blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

استقلال طلبان اوکراین 100000 نیروی جدید به خدمت فرا میخوانند

 

http://www.aljazeera.com/news/2015/02/ukraine-rebels-vow-mobilise-100000-strong-force-150202104447285.html

یعنی اینهمه تعداد رو میتونن فرا بخونن اگر تونستی هدفشون ماریاپوله یا کیف ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یعنی اینهمه تعداد رو میتونن فرا بخونن اگر تونستی هدفشون ماریاپوله یا کیف ؟

 

تو شرایط فعلی که کیف بعیده ، اولویت اول برقراری نزدیکترین راه ترانزیت به کریمه است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تجزیه روسیه امری قطعی خواهد بود...........منتها زمانش معلوم نیست........لاقل اون چیزی که محرزه اینه که تمام استانهای خودمختار مسلمان نشین جنوب روسیه هیچ تعصبی نسبت به روس ندارن و اگر از چندتا مزدور حکومت مرکزی توشون فاکتور بگیری ( رمضان قدیروف و.....) شاید بیبش 95 درصد مردمش خواستار جدایین

 

 با سلام 

 

حداقل در این زمان ، کاری به درست یا غلط بودن استراتژی روسها ندارم ، چون صرفا" زمان مشخص کننده نتیجه خواهد بود ، مثل چچن 

 

اما ، تمامی جمهوری های جنوب و جنوب غربی  روسیه و کشورهای همجوار آن ، در چهارچوب " خارج نزدیک " روسها قرار می گیرند  و هر گونه دست اندازی به این حوزه ، واکنش جدی روسها را ، حتی به قیمت فدا کردن روابط با غرب و اتحادیه اروپا ، در پی خواهد داشت . 

 

چه کسی تصور می کرد ، روسها بلافاصله پس از فروپاشی ، با تحمل تلفات و اجرای تاکتیکهای خشونت بار  و کشتار نظامی و غیر نظامی ،  از جدایی چچن جلوگیری کنند ؟؟ 

 

پس ، هر کسی که فکر کند  ، " خرس شمال" ، به راحتی کوتاه می آید ، اشتباه مهلکی را مرتکب شده ، آن هم  در شرایطی که از دست رفتن اوکراین ، مساوی با از دست رفتن موقعیت دفاعی مسکو .

 

 

2-2-2015_6-34-18_PM.jpg

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تو شرایط فعلی که کیف بعیده ، اولویت اول برقراری نزدیکترین راه ترانزیت به کریمه است

بندر ماریاپول و بردیانسک میتونه هدف خوبی باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امریکا اروپا را آماده جنگ با روسیه می‌کند

 

ژنرال بن هودجز، فرمانده نیروهای امریکایی در اروپا به تازگی از هنگ دوم کماندوهای کشورش در اروپا که در حال انجام مانورهای آموزشی در جمهوری لاتویا هستند، دیدن کرد. او سپس در یک مصاحبه مطبوعاتی در امریکا اعلام کرد که کشورش در حال انبار کردن سلاح های نظامی گوناگون است که شامل انواع تانک و توپ و ادوات جنگی دیگر جهت حمایت لوجستیکی از جمهوری های لاتویا، لیتوانی، استونی، لهستان، رومانی و بلغارستان می شود. و همچنین اشاره کرد که برخی از این تسلحیات در آلمان انبار شده اند.

