blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

با این تلفات از تی 72 های روسی، بهتره تی 72 های داخلی رو برای اسقاط تحویل ذوب آهن بدن !! با وجود سلاح های ضد تانک مهلک امروزی، این تانک دیگه ارزش رزمی نداره، هرچقدر هم بروز رسانی کنن همین آشه و همین کاسه !! البته یه راه حل ساده داره که نمیدونم چرا استفاده نمیکنن و اون هم استفاده از کیسه شن روی تانکه . خرجش هم چندتا گونی و چند متر طنابه. مطمئنم کیسه شن مقابل هر نوع ضد تانکی موثره ! حتی با کابل میشه کیسه شنها رو از کنارهای تانک هم آویزون کنن که از این جهات هم ایمنی ایجاد کنه . نظر اساتید چیه ؟؟

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
53 minutes قبل , 008 گفت:

با این تلفات از تی 72 های روسی، بهتره تی 72 های داخلی رو برای اسقاط تحویل ذوب آهن بدن !! با وجود سلاح های ضد تانک مهلک امروزی، این تانک دیگه ارزش رزمی نداره، هرچقدر هم بروز رسانی کنن همین آشه و همین کاسه !! البته یه راه حل ساده داره که نمیدونم چرا استفاده نمیکنن و اون هم استفاده از کیسه شن روی تانکه . خرجش هم چندتا گونی و چند متر طنابه. مطمئنم کیسه شن مقابل هر نوع ضد تانکی موثره ! حتی با کابل میشه کیسه شنها رو از کنارهای تانک هم آویزون کنن که از این جهات هم ایمنی ایجاد کنه . نظر اساتید چیه ؟؟

20220327_152538.jpg

نمونه ای از اثر برخورد مهمات ۱۲۵ م.م انرژی جنبشی APFSDS بر سطح صفحات زرهی که چندین میلیمتر ضخامت دارند و عموما از جنس فولاد زرهی هستند.مثل اثر کارد روی پنیر هست.فکر می کنم کیسه شن در مقابل این پرتابه ها کم اثر باشه البته با عرض معذرت از جناب استادcrash

ویرایش شده در توسط arjmandi
  • Like 4
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این روزها یک بحث داغ البته غیرمرتبط مصاحبه طلبکارانه و وقیحانه سفیر اکراین در ایران هست که متاسفانه با ضریب و دوپینگ یک بخش سیاسی و سمپات هاش اجازه و جرات دستور و مواخذه و توهین و تهدید به کشور را به یک سفیر میدند و بعد هم با تمام قوا در رسانه هاشون سعی میکنند در کمال تعجب از موضع سفیر ضد کشور یک پروپاگاندا به نفع کشور خارجی درست کنند.

 

چند نکته داره:

 

یک اینکه من بعید میدونم اگر یک کشور خارجی به این سرزمین حمله کنه امثال همین ها نه تنها برای دفاع از کشور (سابقه دفاع از کشور در برهه های مختلف همین معاصر را هم میشه دنبال کرد) کاری نکنند که به خاطر کینه و عقده و مشکلات سیاسی (الان در مقام تحلیل سیاسی نیستیم و من تنها از موضع وطن پرستی و دفاع از میهن بررسی میکنم ماجرا را) که با نظام حاکم دارند حتی به جرات میشه گفت به صف اشغالگران وارد نشند به بهانه براندازی نظام حاکم و یا نقد! نظام حاکم. آش انقدر شور شده که در برهه های مختلف طیف متفاوتی از حمایت از تحریم تا حمله به کشور را تلویحا شاهد هستیم بین برخی گروه ها و افراد. سابقه هم زیاد داشته از گلستان و ترکمنچای گرفته تا هرات و بحرین و خلق فلان و بهمان و ستون پنجم ها و نفوذیها که برای منافع حزبی/شخصی/قدرتی/ثروتی/سیاسی تا امنیتی و حتی مشکلات شخصی و عقده ها و کینه ها کشور را به دشمن متخاصم خارجی فروختند و گاهی مثل کورها گویا رذالت این عمل را با هر چیزی توجیه میکنند.

