cheka

پنتاگون : تیراندازی قایق گشتی آمریکایی به یک کشتی ایرانی

Recommended Posts

چرا اون شناور مطرح شده به پیامها توجه نکرده؟ 

 

مکان رخ دادن این حادثه دقیقا کجا بوده ؟

 

اصلا ماهیت اون شناور چی بوده ؟

 

طبق سناریوی آمریکا شناور ایرانی ابتدا با ناو آمریکایی ارتباط برقرار کرده و خودش رو بعنوان یه قایق ایرانی معرفی کرده اما بعد این ارتباط رو قطع کرده

 

مکان حادثه طبق این بیانیه آبهای بین المللی گفته شده

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

والا دوست خوبم مورد خیلی خیلی مشکوکه به قول شما بیشتر به سناریو شبیه تا یه رخداد واقعی باید نشست و منظر  اظهار نظرهای رسمی مقامات خودمون شد

البته اگه اظهار نظری بشه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باسلام

ممکن سرنشینان لنج نظامی بوده باشن (سپاه یاارتش)که مشغول جمع آوری  اطلاعات  شناورهای  امریکایی بودن 

ویرایش شده در توسط phantom313
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان عزیز و گلم سلام

بعد از یه مدت طولانی دوری بلاخره خدا خواست و دوباره برگشتیم خدمتتون و اگه عمری باشه و خدا بخواد چند ماهی( 7-8 ماهی)مهمونیم!

و اما تاپیک فعلی.....

 

ببینید در عرف دریانوردی بین المللی هر شناور نظامی حق داره در هر آبی که باشه شناورها و کشتی های اطرافش رو شناسایی کنه و از اونها بخواد که خودشونو معرفی کنن

برای برطرف شدن این معضل عدم معرفی و کانتکتهای هر ازگاهی سیستمی بنام AIS یعنی سامانه معرف اتوماتیک روی شناورها نصب میشه که هر شناوری باید اونو داشته باشه و دیگه نیالزی به سوال و جواب نیست چون همه مشخصات شناور بصورت اتومالتیک به همه شناورهای اطراف دارای رادارهای هم باند رله میشه

حالا این وسط چندتا سوال میمونه:

اول اینکه اگر اون شناور مورد نظر رو لنج یا هر شناور غیر نظامی فرض کنیم به هیچ وجه (تاکید میکنم به هیچ وجه) حق همراه داشتن سلاح اونهم کالیبر 50 رو نداره

شناورهای ما (نفتکش و کشتیرانی) حق همراهی سلاح ندارن و برای محافظت در برابر دزدان دریایی حتما یه تیم مسلح نظامی اونهم از یک نیرویی که سازمان ملل اونو بعنوان یه نیروی نظامی رسمی و سازمانی به رسمیت بشناسه به کشتی ها ملحق میشه

هر شناور غیرنظامی مجهز به سلاح  اتوماتیک وار در زمره " دزدان دریایی مسلح" گنجونده میشه

حق تیراندازی  "هشدار" و نه تیر مستقیم!! هم چیزیه که همه شناورهای نظامی دنیا دارن ف ما هم داریم بارها و بارها هم نیروی دریای ما از این حق استفاده کرده ، کلا در بحث احتمال و امکان تهدیدات امنیتی و ایمنی نیروهای نظامی مجاز به اخطار با شلیک و درموارد قطعیت ریسک امنیتی و قانونی  در چهارچوب قوانین مجاز به کاربرد  و استفاده از سلاح و اسلحه هستند

تیر اندازی هوایی نیروی انتظامی به ماشینهای مشکوک و درگیری با دزدان و سارقین و قاچاقچیان چه داخلی و چه در مرز خارجیهاش حق قانونی نیروی هاست

نمونه بارزش تیراندازی اخطار و هشدار  فانتومهای پایگاه نهم شکاری بندر عباس یه هواپیمایی مسافربری حامل ریگی ملعون بود

این چیزها طبیعی و نرماله ، یکی دوسال قبل نیروی  دریایی مراکش در آبهای بین المللی چند بار با توپهای سینه و میانی به نفتکش ما شلیک کرد ، البته شلیک هشدار و نه مستقیم

کلا یه چیز روتینه

 

دوم ...

