karkas

موشک با سوحت هسته ای !!!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

در این تاپیک من می خوام به دست آورد های نظامی بشر که توسنته با انرژی هسته ای اون رو ارتقاع بده یک اشاره مختصری بکنم البته با اجازه کاربران گرامی .

در زمینه ی هسته ای معمولا کشور هایی که دارای ارتشی قوی و صنعتی هستند معمولا با بکار گیری روش های مختلف دست به ابتکار های جالبی می زنند . از جمله این ها ساخت موشک با سوخت هسته ، زیر دریایی با سوخت هسته ای ، و خیلی و ماشین های نظامی دیگه مثل ناو های هواپیما بر که از سوخت اتمی استفاده می کنند در این رده بندی قرار می گیرند .
اولین سلاح ساخته شده که به وسیله انرژی هسته ای ساخته شده همون بمب اتم هست که نیازی به توضیح نداره فقط برای اطلاع از وضع و شکل ظاهری این بمب قدرتمند من عکس نمونه هایی از این بمب رو در زیر گذاشتم .
تصویر
این هم یک تصویر از ارتقاع بمب ها و موشک های اتمی در سال های 1945 تا سال های 1985 .
تصویر
این هم نمونه های دیگه از دست آورد های بشر که در امر زیر دریایی هم به تکنولوژی ساخت زیر دریایی با سوخت هسته هست که ویژگی استفاده از این سوخت به خاطر این هست که صدای کمتری رو نسبت به زیر دریایی های بدون سوخت هسته ای ایجاد می کنه و خاصیتشون این هست که می تونند تا 640 هزار کیلومتر بدون سوختگیری رو طی کنند .

تصویر

در زمینه نیروی دریایی هم این انرژی استفاده شده و بیشتر در کشتی های حمل کانتینر این راکتور ها استفاده می شه که البته این راکتور ها در کشتی هایی که یخ شکن هستند و قدرت این کار رو دارند و مخصوص رفتن به قطب های شمال طراحی شدند هم در این دسته وجود داره .
این یک کشتی آمریکایی با سوخت هسته به نام SAVANNAH هست که می شه گفت که این اولین کشتی با سوخت هسته ای هست . این کشتی در سال 1950 ساخته شد و شعاری به نام Atoms for Peace یعنی اتم برای آرامش رو بعد از مراسم افتتاحیه این کشتی به همراه داشت . این کشتی برای شرکت NSS که یک شرکت دولتی بود آماده ی تحویل شد و هدف اصلی برای ساخت این کشتی بیشتر بر مبنی جست و جو در مناطق یخ زده طراحی شد .
تصویر
این هم همون ناو هواپیمابر هست که از راکتور های هسته ای و سخوت هسته ای استفاده می کنه که همین ویژگی باعث شده که بتونه بیشتر 3 سال در راه باشه بدون نیاز به سوخت گیری .
تصویر
در زمینه موشکی و هوایی هم باید گفت که زمزمزمه هایی از فعالیت های آمریکا در این زمینه به گوش می رسه که یا در حال طراحی جنگنده با سوخت هسته ای برای ارتقاع سرعت و رادار گریزی و صدای کم و خیلی کاربرد های دیگه و در زمینه ی موشکی هم برد و هم رادار گریزی و هم قدرت انفجار بالا تر در حال تلاش هستند .

موفق باشی .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود دستت درد نکنه. :lol: یک توضیح مختصر در این مورد بدم که چند سال قبل (دهه نود میلادی) دانشمندان ناسا طرحی ارایه داده بودن که با استفاده از نیروی هسته ای موشکی فضاپیما بسازن که در تئوری میتونست به 10% سرعت نور دست پیدا کنه! از نتیجه این طرح خبر ندارم که چه شد اگه کسی از دوستان مطلع هست لطفا بگه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من فكر مي كنم كه اين طرح به دليل خطرات ناشي از پرتاب لغو شد.چون اگه موقعه پرتاب منفجر مي شد؛چنديدن برابر يك بمب اتمي مخرب بود.در واقع تضميني براي پرتاب 100٪ موفق اين پروژه در حال حاضر و جود ندارد. با اين حال اگه دوستان ديگه اطلاعات كاملتري دارند ارايه كنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.