Jahandar

تاپیک جامع شهید عماد مغنيه ( حاج رضوان )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خبرگزاری فارس: شهید عماد مغنیه فرمانده نظامی مقاومت لبنان از پایه‌گذاران و طراحان اصلی انتقال تجهیزات موشکی و توسعه توانمندی‌های موشکی مقاومت فلسطین بود.

به گزارش فارس، «قاسم قصیر» با انتشار مقاله‌ای در پایگاه خبری لبنان الان به بررسی نقش شهید عماد مغنی در تجهیز مقاومت فلسطین به سامانه‌های موشکی و تشکیلات گسترده نظامی، پرداخته که متن آن را می‌آوریم:
مطبوعات و رسانه‌ها گزارش‌های متعددی در مورد نقش ایران، حزب‌الله و سوریه در ارسال موشک به نوار غزه و مناطق مختلف فلسطین منتشر کرده‌اند و بر اساس خبرهای بسیاری که نقل محافل است، حزب‌الله و ایران، رزمندگان گروههای مقاومت فلسطین را برای پرتاپ، ساخت و توسعه موشک آموزش داده‌اند.
[b][i][color=#0000CD]عماد مغنیه ناظر و سرپرست شبکه موشکی محور مقاومت[/color][/i][/b]
منابع مطلع مقاومت اعلام کرده‌اند که پس از پایان جنگ 33 روزه، دیداری میان فرماندهان مقاومت لبنان با بشار اسد رئیس جمهور سوریه با حضور عماد مغنیه فرمانده شهید حزب‌الله برای ارزیابی این جنگ برگزار شد.

[color=#B22222][b][i]عماد مغنیه در این دیدار خطاب به بشار اسد گفت: اگر قصد دارید در جنگ آینده با دشمن اسرائیلی، پیروز میدان باشید، باید استفاده از تانک را به فراموشی بسپارید چرا که این سلاح به منزله آهن قراضه است، باید روی جنگ موشکی و ساخت سامانه جدیدی متمرکز شوید که بتواند در هر گونه رویارویی با دشمن اسرائیلی، جنگ را به نفع شما خاتمه دهد».[/i][/b][/color]

بر اساس اظهارات این منابع که از نزدیک در جریان عملکرد عماد مغنیه بوده‌اند، پس از این دیدار «فرماندهان مقاومت و رهبران سوریه بر سر ایجاد یک سامانه جدید موشکی به توافق رسیدند و عماد مغنیه و محمد سلیمان سرتیپ فقید ارتش سوریه و مشاور بشار اسد، پیگیری این مأموریت را بر عهده گرفتند».

این منابع می‌افزایند: «مغنیه به همکاری با سوریه اکتفا نکرد بلکه در هماهنگی با تهران و گروههای فلسطینی تصمیم گرفت این تجربه را در اختیار نوار غزه نیز قرار دهد».

این منابع خبر تأیید نشده ای را نیز اعلام کرده اند که بر اساس آن « مغنیه شخصاً برای اجرای این مأموریت به غزه رفت تا بر روند آموزش و ساخت موشک نظارت کند، رهبران فلسطین او را به نام حاج رضوان می شناختند و بعد از ترور، متوجه شدند که وی عماد مغنیه بوده است».
[b][i][color=#0000CD]رمضان عبدالله: ردپای عماد مغنیه در همه موشک‌های غزه[/color][/i][/b]
منابع مذکور برای تأیید ادعای خود به سخنان رمضان عبدالله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی اشاره کردند که در سالگرد ترور مغنیه گفت: [color=#B22222][b][i]«اکنون چیزی را می‌گویم که فاش کردنش در این مرحله اشکالی ندارد، سربسته بگویم در تمامی موشکهایی که از غزه به سمت دشمن صهیونیستی شلیک می‌شود رد پای حاج عماد مغنیه به چشم می خورد».[/i][/b][/color]