چرا اون شناور مطرح شده به پیامها توجه نکرده؟ چه دلیلی داره که جواب پیامها رو که برمبنای همه قوانین بین المللی باید پاسخ بده رو نداده ، خواهشا نگین چون توی خلیج فارس بوده چون بر مبنای قوانین هرجایی که به شناورهای نظامب نزدیک بشی باید به پیامهاشون پاسخ بدی ف نیروی دریایی ما هم از همین حق استفاده میکنه و در آبهای غیر ایرانی مثلا دریای سرخ ، خلیج عدن، اقیانوس هند و... شناورها و کشتی های دیگه رو مورد ردیابی و شناسایی و بازخواست قرار میده

این یه قانون جهانی و بین المللیه

 

سوم...

مکان رخ دادن این حادثه دقیقا کجا بوده ؟ این یکی خیلی خیلی مهمه ، در متن اصلی از وازه جعلی  عربی استفاده شده که میتونه منظور حتی سواحل دریایی عرب هم باشه و نه الزاما خلیج فارس چون گاها نزدیکهای خلیج عدن رو هم به همیان نام  خطاب میکنن

باید دید کجا بوده دقیقا  و اون شناور مسلح اونجا چیکار میکرده

 

چهارم...

اصلا ماهیت اون شناور چی بوده ؟ کی میگه ایرانی بوده؟ صرف داشتن یه پرچم دلیل بر ایرانی بودن نیست ف باید دید دلایل آمریکایی ها برای ایرانی دونستن اون شناور چی است و به چه دلیلی میگن " ایرانی بوده"

هر شناوری دارای بندر ثبت و پرچم حاکمیته که اون شناور تحت اون پرچم ریجیستر شده ، غیر از این فقط شناورهای نظامی اون کشور متعلق به اون کشور هستند

صرف داشتن پرچ یک کشور بر روی عرشه دلیل بر مالکیت اون کشور نیست ، هر شناورغیر قانونی مثه دزدان دریایی و ....میتونه  برای استتار و اختفا و فریب پرچم هرکشوری رو رو عرشه اش به احتزاز درآره و دلیل  نمیشه اگه اون شناور پرچم ایران رو داشته پس حتما ایرالنی بوده  ممکنه دزدان دریایی از پرچم ما برای بدنام کردن و یا فریب شناورهای دیگه استفاده کرده باشن 0 مسگم ممکنه و فقط یکی از مفروضاته)

 

در هر حال تا اطلاعات دقیقتر بیرون نیاد و مسیولین رسمی ما هم اظهار نظر نکنند نمیشه به قطعیت نظر داد

 

 

 

منتها یه چیزی برام خیلی خیلی جالبه ..

 

یا برخی از دوستان سیستم حکومتی و سلسله مراتب فرماندهی ایران رو ابدا سرسوزن اطلاعی راجع بهش ندارن و یا همینطوری عقده سیاسی خالی میکنن

محض اطلاع دوستان نیروهای مسلح همگی زیر نظر و فرمان مستقیم فرماندهی کل قوا قرار دارن و دولت و مجلس کوچکترین نظارت و حاکمیت و فرماندهی بر اونها ندارن

تنها نقطه مشترکشون با مجلس  تصویب بودجه مورد نیاز و با دولت پشتیبانی دولت از طریق وزارت دفاع و جالب هم اینجاست که بدونین خود وزارت دفاع بیشتر از اینکه بر مبنای چارت سازمانیش از دولت دستور بگیره مستقیما از فرماندهی کل قوا دستور میگیره چون در آیین نامه نیروهای مسلح پرسنل وزارت دفاع رو جزو پرسنل نیروهای مسلح معرفی کرده و نظارت و مدیریت رییس جمهور بر وزارت دفاع بیشتر  تفویض اختیاری تا مسیولیتی

امیدوارم دوستان هر چیز با ربط و بی ربطی رو با افعال ربطی و غیر ربطی به هرجایی ربط ندن

