اون کلام رو هم مرحوم آل اححمد گفتن و مناط کلامشون هم عمل به دانسته های در غرب بود و.... ولی ربی به اساس و بنیاد نظری نداره.
گل پسر بزرگترین فساد دوره رئیس جمهور قبلی که 4 سال اول هم الحق و الانصاف عین لودر کار کرد اختلاس بود می دونی یعنی چی؟؟؟ یعنی دولت خیلی اوقات در اختلاس بی گناه هست بلکه کارمندان و مدیران جز معمولا ساخت و پاخت می کنن نه مثل دولت فعلی که رانت میده علننی یعنی کاملا در جریانه...

منم یه چیزی بگم خیالت رو راحت راحت کنم. بنیاد نظری تشیع در فلسفه و کلام و سیاست و قرآن و تفسیر و عرفان چنان قوی هست که شما و من که سهل هستیم اگر تمام عالم هم جمع بشن نمی تونن کاری بکنن و چیزی از اون رو نقش کنن. ولی در مقام عمل میشه با مصداق قرار دادن همین جمهوری اسلامی بگین ضعف هست و فساد هست و... که اونم خدشه ای به بنیاد نظری وارد نمی کنه من و شمائیم که به جای درک اسلام حقیقی و اجرای اون رفتیم چسبیدیم به لیبرالیسم و... هزار ایسم دیگه و شتر گاو پلنگ ما باعث شده اسلام نیم بند اجرا بشه.در واقع مشکل از سیستم نظری اسلام ناب نیست مشکل از من و شما و اجرای و عمل ماست
  • Upvote 7
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    2 کاربر