 

دوم اینکه چنان به این سفیر گستاخ متوهم میدان دادند که گویا در کشور مستعمره نشسته ( البته باد شده از حمایت امریکا و ناتو و میدان داری رسانه ها و پروپاگاندایی که حاکم هست به نفع اکراین) ایران را تهدید میکنه اگر نفت مفت و مجانی ندید الان پس فردا که ما قطعی پیروز میدانیم بهتون گند!م نمیدیم! گویا متوجه نیست که نفت ما تحریمه!!! و امثال کشور دست به سینه این اقایون هم مدافع و مجری تحریم ها حتی سفت و سخت تر از امریکا ضد ایران.

 

سوم اینکه گویا کشور ما به کشوری که دشمنی در مورد ایران را خصوصا در سال های اخیر تمام کرده و یار غار اردوغان بوده و ناتو و مدیون غرب به خاطر به قدرت نشاندنش بدهی یا دین خاصی داره که اینطور طلبکارانه و وقیحانه در برابر تمام اقداماتش که در بلوک دشمن ایران تعریف میشه در مقام مدعی نشسته و تازه از جانب مردم ایران  تصمیم میگیره و مبناش هم میزاره نظرسنجی خودرویی اون هم لابد اطراف سفارتشون در فرمانیه و الهیه و ...

 

چهارم اینکه وزارت امور خارجه ما گویا بیش از حد نیاز اسیر مصلحت اندیشی است. در جنگ اکراین و روسیه ما فقط و فقط یک موضع ثابت ضد جنگ و اشغالگری داریم. موضعی در مورد همه کشورها که البته هیچ ربطی به منافعمون و روابطمون هم نداره از اونجا که دو کشور به قول خود روس ها فقط دارای روابط نزدیک و به قول تلویحی اکراینی ها غیردوست با هم درگیر هستند و اصلا و ابدا قرار نیست به هیچ طرفی در این ماجرا باج بدیم چه برسه به اینکه یک طرفش نه تنها دشمن محسوب میشه که با روند آینده ای که این سفیر را از هم اکنون متوهم کرده یک صهیونیست نشان دار مدیون و بدهکار به غرب که حالا تبدیلش کردند به یک قهرمان وارد بازی رسانه ای غرب هم برایا ختلاف در کشور شده تا در آینده دشمنی هاشون را به همین بهانه های مزخرف فعلی تشدید هم کنند. ( چرا نفت مفت و کمک مجانی به ما نمیدید!! تا همینجاش هم وزارت امور خارجه ما بیش از حد دخالت کرده در اموری که نباید میکرده)

 

خلاصه اینکه گویا سفیر اکراین فکر کرده پروپاگاندای رسانه ای غرب در ایران هم همون تاثیر ار میزاره که بر نژآدپرستان غربی گذاشته و بنابراین الان به عنوان رژیم دوم لوس و همیشه مدعی و نژآدپرست در اروپا ( رژیم اولشون صهیونیستها هستند در غرب آسیا) بقیه جهان باید تابع و مطیع اوامر این رژیم جدید اکراین باشند. هرچند عجیب نیست وقتی خود زلنسکی مستقیم و تلویحی اشاره کرده بود یک چیزی باید بشند شبیه اسراییل در اروپا.

 

 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جند روز پیش یکی از دوستان یک کلبیپی از هلیبرن نیروهای روس در فرودگاه کیف گذاشت تا الان شاید نزدیک به 20 بار دیدمش ( با ریتم و آنگش خیلی حال میکنم :D ) ولی نکات بسیار جالبی داره که میتونه یک کلاس آموزشی باشه و نشان دهنده تفاوت یک عملیات واقعی با مانور آب دوغ خیاری خودمون باشه که به اسم هلیبرن نیروهای ویژه نشونمون میدن.

https://www.mashreghnews.ir/news/1363820/تصاویر-جدید-از-فرود-نیروهای-ویژه-و-هوابرد-روسیه
https://www.youtube.com/watch?v=Z7SL4-TELxs    تصاویر عملیات هلی برن واکنش سریع در رزمایش شمال غرب
در عملیات روسها تمام سلاح ها دارای رددات و صدا خفه کن هستند، کوله سنگین جهت چند روز عملیات و جیره مربوطه، نوع تاخت اولیه که به صورت دو و خیز روی زمین در برابر آتش دشمن هست و این روند تکرار میشه، استفاده از چسب در پشت کلاه و بازو برای شناسایی خودی در شرایط عملیاتی و ............ 

