mostafa_by

بررسی توان نظامی ایران و عراق در جنگ هشت ساله

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='mostafa_by' timestamp='1399010117' post='375153']

برخی منابع و حتی خلبانان اسرائیلی که در عملیات حضور داشتند، از هماهنگی پنهان ایران و اسرائیل برای این عملیات خبر داده و حتی ادعا شده است فرودگاهی در ایران برای فرود اضطراری جنگنده های اضطراری درصورت بروز مشکل پیش بینی شده بود.

[/quote]

جالبه . در این مورد چیزی نمیدونستم .

جدول جالبی هم بود .
یعنی در سال پایان جنگ ما فقط 60 تا هلیکوپتر آماده داشتیم و فقط 50 تا جنگنده ی آماده .
اوضاع خیلی خراب بوده پس .
نکته ی جالبش اینجاست که همین الان افرادی هستن که از پذیرش قطعنامهی 598 توسط ایران ناراضی اند (هر چند اهداف سیاسی داشتند و دارند) . بعد اونوقت ما با چی میخواستیم بجنگیم ؟ اونم آفند نه پدافند
  • Upvote 13
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به "دهها شهر و منطقه ی ویران" اشاره نمودید، به یاد تاپیک دیگری [b]-[url="http://www.military.ir/forums/topic/25874-%D8%AE%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF-8-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87%D8%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%9F/"]اینجا[/url]-[/b] افتادم که آماری در رابطه با خسارت‌های جنگ ارایه شده بود. در همین راستا مایلم نظرتان را راجع به آن آمار هم بدانم. و اگر به نظرتان در راستای تاپیک هست به آن موضوع هم مفصل بپردازید.[/font][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من شنیدم که بعد از فتح خرمشهر که تا مرز بین المللی در بعضی جاها عراق بیرون میره در مقابل بصره حتی یک رشته سیم خار دار هم عراق نکشیده بوده و اسرائیل برای زمان خریدن به نفع صدام به جنوب لبنان حمله میکنه و تمرکز نیروهای ما به سمت سوریه و لبنان جلب میشه در این مدت یوگسلاوی و فرانسه و دیگران استحکامات عجیب و غریب و کانالهای آبی و شبکه ی عظیم و طویل دفاعی رو برای عراق ایجاد میکنند
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ludendorff' timestamp='1399011363' post='375154']جالبه . در این مورد چیزی نمیدونستم .[/quote]

در لینک مربوط به عملیات اپرا، توضیحات بیشتری وجود دارد.

[quote name='mahdavi3d' timestamp='1399013188' post='375155'][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به "دهها شهر و منطقه ی ویران" اشاره نمودید، به یاد تاپیک دیگری [b]-[url="http://www.military.ir/forums/topic/25874-%D8%AE%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF-8-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87%D8%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%9F/"]اینجا[/url]-[/b] افتادم که آماری در رابطه با خسارت‌های جنگ ارایه شده بود. در همین راستا مایلم نظرتان را راجع به آن آمار هم بدانم. و اگر به نظرتان در راستای تاپیک هست به آن موضوع هم مفصل بپردازید.[/font][/size][/quote]

به نظر من پرداختن به این موضوع، اگر در این تاپیک صورت پذیرد، کوتاه، مختصر و البته بسیار سطحی و کم بها خواهد بود.
چرا که این مسئله، خود نیازمند تاپیکی مستقل و البته پست های متعدد برای بررسی همه جانبه بوده و متأسفانه در منابع فارسی هم چندان به این مسئله پرداخته نشده است.

پس پیشنهاد می کنم این موضوع را در همان تاپیک شما باز نموده و یا تاپیک مستقل دیگری را به این موضوع اختصاص داده و بدان نیز بپردازیم.

[quote name='armagdon' timestamp='1399013940' post='375157']من شنیدم که بعد از فتح خرمشهر که تا مرز بین المللی در بعضی جاها عراق بیرون میره در مقابل بصره حتی یک رشته سیم خار دار هم عراق نکشیده بوده و اسرائیل برای زمان خریدن به نفع صدام به جنوب لبنان حمله میکنه و تمرکز نیروهای ما به سمت سوریه و لبنان جلب میشه در این مدت یوگسلاوی و فرانسه و دیگران استحکامات عجیب و غریب و کانالهای آبی و شبکه ی عظیم و طویل دفاعی رو برای عراق ایجاد میکنند[/quote]

دوست بزرگوار.
متأسفانه شنیده ی شما اشتباه است.