این تصمیم امریکا در حال حاضر به چه معنا است؟

پژوهشگران امریکایی در این باره می گویند که در گذشته انبار کردن سلاح و مهمات و ادوات تظامی در خارج از کشور بخشی اساسی از استراتژی امریکا در طول جنگ سرد میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی قبل از فروپاشی نظام کمونیستی بود. آنها می گویند در آن موقع این کار را بهترین انتخاب می دانستند و می گفتند بهتر از این است که شمار بسیاری از نیروهای امریکایی در اروپا باشند تا در صورت بروز جنگ بتوانند به سرعت این سلاح ها را به کار بگیرند و این سلاح ها را جابه جا کنند. در آن موقع دیگر لازم نیست منتظر بمانند تا سلاح ها برسند. سلاح ها همگی در دسترس بودند. در آن روزها اتحاد جماهیر شوروی فاصله بسیار کمی با اروپا داشت در حالی که امریکا اگر می خواست سلاح بفرستد مدت زیادی زمان می برد. آنها با انبار کردن سلاح ها در خاک اروپا می توانستند سریع تر به حملات احتمالی اتحاد جماهیر شوروی واکنش نشان دهند. انبار کردن سلاح همچنین کار پیوستن نیروهای مبارزه دیگر به پایگاه های امریکایی را نیز آسان تر می کرد.
این محققان در ادامه تاکید می کنند، البته حجم سلاح های انبار شده در کشورهای شرق اروپا بسیار کمتر از میزان سلاح هایی است که در روزهای جنگ سرد که در سال 1989 پایان یافت، انبار می شدند. به هر حال وجود این سلاح ها این توانایی را به ایالات متحده می داد که نیروهای زمینی خود را به سرعت در آن مناطق مستقر کند. در حال حاضر بسیاری از این سلاح های کلاسیک همچنان در وضعیت خوبی به سر می برند، چرا که نیروهای امریکایی دائما به آنها سرک می کشند و آنها را تعمیر و بازسازی می کنند. خلاصه این که انبار کردن این سلاح ها در توانایی امریکا هر لحظه که اراده کند، است.
آنها درباره انبار کردن سلاح های امریکایی در حال حاضر در اروپا تاکید می کنند، البته این کار به قصد حمله نیست. اما قدرت دفاعی را در صورتی که روسیه "جدید" تصمیم به انجام حمله گسترده به غرب بگیرد، تقویت می کند. به هر حال روسیه در صورتی که تصمیم به تحرک نظامی به سمت کشورهای حوزه بالتیک کند، یا احساس کند که شهروندان روسی الاصل ساکن در این مناطق که به جزئی از مردم آن کشورها تبدیل شده اند، در خطر هستند، ممکن است به سمت این مناطق تحرکات نظامی داشته باشد. البته با توجه به حجم سلاح های انبار شده نیاز به حضور نظامی امریکا نیز هست، و چون این کشورها کوچک هستند در نتیجه باید همیشه آماده باشند تا در صورت لزوم تهدیدی به آن شکلی که گفته شد، وارد عمل شوند. این حضور در صورت نیاز می تواند افزایش یابد. برای همین روس ها قبل از انجام هر کاری اوضاع را به شدت محاسبه می کنند و بعد هر گونه حمله ای را انجام می دهند. برای همین همیشه خود را آماده هر گونه واکنشی نیز کرده اند.

آیا این سلاح ها و انبارهای تسلیحاتی فواید دیگری هم دارند؟

این پژوهشگران امریکایی می گویند که این کار باعث افزایش اعتماد به نفس کشورهای اروپای شرقی و اعتماد بیشتر به امریکا می شود، آنها اکنون بیش از هر زمانی خود را در معرض جنگ می بینند. کشورهای این منطقه می گویند که در موقعیت حساسی واقع شده اند. آنها میان دو دریا (بالتیک و سیاه) واقع شده اند که سابقا اهمیتشان ثابت شده است. در زمان جنگ جهانی دوم لهستانی ها پیشنهاد داده بودند که در این جبهه خط دفاعی علیه آلمان ها و اتحاد جماهیر شوروی ایجاد کنند، به ویژه بعد از آن که روسیه با قدرت به این منطقه بازگشت. این به آن معنا است که انبار کردن تسلیحات و استقرار نیرو شامل دیگر کشورهای حوزه بالتیک از جمله لهستان و رومانی و بلغارستان نیز می شود.

آیا ناتو هم در جریان این انبار کردن تسلیحات است؟

آنها در پاسخ به این پرسش می گویند که این موضوع ربطی به ناتو ندارد. کادر فرماندهی آنها در بروکسل تا کنون تصمیم نگرفته اند در این زمینه ورود کنند. البته هنوز بعضی امور روشن نشده اند و منتظر اتخاذ تصمیمی روشن در قبال آنها هستند. ایالات متحده تصمیم خود را گرفته است، می خواهد حکومت سکولار به وجود آمده بعد از جنگ سرد را حفظ کند و اجازه ندهد که از این کشورها علیه اروپا استفاده شود. برای همین این منطقه از دریای سیاه را واقعا همان طور که لهستانی ها می گویند جبهه ای استراتژیک و محوری برای اروپا قلمداد می کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از روز گذشته جدایی طلبان حمله ای رو به شهر کلیدی دبالسبا اغاز کرده اند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از روز گذشته جدایی طلبان حمله ای رو به شهر کلیدی دبالسبا اغاز کرده اند

