امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

1 hour قبل , lahutian گفت:

جدای از اینکه خبر این رسانه درسته یا نه در مورد مهاجر 6 باید گفت که کیفیت اپتیکهای جدید مهاجر6 بسیار بهتر از قبل شده ولی در مورد سقف پرواز و مداومت پرواز در مقایسه با پهپادهای هم رده ضعف داره!به طور مثال سقف پرواز مهاجر6 حدود 18 هزار متر و بیرقدار حدود 27 هزار متر هست و مداومت پروازی مهاجر6 حدود 12 ساعت و بیرقدار حدود 24 ساعت! 

البته بیرقدار پهپاد بسیار گرانتریست و ترکیه حتی مواد اولیه بدنه بیرقدار رو هم از اسرائیل وارد میکنه. ولی به هر حال نباید ضعف های مهاجر را هم نادیده بگیریم

البته منظورم 18 هزارپا و 27 هزار پا بود

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آبرو ریزی شده یعنی؟

سوال بعدی اینه مدت اموزش خدمه چقد زمان میبره؟ایا عملیات های انجام شده در اتیوپی توسط خدمه بومی انجان شده یا پرسنل ایرانی؟

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بایدسریعا اصلاحات خیلی گسترده‌ای بر روی این پرنده uav انجام بشه و در قالب بلاک بعدی تولید بشه!

سقف پروازی و برد خیلی کمی داره سقف پروازیش به نحویه که با اتشبارهای زمینی میشه هدف قرارش داد یعنی همین سامانه مجید  میزنتش درحالی که‌تی بی۲ ارتفاعی که میگیره خیلی بیشتر هست و از برد این سامانه خارجه!

ابتدا از بازطراحی‌کلی بدنه شروع کرد بدنه به شکل مکعبی ویا استوانه‌ای باعث میشه برا زایی(لیفت‌مثبت) نداشته باشه! وباید از بدنه هایی استفاده کرد که غیر دایره‌ای و مکعبی باشن و البته ساختار بالها هم با استراکچر اصلی بدنه یکپارچه باشه و نه جداگانه(مقداری ازین نوع طراحی در کمان۱۲ دیده میشه)20211023_175726.jpg

و البته ارابه های فرود جمع شونده باشن نه به این شکل ثابت که باعث افزایش اسطکاک باهوا میشن و قطعا تاثیر زیادی در سرعت(ارتفاع گیری)و برد میزارن !

در ساخت هم تا جای ممکن از تکنولوژی ها برتر استفاده بشه برای سبکتر سازی !

درسته در طراحی و ساخت tb2از نرم افزار طراحی‌تخصصی  توسعه داده شده توسط داسو بهره بردن ولی خوب عیب های مهاجر ۶ واقعا توی ذوق میزنه و اظهر من‌الشمس هستن....

و فکر میکنم با ظرفیت فعلی ما هم قابل بهبود هستن و واقعا حیف سرمایه هست هزینه بشه برای تولید بی‌کیفیت.

 

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Like 3
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 1 آبان 1400 در 18:09 , Overdose گفت:

بایدسریعا اصلاحات خیلی گسترده‌ای بر روی این پرنده uav انجام بشه و در قالب بلاک بعدی تولید بشه!

 

 

سلام، فلسفه طراحی بیرق دار و مهاجر۶ متفاوته ، tb2 ساخته شده تا پرچم دار (بیرق دار یا بیرقدار) ترک ها باشه و مهاجر۶ساخته شده تا یه پهپاد ارزون برای عملیات های گشت مرزی و در کل عملیات های کم خطر تر باشه. بیرقدار برای ترکیه کاری رو می کنه که سیمرغ قراره  برای ما بکنه. علت ناراضی بودن اتیوپی هم احتمالا بی تجربه بودنشون توی خریده پهپاده. یعنی برای داشتن اپشن های دنا پلاس پراید خریدن!!

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , Mamadistaism گفت:

سلام، فلسفه طراحی بیرق دار و مهاجر۶ متفاوته ، tb2 ساخته شده تا پرچم دار (بیرق دار یا بیرقدار) ترک ها باشه و مهاجر۶ساخته شده تا یه پهپاد ارزون برای عملیات های گشت مرزی و در کل عملیات های کم خطر تر باشه. بیرقدار برای ترکیه کاری رو می کنه که سیمرغ قراره  برای ما بکنه. علت ناراضی بودن اتیوپی هم احتمالا بی تجربه بودنشون توی خریده پهپاده. یعنی برای داشتن اپشن های دنا پلاس پراید خریدن!!