قبلاً در [url="http://www.military.ir/forums/topic/26797-%d8%a2%d8%b1%db%8c%d9%84-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%8c-%d9%82%d8%b5%d8%a7%d8%a8-%d8%b5%d8%a8%d8%b1%d8%a7-%d9%88-%d8%b4%d8%aa%db%8c%d9%84%d8%a7-%d9%85%d8%b1%d8%af/page__st__45#entry359664"]این پست[/url]، به تفصیل به این مورد پرداخته ام.
اگر فرصت دارید، پست مذکور را مطالعه فرمایید و اگر نقدی بر آن داشتید، برای توضیح بیشتر در خدمت خواهم بود.
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ludendorff' timestamp='1399011363' post='375154']
جالبه . در این مورد چیزی نمیدونستم .

جدول جالبی هم بود .
یعنی در سال پایان جنگ ما فقط 60 تا هلیکوپتر آماده داشتیم و فقط 50 تا جنگنده ی آماده .
اوضاع خیلی خراب بوده پس .
نکته ی جالبش اینجاست که همین الان افرادی هستن که از پذیرش قطعنامهی 598 توسط ایران ناراضی اند (هر چند اهداف سیاسی داشتند و دارند) . بعد اونوقت ما با چی میخواستیم بجنگیم ؟ اونم آفند نه پدافند
[/quote]
بله، اگه اشتباه نکنم عراق نیروگاه هسته ای داشت به اسم اوسیراک که مراحل پایانیش داشت تکمیل می شد، با توجه به اینکه این نیروگاه هسته ای قرار بود هم علیه ایران و هم علیه اسرائیل مورد استفاده قرار بگیره این شد که طی یک عملیات مشترک توسط جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل نیروگاه بمباران شد.
در مورد قطعنامه.
همانطور که امام خمینی فقید (ره) فرمودند: این قطعنامه جامه زهری است که من نوشیده ام.
این یعنی اینکه به غیر از عده ی قلیلی کسی حاضر به اتمام جنگ نبود، چرا؟ چون ایران خیلی ضرر کرد در این جنگ، چون واقعا دیوار گوشتی تشکیل شد در برابر عراقی که از سربازانش تا دندان مسلح بودند!
پس این همه تلفات چرا ما باید تمامش کنیم؟ مگه ما جنگ رو شروع کردیم؟ مگه این ما بودیم که متجاوز شناخته شدیم؟ مگه این ما بودیم که بر روی شهر ها و بر سر مردمان بی گناه بمب های شیمیایی انداختیم که نتیجه اش الان هم قابل روئیته!
پس کس دیگه ای باید تاوان پس بده نه ما. عراق حمله ی خودش رو کرد، جوان های مارو هم کشت، در آخر این ما هستیم که باید قطعنامه قبول کنیم! قطعنامه در صورتیه که دو کشور بر علیه هم بجنگند! نه اینکه فقط عراق علیه ما جنگ کنه، چون ما کاری با عراق نداشتیم، اصلا برامون مهم نبود! اما این عراق بود که غرب و جنوب ایران رو ویران کرد، پس باید اون تنبیه می شد که نشد. مارو هم هم طراز عراق کردند، یعنی اینکه شما هردوتاتون باید قطعنامه رو بپذیرید! پس امام سخنی بسیار ناب فرمودند که این قطعنامه رو به جام زهری تشبیه کردند که بعضی از دوستان که از جمله خاطرات بسیاری هم با ایشون دارند پافشاری کردند تا این جام زهر خورانده بشه!