منابع نزدیک به مغنیه گفته‌اند که «حاج عماد پس از ادای فریضه نماز از سمت قبله به سمت قبله اول مسلمانان یعنی بیت‌المقدس و مسجدالأقصی می چرخید تا تأکید کند که آزادسازی جنوب لبنان، عبور از مانع اصلی برای تماس مستقیم با مرزهای فلسطین است، این مسأله در عملیات خلة وردة ( به اسارت گرفتن سربازان اسرائیلی ) که زمینه ساز جنگ 33 روزه شد به منصه ظهور رسید، زیرا هنگامی که فرصت برای مغنیه فراهم شد در انجام این عملیات، تردیدی به خود راه نداد».
[b][i][color=#0000CD]یگان ویژه حزب‌الله برای دفاع از فلسطین[/color][/i][/b]
منابع مذکور اعلام کرده اند که مغنیه در یکی از دیدارهایش با رهبران فلسطین، به همراه دستیارش کمد را گشت تا نقشه‌ای راهبردی را پیدا کند و به میهمانانش گفت: «بعد از آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 و هنگامی که توانستیم دشمن و توانایی‌های خودمان را بهتر بشناسیم، رؤیای آزادسازی فلسطین، قابل تحقق شد. ما در مقاومت، یگان ویژه‌ای برای فلسطین داریم. ما به جای فلسطینی‌ها عمل نکرده و نخواهیم کرد اما موقعیت سیاسی، اخلاقی و دینی حکم می‌کند که همه گونه حمایت را از مقاومت فلسطین به عمل آوریم نه فقط برای اینکه در موقعیت فعلی خود باقی بمانند، بلکه برای اینکه به مقاومت و وادار کردن اشغالگران به خروج از فلسطین – هرچند به صورت تدریجی – بپردازند».
[b][i][color=#0000CD]نقش بارز ایران در تجهیز موشکی گروههای فلسطینی[/color][/i][/b]
در همین راستا منابع مطلع مذکور از وجود یک «شبکه سازمان یافته برای تجهیز فلسطینی‌ها به سلاحهای گوناگون به ویژه موشک» خبر می دهند و اضافه می کنند که « گروههای حزب‌الله که در اردن و مصر بازداشت شدند مسئول ارسال موشک بودند و هماهنگی‌ها به حماس و جهاد اسلامی منحصر نمی شد، بلکه جنبش فتح را هم در بر می گرفت به گونه‌ای که همکاری مستحکمی با یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان، صورت پذیرفت و سلاحها از طریق وی به داخل اراضی فلسطین، منتقل می‌شد و همین امر علت ترور وی از سوی اسرائیل بود».

بر اساس اظهارات این منابع، «مغنیه شخصاً بر کار شبکه انتقال سلاح نظارت می‌کرد و علاوه بر همکاری با مسئولان ایرانی و سوری، بسیاری از رهبران مقاومت لبنان و فلسطین را نیز وارد این فرآیند کرد از جمله: غالب عوالی، علی صالح و ابوحسن سلامه از لبنان، محمود مبحوح و نزار خلیل ( حماس )، محمد مجذوب و برادرش ( دو لبنانی اهل صیدا که در جهاد اسلامی فعالیت می کردند) و سرتیپ محمد سلیمان (سوریه).

همچنین مسئولان ایرانی نیز نقش عمده‌ای در توسعه توانمندی موشکی فلسطین ایفا کردند و اسرائیلی ها هدف قرار دادن یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران را که مسئول شبکه موشکی و توسعه آن بود، در دستور کار قرار دادند».
[b][i][color=#0000CD]ایجاد تشکیلات نظامی در غزه توسط عماد مغنیه[/color][/i][/b]
این منابع می افزایند که پس از فراهم شدن زیرساخت‌های اصلی در زمینه سلاح‌های سبک و متوسط برای حماس، جهاد اسلامی، گردانهای شهدای الاقصی، کمیته‌های مردمی، گردانهای ابوالریش و سایر گروههای مقاومت، مغنیه فرآیند اجرای تصمیم رهبران حزب‌الله مبنی بر حمایت همه جانبه از مقاومت فلسطین را آغاز کرد و سوریه و ایران نیز پشتیبانی راهبردی و مورد نیاز را اعمال کردند.

