blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

1 hour قبل , MR9 گفت:

در سوریه ، با شدت گرفتن درگیری ها در جبهه هایی که  فاصله دوطرف چندان زیاد نبود ، واحدهای نیروی زمینی سپاه ، با درخواست از نیروی زمینی ارتش  ، تعدادی از هویتزرهای ام101 کالیبر 105 م.م را به سوریه منتقل کردند که براساس داده های موجود ، عملکرد مناسبی نیز داشتند .م

سلام - در تاپیک سوریه لینکی در خصوص شلیک این هویتزر در سوریه به اشتراک گذاشته شده بود که یکی از رزمندگان خدمه توپخانه را نشان میداد که با سرعت عمل بسیار زیاد( خدا قوت داشت درحدهویتزر خودکششی ) مشغول اتشباری بود! 

ویرایش شده در توسط MF44
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

با سلام و عرض ارادت

 

ضمن تشکر و خسته نباشید برای تلاش مجدانه شما و جنابان @aminor عزیز و @Nattan گرامی برای دسته بندی و چکیده گیری و تحلیل های مناسب وقایع جاریه در درگیری شرق اکراین

 

3 hours قبل , MR9 گفت:

در جنوب غربی آودیوکا ، هنوز پیشروی قابل توجهی از سوی ارتش روسیه صورت نگرفته و ضد حملات مهاجمان در کراسنوخوریکا ، آویدوکا و پیسکی تا حدودی دفع شده است .

 

نکته قابل توجه از ابتدای این درگیری چندین ماهه تاکنون پیشروی میلیمتری در این خط هست که با ناکامی هایی زیادی برای روسها همراه شده . اگر در مقام قیاس باشد می توان آن را با محور شمال حما در درگیری سوریه مقایسه کرد (  طیبه الامام , محرده ... ) 

تشابه از این نظر که وقتی به خطوط مقدمی که کهنه شده و تثبت شده اند نگاه کنیم می بینیم که قوای مهاجم به سختی قادر به پیشروی هست به گونه ای که نیروهای مدافع به خاطر استحکامات بسیار زیاد و تو در تو که در طول سالها ایجاد شده هر گونه پیشروی را غیر ممکن می کنند . مورد بعدی این است که آمادگی رزمی همراه با اشراف محیطی بدست آمده برای نیروی مستقر که طی چند سال بدست می آید باعث می شود هر اقدامی بکنید چیزی به اسم عنصر غافلگیری در این محور ها رخ ندهد . چون به واسطه درگیری و آتش باری مستمر ( حالا چه پراکنده و چه متمرکز در زمان عملیات ) باعث شده جابجایی نیروهای درگیر با قوای تازه نفس به صورت چرخشی و یک مکانیسم منظم دربیاید و لذا در این محورها همیشه شاهد آمادگی و هوشیاری حداکثری مدافعان هستیم .

 

شما چه راه حلی برای شکسته شدن اینچنین خطوط کهنه ای می دهید ؟ ( که در واقع به سان قلعه در آمده اند و بهتر است بگوییم قلعه تا خط ..! )

به نظر من که شاید هم دقیق نباشد راه حل همان راه حلی است که قوای متحده در سوریه در پیش گرفتند ( مشخصا همان محور محرده , طیبه المام را عرض می کنم ) تقویت جناجین و ایجاد پاکت و در نهایت ترغیب مدافعین برای رها کردن استحکامات جهت عقب نشینی که در محاصره گرفتار نشوند . البته و قطعا" گفتن آن از عملکردن به آن راحتر است . چون که جناحین نیز قطعا" به همان علت که عرض شد تقویت و تثبیت شده اند . در شمال حما تعداد عملیات های که سعی شد از جناحین نفوذ انجام شود و تعداد شهدا خود گویایی این دشواری بود . ( حالا شاید برای قیاس بهتر جناب امینور بتوانند کمک کنند و اشاره کنند که قوای متحد چه تعداد عملیات داشت برای بستن آن محور مشخص ؟ ) 

اساسا" پیشروی مستقیم و شکستن این گونه محورها رو در رو بسیار زمان بر ، پر تلفات و شاید هم غیر ممکن باشد ... قطعا" تک های ایضایی را خواهیم داشت ولی توقع چیزی بیشتر بسیار سخت است . آنچه من به خاطر دارم حداقل از سال 2014 تا کنون غرب دونتسک شاهد درگیری های مستمر و فرسایشی بوده تا کنون .

 

حالا که صحبت شمال حما شد واقعا چه کسی می تواند نقش فرماندهان ایرانی مستشار در سوریه برای طراحی عملیات های موفقیت آمیز آن زمانها را کتمان کند .. ؟؟ به قول دوستان اگر غرور کاذب روسها اجازه دهد تشکیل اتاق های طراحی و مشاوره عملیات با فرماندهان میدانی ایرانی می تواند گره گشایی کارشان باشد . برای ما هم می تواند دورنمایی از آینده را به همراه داشته باشد که تجربه آزمایشی مناسبی از درگیری با ناتو و گمارده هایش را بدست آوریم ...

 

با تشکر و سپاس مجدد :rose:

ویرایش شده در توسط parsneet
  • Like 4
  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , MR9 گفت:

1- مالکیت حقوقی تمامی این مطالب منحصرا به انجمن میلیتاری تعلق دارد و استفاده از آن منوط به ذکر دقیق منبع خواهد بود .

2- خیلی طولانی شد :lol:

سلام -  1-این هشدار حقوقی خیلی ضروری و عالی بود;) 2-طولانی تر بنویس هرکس کم آورد و نخوند از ما نیست :26:

  • Like 4
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تعداد سامانه های های هیمارس امریکا مشخصه چند تا هست و تا چه میزان میتونه بفرسته اوکراین که خودش در تنگنا قرار نگیره ؟ توان ساخت مجدد چطور هست و چه زمانی می طلبه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 hours قبل , MR9 گفت:

.

2~42.jpg3~44.jpg

با سلام به همه دوستان

 

به ویژه عزیزانی که این تاپیک مهم را به صورت لحظه ای گزارش می دهند.

یه سوال دارم و یه شاید بشه گفت پیشنهاد برای روس ها شما دوستانی که اشراف دارید رو نبرد یه نظر بدید ممنون می شم.

اول سوال: چرا روسها پل های روی رودخانه و مبادی ورودی غرب اوکراین را از کار نمی اندازند؟

با توجه به دوتا نقشه بالا روس ها یه مانع خیلی بزرگ جلوشون هست که اون هم اون 4 یا 5 تا شهر در برابر خط جبهه سوم و شمال دونتسک هست که اگر فتح بشن کل شرق اوکراین قطعا سقوط می کنه اما گویا از سمت شرق با موانع طبیعی زیادی مانند ارتفاعات و غیره محافظت شده به نظرم روس ها بهتره خط جبهه 6 را در غرب رودخانه رها کنند و در تمام خطوط فقط به دفاع و حفظ خطوط بپردازن سپس بعد از نابودی تمام پل ها روی رودخانه و تجمع نیرو در شمال ماریوپل اقدام به پاک سازی و پیشروی این بار از جنوب اوکراین بکنند.چون به نظر از این مسیر خطوط تماس کوتاهتر شده با تراکم جمعیتی کمتری روبه رو می شوند.و محاصره و فتح اون 4 یا 5 شهر با توجه به کمتر بودن عوارض زمین در غرب اونها و محاصره بودنشون از شرق راحت تر هست.

ممنون می شم نظر بدید و به روس ها بگید لعنتی ها اون پل ها را بزنید.

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    1 member