این هم مفاد قطعنامه ی 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد در ژوئیه 1987


در ۲۰ ژوئیه ۱۹۸۷، با ابراز نگرانی عمیق از اینکه با وجود درخواستهایش برای آتش بس منازعه بین جمهوری اسلامی ایران و عراق، با تلفات سنگین تر انسانی و ویرانیهای بیشتر همچنان ادامه دارد، با ابراز تاسف از آغاز و ادامه این منازعه، همچنین با ابراز تاسف از بمباران مراکز کاملا مسکونی غیرنظامی، حمله به کشتی‌های بی طرف و هواپیمایی مسافربری، نقض حقوق بین‌المللی درباره بشر دوستی و سایر حقوق مربوط به درگیریهای مسلحانه، و به ویژه به کار بردن سلاح‌های شیمیایی که بر خلاف تعهدات مذکور در پروتکل ۱۹۲۵ ژنو می‌باشد، با ابراز نگرانی عمیق از اینکه تشدید و گسترش بیشتر منازعه ممکن است وقوع یابد با اتخاذ تصمیم پایان دادن به کلیه عملیات نظامی بین ایران و عراق و با اعتقاد به اینکه منازعه بین ایران و عراق باید به نحو جامع، عادلانه، شرافتمندانه و پایدار حل شود، با یادآوری مجدد مقررات منشور ملل متحد، و به ویژه تعهد کلیه کشورهای عضو که اختلافات بین امللی خود را از راههای مسالمت آمیز و به گونه‌ای که صلح و امنیت بین المللی و عدالت دچار مخاطره نگردد، حل نمایند. با احراز این که نقض صلح در مورد منازعه بین ایران و عراق وجود دارد، با اقدام بر اساس مواد ۳۹ و ۴۰ منشور ملل متحد ؛[list=1]
[*]آمرانه می‌خواهد که ایران و عراق به عنوان نخستین گام در حل اختلاف از طریق مذاکره، آتش بس فوری را رعایت کنند، کلیه عملیات نظامی را در زمین، دریا و هوا قطع کنند و نیروها را بدون درنگ به مرزهای شناخته شده بین المللی بازگردانند.

[*]از دبیر کل درخواست می‌کند که گروهی از ناظران سازمان ملل را برای تایید، تحکیم و نظارت بر آتش بس و عقب نشینی اعزام دارد و همچنین درخواست می‌کند که دبیر کل ترتیبات لازم را با مشورت با طرفین فراهم آورد و گزارش آنرا به شورای امنیت تسلیم دارد.

[*]مصرا می‌خواهد که اسیران جنگی پس از قطع عملیات خصمانه، بر طبق کنوانسیون سوم ژنو، در اوت ۱۹۴۹ بدون درنگ آزاد شوند و به کشورهای خود برگردند.

[*]از ایران و عراق می‌خواهد که در اجرای این قطعنامه و کوششهای میانجیگری برای دستیابی به یک راه حل جامع، عادلانه و شرافتمندانه مورد قبول دو طرف، درباره کلیه مسائل مهم، بر طبق اصول مندرج منشور ملل متحد با دبیر کل همکاری کند.

[*]از کلیه کشورهای دیگر می‌خواهد که نهایت خویشتن داری را به عمل آورند و از هر اقدامی که ممکن است منجر به تشدید و گسترش بیشتر منازعه گردد، خودداری کنند و به این ترتیب، اجرای قعطنامه حاضر را تسهیل کنند.

[*]از دبیر کل درخواست می‌کند تا مشورت با ایران و عراق، مسئله ارجاع تحقیق درباره مسئولیت منازعه به هیات بی طرفی را بررسی کنند و هرچه زودتر به شورای امنیت گزارش دهد.

[*]با تصدیق ابعاد عظیم خساراتی که در طول منازعه داده شده و ضرورت تلاشهای بازسازی با کمکهای مناسب بین المللی پس از خاتمه منازعه، از دبیر کل درخواست می‌کند که گروهی از کارشناسان را بری بررسی مسئله بازسازی تعیین و به شورای امنیت گزارش کند.

[*]همچنین از دبیر کل درخواست می‌کند از طریق مشورت با ایران و عراق و سایر کشورهای منطقه، راههای افزایش امنیت و ثبات منطقه را بررسی کند.

[*]از دبیر کل درخواست می‌کند، که شورای امنیت را در مورد اجرای این قطعنامه آگاه سازد.