از روز گذشته جدایی طلبان حمله ای رو به شهر کلیدی دبالسبا اغاز کرده اند

دیبالسک استراتژیک است چون راه اهن از ان میگذرد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همین الان خبر رسید که اعضای گردان حایدار به کاخ ریاست جمهوری در کیف یورش بردن
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سرنگونی دو جنگنده اوکراینی توسط جدایی‌طلبان

 

ادوارد باسورین  به خبرنگاران گفت:  ساعت ۱۴ و ۲۵ دقیقه با آتش پدافند هوایی نیروهای جمهوری مردمی دونتسک دو شکاری بمب افکن سوخو-۲۵ که به بمباران مواضع نیروهای مردمی (شبه نظامیان) در مناطق شمالی و شمال شرقی شهر دبالتسوا می پرداختند سرنگون شدند.
به گفته این مقام جدایی طلبان، یکی از جنگنده ها در یک کیلومتری شمال غربی روستایی به نام کومیساروفکا در محدوده تحت کنترل شبه نظامیان سقوط کرد.
وی افزود: هواپیمای دوم نیز در جنوب غربی روستایی به نام چرنوخینو سقوط کرد که درگیری در آن جریان دارد و نیروهای اوکراینی تلاش می کنند این منطقه را تحت کنترل بگیرند.
باسورین خاطرنشان کرد: خلبان یکی از دو هواپیما با چتر به بیرون پرید و در حال حاضر نیروهای تجسسی دونتسکی به جستجوی این فرد می پردازند.
شکاری بمب افکن سوخو-۲۵ از سال ۱۹۷۵ در ارتش شوروی سابق بکار گرفته شده و نیروی هوایی اوکراین در حال حاضر تعدادی از این هواپیماها را در اختیار دارد. سوخو-۲۵ به دلیل داشتن زره قوی برای پشتیبانی هوایی واحدهای زمینی و بمباران مواضع دشمن بکار گرفته می شود.
در همین حال به گزارش رسانه های روسی شبه نظامیان منطقه لوهانسک امروز از سرنگونی یک فروند پهباد تجسسی نیروهای اوکراینی در منطقه ای به نام ˈایرمینوˈ خبر دادند.
سخنگوی وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک بامداد امروز همچنین از سرنگونی یک فروند هواپیمای نظامی اوکراینی در منطقه گارلوفکا در شمال استان دونتسک در شبانه روز اخیر خبر داده بود.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

انهدام 14 دستگاه تانك جدايي طلبان روس تبار به دست نيروهاي ارتش اوكراين در نزديكي دبالتسف

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/B9BGMtvIYAAFUKu.jpg]normal_B9BGMtvIYAAFUKu.jpg[/url]     [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/B9BGMpWIAAInMhO.jpg]normal_B9BGMpWIAAInMhO.jpg[/url]

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/B9BGMndIIAAzf5q.jpg]normal_B9BGMndIIAAzf5q.jpg[/url]       [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/B9BGMjWIEAAlwt1.jpg]normal_B9BGMjWIEAAlwt1.jpg[/url]

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جدایی روسیه امری غیر قابل باور هست.

 

زمانی که اکثر کشورها سعی بر پاکسازی قومی و یک دست سازی قومی داشتند, روسیه بر اقوام تمام رئیس جمهوری های خود در حال مطالعه و نزدیک کردن این اقوام به هم بود.