همچنین مغنیه روند تجهیز فلسطینی‌ها به قدرت راهبردی را به منظور تحقق موازنه تاکتیکی و نظامی با دشمن، آغاز نمود و در این راستا از ایجاد تشکیلات و تخصص‌های مختلف مانند نیروهای پیاده، نیروی مهندسی، تک تیراندازها، یگان ضد زره و یگان موشکی، غافل نماند. ایشان به ایجاد تشکیلات منظم و ویژه برای جنگ پارتیزانی با ارتش دشمن نیز پرداخت تا جاییکه [color=#B22222][b][i]یکی از فرماندهان بلندپایه گردانهای عزالدین قسام اعلام کرد که عماد مغنیه در جنگ غزه، شریک مقاومت بود».[/i][/b][/color]

این منابع که همراه مغنیه بوده‌اند، می‌گویند: وی هیچگاه به موانع جغرافیایی و سیاسی و رصد فرآیند انتقال سلاح به داخل فلسطین توسط اعراب – قبل از اسرائیل – اهمیت نمی‌داد و عملیات سامی شهاب از عناصر حزب الله که توسط نیروهای امنیتی حسنی مبارک به اتهام قاچاق سلاح به غزه بازداشت شد، تنها عملیات حزب‌الله در این زمینه نبود». این منابع می‌افزایند: «لو رفتن عملیات مذکور، نشانه اقدامات مقاومت و وجود سامانه هم افزایی است که مسؤلیت پیگیری و انتقال سیستمهای موشکی به مناطق فلسطینی و آموزشهای نظامی را بر عهده دارد».
منبع:[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910908001465"]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910908001465[/url]
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطلب خیلی مهمیه و با توجه به انتقادات تند برادران عشق تانک و هواپیمای سایت به استراتژی نظامی ایران جای بحث و بررسی فراوان داره.
از همه اساتید سایت خواهشمندم نظراتشون رو راجبه تئوری شهید مغنیه درباره به درد نخور بودن تانک ارائه کنن تا راحت تر بتونیم قضاوت کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='bigdelimohamad9' timestamp='1354402275' post='285669']
مطلب خیلی مهمیه و با توجه به انتقادات تند برادران عشق تانک و هواپیمای سایت به استراتژی نظامی ایران جای بحث و بررسی فراوان داره.
از همه اساتید سایت خواهشمندم نظراتشون رو راجبه تئوری شهید مغنیه درباره به درد نخور بودن تانک ارائه کنن تا راحت تر بتونیم قضاوت کنیم.
[/quote]
بنده که لنگ کفش اساتید هم نیستم پیشاپیش ببخشید ....
=========
این حرف از بعضی جهات منطقی هست ....در برابر ارتشی که کاملا بر هوا تسلط داره و قویترین زرهی خاورمیانه است ( با اون سوابق )بهترین ساپورت ها را از نظر مالی و فناوری دریافت میکنه و محدودیت از این لحاظ نداره ...جنگ کلاسیک ان هم با t-72 حتما خودکشی است / لازم به ذکر نیست که ان زمانی که سوری ها بهترین تانک ها و تجهیزات زمان خودشون را هم داشتند به قولی گفتنی این کاره نبودند ...
سوریه هم مثل ما نیروی هوایی که دست برتر را براش ایجاد بکنه نداره بنابراین رفتن به سمت موشک های تاکتیکی منطقی است با توجه به عمق استراتژیک بسیار کم اراضی اشغالی .....[color=#ff0000][b]این از ارزش های تانک یا خودروی زرهی چیزی کم نمیکنه بلکه اقتضای شرایط هست که باعث رفتن به سمت این استراتژی ها میشه مثل اقتضای شرایط ما در برابر امریکا [/b][/color]

