Recommended Posts

بالگرد صبا

شرکت پنها بالگرد سبک موتور پیستونی پیستونی(( صبا )) را برای آموزش های خلبانی طراحی و نمونه سازی کرده است . قیمت تمام شده این بالگرد بسیار پایین بوده و برای اموزش خلبانی بسیار با صرفه میباشد. بالگرد صبا دو نفره بوده و قابلیت حمل خلبان و کمک خلبان را دارا میباشد. از این بالگرد ارزان قیمت میتوان در کنار کاربری اموزش خلبانی؛ در زمینه پرواز های شناسایی و گشتزنی ؛ نقشه برداری؛ کنترل مرز های کشور؛ کنترل خطوط لوله های نفت و گاز ؛ کنترل ترافیک ؛ کنترل جنگل ها و محیط زیست، استفاده نمود . با توجه به نیازمندی های کشور به این نوع بالگرد شرکت پنها در حال رنامه ریزی برای ساخت این بالگرد است.

مشخصات:
پیشینه وزن برخاست : 930 کیلو گرم
سقف پرواز : 3100 متر
توان ورد نیاز موتور : 190 اسب بخار
نر خ صعود : 3/8 متر بر ثانیه
مصرف سوخت : 12 گالن بر ساعت
پیشینه سرعت رو به جلو : 158 کیلو متر بر ساعت
بیشترین مداومت پروازی : 3 ساعت
پیشینه برد : 360 کیلو متر
گنجایش مخزن سوخت اصلی: 30 گالن
گنجایش مخزن سوخت اضافی : 19 گالن


عکس بالگرد صبا...

P1010753_DOC.JPGnormal_4ii2pjjmo_4vy.jpg



منبع: ماهنامه صنایع هوایی شماره 240

تاپیک منتقل شد.
sina12152000

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گواهینامه تکمیلی نوع هواپیمای گشت دریایی و تولید بالگرد شاهد امروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعطا شد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم اعطای این گواهینامه ها را دستاورد کار و تلاش کارگران و متخصصان صنعت هوایی کشور و گام بلندی در طراحی و تولید هواپیما و بالگرد ملی دانست.
سردار وحیدی گفت: در طراحی و تولید هواپیمای گشت دریایی و بالگرد شاهد همه استانداردهای بین المللی رعایت شده است .
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد:‌ هواپیما گشت دریایی با توجه به نیازمندیهای کشور به دست کارگران عرصه علم وفناوری و متخصصان هوانوردی شرکت هسا با قابلیت های فراوان ،همپای پیشرفته ترین هواپیماهای دنیا طراحی و تولید شده است.
سردار وحیدی افزود : هواپیمای گشت دریایی 20 تا 25 تن ، در کشورهای محدودی طراحی و تولید می شد و هواپیمای گشت دریایی ساخت کشورمان یکی از سه یا چهار نوع هواپیما از این مدل در دنیاست و این گواهینامه نخستین گواهینامه ای است که درکشور برای هواپیمای ترابری سنگین صادر می شود.
وی مصرف پایین سوخت ، مداومت پروازی بالا ، توانایی انجام انواع عملیات های هوایی امداد و نجات دریایی ، انجام عملیات نظارت برمرزها برای مقابله با قاچاق کالا ، انجام عملیات گشت زنی دریایی با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و بروز دنیا وبرخورداری از مانور پذیری عالی را ازویژگی های مهم این هواپیما برشمرد.
وزیردفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح با قدردانی از کارکنان سازمان صنایع هوایی تاکید کرد: امروز پیشرفت ،تعالی و اقتدار ایران اسلامی در گرو تلاش و کار جهاد گونه دانشمندان ،متخصصان وکارگرانی است که علم وعمل و فناوری را به هم پیوند زده اند.
سردار وحیدی با اشاره به گرامیداشت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری (ره) وروزمعلم گفت: همه این دستاوردها وپیشرفت ها مرهون زحمات وتلاش معلمان گمنام ودلسوزی است که با تعلیم وتربیت نسل جوان، ریشه های علم وفناوری و کار وتلاش را درکشورنهادینه می کنند.
وزیر دفاع در پایان ازکارگران و معلمان شهید کشورمان تجلیل کرد و ازآنان به عنوان الگوی نمونه برای نسل امروز و فردای کشور یاد کرد.
کاپیتان حمیدرضا پهلوانی رئیس سازمان هواپیمایی کشور نیز در این مراسم حضور داشت .

http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1500947

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قاسمی در گفت‌وگو با فارس خبرداد:
اجرای فاز اول هلی‌کوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خودرو ایرانی

