blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

میمون پوزه دراز برای ارتش لهستان

SYP_9595-min-992x570.jpg

کیف شرکت دولتی Promoboroneksport از اوکراین بعنوان بخشی از کنسرسیوم UkrOboronProm پیشنهادی مبنی بر جایگزینی نفربرهای منسوخ و از رده خارج BRDM-2 که هم اکنون در سازمان رزم نیروی زمینی لهستان مشغول عملیات هستند را  به ارتش این کشور ارائه داده است .

روز جمعه هفتم سپتامبر 2018 ،کنسرسیوم UkrOboronProm اعلام نمود که یکی از شرکتهای تابعه این مجموعه  یادداشت تفاهمی را با  شرکت WZM بعنوان یک پیمانکار دفاعی لهستانی در خصوص برنامه مدرنیزاسیون  خودروهای شناسایی رزمی موسوم به Mongoose ( میمون پوزه دراز ) به امضاء رسانده است .

IMG_1476-2.jpg

خودروی زرهی شناسایی Mongoose ( قبلا" BRDM-NIK ) گونه ارتقاء یافته ای از سخت افزار طراحی شده  در دوران اتحاد شوروی ( زره پوش آبخاکی BRDM-2 ) بشمار می رود که توسط شرکت اوکراینی Mykolayiv Armoured Plant توسعه پیدا نموده است .

به اعتقاد ناظران نظامی ، برای افزایش حفاظت از خدمه ، ضخامت صفحات زرهی در بخش جلویی این زره پوش افزایش پیدا نموده  که میزان آن به 10 م.م  میرسد . براساس مندرجات یادداشت تفاهم  امضاء شده میان دوطرف ، در آینده نزدیک کار ارتقاء نمونه دوم   این زره پوش شناسایی- رزمی آغاز شود و برای مرحله نخست ، آزمایشات اولیه گونه اولیه  ان در سپتامبر 2018 در میدان تمرینی ارتش لهستان صورت پذیرد .

IMG_1482-1024x683.jpg

پس از تجزیه و تحلیل تست های اولیه ، قراردادی میان دو طرف برای تامین نیازمندی های نیروی زمینی لهستان به امضاء خواهد رسید .

در اوایل سال 2009 ، رسانه های محلی لهستان گزارش کرده بودند که وزارت دفاع این کشور قصد دارد تا حداقل 200 دستگاه زره پوش آبخاکی جدید به ارزش 300 میلیون یورو ( 330 میلیون دلار ) را خریداری نماید .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

 

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

افزایش قدرت آتش کیف

دریافت تعداد بیشتری آتشبار کالیبر 220 م.م  ازسوی نیروی زمینی اوکراین

DqCsx92WsAAGXq8-min.jpg

کیف : شرکت دفاعی دولتی UkrOboronProm اوکراین اعلام نمود که در حال تحویل  گروه جدیدی از سامانه های موشکی چندگانه کالیبر 220 م.م اوراگان به نیروی زمینی این کشور است .

طبق اعلام رسمی شرکت فوق ، یکی از زیرمجموعه های این شرکت "“Shepetovsky Repair Plant" مرحله نهایی تعمیرات و بروزرسانی سامانه موشکی زمین به زمین چندگانه اوراگان را به اتمام رسانده  و تحویل این سیستم ها به نیروی زمینی اوکراین ، به معنای تقویت قدرت  آتشباری این نیرو در مقایسه با سالهای گذشته است .

BM-27_9P140_Uragan_9K57_220mm_MLRS_Multiple_Launch_Rocket_System_Russia_Russian_army_defense_industry_011.jpg

سیستم موشکی چند گانه (MLRS) اوراگان  ، عمدتا" برای درگیری با اهداف حیاتی میدان نبرد نظیر واحدهای بشدت آسیب پذیر پیاده نظام ، خودروهای زرهی و غیر زرهی ، واحدهای موتوریزه  و گروهان های تانک ، پست های فرماندهی ، مراکز مخابراتی و تاسیسات ثابت نظامی مورد استفاده قرار می گیرد .

bm27_uragan.jpg

در مجموع ، این سیستم توپخانه ای ، در ردیف موشکهای زمین به زمین برد بلندی است که هم اکنون  در خدمت ارتش اوکراین قرار دارد . این سیستم قادر است تا در بازه زمانی 20 ثاینه ای ، 16 تیر موشک کالیبر 220 م.م را برعلیه اهدافی در محدوده برد 35 کیلومتر مورد اصابت قرار دهد . ماموریت اصلی این سامانه رزمی ، انهدام اهداف تعیین شده ،بخصوص مراکز تجمع پیاده نظام ، پخش مین های ضد زره  در یک برد 10-35 است . این سیستم ، از لحظه صدور دستور آتش تا اجرای شلیک ، تنها به 3 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت و با توجه به پیکربندی هشت در هشت ، از تحرک بسیار بالایی برای ایراد ضربه به دشمن و برخورداری از تحرک مطلوب جهت جلوگیری از شناسایی توسط واحدهای متخاصم برخوردار است .

