hassanmirani

ماموریت SAD در عراق قبل از لشکر کشی امریکا .

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

در ابتدا برای اشنایی با SAD که مخصتر شده ی Special activities division هست به تاپیک زیر مراجعه کنید.
[b] [url="http://www.military.ir/forums/topic/26393-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A7/page__hl__%22%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF+%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C+%22"][size=5]واحد فعالیتهای ویژه . واحدی در درون سیا[/size][/url][/b]




یکی از عملیاتهایی که این واحد انجام داد عملیات قبل از تهاجم امریکا به عراق بود.

شبه نظامیان تیم SAD قبل از تهاجم سال 2003 وارد عراق شده بودند. هنگامی که این تیم در فضای جنگی را برای رسیدن نیروهای بعدی ارتش امریکا اماده میکردند. پس از ان تیم SAD با نیروهای ویژه ی ارتش امریکا ترکیب شدند. تیم جدید NILE نامیده میشد که مخفف North Iraq Liaison Element میباشد.
این تیم پیشمرگه های کرد را در شمال عراق در ادامه ی تهاجمهای بعدی امریکا , سازماندهی کرد.
این تیم مشترک در عملیات چکش وایکینگ باهم ترکیب شدند . هدف از این عملیات مقابله و شکست گروههای انصار السلام و دیگر گروههای اسلامی متحد القاعده بود که چندین جنگجوی طالبان که در جنگهای سخت حضور داشتند که پس از سقوط طالبان در افغانستان به انها پیوسته بودند . این نبرد یا عملیات که برای کنترل شمال شرق عراق شروع شده بود و یکی از شدیدترین نبردهای نیروهای ویژه پس از جنگ ویتنام بود. این عملیات جنگی برای کل سرزمینی بود که به طور کامل توسط انصارالاسلام اشغال شده بود که قبل از تهاجم سال 2003 رخ داد.

اگر این نبرد انطور که موفقیت امیز بود, نمیبود, این احتمال وجود داشت که نیروهای دشمن در هنگام حمله به ارتش عراق در عقب نیروهای امریکایی و نیروهای سکولار کرد وجود داشته باشد.
طرف امریکا شامل افسرهای شبه نظامی SAD/SOG گروه دهم نیروهای ویژه ی ارتش میشد. در این عملیات نظامی گروه دهم نیروهای ویژه مدالهای مختلفی همچون شجات دریافت کردند وافسرهای شبه نظامی SAD/S مدالهایی همچون Intelligence Star را دریافت کردند.
این نبرد یک حمله ی مستقیم و با پیروزی بر حریفات بود. این نبرد منجر به کشته شدن تعداد زیادی از شبه نظامیان القاعده و اسلامگرا و کشف یک ازمایشگاه شیمیایی با نشانه های مواد سمی و سلاح های شیمیایی در شهر sargat شد. تیم عملیاتی در این نبرد کارتهای شناسایی خارجی , ویزاهای مختلف و پاسپورتهای مختلف در لباسهای بر تن دشمنان پیدا کردند. این اسناد نشان میداد که انها از طیف گسترده ای از کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا از جمله یمن , سودان, عربستان سعودی, قطر , عمان, تونس , مراکش و ایران امده بودند.

سَرگات (sargat) همچنین تنها تاسیساتی بود که در ان نشانه هایی از سلاح های شیمیایی در جنگ عراق کشف شد. دیگر حمله های علیه ژنرالهای کلیدی صدام حسین موفقیت امیز بود و به طور قابل توجهی قابلیت فرماندهی برای واکنش علیه تهاجم نیروهای امریکایی را تخریب کرده بود.
همچنین افسرهای عملیاتی SAD/SOG در متقاعد کردن افسران کلیدی ارتش عراق برای تسلیم کردن واحدهای خود و حمله نکردن به نیروهای حمله کننده به عراق , بسیار موفقیت امیز بود.

در یک سرخط خبری در سال 2004 با نام A firefight in the mountains (یک درگیری در کوهها ) نویسنده اورده بود:
چکش وایکینگ باید در حافظه ی تاریخ نیروهای ویژه ثبت شود, یک نبرد که با پای پیاده انجام شد, زیر اتش مداوم دشمنی که در کوهها جای خوش کرده بودند, و به همراه کمترین پشتیبانی توپخانه ای و هوایی.
تیمهای SAD/SOG همچنین دست عملیاتهای شناسایی پر خطر پشت خط عراق برای شناسایی رهبران ارشد پیکارجویان به عنوان هدف , انجام دادند. این ماموریتها منجر به سوء قصدهای اولیه بر علیه رئیس جمهور عراق صدام حسین و ژنرالهای کلیدی اش شد. اگرچه حمله ی هوایی اولیه علیه صدام حسین برای قتل دیکتاتور ناموفق بود, اما این عملیات به طور موثری به قابلیت فرماندهی و کنترل نیروهای او پایان داد.