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: پروژه پلت فرم خودرو با بودجه‌ای نزدیک به 250 میلیاردتومان توسط سه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی و علم‌وصنعت انجام می‌گیرد.
مجید قاسمی رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به برنامه ریزی این دانشگاه از سال گذشته برای کاربردی شدن علم اظهار داشت: از نشانه‌های این مسئله می‌توان به قراردادهای دانشگاه با صنعت در جهت شکوفایی صنعت ایرانی اشاره کرد.
قاسمی ادامه داد: از این قراردادها می‌توان به قرارداد هلیکوپتر ملی (که یک نمونه از هلیکوپترهای 8 نفره است) با صنعت پنها اشاره کرد، مبلغی که در این قرارداد برای شروع کار و فاز ابتدایی درنظر گرفته شده 10 میلیاردتومان است.
رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به پروژه پلت فرم خودرو اظهار داشت: این پروژه با بودجه‌ای نزدیک به 250 میلیارد تومان توسط سه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی و علم و صنعت انجام می‌گیرد.
وی افزود: ایران موتور ملی دارد اما بدنه خودرو را هنوز نتوانسته به صورت ملی عرضه کند؛ این پروژه هم در شورای عتف تصویب شده و بودجه‌اش ارائه شده است.

91/04/19
منبع: خبرگزاری فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این خبر ها خیلی امیدوار کنندست.انشالله بعد یکی دوسال خبر رونمایی شونو هم بشنویم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر بسیار خوشحال کننده ای بود امیدوارم سربلند بشن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='IR-Craft' timestamp='1341826980' post='259513']
این خبر ها خیلی امیدوار کنندست.انشالله بعد یکی دوسال خبر رونمایی شونو هم بشنویم.
[/quote]

من امیدوارم بعد از یکی دو سال خبر رونماییش رو نشنوم! اگه این طور بشه یعنی یا سمبل کاری بوده یا تبلیغات الکی. هر دو مورد پول دور ریختنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سال ١٣٩٢ بالگرد ملي با نام پهنا ١ اولين پروازش رو خواهد كرد
دوستاني كه مجله صنايع هوايي رو دنبال ميكنند ميدونند كدوم رو ميگم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ilusmc' timestamp='1341841659' post='259563']
اون موقع هی به تیبا وسمند می گفتند خودروی ملی :angry:
[/quote]
الان منظورتون از این حرف چی بود؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گفته ی رئیس دانشکده ی خودروی دانشگاه علم و صنعت طرح خودروی ایرانی در سال 91 شروع شده و تا 3 سال آینده هم خبری از تولیدش نیست.ایشون گفتن هزینه ی طراحی رو دولت میده اما دولت میخواد کار تولید رو به یه شرکت خصوصی واگذار کنه.تا صنعت خودرو سازیمون رقابتی بشه.ایشون از مخالفان سر سخت خودروسازای فعلی هستن.
به گفته ی ایشون در فاز اول 50 میلیارد تومان پرداخت شده.

حالا من اینجا یه بار دیگه سوال خودمو تکرار میکنم اگه با این مبلغ ما یه پلتفرم خودرو میسازیم.با 150 میلیارد چطور میخوایم هواپیما بسازیم؟

اصل مصاحبه:
دانشگاه علم و صنعت با مشارکت و مشاوره متخصصان خارجی قصد دارد اولین پلات فرم کاملا ایرانی را بصورت مستقل از شرکتهای خودروساز ایرانی طراحی نماید. دولت نیز که از شرکتهای خودروسازی داخلی قطع امید کرده بودجه 50 میلیاردی این پروژه را در اختیار این دانشگاه قرار می دهد.
به گفته، محمدحسن شجاعی فرد رییس دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت، پلت فرمی که قرار است به واسطه این دانشکده و با مشاوره متخصصان خارجی ساخته شود با حمایت های مالی دولت و همچنین شرکتی خصوصی سرانجام پیدا خواهد کرد. ظاهرا شرکت های خودروساز در این پروژه هیچ دخالتی ندارند.در این زمینه با محمد حسن شجاعی فرد رییس دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت و مدیر پروژه ساخت پلت فرم ملی به گفت و گو نشستیم.