=======
منتهی باید به تفاوت ها بین یک ارتش و یک گروه چریکی توجه کرد همین طور که درگیری بین یک گروه با یک کشور ( یک رژیم اشغالگر غاصب ...) با درگیری بین دو کشور تفاوت داره ...سازماندهی یک گروه مبارز با یک ارتش هم متفاوته و علی هذا ...امثال این تفاوت ها زیاد هست که باید لحاظ کنیم تا منظور حاج رضوان بهتر مشخص بشه
===========
پ.ن نامربوط : یک عدد قرص خواب اورم ارزوست !![img]http://www.military.ir/forums/public/style_emoticons/default/straight%20face.gif[/img]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک گروه زره کوب(اصطلاح ابداعی رو حال کنین) مجهز به موشهای سنگین ضد تانک و ضد بالگرد و هواپیماهای سطح پایین به راحتی قادر هستند حال یه گردان تانک پیشرفته رو بگیرن....به علت:
1- چالاکی فوق العاده
2- میدان دید بسیار وسیع(در صورت استفاده از پهپاد)
3- قدرت استتار بالا و تونایی اجرای کمینهای سنگین
4- مبهم نمودن خط درگیری و عدم توانائی واحدهای مهاجم برای تشخیص و حمله دقیق
5- توانائی حمله از همه جهت های میدان درگیری

موارد دیگری هم هست منتهی یادمان باشد راجه به واحدهای زره کوبی حرف می زنیم که مثل این بازیهای رایانه مثل آب خوردن شکار نمی شوند بلکه با لینک شدن به سیستمهای راداری قادرن به راحتی همه منطقه بالای سرشون و همچنین میدان مبارزه رو پوشش بدن...
چه جهنمی میشه...تانکه که مثل موش سم خورده گیج میزنه!
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تاپیکی رو دارم در مورد تاکتیک حزب الله در جنگ سال ۲۰۰۶ می زنم که اگر جناب مسی هماکری کنن لینکاون رو برای دوستان اینجا قرار خواهم داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
چون اين تاپيك ، تاپيك جامع اين شهيد هست ، لينك بقيه تاپيك هاي مرتبط را اينجا مي گذارم :
[b] [url="http://www.military.ir/forums/topic/17272-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d9%86%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%86-%d8%b3%d9%84%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%b4%d8%aa-%d9%be%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%b1-%d9%85%d8%ba%d9%86%db%8c%d9%87-%d9%88/#entry205525"]اعترافات بندر بن سلطان از پشت پرده ترور "مغنیه" و "رفیق حریری"[/url][/b]

[b] [url="http://www.military.ir/forums/topic/18545-%d8%b9%d9%85%d9%80%d8%a7%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d9%85%db%8c-%da%af%d9%88%db%8c%d9%85/#entry220188"]"عمـاد" را می گویم..[/url][/b]

[b] [url="http://www.military.ir/forums/topic/24108-%d8%ac%d8%a7%db%8c%d8%b2%d9%87-%d9%be%d9%84%db%8c%d8%b3-fbi-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-%db%8c%d8%a7-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%b9%d9%85%d8%a7%d8%af/#entry299491"]جایزه پلیس FBI برای زنده یا مرده عماد[/url][/b]

[b] [url="http://www.military.ir/forums/topic/16670-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81%d8%a7%d8%aa-%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%b3-%d9%85%d9%88%d8%b3%d8%a7%d8%af-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%87%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%b1-%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af/#entry197442"]اعترافات جاسوس موساد درباره همکاری در ترور شهید عماد مغنیه[/url][/b]


اين مطلب را تازه خوندم
[url="http://fullcomment.nationalpost.com/2013/02/12/erol-araf-death-of-a-master-terrorist-how-the-iranian-jackal-was-killed/"]http://fullcomment.n...kal-was-killed/[/url]