BM-27_9P140_Uragan_9K57_220mm_MLRS_Multiple_Launch_Rocket_System_Russia_Russian_army_defense_industry_005.jpg

مجموعه تعمیراتی Shepetovsky Plant یکی از شرکتهای پیشرو اوکراینی در ارتقاء و روزآمد سازی سامانه ها ی راکتی نظیر  BM-21 گراد ، اوراگان و سامانه های توپخانه خودکششی 3S3M ، 2S5 و همچنین طیف متنوعی از خمپاره اندازها ، تجهیزات کنترل و فرماندهی ، موشکهای ضد زره هدایت شونده  و تجهیزات نظامی دیگر محسوب می شود .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

  • Like 5
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

26نوامبر2018:در تنگه کرچ مابین روسیه و اوکراین ،بین نیرو دریایی دوکشور در پی بستن تنگه توسط روسیه تنش هایی رخ داده  

انگار روسیه از تردد کشتی های متعلق به اوکراین از زیر پل کرچ جلوگیری کرده وسه کشتی جنگی متعلق به اوکراین رو محاصره و با پیاده کردن تکاورانش تسخیر کرده 

مجلس اوکراین در واکنش به اقدام نیروی دریایی روسیه جلسه امنیتی تشکیل داده و از شورای امنیت سازمان ملل درخواست ورود به موضوع رو کرده

آماده باش کامل نیروهوایی و نیروی دریایی اوکراین!

نمیشه گفت احتمال جنگ هست چون هر دوکشور از عواقب و پیامدهای شروع جنگ مطلع اند؛ماه عسل این تنش ها قطع صادرات گاز روسیه به اروپا و افزایش نرخ گاز روسیه!

ویرایش شده در توسط aminjabbary
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

نگاهی به برنامه موشکی اوکراین 

در این متن به طور خلاصه به برخی تسلیحات تاثیر گذار ارتش اوکراین اشاره میشود

 

در 30 ژانویه 2018 اوکراین اولین تست موفق موشک کروز جدید خود به نام نپتون را انجام داد. صنعت دفاعی اوکراین در حال حاضر روی دو پروژه عمده کار می کند موشک کروز نپتون و سامانه موشکی ویلخا(MLRS Vilkha) همچنین دفتر طراحی Pivdenne در حال کار بر روی یک سیستم موشک بالستیک کوتاه برد  متحرک ( SBRM)  به نام Hrim-2 کار می کند. تا سال 2014 رهبران اوکراین موضوع توسعه توسعه موشک های بالستیک را نادیده گرفته بودند. هر چند ارتش و شرکتهای طراحی همواره اهمیت انرا یاد آوری می کردند. با این حال درگیری در دونباس و الحاق کریمه به روسیه باعث شد توسعه  سامانه های موشکی به یکی از اولویت های ارتش اوکراین تبدیل بشود. پروژه نپتون جهت تولید یک موشک تا برد 300 کیلومتر هست که قرار است از انواع جستجوگرها برای درگیری با اهداف مختلف استفاده کند هم چنین این موشک بایداز انواع پلتفرم های هوایی، دریایی و زمینی ارتش اوکراین شلیک شود. در پروژه نپتون اوکراین سعی کرده با در نظر گرفتن زیر ساخت های داخلی و طرح های موفق پیشین یک سلاح قابل اعتماد با هزینه های کم را تولید کند و قرار شده بود بعد از ازمایش ها در مدت 2 تا سه سال به تولید انبود برسد و در اfتدا در اختیار واحدای دفاع ساحلی این کشور قرار بگیرد. این پروژه برای اوکراین اهمیت زیادی دارد. برای اولین بار بعد از استقلال ، اوکراین سک سلاح مقرون به صرفه و موثر برای مقابله با دشمن خواهد بود.Vilkha یک بروز رسانی برای سامانه Smerch شوروی است.هر چند مشخصات این سیستم به طور دقیق فاش نشده است اما به طور کلی مشخص است که موشک های این سامانه می توانند اهداف تا فاصله 120 کیلومتری را مورد اصابت قرار بدهد. مشخصه اصلی این سیستم این هست که موشک های این سامانه در طول مسیر پرواز امکان تنظیم دقیق مسیر خود را دارند به این ترتیب 12 موشک این سامانه میتوانند 12 هدف مختلف را مورد اصابت قرار بدهند. در سال 2017 تمام ازمایش های این پروژه به اتمام رسیده بود و در اخرین ازمایش توانست 4 هدف مختلف را با شلیک 4 موشک با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد. بر طبق پیش بینی ها این سامانه از سال 2019 تحویل ارتش اوکراین می شود. علاوه بر این دفتر طراحی Pivdenne در حال کار بر روی یک سامانه موشکی بالستیک کوتاه برد متحرک به نام Hrim-2 است که سرمایه گذاری روی این طرح توسط ی مشتری خارح انجام گرفته ( عربستان سعودی) در نمونه صادراتی برد این سامانه 280 کیلومتر است اما خود ارتش اوکراین دارای نسخه هایی با برد بین 450 تا 500 کیلومتر خواهد بود. ارتش اوکراین روی فروش به مشتری خارجی برای کم شدن هزینه Hrim-2 حساب کرده. در حال حاضر قدرتمندترین سامانه موشکی اوکراین سامانه توچکا هست که بردی در حدود 120 کیلومتر دارد و دقت ان پایین است اما سامانه  Hrim-2 قادر هست اهدافی در بیش از 3 برابر برد توچکا را با دقت بسیار بالاتر مورد اصابت قرار دهد.