صنعت خودروی ایران حدود ۴۵ سال است که به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده و می توان گفت طی این مدت توانایی های زیادی را کسب کرده است. در حال حاضر در کنار این توانایی ها، امکانات گسترده و خوبی هم وجود دارد که به هرحال می تواند ما را در سطح دنیا در ردیف سیزدهم از نظر کمیت تولید قرار بدهد. بنابراین اگر بخواهیم به خود صنعت نگاه کنیم می بینیم که توانایی و پتانسیل خوبی وجود دارد. اما اگر بخواهیم از نظر بازدهی نگاه کنیم می بینیم که با این ظرفیت و با این سابقه ما باید هم اکنون در سطح صادرکنندگان رده ۴ یا ۵ دنیا باشیم که متاسفانه از نظر صادرات ما هیچ رده ای نداریم، به این خاطر که خودروی ما کیفیت ندارد. به نظر من ما بعد از ۴۵ سال یک عقب گرد جدی داشته ایم. یعنی از مونتاژ شروع کردیم و به مونتاژ رسیده ایم. این کل ماجرای صنعت خودروی ما است.
با تعریفی که شما ارائه کردید، می توان این طور استنباط کرد که آینده روشنی در انتظار صنعت خودروی ما نیست، این در حالی است که داخلی سازی بیشتر خودروهای پرتیراژ کشور هم واقعیتی است که باید پذیرفت، در این مورد چه نظری دارید؟
نه، ما در تولید افتی نداریم. این هم یک واقعیت است که داخلی شدن خودرو واقعا اتفاق افتاده است. الان هم اگر تولید خودرو در حد مطلوب نیست به این خاطر است که مشتری ندارد. زیرا مشتری ما تنها در داخل ایران است و وقتی که بازار اشباع شود یا قیمت نامناسب باشد این محصولات هم خریداری ندارند. این الزاما به دلیل عدم کیفیت نیست. به این دلیل است که خودروساز ما صادرات ندارد و به بازار داخلی قناعت کرده، بازار داخلی هم سرمایه گذاری هایش متفاوت است. یعنی بازار اگر ببیند خودرو سود خوبی دارد به سراغ خودرو می رود و ۱۰۰ تا خودرو می خرد و کنار می گذارد اگر ببیند مسکن سود خوبی دارد به سراغ مسکن می رود، بنابراین علت کاهش تولید به دلیل کیفیت پایین یا وابستگی زیاد به خارج نیست. مشکل اصلی این است که ما هنوز بعد از ۴۵ سال خودروسازی، روی پلت فرم ۴۰ سال پیش خودرو می سازیم و این در شان خودروسازی ما نیست.
پس با این اوصاف تولید پلت فرم ملی توجیه پیدا می کند. اما با توجه به مشکلات کنونی، چطور می شود به این هدف دست پیدا کرد؟
متاسفانه بعد از ۴۵ سالی که کار کرده ایم هیچ وقت به دنبال طراحی یک خودرویی که برند ایرانی باشد نبوده ایم. یک وقتی هم که روی سمند کار کردیم، آمدیم روی پلت فرم پژو خودروی ملی ساختیم. پولی هم که برای سمند هزینه کردیم تقریبا 5/2 برابر طراحی از صفر تا صد یک خودرو در اروپا بود.
چرا؟
به خاطر عدم تجربه و امکانات علمی قیمت همه چیز ۲ یا ۳ برابر تمام شد.
یعنی در تولید خودروی ملی جدید بر روی پلت فرم کاملا ایرانی، تمام اینها که گفتید رعایت می شود؟
در پروژه ای که به دنبال آن هستیم یعنی تولید خودروی ملی، می خواهیم با طراحی و تولید پلت فرم ملی به صنعت خودرو سامان بدهیم. به گونه ای که پلت فرمی داشته باشیم که متعلق به خودمان باشد و ویژگی هایش به گونه ای باشد که اگر مشکلی پیش آمد،مثل تحریم بین المللی، تحت تاثیر شرکت های خارجی نباشیم. به هر صورت پلت فرم ملی پروژه ای است که ما شروع کرده ایم و فکر می کنم که از ضرورت های اصلی خودروسازی است و این نکته را نیز یادآوری کنم که این پروژه هیچ ربطی به صنعت خودروی فعلی ما ندارد. یعنی این از دل صنعت خودروسازی بیرون نیامده است. زیرا صنعت خودروی ما یک صنعت مریض است.
برای این بیمار، درمانی هم وجود دارد؟
بله. درمانش این است که یک پلت فرم ملی، توسط یک تیم دانشگاهی طراحی شود و بعد برسیم به جایی که بتوانیم از طریق یک تولیدکننده دیگر به تولید محصولی جدید بپردازیم. در حال حاضر یک تولید کننده جدید قرار است وارد بازار شود که الان در حال سرمایه گذاری برای تولید محصول جدید است.
کدام شرکت قرار است این سرمایه گذاری را انجام بدهد؟
