blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

10 hours قبل , arminheidari گفت:

در مورد خرسون برام جالبه که چرا روس ها اینقدر بی اهمیت در مورد این منطقه رفتار میکنن

 

 

سلام  علیکم 

نکته جالبی بود ... 

ما باید این پیش فرض را داشته باشیم که ارتش روسیه الان بلحاظ نیرویی تحت فشار هست ( خطوط جبهه گسترده و میزان نیروها در کمیت ، محدود )  

 

بر 14 مهر 1401 در 00:17 , MR9 گفت:

 

6- براساس ادعای منابع روسی ، عناصری از تیپ 126 دفاع ساحلی در محور شمال خرسون حضور دارند ولی تعداد آنها به اندازه ای کم است که برای دفاع از هر روستا ، تنها 15 نیرو وجود دارد . به گفته این منابع ، یک خط مقدم 20 کیلومتری حداقل به دو گردان 500 نفری ، نیرو نیاز دارد  ( هر نفر 20 متر )  ولی این نسبت بدلیل کمبود نیرو به 60 متر برای هر سرباز می رسد .

 

 

10-24-2022_6-41-57_PM.jpg

 

زمانی که شما بعنوان فرمانده میدان ، صحنه را بررسی می کنید و این داده اولیه را دارید که  میزان نیروهای عملیاتی ( درگیر در خط و احتیاط ) محدود هست و تا رسیدن نیروهای ذخیره آموزش دیده ( گفته می شود تا دسامبر )  زمان قابل توجهی باقی مانده ، سعی می کنید حتی الامکان ، خط تماس با دشمن را به حداقل میزان خودش کاهش بدید و به یک موقعیتی عقب بنشینید که بتونید با میزان نسبت استاندارد نیرو و تجهیزات از آن محور دفاع کنید تا مجددا نیروی لازم برای گرفتن آرایش تهاجمی را بدست بیارید.. 

در متن های آموزشی  ، حرکت به عقب ( عقب روی ) که بصورت اختیاری صورت می گیرد ، اصل اول ، حفظ نیرو هست برای استفاده در آینده ، اصل دوم ، کشاندن دشمن به یک وضعیت نامناسب برای پدافند ( در اینجا احتمالا تشویق ارتش اوکراین به وارد شدن در زمین باز خرسون شرقی ) و درنهایت کوتاه کردن خطوط مواصلاتی ( که البته این یک ریسک هست ، چون سامانه های هیمارس قطعا جلو کشیده می شوند برای اجرای آتش در عمق دفاع روسها و خطوط پشتیبانی آنها / ضمن توجه به اینکه این جلو کشیدن هیمارس به زمین باز هم برای خودش دردسری هست ، چون ممکن هست بیشتر در خطر آتش متقابل قرار بگیرند )  

این بحث سد نوواکاخوفکا هم احتمالا به همین دلیل بولد شده ، چون ممکن هست  رها کردن آب به این فضای باز ، ارتش اوکراین را با یک فاصله قابل توجه  از خط مقدم روسها در خرسون شرقی نگه دارد ( البته این خودش نیازمند بررسی هست که استفاده از سلاح آب تا چند مدت می توند جلوی تحرکات ارتش اوکراین را بگیرد )  

حالا اگر داده های منابع غربی را مبناء برای تحلیل قرار بدیم ، ( بحث خارج شدن ازخرسون غربی ) و اطلاعات موجود از انتقال ذخایر مهمات به عقب هم صحت داشته باشد ،آن وقت  این مساله روسها برای کوتاه کردن خطوط مواصلاتی خودشون در استان خرسون تا تقویت نیرویی در دسامبر ، دست به عقب نشینی دارند می زنند تا حدودی رنگ واقعیت به خودش می گیرد  . پس بحث بی اهمیت بودن نیست .. ضرورت  نظامی هست و برای جلوگیری از انهدام نیرو و تجهیزات احتمالا صورت می گیرد ...  البته روسها تا این لحظه ( 24 اکتبر ) واکنشی نسبت به عقب نشینی از خرسون غربی نشان ندادند  ( چیزی رصد نشد )  و اینکه منابع غربی صرفا براساس جابه جایی نیروها به این نتیجه رسیدند یا اطلاعات بیشتری هم وجود دارد که رسانه ای نشده ، اطلاعاتی نداریم ... 

 

اگر می شد اطلاعاتی از خطوط مقدم روسها بدست آورد ، تحلیل بهتری صورت می گرفت ولی به شکل استاندارد .. این نوع عقب نشینی ( احتمالی ) به این صورت انجام می شود 

1- یک سوم نیروی مانوری و نصف تسلیحات پشتیبانی واحدهای خط مقدم (رده گروهان ) از بدنه اصلی نیروهای مستقر شده ، جدا و بتدریج به عقب برده می شود 

2- ستون های زرهی ( با این تبصره که خطر تک زرهی دشمن وجود نداشته باشد و عقب نشینی آنها کشف نشود( 

3 - نصف تسیلحات پشتیبانی آتش در رده گردان / تیپ و لشکر 

همزمان با این کار ، نیروی پوششی منتخب در خطوط تماس مستقر می شوند تا بقیه نیروها نیز تدریجا تجهیزات را به خط جدید در عقب منتقل کنند .. 

 

10 hours قبل , arminheidari گفت:

خرسون کلید فتح اودسا هست و اودسا کلید پیروزی روسیه چرا که با قطع راه دریایی اکراین و بعد با زدن راه های لجستیک و انرژی اکراین، عملا اکراین دچارکمبود منابع در داخل شده و توان خودش رو از دست میده و نمیتونه اینجوری در جنگ ظاهر بشه و علاوه بر این هزینه تامین اکراین برای اروپا خیلی زیاد میشه

 

ارتش اوکراین احتمالا بخش قابل توجهی از تدارکاتش را از مرزهای زمینی غربی خودش دریافت می کند ، تصرف اودسا در درازمدت ، اوکراین را دچار مشکل می کند بعنوان یک کشور محاط در خشکی ولی در کوتاه مدت ، جز ضربه روانی ، نتیجه خاص درگیری نباید داشته باشد .  ضمن اینکه واقعا با تصرف اودسا ، قرار نیست جنگ تمام بشود ... مثال تاریخی اش هم استالینگراد هست....  بعد از تصرف استالینگراد ، جنگ دو سال و نیم دیگر ادامه پیدا کرد تقریبا تا تمام شد ... البته این رویداد به اصطلاح ، برگشتگاه برای آلمان بود ولی مدت زمان زیادی می بایست می گذشت تا جنگ تمام بشود ...  به همین دلیل  فرض محال ، تصرف اودسا اگر تازه شرایط اش فراهم بشود که با مشاهده  وضع روسها در حال حاضر و تا اینجا قابل تحلیل نیست ( مگر اینکه  اتفاق خیلی خاصی بیافتد ) ، باز هم به معنای اتمام درگیری به نظرم نخواهد بود . 

  • Like 3
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , RezaKiani گفت:

سلام.

ی کمکهای غرب به طور عام و امریکا به طور خاص به اوکراین هم هیچ ربطی به ایران نداشته و نداره. اگر این طور بود اول به سعود کمک می کردند که ترتیب حوثی های یمن رو بده (که مثل الاغ توی گل یمن گیر کرده است) و بعد هم داعش رو تار و مار نمی کرد که همیشه برای مقابله با ایران شیعه ی سلفی یه حکومت سنی سلفی توی آستین داشته باشه.

 

من با این قسمت حرف شما موافقم، دوستان عزیز وقتی که عربستان با حمایت امریکا و صهیونیست ها و . . . .  نتونست 4 تا حوثی پابرهنه رو شکست بده و حالا دنبال راه فرار آبرومندانست چطور انتظار دارین روسیه بتونه اکراین رو با اون همه حمایت غرب شکست بده اکراین باتلاق روسیه هست همونطور که افغانستان باتلاق امریکا شد همونطور که یمن باتلاق عربستان شد و وقتی این جنگ و این زمستون تموم بشه رو سیاهیش برای ذغال میمونه و ما به شدت استراتژی اشتباهی رو در پیش گرفتیم .

نکته دیگه اینکه دوستان میگن روسیه حمله پیشگیرانه کرده درست نیست فرض کنیم اکراین هم میومد جز ناتو آخه اکراین یا هر کشور اروپایی دیگه یا خود امریکا کدومشون جرات داشت به روسیه حتی نگاه کنه چه برسه به حمله شما وقتی در موضع دفاعی هستی دنیا بهت حق میده حتی از سلاح هسته ای استفاده کنی اما الان چی ؟؟؟ و اصلا بحث قدرت و جرات به کنار اروپایی که نیازمند گاز روسیه هست هیچوقت وارد جنگ با روسیه نمیشد برای اروپایی ها و امریکایی ها الویت اول اقتصاده همینجور که اثرات اقتصادی این جنگ داره لهشون میکنه خودشون میدونن تو جنگی که شروع کنندش خودشون باشن چی میشه پس. متاسفانه آقای پوتین هم استراتژیست های خوبی انتخاب نکرده و تحت تاثیر افرادی مثل الکساندر دوگین هست . . . 

در مورد اینکه چین بیاد از ما و روسیه حمابت کنه اینم تحلیل سطحیی هست برید حجم مبادلات تجاری چین رو با امریکا و اروپا با ایران و روسیه مقایسه کنین اصلا قابل مقایسه نیست این عدد اگه چینی ها زورشون میرسید جلوی ترامپ که اون همه براشون تعرفه و . . .  گذاشت می ایستادن پس تو خواب هم فکر نکنین چین در شرایط عادی از ما حمایت کنه.

در مورد حدیثی که دوست عزیزمون اوردن اگر اون جنگ به کشته شدن زن ها و بچه ها منجر شه امکان نداره امام معصوم حمایت کنه از این قضیه و شک نکنین حدیث جعلیه مگه میشه امام معصوم این کار رو بکنه هر چقدر هر کسی توجیه کنه امکان نداره امام این کارو بکنه و باز مجددا این نظر شخصیه منه

در مورد ناآرامی های اخیر هم به دوستان توصیه میکنم تاریخ حکومت سربداران رو بخونین و براحتی میفهمین دلیل نا آرامی های اخیر ریشش کجاست و با تحریک یه عده اینجوری پر رنگ شد. ریشه ها هستن که تو کشور ما دیده نمیشن بله خارجی های نقش دارن شک هم نکنین اما ریشه مساله ربطی به خارجی ها نداره.

در انتها خواهشی که از مدیران محترم سایت دارم اینه که یه تاپیک بزنن تا بشه بحث های مربوط به سیاست رو اونجا ادامه داد.

با احترام به نظرات کلیه دوستان موافق و مخالف

  • Like 1
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, MR9 گفت:

نبرد همچنان ادامه دارد .

 

Ff2jLW7X0AEpy6h.jpg Ff2jLDMXEAc9UNr.jpg

  

کیف / 23 اکتبر

 

پهپادهاي شاهد و عوض كردن استراتژي روس ها سبب شده صداي ناتو و امريكا در بياد 

از همون روسي كه پزش رو ميدادن ميخورن 

و الان افتادن به تهديد ايران براي ارجاع فروش پهپاد به دادگاه جنايات جنگي 

 

اين رفتار نشون ميده درست زديم و بايد ادامه بديم 

و با تجهيز روس ها به تسليحات دقيق شبيه فاتح و شاهد جنگ رو به تحليل توان ناتو و امريكا بكشونيم

اگه بتونيم توان قضيه اكراين رو براي امريكا حيثيتي كنيم

و همون جا توانشون رو خالي كنيم 

دست امريكا براي جبهه هاي بعدي بسته ميشه

 

جبهه اي به نام تايوان 

  • Like 3
  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 30 مهر 1401 در 17:25 , headshoter2 گفت:

 

دوست عزیزم  بله اقدامات امریکا کاملا محکومه باعث مرگ هزاران نفر شد هیچ شکی هم در اون وجود نداره اما داستان چیه چون آمریکا اون کار رو کرده ما هم باید انجام بدیم یا از کسایی که دارن انجام میدن حمایت کنیم که با امریکا بی حساب شیم ؟؟ که هر جنایتی رو اونا انجام دادن ما هم تو مشابهش شریک باشیم که عقب نیفتیم ازشون ؟ اگر ادعای اسلام و مسلمونی هست خود شما و دولتمردان و دوستان عزیزی که طرفدار این تفکر هستن چرا کارها و جنایت هایی رو که کشور دوست و برادر چین در حق مسلمونای اویغور انجام می دن رو نمی بینید؟چرا جنایهای امریکا رو می بینید و چین و روسیه رو نمی بینید؟ حق منافع نمیشناسه اینکه منافع در اولویت باشه تفکر همون امریکایی های هست که ازشون اعلام نفرت می کنید ما چون منافعمون تو این قضیه در مقابله با امریکا هست حمایت ما از روسیه رو تایید نمیکنه.

دوست عزیز من، برادر من حمایت از ظالم شراکت در ظلمه هیچ اهمیتی نداره این ظلم از ظرف کی باشه از طرف امریکا، صهیونیست ها، روسها یا چینی ها 

اینجا یه سایت نظامی هست و شاید جای بحث ها اعتقادی نباشه من به نظر شما احترام میزام و امیدوارم حرف شما درست باشه چون دوست ندارم کشورم در جنایت شریک باشه.

با احترام برادر کوچکتر شما

 

سلام و رحمت

نگاه ما این که شما فرمودید نیست آخه وگرنه حمایت از ظالم معلومه که بده

تحلیل ما این است که این جنگی است که آمریکا بر روسیه تحمیل کرده و اوکراین حالا با خریت یا خیانت نخبگانش شده میزبان این جنگ. خودش نه سر پیازه نه ته پیاز. از این جهت سلاح دقیق دست روس بهتره تا مردم غیر نظامی کمتر تلفات بدهند

  • Like 2
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , arminheidari گفت:

 

پهپادهاي شاهد و عوض كردن استراتژي روس ها سبب شده صداي ناتو و امريكا در بياد 

از همون روسي كه پزش رو ميدادن ميخورن 

و الان افتادن به تهديد ايران براي ارجاع فروش پهپاد به دادگاه جنايات جنگي 

 

اين رفتار نشون ميده درست زديم و بايد ادامه بديم 

و با تجهيز روس ها به تسليحات دقيق شبيه فاتح و شاهد جنگ رو به تحليل توان ناتو و امريكا بكشونيم

اگه بتونيم توان قضيه اكراين رو براي امريكا حيثيتي كنيم

و همون جا توانشون رو خالي كنيم 

دست امريكا براي جبهه هاي بعدي بسته ميشه

 

جبهه اي به نام تايوان 

بعد از تجربه ویتنام دیگه هیچ جا برای آمریکا حیثیتی نیست .اوکراین زمین بازی مورد علاقه آمریکاست و برعکس شما نظر من اینه که آمریکا برنده اونه .هم روسها رو در گیر کرده هم عملا اتحادیه اروپا رو پاشونده.آمریکا در این میان فرصت چزوندن ما رو هم از دست نداده .تهدید به  ارجاع پرونده فروش پهپاد به دادگاه اگر با ضعف دیپلماسی ما مواجه بشه جدی ست(اگر بابت این تحریم بشیم واقعا در دستگاه دیپلماسی رو تخته کنیم بره) . شما هر جور حساب کنید همه چی داره به نفع آمریکا پیش میره اتفاقا ما هم می تونیم از این جنگ منتفع باشیم اگر درست بازی کنیم (اینجا جای تعصب نیست)لازم شد فتیله این ور رو بکشیم پایین با غرب یک مقدار کار کنیم و دوباره بالعکس در هر صورت وارد زمین بازی بزرگان شدیم این بازی قواعد خودشو داره با یمن و سوریه فرق داره

 

ویرایش شده در توسط scorpion57
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
26 minutes قبل , scorpion57 گفت:

بعد از تجربه ویتنام دیگه هیچ جا برای آمریکا حیثیتی نیست .اوکراین زمین بازی مورد علاقه آمریکاست و برعکس شما نظر من اینه که آمریکا برنده اونه .هم روسها رو در گیر کرده هم عملا اتحادیه اروپا رو پاشونده.تهدید به  ارجاع پرونده فروش پهپاد به دادگاه اگر با ضعف دیپلماسی ما مواجه بشه جدی ست(اگر بابت این تحریم بشیم واقعا در دستگاه دیپلماسی رو تخته کنیم بره) .آمریکا در این میان فرصت چزوندن ما رو هم از دست نداده  شما هر جور حساب کنید همه چی داره به نفع آمریکا پیش میره اتفاقا ما هم می تونیم از این جنگ منتفع باشیم اگر درست بازی کنیم (اینجا جای تعصب نیست)لازم شد فتیله این ور رو بکشیم پایین با غرب یک مقدار کار کنیم و دوباره بالعکس در هر صورت وارد زمین بازی بزرگان شدیم این بازی قواعد خودشو داره با یمن و سوریه فرق داره

 

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

سابقه کار کردن با غرب در موارد مختلف ، نشان از تجربه خوبی برای ما ندارد . چه در افغانستان ، چه در عراق ، چه در برجام و چه جاهای دیگر . شاید به صورت تاکتیکی منافع ناچیزی در حد همان آب نبات معروف برای ما در نظر بگیرند ولی در دراز مدت همه آنها را برای ما فاکتور کرده و عوض چند برابری از ما می گیرند . به طور کاملا مشخص ناتو وقتی کارش با روسیه تمام شود یا حتی هم زمان با آن سراغ ما هم خواهد آمد . جنگ اوکراین و روسیه جنگ حق و باطل نیست ولی باید جوری رفتار کرد که کمترین صدمه و بیشترین منافع را داشت .

  • Like 3
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 minutes قبل , zed گفت:

 

 ولی باید جوری رفتار کرد که کمترین صدمه و بیشترین منافع را داشت .

سلام شما به کل عرایض بنده توجه نکردین.به اصطلاح باید" دو دوزه"بازی کرد .فکر می کنم با ارسال سلاح به روسیه و در مقابل  تکذیب وجود همچین مراوداتی سعی در انجام همچین بازی داریم ولی به نظرم  هنوز داریم خیلی "رو"بازی می کنیم

ویرایش شده در توسط scorpion57
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, scorpion57 گفت:

سلام به اصطلاح باید" دو دوزه"بازی کرد .فکر می کنم با ارسال سلاح به روسیه و در مقابل  تکذیب وجود همچین مراوداتی سعی در انجام همچین بازی داریم ولی به نظرم  هنوز داریم خیلی "رو"بازی می کنیم

علتش این است که در یمن اگر کمک هم می کردیم طوری عمل می کردیم که جهاد خودکفایی یمن توانسته این محصولات را تولید و بر سر عربستان بکوبد . حتی کشتی هم که مصادره می کردند نمی توانستند نمونه موشک ها را با موشکهای موجود ایران تطبیق بدهند . ولی در اوکراین به هر دلیل محصول موجود در ایران بدون هیچ تغییری استفاده شد . نمی دانم شاید سیاست بوده و شاید کمبود وقت .

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, zed گفت:

علتش این است که در یمن اگر کمک هم می کردیم طوری عمل می کردیم که جهاد خودکفایی یمن توانسته این محصولات را تولید و بر سر عربستان بکوبد . حتی کشتی هم که مصادره می کردند نمی توانستند نمونه موشک ها را با موشکهای موجود ایران تطبیق بدهند . ولی در اوکراین به هر دلیل محصول موجود در ایران بدون هیچ تغییری استفاده شد . نمی دانم شاید سیاست بوده و شاید کمبود وقت .

این بازی برای ما جدیده و توش بی تجربه هستیم .وضعیت دم و دستگاه دیپلماسی ما رو هم که مستحضرید.سلاح به روسها ولی عوضش در وسط زمستان نفت و گاز به اروپا در قبال پول و تعدیلهای تحریمی(این ذهن من میرسه حالا برادران وزارت خارجه و مسئولان راه های بهتری مد نظر خواهند داشت)من بالشخصه این جنگ رو فرصت می دونم ولی بالشرطها و شروطها

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, scorpion57 گفت:

بعد از تجربه ویتنام دیگه هیچ جا برای آمریکا حیثیتی نیست .اوکراین زمین بازی مورد علاقه آمریکاست و برعکس شما نظر من اینه که آمریکا برنده اونه .هم روسها رو در گیر کرده هم عملا اتحادیه اروپا رو پاشونده.آمریکا در این میان فرصت چزوندن ما رو هم از دست نداده .تهدید به  ارجاع پرونده فروش پهپاد به دادگاه اگر با ضعف دیپلماسی ما مواجه بشه جدی ست(اگر بابت این تحریم بشیم واقعا در دستگاه دیپلماسی رو تخته کنیم بره) . شما هر جور حساب کنید همه چی داره به نفع آمریکا پیش میره اتفاقا ما هم می تونیم از این جنگ منتفع باشیم اگر درست بازی کنیم (اینجا جای تعصب نیست)لازم شد فتیله این ور رو بکشیم پایین با غرب یک مقدار کار کنیم و دوباره بالعکس در هر صورت وارد زمین بازی بزرگان شدیم این بازی قواعد خودشو داره با یمن و سوریه فرق داره

 

 

‌قبلا در عراق و افغانستان نشون دادیم که خوب میتونیم بچزونیمشون

اون موقع هم تهدید کردن ایران رو و دنبال مقابله با بمب های کنار جاده ای بودن 

پس اینکه انرژی امریکا رو بگیریم و مشغولش کنیم امری ممکن هست 

 

نیروی نیابتی این نیست که طرف بگه من سرباز ایرانم بلکه یکی اهداف ما یعنی مشغول کردن دشمن رو هم انجام بده حداقل این لقب رو پیدا میکنه 

 

بذارید من رو حرف خودتون برم جلو 

چزوندن روسیه و اروپا 

روسیه

روسیه همیشه دنبال سواستفاده از ما بود و دنبال ابران ضعیف در جنوب خودش بود ولی اینبار شرایط برعکس شده 

خرید این میزان پهپاد و صادرات محصولات نظامی به روسیه خودش به تنهایی یک موفقیت هست

حالا صحبت از این هست که روسیه برای فرار از تحریم ها اومده پیشنهادات تجاری به ایران داده مثل سواپ نفت و گاز و پالایشگاه در شمال و مواردی که بیشتر شایعه هست و باید منتظر زمان بود 

ولی در صفحه قبل بهش اشاره شد

 

اروپا 

اروپا همیشه دلال و منافق در رابطه با ایران بود ، بحث رفتارهای اخیر سفارت خانه های اروپایی و حملات سیاسی و حقوقی هم تو این ده سال نشون داد که باید یکم چزونده شوند تا این نگاه متکبرانه تاوانش رو هم بده 

به شخصه موافق فروش گاز و نفت به اروپا نیستم و بهتر میدونم اروپا بفهمه تحریم نفت و گاز ایران و دلالی در برجام بدون جریمه نیست و ناگهانی تو اوج بحران نمیتونه شیر نفت ایران رو باز کنه 

 

تا دفعه بعد که میخواد شیر محصول ایرانی رو ببنده بدونه که این شیر شاید بستنش با او باشد ولی باز کردنش با او نیست

 

تو بحث دیپلماسی امورخارجه و دیپلماسی عمومی اروپایی ها خیلی جنایت و بدهی دارن ولی ما هیچ وقت دنبال استیفای حقوق خودمون نرفتیم 

از بحث شیمیایی در جنگ تا ... حمایت از منافقین و ... 

 

خود امریکا 

امریکا دور از صحنه نبرد نشسته

و مسلما کمترین آسیب رو میبینه 

ولی اگر چین رو هم تو معادلات بیاریم اون وقت جذب و مشغول کردن منابع امریکا در اکراین فرصتی برای چین ایجاد میکنه که با گرفتن تایوان نیروی دریایی امریکا رو تا سواحل اندونزی عقب برونه 

 

  • Like 2
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, arminheidari گفت:

 

اروپا 

به شخصه موافق فروش گاز و نفت به اروپا نیستم و بهتر میدونم اروپا بفهمه تحریم نفت و گاز ایران و دلالی در برجام بدون جریمه نیست و ناگهانی تو اوج بحران نمیتونه شیر نفت ایران رو باز کنه 

 

تا دفعه بعد که میخواد شیر محصول ایرانی رو ببنده بدونه که این شیر شاید بستنش با او باشد ولی باز کردنش با او نیست

 

مسئله مهم فروش نفت به اروپا احتیاج مبرم و فوری اقتصاد ما به تزریق ارز و یکسری کالاهایی خاص تولید غرب هست.شاید همین یک زمستان لنگ نفت ما باشند و در حالیکه دستشون زیر سنگه بشه امتیازات بسیار بیشتری ازشون گرفت  .با این کار هم نیاز مون برطرف شده هم به اصطلاح یک قدمی برای اونها برداشتیم .

 

1 ساعت پیش, arminheidari گفت:

تو بحث دیپلماسی امورخارجه و دیپلماسی عمومی اروپایی ها خیلی جنایت و بدهی دارن ولی ما هیچ وقت دنبال استیفای حقوق خودمون نرفتیم 

از بحث شیمیایی در جنگ تا ... حمایت از منافقین و ... 

این تایید فشل بودن دم و دستگاه عریض و طویل وزارت خارجه ست.درخت بسیار تنومندی که نه میوه ایی میده نه سایه درست و حسابی داره.یک مقدار خطرناک هست که به پشتوانه این دیپلماسی شما "رو" بازی کنید اون هم طرف روس

ویرایش شده در توسط scorpion57
  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فرانک والتر اشتانمایر رئیس‌جمهور آلمان که به کی‌یف سفر کرده هنگام بازدید از منطقه چرنیگوف با شنیدن صدای آژیر حمله پهپادی به پناهگاه فرار کرد.

IMG_20221025_215703_187.jpg

وزارت دفاع روسیه دوشنبه (۲۴ اکتبر) اعلام کرد اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد کی‌یف در حال برنامه‌ریزی تحریک‌آمیز مربوط به انفجار یک «بمب کثیف» است. به گفته مسکو، موسساتی علمی در اوکراین وجود دارد که به فناوری مورد نیاز برای تولید بمب کثیف مجهز هستند. 

14010803000384_Test_PhotoL.jpg

این سخن با واکنش اوکراین و متحدان غربی‌اش از جمله ایالات متحده، انگلیس و فرانسه روبرو شد و مسکو را به تلاش برای راه‌اندازی عملیات پرچم دروغین متهم کردند.

 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 hours قبل , scorpion57 گفت:

مسئله مهم فروش نفت به اروپا احتیاج مبرم و فوری اقتصاد ما به تزریق ارز و یکسری کالاهایی خاص تولید غرب هست.شاید همین یک زمستان لنگ نفت ما باشند و در حالیکه دستشون زیر سنگه بشه امتیازات بسیار بیشتری ازشون گرفت  .با این کار هم نیاز مون برطرف شده هم به اصطلاح یک قدمی برای اونها برداشتیم


اروپا تحت هيچ شرايطي امتياز نمي دهد 

اگر هم بخواهد نميذارن بدهد

 

الان اسرايل و مخالفين جمهوري اسلامي حس كردن كه سر برجام احتمال دادن امتياز هست دارن شرايط رو طوري پيش ببرن كه هزينه امتياز دادن به ايران براشون زياد بشه و منصرف بشن

 

وقتي نذاشتن المان و روسيه سر گاز توافق كنن و خط لوله رو زدن 

ما كه ديگه تكليفمون مشخصه

 

از طرف ديگه فروش نفت و گاز به اروپا پولش سر سفره مردم نمياد 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    1 member