[*]تصمیم می‌گیرد که در صورت لزوم برای بررسی اقدامات دیگر به منظور تصمین اجرای این قطعنامه تشکیل جلسه دهد.
[/list]
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کسی برنامه شناسامه امروز با حضور دکتر مهدی چمران رو دید؟
اول انقلاب در دولت بازرگان میخواستن اف 14 ها رو به پاکستان بفروشن چون آقایون پروفسور احتمال میدادن جنگی در نخواهد گرفت که شهید چمران مخالفت کرده!
وامصیبتا بود اگر تامکتها میرفت!
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Maldini' timestamp='1399040776' post='375230']
کسی برنامه شناسامه امروز با حضور دکتر مهدی چمران رو دید؟
اول انقلاب در دولت بازرگان میخواستن اف 14 ها رو به پاکستان بفروشن چون آقایون پروفسور احتمال میدادن جنگی در نخواهد گرفت که شهید چمران مخالفت کرده!
وامصیبتا بود اگر تامکتها میرفت!
[/quote]

ابراهیم یزدی تکذیب کرده و گفته فروش تامکت ها پیشنهاد هاشمی رفسنجانی و مصوبه شورای انقلاب بوده و فقط ننگش برای دولت موقت باقی مونده.

[quote]ابراهیم یزدی: برایش (برای هاشمی رفسنجانی) مثال زدم این شما بودید که بر اساس گزارش نیروی هوایی ایران تصویب کردید ما درباره فروش هواپیمای F-14 از آمریکایی ها استمزاج کنیم.اما وقتی که موج حرف های بی ربط راه افتاد؛ شما نیامدید به مردم بگویید این مصوبه شورای انقلاب بود، به فلانی (منظور یزدی و دولت موقت) چه مربوط است ؟ از تصمیم تان دفاع بکنید. [/quote]

http://www.military.ir/forums/statuses/id/24528
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Sorena_Noshad' timestamp='1399041309' post='375234']
ابراهیم یزدی تکذیب کرده و گفته فروش تامکت ها پیشنهاد هاشمی رفسنجانی و مصوبه شورای انقلاب بوده و فقط ننگش برای دولت موقت باقی مونده.



[url="http://www.military.ir/forums/statuses/id/24528"]http://www.military....atuses/id/24528[/url]
[/quote]

به هر حال این ایده ی شاذ مربوط می شد به طیفی که حالا به نام " لبخد دیپلماتیک " معروف هستند !
بگذریم ، اینکه همه جا رو گل و بلبل ببینم ، می تونه کشور رو بر باد بده .
تو خاورمیانه شما باید تا حدودی پارونید باشید وگرنه سر به تنتون نمی مونه . داشتن مقداری توهم توطئه - به قول این طیف " لبخند دیپلماتیک " - هم بسیار ضروری است چون اساس خاورمیانه بر توطئه هست . ویرایش شده در توسط blender
  • Upvote 6
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از دلایل اشغال مناطق ایران خیانت عوامل داخلی و اعدام و فرار کردن افراد نظامی بعد از انقلاب بود
بعد حکومت قبلی هم با این که متحد امریکا بود ولی انچنان توسط امریکا به سلاح های راهبردی مجهز نشده بود حد اقل برای ایستادن در مقابل شوروی که این با تغییر حکومت کمبود وجود سلاح هایی مانند موشک احساس میشد ولی اینو بدونید تو جنگ یه دنیا با ما جنگ میکرد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='armagdon' timestamp='1399013940' post='375157']
من شنیدم که بعد از فتح خرمشهر که تا مرز بین المللی در بعضی جاها عراق بیرون میره در مقابل بصره حتی یک رشته سیم خار دار هم عراق نکشیده بوده و اسرائیل برای زمان خریدن به نفع صدام به جنوب لبنان حمله میکنه و تمرکز نیروهای ما به سمت سوریه و لبنان جلب میشه در این مدت یوگسلاوی و فرانسه و دیگران استحکامات عجیب و غریب و کانالهای آبی و شبکه ی عظیم و طویل دفاعی رو برای عراق ایجاد میکنند
[/quote]
دوست عزیز روی صحبتم با شما نیست ولی این ابلهانه ترین تهمتی هست که تا حالا به اسرائیل زدن. غیر از اینکه تقدم و تاخر تاریخ تهاجم به لبنان و فتح خرمشهر رعایت نشده، طوری به خواننده القا میشه که ایران قبل از حمله اسرائیل تو لبنان پایگاه داشته و حزب الله قبل از جنگ داخلی و حمله اسرائیل شکل گرفته بوده در حالیکه شاخه نظامی جنبش امل و بعدا حزب الله در حقیقت بعد از رسیدن IDF به بیروت تازه تشکیل شدن و دست به مقاومت مسلحانه زدن.
البته از دید دوستان دشمن شناس، در تمام توطئه ها پای اسرائیل در میان است حتی اگه خلافش ثابت بشه.
  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Reichsmarschall' timestamp='1399057766' post='375278']
دوست عزیز روی صحبتم با شما نیست ولی این ابلهانه ترین تهمتی هست که تا حالا به اسرائیل زدن. غیر از اینکه تقدم و تاخر تاریخ تهاجم به لبنان و فتح خرمشهر رعایت نشده، طوری به خواننده القا میشه که ایران قبل از حمله اسرائیل تو لبنان پایگاه داشته و حزب الله قبل از جنگ داخلی و حمله اسرائیل شکل گرفته بوده در حالیکه شاخه نظامی جنبش امل و بعدا حزب الله در حقیقت بعد از رسیدن IDF به بیروت تازه تشکیل شدن و دست به مقاومت مسلحانه زدن.
البته از دید دوستان دشمن شناس، در تمام توطئه ها پای اسرائیل در میان است حتی اگه خلافش ثابت بشه.
[/quote]
درود بر شما
ازاد سازی خرمشهر در 3 خرداد 61 بوده و حمله اسرائیل و پیشروی به سمت بیروت 16 خرداد 61 بوده که میشه 13 روز بعد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