از شهيد به نام شغال ايراني نامبرده است ( به نظرم نام شغال به صورت نمادين و در جهت تحقير برگزيده شده به عنوان جانوري انزوا طلب ، لاشخور ، داراي زندگي سطح پائين و استاد در شكار و ربايش )
- مدعيست برخي اطلاعات حاصل شده از اعضاي سابق سازمان جاسوسي آلمان شرقي ( عكس هاي بروز ) به موساد كمك كرده است .
- ادعا دارند كه كامپيوتر رئيس انرژي اتمي سوريه را دزديدند و با استفاده از اين كامپيوتر توانسته اند به شبكه هاي اطلاعاتي سوريه نفوذ كنند و بدين وسيله اطلاعات بيشتري راجع به شهيد مقنيه بدست آورند .
- تأكيد زيادي بر موفق بودن عمليات و خروج اعضاي تيم ترور دارد .
/////////////////////////////////////////////////////////
عماد ، خدا تو را رحمت كند و بر درجاتت بيافزايد .
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا یکی از نوابغ نظامی بودن خدا رحمتشون کنه ... ولی من خودم بعضی موقع ها به شهادتشون شک میکنم ...

ممنون از تاپیک تون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/webpanel_media_1361029347.jpg[/IMG]
زمان و مکان : تابستان ۱۳۸۶ - جماران

افراد حاضر در عکس : شهید عماد مغنیه - حاج قاسم سلیمانی - سید حسن نصرالله - سید حسن خمینی - سید یاسر و سید علی خمینی ویرایش شده در توسط SHAHABESAGEB
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حاج عماد مغنیه چطور ترور شد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، چند روز پس از اعتراف روزنامه آمریکایی واشگتن‌پست روزنامه کویتی «الرأی» در شماره سه‌شنبه (14 بهمن) خود در گزارشی اقدام به انتشار روایت کامل ترور شهید حاج «عماد مغنیه» کرد که عینا در ذیل می‌آید.

«الرای» نوشت: روز 12 فوریه 2008 میلادی (23 بهمن 1386) «عماد فایز مغنیه»، معاون دبیرکل حزب لبنان در کمیته جهادی حزب الله به منطقه «کفر سوسه» در دمشق می‌رسد و وارد آپارتمانی می‌شود که برخی از رهبران فلسطینی و مسئول یکی از بخش‌های جهادی حزب‌الله و تعدادی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران در آن حضور داشتند تا درباره آموزش‌های نظامی و هماهنگی‌های نظامی بحث و تبادل نظر کنند.

پیش از پایان نشست شهید مغنیه نشست را ترک می‌کند و از حاضران می‌خواهد، بحث و گفت‌‌وگوها و هماهنگی‌ها را ادامه دهند. دقایقی بعد صدای انفجار به گوش رسید. تمام کسانی‌که در نشست شرکت داشتند، بر این باور بودند که هدف قرار گرفته‌اند، اما داد و فریاد مردم در حیاط جلوی ساختمان و حضور دستگاه‌ها و نیروهای امنیتی سوری در محل،‌ تعدادی از آنها را از خانه بیرون کشید تا ببینند، چه اتفاقی افتاده است که عماد مغنیه را یافتند که 8 گوی آهنین به بدن وی اصابت کرده است.

یکی از گوی‌های آهنین به چشمش اصابت کرده و از پشت سرش بیرون آمده بود. او بلافاصله جان خود را از دست داده بود. دوستانش پیکرش را به داخل ماشین برده و مستقیما راهی لبنان شدند.

مسئول نظامی حزب‌الله که همراه شهید مغنیه در نشست حضور داشت، با سید «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان تماس می‌گیرد تا خبر شهادت مغنیه را به او بدهد و پیکرش را به بیمارستان منتقل کند تا در آنجا «سید» حضور یابد و آخرین دیدار و نگاه را به رفیق راهش داشته باشد و او را در پرچم بارگاه امام «حسین» (ع) بپیچد که آن را از کربلای معلی دریافت کرده بود و خبر شهادت مغنیه را به خانواده‌اش و دوستانش بدهد.

