blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

6 hours قبل , MF44 گفت:

لطفا مسئولین محترم عنایت فرمایند 

 

 

بارها اشاره شده این مسئولیت حتمی و حیاتی مسئولان جمهوری اسلامی ایران هست که در برابر همه فشارها که در یک جنگ ترکیبی با همراه سازی حتی بخشی از مردم ( توسط جنگ شناختی و رسانه های متعدد تقسیم کار کرده دشمن) بر علیه منافع کشور و از همه مهمتر آینده این سرزمین شکل گرفته ایستادگی کنند و به هیچ عنوان عبور از گردنه های خاص ( تکنولوژیکی/نظامی) را نه تنها متوقف نکنند که حتی عقب نندازن.

 

یک مورد فقط فضا را در نظر بگیریم. در حالیکه شرکت های روسی و دولت روسیه به نظر در نوعی رکود ( تحقیق و توسعه) هست و چین هم به تنهایی سرعت رشد منابی را ( در مقایسه با غرب) نداره ولی غرب ( چراغ خاموش) و در راسش ایالات متحده با فراخوانی و هدایت شرکت های خصوصی به چنان رقابت و سرعتی در رشد فناوراری های فضایی رسیده که اگر کشوری بخواد در این مسیر قدم برداره همین حالاش هم ( از کشورهای صاحب تکنولوژیکی ) ده ها سال عقب هست و حالا حساب کنید رقابتی که در اینده نزدیک بر سر فضا و تسخیر مادی و معنوی اون شکل میگیره میتونه ابرقدرتی یک کشور را برای چند سده حتی تضمین کنه. چیزی که ایالات متحده برای جدا شدن دوباره از کشورهای رقیبش بهش احتیاج داره.

 

پ ن: شاید بی ربط باشه ولی به عنوان هشدار و آگاهی کشور رقیب ما در ترکیه برای مثال در همین حوزه فضایی داره به شدت کارهای جدی و پرسرعتی را انجام میده که در اینده نزدیک خبرهای بسیار زیادی در موردش خواهیم شنید. برای همین توقف و کوتاهی ( کاری که دشمن با همه توان تحریم و جنگ شناختی و ضربه اقتصادی و اغتشاش و درگیر کردن کشور در تلاش برای انجامش هست ) نه تنها ما را از دنیا عقب میندازه بلکه در منطقه هم به کشوری ضعیف بدل میکنه.

 

 

  • Like 2
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همراهان میلیتاری 

 

☆ اصلاحیه 

 

بر 18 بهمن 1401 در 02:38 , crazyinventor گفت:

 

 

۴_ تا اونجایی که متوجه میشم ، به احتمال زیاد روسها در زمینه ی مهمات انرژی جنبشی ، نمونه ی اورانیومی رو تو سازمان رزمشون ندارن ، اما طرف غربی داره . همینطور هم اینکه زره های مختلف و حتی دفاع فعال در مقابل مهمات انرژی جنبشی ، به اون صورت که باید کاری از پیش نمیبرن و تسلیم شدنشون قابل پیش بینی هستش . سیستم هدف گیری و دید بهتر روزانه و شبانه ی تانک های غربی رو هم با استفاده ی احتمالی از این نوع مهمات جمع بزنیم ، علت نگرانی روسها رو بیشتر میشه درک کرد . ( جای جناب کرش بابت تحلیل بیشتر تو این زمینه خالی حس میشه )

  •  

 

این قسمت  ( نداشتن مهمات انرژی جنبشی اورانیومی در سازمان رزم روسها م در کل دارا بودن این نوع از مهمات در کالیبرهای مختلف )  نیازمند نظر تخصصی تری از سمت اساتید بود و بیشتر بر اساس برداشت حقیر شکل گرفته ، اما مشخصا حقیر در این مورد ،  دچار اشتباه ناخواسته شدم و بابتش از همه ی دوستان و همراهان میلیتاری عذرخواهی میکنم . این اصلاحیه با استفاده از نکات خوب مطلب رسیده از طرف یکی از دوستان مطلعم شکل گرفته که تقدیم حضورتون میشه icon_arrowd

___________________________________________________________________

 

برای این مورد این دو لینک رو معرفی کنم

 

https://en.wikipedia.org/wiki/125_mm_smoothbore_ammunition

 

https://en.wikipedia.org/wiki/120×570mm_NATO

 

در مهمات 120 م.م. غربی بیشترین نفوذ مربوط به M829A4 هست که تو نت میزان نفوذ رو 880 م.م. عنوان کردن و بصورت رسمی اعلام نشده .

 

همه مهمات سری m829 هم نوع سری اورانیومی دارن و هم تنگستنی ، مدلهای صادراتی از نوع تنگستن هستن ، الان اگر بخان نوع اورانیومی رو تحویل اوکراین بدن احتمال زیاد از مدلهای قدیمی باشه که میتونه M829 و M829A1 و M829A2 باشه که نفوذ اونها از 540 الی 750 م.م. متفاوت هست ، از نظر میزان نفوذ در سری اورانیومی و تنگستنی تفاوت خاصی در حالت کلی نیست ، سری اورانیومی در مقابل زره واکنشگر بهتر جواب میده و تانکهای روسی بیشتر متکی به زره واکنشی هستن و بعد از اینکه پرتابه زره واکنشگر رو شکافت ، اورانیوم زره اصلی تانک رو ذوب و به داخل نفوذ میکنه .