حالا مانور هلیبرن نیروهای خودمون حتی فاصله لازم از هم رو رعایت نکردن فقط سکوت باید کرد سکوتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

ویرایش شده در توسط ldmdff
  • Like 4
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در سایه ناتوانی دیپلماتیک چین

عملکرد شوکه کننده روسیه، فعلا نظام چند قطبی را به تعویق انداخته است

 صرف نظر از نتیجه جنگ اوکراین، این جنگ نابودی گفته‌های بسیاری درباره تغییر نظامی تک قطبی و تبدیل آن به نظام چند قطبی یا اصلا بدون هیچ قطبی را نشان داد.

از زمانی که برای اولین بار این گفته مبنی بر کاهش قدرت آمریکا و ظهور قدرت های جدید مطرح شد، نشانه‌های متعددی در راستای تایید این مقوله بروز کرد. از جمله آنها بحران مالی ایالات متحده آمریکا در سال 2008 است که باعث شد این کشور از عراق خارج شود.

اما جنگ اوکراین به تمام گفته‌ها درباره پایان عصر سیطره آمریکا و رفتن به سمت جهان چند قطبی پایان داد؛ چرا که شیوه مدیریت نبرد از سوی واشگتن برای مقابله با حمله روسیه به اوکراین و سرعت و قدرت تحرک این کشور میزان قدرت این کشور در نظام بین المللی را ثابت کرد.

در سطح سیاسی و دیپلماتیک واشنگتن طی چند روز توانست متحدان خود را بسیج کند تا مسکو را در عرصه بین المللی منزوی کند و در سطح اقتصادی توانست از طریق اعمال مجموعه تحریم‌های بی‌سابقه‌ای دولت بزرگی مانند روسیه را از سیستم مالی بین المللی جدا کند.

اما در سطح نظامی، واشنگتن توانست صدهزار سرباز را در مرزهای ناتو با روسیه طی مدت زمانی کوتاه بسیج کند. برتری تسلیحات آمریکایی که به اوکراین سرازیر شد نیز نشانه دیگری از میزان شکافی است که واشنگتن را از نزدیک‌ترین رقبای خود متمایز می‌کند. در این راستا موشک‌های جاولین توانستند زیان‌های شدیدی به تانک‌های روسی، ستون فقرات نیروی نظامی روسیه، وارد آورند. این در حالی است که موشک‌های استینگر توانستند نیروی هوایی روسیه را در میدان نبرد کنار بزنند با وجود این که آمریکا نسل قدیم آنها را ارائه کرد. 

فراتر اینکه عملکرد شوکه کننده نیروهای روسیه هم در سطح برنامه‌ریزی و هم کارآیی پایین رزمی و نیز شکست آنها در تامین نیازهای لوجستیکی در جریان مقابله با نیرویی بسیار ضعیف‌تر از خود سطح واقعی این نیروها را نشان داد. نیروهایی که خواستار رقابت برای رهبری جهان هستند.

این بحران همچنین وزن واقعی چین در عرصه بین المللی را نشان داد. پکن علاوه بر یکه خوردن از روش اداره جنگ و تحقیر روسیه از سوی واشنگتن، کاملا در کمک کردن به متحد روس خود ناتوان به نظر رسید. در برابر برتری قاطعانه اقتصادی، تکنولوژیکی و نظامی غرب به نظر می‌رسد چین در بحران اوکراین تنها از جان سالم به در بردن خود راضی خواهد بود. 

آنچه گفته شد به این معناست که هنوز راه درازی تا ظهور نظام چند قطبی در پیش داریم؛ اما مشکل ما اینجاست که چگونه مشتاقان ظهور این نظام جدید را به این نتیجه گیری متقاعد کنیم و آنها را متوجه کنیم که پیروزی روسیه و چین درصورت وقوع برای ما عواقب کمتری نسبت به ادامه سیطره آمریکا نخواهد داشت.

 منبع العربی الجدید / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

  • Like 2
  • Upvote 8
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.