امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

مي خواستم نظر بجه ها را در مورد پهبادهاي مسلح بدونم (شبيه اوني كه تو فيلم مهاجر نشان دادند )نمي دونم ايران قادره انواع با برد بالا ي اونه بسازه كه مثلا بتونه چند تا موشك ضد ذره يا .. را حمل كنه اونوقت با توجه به سطح مقطع راداري پايين و قيمت ارزون اون مي تونه سلاح خوبي براي از بين بردن اهداف حساس . رادار و.. اگه يه جنگنده فرضا 50 ميليون دلار باشه ومثلا يه پهباد نهايتا 1 ميليون دلار(بايد ارزونتر از اينا در بياد اگه خودمون بسازيم)اونوقت شانس ضربه زدن به هدف بالاتره اگه 50 تا پهباد حمله كنند (من كارشنايس نيستم شايد هم درست نباشه مي خوام نظر شما را هم بدونم راستي اگه كسي اطلاعاتي در زمينه پهباد هاي ساخت ايران داره بگذاره )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران پهپادهای زیادی دارد و بستگی دارد که از چه نوع موشکی استفاده کنیم؟ ابعاد و وزن و سیستم شلیک موشک خیلی مهم است. موشکهای ضد کشتی عموما بزرگ و سنگین بوده و امکان نصب بر روی پهپادهای کنونی ممکن نیست اما میتوان از موشکهای ضد تانک مثل تاو استفاده کرد که هزینه کمتری هم دارد. هزینه ساخت یک پهپاد زیاد نیست و کمتر از یه ماشین پیکان هست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب اگه اينطوره مثلا بجاي يه هواپيما كه فعلا بهمون نمي دند مي تونيم 10000 تا پهباد داشته باشيم(وقتي تكنولوژيمون از حريفپايينتره تعداد مي تونه كمك كنه ) وبراي حمله به يه سري اهداف ازشون استفاده كنيم پايگاه هوايي هم نمي خواد از هر زمين صافي مي تونند بپرند راستي موشك تاو با تجهيزات پرتابش چند كيلو هست وقابل نصب روي پهباد هست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب مشکل اینه که هر وسیله ای کاربرد خاص خود را دارد و نمیتوان از پهپاد بجای یه هواپیمای مثلا رهگیر یا بمب افکن استفاده کرد. پهپادها برای حملات کوچک و دقیق استفاده میشوند مثلا هدف قرار دادن سایت راداری و ... و میزان بارگذاری کمی دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشكل اصلي سلاح است.متاسفانه ايران موشك ضد زره مناسب براي پرتاب از پهپاد ندارد. منظورم موشكي مثل هلفاير يا اسپايك است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام دوست عزیز در حال حاضر صنایع هواپیمایی قدس ساخت هواپیماهای بدون سرنشین را به عهده دارد اطلاعات مربوط به این نوع هواپیماها هرز چند گاهی به عنوان تبلیغ در مجله صنایع هوایی چاپ میشود که جنبه بازار یابی بین المللی را دارد. البته با اینکه اطلاعات درخواستی شما محرمانه و یا فوق سری است ولی برای انکه اصول حفاظت اطلاعات حفظ شود من نمونه غربی ان را مثال میزنم و مطمئنم که کسی از موضوع هواپیماهای بدون سرنشین مسلح ایران که ایا مسلح هستند یا خیر خبر ندارد. ولی برای اطلاع شما امریکا در سال 2000 اولین آزمایش موشک هلفایر را روی هواپیمای بدون سرنشین جنرال اتمیکس پریدیتور HQ-1 انجام داد که مراحل ان به صورت زیر است 1-ابتدا دو موشک هلفایر : یکی از موشکها خطا رفت موشک دومی در فاصله چند متری هدف فرود امد. 2-دو موشک هلفایر با زاویه 13 درجه رو به پائین یکی از موشکها به هدف اصابت کرد. 3.دو موشک هلفایر با زاویه 15درجه روبه پائین هردو اثابت کردند 4.شش موشک هلفایر با زاویه 15 درجه که در جنگ عراق به کار بردنند و ظاهرا موفقیت آمیز بوده ولی یک ایراد اساسی دارد ان هم اینست که وزن هواپما بیشتر شد که در برد و قدرت مانور تاثیر داشت. به همین دلیل پروژه گلوبال هاوک که از چند سال پیش شروع شده بود به نتیجه رسید که قابلیت حمل بمبهای سری MK و موشکهای کروز میانبرد را دارد و بارها در عراق عملیات نظامی موفقیت آمیز داشته که باید عرض کنم همگی انها کیلومتر ها دور از مرز ایران عملیات انجام میدهند. چون ایران پدافند قدرتمندی علیه این هواپیماها ایجاد کرده که تمام ارتفاع این هواپیماها را در بر میگیرد. در پروژه های اینده ایالت متحده نام پگاسوس دیده میشود که قرار است بتواند از پس جنگنده های هم دوره خود که جنگنده های نسل پنجم و ششم است بر بیاید. البته دانشگاه های ایران تحقیقات گسترده ای روی هواپیما های بدون سرنشین از مدتها پیش شروع کرده و به نتایج مختلف و خوبی دست پیدا کرده است. به عنوان مثال ان عکس معروف که از ناو هواپیما بر امریکا توسط نیروی دریایی سپاه گرفته شده. ما در حال حاضر به چندین کشور از جمله کشورهای منطقه خاور میانه و شاخ افریقا و کشورهای آسیایی و اسیای جنوب شرقی هواپیمای بدون سرنشین صادر میکنیم که همگی از ان راضی بودند. در داخل هم مصارف گسترده ای دارد. ان وقت شما میتوانید با توجه به سوابق ما تصمیم گیری کنید! طبعا مسلح کردن این هواپیماها به صورت بومی نباید کار سختی باشد! گزینه های مورد نظر را نام میبریم : 1-موشک ضد تانک رعد 2-موشک ضد تانک صاعقه 3-موشک هوا به زمین AGM-65 ماوریک 4-موشک ضد کشتی هارپون(باقی مانده از زمان شاه ) 5-موشک تاو 6-موشکهای روسی AT-4_AT-7 _AT-13_AT-14 و نمونه هوا به زمین AT 13 ویخر که روی هلیکوپترهای KA-50 و KA-52 نصب شده 7-موشک قدرتمند ضد تانک دراگن و میلان که در اختیار کشورمان است. 8-موشک هوابه هوای R-73,R60 AIM-9,AIM-7 برای هدف قرار دادن بالگرد 9-و یا بمب های سری MK که در اختیار داریم و به تولید داخلی هم رسیده یا حتی بمب قاصد که همه انها نیازمند موتور قدرتمندتر و اویونیک پیچیده تر و ایرودینامیک فوقالعاده مهندسی و طراحی دقیق است که مهندسین و دانشجویان ما با شناختی که من از انها دارم همه مثل خودم عشق هواپیما هستند و توانایی فراتراز اینها را دارند که با کمی توجه میتوانند پروژه هایی مانند پگاسوس تولید نمایند از آن جهت میگویم عشق هواپیما چون لازمه موفقیت در هر کاری عشق به ان کار است. امیدوارم توضیحاتم کامل بوده باشد امیدوارم توضیحاتم کامل بوده باشدم :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کسی در مورد هواپیمایی مهاجر4اطلاعاتی داره نکنه همون هواپیمای بدون سرنشین سپاست که700کیلومتر مداومت پروازی داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام پیشنهاد میکنم از پروژه های طبقه بندی شده دوری کنی دوست کنجکاو من.... من اطلاعاتی دارم ولی نباید بگیم هم قوانین سایته هم اسنادی که دشمن نباید ازش با خبر باشه ... این پهباد نسل جدید پهباد های دنیاست که نوع پیشرفته آن هم دوباره ارتقائ یافته که 2000 کیلومتر مداومت پروازی دارد....ولی نباید بگی برادر... :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه به ايرانيه از اين هواپيما بمبافكن ما فوق صوت مي سازه !!!!!!!!!!! :mrgreen: icon_biggrin icon_biggrin :| icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهاجر 2 :

