blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

1 ساعت پیش, ldmdff گفت:

آدریانا آرختا، گروهبان جوان نیروهای مسلح اوکراین گفت پهپادها از کریمه به پرواز درآمدند و واحدهای نیروهای ویژه را در خرسون هدف قرار دادند. 
وی گفت: پهپادها از دفاع هوایی فرار کردند و 2 بمب (موشک الماس؟) روی مواضع خود پرتاب کردند و 2 تانک با خدمه داخل آن را منهدم کردند. این می تواند تأییدی باشد که UCAV های شاهد-129/مهاجر-6 MALE در عملیات های رزمی شرکت می کنند.

 

اگه تایید بشه که این حمله توسط پهباد های ایرانی بوده خبر بسیار خوبی میتونه باشه حتی بهتر از موفقیت های پهباد های انتحاری چون مهاجر و شاهد ۱۲۹ پهباد شناسایی رزمی هستن و نفوذ اونها به مناطق حفاظت شده توسط پدافند یعنی توان شناسایی محل پدافند و نابود کردن اونها

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

روسها ظاهرا برای هدایت شاهد 136 از توپولف 214r استفاده میکنند»

 

 

یک نظر دیگه هم هست که معتقد هستند از مهاجر 6 برای این کار استفاده میشه؛ حتی دلیل سقوط مهاجر شیشی که به دست اوکراینی ها افتاد رو میشه اتمام سوخت بدلیل اصرار به هدایت تعداد بیشتری پهپاد با یک سورتی پرواز دانست و بی تجربگی کاربر روس هم مزید بر علت شده است و آنطوری هم که از فیلم بر می‌آمد؛ پهپاد یک سقوط نرم روی آب داشته و خیلی سالم بود!

  • Like 4
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

گزارش وزارت دفاع اوکراین در باره استفاده از ماهواره در میدان جنگ

با حضور رئیس اطلاعات ارتش اوکراین و مقامات وزارت دفاع وزیر دفاع اوکراین ، وزیر دفاع اوکراین گزارشی درباره استفاده از ماهواره در این درگیری ها ارائه کرد.

به گفته وزیر دفاع با کمک اوکراینی ها دولت اوکراین توانسته یکی از ماهواره های شرکت ICEYE  را خریداری کند. بعلاوه در صورت نیاز امکان خرید 22 ماهواره دیگر از این شرکت وجود دارد.

وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد تکنولوژی که در این ماهواره استفاده شده اجازه می دهد تا اهدافی که از دید ماهواره های تصویر برداری اپتیکال پنهان می شوند به راحتی شناسایی شوند و در طی دو روز گذشته ارتش اوکراین به کمک اطلاعاتی که این ماهواره تهیه کرده توانسته 60 هدف استتار شده روسی را مورد اصابت قرار بدهد. به گفته وزیر دفاع اوکراین میزان خساراتی که این ماهواره تونسته وارد کنه تو این مدت از قیمت خود ماهواره بیشتر بوده

رزنیکوف گفت :این ماهواره به ارتش اوکراین کمک خواهد کرد تا در هوای نامناسب و ابری زمستان بتواند اهداف مورد نظر را شناسایی کند.

 

 

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این جنگ چه جوری تمام میشه ؟

تصاحب اودسا از طرف روسیه و قطع ارتباط اوکراین

یا آزادی استان های اوکراین در اختیار روسیه هست

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 minutes قبل , alala گفت:

 

و همچنان بزرگترین سلاح غرب، رسانه هست.

 

سلام علیکم - دوتا پست از اسفند 1400 و فروردین 1401 .. حدود هشت ماه پیش  

 

بر 11 فروردین 1401 در 11:48 , MR9 گفت:

 درتاریخ هست که بیشترین کتابها را در خصوص شخصیت  ناپلئون بناپارت ، امپراتور فرانسه و تاکتیسین مشهور قرن هجدم  را نویسندگان و مورخین انگلیسی نوشتند . در ظاهر امر ، این مساله روند عجیبی نیست ، ولی وقتی به تاریخ جنگهای ناپلئونی نگاه می کنیم ، درواقع امر ، این انگلیسی ها بودند که در نهایت با متحدکردن دشمنان ناپلئون ، آن را شکست دادند که اگر این مساله مورد توجه قرار بگیرد ، برای تحلیلگر هوشمند ، نکته بسیار ریزی قابل درک میشود که انگلیسی ها با چنین کاری ( نوشتن کتابهای متعدد درباره این شخصیت تاریخی ) خودشون را بعنوان شکست دهنده ناپلئون به شکل غیر مستقیم بزرگ کردند و می کنند .

 

2007.jpg

پوتین ، مرد سال 2007 مجله تایم

 

در مورد ولادیمیر پوتین ( و تمامی رهبران دنیا در شرق و غرب دنیا )  هم بطور دقیق همین روند برقرار هست ..  برای مخاطب هوشمند ، فهم این مساله که  چه کسی یا چه کسانی در مجلات ، روزنامه ها ،  رسانه های جمعی ، رئیس جمهوری فعلی روسیه را بزرگ کردند ، آن را بعنوان ناجی روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق روی جلد مجلات قرار دادند ( منظور خارج از روسیه هست )  .در واقع امر ، به اوج بردن یک شخصیت سیاسی و تبلیغات در مورد آن و بعد به حضیض کشاندن همان شخصیت ، یک تاکتیک رسانه ای است . حالا این نکته جالب هست برای بررسی که رسانه های خارج از روسیه ، به چه شکل ، تصویر سازی از پوتین را بعنوان یک رهبر موفق ، به یکباره تبدیل کردند به یک رهبرشکست خورده ( که اصولا مفاهیم مربوط به پیروزی / موفقیت یا شکست / عدم موفقیت  یک امر نسبی هست)  و بسته به شرایط ممکن است که در کشورهای مختلف و حتی در افراد مختلف  ، متفاوت باشد .

