Ramtin

تاپیک جامع بررسی ناوگان بالگردی ایران ( و بالگردهای بومی )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

Iran IRIB4 interview Gen Ahmad Abadi : Saba-248 helicopter, developments گفتکوی۲۰امیرسرتیپ احمدآبادی
 

https://www.youtube.com/watch?v=4z3U-9UHdXA


 

 

خوب با این گفتگو الحمدالله معلوم شد که فقط بدنه اش (اونهم فقط احتمالاً بخشی از اون به گفته بابک تقوایی) ساخت ایران است و سیستم موتور و بخش اصلی اویونیک آن وارداتی (یا احتمالاً مربوط به همون لاشه) است. مطابق معمول "این نوید هم به ملت شریف ایران" داده شد که با برنامه ریزیهای انجام شده بزودی در 2 تا 3 سال آینده در زمینه موتوراین محصول ملی (!) به خودکفایی برسیم!

بودجه ای بود و مدتی دور هم بودیم و حق مأموریت و ... هامون را گرفتیم. خدا بده برکت! بریم سراغ رونمایی از یک محصول ملی دیگرو نویدی دیگر به ملت شریف ایران! 

  • Upvote 10
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Iran IRIB4 interview Gen Ahmad Abadi : Saba-248 helicopter, developments گفتکوی۲۰امیرسرتیپ احمدآبادی
 

https://www.youtube.com/watch?v=4z3U-9UHdXA

 

 

لینک آپارات گفتگوی سردار احمد آبادی با شبکه 4

موتور از خارج وارد شده-تنها 67 درصد بومی است-در حال ساخت موتور تا 2-3 سال آینده هستیم

http://www.aparat.com/v/p81Ia

ویرایش شده در توسط reza2200
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 سلام علیکم

 

 

این مساله نه تنها شامل حال ترکها ، بلکه در خصوص هندی ها هم مصداق دارد .

 

http://www.military.ir/forums/topic/29526-اخبار-برتـــــر-نـــظامی/?p=506884

 

یک زمانی ( اوایل دهه 70 شمسی ) ، دکتر حبیبی (  تا جایی که یادم هست یکی از مسئولین کشور مالزی یا اندونزی ) در بازدید از مجموعه صنایع هوایی ، جمله ای گفت که بسیار سنگین بود

 

جمله این فرد " شما ( ایرانی ها) تجهیزات خوبی دارید ولی همه این تجهیزات مربوط به 30 سال پیش هست " حالا این را در نظر داشته باشید که اگر مجموعه نصف و نیمه شرکت " بل هلیکوپترز" و پرسنل آموزش دیده وجود نداشت ، ( اهمیت وجود ارتباطات بین المللی برای خرید فناوری و تلاش برای توسعه بومی آن ) در حال حاضر پشتیبانی از ناوگان بالگردی ما با چه مشکلاتی مواجه می شد .

 

مقایسه بین خطوط تولید شرکتهای بالگردسازی  درجه 2 ( و نه قدرتهای درجه یک این صنعت ) و تصاویری که در پستهای قبلی ، توسط یکی از کاربران ارائه شد ، گویای همه چیز هست . تمام کشورهایی که در همسایگی ما قرار دارند و دچار ثبات امنیتی نسبی هستند ، دارند بسرعت زیرساختهای قابل توجهی را برای تولید ، مونتاژ فراهم می کنند ( نکته جالب اینجاست که دغدغه های امنیتی و تنوع محیطی کشور ما را هم  به نسبت ندارند ) که مشخصاً کاربرد دو گانه دارد . بدین معنی که از یکسو ، بازار غیر نظامی را تحت پوشش دارند و از سوی دیگر ، با فروش های گونه های غیر نظامی ، سرمایه لازم را برای توسعه نمونه های نظامی فراهم می کنند و برعکس .

 

اشتباه شما در این هست، که ما میخوایم یه قدرت درجه 2 و3 باقی بمونیم!!

یا میخوایم درجه 1 باشیم.

 

تجربه تاریخی بما میگه اگر درجه 1 نباشیم، و یا تلاشی در جهتش نکنیم، بخاطر موقعیت جغرافیایی ایران شرایطی جز نابودی نداریم!! بارها هم تکرار شده، چون جلو این بچه ها اطرافش .... ولی جلو غولهای درجه 1 دنیا هر وقت اراده کنن شخم میزنن مملکت رو... و حمله بکشور ما زیادم نیاز بدلیل نداره....

 

ما مجبوریم و باید بسمت درجه 1 حرکت کنیم، و کاملا و محکم بدون از دست دادن تمرکز.

 

خیلی ها میگن چین مونتاژ کاره (حالا از مقالات فیکشون بگذریم، که مام دست کمی نداریم بعضا) در زمینه علمی و خیلی مسائل، خیلی چیزای جدید آوردن وسط و مثال و نمونه اش که گاها تحول ایجاد کرده زیاده، این سطح تولید علم چینیا اصلا نشان از مهندسی معکوس نداره....