عجب .. چه باحال

یعنی حال میکنم ها /


لعنت به پدر اونیکه میگه ، حتی اگر کل اسناد تاریخی هم منتشر بشه باز هم یک نتیجه واحد ازشون گرفته میشه، یعنی لعنت بر پدرش !


با توجه به تحریف و تفسیر تاریخ به هر میل و حال و عشق و صفایی که ملت دارند بنده اعلام میکنم :

[b]تابع تفسیر و تحریف ! تاریخ در کتاب کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمد رسول الله صلی الله و علیه و آله و سلم هستم و بقیه نظرات رو قبول نمی دارم ![/b]



ضمنا اعلام میکنم : زین پس تمامی کتابهای تاریخی را با عنوان و سرفصل : تفسیر و تحریف ! خطاب میکنم ! چون اینطور که مشخص هست کتاب اول یک حرف میزنه کتاب دوم میاد ردش میکنه و بعد کسیکه کتاب اول رو خونده میاد کتاب دوم را نخوانده رد میکند و تفسیر و تحریف خودش را می گوید ! و بعد کسی که هر دو کتاب را خوانده می آید همه کتاب ها را تفسیر و تحریف می کند ! چشمک





هی هات من الذله ....



کاری به احتمال همکاری اسراییل و عراق با حلقه واسطه حلقه به گوش امریکا .... ندارم همونطوری که نمیشه احتمال دست داشتن ایران و اسراییل در حمله اوسیراک رو رد کرد یا تایید !


اصلا کاری به این ندارم


ولی الحمدلله رب العالمین اسنادش توسط لشکر 27 منتشر شده که تقریبا تمامی تسلیحات لشکر 27 به قصد ورود به نبرد تمام عیار علیه اسراییل به سوریه ولبنان منتقل شد و شهید همت در فرازی از سخنرانی ش در رابطه با مصائبی که کشید تا لشکر رو دوباره زنده کنه و چرا تسلیحات را برنگرداندند از لبنان صحبت کرده ....