شرکت پارسیان که یک شرکت خصوصی است و تا به حال فعالیت خودروسازی نداشته، اما قرار است کارش را اصولی آغاز کند.
پس تکلیف پلت فرم هایی که یکی از خودروسازان بزرگ کشور از تولیدش سخن گفته، چه می شود؟ بالاخره کدام یک از این پلت فرم ها ملی است؟ مال شما یا آن خودروساز؟
یک خودرو ملی باید به تمام معنا ملی باشد.
پس در این بین تعامل دانشگاه و صنعت چه می شود؟ خیلی از دست اندرکاران صنعت خودرو طراحی پلت فرم توسط دانشگاهیان را تعامل جدی این دو تعبیر می کردند…
دانشکده خودرویی که هم اکنون فعالیت دارد متعلق به صنعت است ولی مال صنعتی است که تفکر ارتباط با دانشگاه را داشته باشد. اما متاسفانه مدیران ما دولتی هستند و با دولت ها عوض می شوند. در رابطه با این سوال باید بگویم متاسفانه الان قطع رابطه کامل داریم با صنعت.
آقای دکتر برای تولید پلت فرم ملی که مد نظر شماست با کشور خاصی هم قرارداد همکاری بسته شده؟
ما برای تولید این پلت فرم با هیچ کشوری قرار داد نمی بندیم. زیرا این پلت فرم کاملا بر اساس طراحی ملی است. در واقع ما از متخصصان کشورهای دیگربه صورت مشاوره کمک می گیریم و اینها باید به ایران بیایند، ما جایی نمی رویم. ما با افراد قرار داد می بندیم نه با شرکت ها.
الان با کدام افراد و از کدام کشورها قرارداد بسته شده و تخصص این افراد چیست؟
اینها از متخصصان خوب شرکت های اروپایی در زمینه طراحی پلت فرم هستند. ما با اینها مذاکراتی را انجام می دهیم تا این مسیر را هرچه سریع تر طی کنیم.
یعنی ما قبلا چنین ارتباطی با متخصصان مطرح دنیا نداشته ایم؟
متاسفانه خیر. اگر زمانی که سمند طراحی می شد سازندگان آن با دانشگاه ها ارتباط برقرار می کردند و از طریق دانشگاه هم به کشورهای دیگر وصل می شدیم الان در کنار سمند ۵ خودرو با برند ایرانی و با کیفیت قابل صادرات داشتیم. الان هم ما نمی خواهیم بگوییم تمام کارها را خودمان انجام می دهیم بلکه می خواهیم از مشاوره متخصصان خارجی ۵ کشور خودروساز که مجموعا ۲۰ نفر می شوند استفاده کنیم. به این ترتیب ما از میان تکنولوژی های مختلف بهترین آنها را انتخاب می کنیم.
گویا شما برای خودروهایی که قرار است با این پلت فرم ها ساخته شود، قیمتی حدود ۱۲ هزار دلار در نظر گرفته اید. آیا تعیین قیمت برای خودرویی که هنوز پلت فرم آن هم ساخته نشده می تواند واقعی باشد؟
هدف ما خودرویی بین ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار است با استانداردی که قابل صادرات باشد. زیرا در دنیا خودروی ۱۲ هزار دلاری صادر می شود در صورتی که ما الان خودروی ۳۰ هزار دلاری هم می سازیم اما نمی توانیم صادر کنیم. قیمت خودرو را از قبل تعیین کردن هم یک علم است. ما در دنیا دو مدل قیمت گذاری داریم. یک مدل این است که قیمت را ثابت می گیرند سود را متغیر اما در ایران بر عکس است، سود ثابت است و قیمت متغیر. علت عمده این مساله هم این است که ما در ایران مدیریت ضعیفی در این زمینه داریم.
بنابراین قیمتی را که شما برای محصولتان تعیین کرده اید تا زمان ساخت آن تغییر نخواهد کرد؟
ببینید ما اصلا خودمان را با خودروساز داخلی مقایسه نمی کنیم. ما طراحی خودرویمان را با طراحی یک خودروی اروپایی مقایسه می کنیم و می گوییم اگر یک خودروی ۱۲ هزار دلاری در اروپا می تواند با آن قطعات با کیفیت، نیروی انسانی و هزینه های گران تولید و صادر شود، ما هم می توانیم این کار را انجام دهیم. به همین دلیل است که ما به خودروسازی داخلی اکتفا نکرده ایم زیرا از نظر ما و از نظر تکنولوژیکی این دو خودروساز دیگر سنتی محسوب می شوند و وزارت علوم و وزارت صنایع هم شرکتی را که اصلاتجربه ای در خودروسازی ندارد را انتخاب کرده اند تا از صفر شروع کنیم. یعنی ما به این شرکت کمک می کنیم تا اولین محصولش را که محصولی ملی نیست را با کیفیت بین المللی تولید کند.

یعنی این خودرو که بر اساس پلت فرم جدید ساخته می شود ملی نیست؟
قرار است در ابتدا CKD این خودرو از خارج بیاید و به صورت مونتاژی تولید شود و بعد پلت فرمی که ما طراحی کرده ایم به خط تولید آن منتقل می شود.
چه مقدار زمان برای اتمام این پروژه در نظر گرفته اید؟
طراحی و ساخت نمومه های این پلت فرم، طبق برنامه ریزی های ما طی ۳ سال تمام می شود. در ضمن طی این ۳ سال به طور همزمان خط تولید آن هم طراحی و ساخته می شود.
فکر می کنید چرا کیفیت در خودروهای ما هنوز به عنوان یک چالش اساسی وجود دارد؟
این هم به بحث مدیریتی برمی گردد. صنعت یک سیستم است که به یک مغز متفکر احتیاج دارد.
به نظر بسیاری از کارشناسان حمایت های دولت می تواند باعث درجا زدن خودروسازی یک کشور شود. نظر شما در این رابطه چیست؟
در همه جای دنیا دولت در کار خودروساز هیچ دخالتی نمی کند مگر حمایت های بجا، در حالی که در ایران تمام دخالت ها توسط دولت از طریق تعیین مدیر صورت می گیرد.
دولت هم در پروژه طراحی پلت فرم ملی دخالت دارد یا این پروژه کاملا خصوصی محسوب می شود؟
در این پروژه پول طراحی را دولت می دهد و بعد از آماده سازی مجانی در اختیار بخش خصوصی گذاشته می شود تا آن را تولید کند. این یک دخالت موثر از جانب دولت است و در نتیجه ما خودرویی در شان مردم ایران خواهیم داشت.
برای انجام این پروژه چه قدر سرمایه لازم است؟
اتفاقا چند روز قبل که با آقای رییس جمهور در رابطه با این مساله صحبت می کردم گفتند که هرچقدر لازم باشد برای پیشرفت این طرح کمک می کنند. فعلا ۵۰ میلیارد تومان برای این کار پیش بینی شده ولی چنانچه این رقم بیشتر هم شود قول گرفته ایم که تامین شود.
آقای دکتر بازار انحصاری چقدر می تواند در درجا زدن صنعت خودروی یک کشور و افت کیفیت محصولات آن تاثیرگذار باشد؟
وقتی یک تولیدکننده ببیند هر چیزی را که به مشتری می دهد، مشتری مجبور است بخرد اصراری به بالا بردن کیفیت، زیبایی و مدل خودرو نخواهد داشت. بنابراین شما می بینید در کشور ما از یک پلت فرمی که به ۲۰ یا ۳۰ سال قبل تعلق دارد، سالی ۷۰۰هزار تا تولید می شود. این در هیچ جای دنیا سابقه ندارد. پرفروش ترین پلت فرم دنیا در سال ۲۰۰۴ مگان بود که در اروپا ۴۰۰ هزارتا تولید شد و در آن زمان در اروپا مثل بمب صدا کرد! بنابراین فروش یک پلت فرم ۳۰ ساله به تعداد ۷۰۰ هزارتا در سال به معنی بازار انحصاری است و تا وقتی که این بازار وجود داشته باشد نباید از صنعت خودرو انتظار پیشرفت داشته باشیم.
راه حل خروج از این انحصارگری در بازار داخل و رسیدن به بازارهای دیگر چیست؟
برای خروج از این انحصار ما باید رقابت را به جایی برسانیم که مردم جنس داخلی را به خارجی ترجیح بدهند. در رابطه با صنعت خودرو ما می توانیم تعرفه را برای خودروهای ۱۰ هزار دلار به پایین که می تواند با خودروهای ساخت داخل در کلاس B رقابت کند، ۱۰ یا ۲۰ درصد قرار بدهیم نه ۹۰ درصد. لازم هم نیست که یک میلیون از آن خودرو وارد کنیم، برای شروع مثلا ۱۰۰ هزارتا از آن وارد کنیم یعنی ۱۰ درصد تولید داخل، سال بعد ۲۰ درصد تولید داخل وارد کنیم و خواهیم دید که خودروهای وارداتی با سرعت بیشتری فروخته خواهند شد و خودروساز داخلی برای رقابت با این وارداتی ها کیفیت کار خود را بالا می برد. هروقت این سطح رقابت به جایی رسید که هرکدام از خودروهای وارداتی و ساخت داخل ۵۰ درصد بازار را به دست گرفت، آن زمان می توانیم بگوییم که خودروی قابل صادرات خواهیم داشت. این کار واقعا هم عملی است. البته من فکر می کنم با همین خودرویی هم که در دست طراحی داریم و قرار است تا ۴ یا ۵ سال آینده به بازار بیاید تحولی در صنعت خودروسازی داخلی ایجاد می شود، زیرا خودروسازهای فعلی ما مجبور می شوند کیفیت کار خود را بالاتر ببرند.
یعنی خودروسازی ما برای اینکه با قدرت بیشتری به مسیر ادامه دهد، لازم نیست از حضور و تجربه های خودروسازهای بزرگ دیگر یا جوینت شدن با آنها تاثیر بگیرد؟
با سیستم مدیریتی که ما داریم نه، پژو الان چند سال است که در ایران حضور دارد؟ این حضور چه کمکی به ما کرده؟ در واقع هیچ تاثیری نگرفته ایم. بدتر از آن این است که بیاییم برویم با چین قرارداد همکاری ببندیم. بنابراین چنین حضوری اصلا به نفع خودروسازی ما نیست. ارتباطی خوب است که چیزی به ما بیاموزد برای مثال یکی از پیشنهاداتی که مشاوران ما داده اند این بوده که طراحی ما درساخت قطعات باید طوری باشد که ما را در شرایط تحریم، تحت فشار قرار ندهد. بنابراین حضور خارجی ها در ایران به شرطی خوب است که به ارتقای بدون محدودیت ما کمک کنند، ارتقایی که اثرات تحریم، را در آن نبینیم. نه اینکه مارا بعد از چهل سال به سمت مونتاژ ببرد.
در رابطه با تولید خودروهای هیبریدی در چه جایگاهی هستیم؟ از عملکرد دانشکده خودرو در طراحی و تولید خودروهای هیبریدی یا الکتریکی راضی هستید؟
واقعیت این است که حرف های غیر علمی در ایران زیاد زده می شود. مثل اتفاقی که برای خودروهای ال.پی.جی افتاد و هر چقدر ما از ایرادات آن گفتیم کسی گوش نکرد و تبلیغات در جهت این خودروها همچنان ادامه داشت. در صورتی که از ۶۰۰ میلیون خودرویی که در دنیا در حال حرکت است شاید یک میلیون گازسوز باشد. اما ما می خواستیم تمام تولیداتمان را گازسوز کنیم. در رابطه با خودروهای هیبریدی هم همین طور است و هرچقدر که مامی گوییم این خودروها در دنیا به یک میلیون هم نمی رسد کسی گوش نمی کند. قیمت آن هم حداقل دوبرابر خودروی معمولی تمام می شود دراین میان ناگهان یکی از وزارتخانه ها هم برنامه ای ارائه می کند مبنی بر اینکه تا سال ۹۲ ما می خواهیم ۲ میلیون خودروی هیبریدی داشته باشیم. مگر اینکه معجزه شود برای تولید این تعداد و اگر تولید هم شود با قیمتی که خواهد داشت چه کسی حاضر به خرید آن می شود؟
حرف آخر اینکه خودروهایی که دست مردم ایران داده می شود خیلی هاشان در شان مردم ایران نیست اگرچه بعضی از خودروهایی که در حال حاضر تولید می شود خودروهای بدی نیستند. ما در خودروسازی متخصصان خوبی هم داریم که اگر به آنها اجازه فعالیت داده شود حرف های خوبی برای گفتن دارند و تمام اینها برمی گردد به داشتن یک مدیریت استراتژیک در صنعت خودرو. ما اگر بخواهیم طبق برنامه ۱۴۰۴ در منطقه اول باشیم باید صادر کننده باشیم و طبیعی است که وقتی رابطه دانشگاه و صنعت بیشتر می شود اتفاقات بهتری هم رخ می دهد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه ماشینی میخوان طراحی کنن که۲۵۰ میلیارد میخوان هزینه کنن اونم تازه واسه پلتفرم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به مصاحبه بالایی انگار قراره یه فرجی در خودروسازی ایران بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='amirtajik' timestamp='1341855160' post='259591']
چه ماشینی میخوان طراحی کنن که۲۵۰ میلیارد میخوان هزینه کنن اونم تازه واسه پلتفرم
[/quote]
ماشین؟ مگه میخوان ماشین طراحی کنن؟ میخوان بالگرد بسازن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راستي، جناب A10 منبع را فراموش كرديد قرار بدهيد:
http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=303892
http://www.pedal.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%82%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط 951
      مروری بر تاریخچه تولید و خدمت بالگرد Sikorsky S-58
      و نمونه نظامی  Sikorsky H-34  Choctaw
       
       
      قسمت اول :
       

      Sikorsky S-58C
       
      خاستگاه و توسعه
      بالگرد سیکورسکی Sikorsky S-58 / H-34  Choctaw آخرین بالگرد تولید شده توسط سیکورسکی با موتور شعاعی بود و همراه با بالگردهای Sikorsky S-55 /  H-19 Chickasaw  و    Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave یکی دیگر از اسب های پرنده سیکورسکی در دهه 1950 میلادی به شمار میرفت .
       
              
         Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave          Sikorsky S-55 / H-19 Chickasaw      
      در دوره پس از جنگ جهانی دوم ، با شروع به اصطلاح "جنگ سرد"، زیردریایی های تهاجمی و موشک انداز ، واحدهای اصلی نیروی دریایی مخوف شوروی بودند که در اقصی نقاط جهان مستقر شدند . نیروی دریایی ایالات متحده این تهدید جدی را مشاهده  و بلافاصله برای مقابله با آن اقدام کرد.
      در پایان دهه 1940میلادی ، چند مدل بالگرد در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده بودند که شامل بالگردهای :  Piasecki HRP Rescuer و Sikorsky HO4S  میشد . این ناوگان برای استفاده به عنوان بالگرد جنگی ضد زیردریایی (ASW) ، عمدتاً به دلیل بار و برد محدود آنها  نامناسب بودند . در طول آزمایش‌هایی که در جنوب فلوریدا انجام گرفت ، موتورهای این بالگردها در طول پروازهای طولانی مدت در گرما و رطوبت زیاد که برای غوطه‌وری سونار لازم بود ، بیش از حد گرم میشد . علاوه بر این، عملیات در دریا بر استقامت سازه ها ، پوشش ها و ابزار دقیق فشار وارد می کرد . با این حال، علیرغم مشکلات پیش آمده ، تجربیات به دست آمده نشان داد که بالگرد پتانسیل قابل توجهی در این نقش دارد .
       

       Piasecki HRP Rescuer
       

      Sikorsky HO4S    
       
      در ژانویه 1950میلادی ،  نیروی دریایی ایالات متحده مسابقه ای را برای تهیه یک هلیکوپتر ASW که به طور خاص برای این کار طراحی شده باشد ، برگزار کرد . در ماه ژوئن سال بعد ، با شرکت بل ، برای طراحی مدل بل – 61 ،  قراردادی منعقد شد که در ابتدا ، ساخت سه نمونه اولیه پیش‌بینی شده بود . نمونه پروتوتایپ ،  در 4 مارس سال 1953میلادی با نام Bell XHSL-1 prototype اولین پرواز خود را با خلبانان آزمایشی معروف فلوید کارلسون و جو دان در میدان هوایی آمون کارتر انجام داد .
       

      Bell XHSL-1 prototype
       
      بالگرد Bell XHSL-1  به این دلیل انتخاب شد که نیروی دریایی ایالات متحده ، بر اساس تجربه با بالگرد    Piasecki HRP  متقاعد شده بود که طراحی پشت سر هم روتورها در یک بالگرد مزایای بیشتری را ارائه می دهد .
      مجموعه ای از تاخیرها به دلیل مشکلات مختلف (در رأس آنها ارتعاشات شدید روتورها وجود داشت) بالگرد Bell XHSL-1 را تحت تأثیر قرار داد که در پایان انتظارات را ناامید کرد . به عنوان مثال سر و صدای تولید شده توسط روتورها فعالیت اپراتورهای سونار را مختل می کرد ، تا شدن تیغه ها کار دشواری بود و به دلیل اندازه بزرگ آن ، بالگرد به سختی در بالابر کشتی ها جا می شد .  دست آخر تنها 53 دستگاه ازین بالگرد تولید شد .
       

      Sikorsky S-58B N408A در حال پرواز در مقابل کارخانه سیکورسکی در استراتفورد
       
       

      بالگرد Bell XHSL-1  به طور مستقیم رقیب Sikorsky S-58 بود. این تنها هلیکوپتر شرکت بل با پیکربندی روتورهای پشت سر هم تا آنزمان است
       
      پایان قسمت اول
      .
      .
      .
      ادامه دارد . . .
       
      مترجم  : 951
      برای گویا تر شدن موضوع و تکمیل متن اصلی ، تصاویری از منابع مختلف ، گردآوری و در متن اصلی گنجانده شده است .
       
      فقط برای میلیتاری
                  . منبع اصلی در پایان قسمت نهایی ، ذکر میگردد
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
    • توسط babak1985
      بالگرد رزمی HAL LCH بالگردی ساخته شده درهند است که در حال حاظر در حال توسعه میباشد.LCH مخفف LIGHT COMBAT HELICOPTER است که به معنی بالگرد رزمی سبک میباشد. این بالگرد که تا کنون دو نمونه از ان تولید شده اولین بار در29 مارس 2010 اولین پرواز خود را انجام داد.ایده اولیه ساخت این بالگرد اولین بار در سال 2006 به منظور ساخت یک بالگرد تهاجمی برای نیروی هوایی وارتش هند بوجود امد.توسعه این بالگرد توسط HINDUSTANAERONAUTICSLIMITED که به اختصارHAL نامیده میشود انجام میگیرد. HAL قبلا تجارب زیادی را از طراحی توسعه و تولید بالگرد چند منظوره DHRUV در سال 2002 بدست اورد.این تجارب استفاده زیادی در طراحی پلتفورم جدید تحت نام برنامه عمومی LCHداشت. در پایان این بالگرد باید قابلیت مقایسه با Bell Ah-1 super cobra وEurocopter tiger را داشته باشد.این بالگرد دو نفره بوده و کاکپیتها در یک راستا قرار گرفته اند و مسئول تسلیحات در جلو و خلبان در پشت سر می نشیند.نحوه طراحی ان طوری است که دید مناسبی را در تمام زوایا برای خلبان ایجاد میکند.بدنه در جلو نازک میشود ویک قبضه توپ در زیر دماغه نصب شده است.نازل های موتور در دو طرف بدنه در بالای بالگرد قرار گرفته اند.همچنین بالگرد دارای دو بالچه است که مکانهایی برای نصب تسلیحات و مخزن سوخت خارجی دارد.



      این بالگرد از دو موتور HAL/TURBOMECA SHAKTI استفاده میکند که هر کدام توان تولید 1400 اسب بخار رادارمیباشند که این امر به این بالگرد امکان میدهد با سرعت 275 کیلومتردر ساعت پرواز کند.برد این بالگرد 700 کیلومتر و سقف پروازی ان 6400 متر است.در هر صورت این بالگرد حرکتی سریع به جلو برای هند است که تا سالها متکی به کشورهای خارجی بوده است.گفته میشود بدنه این بالگرد به مانند بالگردهای امروزی از کامپوزیت ساخته شده که منجر به کاهش بازتابش راداری ان در برابر سامانه های دشمن شده است.در کاکپیت هر خلبان یک جفت نمایشگر چند منظوره رنگی (MFD ) قرار گرفته و علاوه بر ان این بالگرد مجهز به سامانه های پیشرفته لیزری و سامانه هشدار لیزر روی بالگرد است.توپ این بالگرد توپ 20 میلیمتری فرانسوی با نام M621است که توپ استاندارد بالگردهای سریTHL-20 میباشد. سلاح اولیه این بالگرد موشک هدایت شونده ضد زره HELINAخواهد بود.همچنین بالگرد مجهز به موشک های ضد رادار برای از بین بردن رادارهای دشمن نیز خواهد شد.همچنین بالگرد توانایی حمل انواع بمب های متعارف شامل خوشه ای و عادی را دارد.در کل بالگرد دارای 4 جایگاه حمل سلاح است که در زیر هر بالچه دو جایگاه قرار دارد.نیروی هوایی هند اعلام کرده که خواهان 65 فروند از این نوع بالگردها است و ارتش هند نیز خواهان 114 فروند است و سریلانکا نخستین کاربر خارجی این بالگرد خواهد بود که 20 فروند از ان را خواهد خرید.
      مشخصات کلی:



      نوع:بالگرد رزمی
      وزن:2550 کیلوگرم
      حداکثر وزن هنگام برخواست:5500 کیلوگرم
      طول:15.8 متر
      ارتفاع:4.70 متر
      حداکثر سرعت: 275 کیلومتر در ساعت
      حداکثر برد:700 کیلومتر
      سقف پرواز:6400 متر
      موتور:2 عدد موتور HAL/TURBOMECA SHAKITبا قدرت 1400 اسب بخار



      تسلیحات:
      توپ فرانسوی 20 میلیمتری M621
      موشک ضد زره HELINA

      راکت های 60 و 80 میلیمتری

      بمب های عادی و خوشه ای
      چند منبع:
      http://en.wikipedia.org/wiki/HAL_Light_Combat_Helicopter
      http://www.indiandefence.com/gallery/g618-hal-light-combat-helicopter-lch.html
      http://www.centralclubs.com/hal-lch-t81015.html#p325610
      دوستان این بالگرد با نمونه ای که در ایران اسما در همین کلاس ساخته میشود قابله مقایسه است

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.