gader

پیگیری تحولات دینی و ضد دین در دنیای اسلام

Recommended Posts

[b]فراخوان هشت زبانه سازمان دیانت ترکیه از جهان اسلام[/b] محمت گورمز رییس سازمان دیانت ترکیه، ضمن اشاره به اینکه درگیریهای مذهبی ابعاد تهدید کننده ای به خود گرفته جهان اسلام را به عقل سلیم فراخواند.
محمت گورمز رییس سازمان دیانت ترکیه، ضمن اشاره به اینکه درگیریهای مذهبی ابعاد تهدید کننده ای به خود گرفته جهان اسلام را به عقل سلیم فراخواند.
متن اصلی این فراخوان که به زبان ترکی نوشته شده به 7 زبان عربی، فارسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی و کردی(کورمانجی و سورانی) نیز ترجمه شده است.
متن این فراخوان به شرح ذیل است:
دعوت به عقل سلیم
احتراماً به جهان اسلام اعلام می گردد،
بحران‌ها و تشنج‌های سیاسی و نظامی که در جهان اسلام مشاهده می شود و مبارزاتی که از اختلافات مذهبی و سلیقه‌ای تغذیه می کنند، به آن حد رسیده است که امنیت جهان اسلام را تهدید می کند. در این اواخر هرج و مرجهایی که در محور عراق و سوریه و به ویژه در موصل مشاهده می شود، به تنشهای موجود بیش از پیش دامن می زند. در این راستا، ابراز بیانات خشونت آمیز متقابل، اعلام جهاد، تهدیدات معطوف به تخریب اماکن مقدس، آدم ربایی ها و قتلها، به مثابه اولین نشانه های نزدیک شدن فجایع بزرگ میباشد. اگر این حوادث رفته رفته بزرگتر شده و به نکته ای غیر قابل برگشت برسد، بروز گسستهای پایدار در زمینه های انسانی، اجتماعی، دینی و مذهبی در جهان اسلام اجتناب ناپذیر خواهد شد.
در این راستا، از همه دعوت می کنیم تا برای حل این مسئله به طور مشترک حرکت کرده و در چهارچوب نکات زیر عمل نمایند:
1- هویت مسلمانی بالاتر از همه وابستگی‌های مذهبی، فرقه‌ای، جغرافیایی، نژادی و سیاسی است. هیچ گروهی و سازمانی به کوشش‌هایی که می خواهند برادری و وحدت اسلامی را خدشه دار سازند، نباید اجازه دهد. قرآن و سنت جان، خون، مال و عرض انسان را به یک دیگر حرام نموده است. خون ریزی ناحق، بزرگترین جرم از نظر دینی محسوب می شود.
2- جامعه‌ای که با 1400سال سابقه و با همۀ اختلافات خود به امروز رسیده است، امکان پذیر نیست که با ساختی دینی، مذهبی و نژادی واحد اداره گردد. هیچکسی یا هیچ گروهی نمی تواند بر علیه اعتقادات، ارزش ها و اندیشه‌های دیگری حمله ور شود و جنگ اعلام کند. هرکسی باید حق داشته باشد که در سرزمین خود در راستای اندوخته های تاریخی خود زندگی کند. هر رفتاری و کرداری که بر عکس این باشد، باید به عنوان عناصری که می خواهند در این سرزمین فتنه بر پا کنند، قلمداد بشود.
3- گرایش‌های اهل البیت و اهل سنت را به عنوان مخالف و متناقض یکدیگر نشان دادن و با استناد به این بینش به مبارزه برای بر سر قدرت پرداختن، باید فتنۀ بزرگ به حساب بیاید. هم اهل بیت و هم اهل سنت از رسول اکرم هستند. هرگز نمی توان قبول کرد که از مبارزه و دشمنی این عناصر با یکدیگر دفاع شود.
4- هرگز نمی تواند مورد قبول قرار بگیرد که گروهی و فرقه‌ای یا جامعه‌ای اسلامی تلقی دینی خود را اصل دانسته دیگر گرایش‌ها را مردود بشمارد. هیچ گروهی نمی تواند گروه های دیگر را تکفیر و آنها را به مرگ محکوم کند. امکان پذیر نیست که هیچ برخوردی و بینشی که بخواهد این گونه تلقی‌ها را مشروع نشان دهد، از دین مبین اسلام کمک بگیرد.
5-هر کسی که می گوید من مسلمان هستم در دایرۀ اسلام است. هیچ کسی صلاحیت ندارد که دیگری را از دین اسلام اخراج کند. گروه هایی که به تکفیر استناد می کنند، همانطور که در تاریخ از طرف وجدان های مسلمان محکوم شدند، امروز نیز این اندیشه‌‍‌های تازه به دوران رسیده در نزد وجدان معشری مسلماً مورد قبول قرار نخواهند گرفت. هر مسلمانی که صاحب عقل سلیم و با سلیقه است، با بصیرت و فراست خود، هیچ گاه اجازه و فرصت نخواهد داد که این گرایش‌ها ریشه‌دار شوند.
6- نظامی که بعد از به قتل رسانده شدن و از سرزمین خود تبعید و آواره گردیدن مردم، بچه‌ها، زنان و آدم‌های سالخوردۀ بی دفاعی که قربانی مبارزات سودجو هستند، به وجود خواهد آمد، امکان آن را ندارد که خود را با اسلام مرتبط سازد.
7- بیانات تهدید آمیزی که از تخریب قبور بزرگان اهل بیت، چون حضرت علی، حضرت حسین و ابو الفضل عباس، در نجف و کربلا، دم می زند، هرگز نمی تواند مورد قبول قرار بگیرد. زیرا این مکان های مستثنی چون نجف و کربلا و این بزرگان اهل بیت همچون حضرت علی، حضرت حسین و ابو الفضل عباس، ارزش‌های معظم برای امت اسلام هستند، نه فقط برای شیعیان و سنیان.
8- همچنین بعضی از گروه ها نمی توانند بر علیه گروه های دیگر جهاد اعلام کنند. زیرا قرآن و سنت رسول، هرگز جهادی را که جان و خون مسلمان را به مسلمان حلال کند، امر نفرموده اند. امروزه جهادی که باید همۀ مسلمانان به آن بپردازند، جهادی است که علیه تعصب، فقر، جهل، فتنه و تفرقه انجام شود. هیچکس نمی تواند با مدعای جهاد کردن در برابر ظلم، بروز مظلومیت‌های جدیدی را مشروع نشان دهد.
9- در این مرحله، فتاوی ای که از طرف علما و سازمان‌های مذهبی به طور انفرادی صادر می شوند، نگران کننده هستند. امروز بزرگترین وظیفۀ علما باید این باشد که به جای صادر کردن فتاوی که سبب تبعیض جوامع اسلامی می شود، اختلاف نظرهایی را که در جهان اسلام دیده می شوند، به عنوان رحمت و غنا ازریابی کرده و نظام حق و اخلاق را برای زندگی مسالمت آمیزی تأسیس کنند. امروزه سخنی که جلوی جنگ مذهبی و خون ریزی را نمی گیرد، اهمیتی ندارد و همچنین فتوی هایی که سبب ریختن خون می شود، ارزشی ندارد. وگر نه همۀ عالم اسلام به زمینه‌ای برای جرم گناه و علمای اسلام نیز به سهیم‌های این جرم تبدیل می شوند. کافی نیست که این همه رویدادها را با نگرانی تماشا کنیم. برای جلوگیری از یک جنگی که نتایج الیم به بار خواهد آورد، باید همۀ رهبران دینی و علما هماهنگ و متحد بشوند. این وظیفۀ دینی، اخلاقی و روحی ما می باشد.
10- نمایندگان سازمانها و مؤسسات دینی مناطقی که دچار نبرد گرم هستند، باید گرد هم آمده، در بارۀ مناطق جنگی، به ویژه عراق و سوریه، برای حل مشکلات در راستای دین و اخلاق به بحث و گفتگو بپردازند. هیئتی متشکل از رهبران دینی و معنوی جهان اسلام، باید پیشقدم باشند تا تبعیض‌های مذهبی رفع شود. در این راستا سازمان‌های اسلامی جهانی باید عهده دار مسئولیت شوند. ریاست دیانت ترکیه خوشنود خواهد شد از این که در این زمینه عهده دار مسئولیت شود
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بیانیه خوبی بود تا ...
اگر واقعا نیت درستی داشت این سازمان ( من اطلاعی ندارم قبلا مشابه این بیانیه و در این سطح صادر شده بوده یا خیر ) قبل از اعلام جهاد آیت ا.. سیستانی و با این همه جنایات تروریست ها ( نه اونطور که این بیانیه در صدد بیانش هست اهل سنت ) و رساندن کارد به استخوان بسیاری از مردم اعم از سنی و کرد و ترکمن و شیعه دعوت میکرد به صلح و عدم برادر کشی نه درست پس از اینکه دعوت به جهاد شد از سر اجبار و برای دفاع از خود و تا در صدد جلوه دادن دعوت جهاد به یک جنگ فرقه ای باشه به نادرست چون خود آقای سیستانی بارها اشاره کردند که فتواشون برای مقابله با داعش هست نه فرقه ای خاص.
بله اگر داعش را مثل این سازمان هنوز بعد از این همه تحریب وجهه اسلام و کشتار مسلمانان متعلق به یک فرقه اسلامی بدونیم جهاد برابر اون هم میشه " فتوی هایی که سبب ریختن خون می شود، ارزشی ندارد. " !!!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، دفاع از تمامیت عراق به خصوص عتبات عالیات بر همه علاقه مندان به اسلام و اهل بیت (ع) را به عنوان جهاد فی سبیل الله واجب دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید روز دوشنبه با صدور پیامی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم تاکید کرد: خداوند کسانی را دوست دارد که در راه او برای حفظ اسلام و مسلمین همچون یک سد پولادین جهاد و پیکار می کنند.

وی افزود: شهیدان راه دفاع از تمامیت عراق به خصوص عتبات عالیات، به شهدای کربلا می پیوندند و به نظر من این حوادث فرصت خوبی بود برای مردم عراق که یک لشکر مردمی جان برکف در کنار ارتش رسمی خود به وجود آورند که آثار آن در آینده بسیار نمایان خواهد شد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: همه می دانیم بعد از آنکه تروریست های تکفیری و حامیان آنها از کشورهای عربی و آمریکا و اسراییل غاصب گرفتار شکست خفت باری در سوریه شدند، تصمیم گرفتند آن را در عراق جبران کنند.

درقسمت دیگری ازاین پیام آمده است: اما چیزی نگذشت که دیدیم ملت عراق اعم از شیعه و اهل سنت و کرد که جان و مال و ناموس و کشورشان را در خطر تروریست های تکفیری خونخوار دیدند که به هیچ چیز و هیچ کس رحم نمی کنند، به پا خاستند و به یاری ارتش شجاع عراق شتافتند و به ندای مراجع محترم حوزه علمیه نجف لبیک گفتند و حدود دو میلیون نفر برای این جهاد فی سبیل الله نام نویسی کردند و آنها که آموزش ندیده اند به سرعت آموزش می بینند و ان شاءالله همه قومیت ها و مذاهب عراقی با هم متحد خواهند شد.

در بخش دیگری ازاین پیام آمده است: تروریست های تکفیری و حامیان آنها بدانند در صورت لزوم میلیون ها نفر از کشورهای دیگر همان ها که هنگام اربعین با پای پیاده از دورترین نقاط به سوی مرقد ائمه عراق می آیند به نیروهای مردمی عراق می پیوندند و ارتش شجاع آن را یاری می دهند.

آیت الله مکارم شیرازی در این پیام با بیان اینکه دشمنان کوردل و حامیان غربی و عربی آنها به زودی خواهند فهمید که با یک ارتش چندین میلیونی بی سابقه روبرو هستند، افزوده است: جوانان عاشق اسلام و اهل بیت(ع) باید آمادگی خود را حفظ کنند و در صورت لزوم و درخواست دولت عراق به آنها بپیوندند.

عناصر گروه تروریستی موسوم به ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ(داعش) علاوه بر مناطقی از سوریه در هفته های اخیر با همدستی بعثی های صدامی و برخی طرف های خائن، مناطقی را دراین کشور اشغال کرده اند.

در پی این تجاوزات گسترده به شهرهای شمالی و غربی عراق، آیت الله سیستانی و بسیاری از علما و شخصیت های عراقی اعم از شیعه و سنی، بر لزوم دفاع از کشور و دوری از فتنه تفرقه مذهبی تاکید کردند و از مردم عراق خواستند برای مقابله با تکفیری ها وارد کار شوند.
http://www.asriran.com/fa/news/342165/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D9%88-%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%AA
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظرتون علت چی میتونه باشه ؟ ؛
نرخ باروری زنان هست با احتساب هر زن - بچه ، برای کشورهای اسلامی ؛

ایران از همه جالب تر هست یه سقوط اساسی ،...

image.png





http://www.amazon.co...ref=rdr_ext_tmb

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تحقیقی دیدم چند وقت پیش از یه موسسه ی بین المللی که البته تهش به[b] سمپر[/b]ها میخورد . درباره ی پیش بینی آینده ی جهان از روی مسائل فیزیولوژیک .
بزرگی مغز و بتبع اون بزرگی بخش کرتکس رو به عنوان فاکتور هوش و استعداد فیزیو لوژیک در نظر گرفته بود و سعی کرده بود قوم برتر اینده جهان در آینده ی دور رو مشخص کنه ... به نظر تون قوم برتر آینده کدوم قوم بودن ؟ مسلمونا !
دلیلش هم این بود که پژوهش نشون میداد به دلیل رفتارهایی از قبیل استعمال دخانیات و همچنین نوشیدن الکل در مادران باردار قطر جمجه ی نوزادان به طور متوسط داره کمترمیشه و درواقع مغز انسان ها داره کوچیک میشه . به تعبیر فیزیولوژیک ، انسانها دارن روزبه روز خرف تر میشن . اما این کاهش قطر جمجه در مناطق مسلمون نشین به طور معنا داری وجود نداره . دلیلش هم مشخصه .
البته این تحقیق ازین نظر که یک جانبه هست نمی تونه مبنایی برای نتیجه گیری قرار بگیره ولی فکت های حاصل از تحقیق قابل اعتنا هست ....
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='sedmammad' timestamp='1407788219' post='401204']
تحقیقی دیدم چند وقت پیش از یه موسسه ی بین المللی که البته تهش به[b] سمپر[/b]ها میخورد . درباره ی پیش بینی آینده ی جهان از روی مسائل فیزیولوژیک .
بزرگی مغز و بتبع اون بزرگی بخش کرتکس رو به عنوان فاکتور هوش و استعداد فیزیو لوژیک در نظر گرفته بود و سعی کرده بود قوم برتر اینده جهان در آینده ی دور رو مشخص کنه ... به نظر تون قوم برتر آینده کدوم قوم بودن ؟ مسلمونا !
دلیلش هم این بود که پژوهش نشون میداد به دلیل رفتارهایی از قبیل استعمال دخانیات و همچنین نوشیدن الکل در مادران باردار قطر جمجه ی نوزادان به طور متوسط داره کمترمیشه و درواقع مغز انسان ها داره کوچیک میشه . به تعبیر فیزیولوژیک ، انسانها دارن روزبه روز خرف تر میشن . اما این کاهش قطر جمجه در مناطق مسلمون نشین به طور معنا داری وجود نداره . دلیلش هم مشخصه .
البته این تحقیق ازین نظر که یک جانبه هست نمی تونه مبنایی برای نتیجه گیری قرار بگیره ولی فکت های حاصل از تحقیق قابل اعتنا هست ....
[/quote]

مسئله بزرگی مغز نیست ، استفاده از مغز هست ، که خودت بهتر میدونی وضعیت چطوریه ! icon_cheesygrin
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='worior' timestamp='1407786456' post='401194']
به نظرتون علت چی میتونه باشه ؟ ؛
نرخ باروری زنان هست با احتساب هر زن - بچه ، برای کشورهای اسلامی ؛

ایران از همه جالب تر هست یه سقوط اساسی ،...
[/quote]

برای اینکه از اول الکی اوج گرفتیم . حالا هم الکی سقوط داریم :laughing: :laughing: :laughing:
تو هیچ کاریمون میانه رو نیستیم :-( :-( :-(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='crazy-doctor' timestamp='1402397314' post='384227']
ایشون خواب تشریف دارند والا فتوای تحریم سب صحابه و ازواج حضرت رسول را مدت ها قبل مراجع بزرگ شیعه صادر کردند
باید گفت شما نفت نریزید روی این اتش تلاش برای خاموش کردنش پیش کش !
[/quote]

یحتمل اینها معاویه و مروان و رفقای پلید رو هم از صحابه میدونند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='sedmammad' timestamp='1407788219' post='401204']
تحقیقی دیدم چند وقت پیش از یه موسسه ی بین المللی که البته تهش به[b] سمپر[/b]ها میخورد . درباره ی پیش بینی آینده ی جهان از روی مسائل فیزیولوژیک .
بزرگی مغز و بتبع اون بزرگی بخش کرتکس رو به عنوان فاکتور هوش و استعداد فیزیو لوژیک در نظر گرفته بود و سعی کرده بود قوم برتر اینده جهان در آینده ی دور رو مشخص کنه ... به نظر تون قوم برتر آینده کدوم قوم بودن ؟ مسلمونا !
دلیلش هم این بود که پژوهش نشون میداد به دلیل رفتارهایی از قبیل استعمال دخانیات و همچنین نوشیدن الکل در مادران باردار قطر جمجه ی نوزادان به طور متوسط داره کمترمیشه و درواقع مغز انسان ها داره کوچیک میشه . به تعبیر فیزیولوژیک ، انسانها دارن روزبه روز خرف تر میشن . اما این کاهش قطر جمجه در مناطق مسلمون نشین به طور معنا داری وجود نداره . دلیلش هم مشخصه .
البته این تحقیق ازین نظر که یک جانبه هست نمی تونه مبنایی برای نتیجه گیری قرار بگیره ولی فکت های حاصل از تحقیق قابل اعتنا هست ....
[/quote]
در اروپا مصرف مشروبات الکلی قدمتی چند صد ساله داره اگر قراربه خرفت شدن بود الان خرفت بودند ویرایش شده در توسط ciavash
  • Upvote 2
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دقت فرمودید که در متن گفته شد مادران باردار ؟ ... بعد اونوقت بفرمایید ایا مصرف سیگار هم قدمت چند صد ساله داره ؟
بعد کی صحبت اروپا رو کرد ؟ صحبت از سبک زندگی جدید بشریت هست ...
تاکید کردم به تعبیر فیزیو لوژیک ...
................
بگذریم .
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دور سر ربطه زیادی به هوش نداره

ضمنا بعیدهدآر سر در جوامع غربی کاهش پیدا کرده باشه.

چون استانداردهای ما از اوناست

اکثر نوزادای ما با استانداردای اونا همخآنی دارند .

سید اکه آدرسه اون مقاله بدی خوبه .به نظرم درست نمیاد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وقف كشتي حضرت نوح (ع) در خشكي، انهدام بت ها در شهر " اور" توسط حضرت ابراهيم (ع)، ديدار حضرت يعقوب با حضرت يوسف، التيام بيماري حضرت ايوب، بيرون آمدن حضرت يونس از شكم ماهي،عبور حضرت موسي (ع) از درياي سرخ از جمله وقايعي است كه به اعتقاد مردم اهل تسنن تركيه در دهم محرم روي داده است.
ولي آنچه كه از منابع ديني اهل سنت تركيه بر مي آيد اين است كه بعد از واقعه غم انگيز كربلا، ماه محرم و دهم اين ماه " عاشورا " مورد توجه قرار گرفته و اهميت پيدا كرده است.
در زمان حاضر، آغاز ماه محرم توسط علما و روحانيون بر سر منابر اعلام مي شود و مسائل و خطبه هاي ديني اين ماه حداقل در دهه اول محرم به واقعه كربلا، شهادت امام حسين (ع) فرزندان و ياران آن حضرت اختصاص مي يابد.
مردم اهل سنت آناتولي عشق و علاقه بسيار زيادي به اهل بيت پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) دارند و در كليه شئون زندگي اجتماعي و ديني خود آن را به نمايش مي گذارند.
مسلمانان آناتولي آن چنان با عشق و اخلاص از حضرت فاطمه زهرا (س)، امام علي (ع) امام حسن (ع) و امام حسين (ع )، اولاد آن بزرگواران سخن مي گويند و ارادت مي ورزند كه هر شنونده اي حتي غير مسلمان را تحت تاثير قرار مي دهد.
گرچه اهل سنت تركيه مراسم آييني و تعزيه خواني ندارند، ولي سخنرانان مذهبي، وعاظ و علما در دهه اول محرم معمولا از اين حادثه ياد مي كنند و بر حقانيت امام حسين (ع) در قيام عاشورا صحه مي گذارند و بر" يزيد" و خاندان او لعنت مي فرستند.
مراسم آييني دهه اول محرم و تعزيه خواني و سوگواري در تركيه تنها توسط شيعيان انجام مي گيرد كه ترك ها به آنها " جعفري " مي گويند.
جعفري ها شامل ايرانيان مهاجر و مقيم و بوميان تركيه هستند كه بيشتر در شهر استانبول ساكنند و آيين هاي خود را در مساجد ايرانيان و يا شيعيان بومي برگزار مي كنند.
بر اساس آمارهاي غير رسمي در زمان حاضر افزون بر 30 هزار ايراني شيعي تنها در استانبول سكونت دارند كه در روزهاي تاسوعا و عاشورا در ميدان " حالكالي " مراسم باشكوه عزاداري را برگزار مي كنند.
آيين هاي تاسوعا و عاشوراي استانبول تنها به عزاداري و سوگواري ختم نمي شود، بلكه تعدادي از هنرمندان با اجراي شبيه خواني و تعزيه خواني توجه حاضران را به مظلوميت اهل بيت (ع) و ظلم و ستم دستگاه يزيد جلب مي كنند.
اين آيين به اندازه اي با شكوه و ديدني است كه بسياري از جهانگردان براي مشاهده اين آيين در روزهاي تاسوعا و عاشورا به استانبول سفر مي كنند.
منابع تاريخي نشان مي دهد، آيين هاي دهه اول محرم از اوايل سالهاي 1800 ميلادي به اين طرف توسط ايرانيان شيعه مذهب در استانبول برگزار مي شود .
اين منابع تعداد ايرانيان در استانبول را 12 هزار نفر در اوايل قرن 19 ذكر كرده اند كه اين افراد همراه با خانواده هاي خود در سه كاروانسراي بزرگ سكونت داشته اند.
ايرانيان مقيم استانبول را اكثرا بازرگانان و پيشه وران تشكيل مي دادند كه تعداد زيادي از هنرمند، سياستمدار، روزنامه نگار تبعيدي ايراني نيز در سال هاي بعد به آنها افزوده شده است.
" كسنين بيك " محقق ترك حوالي سالهاي 1880 در گزارشي از آيين هاي محرم ايرانيان مي نويسد: ايرانيان استانبول از آغاز ماه محرم كاروان سراهاي محل سكونت خود را با پارچه هاي سياه مي پوشانند و خود نيز با پوشيدن لباس هاي سياه به مدت 10 روز عزاداري مي كنند.
در اين گزارش آمده است كه روز عاشورا ايرانيان در دسته هاي مختلف در حالي كه پرچم ها و بيرق هاي سياه و سبز با علائم خاص شيعيان را با خود حمل مي كنند، با صداي سنج و طبل يكي پس از ديگري وارد ميدان مي شوند و يك مداح كه صداي گرم و گيرايي دارد به ذكر مصائب كربلا مي پردازد.
در اين نوشته آمده است: در روز عاشورا افزون بر 20 هزار نفر از مردم شهر استانبول اعم از مسلمان و غير مسلمان براي ديدن آيين هاي عزاداري ايرانيان به كاروانسراي " وليد خان " كه بزرگترين مركز سكونت ايرانيان بوده است مي آمدند.
* عاشورا در ميان علويان
علويان تركيه كه گفته مي شود حدود 20 ميليون نفر از جمعيت اين كشور را تشكيل مي دهند، مراسم و آيين خود را با تفصيل بيشتر و ذكر مصائب كربلا برگزار و امام حسين (ع) برگزار مي كنند.
علويان كه خود را "بكتاشي" نيز معرفي مي كنند، پيروان طريقت " حاج بكتاش ولي " از عرفاي ايراني قرن هفتم هجري هستند كه درنقاط مختلف تركيه پراكنده اند.
حاج بكتاش ولي كه نسبش به امام اول شيعيان حضرت علي (ع) مي رسد از اهالي نيشابور در خراسان بوده كه حوالي سالهاي 650 به تركيه مهاجرت و پيروان زيادي را دور خود جمع كرده كه امروزه علاوه بر تركيه در كشور " آلباني " نيز زندگي مي كنند.
دهه اول محرم براي علويان تركيه و آلباني از مقدس ترين ايام سال محسوب مي شود، آنان از اول محرم تا 12 محرم هر روز را به ياد يكي از امامان معصوم (ع) روزه مي گيرند.
در تمام مدت روزه داري به ياد تشنگي امام حسين (ع) و همراهان آن حضرت از آشاميدن آب خوداري مي كنند و به جاي آب از دوغ، چاي و قهوه و يا شربت استفاده مي كنند.
برخي از علويان 15 روز روزه داري مي كنند كه يك روز به ياد حضرت فاطمه زهرا (س) و دو روز نيز به نيت دو فرزند خردسال" مسلم بن عقيل " به 12 روز اضافه مي كنند.
در اين مدت، قرباني كردن، ذبح و يا كشتن حيوانات، بي جان كردن جانداران و حتي از ريشه كندن درختان و گياهان براي علويان ممنوع است.
شنيدن موسيقي، تراشيدن ريش، اصلاح سر و صورت، استعمال عطر و ادوكلن، شستن لباس، دوش گرفتن، همخوابي، آواز خواندن، استفاده از مظاهر شادي، سخن زشت گفتن جزو كارهايي است كه علويان در طول مدت روزه داري بايد از آنها پرهيز كنند.
در طول 12 روز محرم علويان با حضور در سالن هاي اجتماعات مخصوص خود، كه " جم اوي " ( خانه جم ) ناميده مي شود، در سوگ شهداي كربلا و عزاداري مي كنند.
سياهپوش كردن معابر، بر تن كردن لباس هاي سياه، سينه زني و زنجير زني به شيوه اي كه جعفري ها انجام مي دهند در ميان علويان مرسوم نيست.
در 12 محرم غذاي مخصوصي در خانه هاي جم علويان پخته مي شود كه به آن غذا " عاشوره " مي گويند.
عاشوره نوعي آش است كه بايد مواد اوليه آن از 12 ماده غذايي از قبيل بلغور گندم، نخود، عدس، لوبيا، كشمش، قيسي، بادام، فندق و انواع ادويه تشكيل شود، كه معمولا علويان آن مواد را به صورت نذري هديه مي كنند.
خانه هاي جم علويان داراي ديگ هاي بسيار بزرگي براي پخت عاشوره است، كه پس از قرار گرفتن بر روي اجاق، مواد اوليه با دعاها و ذكر سلام و صلوات بر پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) و ائمه معصومين (ع) به داخل ديگ ريخته مي شود و بعد آب به آن اضافه مي شود.
پس از پخته شدن عاشوره و زماني كه براي توزيع آماده مي شود، ريش سفيدان علوي هر يك به ترتيب سلسله مراتب و جايگاه ديني با قاشق هاي بزرگ چوبي، عاشوره را هم مي زنند و هنگام هم زدن معمولا بر پيامبر اسلام و اهل بيت آن حضرت سلام و صلوات فرستاده مي شود و دعاهاي مخصوصي نيز براي شفاي بيماران و بهروزي و موفقيت مسلمانان مي خوانند.
بعد از پايان مراسم هم زني، عاشوره در ميان افرادي كه در خانه گرد آمده اند توزيع مي شود.
بخشي از اين آش نيز در خانواده هاي علوي قرار مي گيرد كه افطار روز 12 محرم با اين آش كشوده مي شود.
پختن عاشوره در ميان اهل سنت تركيه نيز رواج دارد، كه معمولا در بين 10 محرم تا 15 محرم در خانه ها توسط مردم پخته و به عنوان نذري در ميان همسايگان توزيع مي شود.
به اعتقاد اهل سنت تركيه، كشتي حضرت نوح (ع) در 10 محرم به خشكي رسيد، خانواده و پيروان آن حضرت از باقيمانده مواد غذايي كه در كشتي داشتند آشي را پخته و در بين سرنشينان كشتي توزيع كردند.
گرچه اين سنت به طوفان بزرگ نوح نسبت داده مي شود ولي با توجه به نام آش " عاشوره" و تقارن آن به ايام شهادت سالروز شهيدان و سرور آزادگان عالم و ياران با وفاي آن حضرت، چنين بر مي آيد كه اين سنت بيشتر در ارتباط با واقعه كربلا در ميان مردم آناتولي رواج يافته است.

http://azrurmia.blogfa.com/post-5720.aspx

 

ترکیه دارای جمعیت صد ها هزار نفری شیعه می باشد که اکثراً بومی مناطق و استان های نزدیک ایران هستند که به دلیل فشار های قومی و مذهبی به استانبول مهاجرت کرده اند.رهبری این جماعت را صلاح الدین اوزگوندوز به عهده دارد دو خبر از سحنرانی وی قرار می دهم تا به دیدگاه های وی پی ببرید

در رسانه های اجتماعی در مورد ما گفته می شود " چه مرد شجاع و دلیری است که این گونه مخالفت و سرپیچی می کند، این ها چیزهایی هستند که نفس را خشنود می کند، اما من هیچ دغدغه ای ندارم که چیزی را برای کسی اثبات کنم " .

دغدغه ی من در درجه ی اول، وحدت مسلمانان است.

همانگونه که امام خمینی رحمه الله علیه فرمودند: اتحاد مسلمانان جهان حتی الامکان اتحاد و همبستگی مستضعفین جهان یکی از مهمترین واجبات است است.

وی گفت: چند صد خانوار در بالاترین نقطه جهان نشسته و جهان را مدیریت می کنند.

 7 میلیارد انسان باقی مانده در این جامعه، همه مظلوم هستند، اگر بتوانند این اتحاد و وحدت را برقرار کنند از تحت ستم قرار گرفتن و مظلومیت نجات پیدا خواهند کرد. این آرزوی ما است.

وی با خطاب به شهروندان افزود: کشور ما در مقابل صلیبیان یک سد است. باید ازاین سد محافظت کرد وگرنه اگر این سد فرو ریزد دیگر هیچ کس نمی تواند در مقابل این سیل صلیبی ایستادگی و مقاومت کند، آنگاهسرزمین اسلامی از بین می رود و امت اسلامی خوار و ذلیل می شود و افزود: اگر کسی به گفته هایم اعتراض داردحاضر به مناظره با او هستم . برای اینکه این سد بتواند پا بر جا بماند، بدون در نظر گرفتن"کرد، ترک، لاز، چرکس" همه ی مسافران این کشتی باید اتحاد و همبستگی لازم را داشته باشند.

اوزگوندوز اشاره کرد: کسانی که می خواهند بین ما جدایی و تفرقه بیاندازند به این خاطر نیست که دوستمان دارند بلکه می خواهند ما را به راحتی شکار کنند و تبدیل به یک لقمه ایی که راحت بلعیده شود بکنند.

پس هر کس که با هر بهانه ای اعم از فرقه ای، قومی و غیرهدر تلاش برای ایجاد فتنه میان مظلومان و مسلمانان باشد ، او در خدمت آمریکا است اگرچه آمریکا را دشنام هم بدهد.

 آمریکا به این راضی است، به من دشنام و بد بگو تا اعتماد ابلهان را به دست بیاوری و آن ها را در راستای منافع من به خدمت بگیری. آمریکا خواهان این است.

امام خمینی(ره) فرمودند:"آمریکا 30 سال به خودش دشنام می دهد تا یک روز به منافع خود از آن استفاده کند" من کاری به این ندارم که چه کسی به آمریکا و اسرائیل دشنام می دهد، اگر به منافع آنان خدمت می کنی، دشنام دادنت هیچ معنایی ندارد.

برای حفظ دیپلماسی، برای به بازی کشاندن هرچه می خواهی بگو، ولی دشنام مده، این مهم نیست.

به عملتان نگاه کنید ، به منافع و استراتژی آنان خدمت می کنید یا اینکه به منافع این کشور و مسلمانان خدمت می کنید؟

من، به این نگاه می کنم و فکر می کنم که همه نیز باید اینگونه نگاه کنند. این ضمانتی برای بقای دولتم و وحدت ملتم می شود، بنابراین در مقابل امت اسلامی، در مقابل هجوم صلیبی یک سدی درست می شود.

به همین علت نباید این کشور ازهم بپاشد. اگر در این منطقه قرار است مرزها تغییر پیدا بکنند، بلاشک نتیجه آن متلاشی شدن کشور تو نیز است. به همین دلیل واضح می گویم که اگر ما موفق شویم مانند ایالات متحده و اتحادیه اروپا متحد شویم، می توانیم به عنوان کشورهای اسلامی اتحادیه های بیشتری را تشکیل دهیم .

در سوریه فراتر از ظالم و مظلوم به واجبات نگاه کردیم. به تجزیه نشدن سوریه نگاه کردیم. خدا را شکر تحولات نشان داد که نقشه ی امپریالیست ها نگرفت. آنها به عراق منتقل شدند. بیچاره شیعیان چه در اقتدار باشند چه در مخالفت، دائم کشته می شوند.

ما در هر دوره طرف ستمدیده بودیم.

وقتی ما لائیک ها بر سر اقتدار بودیم، ستمدیده بودیم. اما وحدتمان به هم نمی خورد. نقشه ی حرکت یاووز بر علیه شیعه در هنگامی که قدرت در دست لائیک ها بود نیز وجود داشت. آیا فراموش کردید این نقشه را.

امروز نیز هر روز مردم بر علیه شیعه تحریک می شوند. تا دیروز می گفتید که ما مسلمانان برادر همدیگریم و این لائیک ها بین ما فتنه برپا می کنند. تو هم بر سر قدرت می آیی و ما باز هم مظلومیم . مگر ما یتیم هستیم که هر که می آید و می رود بر سر ما می زند.

ما به چه کسی ضرررساندیم؟

فکر می کنید چون علی بن ابی طالب خود را بر حق ندید مبارزه نکرد؟

علی شیر خدا بود، پس می گویید چرا حقش را نگرفت؟ زیرا حقی بزرگتر از آن داشت، باید آن را حفظ می کرد، آن هم وحدت مسلمانان بود.

اگر حق با امام حسن بود پس چرا با دستان خودش حکومت را به دست معاویه داد؟زیرا مهم تر از همه چیز حفظ  وحدت بود.

 زیرا معاویه برای رسیدن به حکومت و جاه ومقام دست به هر کاری می زند، اگر لازم باشد مسلمانان را قتل عام بکند، می کند اگر لازم باشد پیامبر را شهید کند، می کند، اگر لازم باشد، اولاد پیامبر را نیز به شهادت می رساند.

این حرص و طمع در او هست اما در ما وجود ندارد. ما  خواسته یمان این است که طبق فرمایش خداوند در وحدت و دوستی زندگی کنیم، به ما ربطی ندارد که چه کسی در اقتداراست.

امامان ما، مجتهدین ما اینگونه طرز تفکری دارند. ما نیز اینگونه فکرمی کنیم. از من چه می خواهی؟

نتیجه هر چه می خواهد باشد تحمل خواهیم کرد. مطمئن هستیم که نتیجه در نزد خداوند زیبا است، در روز محشر نزد رسول خدا زیبا است. بالاخره خواهید دید که فاتح روز قیامت چه کسی خواهد بود. اگر پیامبر صدیق الامین است اینگونه فرموده ه اند: علی و شیعیانش رستگارند.

من دشمن دولت ها و حکومت های کشورها ی مسلمان نیستم. برعکس اضطراب دولت ها را بیشتر از حاکمانش می کشم.

بقای کشورهای اسلامی خط قرمز ما است.

به همین سبب آرزوی ما این است که دولت ها که کشور خودم نیز دخیل است، عادلانه و با موفقیت حکومت کنند. به مذهبش نگاه نمی کنیم . خداوند دراین راستا دولت ها را هدایت و به آنها توفیق عطا کند.

اما خداوند کسانی را که می خواهند کشورم و وحدت ملت را از بین ببرند، موفق نگرداند. من با این حرف ها می خواهم واقعیت ها روشن شود . ما با هیچ کس دشمنی نداریم حتی اگر داشته باشیم این ما را از تقوا و عدالت باز نمی دارد.

خداوند ما را در خط عدالت نگه دارد، به کشورم و جهان اسلام وحدت و برکت عطا بفرماید.

http://www.zeynebiye.com/%D8%A7%D9%88%D8%B2%DA%AF%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-_d83642.html

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در روز جمعه، بیست و دوم فوریه مردم در مسجد هالکالی زینبیه جمع شدند تا یاد شهدای آذربایجان مخصوصا شهدای قره باغ را گرامی بدارند. رهبر شیعیان ترکیه، صلاح الدین اوزگوندوز در خطبه ی دوم نماز به بررسی مسائل مختلفی پرداخت و گفت:

امروز به اذانی گوش سپردیم که قبل از اشغال منطقه آقدام در مساجد پخش شده بود. من نمی خواهم از لفظ آخرین استفاده کنم. انشاالله بعد از آزاد سازی این منطقه، این اذان اولین اذانی خواهد بود که به صدا در می آید. اشغال قره باغ، داغ و درد بزرگی بر قلب و عزت ما به شمار می رود. اگر خاک من تحت اشغال ارمنی ها باشد من چطور می توانم سرم را بالا بگیرم؟ مهم نیست که چه مقدار از خاک های ما تحت اشغال قرار دارد. خاک من نباید تحت اشغال باشد!

از ابتدا گفته ایم که اولویت اول ما در آذربایجان آزادی خاک های تحت اشغال ماست. برای ما اهمیتی ندارد که کدام حزب و چه کسی در راس قدرت باشد. تا زمانی که خاک ما در اشغال باشد حجاب هم مسئله ی اول و حائز اهمیت نیست. اگر شرف و ناموس برای من اهمیت دارد باید اول خاک خود را از اشغال رها کنیم. بعد از آن می توانیم درمورد مسائل دیگر هم صحبت کنیم.

اولویت دوم ما هم حفظ بافت جمعیتی آذربایجان است. در واقع هیچ کس حق ندارد که با استفاده از قدرت دولت و یا هر چیز دیگری دین و یا مذهب دیگران را تغییر دهد. هر کس، هر شهروند آذربایجانی حق دارد که با اعتقاداتی که از اجداد خود به ارث برده است زندگی کند. هیچ کس حق ندارد که دین یا مذهبی را به دیگری تحمیل کند. شیعه باید شیعه بماند، سنی باید سنی بماند و مسیحی هم باید دین خود را داشته باشد. ما پیروان قرآن هستیم و هیچ دین و مذهبی را به کسی تحمیل نمی کنیم. اولویت دوم من هم این است. مسائل دیگر را روحانیون مطرح کنند. خانم ها موهای خود را بپوشانند، این مسئله مربوط به دولت نمی شود. 

http://www.zeynebiye.com/%D8%A7%D8%B0%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D8%AF%D8%B2-%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D9%BE%D8%AE%D8%B4-%D8%B4%D8%AF_d83061.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 28 خرداد 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 28 خرداد 1395 - دلیلی ارایه نشده است

16-6-2-19551112.jpg


فردای نابودی داعش چه اتفاقی خواهد افتاد؟
حجت الاسلام و المسلمین دکتر رسول جعفریان دانشیار دانشگاه تهران: در این شرایط کار دشواری است. اما اگر اتفاق افتاد و داعش از میان رفت، چه سرنوشتی در انتظار تفکر اسلامی که می خواهد راهبری مردم مسلمان را داشته باشد، خواهد بود؟
راستش این مساله را به یک جمله عامیانه اما واقع بینانه پاسخ گفت که پس از هر افراطی، تفریطی خواهد بود. این که این تفریط تا کجا پیش خواهد رفت، بستگی به شرایط زمانی و مکانی و جریانی که راهبری این ماجرا را به عهده خواهد داشت خواهد داشت
بدون شک می توان ماجرا کمال آتاتورک را واکنشی نسبت به تندروی های سلطان عبدالحمید در تمسک به دین داری و به اصطلاح دین گرایی شدیدی دانست که در ضمن آسیب زیادی به اقوام غیر مسلمان زد و هنوز مسائلش باقی مانده است. آن وضعیت افراطی، ترکیه را به سمت و سوی چیزی برد که به راحتی آتاتورک را پذیرفت و او را در رسیدن به آمال و آرزوهایش موفق کرد. در ایران نیز قضیه تقریبا به همین شکل بود. رضا شاه محصول تندروی های مذهبی و دینی دوره قاجاریه بود که به خصوص پس از ناصرالدین شاه پدید آمد
و اما اکنون و طی این دو دهه، القاعده و سپس داعش، با رفتارهای تند خود، نفرتی از مسلمانی و تدین در میان خود مسلمانان ایجاد کرده اند که نشان اولش در مصر ظاهر شد. عامه مردم با اظهار تنفر از این رفتارها از سیسی دفاع کرده و دوباره به سمت یک حکومت لائیک پیش رفتند. در آن کشور، حتی سلفی ها نیز برای بقای خود مجبور به کنار آمدن با این جریان شدند و تفسیری از دین ارائه کردند که بتوانند با جریان حاکم سازگار شوند. مصر بیشترین جریان روشنفکر را در جهان عرب را دارد و برای همین به سرعت از اخوان المسلمین که رویه افراطی را در پیش گرفته بود، برگشت.
آدم کشی های داعش و رفتارهای بی رحمانه، و به اسم اسلام در حق همه اقوام جنایت کردن، آدمی را به یاد رفتارهای دولت عثمانی در اواخر این دولت با ارامنه و غیره می اندازد. این مساله به حدی عمیق شده است که مردم سوریه در بخش اصلی خود، همچنان سر موضع غیر مذهبی خود ایستادند و حاضر به پذیرش گروه های افراطی نشدند. همه ما می دانیم اگر واقعا مردم دمشق و نواحی آن، مایل به قبول داعش بودند، خاندان اسد نمی توانست کاری برای ماندن تا این حد انجام دهد. در حالی که بسیاری از مردم این کشور، به دلیل رفتارهای تند داعش، دیگر و به هیچ قیمت حاضر به دفاع از آن و یا پیوستن به آن نیستند.
اکنون می توان باز این پرسش را مطرح کرد که فردای نابودی داعش، چه آینده ای در انتظار تفکر اسلامی و جهان اسلام است؟
بدون شک گریز از دین گرایی جای آن چه که روزگاری تصور می شد نامش بیداری اسلامی است خواهد گرفت
و مهم اندیشه های الحادی است که در قالب های فلسفی و تاریخی ظاهر شده و با انتقاد از دنیای گذشته اسلامی، سعی می کند جهان اسلام را به سمت نظامی لائیک پیش ببرد. اکنون بسیاری از متدینین در جهان اسلام، کسانی مانند راشد الغنوشی که روزگاری نفر دوم اخوان المسلمین خوانده می شد، از اسلام سیاسی فاصله گرفته اند و تلاش می کنند روی نوعی تدین + حکومت لائیک تاکید کنند.
منبع سایت خبری خبر آنلاین
http://khabaronline.ir/detail/542604/weblog/jafarian



+++++++++++++++++++++

Gharaati6S.jpg


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی: آمار مرگ و میر مردان بیشتر از زنان است عوامل متعددی از جمله شهید شدن در جبهه... دلیل این آمار است
خراسان رضوی
زمان : ۱۳۹۵/۳/۲۷
درس هایی از قرآن(۸)
تعدد زوجات به شرط عدالت به صلاح مملکت است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور همزمان با شب وفات حضرت خدیجه(س) در برنامه درس هایی از قرآن کریم در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: پیامبر(ص) پس از وفات حضرت خدیجه(س) تعدد ازدواج داشتند

سامان بخشیدن زنان سرپرست خانوار
رییس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: یکی از مشکلاتی که همه دولت های دنیا از جمله دولت خودمان چاره ای برای آن نیافته است، زندگی زنان سرپرست خانواده و بیوه است.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: در تمام تاریخ و در اکثر کشورهای دنیا آمار مرگ و میر مردان بیشتر از زنان است البته عوامل متعددی از جمله شهید شدن در جبهه... دلیل این آمار است.
وی با اشاره به زندگی زنان بیوه و سرپرست خانوار ابراز کرد: هیچ وجدان سالمی اجازه نمی دهد نسبت به زندگی بیوه زنان بی تفاوت بود، از طرفی هیچ پسری حاضر به ازدواج با بیوه زن ها نیست، فرض بر این که همه زنان بیوه همچون حضرت معصومه(س) و مریم(س) پاک دامان و طاهر بمانند در حالی که با شرایط امروز این امکان پذیر نیست، بنابراین تنها راه حل سروسامان بخشیدن زنان بیوه، تعدد ازدواج مردان مشروط به عدالت است.
گفتنی است، برنامه درس هایی از قرآن از سوی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ویژه ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22 در صحن جامع رضوی اجرا می شود./
منبع سایت خبری رسانیوز
http://www.rasanews.ir/detail/News/432730/84

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
بر 4 خرداد 1393 در 16:00 , gader گفت:


به نوشته اصلی ترین روزنامه مالزی، چند ماه پیش تان ساری خالد ابوبکر سربازرس پلیس مالزی مدعی شده است که «وقتی که شیعیان بزرگتر از آن شوند که بتوان آنها را محدود کرد، یک گروه شبه نظامی خواهند شد». از وی نقل شده است که گسترش شیعیان از طریق تجارت، آموزش، احزاب سیاسی و سازمان های غیردولتی در دست بررسی و رصد مقامات است.
به این ترتیب شیعیان مالزی به گرایشات نظامی گرایانه متهم نمی شوند بلکه ابوبکر سربازرس پلیس این ادعا را مطرح کرده است که وقتی جمعیت شیعیان به تعداد مشخصی برسد آن دست به اقدامات نظامی خواهند زد.
 

سلام به نظر شما و دوستان علت اینکه اونها همچین دیدگاهی نسبت به شیعه دارند چیه؟

یعنی غرب و عربستان و... بهشون پول دادن تا بدون هیچ استدلال و منطقی همچین چیزایی رو بگن یا واقعا علتی وجود داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.