[align=center]تصویر[/align]

پرنده بی سرنشین شناسایی و مراقبت هوایی با توانایی ارسال زنده اطلاعات پروازی و تصاویر دریافتی به ایستگاه کنترل زمینی. این هواپیمای بی سرنشین دارای حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و دارای پایایی 90 دقیقه می باشد. گفته می شود این هواپیما در زمان جنگ طراحی شده بود ولی در آن زمان روی آن دوربین نصب نشده بود. این هواپیما دارای بدنه تمام کمپوزیت ( مواد مرکب) می باشد و سقف پرواز آن 11000 پا بوده و تا مسافت 50 کیلومتری قادر به ارسال تصاویر زنده می باشد.

صاعقه 2 :

[align=center]تصویر[/align]

هواپیمای بدون سرنشین صاعقه 2 برای افزایش مهارت کارکنان پدافند هوایی بعنوان هدف برای موشکها توپها و پدافنذ زمینی مورد استفاده قرار می گیرد. این هواپیما با حذاکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت می تواند تا ارتفاع 11000 پا به مدت 90 دقیقه پرواز کند. هواپیمای صاعقه 2 و مهاجر 2 توسط شرکت قدس طراحی و ساخته شده اند.

فراز 2 :

[align=center]تصویر[/align]

یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک ( مینی پهپاد) که توسط دست پرتاپ می شود و می توان آن را در یک کوله پشتی قرار داد. این مینی پهپاد رقیب Pointer آمریکایی می باشد. فراز 2 یک موتور الکتریکی دارد و به آن حداکثر سرعت 90 کیلومتر بر ساعت را میدهد و تا شعاع 10 کیلومتری می تواند تصاویر زنده را به یک کامپیوتر ارسال کند.ارتفاع پرواز آن 3000 متر می باشد. این هواپیما 0.5 ساعت مداومت پروازی دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نكنه. اگه عكسي از هر كدوم بزاري تصور خواننده از مطلب بهتر ميشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.