کمی هم خویشتندار باشیم تا اطلاعات کافی و شفاف بیرون بیاد بعد

 

 

فکر هم نکنم هیچکدوم از ماها به اندازه فرمانده کل قوا و دیگر فرماندهان نظامیمون روی اینجور مسایل حساسیت داشته باشیم غیر اینه؟

از متن به نظر می‌رسید شناور آمریکایی به لنج نزدیک شده و خواسته آن را مورد بازبینی قرار بده و نه‌ بر عکس...آیا بر طبق قوانین دریایی شناور نظامی اجازه متوقف کردن و بررسی شناورهای غیر نظامی دیگر کشور‌ها رو دارد؟؟؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از متن به نظر می‌رسید شناور آمریکایی به لنج نزدیک شده و خواسته آن را مورد بازبینی قرار بده و نه‌ بر عکس...آیا بر طبق قوانین دریایی شناور نظامی اجازه متوقف کردن و بررسی شناورهای غیر نظامی دیگر کشور‌ها رو دارد؟؟؟

 

دوست خوبم سلام

مقوله متوقف کردن و بازرسی از شناورهای تجاری توسط یگانهای نظامی یک بحث گسترده و مبسوطه که ضوابط و شرایط خاص خودش رو داره منوط به شرایط ويژه ای هستش

مثلا محدوده آبها ، مامورت یگان شناور ، موقعیت و وضعیت جغرافیای منطقه ، شرایط سیاسی موجود و...

درکل یه شناور نظامی حق شناسایی و بازخواست یگانهای مشکوک به تهدید امنیتی و یا ایمنی (چه فردی و چه محیطی) رو داره ، این ضوابط در یه محدوده ای میتونه متغیر هم باشه مثلا دریای عمان قبل از دزدان دریایی ،شرایط فعلی و یا حتی در زمان برگزاری رزمایش نظامی (در زمان برگزاری رزمایش دریایی محدوده رزمایش کلا منطقه شبهه جنگی محسوب میشه و هیچ شناور نظامی و غیر نظامی بدون اجازه کشور برگزار کننده رزمایش حق ورود به اون رو نداره) ، اینگونه موارد نزدیک شدن به محدوده رزمایش رو ما بارها باهاش مواجه شدیم و نیروی دریایی ما بارها مجبور به هشدار و حتی گاهی مجبور به شلیک هشدار هم شده

 

جدای از این موارد فاصله یگان تجاری از یگان نظامی هم مطرح هستش یعنی اگر یک یگان تجاری از یک محدوده مشخصی(تعریف شده توسط یگان نظامی مورد نظر) به اون یگان نزدیک تر بشه خودبخود یک تهدید ایمنی- امنیتی به حساب اومده و شامل مواد و تبصره های مواخذه و بازخواست و تهدید میشه

 

بر طبق قوانین بین المللی، دریانوردی بی ضرر و صلح آمیز در آبهای بین المللی برای همه کشورها آزاده ، و فراتر از اون حتی درآبهای سرزمینی هر کشور هم "حق عبور بی ضرر و صلح امیز" برای همه کشورهای دیگه با حفظ حق و حقوق و رعایت قوانین مصوب کشور مربوطه آزاده ، منتها یکسری ماده و تبصره برای شرایط خاص مثه زمان جنگ و یا محلها و مکانهایی که بعنوان "محدوده خاص" تعریف میشن وجود داره

بعنوان نمونه تا چند سال قبل هیچ محدودیت و گرفت گیری در دریای عمان ، دریای عرب ، خلیج عدن و دریای سرخ وجود نداشت اما با گسترش پدیده "دزدی دریایی" در این محدوده قوانین و ضوابط و شرایط امنیتی خاص و ویژه ای بر این محدوده حاکم شده و حتی اجازه تیراندازی مستقیم به شناورهای مشکوکی که به اخطارها توجهی نمیکنن داده شده (البته پس از شلیکهای هشدار)

 