علت این امر از چه آبشخوری نشأت می گیرد ؟؟ 

این نکته ای هست که با توجه به جریان غالب رسانه ای در دنیای فعلی ( و چرخه ایجاد قدسیت و قدسیت زدایی ) باید مورد توجه قرار گیرد ...

 

 

بر 6 اسفند 1400 در 14:40 , MR9 گفت:

بسم ا... 

بازگشت به آینده !!!!!!!

 

کاور مجله اکونومیست  

راست : 2022 ( اوکراین )

چپ : 2003 ( عراق) 

 

خوب ببینید  ، رسانه ها وقتی در اختیار یک الیگارشی خاص باشند ، چه شکلی  مزاج و ذائقه مردم را شکل میدند 

 

تفاوتی در حمله بوش به عراق ( تیتر مجله : در مسیر تحقق صلح ) و حمله پوتین به اوکراین ( کجا متوقف خواهد شد ؟! ) وجود ندارد 

 

2-25-2022_2-38-24_PM.jpg

 

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , majid363 گفت:

این جنگ چه جوری تمام میشه ؟

تصاحب اودسا از طرف روسیه و قطع ارتباط اوکراین

یا آزادی استان های اوکراین در اختیار روسیه هست

 

با سلام و احترام

 

زمانی که دو طرف درگیر نزاع در این سطح بشوند دو سرنوشت را می توان متصور بود :

1-  برتری کامل یک طرف بر طرف مقابل و تسلیم بدون قید و شرط طرف بازنده

2- فرسایش طرفین و کاهش انگیزه های اولیه برای ادامه درگیری ( در مورد این جنگ تسلط بر استانهای شرقی اوکراین که روس تبار هستند هدف اصلی دو طرف بوده )

 

در مورد اول با توجه به ورود ناتو و الخصوص حمایت تمام قد آمریکا ( که در سخنرانی بایدن به پرداخت مبلغ 25 میلیارد دلار از طرف آمریکا تا آن لحظه اشاره کرد ... حالا بقیه دیگر به کنار ... ) وقوع این گزینه بسیار بعید هست .

 

در مورد گزینه دوم ( که تقریبا" قطعی هست ) خودش دو حالت ممکن هست به خود بگیرد

الف: طرفین هیچ کدام نه چیزی به دست بیارن و نه چیزی از دست بدهند ( در این جنگ آن چیز زمین هست ) به مرور دچار فرسایش بشوند و با کاهش منابع مالی و انسانی و حمایت های مردمی و روحیه مبارزه و مقاومت شان .....  به خطوط قبل از جنگ برگردند ... ( قطعا" هر دو طرف خود را پیروز خواهند نامید و طرف مقابل را مقلوب ... و چون نماد ملموس و عینی برای اثبات آن نیست با خیال راحت هر دو طرف اعلام پیروزی می کنند تا بتوانند به این مارتن پایان دهند .... 

 

ب: طرفین به حالت قبل بر نمی گردند ولی یک حداقل هایی را توانسته اند کسب کنند . ( روسیه قصد الحاق تمام مناطق کرانه شرقی رود دنیپرو را داشت ) اکنون با تکیه بر اکتساب این هدف در مناطق جنوب شرقی ....

و همچنین کشور اکراین نیز با تکیه بر باز پس گیری مناطق شمال شرقی ( و اینکه روس های مهاجم را عقب رانده و توانسته که جلوی از دست رفتن تمام آن سرزمین را بگیرد ) می تواند احساس یک رضایت حداقلی کسب نماید و تمایل برای مذاکره بیشتر شود ... در این حالت طرفین می توانند با تکیه بر این دستآورد های حداقلی و هم نظر به اینکه توان عملی برای تغییر بیشتر نتیجه را هم ندارند حاضر به آتش بس خواهند شد ... ( و وجود همان فرسایش شدید که عرض شد و فشارهای مردم از داخل برای پایان جنگ ) ... قطعا" بدانید که فشار برای پایان جنگ از سمت داخل اکراین به مراتب بیشتر از داخل روسیه هست ... ( حتی با پذیرش جدایی آن استانهای جنوب شرقی ) ... ( مشابه وضعیت ارمنستان و باکو در نظر بگیرید ... )

 

اکثر تحلیلگران معتقد هستند که زمستان می توند شعله های این جنگ را مانند اجاق های اروپایی پایین بکشد ..!! ولی اینکه این سکون زمستانه و تجدید قوا در فصل بعدی موجب احساس توانمندی ادامه درگیری در طرفین می شود یا نه در حاله ای از ابهام هست .

 

 

 

پی نوشت : این دو کشور هر دو از تامین کنندگان سلاح های عراق در زمان جنگ خودمان بودند و هزاران ایرانی توسط سلاح های همین دو کشور و صد البته دیگر رقبایی اروپایی و آمریکایی اش ، کشته ، زخمی ، بی خانمان و ... شدند . ولی ما قلبا" برای هر دو طرف آرزوی صلح داریم ...

ویرایش شده در توسط parsneet
  • Like 5
  • Upvote 10
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم