امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تشکر ، چون با M-ATV واقعا فرق داشت مطلب رو جدا کردم ،...
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر :rose:
یه سوال تقریبا ابتدایی،ساختار لاستیک های این خودرو چگونه اند؟ مقاومتشون در مقابل گلوله ها به چه صورت هست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


تشکر :rose:
یه سوال تقریبا ابتدایی،ساختار لاستیک های این خودرو چگونه اند؟ مقاومتشون در مقابل گلوله ها به چه صورت هست؟

در مورد این خودرو نمی دونم ولی شاید از لاستیک های بدون هوا استفاده بشه ! http://www.military....ستیک-های-نظامی/


در مورد پروژه جایگزینی هاموی :
http://www.military....ش-آن-ها-توسط-ا/
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=4][color=#0000ff]به نظر میاد که این خودرو از جلو کاملا آسیب پذیر باشه. از جلو که نگاه کنید رادیاتورش کاملا معلومه. به چند تا تیر مستقیم سوراخ میشه[/color][/size][/font]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


خودرو زرهی تاکتیک سبک


اصولا ین تیپ خوردروها توی تقسیمات زرمی کجا قرار می گیرن؟
قبل از حمله؟ (شناسائی)
حین حمله؟ (تهاجمی یا لجستیکی)
پس از حمله؟ (پاکسازی عمومی)
یا مناطق غیر رزمی؟ (ضد شورش و ...)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


اصولا ین تیپ خوردروها توی تقسیمات زرمی کجا قرار می گیرن؟
قبل از حمله؟ (شناسائی)
حین حمله؟ (تهاجمی یا لجستیکی)
پس از حمله؟ (پاکسازی عمومی)
یا مناطق غیر رزمی؟ (ضد شورش و ...)


یکی از دلایلی که پنتاگون به فکر پیدا کردن جایگرین برای HMMWV که 25 سال سابقه خدمت در ارتش امریکا را دارد ، افتاد این بود که این خودرو اساساً به عنوان یک گشتی طراحی شده بود و نه یک خودرو زرهی جنگی ولی ارتش مجبور بود آنرا به عنوان خودرو زرهی نیز استفاده کند.بنابراین پنتاگون در قرار داد خود برای ساخت این خودرو تاکتیکی مشخصاتی را تعیین کرده که هم یک خودرو گشتی باشد و هم خودرویی که توانایی اعزام به ماموریتهای جنگی را داشته باشد یعنی مقاومت بیشتری در برابر حملات از خود نشان دهد و همزمان تحرک پذیری و قابلیتهای HMMWV را نیز داشته باشد.
l-atv علاوه بر سبک بودن دارای حفاظت بیشترو در کلاس امرپ است که هم میتواند به عنوان خودروی شناسایی ، حمل بار ، ضد شورش و خودروی رزمی از آن استفاده کرد .
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
aboshaban گفت:


یکی از دلایلی که پنتاگون به فکر پیدا کردن جایگرین برای HMMWV که 25 سال سابقه خدمت در ارتش امریکا را دارد ، افتاد این بود که این خودرو اساساً به عنوان یک گشتی طراحی شده بود و نه یک خودرو زرهی جنگی ولی ارتش مجبور بود آنرا به عنوان خودرو زرهی نیز استفاده کند.بنابراین پنتاگون در قرار داد خود برای ساخت این خودرو تاکتیکی مشخصاتی را تعیین کرده که هم یک خودرو گشتی باشد و هم خودرویی که توانایی اعزام به ماموریتهای جنگی را داشته باشد یعنی مقاومت بیشتری در برابر حملات از خود نشان دهد و همزمان تحرک پذیری و قابلیتهای HMMWV را نیز داشته باشد.
l-atv علاوه بر سبک بودن دارای حفاظت بیشترو در کلاس امرپ است که هم میتواند به عنوان خودروی شناسایی ، حمل بار ، ضد شورش و خودروی رزمی از آن استفاده کرد .