در واقع شهید مغنیه برخلاف آنچه در این اواخر شایع کردند، نه از رستوران خارج شده بود و نه با همسرش در سوریه دیدار کرده بود، بلکه وی برای حضور در نشستی به دمشق رفته بود که داخل یک مرکز برگزار شد و معروف بود که این مرکز سال‌هاست که وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دمشق است.

همچنین مغنیه از لبنان وارد سوریه شده بود و مانند همیشه از محافظانش خواسته بود، به یک مرکز نزدیک منطقه «زینبیه» (سلام‌الله‌علیها) در جنوب دمشق بروند تا او به جایی برود که می‌بایست بتنهایی و بدون هیچ یک از محافظان امنیتی‌اش در آن حضور می‌یافت، چون وی اولین و آخرین نفری بود که می‌توانست از خود محافظت و مراقبت کند و با کسی درباره رفت و آمدها و برنامه‌هایش سخن نمی‌گفت و در خفا و پنهانی انجام دادن کارها تکیه می‌کرد، به ویژه آنکه چهره وی چندان معروف نبود، اما نمی‌دانست که رژیم صهیونیستی برنامه‌های کاری و نقشه رفت و آمدهایش را از بیش از 6 ماه قبل از ترور تهیه کرده و از آن آگاه بود، به گونه‌ای که دستگاه اطلاعات و جاسوسی که وی را در خفا و سکوت تعقیب می‌کرد، می‌توانست مغنیه را در و پیش از تاریخ عملیات تروریستی کفرسوسه ترور کند، آن هم کسی خود در رفت و آمدهایش «شبح» خوانده می‌شد.

اما زمان عملیات ترور مغنیه – آنگونه که کارشناسان امور حزب الله اعتقاد دارند – به نحوی انتخاب شد تا مصادف با ماه و روز ترور «رفیق الحریری»، نخست وزیر اسبق لبنان باشد که حزب الله متهم به دست داشتن در آن شده است و این تاریخ در واقع هدیه‌ای از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی که شهید مغنیه را ترور کردند، به گروه 14  مارس عنوان شد، به خصوص آنکه در آن زمان «جرج بوش»، رئیس جمهوری وقت آمریکا مسئولیت «قلم کردن دست حزب الله» را با مشارکتش با «موساد» در عملیات ترور برعهده گرفته بود و از این اصل معروف تبعیت می‌کرد که می‌گفت: «اگر نمی‌توانی دشمنت را در میدان جنگ شکست دهی، پس به وسیله عملیات امنیتی پیچیده به قتل برسان» و این همان چیزی است که «بنیامین نتانیاهو»،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از عملیات اخیر «قنیطره» سوریه بر زبان آورد و سید حسن نصرالله نیز پاسخ داد که به این عملیات تروریستی جواب خواهد داد،‌ در حالی‌که هر دو به خوبی از زبانی که در قبال یکدیگر به کار می‌بردند،‌ آگاه بودند.

منابع نزدیک به شهید مغنیه می‌گویند که «اشتباه مغنیه آن بود که به مرور زمان رفت و آمدهایش در مناطقی که محل تردد وی بود و به خاطر مسئولیت‌هایی که بر عهده داشت، متعدد بودند، عادی شد، در حالی‌که توجه نداشت، وی فرد شماره یک تحت پیگرد در عرصه بین المللی همانند "اسامه بن لادن"، رهبر سابق گروه تروریستی "القاعده" بود».

به گفته این منابع اشتباه دیگر شهید مغنیه آن بود که سوریه را حیات خلوت به شمار آورد که می‌تواند،‌ در آن به زندگی عادی خود همانند یک فرد عادی ادامه دهد و این دلیل ترور شدن وی در محلی بود که عملیات به اجرا گذاشته شد، در حالی‌که رهبران سوریه به وی لزوم حفظ جانب احتیاط و هوشیاری را هشدار داده بودند.