ترکیه به عنوان عضوی از ناتو از دادن اجازه برای استفاده از قلمروی خود را برای حمله ی هنگ چهارم پیاده نظام امریکا به عراق, خودداری کرد. در نتیجه تیمهای SAD/SOG و تیمهای مشترک نیروهای ویژه ی ارتش امریکا و پیشمرگه های کرد و تیپ هوابرد 173 (صد و هفتاد و سوم) تمام نیروها در سمت شمال مقابل ارتش عراق طی حمله بودند. تلاشهای انها باعث باقی ماندن 13 لشکر از نیروهای ارتش عراقی برای مقابله با نیروهای کرد شد تا با نیروهای ائتلافی که از جنوب می امدند اجازه ی یکجا شدن نمیداد. ترکیب نیروهای ویژه ی امریکا و نیروهای کرد منجر به شکست ارتش عراق شد. چهار نفر از اعضای تیم SAD/SOG مدال نادر intelligence star را به خاطر سجاعت فوق العاده شان دریافت کردند.


عکسی از روستای biyara که پایگاه انصار الاسلام طی سالهای 2001 و 2003 بود.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/Biyara.jpg[/img]
دیگر ماموریتی که تیمهای SAD/SOG در ان حضور داشتن عملیات منجر به دستگیری صدام حسین بود. عملیات سَحَر سرخ یا Red Dawn عملیاتی بود که در نهایت منجر به دستگیری صدام حسین دیکتاتور عراق شد.این عملیات توسط نیروهای دلتا متعلق به JSOC و تیمهای SAD/SOG طرح ریزی و انجام شده بود. این تیم ترکیبی که از نیروهای دلتا و تیمهای SAD/SOG تشکیل شده بود با نام Task Force 121 شناخته میشود.
JSOC به معنای [size=4][font=Mangal]فرماندهی مشترک عملیات ویژه [/font]و خلاصه شده ی [b]Joint Special Operations Command[/b][/size] میباشد.
عملیات سَحَر سرخ در نهایت شامل ششصد سرباز از تیپ یکم از لشکر چهارم پیاده میشد. نیروهای عملیات ویژه نیز احتمالا حدود چهل نفر میشدند. بخش عمده ای از تبلیغات و اعتباری که در این دستگیری به دست امد نسیب لشکر چهارم پیاده شد, اما در حقیقت سازمان سیا و JSOC این نیروها را به جلو بردند.
"Task Force 121 در حقیقت انهایی بودند که صدام حسین را از ان سوراخ بیرون کشیدند." این گفته را Robert Andrews معاون دستیار وزیر دفاع پیشین برای انجام عملیات ویژه و نبرد با شدت کم , گفته بود. "انها نمیتوانند دیگر این نقش را انکار کنند."

لحظه ی پیدا کردن صدام حسین
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/saddam-hussein.jpg[/img]

جایی که صدام در ان شکار شد
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/w.jpg[/img]

مخفی گاه زیرزمینی صدام
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/house.jpg[/img]


واحدهای شبه نظامی سیا تا سال 2007 به هم تیمی با نیروهای JSOC در عراق ادامه دادند. این ترکیب باعث ایجاد یک نیروی کُشنده با اعتبار زیاد شده بود که تاثیر عمده و موفقیت امیزی در افزایش نیروهای امریکایی در عراق که به The Surge معروف است, در عراق داشت. انها این نتایج را با کشتن و دستگیری بسیاری از رهبران کلیدی القاعده در عراق به دست اوردند.
در یکی از برنامه های مصاحبه ی شصت دقیقه ای شبکه ی CBS یک خبرنگار برنده ی جایزه ی پولیتزر به نام Bob Woodward , یک قابلیت عملیاتهای ویژه ای را توصیف کرد که این پیروزی ها را میسر میکرد. این قابلیت به وسیله ی تیمهای مشترک سیا و JSOC رشد کرده است.
چند تن از مقامات ارشد ایالات متحده اظهار داشته اند که "تلاشهای مشترک JSOC و واحدهای شبه نظامی سازمان سیا مهمترین عامل شکست القاعده در عراق بود".


در بیست و ششم اوکتبر سال 2008 SAD/SOG و JSOC عملیاتی را با هدف هدف قرار دادن "شبکه ی لجستکی جنگجویان خارجی" در سوریه انجام دادند. یک منبع امریکایی به شبکه ی CBS گفت که رهبر جنگجویان خارجی یک افسر القاعده , هدف اصلی در حمله ی مرزی یکشنبه بود. او گفت که این حمله موفقیت امیز بود اما نگفت که ایا افسر القاعده کشته شده است یا خیر.
فاکس نیوز بعدا گزارش داد که ابو قادیه , هماهنگ کننده ی عملیاتی ارشد القاعده در سوریه در این حمله کشته شده است. نیویورک تایمز گزارش داد که در جریان حمله ی نیروهای امریکایی چند مرد مسلح با تهدید بالقوه کشته شدند.



کپی تمام مطالبی که در این پست و پستهای اینده در این بخش ایجاد خواهد شد بدونه ذکر نام منبع [size=5][color=#FF0000]military.ir[/color][/size] و[size=5] [color=#ff0000]hassanmirani[/color][/size][color=#ff0000] [/color]خلاف قانو ن بوده و در صورت مشاهده بر اساس حق خلق اثر مورد پیگرد قرار خواهد گرفت. ویرایش شده در توسط hassanmirani
  • Upvote 14
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
JSOC گروههای نیروی ویژه رو رهبری و هدایت میکنه . گروهایی مثل دلتا فورس و دِگِرو جزئی از JSOC هست. لینک زیر درباره ی دِگِرو هست.
[url="http://www.military.ir/forums/topic/25956-devgru/"] دِگِرو[/url]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.