ممنون از توضیح شما
یه سوال غیر مرتبط به تاپیک :oops: :oops:
زمان جنگ اول خلیج فارس (آزادسازی کویت) ارتش عراق یه نوع زره پوش داشت که گفته میشد نوعی رادار زمین به زمین هست و مخصوص رصد فعالیتهای زرهی دشمن. میدونید که اون چی بود؟ میشه در خصوص اش یه تاپیک درست کنید؟ :blushing: :blushing: :blushing:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نسخه آمبولانس L-ATV

L-ATV_Ambulance.jpg

برای نخسین بار شرکت دفاعی  Oshkosh نسخه آمبولانس L-ATV  را در سمپوزیوم نیروی جهانی  AUSA  سال 2019در هانتسویل به نمایش گذاشت. آمبولانس L-ATV  پزشکان ارتش و سپاه تفنگداران دریایی را قادر می سازد تا پرسنل خود و سربازان زخمی را با به شکل محفاظت شده از میدان نبرد دور کنند. جورج منسفیلد معاون رئیس جمهور و مدیر کل، برنامه های مشترک گفت: آمبولانس های L-ATV نسل بعدی خودروهای آمبولانس ارتش هستند که به طور خاص برای محافظت از سربازان زخمی بدون قربانی کردن سرعت و تحرک مورد نیاز برای نگه داشتن خودروهای سبک وزن مشترک در میدان نبرد طراحی شده اند.علاوه بر توانایی حفاظت و مانور خودروهای سبک وزن مشترک در عملیات رزمی،  آمبولانس L-ATV دارای انعطاف پذیری و ظرفیت پزشکی مورد نیاز برای حمل تجهیزات نجات هستند که اجازه میدهد آنها عملیات خود را ایمن و کارآمد در حال حرکت انجام دهد. آمبولانس های L-ATV با سیستم تعلیق هوشمند TAK-4 می تواند در سرعت های بالای خارج از جاده پزشکان و زخمی را  بدون کاهش کیفیت سواری جابه جا کند در حالی که می توان خدمات پزشکی را در حین انتقال زخمی ها به بیمارستان های پشتیبانی انجام داد. کابین عقب آمبولانس L-ATV می تواند 4 برانکارد یا 8 بیماری سرپایی و با ترکیبی از دوحالت را در داخل خود جادهد.همچنین برای ذخیره سازی تجهیزات پزشکی نیز ظرفیت بالایی دارد.  

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نسخه فرماندهی L-ATV

EG1SFy3W4AEPMvX.jpg

 

شرکت دفاعی  Oshkosh در نمایشگاه AUSA 2019  نسخه فرماندهی خودروی زرهی تاکتیکی سبک خود به نام L-ATV C2 را به نمایش گذاشت. L-ATV C2 در کنار دارای بودن همان سطح حفاظت و تحرک نسخه استاندار L-ATV  دارای مجموعه ارتباطی قدرتمند و مستحکم است که به نیروهای نظامی یک  مزیت  مطلوبی برای ارتباط پایدار در حین حرکت میدهد. به لطف ساختار ماژولار اتاقک فرماندهی L-ATV C2، تجهیزات ارتباطی می توانند با توجه به ماموریت های خاص و یا نیاز خدمه به راحتی تعویض شود یا چیدمان آنها تغییر پیدا کند. L-ATV C2 مجهز به ریز پهپاد های Black Hornet ساخت شرکت FLIR هستند. این ریز پهپاد ها به شناسایی بهتر محیط به فرمانده در میدان نبرد کمک شایانی خواهند کرد.

 

thumb_metaa.png

ریز پهپاد Black Hornet

 

====================================================================================================================

thumb_EHFdOh.jpg

در 18 اکتبر سال 2019 شرکت دفاعی  Oshkosh اعلام کرد  5000 امین خودروی زرهی تاکتیکی سبک L-ATV از خط تولید خارج کرد.

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط 951
      تاپیک جامع تحولات زرهی در نیروهای نظامی ایران
       
      با سلام
      این تاپیک برای ثبت نظرات و پیشنهادات علمی و عملی در خصوص تجهیز نیروهای زمینی ایران به یک تانک اصلی میدان نبرد برای جنگهای نوین ایجاد گردیده است .
       
       
      پلتفرم های موجود در نیروهای نظامی ایران به شرح زیر میباشند که هر کدام میتوانند در صورت برخورداری از مشخصات لازم بستر ی برای توسعه تانک اصلی میدان نبرد برای کشورمان باشند .
       
      ام۴۷ پاتون
       

      ام۴۷ پاتون یک تانک متوسط آمریکایی بود که با پیشرفت طرح تانک ام۴۶ پاتون در اوایل دهه ۱۹۵۰ ساخته شد. این تانک به عنوان تانک اصلی نیروی زمینی و تفنگداران دریایی و جایگزین تانک‌های ام۴۶ و ام۴ شرمن وارد ارتش آمریکا شد اما در این ارتش در هیچ جنگی شرکت نکرد.
      ام۴۷ تنها پس از چند سال با ساخت تانک پیشرفته‌تر ام۴۸ پاتون از استاندارد خارج شد و در اختیار متحدان آمریکا قرار گرفت و در جنگ‌های متعددی از جمله توسط اردن در جنگ شش‌روزه علیه اسرائیل، توسط پاکستان در جنگ‌های هند و پاکستان، از سوی ترکیه در حمله سال ۱۹۷۴ ترکیه به قبرس، توسط ایران در جنگ ایران و عراق و در خدمت استقلال‌طلبان کروات در جنگ استقلال کرواسی شرکت داشت.
       
      ام۴۸ پاتون
       

      ام۴۸ پاتون یک تانک متوسط آمریکایی بود که سومین و آخرین تانکی به شمار می‌رفت که به نام ژنرال جرج پاتون فرمانده سپاه سوم ایالات متحده در جنگ جهانی دوم و از هواداران کاربرد تانک در میدان نبرد، نامگذاری شد. البته ام۶۰ تانکی که بعد از ام۴۸ طراحی و تولید شد هم به طور غیر رسمی ام۶۰ پاتون نامیده می‌شود. طراحی ام۴۸ بر اساس پیشرفت و توسعه ام۴۷ پاتون تانک متوسط قبلی آمریکایی ها صورت گرفت و شباهت ظاهری زیادی با آن دارد اما از نظر ساختار کلی تانکی متفاوت و مستقل است.
       
      ام۶۰ پاتون
       

      ام۶۰ پاتون نخستین تانک رزمی اصلی آمریکایی بود که در سال ۱۹۶۰ تولید شد و سال‌ها مورد استفاده آمریکا و متحدان آن در جنگ سرد قرار داشت. ام۶۰ هرچند در ارتش آمریکا با ام۱ آبرامز جایگزین شده اما استفاده از آن هنوز در بسیاری از کشورها ادامه دارد.
      طراحی ام۶۰ بر اساس تانک متوسط ام۴۸ پاتون صورت گرفت که تا پیش از تولید ام۶۰ تانک اصلی ارتش آمریکا بود. پیشرفت‌های ام۶۰ نسبت به‌ام۴۸ شامل استفاده از توپ نیرومندتر ۱۰۵ میلی‌متری به جای توپ ۹۰ م‌م ام۴۸، استفاده از چرخ‌های آلومینیومی به جای فولادی، زره قوی‌تر و ضخیم‌تر، موتور دیزلی قوی‌تر با توان ۷۵۰ اسب بخار، و افزایش برد عملیاتی به ۴۸۰ کیلومتر می‌شد.
       
      چیفتن
       

      چیفتن (به انگلیسی: Chieftain) نوعی تانک اصلی میدان نبرد بریتانیایی است که از سال ۱۹۶۵ وارد نیروی زمینی بریتانیا شد. هنوز نیز در نیروهای مسلح اردن و ایران از آن استفاده می‌شود.
      طراحی چیفتن بر پایه گروهی از تانک‌های بریتانیایی انجام شد که از ماتیلدا ام‌کا ۲ در سال ۱۹۳۹ (با توپ ۴۰ میلی‌متری) آغاز شده و با تانک‌های کرامول (۵۷ و ۷۵ میلی‌متر)، کومه (۷۶ میلی‌متر) ادامه یافته و در پایان به تانک موفق سنچوریون (۷۶، ۸۳ و ۱۰۵ میلی‌متر) می‌رسد. چیفتن با پیشرفت این طرح ساخته شده و جایگزین تانک متوسط سنچوریون و تانک سنگین کانکوئرر به عنوان نخستین تانک اصلی میدان نبرد نیروی زمینی بریتانیا شد. تولید تانک چلنجر ۱ که بر پایه پیشرفت تانک چیفتن صورت گرفته بود از سال ۱۹۸۳ آغاز و در سال ۱۹۹۵ به‌طور کامل جایگزین چیفتن شد. تولید چلنجر ۲ هم در سال ۱۹۹۸ با توسعه چلنجر۱ آغاز شد. چیفتن از پیشرفته‌ترین تانک‌های عصر خود به‌شمار می‌آید که قدرتمندترین توپ و سنگین‌ترین زره را در بین همه تانک‌های آن هنگام را داشت. اما در برابر آن، توانایی تحرک و سرعت آن کاهش یافته بود.
       
      تی-۵۵
       

      تی-۵۴ یا تی ۵۵ نوعی تانک اصلی میدان نبرد ساخت شوروی است که نخستین پیش‌نمونهٔ آن در سال ۱۹۴۵ تولید شده و تولید انبوه آن از سال ۱۹۴۷ آغاز و به سرعت به مهمترین تانک جنگی ارتش سرخ شوروی و کشورهای عضو پیمان ورشو و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا تبدیل شد.
      تی-۵۴ بیش از هر تانک دیگری در طول تاریخ تولید شده و برآورد می‌شود که در حدود ۸۶ تا ۱۰۰ هزار دستگاه از مدل‌های مختلف آن در کشورهای مختلف تولید شده باشد. این تانک از زمان آغاز تولید خود تاکنون شاهد بهینه‌سازی‌ها و اصلاحات متعددی بوده‌است. تی-۵۵ مهمترین بهینه‌سازی تی-۵۴ به شمار می‌رود که در سال ۱۹۵۸ وارد ارتش شوروی شد؛ برخورداری از سیستم محافظتی در برابر حملات اتمی-میکروبی-شیمیایی، حذف تیربار قسمت راننده، نصب موتور قوی‌تر (۵۲۰ به ۵۸۰ اسب بخار) و افزایش ظرفیت مهمات توپ اصلی تانک (از ۳۴ گلوله به ۴۳ گلوله) مهمترین تفاوت‌های آن بودند. این تانک علاوه بر شوروی در لهستان، چکسلواکی، چین (با عنوان تایپ ۵۹) هم تولید می‌شد.
       
      تی-۶۲
       

      تی-۶۲ نوعی تانک رزمی اصلی ساخت شوروی است که بر اساس پیشرفت طرح تانک‌های خانواده تی-۵۴/۵۵ طراحی شده و تولید آن از سال ۱۹۶۱ آغاز شد. این تانک به تدریج جای تانک‌های تی-۵۴ را در واحدهای زرهی و موتوری ارتش سرخ گرفته و تولید آن در شوروی تا سال ۱۹۷۵ ادامه یافت، تا اینکه در دهه ۱۹۸۰ با تانک‌های مدرن‌تر تی-۶۴، تی-۷۲ و تی-۸۰ در خطوط مقدم ارتش شوروی جایگزین شد.
      تی-۶۲ نخستین تانکی بود که از توپ بدون خان استفاده می‌کرد. تفاوت‌های اصلی این تانک با تی-۵۴ شامل شاسی طولانی‌تر و عریض‌تر، توپ بلندتر و پرقدرت‌تر و بدون خان ۱۱۵ میلی‌متری می‌شوند.
       
      تی-۷۲
       

      تانک تی-۷۲ یک تانک اصلی میدان نبرد است که تولید آن از اوایل دهه ۱۹۷۰ در شوروی آغاز شد. این تانک شباهت‌هایی با تانک قدیمی‌تر اما پیشرفته‌تر تی-۶۴ دارد. تی-۷۲ پس از تانک دیگر شوروی‌ها؛ تی-۵۴/۵۵ پرتیراژترین تانک تولیدشده پس از جنگ جهانی دوم است و در مجموع بیشتر از ۲۵ هزار دستگاه از آن ساخته شده و کماکان برای مشتریان خارجی تولید می‌شود که توسط ده‌ها کشور مورد استفاده قرار گرفته‌است. تانک تی-۹۰ مدل توسعه‌یافته تی-۷۲ و جدیدترین تانک ارتش روسیه محسوب می‌گردد. سلاح اصلی این تانک، یک قبضه توپ بدون خان کالیبر ۱۲۵ میلی‌متری از نوع ۲A46M است.
       
       
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.