به این ترتیب وی در سوریه خانه‌ای برای خود تهیه کرد که همواره به آن تردد داشت، آرایشگری ثابت داشت که همواره نزد وی می‌رفت و همچنین محل نشست و گردهمایی که از آن سپاه پاسداران بود و او در آنجا با مسئولان جنبش‌های مقاومت فلسطینی و عراقی و غیره دیدار می‌کرد.

بر همین منوال بود که شهید مغنیه روز 12 فوریه (23 بهمن) از ساختمان خارج شد تا به سمت خودرو «پاژیرو»اش که 25 متر آن طرف‌تر در پارکینگ روباز ساختمان پارک شده بود، به حرکت درآید که یکباره بمبی منفجر شود که درون گنجه‌ای که در حیاط آن ساختمان گذاشته بود، جاسازی شده بود و با انفجار آن به دلیل وجود ماده «سی 4»، گوی‌های آهنینی با سرعت 8 هزار و 400 متر در ثانیه به سمت وی پرتاب شود و به وی که در شعاع انفجار تدارک دیده شده برایش قرار داشت، اصابت کند.

منابع مذکور تاکید می‌کنند که 3 تیم در محل ترور حضور داشتند، تیم رصد و پیگیری،‌ تیم اجراکننده عملیات و تیم بیرون بردن و خارج کردن عوامل از محل. همه این تیم‌ها در نزدیکی محل ترور و در آپارتمانی رو به روی مرکز وابسته به سپاه حضور داشتند.

همچنین در محل ترور هواپیمای بدون سرنشین مدل «هارون» مشاهده شد که از نوع هواپیماهای رادار گریز است و رادارهای سوری توان کشف و شناسایی آن را نداشتند. وظیفه این هواپیما پوشش تیم‌های مجری عملیات تروریستی کفرسوسه بود.

غیر از آن دستگاه شنود 8200 ساخت رژیم صهیونیستی برای تحت نظر داشتن و ضبط تمام تماس‌های ثابت و همراه و اطلاعات لازم از تمام نیروهای امنیتی و غیر امنیتی در محل حادثه کار گذاشته بود تا حمایت لازم از تیم‌ها را به عمل آورد و بر موفقیت عملیات بیفزاید.

به گفته این منابع رژیم صهیونیستی در شب ترور اقدام به انجام رزمایشی تحریک آمیز مقابل سواحل لبنان و به ویژه مقابل منطقه «صخره الروشه» با قایق‌های مجهز به موشک‌انداز کرد. همچنین یک زیر دریایی صهیونیستی از نوع «دلفین» نیز در آب‌های منطقه «خلده» مشاهده و رصد شد، تا حزب‌الله را مشغول و نگاه آن را از آنچه در سوریه برای آن تدارک دیده شد، منحرف کند و اینکه تمام این تحرکات و اقدامات تنشی در حزب به وجود آوردند که دلیل این اقدامات عجیب رژیم صهیونیستی چیست و همین موجب شد تا به ذهن حزب‌الله خطور نکند که عملیاتی تروریستی برایش،‌ آن هم از این نوع تدارک دیده شده است.

منابع مذکور تاکید می‌کنند که این امکان فراهم نشد که دریابیم، چگونه تیم‌ها از محل حادثه خارج شدند، ممکن است، بالگردهایی برای خروج آنها تدارک دیده شده بود که پس از بر زمین نشستن تیم‌ها را جمع کرده و با خود برد، ممکن هم هست که تسهیلات لازم برای خارج کردن تیم‌ها از طریق مرزهای سوریه و اردن به آنها داده شده باشد، اما هرچه هست آنکه با وجود تحقیقات و پیگیری‌های انجام شده، با این حال تاکنون کسی از این موضوع اطلاع حاصل نکرده و به آن پی نبرده است.

ویرایش شده در توسط ali_special
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.