دوم اینکه ، لشکر 27 نه هر لشکری بلکه یکی از 4 لشکر همیشه قدار و بران ایران بوده که براساس تحلیل های نظامی و واقع گرایانه که همیشه نقش لشکرهای کارکشته و آموزش دیده با فرماندهی مدبرانه ملاک بوده و هست ، این لشکر با فرماندهی احمد متوسلیان ، محمود شهبازی دستجردی، محمدابراهیم همت ، حسین همدانی ، محسن وزوایی .... و خیلی های دیگر که هرکدام شون یک لشکر هستند !! از اصلی ترین عوامل پیروزی های ایران بودند در دفاع مقدس


تنها یک ذهن خالی از تحلیل نظامی و درک مسایل نظامی میتواند رد کند این حقیقت را که اگر لشکر 27 و احمد متوسلیان نبود ، فتح المبین پیروز میشد .... یا خرمشهر آزاد میشد ....


با تمام احترامی که برای همه لشکرها به خصوص 8 نجف اشرف و 14 امام حسین قائل هستم اما وقتی ریز عملیات ها رو با جزییات مشاهده میکنیم ، وقتی مرحله اول و دوم عملیات بیت المقدس یا حتی نه ، عملیات فتح المبین و دور زدن تمام توپخانه دوربرد و قدرتمند عراق مطرح میشه .... تازه متوجه میشیم یعنی چی نقش یک لشکر قدرتمند با فرماندهی مدبر !




به صراحت رد میکنم نظریه شخص یا اشخاصی که برای یک لشکر یا چند لشکر قدرتمند با فرماندهی قدرتمندش، ارزشی قائل نیستند و میگویند که تاثیری در جنگ نمی گذارد !!!


این رد کردن هم اگر کسی علوم تاریخ نظامی رو خوانده باشد متوجه می شود ....

ناپلئون بناپارت ها با یک لشکر چه کارها میکردند و یک فرمانده ضعیف با همان لشکر چه میکرد ....


یا حق

[quote] غیر از اینکه تقدم و تاخر تاریخ تهاجم به لبنان و فتح خرمشهر رعایت نشده، طوری به خواننده القا میشه که ایران قبل از حمله اسرائیل تو لبنان پایگاه داشته و حزب الله قبل از جنگ داخلی و حمله اسرائیل شکل گرفته بوده در حالیکه شاخه نظامی جنبش امل و بعدا حزب الله در حقیقت بعد از رسیدن IDF به بیروت تازه تشکیل شدن و دست به مقاومت مسلحانه زدن.[/quote]


سلام بر برادر !

اخوی میشه دقیقا یک منبع معرفی کنید که این تهمت شما به آنها را ثابت کند که میخواهند القا کنند ایران در لبنان پایگاه داشته یا حزب الله قبل از جنگ داخلی اونجا بوده ؟


واقعا کدام منبعی هست اینو گفته که شما به صورت کاملا ناشناس می آیید میگید بله فلانی ها میخوان القا کنند ؟



چطور جرات میکنیم اینقدر واضح تهمت بزنیم ؟

وقتیکه بزرگترین افتخاری که برای جمهوری اسلامی هست و در عین حالیکه همه ناراحت هستند که لشکر 27 در مرحله اول علمیات رمضان نتوانسته شرکت کنه و با دست خالی و بدتر از اون با از دست دادن فرمانده بزرگ میدانی ش ( متوسلیان) به کشور برگشته ، و بیان میشه اگر ایجاد یک گروه اسلامی شیعی به نام حزب الله را تنها کار جمهوری اسلامی در آن زمان بدانیم ، باز هم بزرگترین پیروزی بود که به دست آوردیم !



و نتیجه حضور لشکر 27 محمد رسول الله(ص) همین بود !



دوست عزیز شما کی رو داری متهم میکنی با کدام مدرک ؟



افتخار جمهوری اسلامی ایران این هست که درسته باید زودتر می فهمید :


راه قدس از کربلا می رود



ولی همینکه رفته به سوریه و لبنان و توانسته پایه های حزب الله رو با تسلیحات و مربیان آموزش خودش بزاره ، یکی از بزرگترین نعمات خدا بوده !




من واقعا موندم


تحریف تاریخ تا کجا ؟



کی گفته القا میخواهند بکنند بله حزب الله قبل از حمله اسراییل بوده ؟ کی گفته ؟




کتاب های جمهوری اسلامی و سپاه که خلاف حرف شما رو میگن ! نمیدونم شما منبع ت چی هست



و دوست هم دارم بدونم شما از کجا درآوردی میگی میخوان القا کنند ؟ وقتی که امام خمینی ش دستور داده برید نیروهای شیعه رو سازمان بدید به جای نبرد مستقیم ....