متاسفانه اطلاعات بیرون اومده اونقد شفاف نیست که بشه به قاطعیت درموردش نظر داد ، صرف بیان یک واژه برای محل  مبین  قانونی یا غیر قانونی بودن اون نیست ، باید با طول و عرض جغرافیا بیان بشه تا فاصله اش از ساحل بررسی بشه ، شرایط زمانی و موقعیت فعلی منطقه و ماموریت و یا وظیفه اون یگان نظامی و.. بررسی بشه بعد میشه مستند و مستدل بررسی کرد و الا میشه اظهار نظری احساسی و یا خدای ناکرده غیرمعقول

 

یادمه زمانی که بعنوان دانشجوی کارآموز با یکی از ناوهای نداجا در حال ایمن کردن منطقه برای اجرای تیراندازی تمرینی بودیم یک لنج ماهیگیری عمانی چون تورهاشو توی آب پهن کرده بود به پیامها و هشدارهای ما توجهی نکرد و یگان ما هم مجبور به شلیک چند تیر اخطار (WARNING SHOOT) شد و اون لنج هم تورهاشو رها کرد و دبورو که رفتی

اینجور مسایل به وفور پیش میاد

حتی ندسا (نیروی دریایی سپاه)هم گاهی با لنجهای خودمون توی سواحل و آبهای خودمون موقع برگزاری رزمایش به همچین مشکلاتی برمیخوره و بالطبع گاهی هم مجبور میشه گوش برخی نافرمانها و لجبازهاشونو بپیچونه ، متاسفانه باید بگم شناورهای سنتی و کوچیک ما (مثه لنجها) اطلاعاتشون از قوانین دریانوردی بین المللی بسیار کم و گاها صفره ، جدیدا کلاسها و دوره های آموزشی مناسبی براشون درنظر گرفته شده و باید حتما گواهینامه ها و مدارک مناسب و شایستگی رو اخذ کنن و الا از دریانوردیشون جلوگیری میشه بالاخص از ترید بین المللیشون

شکر خدا کم کم اوضاع قانون دانی و قانون مداری شناورهای کوچیک و سنتیمون مثه لنجها داره بهتر میشه

 

به دوستان توصیه میکنم تا وصول اطلاعات کامل کمی شکیبایی پیشه کرده و منتظر اظهار نظرهای رسمی و مستند بمونیم اونقت بهتر میشه بررسی و تجزیه و تحلیل کرد

 

شاد و سربلند و پیروز باشین

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست خوبم سلام

مقوله متوقف کردن و بازرسی از شناورهای تجاری توسط یگانهای نظامی یک بحث گسترده و مبسوطه که ضوابط و شرایط خاص خودش رو داره منوط به شرایط ویزه ای هستش

مثلا محدوده آبها ، مامورت یگان شناور ، موقعیت و وظعیت جغرافیای منطقه ، شرایط سیاسی موجود و...

درکل یه شناور نظامی حق شناسایی و بازخواست یگانهای مشکوک به تهدید امنیتی و یا ایمنی (چه فردی و چه محیطی) رو داره ، این ظوابط در یه محدوده ای میتونه متغیر هم باشه مثلا دریای عمان قبل از دزدان دریایی ،شرایط فعلی و یا حتی در زمان برگزاری رزمایش نظامی (در زمان برگزاری رزمایش دریایی محدوده رزمایش کلا منطقه شبهه جنگی محسوب میشه و هیچ شناور نظامی بدون اجازه کشور برگزار کننده رزمایش حق ورود به اون رو نداره) ، اینگونه موارد نزدیک شدن به محدوده رزمایش رو ما بارها باهاش مواجه شدیم و نیروی دریایی ما بارها مجبور به هشدار و حتی گاهی مجبور به شلیک هشدار هم شده

 

جدای از این موارد فاصله یگان تجاری از یگان نظامی هم مطرح هستش یعنی اگر یک یگان تجاری از یک محدوده مشخصی(تعریف شده توسط یگان نظامی مورد نظر) به اون یگان نزدیک تر بشه خودبخود یک تهدید ایمنی- امنیتی به حساب اومده و شامل مواد و تبصره های مواخذه و بازخواست و تهدید میشه

 