 

اما به نظرم نگرانی روسها از نظر میزان نفوذ نیست چرا که با یک ارتقا میتونن مثلا تی90 رو در مقابل جدیدترین پرتابه اورانیومی مقاوم کنن ، در واقع خطر اصلی برای تانکهای امروزی موشکهای ضد زره هست که بعضا تا دو برابر پرتابه ها نفوذ دارن ، نگرانی روسها به نظرم یک از بابت پروپاگاندا هست و دو اینکه فرضا پرتابه اورانیومی به تانک روسی برخورد کنه و تانک منهدم نشه ، برای خدمه و تعمیرات اون تانک کلی مشکل پیش میاد چون تانک آلوده به رادیواکتیو شده و خدمه و پرسنل تعمیرات رو میتونه آلوده کنه ، در واقع تانکی که مورد اصابت قرار گرفته حتی در صورت سالم بودن باید کلی براش هزینه پاکسازی رادیواکتیو انجام بدن که هرگز هم کاملا پاکسازی نمیشه .

 

از نظر مهمات روسی ، در حال حاضر قویترین پرتابه تانک متعلق به روسیه هست که برای تانک آرماتا توسعه دادن ، پرتابه 3bm69 Vacuum-1 از نوعی اورانیومی هست که 1000 م.م. نفوذ داره و برای تانک تی90و80و72 هم پرتابه اورانیومی  3BM59 Svinets-1 رو با نفوذ 750 م.م. دارن ، برای نفوذ در زره تانکهای غربی که به اوکراین اهدا کردن مدل وکیوم قابلیت اطمینان بیشتری داره اما خطر اصلی هم برای این تانکها موشکهای ضد زره روسی هست .

 

از نظر ساخت مدل اورانیومی یا تنگستنی هم تفاوتی بین روسیه و آمریکا وجود نداره ، هر دو کشور از هر دو مدل تولید کردن برای مقاصد مختلف .

 ____________________________________________________________________________

 

 

ویرایش شده در توسط crazyinventor
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, aminor گفت:

 

 

 

thumb_0104_282629.jpg

thumb_0104_282529.jpg

thumb_IMG_20230210_065724_398.jpg

 

 

 

 

 

اولین مورد از انهدام ترمیناتور در فیلم قبلی که واقعا داخل جنگل های اوکراین یه جورایی ترکوند و چند تانک و نفر بر رو نابود کرد

این BMPT فاقد برجک معروف تی ۷۲ و از بدنه اون تشکیل شده و بنظر فاقد ضعف های تانک هست به استفاده از این تجهیزات در مقیاس بیشتر در جنگ اوکراین میتونه راه گشا باشه

ویدئو مربوط به هدف قرار گرفتن خودرو پشتیبان زرهی BMPT ترمیناتور در محور کرمینا که اولین مورد انهدامی این زرهپوش به حساب می آید رو دیدم

طبق ویدئو فوق ترمیناتور مذکورابتدا روی مین ضد تانک میره و شنی اون پاره میشه 

 بر اثر پارگی شنی غیر عملیاتی ونیرو ها از ان خارج میشن

حال توپخانه  اوکراینی ها حداقل ۷ پرتابه توپ (با توجه به دقت پرتابه ها احتمالا از نوع هدایت شونده یا حداقل با دقت بسیار بالا) به سمت این زرهپوش شلیک کردند که حداقل در هفتمین تلاش خود موفق به هدف قرار دادن زرهپوش و انهدام کامل آن شدند.

بازم میگم اسلحه خوبی جهت جایگزنی تانک تی ۷۲ و نفر برهای سری بی ام پی هست 

ففط بنظرم میتونن از یک گاتلینگ با کالیبر ۳۰ هم برای پدافند و یا ..... به جای دو توپ استفاده کرد 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

. به نظر منابع غربی از شکار یک ترمیناتور به وجد اومدند و در حال بزرگنمایی برای جبران مصیبت های گسترده وارده بر کشور بدبخت اوکراین هستند. 

ترمیناتور اصولا فناوری چندان خاصی نداره که بخواد سلاح افسانه ای به حساب بیاد.شاید اسمش کمی فریبنده باشه 

اصولا شکار یک زره پوش در چنین موقعیت جنگی ای بی ارزش نیست اما آنقدر هم شاهکار نیست. 

ویرایش شده در توسط Argada
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 hours قبل , aminor گفت:

البته طبق نظر سنجی ها انجام شده در اکراین حدود 80 درصد پاسخ دهندگان از ارتش این کشور حمایت کرده اند . حتی گفته شده در صورت حمله اتمی روسیه به اکراین ارتش باید نبرد را ادامه بدهد

سلام - البته نظرسنجان ناشناس نفرمودند آنها که حمایت میکنند در صحنه نبرد حضور دارند یا در فضای مجازی !!!!! ;)

  • Upvote 8
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    1 member