یاللعجب. ... یا للعجب ....یاللعجب ...
  • Upvote 6
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ادیب جان یه صفحه با ادبیات جدیدت شعار دادی و روضه خوندی و زمین و زمان رو لعن و نفرین کردی ولی متوجه نشدم مشکلت چیه؟ میشه بیشتر توضیح بدی؟
جنبش امل(افواج المقاومه اللبنانیه) تنها نیروی مسلح شیعی لبنان بود که 5 سال قبل از انقلاب شکل گرفته بود و بیش از امام خمینی، تحت تاثیر امام موسی صدر و نهضت آزادی بود. روابط امل با PLO اصلا جالب نبود به شکلی که بعد از خروج اسرائیل از بیروت، اردوگاههای شتیلا، برج البراجنه و رشیدیه رو محاصره کرد و ضربات سختی به فلسطینیهای تروریست وارد کرد (جنگ اردوگاهها در 1985). اسرائیل هم برای خلع سلاح اوباش PLO که بخاطر زیاده خواهیهاشون از اردن اخراج شده، در لبنان لنگر انداخته بودن به لبنان حمله کرد. اگر اسرائیل مشکلی با شیعیان داشت باید در ابتدای تاسیس امل یعنی 1974 به لبنان حمله میکرد. اگر قصد اسرائیل کمک به صدام بود میتونست مستقیم وارد عمل بشه و ایران رو مورد تهاجم قرار بده یا حداقل وسط جنگ، عملیات اپرا رو بر ضد عراق انجام نده. شاید بشه همکاری ایران و اسرائیل بر ضد عراق رو تایید کرد ولی نمیشه اتحادی بین عراق و اسرائیل در طول جنگ پیدا کرد. این دروغها هم مشخصا برای فرار از اتهام همدستی با صهیونیستها ساخته میشن. یادتون باشه شارون در می 1982 یعنی تقریبا یک ماه قبل از حمله به لبنان گفته بود: "عراق دشمن اسرائیل است و ما امیدواریم مانند گذشته روابط دیپلماتیک ما با دشمنان آن برقرار شود." اشاره ای واضح تر از این به ایران ممکن نیست.
پیشگفتار کتاب دیپلماسی پنهان
ایهود باراک گفته بود وقتی ما وارد لبنان شدیم، خبری از حزب الله نبود و شیعیان جنوب با برنج معطر و گل از ما استقبال کردند. این حضور ما در آنجا بود که حزب الله را ایجاد کرد.
[url="http://books.google.co.uk/books?id=x0MZOnnu8qcC&lpg=PP1&dq=Hezbollah%20a%20short%20history&pg=PP1#v=onepage&q&f=false"]http://books.google....epage&q&f=false[/url]
صفحه 33
آخ یادم نبود شما منابع غربی رو قبول ندارید! ببخشید که تحت تاثیر دروغهای دشمن قرار گرفتم. در پیشگاه شما توبه میکنم.

در ضمن اونی که شما میفرمایید درستش هيهات منا الذلة هست.
  • Upvote 14
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ایهود باراک گفته بود وقتی ما وارد لبنان شدیم، خبری از حزب الله نبود و شیعیان جنوب با برنج معطر و گل از ما استقبال کردند. این حضور ما در آنجا بود که حزب الله را ایجاد کرد.[/quote]
در کتاب زندگی نامه سید حسن نصرالله ( بنوشته داوود آبادی ) سید حسن صراحتا اشاره کرده که بسیاری از مردم شیعه جنوب لبنان در هنگام ورود تانک های اسرائیلی به لبنان از اونها به گرمی استقبال کردند و دلیل این امر ، ظلم و جنایت بی حد و اندازه گروه های فلسطینی در حق شیعیان بود ...
حزب الله لبنان هم تا اون زمان شکل نگرفته بود ولی جنبش امل وجود داشت که حتی سران این جنبش هم به نشست بیروت رفتند ...
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.