بر طبق قوانین بین المللی دریانوردی بی ضرر و صلح آمیز در آبهای بین المللی برای همه کشورها آزاده ، و فراتر از اون حتی درآبهای سرزمینی هر کشور هم "عبور بی ضرر و صلح امیز" برای همه کشورهای دیگه با حفظ حق و حقوق و رعایت قوانین مصوب کشور مربوطه آزاده ، منتها یکسری ماده و تبصره برای شرایط خاص مثه زمان جنگ و یا محلها و مکانهایی که بعنوان "محدوده خاص" تعریف میشن وجود داره

بعنوان نمونه تا چند سال قبل هیچ محدودیت و گرفت گیری در دریای عمان ف دریای عرب ، خلیج عدن و دریای سرخ وجود نداشت اما با گسترش پدیده "دزدی دریایی" در این محدوده قوانین و ضوابط و شرایط امنیتی خاص و ویژه ای بر این محدوده حاکم شده و حتی اجازه تیراندازی مستقیم به شناورهای مشکوکی که به اخطارها توجهی نمیکنن داده شده (البته پس از شلیکهای هشدار)

 

متاسفانه اطلاعات بیرون اومده اونقد شفاف نیست که بشه به قاطعیت درموردش نظر داد ، صرف بیان یک وازه برای محل  مبین  قانونی یا غیر قانونی بودن اون نیست باید با طول و عرض جغرافیا بیان بشه تا فاصله اش از ساحل بررسی بشه ، شرایط زمانی و موقعیت فعلی منطقه و ماموریت و یا وظیفه اون یگان نظامی و.. بررسی بشه بعد میشه مستند و مستدل بررسی کرد و الا میشه اظهار نظری احساسی و یا خدای ناکرده غیرمعقول

 

یادمه زمانی که بعنوان دانشجوی کاآموز با یکی از ناوهای نداجا در حال ایمن کردن منطقه برای اجرای تیراندازی تمرینی بودیم یک لنج ماهیگیری عمانی چون تورهاشو توی آب پهن کرده بود به پیامها و هشدارهای ما توجهی نکرد و یگان ما هم مجبور به شلیک چند تیر اخطار (WARNING SHOOT) شد و اون لنج هم طورهاشو رها کرد و دبورو که رفتی

اینجور مسایل به وفور پیش میاد

حتی ندسا (نیروی دریایی سپاه)هم گاهی با لنجهای خودمون توی سواحل و آبهای خودمون موقع برگزاری رزمایش به همچین مشکلاتی برمیخوره و بالطبع گاهی هم مجبور میشه گوش برخی نافرمانها و لجبازهاشونو بپیچونه ، متاسفانه باید بگم شناورهای سنتی و کوچیک ما (مثه لنجها) اطلاعاتشون از قوانین دریانوردی بین المللی بسیار کم و گاها صفره ، جدیدا کلاسها و دوره های آموزشی مناسبی براشون درنظر گرفته شده و باید حتما گواهینامه ها و مدارک مناسب و شایستگی رو اخذ کنن و الا از دریانوردیشون جلوگیری میشه بالاخص از ترید بین المللیشون

شکر خدا کم کم اوضاع قانون دانی و قانون مداری شناورهای کوچیک و سنتیمون مثه لنجها داره بهتر میشه

 

به دوستان توصیه میکنم تا وصول اطلاعات کامل کمی شکیبایی پیشه کرده و منتظر اظهار نظرهای رسمی و مستند بمونیم اونقت بهتر میشه بررسی و تجزیه و تحلیل کرد

 

شاد و سربلند و پیروز باشین

علیک سلام
با تشکر از توضیحات کامل شما
میخواستم اگه براتون مقدور هست،توضیح بدین که آیا صحبت‌هایی‌ که گاها شنیده میشه در ارتباط با رفتار برتری جویانه نیروهای آمریکایی در خلیج فارس و دریای عمان  صحت دارند یا خیر...گفته میشد که آنها به بهانه تحریمها و قطع نامه‌ها شناورهای ورودی و خروجی به کشور رو اذیت میکنند و مورد بازرسی قرار میدهند،در حالی‌ که ایران علیرغم هشدارهای مقامات نظامی ما در ارتباط با مقابله به مثل اقدام به خصوصی انجام نمیدهد...
یادم هست که در جریان رزمایش پیامبر اعظم سال ۲۰۱۰ سپاه، ۲ کشتی ایتالیایی و فرانسوی در آبهای بین‌المللی از طرف ایران متوقف و به بهانه کنترل رعایت نرمهای محیط زیستی‌ از آنها بازرسی به عمل آمد،که خیلی‌ هم سر و صدا داشت در رسانه‌های غربی...
آیا چنین اقداماتی تکرار هم شده و اصولا شما بازرسی‌های غیر موجه و اذیت شناور‌های ما را از جانب آمریکا را تایید میکنید یا آن را شایعه میدانید؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

علیک سلام
با تشکر از توضیحات کامل شما
میخواستم اگه براتون مقدور هست،توضیح بدین که آیا صحبت‌هایی‌ که گاها شنیده میشه در ارتباط با رفتار برتری جویانه نیروهای آمریکایی در خلیج فارس و دریای عمان  صحت دارند یا خیر...گفته میشد که آنها به بهانه تحریمها و قطع نامه‌ها شناورهای ورودی و خروجی به کشور رو اذیت میکنند و مورد بازرسی قرار میدهند،در حالی‌ که ایران علیرغم هشدارهای مقامات نظامی ما در ارتباط با مقابله به مثل اقدام به خصوصی انجام نمیدهد...
یادم هست که در جریان رزمایش پیامبر اعظم سال ۲۰۱۰ سپاه، ۲ کشتی ایتالیایی و فرانسوی در آبهای بین‌المللی از طرف ایران متوقف و به بهانه کنترل رعایت نرمهای محیط زیستی‌ از آنها بازرسی به عمل آمد،که خیلی‌ هم سر و صدا داشت در رسانه‌های غربی...
آیا چنین اقداماتی تکرار هم شده و اصولا شما بازرسی‌های غیر موجه و اذیت شناور‌های ما را از جانب آمریکا را تایید میکنید یا آن را شایعه میدانید؟

 

دوست خوبم سلام

درمورد بدبرخورد کردن و برتری جویی بنده اطلاعی ندارم ، 11 ماه گذشته به وفور توی این مسیر بودیم هم خودمون هم 60-70 شناور دیگه شرکتمون اما یکبار حتی یکبار هم چنین موردی نداشتیم

 

کنترل کشتی ها بالاخص برای مسایل محیط زیست یک کار قانونی و بسیار مهمه که دست برقضا بسیار بسیار هم مورد توجه سازمان ملل و ارگانهای متولی دریا و دریانوردیه

برای کنترل اینگونه فرایندهای آلودگی های هوا و آب در دریا یک کتاب مفصل بنام MARPOL وجود داره که به شدت هم درمورد اجراش سختگیری میشه ، هرچی کشور پیشرفته تر اجرا و پیگیریش مهم تر و سختگیرانه تر

سازمان جهانی دریانوردی بعنوان متولی جهانی و بین المللی امور دریا و دریانوردی و زیرمجموعه سازمان ملل این کتاب و قوانین و مقرراتش رو حداقلهای مصوب لازم الجرا برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست اعلام کرده و به همه کشورها اجازه داده برمبنای شرایط محیطی و جغرافیایی کشورشون قوانینی بر اون اضافه کنن ولی حق کم کردن رو ندارن

اتحادیه اروپا خیلی سختگیرانه تر اونو اجرا میکنه اما از همه سختگیرانه تر قوانین ایالت متحده امریکاست که علاوه بر مجموعه قوانین و مقررات مصوب در کتاب فوق(MARPOL که به تصویب مجالس همه کشورهای عضو IMO هم رسیده) یک سری مقررات و قوانین در یک کتابچه اضافه بر این کتابچه رو داره که بسیار بسیار سختگیرانه است و به شدت هم پیگیریشون میکنه

متاسفانه در حالی که خلیج فارس در این کتاب " منطقه ویژه" تعریف شده و باید سختگیرانه ترین قانونها درموردش اجرا بشه بجز بازدیدها و بازرسی های هر از گاهه ما مابقی کشورها چندان اهمیتی به بحث محیط زیست خلیج فارس نمیدن( به همچنین در باره وظعیت دریای خزر در جنوب)

 

اون دو کشور ایتالیا و فرانسه هم بیخود میکنن در باره این بازرسی های روتین و قانونی سروصدا میکنن ، اینکارها کاملا قانونی و مجاز هستند و دست برقضا سخت ترین و سنگین ترین جریمه ها و مجازاتها رو هم همین موارد آلودگی دریایی به خودش میبینه

 

حالا که بحث فرانسه و ایتالیا شد باید خدمتتون عرض کنم یکی از سختگیرانه ترین موارد کنترل آلودگی محیط زیست رو همین فرانسه اجرا میکنه که حتی درمواردی از اتحادیه اروپا هم سختگیرانه تر برخورد میکنه ( من سختگیری در این زمینه رو به شدت تایید میکنم و ازش حمایت میکنم منتها باید همه جانبه باشه نه اینکه اونها حق داشته باشن اجراش کنن و ما نه )

 

درباره مطالب بالا باید برای نمونه خدمتتون عرض کنم فصل 6 کتابچه قانونی یاد شده درباره آلودگی هوا هستش که کشتی ها باید اجرایی کرده و رعایتش کنن ، و برای این منظور درصد سولفورموجود در سوخت مصرفی و NOx  وSOx موجود در اگزاست و دودهای خروجی از فانل کشتی باید در محدوده معینی بوده و از حد مجازی فراتر نرودند بعنوان نمونه برای سوخت سولفور نباید از 1/5 درصد بیشتر باشد ، اما محدوده ای در اروپا بعنوان ECA معرفی شده که اونجا درصد سولفور سوخت باید زیر یکدهم درصد باشه یعنی 15 برابر کمتر از حد مجاز دیگر جاهای دنیا و برای همین منظور ما دربنادر اروپایی مجاز به استفاده از مازوت و یا حتی  دیزل سنگین  دریایی نیستیم و حتما باید از سوخت دیزل سبک دریایی که بسیار هم گرون هست استفاده کنیم و این بجای خود برای استفاده از این سوخت مجبور به نصب یک سیستم سوخترسانی کاملا مجزا با سیستمهای موجودمون شدیم که بسیار بسیار هزینه بر بود ( چون برخلاف سوختهای متداول (HFO ) که نیاز به گرمایش و بالابردن درجه حرارات دارند MGO نیاز به سرمایش و خنک کاری داره)

 

درکل بازرسی های اینگونه ای بسیار رایج ، متداول و قانونی بوده و نه فرانسه و نه ایتالیا و نه هیچ کشور دیگه ای نمیتونه بهشون اعتراض کنه ( منتها نحوه برخورد رو میتونن اعتراض کنن و نحوه برخورد باید منطبق بر قوانین و مقررات و در چهارچوب عرف متداول باش و خدای ناکرده دور شان و ادب و نزاکت نباشه که ان شا الله در ایران نیست!!)

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روایت فرمانده نیرو‌ی دریایی سپاه از شلیک ناو آمریکایی/ درگیری رخ نداده است

دریادار علی فدوی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، درخصوص شلیک ناو آمریکایی به لنج ماهی‌گیری ایرانی در خلیج فارس اظهار کرد: درگیری خاصی وجود نداشته است؛ آمریکایی‌ها از یک شناور لنج ماهی‌گیری احساس ترس و خطر کردند که به‌طور قطع این حرکت آنها طبیعی است.

وی افزود: آن‌ها تا زمانی که در خلیج فارس به سر می‌برند باید مانند بید به خود بلرزند حتی از یک شناور ماهی‌گیری ایرانی.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این درگیری ویژه و خاصی نبوده و فقط یک تیر هوایی در فاصله سه‌مایلی لنج ماهیگیری شلیک شده است، پس بنابراین هیچ درگیری مابین نیروهای ایرانی و آمریکایی وجود نداشته است.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/476531
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نکنه داعش بوده باشه خواسته باشن بین امریکا و ایران جنگ راه بندازن?

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.