 با این فلسفه باشه چرا مهاجر های سری اولیه را تولید نکردیم و ادامه ندادیم؟

خیلی هم ارزانتر بودن؟

الان از۴و۵ رسیدیم به۶؟!!

برادر فکر نکنم مقداری تغییر در طراحی با همین متریالهای موجود و البته ارابه فرود جمع شونده هزینه زیادی روی دست بیت المال بزاره والبته زیبایی و کار آمدی بیشتر طرح باعث فروش بیشتر و کارایی دوچندانش هم خواهد میشد.....

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , Overdose گفت:

 با این فلسفه باشه چرا مهاجر های سری اولیه را تولید نکردیم و ادامه ندادیم؟

یک بار دیگه تغییراتی که گفتین رو بخونین ، بنظرتون بهتر نیست یه پهپاد جدید طراحی کنیم؟

در مورد اینکه چرا مهاجر۶ رو طراحی کردن ، اصلا چرا هنوز با پهپاد هایی که زمان جنگ ازشون استفاده می کردیم کارهامون رو راه نمیندازیم؟ حرفی که شما زدید مثل این میمونه که بگیم چرا وقتی شاهد۱۲۹ رو داشتیم پهپاد غزه (شاهد۱۴۹) رو طراحی کردن؟

از طرفی همه مسئله این نیست که شما طراحی رو ایرودینامیک تر کنید ، قطعا هرقدر طراحی پیچیده تر بشه هزینه تعمیر و نگهداری هم بیشتر میشه.

در مورد فروش هم اکثر مشتری های ما وضع مالیشون از خودمون بدتره!

  • Like 1
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خب با تصاویر ماهواره ای جدید دروغ بودن ادعا های اون سایت Oryx علیه پهپاد مهاجر مشخص شده. 

IMG_20211118_234211_042.jpg

 تصاویر ماهواره ای جدید عملیاتی بودن پهپاد مهاجر-6 در پایگاه هوایی سمرا  (Semera) در اتیوپی را نشان می‌دهند. 

 

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا...

در مورد حضور مهاجر۶در اتیوپی باید عرض کنم اینها هدیه هایی بودند برای اثبات اینکه ایران از تیگرای حمایت نمیکند ، چون دولت این کشور ایران رو به حمایت از شورشی ها متهم کرده بود وزارت دفاع چند مهاجر۶ به اونها هدیه داد تا این اتهام رفع بشه.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب @Overdose مقايسه اي بين مهاجر ٦ و بي تي ٢ انجام داده بود

و ميگفت با وجود موتور يكسان نرخ ماندگاري و برد، ارتفاع گيري، و حمل سلاح بي تي ٢ خيلي بيشتره 

 

معيار نرخ هزينه رو بدون لحاظ ايونيك نداريم 

ولي موضوع تامل بر انگيزي گفته شده 

 

ايا ايروديناميك اين ميزان تفاوت ايجاد ميكنه؟

  • Like 3
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 minutes قبل , arminheidari گفت:

جناب @Overdose مقايسه اي بين مهاجر ٦ و بي تي ٢ انجام داده بود

و ميگفت با وجود موتور يكسان نرخ ماندگاري و برد، ارتفاع گيري، و حمل سلاح بي تي ٢ خيلي بيشتره 

 

معيار نرخ هزينه رو بدون لحاظ ايونيك نداريم 

ولي موضوع تامل بر انگيزي گفته شده 

 

ايا ايروديناميك اين ميزان تفاوت ايجاد ميكنه؟

تفاوت آیرودینامیکی شون زیاده الخصوص در هنگام برخاست از روی باند که فرم بدنه بیرقدار لیفت زیادی تولید می کنه ولی به نظر من وزن مهاجر6خیلی بالاست ما خودمون هم طرحهای بهتری از مهاجر داریم که مثل اون می تونه ارزون باشه

1409647746001_Rouhollah2BVahdati-13.jpg

از طرفی توان ساخت بدنه یکپارچه کامپوزیتی در کشور موجوده

2015-09-26_20_29_001301.jpg

پس میشه به اینچنین طرحهایی امیدوار بود

IMG_20200320_233747_903.jpg

ویرایش شده در توسط arjmandi
  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
38 minutes قبل , arjmandi گفت:

تفاوت آیرودینامیکی شون زیاده الخصوص در هنگام برخاست از روی باند که فرم بدنه بیرقدار لیفت زیادی تولید می کنه ولی به نظر من وزن مهاجر6خیلی بالاست ما خودمون هم طرحهای بهتری از مهاجر داریم که مثل اون می تونه ارزون باشه

 

از طرفی توان ساخت بدنه یکپارچه کامپوزیتی در کشور موجوده

 

پس میشه به اینچنین طرحهایی امیدوار بود

 

 

در صورت صحت مقايسه دوستمون 

با توجه به نمونه هايي كه شما هم گذاشتيد و از اسراييل و امريكا گرفتيم

بيشترين بحث رو بايد در قيمّت تمام شده و راحتي جستجو كنيم 

 

 

البته اگر بي مديريتي و تنبلي در كار نباشه 

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
53 minutes قبل , arminheidari گفت:

 

در صورت صحت مقايسه دوستمون 

با توجه به نمونه هايي كه شما هم گذاشتيد و از اسراييل و امريكا گرفتيم

بيشترين بحث رو بايد در قيمّت تمام شده و راحتي جستجو كنيم 

 

 

البته اگر بي مديريتي و تنبلي در كار نباشه 

سلام

مشکل البته همیشه فقط قیمت تمام شده نیست . گاهی وقتها دسترسی به دانش طراحی و ساخت و داشتن زیر ساخت تکنولوژیک اولیه هم مهم است . زیر ساخت مونتاژ و سرویسی که ترکیه برای هواپیمای نظامی دارد ، یک امتیاز بزرگ برای آنها تلقی می شود .

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , arminheidari گفت:

جناب @Overdose مقايسه اي بين مهاجر ٦ و بي تي ٢ انجام داده بود

و ميگفت با وجود موتور يكسان نرخ ماندگاري و برد، ارتفاع گيري، و حمل سلاح بي تي ٢ خيلي بيشتره 

 

معيار نرخ هزينه رو بدون لحاظ ايونيك نداريم 

ولي موضوع تامل بر انگيزي گفته شده 

 

ايا ايروديناميك اين ميزان تفاوت ايجاد ميكنه؟

صد درصد همه چیز به طراحی حساب شده و ایرودینامیک برمیگرده!

از اونجایی که طبق اطلاعات در فضای وب هردو پهپاد مهاجر ۶ و بایرکتارتی‌بی۲ از موتور روتاکس۹۱۲ بهره میبرن این اختلاف فاحش فقط در طراحی هست!

بدنه اصلی tb2 به  اندازه حدودا ۳۰درصد کل سطوح بال اصلی سطوح موثر برای لیفت+ ایجاد میکنه در دماغه کانارد ثابت کوچکی داره  بدنه اصلی ساختار مونوکوک داره و بال و بدنه ساختار یکپارچه دارن و نقطه اتصال با یک‌ایر فویل تغییر سطح داده شده به بال اصلی منتهی میشه!(در حالی که در مهاجر بال اصلی با یک بست بدون هیچ طراحی خاصی بر روی بدنه اصلی بسته میشه)

ارابه های عقبی جمع شونده هستن که بسیار موثر هست .

به متریال ساختار و طراحی هندسی سازند هم برمیگرده که خیلی در سبک‌سازی و ایجاد فضای داخلی برای سوخت بیشتر و جانمایی ایونیک هم بسیار مهمه!

در کل ما با این سابقه زیاد نسبت به ترکیه در طراحی اولیه پخته عمل نکردیم و البته تنوع زیادی هم در این‌حوزه داریم که باعث میشه اکثرا طرح ها خام باشن!  تجمیع طرح ها خیلی مهمه (این مقدار تفاوت در ویژگی ها باعث میشه که هر کشوری در این‌کلاس کاربری انتخابش تی‌بی۲ باشه)

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Like 4
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینفوگرافی پهپاد ابابیل 2

IMG_20220517_170659_891.jpg

کارخانه تو‌لید پهپاد انتحاری ابابیل ۲ صبح امروز با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  ایران و وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد. 

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.