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 فرمانده گردان جنگجویان چچنی در نبردهای شرق اوکراین کشته شد

 

یک روزنامه روسی از کشته شدن فرمانده گردان جنگجویان چچنی در نبردهای منطقه دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.
 روزنامه کامرسانت  نوشت: ژنرال عیسی مونایف فرمانده گردان جنگجویان چچنی بود که همراه با نیروهای اوکراینی با شبه نظامیان می جنگید.
این گردان جوهر دودایف نام دارد و در ماه مارس سال 2014 تاسیس شده است.
عیسی مونایف از بدو تاسیس گردان چچن ها فرماندهی آن را برعهده داشت و روز گذشته در نبردهای منطقه دبالتسوا در حالی که تعدادی از واحدهای ارتش اوکراین در محاصره شبه نظامیان قرار گرفتند کشته شد.
به نوشته کامرسانت، فردی به نام آدام اوسمایف که دو سال پیش متهم به تلاش برای سوء قصد به جان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه شده بود فرماندهی گردان ˈجوهر دودایفˈ را برعهده گرفت.
اوسمایف در دوره حکومت یانوکوویچ در اوکراین مدتی در زندان بسر برد و دادستانی کل روسیه خواستار استرداد وی شده بود اما با روی کار آمدن دولت جدید در کی یف این فرد آزاد شده و اوکراین درخواست استرداد وی را بدون پاسخ گذاشت.
روزنامه روسی افزود: خبر کشته شدن عیسی مونایف را سیمون سیمیونچنکو فرمانده گردان ˈدونباسˈ وابسته به وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد و گفت که مونایف با گردان خود برای کمک به نیروهای اوکراینی محاصره شده در دبالتسوا در نبردهای این منطقه شرکت کرده بود که در جنگ با شبه نظامیان کشته شد.
مونایف در دوره حکومت اصلان مسخدوف رییس جمهوری ایچکریا (جمهوری چچن مستقل از روسیه) در سال 1996 فرماندار نظامی گروزنی بود و پس از سرنگونی حکومت مسخدوف به اروپا رفت.
در همین حال رمضان قادراف رییس جمهوری چچن امروز در یک شبکه اجتماعی اعلام کرد که سازمان امنیت اوکراین در قتل مونایف دخالت داشته است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کری وارد کی یف شد

 

به گزارش شبکه تلویزیونی رن.تی.وی روسیه، وزیر خارجه آمریکا بعد ازظهر امروز پنجشنبه با رییس جمهوری اوکراین دیدار می کند و وضعیت مناقشه در شرق این کشور در دستور کار طرف های اوکراینی و آمریکایی قرار دارد.

کری حمایت آمریکا از اوکراین را مورد تاکید قرار خواهد داد و احتمال می رود موضوع ارسال تسلیحات به کی یف و کمک های نظامی دیگر با توجه به درخواست پوروشنکو از غرب و ناتو برای تحویل تسلیحات پیشرفته به ارتش این کشور مطرح شود.

سفر وزیر خارجه آمریکا به کی یف دومین سفر وی در یک سال اخیر است و کری در ماه مارس سال 2014 و در حالی که کمتر از یک ماه از تغییر حکومت اوکراین گذشته بود با سفر به پایتخت اوکراین حمایت واشنگتن از دولت جدید این کشور را اعلام کرد.

به گزارش رسانه های روسی، کری در چارچوب برنامه سفر خود به کی یف، با آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر و ولادیمیر گرویسمن رییس مجلس رادا (پارلمان اوکراین) دیدار خواهد کرد.

در این دیدارها علاوه بر مساله حمایت از اوکراین و موضوعات دوجانبه واشنگتن و کی یف، روند اجرای اصلاحات در ساختار اقتصاد اوکراین و نیز مساله مبارزه با فساد مالی در این کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

مقامهای اوکراین همچنین امیدوارند که در جریان سفر وزیر امور خارجه آمریکا به کی یف موضوع وام های خارجی به اوکراین مطرح شود.

 

http://www.irna.ir/fa/News/81494160/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان یک فیلم مستند به روایت سایت نازی سنتر چند وقت پیش قرار داده بودند که یک روایت مشابهی با بحران اکراین داشت و به اینصورت بود که قبل از جنگ جهانی دوم برای المان همین اتفاق افتاده یعنی یک کشوری بوده (شاید لهستان) که داخلش ژرمن ها رو میکشتن و المان سر همین قضیه مداخلاتی داشته و بخاطر همین مداخلات چند سال تحریمش میکنن و این مناقشه و تحریم به جنگ مبدل میشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم