EBRAHIM

موشک کروز بی جی ام-109 توماهاوک (BGM-109 Tomahawk )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts


دوستان این قضیه عبور تاماهاوک از روی کوههای زاگروس برای حمله به بغداد ناشی از ضعف ایران در پوشش و درگیری پدافند بود یا ناشی از همکاری ایران با ﺁمریکه ؟


جواب این سوال رو هیچوقت نخواهید فهمید.
:)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


از نظر من این کار توجیه نداره. مسیر کوتاه‌تر؟ گریز از پدافند عراق؟ ورود این موشکها به فضای ایران یعنی یه تست مجانی برای سیستم های راداری ایران ..


مثل اینکه این مستند را ندیدند در همین مستند توضیح داده میشه که به علت صحرای وسیع عراق تا بغداد و وجود زمینهای صاف و هموار عراق و انهدام و اخلال بیشتر موشک ها ارتش تصمیم میگیره موشکهای تاماهاوک را از بین کوههای زاگرس عبور بده تا عراق موفق به کشف و انهدام ﺁنها نشود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


مثل اینکه این مستند را ندیدند در همین مستند توضیح داده میشه که به علت صحرای وسیع عراق تا بغداد و وجود زمینهای صاف و هموار عراق و انهدام و اخلال بیشتر موشک ها ارتش تصمیم میگیره موشکهای تاماهاوک را از بین کوههای زاگرس عبور بده تا عراق موفق به کشف و انهدام ﺁنها نشود .



در جای دیگه خوندم یا دیدم که دلیل اصلی طوفان شن ای بود که وجود داشت و رادار تعقیب عوارض طبیعی این موشک در این حالت به مشکل بر میخورد برای همین از رو ایران رد کردند که با این که کوهستانی بود ولی سطح زمین محکم و سخت بود . از لحاظ برد هم مشکلی نداشتند
البته بیشتر فکر کنم میخواستند زهر چشمی از ایران بگیرند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


جواب این سوال رو هیچوقت نخواهید فهمید.
:)



به به بچه ها ببینین کی اومده! :party: :party: :party: :party:

داش ابی! :applause: :rose: :applause: :rose:

کجایی پسر؟ ان شا الله که باز هم شاهد حضورت توی سایت باشیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


جواب این سوال رو هیچوقت نخواهید فهمید.
:)


موشک ها اومدنشون با خودشون بود ولی رفتنشون با خدا !
hee_hee

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 علاقه مندی لهستان به موشک های کروز آمریکایی

 

لهستان از آمریکا درخواست کرده موشک های تام هاوک را در اختیار این کشور اروپای شرقی قرار دهد تا زیردریایی های تازه خود را با آن ها تجهیز کند.
 توماس سیموناک معاون نخست وزیر لهستان به رادیو دولتی این کشور گفته است که یکی از قابلیت هایی که ما می خواهیم زیردریایی هایمان داشته باشند، بهره مندی از موشک های کروز است.
این در حالی است که به گفته ژنرال استانیسلاو کوژیچ، رییس اداره امنیت ملی لهستان، این کشور تصمیم دارد میزان آمادگی خود را برای درگیری های نظامی احتمالی در محک آزمون گذارد.
ژنرال کوژیچ می گوید: بدین منظور مانورهای مختلفی در سطح کشور در ابعاد دولتی، محلی و نظامی انجام خواهد گرفت.
از زمان آغاز بحران در کشور اوکراین، سیاستمداران لهستانی پیوسته از نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، خواسته اند، حضور خود را در منطقه افزایش دهند.
از این گذشته، لهستان به برنامه نوسازی ارتش خود شتاب بیشتری بخشیده است و حدود 33 میلیارد دلار هزینه کرده است.
سیمونیاک می افزاید: در تمرین های نظامی سال جاری در لهستان، حدود 10 هزار سرباز ناتو شرکت خواهند کرد؛ از این تعداد پنج هزار سرباز جزو نیروی تازه تاسیس واکنش سریع ناتو خواهند بود.
ژنرال کوژیچ نیز در مورد مانورهای آمادگی سراسری در لهستان می گوید: این مانورها مجموعه کاملی از تمرینات محسوب می شوند که هدف از آنها آزمودن میزان آمادگی بخش های مختلف کشور از جمله، بخش های دولتی، وزارتخانه ها، دولت های محلی، استانداری ها، شوراهای محلی و شهرستان ها، در شرایط بحرانی است.
لهستان که تا پیش از این در زمره کشورهای بلوک شرق بود، در سال 1999 به عضویت ناتو درآمد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احتمال استقرار موشک های کروز تاماهاک زمین پایه آمریکا در اروپا

 

در سالیان گذشته ، دائما گذارش هایی از سوی نهادهای امنیتی و نظامی آمریکا مبنی بر متعهد نبودن روسیه به پیمان منع به کارگیری موشک های میانبرد یا INF که در سال 1987 میان ریگان و گورباچف به امضا رسید ، منتشر میشد. بر اساس این گذارش ها که از منابع اطلاعاتی مختلفی از جمله CIA و NRO به دست آمدند ، روسیه به شکلی بی وقفه و پیوسته در حال تحقیق ، پژوهش و آزمایش موشک هایی است که به عنوان میانبرد طبقه بندی میشوند. 

 

آزمایشات موشک هایی چون روبژ و اسکندر بالدار که بعدا معلوم شد نمونه ای به روز شده از موشک قدیمی زیر دریایی پرتاب RK-55 میباشد ، بر صحت این اخبار دامن زد.

 

به دنبال آن و همچنین اتفاقات شرق اوکراین ،هفته گذشته خبرهایی منتشر شد که آمریکا  از قصد این کشور بر تقویت توان آفندی و پدافندی در شرق اروپا خبر داد. و بلافاصله رسانه ها و منابع روسی آن را به منزله استقرار سامانه ای مشابه BGM-109G یا همان تاماهاک زمین پرتاب در کشورهای لهستان ، رومانی و لیتوانی دانستند.

 

مقامات روسی به شدت واکنش نشان داده و این عمل را نقض آشکار و نابودی نهایی پیمان INF قلمداد کردند و اضافه کردند استقرار موشک های بالستیک اسکندر ، پاسخ مناسبی به این اقدام خواهد بود.  ولی مقامات آمریکایی این خبر را تکذیب کرده و گفته اند بعد از بازنشسته کردن موشک های پرشینگ و تاماهاک زمین پرتاب در پایان جنگ سرد ، هیچ برنامه ای برای توسعه و وارد خدمت کردن چنین تسلیحاتی ندارند.

 

 

از نظر کارشناسان ، احتمالا این واکنش مقامات روسیه به خاطر صحبت های 3 ماه پیش وزیر دفاع لهستان بوده که از قصد این کشور برای خرید و عملیاتی کردن موشک های کروز برد بلند در 3 عدد از زیردریایی های این کشور تا سال 2023 خبر داده بود. دولت لهستان به منظور مقابله با قدرت طلبی روسیه در شرق اروپا ، برنامه گسترده و سنگینی برای تقویت نیروی نظامی خود دارد و انتظار میرود قرارداد خرید این موشک ها در سال 2017 امضا شود.

 

مقامات لهستانی از مذاکره با کشورهای فرانسه و آمریکا خبر داده اند ولی با توجه به اینکه موشک MDCN فرانسوی به تازگی عملیاتی شده و هیچ سابقه رزمی ندارد ، از این رو به احتمال بسیار زیاد ، تاماهاک با سابقه 2000 بار به کارگیری در جنگ  را برنده این رقابت میدانند.

 

همچنین در سال گذشته ، لهستان اجازه خرید موشک های کروز هواپرتاب JASSM را از دولت و کنگره آمریکا دریافت کرده بود و احتمال فروش نوع برد بلند آن نیز دور از تصور نیست.

 

http://www.defensenews.com/story/defense/2015/06/11/russia-threatens-consequences-if-us-deploys-missiles/71065006/

http://www.defensenews.com/story/defense/land/weapons/2015/03/14/poland-eyes-cruise-missiles-for-its-submarines-amid-russia-concern/70282278/

http://asia.rbth.com/news/2015/06/05/us_may_deploy_ground-based_tomahawks_in_europe_-_russian_military_expert_46699.html

http://www.veteranstoday.com/2015/06/09/us-accuses-russia-of-missile-violations-to-cover-europe-deployment-plans-moscow/

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

زمایش موشک تاماهاک با توانایی اجرای بی درنگ نقشه پروازی 

 

 

کمپانی ریتئون به تازگی گونه جدیدی از موشک تاماهاک را آزمایش کرده که توانایی اجرای ماموریت و پرواز در مسیر طراحی شده پس از پرتاب و بدون درنگ را دارد .

 

در این آزمایش ، 2 فروند موشک تاماهاک از ناوشکن  " یو اس اس پیکنی "  پرتاب شد که توسط سامانه  " برنامه ریزی ماموریتِ بستر پرتاب "  یا LPMP ، اطلاعات مورد نیاز را از فرماندهی نیروهای دریایی آمریکا واقع در نورفولک ویرجینیا دریافت کرده بود .

 

rtn_167808.jpg

 

در آزمایش پروازی دوم ، زمان پرواز بیشتر به همراه مانور شیرجه نهایی برای تاماهاک تعریف شد که تمامی انتظارات را برآورده کرد .

 

افزوده شدن این توانایی برای نابودی اهداف حساس به زمان دارای اهمیت بالایی میباشد . 

 

http://raytheon.mediaroom.com/2017-01-11-US-Navy-Raytheon-generate-Tomahawk-missile-flight-plans-in-real-time-to-strike-time-sensitive-targets

 

 

 

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تبرهای تیزتر برای زیرسطحی های آمریکایی

تست موفقیت آمیز موشکهای کروز توماهاوک از زیردریایی تهاجمی آناپلیس

ssn760_10.jpg

براساس اطلاعات منتشر شده ، نیروی دریایی ارتش ایالات متحده ، در تاریخ 26 ژوئن (2018) ، طبق برنامه ریزیهای قبلی ، یک تیر موشک کروز تهاجمی توماهاک را  از زیردریایی تهاجمی کلاس لس آنجلس ( یو . اس . اس آناپلیس / SSN-760) به شکل موفقیت آمیزی بسوی هدف مشخص شده ، شلیک نمود .

1000w_q95-2-3.jpg1000w_q95-5-2.jpg

1000w_q95-6-1.jpgDg5g4VfXcAAHX8o-1140x570.jpg

بنا بر اطلاعیه نیروی دریایی آمریکا ، خدمه این زیردریایی تهاجمی ، با موفقیت کامل ، موشک کروز توماهاوک را از ساحل جنوبی کالیفرنیا بعنوان بخشی از تستهای پروازی  (TFT) این موشک مورد آزمایش قرار دادند .

ssn760_wide.jpg

( یو . اس . اس آناپلیس / SSN-760)

زیردریایی موجود دراین کلاس ، عمدتاً برای جستجو و شکار زیردریایی ها و شناورهای سطحی متخاصم طراحی شده اند و برای اجرای این شکل ماموریتها ، موشکهای کروز توماهاوک بعنوان سلاح اصلی انها در نظر گرفته شده است ، مضاف براینکه زیردریایی فوق ، توانایی حمل نیروی های عملیات ویژه  (SOF) ، اجرای ماموریتهای نظارت ، شناسایی و اطلاعاتی ( ISR) و پشتیبانی از عملیات گروه های رزمی ارتش و حتی ورود به مخاصمات هسته ای را نیز دارا هستند .

این زیردریایی تهاجمی ، چهارمین شناوری است که درتاریخ نیروی دریایی ایالات متحده ، با شناسه  " آناپلیس" ( محل استقرار آکادمی نیروی دریایی آمریکا ) نامگذاری شده است . ساختمان این  زیرسطحی در 15 ژوئن 1988 آغاز و در  نهایت در 18 ماه مه 1991 به آب انداخته شد و نخستین  ماموریت خود را نیز در تاریخ  11 آوریل 1992 بر عهده گرفت .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.