3536-1.jpg

نپتون

Vilkha-M.jpg

سامانه Vilkha-m

Grim_tactical_missile_2.jpg

Hirm-2 گاهی به نام Grіm-2 هم شناخته میشود

 

دفتر طراحیYuzhnoye اوکراین در حال کار بروی یک موشک هوا به سطح مافوق صوت به نام Bliskavka(رعد وبرق)  است که ماکتهای ان هم در نمایشگاه دفاعی اوکراین نشان داده شده است. Yuzhnoyeبرد، جرم و یا مشخصات کلاهک این موشک را منتشر نکرده با این حال رسانه های Bliskavka را دارای سرعت سه و نیم ماخ و بردی در حدود 110 کیلومتر اعلام کردن وزن این موشک هم با توجه به هواپیماهای ارتش اوکراین که سوخو 24 و سوخو 27 هستند در محدود بین 1000 تا 150 کیلوگرم در نظر گرفته شد. موشک Bliskavka سه نوع خواهد بود 1- یک نوع ضد کشتی با هدایت راداری فعال 2- نوع دیگر با جستجوگر ضد تشعشع غیر فعال 3- نسخه هوا به سطح دقیق با جستجوگر الکترواپتیکی ( پاکستان این موشک را برای ارتش خودش در نظر گرفته که قرار هست علاوه بر نسخه های هوا پرتاب از حامل های زمینی و دریایی هم شلیک شود)

Kontsept-rakety-Blyskavka.jpg

 

مهمات هدایت شونده 122میلی متری Tayfun-1 که از پرتابگرهای قدیمی گراد شلیک می شود و توسط دفتر طراحی Yuzhnoye ساخته شده و داری برد 40 کیلومتر هست . این مهمات در 2020 تست شده و از سال 2021 قرار بوده تحویل ارتش اوکراین بشه

 Grad-333-1-1.jpgReaktyvnyj-snaryad-Tajfun-1.jpg

Strilba-z-BM-21-Grad-reaktyvnym-snaryadom-Tajfun-1.png

 

 

 

سامانه موشکی متحرک Sapsan این سامانه که بردی درحدود 280 کیلومتر دارد توسط دفتر طراحی Yuzhnoye در سال 2019 ساخته شده به دلیل مشکلات مالی تحویل اون تا سال 2021 به تعویق افتاد این سامانه دارای طیف متنوعی از کلاهک ها است

1- کلاهک ترموباریک

2- کلاهک خوشه ای

3- کلاهک نفوذ کننده در زمین

4- کلاهک تکه تکه شونده انفجاری

800px-Sapsan_28missile_system29.jpg

 

سیستم دفاع ضد هوایی Dnipro

این سیستم در سال 2014 توسعش اغاز شده و در سال 2016 اولین تست اون انجام شده

برد شناسایی اهداف

در ارتفاع 7 کیلومتری برد 150 کیلومتر

هدف در ارتفاع 150 متری حداقل 50 کیلومتر

هدف در ارتفاع 20 متری حدود 50 کیلومتر

حداقل ارتفاع عملکرد موشک از 15 متری تا حداکثر 25 کیلومتر

مدت زمان اماده سازی 4 دقیقه

 

Ukraine_government_has_approved_the_development_of_DNIPRO_a_new_air_defense_missile_system_640_001.jpgUkraine_government_has_approved_the_development_of_DNIPRO_a_new_air_defense_missile_system_640_002.jpg

 

 

ایجاد این سامانه های موشکی راه حلی برای ایجاد امنیت در اوکراین هست . بعد از کنار گذاشتن زرادخانه اتمی اوکراین قرار شده بود این کشور به حمایت های بین المللی برای تقویت قابلیت های دفاعی خود دسترسی داشته باشد.

منبع 1

منبع2

منبع 3

منبع 4

اوکراین بازه قابل قبولی از انواع موشک ها داره که اگر مجهز به جی پی اس بشن می توانند با دقت بالا تجهیزات روسیه را مورد اصابت قرار بدند مطمئنا روسیه به خاطر جنگ با اوکراین به ماهواره های GPS حمله نخواهد کرد برای همین اگر به تعداد کاقی این موشک ها در اختیار اوکراین باشه روسیه به هیچ عنوان کار ساده ای نخواهد داشت

بخصوص نوع حمله روسیه که همراه با موج تجهیزات همراه خواهد بود توسط موشک های دقیق با کلاهک های خوشه ای بسیار اسیب خواهند دید

جناب @MR9  تو پست زیر به خوبی برخی تجهیزات را معرفی کردند 

 

ویرایش شده در توسط majid363
  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.