 

مهندسی معکوس خوبه اما نه با سرمایه گذاری صد در صد سریع باشه زمان بخره، و انرژی اصلا باید روی خودمون متمرکز بشود.

 

در زمینه دوم کلا خط مونتاژ پیکان و خیلی مسائل دیگه هم هست!!! خط مونتاژ تاو و هلیکوپتر هم داشتیم، اگر حرف شما درست بود تحول بنیادی باید میداشتیم.

 

امثال کشوری مثل ترکیه زمان عثمانی هواپیما و توپ و قطار هوا میکرد!!! ما داشتیم اشغال کشورمون رو بدست روس انگلیس نگاه میکردم  و بعدا آمریکا.

 

مثال خوبی نیست.  ضمنا کسی از مونتاژ خیر ندیده و نخواهد دید، چون بیخ ریشش گیره و عملا اگر هدفمند نباشه باعث نابودی استعدادهای داخلی اون کشور هم خواهد شد. کما اینکه برای ما شد، شرکت تسلا موتورز ایده اش رو 7 8 سال بعد جمشید آریان مطرح کرد، و در سطحی خیلی پایین تر، 2.5 میلیارد دلارم از دولت اوباما گرفت الان کجاست...

 

الان یکی باید بپرسه این بنده خدا جمشید آریان خودش اصلا کجاست!!!

 

این مثال در همه موارد کاملا صادق بوده و هست و خواهد بود، و شما با وجود مطالعات بسیار دچار همون انحراف تفکر استراتژیکی هستید، که تبلیغش رو میکردید!! که نباید دچار شد.

ویرایش شده در توسط pyaghoubi
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درموردt70ترکیه لازم توضیح بده اینی که تحویل شده همون s70ازلهستان اومده وقراره ترکیه برسی کنه و۱۰۹فروند با کمی بیشتر یا کمتر خریداری بشه قراره بخشی از قطعات وارد بشه بخشی مونتاژ وبخشی در ترکیه ساخته بشه وبه نام t70شناخته بشه پس اینی که تحویل شده همونs70
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در ادامه فرمایشات  دوست گرامی جناب M-ATF عرض کنم که امروز نیروی زمینی  ترکیه دو فروند بالگرد تهاجمی T-129 آتاک رو تحویل گرفت تا به امروز 21 فروند از این بالگرد در خدمت ارتش ترکیه باشد و تا اخر سال جاری میلادی این تعداد به 35 فروند خواهد رسید و باز در همین زمینه چند روز گذشته اولین بالگرد T-70 به ارتش ترکیه تحویل داده شد.

 

ناله که خوبه باید سرو کوبید به دیوار ، این کارخانجات و صنایعی که اینهمه رپرتاژ براشون میریم برای 45 سال پیشه اونزمان ترکیه کارخانجات مونتاژ و اورهال که نداشت هیچ خود بالگرد رو هم به زور داشت ، اما امروزه داره در تمام زمینه ها با روش مناسب به سمت بومی سازی میره ما هم سالی دو سه مدل و ماکاپ و ماکت و بالگرد اورهال شده با برچسب ملی به خورد ملت میدیم و میره تا سال بعد دوباره روز از نو روزی از نو...

 

 

Under the agreement, Turkey has full marketing and intellectual property rights for the T129 platform; Turkey can export also the platform to third party nations, excluding Italy and the United Kingdom. However, the T129's LHTEC CTS800-4N gives the United States a veto over any prospective export sales

https://en.wikipedia.org/wiki/TAI/AgustaWestland_T129

 

این هم موتورش که آمریکاییه و قبل از صادرات تو لینک بالا نوشته آمریکا باید اجازه بده.

https://en.wikipedia.org/wiki/LHTEC_T800

 

ترکیه عضو ناتو و هزارتا کوفت و زهر مار دیگه است.ما نباید خودمون رو با اون مقایسه کنیم.این بالگردشون هم تولید تحت لیسانس هست.ما هم بدمون نمیاد تولید انبوه بکنیم ولی شرایط سیاسی ما با ترکیه فرق میکنه.تو ویکی نوشته 2007 قراداد بستن 2009 تولید شده خب همین معلوم میکنه مونتاژه.اگه ترکیه صنعت  پایه ای وعلم متالوزی داشت چرا موشک پدافند یا خیلی تجهیزات دیگه نمیسازه یا اگر هم میسازه باز هم تحت لیسانسه .کافیه مثل ایران روابطش با غرب خراب بشه اون وقت ببنیم چند مرده حلاجه.زمان شاه هم ایران قرار بود تولید هلی کوپتر کنه .

غرب وکلا هر کشوری هیچ وقت دانشش را نمیده اصلا معنی نداره دانش تولیدش را کشوری به کشور دیگه بود آمریکا حتی خیلی از تکنولوژی های ناو هواپیما بر و...را به کانادا و انگلیس و استرالیا که هم خون و هم فرهنگ و هم زبان  و هم نژاد و تاریخ هستند نداده نمونه دیگش خیلی از هواپیما ها را فقط امریکا داره مثل A-10  b-2 ,...وبه هیچ کی نداده .اصلا معنی نداره کشوری کلی هزینه تحقیقات کنه بعد نتیجش رو مفتکی بده کشور دیگه.اون بخش انتقال تکنولوژی هم هیچ وقت قسمت های کلیدی مثل آلیاژه یا موتور نبوده و نخواهد بود وفقط ممکنه کمک و راهنمایی و تعمیرات وانتقال قطعات کنه.مثال دیگه هم ساخت نیروگاه اتمی توسط کره جنوبی برای امارات هست که راکتور و لایسنسش مال آمریکاست.امروز در خبرها بود آمریکا حتی به آلمان هم کمک لازم در پروژه پدافندی MEADS نکرده و آلمان شاکی بود.

 

کافیست شما به دعواهای تجاری سامسونگ واپل تو زمینه موبایل و لپ تاپ نگاه کنید تا متوجه بحث انتقال تکنولوژی بشین که الکی و مفتکی نیست.

 

نمیگم تکنولوژی ایران خوبه اتفاقا پایینه ولی بالاخره سالی 10 تا موشک کروز دریایی یا موشک اسکاد یا شهاب شلیک میکنیم باز هم داریم و کسی هم نمیتونه جلوشو بگیره اما حالا تصور کنید مثل عربستان 40 موشک چینی داشتیم که اصلا ازشون سر در نمیاره.تجهیزات قدیمی اما بومی و اینکه ازشون سر دربیاریم هزار بار بهتره از تجهیزات خفن داشته باشیم ولی اصلا نفهمیم چی هستن.

 

با سپاس.

  • Upvote 11
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این وسط یه سوال هست: آقای ستاری چرا حاضر شد این رو نتیجه همکاری خودشون اعلام کنه؟ اون هم نفهمیده؟ با توجه به سابقه اش و علاقه اش به نظر من بعید میاد.

اون فوزلاژ نیم ساخته رو که شکل این هست چه کنیم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این وسط یه سوال هست: آقای ستاری چرا حاضر شد این رو نتیجه همکاری خودشون اعلام کنه؟ اون هم نفهمیده؟ با توجه به سابقه اش و علاقه اش به نظر من بعید میاد.
اون فوزلاژ نیم ساخته رو که شکل این هست چه کنیم؟



چرا نباید میگفت؟ خوب پروژه از قبل از سال 91 با همکاری دانشگاه خواجه نصیر و شرکت پنها آغاز شده پس معاونت علمی یکی از ارگانهای دخیل در پروژه بوده.

*************

یک مساله دیگه هم اینکه چند سال پیش امیر احمدآبادی تاریخ بهره برداری از پروژه رو سال 2019 اعلام کرده بود، به نظر میاد رونمایی دیروز به معنی پایان تستهای پروازی بوده و محصول قابل ارایه به مشتری، در مسایلی مثل اویونیک و موتور میتونه تفاوتهایی داشته باشه.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان من در یک گفتگوی کوتاه با آقای ایکس ازشون جریان این بالگرد رو پرسیدم و گفتند این بالگرد در داخل در حال ساخت است و تنها برای  ساختش از اگوستا کمک مشاوره ای گرفتند و یک تیم از اگوستا به ایران اومده و به متخصصین ایرانی مشاوره دادند و طرح هایی رو ارائه دادند.

 

////////////////////////

 

دیزی زن های دیگه هم اگر مایل به اظهار فضل باشند مثل ایشون از تاپیک اخراج می شوند !

این بدعت بدی بود که گریبان میلیتاری رو گرفت ، شخصا تا جایی که دسترسی داشته باشم اجازه نمی دم ادامه پیدا کنه 

 

7MMT

ویرایش شده در توسط 7mmt
  • Upvote 5
  • Downvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جین دیفنس و اویشن دو سایت خارجی هم ساخت توسط ایران رو تایید کردند و مثل جریان قاهر شروع به مسخره کردن نکردن.

http://www.janes.com/article/68555/iran-reveals-saba-248-domestically-developed-helo

 

http://www.aviationanalysis.net/2017/03/iran-unveil-saba-248-light-utility-helicopter.html

 

صفحه اینستاگرام یکی از خلبان های ارتش هم ساختش رو تایید کرد

https://www.instagram.com/vtol.helicopter_flight/

 

 

دوستان بیایید برای خوشحالی دل خودمون هم که شده خوشبین باشید.انشالله که تولید انبوه میشه.

  • Upvote 8
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تو ویکی پدیا هم صحبتی از ایران یا قاچاق به ایران یا سقوط تو ایران نشده

https://en.wikipedia.org/wiki/AgustaWestland_AW109

این یارو تقوایی احتمالا پدرش ارتشی زمان شاه بود عقده داره پست جدیدش میگه عراق از ایران اسلحه صیاد 2 رو کپی کرده

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/839222611297075202/video/1

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.