blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

9 hours قبل , MR9 گفت:

 

FQyoepYXwAMXFK2.jpg

 

 این کشف انبارهای مهمات بجامانده از عقب روی ارتش روسیه در حومه خارکف دارد عجیب میشود 

عناصر وزارت امنیت داخلی اوکراین گزارش دادند یک انبار مهمات روسی را کشف کردند که  درآن موشکهای هوابه هوای آر-27 آر  و آر-73 کشف شده 

نکته : کدوم ارتش موشکهای سازمانی نیروی هوایی را می برد در انبار مهمات خطوط مقدم زمینی ؟!!! صحنه سازی نیست ؟!!!

 

با سلام

اینها موتور یدکی تانکه ؟

  • Like 3
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, MR9 گفت:

 

سلام علیکم - احتمالا موتور تانک باشد که قرار گرفتن آن در یک دپو تدارکاتی نزدیک خطوط مقدم ، یک روند عادی هست ولی ان چیزی که کل قضیه را بودار کرده ، قراردادن موشکهای هوابه هوا هست که باید در پایگاه هوایی دیده بشود نه در  دپوی مهمات که معمولا در نزدیکی خطوط مقدم ایجاد میشود و این احتمال صحنه سازی یا اضافه کردن  تسلیحات چشمگیر به یک انبار مهمات عادی را بیشتر می کند .

 

 

 با سلام مجدد

احتمالی که شما دادید به واقعیت نزدیکتره .

اما در مورد وجود تسلیحات هوایی در دپو های تدارکاتی نیروی زمینی ، این امر غیر ممکن نیست ، چون در دهه هفتاد در ایران و در انبار گردانی های زاغه های مهمات ، چنین مواردی دیده شده !

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 minutes قبل , 951 گفت:

اما در مورد وجود تسلیحات هوایی در دپو های تدارکاتی نیروی زمینی ، این امر غیر ممکن نیست ، چون در دهه هفتاد در ایران و در انبار گردانی های زاغه های مهمات ، چنین مواردی دیده شده !

 

نکته اینجاست که این انبار موصوف کجا قرار داشته باشد

، بله ، فرضا شما یک انبار مهمات در تهران دارید ،ممکن هست مهمات از رده خارج یا حتی عملیاتی را در یک مکانی غیر از مکان خودش پیدا کنید ، ولی خط مقدم شما در خوزستان هست . ولی این انبار مد نظر ما ، در حومه خارکف ، جایی که جنگ در آن جریان داشت پیداشده و روسها هم به تازگی ازاین منطقه  عقب رفتند ، حالا یک تحلیلگر ، می نشیند و  فکر می کند که  انبار مهماتی که باید در آن مهمات تانک ، کالیبر سبک ، خمپاره در کالیبرهای مختلف و حتی توپخانه پیدا بشود برای دسترسی سریع یگان های درگیر ، یک دفعه 4 موشک هوابه هوای کوتاهبرد و میان برد ظاهر می شود که حتی در استانداردهای چپ اندرقیچی روسها ، با عقل جور در نمی آید . ( ضمن  اینکه تا الان دیده نشده که نیروی هوایی روسیه از پایگاه های داخل خاک اوکراین مبادرت به پرواز رزمی کند که اصلا نیازی به وجود این موشکها باشد ، مگر اینکه این مهمات قبلا از فرودگاه های تصرف شده اوکراینی بدست آمده باشد و در این محل دپو که الان مجددا به غنمیت ارتش اوکراین درآمده  )

اگر اوکراین ، لیبی بود و روسها هم مثلا ارتش خلیفه حفتر ، امکان نصب مثلا موشکهای هوا به هوا روی وانت و تبدیل آن به تکنیکال را میشود مربوط دانست ولی حضور صدها دستگاه گراد و اسکندر و اورگان در کنار صدها قبضه توپ و خمپاره انداز در کالیبرهای مختلف این گزینه را منتفی می کند . این نکته ریز را باید در نظر داشت که اوکراینی ها برای نشان دادن اهمیت غنائم بدست آمده در روزهای منتهی به از دست دادن احتمالی ماریوپل ، دست به هرکاری می زنند تا توجهات را بخودشون جلب کنند .

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در این چند روز که سقوط ماریوپل نزدیک هست ( تنها مناطق باقیمانده) یک چیز خیلی پررنگ هست. تلاش بسیار زیاد و ویژه اکراین برای ایجاد کریدور به منظور تخلیه به ادعای خودشون غیرنظامیان ولی به نظر گروه ها و هسته های محاصره شده آزوف در آخرین دژ ماریوپل. طوریکه هر پیشنهادی میدند مکرر تا روس ها اجازه بدند این نیروها بدون تسلیم فقط از یک کریدور امن خارج بشند. شاید حضور نیروهای خارجی یا اینکه حفظ این نیروها به عنوان نمادهای جدید ( نماد مقاومت ) از اهداف این اصرار ویژه است.

 

البته در خبرها بود پوتین در جلسه با وزیر دفاع برنامه ارتش برای حمله به محل حضور این نیروها را مانع شده و گفته باید به محاصره ادامه داد. به قول تحلیلی شاید به خاطر اینکه از کشته های این عملیات قهرمان سازی صورت نگیره و تسلیم را ترجیح میدند روس ها.

 

پ ن: بایدن یک بسته جدید نظامی تصویب کرد برای اکراین. کم کم سر و کله سلاح های سنگین و جنگنده و توپخانه و انواع پهپادها و پدافند هم پیداشون میشه. این حجم حمایت تسلیحاتی از اکراین در برابر روس ها با توجه به تمام جوانب و حتی اظهارات مستقیم امثال جانسون و بقیه فقط موید یک چیز هست. اکراین هر اتفاقی هم براش بیفته و حتی یک زمین سوخته هم بشه مهم اینه روس ها پیروز این جنگ نباشند.

 

البته حتما برای روس ها هم حیثیتی است. همین حالاش هم با تمام تبعات اقتصادی و رسانه ای و سیاسیش روس ها بازنده این جنگ شمرده میشند تا حالا.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 3
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک هفته پس از غرق شدن رزمناو  مسکووا، روسیه برای نخستین بار رسما به تلفات و ناپدید شدن ملوانان خود اذعان کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که یک خدمه جان باخته و ۲۷ ملوان  مفقود شده‌اند.

 در بیانیه وزارت دفاع روسیه  گفته می‌شود که ۳۹۶ خدمه کشتی نجات یافتند. پیش‌تر هر گونه تلفات انسانی تکذیب شده بود.

رزمناو مسکوا، ۱۲هزار و ۵۰۰ تن وزن داشت و مهم‌ترین کشتی ناوگان روسیه در دریای سیاه به شمار می‌رفت.

  • Like 4
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.